dimarts, 4 de juny de 2013

Un conte de la Sara

Jo tenia entès que quan algú fa anys és tradició fer-li un regal. Però resulta que a can Truquem al gegant del pi? no ho entenen així. La Gemma i la Sara van muntar un concurs de preguntes sobre cançons per celebrar l'aniversari de la mare i sembla ser que com a guanyadors i malauradament únics participants, la Sílvia i jo (que vam empatar), som mereixedors del premi del concurs en qüestió. I quin premi! La Sara ens ha escrit un conte personalitzat, una obra de gran valor per l'edat de l'artista, que només té 6 anys. I no puc fer menys que compartir l'original amb vosaltres perquè veieu el nivell de la Sara i quin honor m'he endut guanyat el concurs. Aquest conte valdrà milions alguna dia, segur! Si no veieu bé la imatge, feu click i es veurà més gran.


A suggeriment de la mare de l'artista, incloc la transcripció a lletra d'impremta del manuscrit, perquè no us hi deixeu els ulls:

Hi havia una vegada un dofí que podia anar a la superfície i cada dia es preguntava “com és que puc viure fora de l’aigua?” Un dia va veure un dofí que deia que ho sabia tot i li va preguntar “com és que puc viure fora de l’aigua?” i el dofí i va dir “suposo que tindràs poders”, “què? Jo no puc tenir poders, això és impossible”, “no és impossible”. Al dia següent va dir que potser sí que era possible que tingués poders. I va anar al metge del fons del mar i el metge li va dir que sí que tenia poders. I va saltar d’alegria perquè podia fer tot el que no podien fer els altres dofins.

26 comentaris:

  1. Gràcies per les gràcies, estem entrant en un bucle! :) demà li ensenyo el post a l'artista, potser podries copiar el text, que l'escriptura de la Sara és un pèl críptica.... Relats Conjunts, tremola!

    ResponElimina
  2. Caram, és preciós! I la història és molt guapa.

    ResponElimina
  3. Visca el dofi que pot fer tot el que altres dofins no poden fer!!! I jo sé perquè!! és perquè té el poder de creure allò que fa, perquè és valent i diferent! Un 10 per la Sara!

    ResponElimina
  4. M'agrada molt perquè els dos contes es complementen, en l'estranyesa i la diferència. Quin regal més xulo que ens ha fet!!

    ResponElimina
  5. Enhorabona pel regal!!! I felicitats a la Sara, que ha escrit un conte preciós i molt dolcet...

    ResponElimina
  6. Jo no sé si valdrà milions algun dia, però el que és segur que ara ja val moltíssim. Enhorabona a tu per aquest regal i moltes felicitats a la Sara per haver escrit un conte tan xulo!! :-))

    ResponElimina
  7. Això si que és un premi!
    Felicitats als guanyadors i a l'autora del conte.

    ResponElimina
  8. Em sembla fantàstic el regal, i sobretot l'originalitat.
    Aquests gests ens fan adonar de la bellesa de la vida!!
    Enhorabona i felicitats!!!

    ResponElimina
  9. Has d'estar molt content, no tots els dies es poden rebre regals tan especials. Una píndola de felicitat és el que has rebut. Molt bé!

    ResponElimina
  10. Ara has de posar-li un marc, que s'ho mereix.

    ResponElimina
  11. Em començo a arrepentir de no haver participat grrrr

    ResponElimina
  12. Fantàstic premi. I el dibuix del dofí és ben maco

    ResponElimina
  13. Felicitats Xexu, això si que és un gran, gran, regal!!

    Na Sara té molta manya amb els contes, és una artista!!

    Bessets per a ella i per a tu.

    ResponElimina
  14. uaaaal!!!!! quin premi!!! que xulo!!

    Des d'aquí, Sara, enhorabona!!

    ps. si que vaig malament que ni he arribat al concurs!!!

    ResponElimina
  15. Oooooh... que bonic! Això sí que és un premi - regal com Déu mana! M'imagino el teu somriure, deu ser llaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg... :D La meva nebodeta em fa dibuixos i m'escriu frases i ho conservo com trofeus. De fet, ho tinc tot exposat al meu escriptori i quan m'ho miro, em provoca un llarg somriure...
    Felicitats pel premi! I a l'artista, pel conte!

    ResponElimina
  16. tens tota la raó XeXu d'aquí un temps no gaire llunya aquest conte encara tindrà molt més valor que ara....sempre li he dit a la Gemma que la seva filla és molt intel·ligent, ha escrit un conte excel·lent!!!!!! afortunat per rebre un premi tant especial!

    ResponElimina
  17. Sembla que aquesta nena té fusta de blogger.....que no pari la literatura autèntica.

    ResponElimina
  18. Gràcies i petons de part de la Sara! I meva!

    ResponElimina
  19. Trobo divertidíssim el personatge del metge del fons del mar.
    Gràcies a tots.
    Artistes.

    ResponElimina
  20. quina coseta mes tendra i mes maca
    deus estar ben cofoi
    felicitats a tots dos

    ResponElimina
  21. Ai, Senyor!! Quin regal tan maco!! Valor infinit! ;-))
    El conte d'una nena! :-))

    És molt maco imaginar una nena de sis anys inventant un conte ;-))

    ResponElimina
  22. Hahaha, que bona aquesta, és tota una artista! I és de les meves, em sembla que miraré de fitxar-la pel proper post de cetacis que em passi pel cap fer (el dia que torni seriosament...)

    ResponElimina
  23. Avui no us contestaré individualment perquè el clam és unànime, tenim una nova artista entre nosaltres. Gràcies a tots aquells que heu llegit el conte de la Sara, i si també heu llegit el que li va dedicar a la Sílvia, doblement gràcies. I tant a la mare com a la filla, doncs dir que és un detallàs i coses d'aquestes són les que fan de la catosfera un lloc molt gran. I bé, estem d'acord amb que la Sara ha de començar a participar a Relats Conjunts, no? Jo crec que no li seria gens difícil, veure una imatge i posar-hi imaginació, jo crec que ens guanyarà a tots!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.