dijous, 29 de novembre de 2012

Usurpadors

Tinc el mal costum de no esborrar mai els blogs que vaig afegint al google reader per seguir, així el tinc ja amb més de tres-cents noms. Molts d'ells, però, estan inactius, si no no faria res més en tot el dia. Em passa com a la vida, em costa molt desprendre'm de les coses que vaig acumulant. Tot i saber que un blog ha tancat, em resisteixo a eliminar-lo. Total, allà no fa cap mal.

És precisament dels blogs inactius que vull parlar. Hi ha gent que tanca la paradeta i ja està. Però alguns senzillament deixen d'escriure, i sempre penses que algun dia tornaran. Darrerament m'he trobat actualitzats alguns blogs que havien quedat inactius, i sempre és una agradable sorpresa. El problema és que quan hi he anat m'he trobat amb posts promocionals, en anglès, i ni rastre de l'autor habitual del blog. Com que feia molt que no els visitava, no sé per quin procés han passat, no sé si es van quedar allà o si van tancar del tot i van alliberar el domini. Sigui com vulgui, aquest domini ha estat repescat per algú que clarament vol aprofitar els seguidors que tenia aquell blog. Un usurpador. Desconec si això és legal o no, si està permès i sobretot la manera com ho fan, però m'espanta. Que et puguin piratejar el blog, fer-lo servir amb finalitats poc nobles, i que a sobre es perdi tot el que tenies escrit no és una idea que em resulti gens atractiva.

No sé si algú de vosaltres s'ha trobat amb algun cas d'aquests. No són els únics, però darrerament ho he vist en els blogs de blogaire que potser alguns recordareu, com la Nits o l'Albert BIR. Cal anar amb compte, potser encara que no publiquem està bé vigilar els nostres blogs, és una merda que algú ens els pugui prendre.

29 comentaris:

  1. Hòsti, que raro. No sabia que passaven aquestes coses. Però bé, mentre el blog segueixi en marxa no hi ha res a témer. (No, ¿oi?)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu vigila, per si un cas... als lectors de King els hi passen coses estranyíssimes :-DDD

      Elimina
  2. A mi em va passar amb un d'una noia que seguia, feia gairebé un any que no actualitzava i de sobte un dia veig un post amb títol en anglès, com que ella era psicòloga no em va sobtar, vaig pensar en un post tècnic, et voilà, entro i res del que es deia allà corresponia amb el que ella feia o faria, ara si que l'he esborrat...
    Bon vespre Xexu!!

    ResponElimina
  3. És veritat el que dius, jo vaig veure actualitzar l'Albert i en entrar vaig veure que l'escrit en anglès no era del seu estil encara que hagués canviat d'idioma. Algú aprofita els que estan inactius.
    Avui també he observat que alguns blogs quan deixes un comentari hi ha publicitat....suposo que blogger vol fer calaix, però ho trobo lleig.
    Suposo que tot son riscos de sortir al món virtual.

    ResponElimina
  4. Si algú prova de prendrem el bloc que es prepari perquè la massacre serà èpica!

    ResponElimina
  5. Si m'ha passat igual que a tu en els dos blogs que cites ....no sé com ho fan ni perquè però ho trobo de molt mal gust usurpar un blog !

    ResponElimina
  6. A mi m'ha passat exactament el mateix: blogs inactius al reader qeu de cop i volta es reinicien convertits en spam. No sé com deu funcionar, això.

    ResponElimina
  7. A mi el que mha passat és que de cop i volta,tenint el bloc inactiu,començar a rebre comentaris de publicitat i també en anglès (rotllo spam) i la veritat és que no fot gens de gràcia.
    El que expliques és preocupant i em sembla una bona idea que diguis els blocs en què està passant això,perquè en tinguem coneixement.
    Que el facin servir per altres finalitats fa molta por...i pel tema de perdre el que hi ha escrit,hi ha una solució i és imprimir els posts que més tagradin. Diga'm antiga però com el paper no hi ha res,sempre és més difícil de perdre que lespai virtual no?!

    ResponElimina
  8. Jo també ho he vist algun cop, però no conservo gaires blogs antic i inactius. Els esborro. Però ara que ho dius ho recordo.

    Ni m'imagino com deu anar el procés.

    ResponElimina

  9. És inquietant això que dius. No he trobat cap blog usurpat, però tampoc en tinc gaires. Els que han deixat d'escriure em penso que segueixen inactius dels que tinc per seguir.
    A mi hi ha una cosa estranya que em succeeix, tinc uns poemes molt determinats (un d'ells dedicat a la poeta Sylvia Plath, un altre sobre un quadre de Picasso, etc) que rebo uns missatges molt rars en anglès que no parlen de res del poema. És com si altre gent el fes servir per parlar entre ells en anglès i d'una manera poc intel·ligible. Aleshores, vaig posar la moderació de comentaris per evitar que es publiquessin. Però ahir mateix en vaig rebre un de comentari - crec que en el poema dedicat al quadre de Picasso - que era una parrafada estranyíssima i que vaig enviar a la brossa. No sé, hi han tres o quatre poemes molt transitats (sembla que tinguin moltes lectures comparat amb la resta de post que hi tinc al blog) però penso que no els llegeixen per un interes literari, si no per parlar amb una mena de llenguatge críptic.
    No sé si a vosaltres us ha passat quelcom així. Al veure això 'd'usurpadors' m'ha vingut al cap això que em passa i que mai no he entès.
    Potser sí que cal no abandonar el blog. A mi em fa pena i enyor quan algú que vaig llegint deixa d'escriure i es dilueix en el no res. Com tot és virtual, resta una sensació de pèrdua difusa.

    ResponElimina
  10. Desconeixia que passava això...estarem al cas...gràcies, xiquet!

    ResponElimina
  11. Jo m'hi he trobat recentment amb el blog de l'Albert BiR, que tu ja cites. El tenia a la meva barra lateral, inactiu de fa uns mesos i de sobte va tornar a aparèixer amb posts "estranys". Al segon d'aquests posts el vaig eliminar de la meva barra lateral i no hi vaig pensar més.
    Ara que tu en parles, he buscat una mica per internet i he trobat que segons el propi Blogger: "Els comptes de Blogger i les adreces de Blogspot no caduquen. Per aquest motiu, no podem apropiar de la direcció de cap bloc per oferir-a vostè. De vegades, alguns usuaris tornen a utilitzar els seus blocs després d'un llarg període d'inactivitat i volem que ho trobin tal com ho van deixar.".
    Per tant jo diria que si des de Blogger no ho fan i dubto que els propis autors dels blogs els cedeixin, el que passa és que algú es dedica a hackejar la contrasenya d'aquests blogs inactius per apropiar-se'ls i, com dius, aprofitar els seguidors que tenien per buscar clients o fer publicitat.
    Per cert, a mi també em va passar això que diu l'HELENA ARUMI. Durant una temporada rebia comentaris en anglès en un parell d'apunts (sempre els mateixos) publicats fa molt de temps enrere al meu blog. Va durar un temps, durant el qual jo els vaig anar eliminant de seguida que els trobava fins que es va acabar. Això són atacs d'spam indiscriminats, que toquen a qui toquen. Un altre exemple seria "l'invasió xinesa" que van sofrir alguns blogs fa alguns anys.

    ResponElimina
  12. POtser el millor fóra guardar tot lo publicat? No sé, tocar els nassos així em sembla de molt mal gust, a part de que tenen poca fenya els que remenen el que no és seu.
    I jo tinc propaganda a una entrada de bloc. Com féu en MaCABEU, jo també els vaig anar eliminant, però sembla que a cal Blogger hi ha via lliure per fer i desfer contra la teva voluntat.

    ResponElimina
  13. A mi em passa que quan obro algun bloc em surt publicitat, no sé perquè es fa ni com ho fan, però és de molt mal gust i no sé si és delictiu. Tornem al mateix dilema de la llibertat i la intimitat de cadascú, per a mi és una manca de respecte i d´uns valors que tenen molt a desitjar.
    Val tot en aquesta societat? Espero que no.
    I com penso que ens tenen molt controlats, espero que això serveixi de queixa a Blogger.

    Aferrrades!

    ResponElimina
  14. Molt em temo que, once again, la legalitat se la deuen passar pel folre dels co..... Com la merda d'spam que inunda la safata de correu brossa del meu correu, però que, darrerament, no dóna ni a l'abast i se m'han colat alguns correus bruts a la safata d'entrada. No sé com no hi ha manera de posar fre a tot això, però la brutícia comercial està arribant a límits fastigosos. Estem envoltats de merda.

    ResponElimina
  15. Ostres, ocupes de blogs abandonats? No en tenia ni ideea. Fa poquet que corro per aquí i més o menys tots els blocs que segueixo estan en funcionament. Espero que sigui il·legal i que s'hi faci alguna cosa per evitar-ho.

    ResponElimina
  16. Si, si, fa uns dies em va passar amb el bloc d'algú que ara no recordo qui era... vaig clicar-ho sobre tres cops perquè primer pensava que era propaganda, però no.... amb el mateix nom del bloc havien fet una pàgina en un altre idioma de no sé ben bé el què.
    Quin iuiu planejar-se això que dius! No m'agradaria pas que em fotessin el bloc.... una cosa és no actualitzar, però això no vol dir que no vulguis conservar el que hi ha escrit.

    ResponElimina
  17. Com la majoria, jo també m'hi he trobat... La primera vegada que em va passar vaig pensar que era la mateixa persona que havia canviat d'idioma (estrany, però possible)... però el que era més xocant encara és que els articles no s'assemblaven gens ni mica als que feia aquesta persona sinó que parlava de jocs d'ordinador, i coses així...


    Els posts eren com cadenes d'aquestes ridícules que corren per la xarxa, però traduides (amb traductor de Google suposo perquè estaven fatal) i ja està, com si tan sols importés "omplir un post" per tenir el blog actiu i poder fer tota la publicitat que hi havia a les barres laterals.

    Jo no sé què faré quan plegui. Fa temps m'imprimia els relats. No tots els posts ni molt menys, tan sols aquells en que hi havia algun conte, alguna història... però ara no faig ni això

    ResponElimina
  18. És veritat. Ja me'n vaig adonar. Fa llàstima esborrar algun blog que seguies perquè un usurpador l'ha pres. Però tampoc entenc que ens el prenguin tan de pressa. A mi també m'ha passat això de l'Helena Arumi i ho curiós és que era un dels posts que parlava sobre la independència.I jo que m'0havia fet il·lusions de que els de fora començaven a interessar-se pel nostre país...vaja!

    ResponElimina
  19. A mi m'ha passat amb persones. Que feia molts anys que no veia... I quan els he trobat algú, sovint un capullo acabat, havia substituït l'adolescent més o menys passable que jo havia conegut.

    En fi, és la vida, diran.

    ResponElimina
  20. Ui, no sabia que això podia passar ni si els wordpressians també patim aquets segrestos. Justament ara necessito fer un parèntesi d'un parell de mesos per tant aprofito per dir que si de cop i volta veus un post escrit en perfecte anglès no sóc jo (què més voldria).

    ResponElimina
  21. Doncs quin mal rotllo. Jo he vist com ha passat això al blog de la Finestreta... al Sense Cortines. Espero que no em passi, que tinc el blog parat però obert, i el correu l'obro a diari. De moment el que passa és que rebo un munt de comentaris brossa. Espero que això no sigui el primer pas!

    ResponElimina
  22. Aquestes coses no m'agraden, em posen nerviosa, et fan adonar de la fragilitat de les coses de la bona fé davant de gent sense escrúpuls.

    ResponElimina
  23. Carai, sempre em descobreixes coses noves del món blocaire. Hauré d'investigar.

    ResponElimina
  24. Si que n'he vist d'aquests posts robats en alguns blogs innactius, xò no m'havia aturat a pensar en tot això que dius. És com una demostració que el blog no acaba de ser nostre del tot?

    ResponElimina
  25. Aquest cop miraré de fer una resposta conjunta contestant a diversos punts que heu desenvolupat als comentaris, moltes gràcies a tots per participar.

    Primerament, ja veig que no és només cosa meva i que molts de vosaltres també heu detectat aquestes pràctiques, fins i tot ha sortit algun altre nom. A diferència de vosaltres, jo encara no he esborrat aquests blogs, ja dic que em costa desprendre-me'n. En principi, no hi ha res que indiqui que un blog que està actiu, com diu en MBosch, hagi de patir un sabotatge d'aquests, i en el cas de la Yáiza, que té el blog parat però entra sovint amb el seu perfil, suposo que tampoc hi ha d'haver cap problema, però creuem els dits perquè no ens equivoquem.

    El que no he detectat és la publicitat que diu el Sr. Gasull, quan deixes comentaris. No sé si és cosa de blogger, però entre les opcions que permet el programa hi ha la de posar publicitat, google adds, i penso que la cosa pot anar una mica per aquí. Hi ha qui la posa, i hi ha qui no.

    El bo d'en Mac ha fet una mica d'investigació al respecte. Jo vaig provar-ho una mica, però no vaig trobar cap denúncia a la xarxa, per bé que no sabia massa com buscar. El que ha trobat ell és molt lògic amb el tarannà que en teoria fomenta Google. No tanca els blogs perquè és cert que alguna gent torna a tenir ganes d'escriure un temps després (veig algun cas així entre els comentaristes d'aquest post) i volen que es trobin el blog tal i com el van deixar. Això, en principi, exculpa Google, però ho fa tot més preocupant, ja que confirma que els blogs són usurpats fora de la legalitat i de la voluntat del proveïdor. Insisteixo, però, que no puc garantir que aquests blogs hagin estat 'robats' quan encara es mantenien vigents, és probable que els seus autors els tanquessin i alliberessin el domini, de manera que els spamers l'únic que han fet és aprofitar un domini alliberat per tenir part de la clientela guanyada.

    Un altre tema diferent és el que denuncia l'Helena Arumi, el mateix Mac i molts altres després. Un post concret que rep un munt de visites i comentaris spam. Puc garantir que a mi també em passa, ja fa temps que ho vaig detectar. Blogger ha millorat els filtres i ara aquests comentaris ja no es publiquen, o són bloquejats, però els rebo per mail. Abans calia anar periòdicament al post en qüestió i esborrar-los. Confio que això és només una molèstia, un gra al cul, més que una amenaça real. Els generadors d'spam són incansables, però mentre siguin inofensius, se'ls pot tolerar.

    Per cert, els casos que m'he trobat són tots de blogger, si no recordo malament. Però la proporció és decanta molt cap al servidor de Google, no sé si els Wordpress són més fiables, o que senzillament n'hi ha menys i no s'han vist esquitxats. Naturalment, hi ha molts blogs de blogger que han quedat inactius i tampoc no han estat usurpats.

    El contrapunt de realitat el posa l'Efe, les persones també canviem, però no tots cap a pitjor, no?

    Finalment, per preservar els nostres blogs hi ha diversos camins. Es pot imprimir tot el que vulguem, fins i tot hi ha llocs que et fan un llibre amb tots els posts, amb fotos i tot. Però el mateix blog permet guardar còpies de seguretat, ja ho hem dit altres vegades. Jo me'n vaig fer una fa temps i encara la guardo, crec. Però per anar bé això s'hauria de fer periòdicament, que no se sap mai. Aquestes còpies es poden tornar a carregar directament en un altre blog si convé. Suposo que jo seguiré amb aquest mètode, el paper també es fa malbé, es perd...

    ResponElimina
  26. Xexu, és una cosa semblant la que em vaig trobar amb un blog molt antic, dels primers que jo seguia. El pitjor va ser que, en obrir-lo em va descarregar alguna mena de virus a l'ordinador, i tot i que el meu antivirus treballava com boig, no podia eliminar la bèstia. Em va costar una visita a l'informàtica! Jo també m'hi vaig trobar implicada en un blog pels nens de fa quatre cursos i m'ha costat molt eliminar-ho tot, encara que hi havia coses que em feia pena de perdre...

    ResponElimina
  27. ja fa por tot això ja, després de tanta feina i tanta ilusió que ens el poguessin pendre com si res, i a sobre fastiguejar als que et segueixen.
    Jo no m'he trobat res com el que expliques, però si que em trobo seguint molts blocs i no poguent visualitzar-ne les actualitzacions de molts, perquè sinó no tindria temps de fer res més.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.