diumenge, 7 d’abril de 2013

Un altre deute pagat

Avui he pagat un d'aquells deutes que alguns no em perdonarien: veure la pel·lícula Blade Runner. Aquest és un dels clàssics més clàssics de la ciència ficció i encara el tenia pendent. Vaig llegir el llibre i només em va agradar a mitges, però tothom parla meravelles de la pel·lícula, i tard o d'hora l'havia de veure. Un post molt interessant sobre cinema de la Gemma Sara m'ha acabat de donar l'empenta que em faltava.

Sempre dic que la ciència ficció no és el meu gènere preferit, i un cop més ho constato. És una bona pel·lícula amb una gran càrrega filosòfica darrere, com sempre que apareixen androides. Té més acció i una història més concreta que el llibre i probablement per això és d'aquests casos estranys que tothom considera superior el format visual que l'escrit. Recrea bé aquella atmosfera decadent que trobem en moltes obres similars, i que no m'agrada especialment. He de dir que no m'ha impressionat, em sap greu. És molt difícil que una pel·lícula d'aquestes maduri amb dignitat, i 31 anys després de la seva estrena el cinema ha canviat molt. Probablement a la seva època devia ser un prodigi, però ara se la veu molt desfasada.

Deixant de banda els temes tècnics que són més superficials, tampoc no em sembla que tregui tot el suc a un bon argument, ni una gran actuació brillant per part dels actors i actrius, però potser era culpa del doblatge. En definitiva, que m'apunto una marca a una casella que em faltava, però lamento no compartir l'entusiasta opinió de molta gent que me n'ha parlat, he trobat que està bé i prou. Suposo que molts no hi estareu d'acord, ho assumeixo. Però a banda d'això, m'encurioseix preguntar si teniu alguna pel·lícula d'aquestes considerada 'obligatòries' que no hagueu vist. Sempre està bé pagar els deutes.

33 comentaris:

  1. no era una de les obligades...doncs la vaig veure en format tv algun d'aquells dies que no saps que fer i t'ho empasses tot. Està bé com a distracció, però tampoc vaig tirar coets.

    ResponElimina
  2. El cinema actual no m'agrada gens ni mica tot és sexe en abundància, explícit i vingui a compte o no, violència de tot tipus, amb perfecció d'efectes de morts, tortures, etc., la majoria dels protagonistes tenen traumes infantils o juvenils d'allò més bèsties...

    El que passa és que, quan dic "el cinema actual" em refereixo al que s'està fent gairebé des de que jo vaig néixer hehehe...

    Les úniques pel·lícules que valen la pena són les dels anys 40, 50 i 60, en b/n... allò sí que era cinema del bo :-)

    Doncs segur que em falta alguna pel·lícula d'aquella època que sigui considerada "obligatòria", però ara no me'n recordo :-))

    ResponElimina
  3. Coincideixo plenament amb tu amb Blade Runner. I pel que fa a pel·lícules imprescindibles (paraula horrorosa segons el context) que no he vist n'hi ha unes quantes, com per exemple Alien i algunes de Kubrick (sobrevalorat des del meu punt de vista)

    ResponElimina
  4. Si tinc algun "deute" dels que dius, l'he oblidat... hi ha moltes pelis que em falten, però... tampoc s'ha de veure tot en aquest món!!!

    ResponElimina
  5. "A clockwork orange" de Kubrick.

    Sempre l'havia volgut veure perquè és una pel·lícula de culte i molts cops apareix com a referència de film trencador, però no es va donar l'ocasió fins fa pocs mesos.
    El cert és que la vaig trobar una "anada de la pilota", excessivament violenta, cínica i cruel i, sincerament, no em va agradar.
    Els punts forts són l'estètica transgressora i l'argot utilitzat, però aquest missatge moralista de és millor ser dolent per voluntat que bo per obligació... no em va convèncer en absolut.
    Ara bé, reconec que és una pel.li que no et deixa indiferent.

    ResponElimina
  6. Assumpta et recomano vegis Dersu Uzalà, per exemple. És en color, però ja em diràs. I respecte a que tot és sexe, violència i morts, potser que busquis pel.licules més enllà de les "majors" dels Estats Units. Va un altre recomanació: La cuinera del president. (ni sexe, ni morts, ni efectes especials, potser un parell de paraulotes...)
    XeXu mira discrepo lleugerament amb tu. Està clar que, sense ordinador moltes pel.licules i sèries actuals serien difícils (per no dir impossibles) de fer. També és cert que no hi ha cap música, ni llibre, ni film, n obra de teatre imprescindible. Per l'únic motiu que, de gustos ni han tants com persones.
    Comprenc que no t'hagi agradat Blade Runner. Com intueixo que no t'agradaria 2001: A Space Odissey. O la saga Star Wars (amb les diferencies tècniques entre la primera i la darrera i tots els remasters fets per en Lucas), o Star Trek.
    Però no és rellevant, Té la grandesa del seu moment i la fita que va marcar. I s'ha de veure com a tal i situant-la en el seu context. Hi han coses que no són comparables, ni es poden extrapolar.

    Ah! I respecte a "atmosferes decadents"... Tu has mirant al voltant?. Potser no plou tant, però més decadent que tot el que ens envolta... buf!!! X¬DD (és conya, eh! no et mosquegis ara!)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai Dersu Uzalà, em sona... existeix el llibre? em sona haver vist el llibre a algun lloc... i... (cervell processant)... diria que recordo al meu sogre haver-me recomanat aquesta pel·lícula un dia que la feien per la tele... fa temps... (si es bona deuria ser per La 2 hehe)

      Ehem... segur que tens raó i que estic totalment influenciada per les pel·lis aquestes que dius dels Estats Units.

      Una que m'agradaria molt poder veure, de les actuals, és la darrera versió que s'ha fet de Grans Esperances de Dickens, amb la "boja" de la Bonham-Carter fent de Miss Havisham... diuen que és força fidel al llibre... però bé, el meu pressupost no dóna per cinemes ni extres de cap mena. D'aquí un temps ja la faran per la tele :-)

      Elimina
    2. A youtube la pots trobar en Rus subtitulada en anglès o, en castellà, per episodis (hihihihi..)
      Ah! I és d' Akira Kurosawa.

      Elimina
    3. Quina? Grans esperances?... ah, no... Dersu Uzalà :-))

      Bé, sé tres o quatre paraules en rus, així que crec que hauria de fer servir els subtítols... :-))

      Elimina
  7. Deu fer més de 10 que vaig veure Blade runner i em va encantar. No serà que t'havies creat massa expectatives? A mi em sol passar.
    Parlant de cinema, he passat un cap de setmana fantàstic: ahir, Argo, i ara mateix acab de veure Amor bajo el pájaro espino. Tremenda la primera, i molt emotiva la segona. Us les recoman, a tu també, Assumpta!
    A la pregunta de si tenc alguna pel·lícula pendent a la recàmara, la resposta és que crec que no: han anat "caient" totes, una rere l'altra... ;-)

    ResponElimina
  8. Grandiosa pel·li, home! Però quina versió has vist? N'hi ha com deu. Jo sóc fan de l'original, més que no del Director's cut (traient-li l'escena final). SUposo que 2001 ja l'has vista, parlant de CF imprescindible...

    ResponElimina
  9. Totes les parts de "El padrino" i segur que moltes d'altres però aquesta és la més flagrant.
    Pel que fa a Blade Runner la vaig veure fa molt de temps i va agradar-me, però potser si la veiés ara no pensaria igual. Hi ha pelis que no cal remenar!

    ResponElimina
  10. Com bé dius no totes les pel·lícules envelleixen bé. De fet n'hi ha poques que ho facin.
    Una cinta que 30 anys enrere et deixa garratibat vista avui gairebé segur no farà el mateix efecte.

    ResponElimina
  11. Jo no tinc imprescindibles pendents i sí tinc una recomanació per a l'Assumpta (bé, i per tu, Xexu): "In search of a midnight kiss". Pel.li de fa un parell d'anys, és preciosa perque sí i la BSO és senzillament genial. Jo no veig cinema americà, mai... excepte comptadíssims casos com aquest.

    ResponElimina
  12. Jo fins fa ben poc no havia vist la saga del Padrino fins que vam fer marató. Blade Runner no l'he vist no ...

    ResponElimina
  13. Doncs crec que no... sóc bastant naïf amb les pel·lícules i les que m'agraden solen ser d'animació.... allò més cutre, allò m'agrada! :P

    ResponElimina
  14. A mi tampoc em va agradar especialment. Primera que ja no sóc amant de la ciència ficció i segona que els actors tampoc no són gaire sant de la meva devoció.
    Doncs jo penso que "actualment" s'estan fent coses molt xules. Però es clar, en això del cinema a l'igual que les lectures o la música, cadascú té el seu gust.

    A mi m'agraden les pel.lícules "lentes" que diuen les meves filles. Sense grans càrregues tècniques, però sí emocionals. Pelis que em facin pensar...

    ResponElimina
  15. Doncs jo penso el mateix i ja fa anys que la vaig veure. I a mi m'agrada molt la ciència ficció.

    ResponElimina
  16. A mi la ciència ficció m'agrada, però com no podia ser d'una altra manera després de la fama que té vaig trobar aquesta peli excessivament sobrevalorada. Es un just 6/10, no es mereix més ni menys.

    ResponElimina
  17. No és el meu gènere preferit, però quan en veig alguna o quan llegeixo algun llibre d'aquest gènere acaba atrapant-me i em costa força desfer-me de les sensacions que em provoca.

    ResponElimina
  18. Les pel·licules de ciència ficció tenen mal envellir, però aquesta és de les que "per l'edat que té, Déu n'hi do!"

    ResponElimina
  19. Ei, ves què he de dir, si és una de les pelis "de la meva vida", que queda una mica rimbombant però és així. No ho sé, com et deia, per a mi és un clàssic, i els clàssics, per definició, no envelleixen (ara, que no recordo l'última vegada que l'he vista, potser me l'hauria de tornar a mirar i potser la desmitificaria una mica i tot, que tampoc va malament). Bé, m'alegro que l'hagis vista i que hi hagis vist càrrega filosòfica i atmosfera decadent (que a mi m'agrada).
    També he de dir que va ser emocionant quan va sortir la Director's Cut (Macip, més de 2 versions?) i veure les diferències, els dubtes sobre el Deckard, el llibre que em vaig comprar d'articles sobre la peli (que no sé on para, per variar), les vegades que he vist l'escena del Roy o he recordat les paraules seves... crec que sí, que no puc evitar que sigui una de les pelis de la meva vida :))

    Altres pelis "obligatòries", sí i tant, avui mateix pensava que he de veure Missing, però sense estrès, un dia d'aquests.

    Assumpta, Dersu Uzala és molt molt maca.

    Gràcies pel post, m'ha fet il·lusió. Per cert, ja t'he dit que la cançó dels Planetas s'enganxa, no?

    ResponElimina
  20. Per la meva sorpresa, no tanta gent ha vist aquesta pel•lícula, o si l’ha vist, tampoc no ha agradat tant. Evidentment, han aparegut alguns fans absoluts, com jo volia, que la defensen molt, i és que ho han de fer, que ho vulguem o no, si és un clàssic és perquè ha agradat a la gent i alguna cosa deu tenir. Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris.

    Sr. Gasull, doncs jo crec que és tota una pel•li de culte, però a mi no m’ha impressionat tant com pensava. Potser és que l’expectativa estava alta, però veig que a tu tampoc no et va matar.

    Assumpta, el teu és un cas a part, és clar. Pots dir que t’agraden els clàssics del cinema, però no només per la qualitat de l’argument i la interpretació, sinó perquè els temes que tracten són més tolerables. A mi els clàssics no m’atrauen, com ja hem parlat altres vegades i considero que hi ha molt bones pel•lícules modernes. També penso que el sector audiovisual dóna el que el públic vol veure. Si ara el sexe ja no és un tabú per la majoria de la població, i els telenotícies són on més violència es pot veure, les pel•lícules se’n fan ressò. Ja no fa res ensenyar sexe explícit i escenes de violència amb tot detall perquè la vida és així. I suposo que no passa a totes les pel•lis, eh, algunes deuen insinuar més que ensenyar, però ara es pot fer, i s’aprofita. Entenc que no sigui del teu gust, però bé, suposo que ho és pel gruix de la població, especialment els més joves, que ho deuen veure completament normal.

    Maurici, doncs mira, ara seré jo el que coincidiré amb tu. ‘Alien’ no l’he vist, almenys sencera, perquè a mi les pel•lícules de por, com que no. I si contenen bestioles d’aquestes encara menys. I Kubrick és un gran oblidat per mi també, no m’ha dit mai res. No sé si he vist ‘2001’, però sí que vaig llegir el llibre i també em volia suïcidar...

    Carme, la teva solució m’encanta. Si tens algun deute d’aquests, millor oblidar-te’n, i aquí no ha passat res! Llàstima que no tots els deutes són tan fàcils de passar per alt...

    Marion, m’acabes de posar deures... Tampoc no he vist aquesta, i també és de les que s’ha de veure, sembla ser. Suposo que la grandesa d’aquestes pel•lícules és que eren diferents en el moment que les van fer. Transgressores, pioneres, no hi havia res igual i el missatge que donaven espantava una mica perquè s’avançaven al seu temps. Això no vol dir que, temps després, ens hagin d’agradar o les trobem massa normals. Crec que tampoc m’agradaria aquesta de la ‘Taronja mecànica’, però potser que la miri algun dia. La qüestió és anar pagant deutes.

    Barbollaire, mentre tu feies el teu comentari jo estava contestant el de la Marion i ja li apuntava que la importància d’aquestes pel•lícules és que quan es van fer eren pioneres i diferents a tot el que hi havia. Naturalment, per temes de tècnica no es pot comparar, la tecnologia va molt ràpid i també ens semblarà una bírria el que es fa ara quan ho mirem d’aquí a 20 anys. Evidentment, en aquestes pel•lis el que importa és més el context que el que hi passa, per això són els puntals dels seus gèneres, i a això em referia amb pel•lícules obligatòries, evidentment ningú no t’obliga a veure-les, però són les obres de referència quan es pensa en un gènere concret. Com les altres que esmentes, és clar. Realment, no sóc un gran fan de la ciència ficció, ho estic veient. Poques obres m’han convençut. No sóc seguidor de ‘Star Wars’ i vaig llegir ‘2001’ i no em va agradar. Arthur C. Clarke és duret, eh!
    Certament, vivim en un món força decadent, però de moment no al nivell de les pel•lis futuristes dels 80. Per cert, ‘Blade Runner’ estava ambientada al 2019, ja no falta pas tant, i no crec que estiguem com narra. A més, els llums de neo ja van passar de moda fa molt temps, hehehe. És clar que no em mosquejo, sempre és un plaer tenir-te per aquí. I m’alegro que algú discrepi, naturalment. Els fans d’aquesta pel•lícula s’han de fer notar, és el que esperava!

    ResponElimina
  21. Xicarandana, certament, com he dit més amunt, crec que les expectatives eren massa altes. No li trec mèrit a la pel•lícula, en el seu moment devia ser tota una bomba, però a mi no m’ha acabat de fer el pes. Tu descansaràs, ja has pagat tots els teus deutes cinèfils, i a més segueixes mirant pel•lis interessants. Jo darrerament en miro molt poques, em dedico més a les sèries, però segur que algú podrà aprofitar les teves recomanacions.

    Salvador, he vist la que tinc per casa, de l’any de la Maria Castanya. No sé exactament quina versió és, i sé del cert que se n’han fet finals diferents. Espero que no fem spoilers a aquestes alçades, però no sé ben bé quina és l’escena final. Si et refereixes a la persecució del Nexus-6 amb en Deckard, m’hi ha semblat veure diversos talls i algunes incoherències, en aquells moments se m’ha fet una mica estrany.
    Crec que no he vist ‘2001’, però vaig llegir el llibre i em va avorrir moltíssim. No sé si m’atreveixo a veure la pel•lícula... Per quan una versió cinematogràfica digna de ‘La Fundació’? Aquest sí que em va agradar, veus.

    Loreto, el que ha començat com una curiositat per part meva acabarà sent una pila de deures, ja ho veig. ‘El Padrino’ crec que tampoc no l’he vist sencera, n’he vist trossos, però no he jegut mai a mirar-la. I aquesta sí que és greu, em sembla. En el que sí que et donaré la raó és amb les pel•lis (i també amb llibres) que no cal remenar, de vegades el segon cop et tira per terra una magnífica primera impressió.

    Glòria, però la ciència ficció és un dels gèneres que surt més perjudicat. En altres pel•lícules pots veure diferències en el vestuari i els pentinats, però potser la història encara és distreta de veure. En canvi, una pel•li que es basa en la tecnologia perd la seva gràcia quan el que mostra és antic per qui ho mira.

    Ferran, com que no estic gens al cas del cinema actual, desconeixia totalment la teva recomanació. Si les coses no han canviat, els EUA són el segon país del món en producció cinematogràfica. Això vol dir que hi ha molt material i segur que no tot és com el que ens arriba als cinemes d’aquí. Fins i tot als Òscars de vegades hi ha pel•lícules finalistes que aquí no coneixem, imagina tot el cinema alternatiu que es fa. I segurament és de més bona qualitat que les produccions destinades al gran públic. No s’ha de menystenir tot això, perquè sigui ianqui no vol dir que hagi de ser dolent.

    Anna, ja veig que tu també vas recuperant el temps perdut. M’hauré de posar a veure el Padrino, perquè aquesta sí que té delicte no haver-la vist...

    Alba, ep, que les pel•lícules d’animació a mi també m’agraden molt, eh! D’aquestes sí que n’he vist una pila, fan molt riure, sobretot les que tenen bromes destinades a gent més gran que els nens no capten, per a tots els gustos!

    Judit, ja veig que la pel•li no estava feta per tu, ni per repartiment, ni per gènere ni per res. Ara que, una mica lenta també és, i fa pensar. Per aquí encara podries trobar alguna cosa interessant. També penso que ara es fa cinema de bona qualitat, i també cinema només per agradar i vendre. Cadascú té els seus gèneres preferits, i has d’anar a buscar què es fa en el teu camp per quedar-ne satisfet. Si només et quedes amb el que posen a la majoria de cinemes, segurament penses que totes les pel•lis actuals són iguals. No et pensis, jo que no estic massa al cas actualment només em quedo a la superfície i m’estic perdent un munt de coses bones.

    Jordi, un amant de la ciència ficció que no li troba res a Blade Runner? Ostres, això sí que és digne d’estudi! Segur que parlem de la mateixa pel•lícula, oi?

    Pons, darrerament estem començant a coincidir en algunes opinions i això em sembla preocupant. Però bé, en aquest cas, i sabedor que ets força fan de la ciència ficció, si a tu no t’ha fet el pes, em sembla una valoració més creïble que la meva pròpia. Un 6/10 em sembla una puntuació correcta.

    ResponElimina
  22. No sóc amant de la ciencia ficció, per tant no la tinc pendent. Bé no en tinc cap pendent, vaig veient pelis si per casualitat he vist el tràiler a algún lloc o si algú em parla d'alguna que em pugui fer gràcia.

    Ja has pagat el deute, ara pots descansar!! :)

    Bona tarda!

    ResponElimina
  23. XeXu, no saps la il·lusió que em fa llegir aquest post amb aquesta crítica teva. Dins de la meva colla d'amics hi ha uns quants freaks del cinema i sempre parlen meravelles de Blade Runner. Que si és emblemàtica, un mite, un clàssic.... Puf, doncs per mi està totalment sobrevalorada. I quan dic això em guanyo les seves mofes i qualificatius sobre com de patètic sóc i quin poc gust tinc per al cinema. A més, en aquest pack de pel·lícules sobrevalorades hi afegeixo "El Resplandor" i "2001, Odisea en el espadio" i no em peguen de miracle. A més, és un tema recurrent.

    Jo no em considero un cinèfil. M'agrada el cinema, però no me'n considero ni un gran tècnic, ni un gran analista. Me'l miro, totalment, amb ulls d'espectador. Ara, intento ser franc amb mi mateix. Ja em poden parlar d'un clàssic inigualable que si quan surto del cinema, o apago la tele, no sento que m'hagi explicat res que m'ha convençut, doncs creu i ratlla amb aquella peli.

    Ara, el que em passa amb aquestes pelis, com bé dius, és que el pas del temps els ha fet mal. Probablement quan es van estrenar van impactar, perquè trenquen amb el que s'havia fet fins llavors, i d'aquí la seva fama. Ara, amb ulls d'espectador del segle XXI, doncs, sincerament, a mi hi ha coses que no em convencen. Les imatges suposadament impactants del Resplandor, per exemple, amb sang pels passadissos, bessones demacrades, etc, doncs a mi em resulten una mica còmiques, per no dir "cutres". I no em convenceran que són espectaculars, perquè una cosa és que hagin passat a la història del cinema per l'impacte que van tenir en el moment, però una altra de ben diferent és que mirant-les a dia d'avui provoquin la mateixa sensació que llavors. Per mi, absolutament no.

    Apa, i després d'aquesta despotricada ja poden saltar els cinèfils i llençar-me als lleons!

    ResponElimina
  24. Jomateixa, potser t’hauries de fer consumidora habitual del gènere, si et deixa tan bones sensacions potser és que t’agrada més del que et penses.

    MontseLladó, com que cadascú té els seus gustos, potser a tu et sembla que és una pel•lícula madureta però encara interessant. A mi a estones em semblava força caducada ja. Però bé, veurem com envelliran les pel•lícules que es fan ara...

    Gemma Sara, sort que has rectificat, ja t’anava a esbroncar, hehehe. M’agrada molt la cançó. Els clàssics no envelleixen, però els efectes visuals sí, i per això les pel•lis de ciència ficció es veuen molt antigues al cap d’uns anys. En el seu temps, però, estic segur que es tractava d’un prodigi de la tècnica. I sobre l’argument, doncs sí que és normal que a tu t’interessi, planteja molts dubtes i reflexions. Per sort, cadascú té els seus gustos, i si és una de les pel•lícules de la teva vida no seré jo qui ho discuteixi. Segur que ho és també de molta gent, del mateix Macip, per exemple. Però ja veus, probablement jo l’hauria d’haver mirat molts anys abans, i ara li tindria més afecte. És el problema de consumir la cultura fora de temps, no és el primer cop que em passa, crec.

    Sa lluna, si no consideres que sigui necessari veure aquestes pel•lícules tot això que tens! Bé, necessari no és, però són d’aquells clàssics que està bé que miri tothom. Però res, tu descansaràs encara més que jo perquè no tens res a deure!

    Porquet, si bé està bé mirar aquestes pel•lícules almenys un cop, perquè són o van ser importants en el seu moment, trobar-se gent que et mira malament perquè no t’agraden o perquè no les has vist tampoc té massa sentit. Si algú pensa que a tothom li ha d’agradar el que li agrada a ell, té un problema. No he vist tampoc cap de les dues altres que cites, però vaig llegir ‘2001’ i em va semblar un pal, francament. Com a tu, no em semblen cap prodigi i és perquè estan molt desfasades. En el seu moment podien ser el que fos, però ara ja no ho són i és molt difícil mirar-les amb bons ulls, almenys per gent com tu i com jo, que en el cinema busquem distreure’ns i tenim poc romanticisme per les pel•lis. Ara, no sé si alguna pel•li actual que a nosaltres ens hagi agradat molt serem capaços de mirar-la malament d’aquí uns anys, quan algú ens la critiqui. De totes maneres, tothom és lliure de tenir la seva opinió, i que t’ataquin perquè difereixes no ho trobo massa normal. Espero que te’ls sàpigues treure de sobre convenientment.

    ResponElimina
  25. Bé, animada pel meu deute que feia poc que havia pagat no et vaig donar la meva opinió sobre Blade Runner. La ciència ficció em posa molt i quan la vaig veure per primer cop em va encantar. Ara bé, el segon cop ja va ser diferent. Vaig trobar tot el que el que em contestes tu mateix en la teva resposta i que no cal que repeteixi (més que res per no cansar-te, que per escriure... m'hi passaria tota la tarda, jejeje).
    De totes maneres, no vaig entusiasmar-me com havia fet inicialment, però sí que la posaria al pot de les pel.lis que m'han agradat. És una pel.li de culte, potser no sobrevalorada, però no té el deix desagradable de la Taronja mecànica. I si no, ja m'ho explicaràs quan l'hagis vist. :)

    ResponElimina
  26. Volia dir "sobrevalorada", no pas "no sobrevalorada". Ehem...

    ResponElimina
  27. I tant que hi ha pelis obligatòries pendents, per començar aquesta! Ho confesso, no l'he vist. I mira que podria parlar-ne i tot, que si una història on surten uns que els diuen replicants i que el Harrison Ford els ha de descobrir xq s'han desviat del camí, o que la música és de Vangelis. Vaig molt errada?

    Una altra peli pendent? Casablanca.

    ResponElimina
  28. No recordo si tinc cap deute peliculero per pagar, però aquesta peli a mi tampoc em va agradar.

    ResponElimina
  29. Marion, pot ser que sigui una d'aquestes pel·lícules que decep una mica si la tornes a veure, sobretot si del primer cop ja en fa temps. Es pot mitificar una mica i deixar una bona impressió, la idea és bona i segurament la pel·li al seu moment s'ho valia. Però en tornar-la a veure, t'adones què antiga que la trobes i totes les seves virtuts queden una mica en segon terme. Això passa amb alguns llibres també, maduren bé a la nostra ment, però una revisió els tira per terra. Sobre si és sobrevalorada o no, crec que sempre trobaràs algú que ho opina sobre qualsevol obra. Molta gent la considera de culta, qui som els altres per dir que en realitat no té el calor que li donen. El que sí que podem fer, però, és dir la nostra opinió, i tampoc no se'ns han de tirar a sobre si no ens ha agradat tant com hauria!

    rits, veig que la coneixes bé, segur que n'has sentit a parlar un munt de vegades. Ara només et queda veure-la. No sé si és el tipus de pel·lícula que prefereixes, però l'argument ja el saps, i no pinta malament. Després, que la pel·li convenci o no ja és una altra cosa. Diria que Casablanca tampoc no l'he vista sencera, sóc un cinèfil de pena.

    Ariadna, ja en som uns quants, doncs. De fet, jo penso que no n'hi ha per tant, més que no agradar-me.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.