diumenge, 12 de maig de 2013

Car star

Fa un temps vaig veure un programa de la MTV en que posaven una càmera oculta al cotxe i gravaven el conductor o conductora mentre tenia la música posada. Sempre hi havia una persona de ganxo al cotxe, però els protagonistes no sabien res i se'ls veia viure intensament la música mentre conduïen, fins el punt de l'exageració. Em semblava una mica esperpèntic, fins que l'altre dia em vaig adonar que déu n'hi do les meves interpretacions quan vaig al volant. Sempre canto, si hi ha musica posada, on sigui, solc cantar (a banda de l'emissora interna que tinc, que potser alguns recordareu), però si hi ha algú més em controlo, és clar. Però quan vaig sol pujo el volum, canto fort, faig imitacions de les veus amb posat greu... visc les cançons, vaja. I és com una mena d'alliberament, una estona d'estar a la meva bola completament. Com si no fos prou mal conductor, només em falten aquestes distraccions, però em fa sentir bé. El problema és que tots tenim clar que el nostre cotxe confereix poders d'invisibilitat, si dins ens descontrolem no passa res, estem camuflats. Que jo sàpiga, no hi porto una càmera encara, però des de fora em veuen, i tant si em veuen...

26 comentaris:

  1. si noi,es una reflexio que m'he fet moltes vegades
    la gent no es concient que a dins el cotxe tambe s'els veu???

    alguns canten a *grito pelao*(m'hi afegueixo jo tambe ), pero d'altres, es treuen les burilles del nas, es maquillen, o els veu aixequen el cul sospitosament del seient, mentres dibuixen una cara d'alivi tremenda

    potser tindriem que posar-hi cortines !!
    ;-)

    ResponElimina
  2. Jo potser canto, o potser tararejo, segons la cançó i les ganes. Però que jo sàpiga, mai faig grans números, ni em flipo massa, tot i que potser m'hauria de veure des de fora per canviar d'opinió. Està bé que et desfoguis cantant al cotxe, ves.

    ResponElimina
  3. És l'únic lloc on canto. Si vaig sola, és clar. Ho faig tant malament que no m'atreveixo a fer-ho enlloc més. suposo que amb el motor i els altres sons, sona millor la meva veu...

    ResponElimina
  4. No coneixia aquest programa, però agrairia que mai passes una cosa així al meu cotxe. Jom’hi passo moltes hores al dia . Veig que cantar és un clàssic al cotxe. Sargantana, jo sóc de les que em maquillo al cotxe, normalment a la Plaça de les Glòries, però és que passes tannnta estona parat que amb alguna cosa t'has entretenir.
    En el cotxe sovint tenim la sensació que estem en un espai tancat, protegit de mirades alienes i fem coses que potser no faríem en d’altres situacions: cantar amb imitacions incloses, riure quan el programa que escoltes a la ràdio fa gràcia, “respondre” a una noticia empipadora amb algun comentari poc correcte.... L’altre cosa que jo faig sovint és parlar per telèfon. El bluetooth és una gran invent i sovint puc fer trajectes llarguíssims parlant i vulgui o no , fa que de vegades no estigui pel que has d’estar.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo he cantat molt i molt al cotxe... si vaig sola, clar! I si no canto, poso la música bastant alta... però em sembla que no faig gaires números. I no em distrec, em distrec més amb les converses quan vaig acompanyada, que no pas cantant.

      L'altre dia parlant amb els nens, quan els portava a escola, vaig passar de llarg del carrer on havia de girar...

      Elimina
  5. Doncs jo també canto al cotxe (bàsicament per no molestar a la humanitat...) i el que m'he trobat més d'un cop i de quatre és que en algun peatge de l'autopista he causat sensació (de fet hauria de dir que m'han mirat malament) perquè se he obert la finestreta en plena imitació dels do de pit de "La filla del regiment", provant de fer la segona veu al Lluís Llach, fent els cors al Mike Jagger o... coses encara pitjors!

    ResponElimina
  6. Doncs mira, jo dins el cotxe també canto i hi faig imitacions amb la veu, però no m'hi poso per poc, per tant fins i tot hi ballo!
    Sí, sí, cop d'espatlla cap aquí, cop d'espatlla cap allà, colzes i malucs seguint el ritme i una mà giravoltant com si tingués vida pròpia. I dic només una perquè amb l'altre agafo el volant per no estimbar-me contra un arbre posseïda per l'emoció de la música. Un espectacle, vaja!
    Aix... m'encanta ballar!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo també, Marion :D No ballo gaire bé, però m'agrada cantar i si puc afegeixo coreografia.

      De moment només me miren malament.... i els de casa me fan callar. "mama, prou!!" :DD

      Elimina
  7. Veure-ho des de fora és una bona dosi de bon rotllo. D'això en pots estar segur!

    ResponElimina
  8. Fa temps vaig fer un estudi de les cares de la gent al cotxe i tant de bo totes fossin com la teva cantant a viva veu. Em vaig donar conte de que hi han masses cares serioses i crispades.

    ResponElimina
  9. Hehehe! és genial! Jo al cotxe també em transformo en una súper star! :)) Canto com si m'hi anés la vida... i sóc feliç!! M'agrada cantar i pensar que ho faig bé, hehehe!

    ResponElimina
  10. Crec que està prohibit cantar mentre es condueix. Sobretot si es fa malament, que no vull dir que siga el cas, eh?

    ResponElimina
  11. (Va nois, ja podeu treure les càmeres i els micros.
    Porteu-ho tot a "EDICIÓ" i després parleu amb els xicots de "compra-venda" d'informacions perquè es vagin preparant...
    No sé què li podem demanar, primer ho he de veure jo...
    )

    ResponElimina
  12. Hehehe jo també practico aquest art. Pot ser és ña causa de la pluja de cada tarda? és broma!

    ResponElimina
  13. Si en comtpes del cotxe ho fèssis en el transport públic potser encara et guanyaries una monedes, o una pallissa...

    ResponElimina
  14. Home, no deus tenir un cotxe descapotable, no?

    ResponElimina
  15. ahhhh.... o sigui el del altre dia eres tu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :P

    Mira, a mi mentre t'hi fixes i no posis la música gaire alta... ;)

    ResponElimina
  16. mmmm, només se m'acut enganxar això.....

    http://youtu.be/pa98yttfhMY
    (i moltes altres pelis que noo he aconseguit trobar només l'escena: American beauty, el show de Truman, Quédate a mi lado, Bon appetite, ....)

    És clar que la millor.....

    http://youtu.be/Jne9t8sHpUc

    sento xafar-te el post, xò crec que no ets l'únic que ho fas.... hehehehe

    ResponElimina
  17. És que el cotxe i la dutxa són tan inspiradors! :) Jo també canto si 1.vaig sola i 2.no estic aturada en caravana. En cas contrari em tallo una mica.

    ResponElimina
  18. Un ha de tenir clar que, avui dia, estem control.lats per totes bandes. A saber si algú ha penjat a YouTube un vídeo d'en XeXu a lo Raphael, les mans al volant! Ei, vaig a investigar una mica ;-)

    ResponElimina
  19. Et llogaré Xexu, conduirem tots dos junts. Així no ens adormirem.

    ResponElimina
  20. Quanta raó! Jo fa temps que no puc fer-ho perquè no em separo gairebé mai del meu nadó però ho enyoro moltíssim. Va super bé per alliberar tensions!

    ResponElimina
  21. Ja sabia jo que no era l’únic que ho feia, però gairebé em vaig sorprendre a mi mateix ja que el programa que deia em semblava molt exagerat, però jo munto els meus propis espectacles més modestos. Gràcies a tots pels comentaris, i seguiu cantant, que desestressa molt!

    Sargantana, ara que ho dius, no m’hi fixo massa jo en els altres conductors, no miro massa què fan, però sí que és cert que hi ha certa fama de fer aquestes activitats que dius, especialment als semàfors. I és el que deia, ens pensem que el cotxe ens fa invisibles, que ens porta a un univers paral•lel on no ens veu ningú, i no és així. Unes cortinetes podrien estar bé!

    Yáiza, flipar-se és la paraula, encara que no l’he fet servir al post. Jo ho faig una mica, però em sembla que només quan estic sol. Cantar una mica, o taral·lejar em sembla d’allò més normal, obligatori gairebé!

    Jomateixa, aquí ningú no ha parlat de cantar bé, eh! Suposo que precisament, pel fet d’estar sols, podem cantar tan malament com vulguem que ningú no en sortirà perjudicat, i nosaltres molt descansats!

    Mireia, la propera vegada et preguntaré a tu abans i el post el fas tu, tens un màster de fer coses al cotxe! I ara, amb el flamant cotxe nou que comprareu, ja ni et dic, seràs la reina. Jo no he arribat al punt de maquillar-me, espero no arribar-hi, però sí que interacciono amb la ràdio o amb la música que porti posada. Com a molt miro el mòbil, però quan estic parat, i no faig massa el burro perquè no vaig gaire segur al volant, no voldria tenir un altre disgust i que fos per descuit meu, vull dir fent coses de les que no s’han de fer. En el que sí que coincideixo amb tu és en la percepció que el cotxe és un espai privat i que ens fem nostre. La perspectiva que es té dintre o fora és totalment diferent. I si parles amb el blue tooth, que el fa servir molta gent ara, vist des de fora és com si estiguessis parlant sola, ja et pots imaginar què pensa la gent.

    Carme, em sembles massa discreta com per fer gaires numerets al volant, hehehe. Però cantar està bé, oi? La música fa molta companyia, a mi no m’agrada especialment conduir. Quan vaig xerrant també em distrec, però no sé si tant com tu. Si vaig pels llocs que conec solc arribar a bon port, però si hem d’estar pendents a una sortida i anem xerrant, no seré jo el que m’adoni que ja l’hem deixat enrere.

    Jo rai!, no ens havies dit que eres famós a totes les autopistes! Està molt bé fer el número, la veritat és que et deixa de conya, trobo. Ara, s’ha de saber quan parar també. O tu si t’atures els demanes que s’esperin a que s’acabi la cançó?

    Marion, ets una candidata perfecta per sortir al programa de l’MTV. Ara mateix els trucaré. Home, jo volia dir que també faig moviments, però no sabia com explicar-ho, i no m’atreviria a anomenar-ho ballar. A veure si serà per això que tens el menisc malament. Ves amb compte que si fas molt el ruc al volant encara tindràs un ensurt. Però reconec que allibera tant... no sé per què al cotxe ens desfasem d’aquesta manera...

    Cantireta, això s’ha de fer quan vas sol! Si els que portes al cotxe tenen vergonya aliena no ho gaudeixes tant!

    Maurici, llavors ho seguiré fent! Tot el que sigui generar bon rotllo no ho podem escatimar.

    Sr. Gasull, conduir és tot un què. Potser al cotxe ens alliberem de moltes coses, però també treu el pitjor de nosaltres mateixos, fot de molt mala llet quan els altres conductors no fan el que toca... o el que tu creus que toca...

    Alba, genial el teu comentari. Em sembla que ho visc com tu, però no sé si penso si ho faig bé o no, senzillament ho faig. I mirat fredament, sé que ho faig fatal, però m’agrado igualment, hahaha!

    Jpmerch, ho pots dir tranquil•lament, o si no ja t’ho dic jo, si està prohibit, segur que em multen per mal gust!

    ResponElimina
  22. Assumpta, ja podeu demanar el que vulgueu, em faré famós per les meves actuacions perquè no tinc ni un ral per evitar que ho publiqueu. Me n’hauré de fer a la idea. Tu sempre mirant de fer ‘quartos’, però amb mi vas malament!

    Maria, ara potser seré molt cruel, però no tindrà això alguna cosa a veure amb la teva tendència a carregar-te pobres ocellets??

    Pons, em decanto per la segona opció que cites. Però ara m’has fet pensar en la gran diferència, al cotxe em desfaso molt, i quan vaig en transport públic llegeixo molt tranquil•lament i em molesten els sorolls...

    Loreto, no pas! Està claríssim que un cotxe descapotable et pren tooooota aquesta intimitat que tenim en els cotxes normals, ja no ets invisible, i no es pot fer segons què, només despentinar-se.

    Carquinyol, la música la poso força alta, però només se sent a dins, crec. I miro de fixar-m’hi, perquè ja dic que no sóc massa bon conductor i tampoc no vull tenir un disgust, ni provocar-lo.

    rits, sé de sobres que no sóc l’únic, si és un clàssic! El que passa és que quan havia vist aquest programa ho trobava molt exagerat, i després t’adones que tu fas coses similars, no deixa de ser una manera de riure’s d’un mateix. He de dir que l’escena del Tom Cruise és molt semblat al que faig, seria un estil pràcticament clavat, però sense ser guapo. I pel que fa l’Alanis, el vídeo està molt bé. Però si hi ha un 'colmo' en això de cantar al cotxe, és cantar la teva pròpia cançó, no?

    MontseLladó, però només una mica, no? No hi ha res de dolent en cantar una mica amb la música que sona, però l’espectacle el fem més aviat quan estem sols, tret que qui ens acompanya sigui tan flipadet com nosaltres. I jo parlava del cotxe, la dutxa és una altra història. Allà també cantes només quan estàs sola, ehem?

    Ferran, pagaria diners per no assemblar-me al Raphael en cap sentit, encara que em gravin i ho pengin al YouTube. Espero que no trobis res, si no ja saps que les teves cames perillen, no tinc diners per a suborns.

    Jordi Dorca, n’estàs segur? Potser no t’adormiràs, però et voldràs suïcidar...

    Kuroi, només et queda una opció, ensenya-li a cantar i que n’aprengui com més aviat millor. Cantar a dues veus fa millor qualsevol espectacle!

    ResponElimina
  23. I aquest post se m'havia passat!!

    Poc pur dir, ara no tinc cotxe. Però quan si, cantava fluixet, més que res perquè no plogués. :)

    ResponElimina
  24. Tinc un amic que un dia va deixar caure: "el millor invent de la humanitat és el radiocasset (llavors encara anàvem amb cassets) dins el cotxe".

    Jo només puc que subscriure la sentència amb totes i cadascuna de les seves paraules!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.