dissabte, 16 de març de 2013

Relats conjunts, Grafit

 
La policia de la ciutat no pot fer res contra l'onada de grafits que omplen les parets. Ja es comenta que aquesta és la capital del grafit, i aquest dubtós honor no fa massa gràcia a l'alcalde. A més, la delinqüència i els aldarulls han augmentat ja que hi ha dues bandes enfrontades que sovint es troben i es barallen, amb el conseqüent perjudici pel mobiliari urbà i algun ferit ocasional.

La vanitat i el reconeixement és el que mou els membres d'aquestes bandes. Sempre mirant de pintar murals més espectaculars i en llocs més inversemblants. Les temàtiques són molt variades, però sovint reivindicatives, cosa que encara té menys contentes les autoritats. Les bandes s'han erigit com a rebels contra el poder i gaudeixen de certa simpatia per part de la gent dels veïnats més pobres, que tenen altres preocupacions que els dibuixos de les parets.

No obstant, l'objectiu de les bandes és ser els millors i eliminar la competència. Per això, un membre jove, però amb molt talent, dels Newstylers va decidir fer un acte ofensiu contra els tres líders de l'altre grup, una ofensa que fins llavors no s'havia fet tan directament. Els va caricaturitzar de manera ridícula, però qualsevol que els conegués sabria que eren ells. Malgrat pintar-los com petits monstres de dibuixos animats, la semblança és sorprenent. En un primer moment, els tres capitosos agreujats van prendre-s'ho molt malament, però de seguida van veure que la jugada es giraria a favor seu. El grafit estava tan ben fet que tothom va pensar que se l'havien fet ells mateixos per marcar territori. Lluny de ridiculitzar-los, la seva popularitat va pujar com l'espuma i avui són els writers més famosos de la ciutat. Des de llavors es fan dir i se'ls coneix pel sobrenom 'the three funny types'.   


Ja hi ha nova proposta de Relats Conjunts. Aquesta és la meva aportació.

25 comentaris:

  1. Aquests tres líders han demostrat ser molt més intel·ligents del que es podia esperar d'uns membres de bandes de carrer. Els felicito per saber donar-li la volta al grafit suposadament ofensiu i aprofitar-se'n.
    I també et felicito a tu pel relat i per aquest final que, almenys jo, no m'esperava gens. Molt bo!!

    ResponElimina
  2. És molt versemblant tal com ho expliques, sembla que siguis un expert del mundillo!

    ResponElimina
  3. A veure si amb aquest Relat Conjunt m'animo, que l'anterior se'm va passar i al final no vaig escriure res.
    Escolta, no estaràs pas dins de cap banda, oi? O a la policia?
    És que pel que expliques més aviat sembla que això de bioquímic és per confondre el personal. Ara que també podria ser que ho fossis de debò i que alhora fossis policia o potser el capo d'una banda. Bé, haurem d'anar amb compte. ;)

    ResponElimina
  4. Hehehe m'ha fet gràcia imaginar-me la cara del noi jove dels Newstylers... ell esforçant-se per fer les caricatures i els altres s'aprofiten de la seva obra!! :-))
    Et felicito perquè te n'ha sortit una història que està força bé... a mi... uffff... no m'inspira... no sé pas què en sortirà!

    ResponElimina
  5. De fet hi ha alguns grafits molt ben fets. Jo me'ls miro. D'altres només enbruten.
    Potser és un hoby que tens?'' aixxx

    ResponElimina
  6. Que espavilats els "capos"!!! S'ho han montat ben bé i ara son "famosillos".
    Una història ben original. M'ha agradat!!

    Bon vespre XeXu!!

    ResponElimina

  7. M'ha encantat! A més, sento certa simpatia pels grafiters. Penso que és una forma d'art més urbana. I això que ho facin de nit per evitar ser enxampats ho trobo molt romàntic.
    La teva història és versemblant i divertida. L'enhorabona!

    ResponElimina
  8. Molt bona descripció social. Ja es veu que no podem fer caricatures massa perfectes, si no encara s'ho prendran com un afalac.

    ResponElimina
  9. Sembla una notícia del NY TIMES!!!

    molt bo!

    ResponElimina
  10. Mira tu, no és pot anar amb maldat en aquesta vida! Que la truita sempre es pot girar!! Bon aportació XeXu!

    ResponElimina
  11. el tret per la culata.....ja sol passar això....ves per on! molt bon relat XeXu!

    ResponElimina
  12. Sigui el que sigui que fem, hem de fer-ho bé. Com el teu personatge, que tan bé ho ha fet que se li ha escapat de les mans. M'ha agradat llegir-lo! bona història

    ResponElimina
  13. A vegades les coses es torcen del revés!!! :) M'ha agradat la història.

    ResponElimina
  14. L'altra banda no seran els Gangstyle? Si és així no m'estranaya que hi hagi aldarulls al carrer i que els caricaturitzin. A més, els Gangstyle al final han triomfat, no?

    ResponElimina
  15. Mira que hi ha gent amb sort al món....intenten ridicuritzar-los i els catapulten a la fama.

    ResponElimina
  16. molt bon relat!
    I què li haurà passat al que va fer el grafit? no crec que els de la seva banda estiguin massa contents...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiiiiiiii, jo vaig pensar el mateix, Rits!!... Estic tota intrigada amb què deu fer ara aquell xiquet :-)

      Elimina
  17. Vols dir que tu no ets un d'ells?
    T'ha sortit rodó!!

    Aferradetes.

    ResponElimina
  18. No hi ha res com la publicitat, i si a més és gratuïta, molt millor.

    ResponElimina
  19. Moltes gràcies a tots pels comentaris en aquest relat conjunt. Aprofito per desmentir que tingui res a veure amb cap banda de grafiters, no sé dibuixar res absolutament, la meva capacitat artística es va perdre pel camí. Però això de veure sèries policíaques i buscar una mica d'informació fa el fet, oi? M'alegro que us hagi agradat.

    ResponElimina
  20. Quansevol pintura sempre ens explica moltes coses fins i tot d'allò que no som conscients.
    M'ha agradat molt
    Salva

    ResponElimina
  21. Un relat amb bon domini de l'art de carrer.

    ResponElimina
  22. Ja veus com es pot capgirar el que pensaven seria un cop mestre. La vida sorprèn sovint!
    M'agrada molt.

    ResponElimina
  23. És un plaer quan t'ajuden intentant-te destruir. Ho és encara més que treballar-t'ho.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.