diumenge, 21 d’octubre de 2012

On van els vots?

Jornada d'eleccions a dues regions d'Espanya, que per cert demostren com en són de diferents, i justament avui és el dia que jo he aprofitat per enviar la carta per sol·licitar el vot per correu. Un any més, i serà el tercer seguit, em munten unes eleccions just quan no seré al país. Fa dos anys, a les anteriors catalanes, ja vaig votar per correu, però a les generals espanyoles de l'any passat no em vaig molestar a demanar-ho. El 25 de novembre de 2012 serà un dia important, i no vull deixar escapar el meu dret a vot.

Es vota per correu si el dia de les eleccions no et serà possible assistir a les urnes. Si resideixes a l'estranger, has de demanar el vot a l'ambaixada espanyola del país en qüestió. Avui he llegit notícies que m'han inquietat, però no sé si les fonts són fiables, les comparteixo perquè em semblen greus, però no puc saber si són veritat. Es comenta que les ambaixades espanyoles d'arreu han rebut ordres de dificultar el vot als catalans a l'exili. Si no els proporcionen els papers a temps, se'ls passarà el termini i seran vots que es perdran. Per més que es queixin després, qui els escoltarà?

Com deia, no tinc manera de saber si això és cert, però em semblaria un atemptat terrorista a la democràcia en tota regla. Per altra banda, això m'ha portat a fer una petita reflexió que va més enllà. Qui em pot garantir que els papers m'arribaran a mi dintre de termini? I encara que sigui així, com puc saber que el vot que enviaré per correu acabarà sent comptat? I anant més enllà? Com sabem que els resultats d'unes eleccions reflecteixen realment el que el poble ha votat? Vull creure que hi ha mecanismes per garantir el procés democràtic, però hom ja comença a veure fantasmes per tot arreu. El mínim que podem exigir és que la veu del poble s'escolti el dia de les eleccions, que ja se'ns prenen prou en conya la resta del temps. No vull sentir-me estúpid pensant que el meu vot acaba a l'interior d'una màquina destructora de paper.

40 comentaris:

  1. Mentre no s'estableixi el vot electrònic (que crec que no acaba d'interessar a ningú) sempre planaran aquests dubtes sobre els papers que van amunt i avall. Em nego a creure que s'estiguin produint aquests impediments o que almenys es vulgui dificultar al màxim els vots de la gent resident a l'estranger... em nego a creure-ho però vistos els veïns que tenim i les amenaces desmesurades i descontrolades ja no em sorprendria tampoc...

    ResponElimina
  2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'he penedit del meu comentari, tot de cop he pensat que hi ha coses que més val no dir-les... com que sé que l'has rebut al mail, ja està bé!

      Bona nit!

      Elimina
  3. Doncs és cert, XEXU, avui en FERRAN ho explicava al TWITTER... Quan ha anat a tramitar els papers per poder votar per correu li han dit que "no podia ser perquè ja ho havia fet una altre vegada"... Com pots veure, l'explicació és absolutament estúpida i inconsistent.

    Si jo fos tu em quedaria a Catalunya, aniria a votar presencialment i, després, em quedaria a veure el recompte de la teva taula. Es pot fer, jo ho vaig fer fa molts anys, quan era una joveneta estudiant de Dret... Per cert, he de dir que recordo que, abans de començar el recompte, van introduir a les urnes el contingut d'un sobre ben segellat on hi havia diferents sobres individuals amb els vots per correu de la gent que així ho havia fet i que estaven censats a la taula corresponent, prèvia comprovació que NO haguessin votat presencialment, clar. (Jo podria demanar tot per votar per correu, després anar a votar en persona i així seria fer-ho dues vegades. Doncs no. Obren aquest sobre segellat, treuen els tres o quatre... o vint... els que siguin, miren el nom a l'exterior, si no ha votat, introdueixen el sobre a la urna. Si ha votat destrueixen el que ha arribat per correu.)

    Per res del món m'arriscaria a un vot per correu en aquestes eleccions!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Assumpta, tinc entès que ara va a l'inrevés, un cop sol·licites el vot per correu i se t'accepta, ja no pots votar presencialment, et treuen de la llista de la teva Mesa! Sistema igualment efectiu, en teoria, sempre i quan el teu sobre no es perdi pel camí! ;)

      Elimina
    2. Et treuen de la llista? Però això no es pot fer... un sempre té dret a repensar-s'ho i votar presencialment no es pot limitar.

      Quan un va a votar, els vocals de les taules li apunten el nom, fan un senyal a la llista... si després, quan s'obre el sobre gran dels vots per correu es va mirant un per un... si es veu qua algú ja ha anat a votar, doncs aquell s'estripa i punt, és molt més fàcil i lògic, no? :-)

      Clar que, com enlloc de millorar les coses, les empitjoren, ves a saber...

      Elimina
  4. Entra dins la mentalitat espanyola dificultar el vot als catalans aquestes eleccions. Cal denunciar-ho als medis de comunicació europeus i nord americans en quan hi hagi problemes.

    Per la resta, jo he estat de president de mesa electoral una vegada i els vots per correu van ser introduïts a la urna un cop mirada la llista com si la persona estigués present. En quant als resultats, a la meva mesa van ser molt diferents als resultats globals però crec que està en funció de la barriada (per cert, independentista molt majoritàriament :) )

    ResponElimina
  5. Jo també veig fantasmes pertot arreu, pel que fa als processos electorals al nostre estat espanyol. I sí, la Assumpta ho apunta: dilluns passat vaig anar al consolat i em van dir que no puc votar per correu. El motiu és que no estic inscrit com a resident a Alemanya (continuo sent oficialment resident a "Espanya"); per tant, no puc votar presencialment a l'ambaixada, com fan els residents, em queda només l'opció del vot per correu.

    Sorpresa: el funcionari del consolat em diu que ja vaig votar per correu en una ocasió anterior (era el 2008 o 2009), i que no es pot votar una segona vegada per correu.

    - "Cómo?"
    - "Que no puede votar por correo porque ya lo hizo en una ocasión anterior. Sólo puede votar si se inscribe en esta embajada como residente".
    - "Vivo entre Berlín y Barcelona, por eso sigo siendo residente en España" (dic "España" perque es posi content i m'estimi una mica). "Si no me inscribo como residente, ¿no puedo votar en las elecciones?".
    - "Me temo que no. Mala suerte".

    Per la tarda em vaig comprar un bitllet d'avió: el meu vot independentista m'ha costat 165 euros que no em va bé gastar... però pitjor m'anava mirar-m'ho des de Berlín, sense poder fer res.

    Ara es tracta d'esbrinar si realment hi ha una llei que prohibeixi votar per correu des de l'estranger dues vegades, o si el funcionari s'ho va treure de la màniga seguint una consigna (cosa que, honestament, em costa molt de creure). El cas és que, efectivament, no puc votar per correu. I no tothom es podrà comprar un bitllet d'avió, esclar.

    PS: merci per avisar, Assumpta :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res :-))

      Quan he vist el teu cas m'ha semblat tan... kafkià!... i, després, veig el post d'en XEXU... i dic "mareeee mevaaaa".

      O sigui "una vegada sí que es pot... dos no"... Això té alguna lògica?

      Elimina
    2. Per cert, xiquet... el dia que siguem independents, et mereixes la Creu de Sant Jordi, perquè gastar aquests 165 Eurus per amor a la terra ho trobo... molt maco :-)))

      Elimina
  6. Diria que la manera més difícil de manipular és el vot presencial. Amb el vot per correu no és difícil que hi hagi irregularitats (compra de vots, per exemple). I el vot electrònic implica fiar-se d'un programa informàtic que no saps com s'ha programat. Els vots en paper es compten davant de diverses persones i és difícil que totes elles es posin d'acord per cometre frau.

    D'altra banda, amb tot el que pugui opinar de les mancances democràtiques de certs sectors espanyols, crec sincerament que a Espanya no hi ha un problema de frau amb el recompte de vots. Potser a petita escala s'han fet trampes en algun lloc però normalment s'intenta influir d'altres maneres.

    ResponElimina
  7. Bé, esperem que sigui una broma de mal gust o que es tracti de la típica mala organització de la burocràcia pròpia del país (del costat). Perquè com tu dius, si això fos cert... marededéusenyor, fotem el camp ja d'una vegada siusplau!

    ResponElimina
  8. Veiem fantasmes perquè n'hi ha. Bastants. I a mi em fan por, la veritat.

    ResponElimina
  9. ja no vull ni pensar en un tongo nomes faltaria aixo....

    ResponElimina
  10. Confio, i dic confio, que sigui "només" la habitual burocràcia i poca eficiència i no quelcom orquestrat i pensat. En les passades eleccions ja hi va haver molts problemes i sembla que cada vegada en són més. Us deixo un enllaç de les queixes que fa dos anys apareixien al Món a Rac 1

    http://rac1.org/elmon?s=vot+a+l%27estranger

    ResponElimina
  11. A les darreres estatals ja va anar la cosa força ajustada perquè no es van poder imprimir paperetes fins tard esperant resolucions judicials, i es volia donar una mica de més marge. Ara bé, ja sabem tots el que s'esperava que eixís d'aquelles eleccions i el que se n'espera ara...

    Llegint el que es llegeix fan nés difícil cada dia confiar en aquest sistema.

    ResponElimina
  12. Visc a Irlanda i no estic inscrita com a resident. Segons la normativa hauria d anar a l ambaixada o a luna de les oficines consulars del país per poder demanar el vot per correu. Vaig escriure a l´embaixada de Dublín perquè m´informessin quina era l´oficina consular més aprop d´on visc i...."esta gestión solo puede realizarse en la embajada, en Dublín". Vivim a 6 hores de distància.

    ResponElimina
  13. La veritat, espero que tot això siguin només fantasmes perquè sinó ja seria massa fort.

    ResponElimina
  14. Vull creure qe totes aquestes incidències també passarien si fossin per a votar les eleccions generals. Amb això no vull dir que no ho trobi una bestiesa i una mala gestió dels consulats. I afegeixo, que no crec en el sistema.

    Molt bon dia!

    ResponElimina
  15. Doncs jo no només pensaria malament, sinó que hi haurà problemes segur. Un amic meu que viu a Andorra, no va poder votar en unes eleccions perque hi va haver "un problema a l'ambaixada", i va ser un any en què molt vots es van perdre "degut al correu"... Si, estem parlant d'aquí al costat de casa, què pot passar en països més llunyans??? Traieu les vostres conclusions. Li vaig preguntar si hi ha cap lloc on reclamar i em va dir que no. Això també ho trobo molt greu, no hi ha cap oficina o pàgina on dirigir les queixes? Es poden perdre moltíssims vots!!!!

    ResponElimina
  16. El que volia dir amb el correu anterior és que si en unes eleccions "normals" ja hi ha problemes, en aquestes, amb tanta amenaça demostrada i declarada hi posaran pals a les rodes segur.

    ResponElimina
  17. Jo visc a Edimburgh i com no estic inscrita com a "Resident" tampoc puc votar. Estic totalment d'acord amb el que explica el Ferran. No es el primer cop que ens passa que ens quedem sense votar, tot i que aquest cop fa forca rabia. Nomes creu-ho els dits perque no ens toqui formar part de la taula electoral..... T'ho imagines?

    ResponElimina
  18. No siguem malpensats! Els vots es compten bé i tot va com ha d'anar......

    però..... i si no és així?? El teu post dona peu a ser malpensats i és que deu costar ben poc manipular uns resultats no??? Si es posen d'acord tots els de la mesa i diuen ha guanyat tal, doncs au.... qui ho demostra?
    Evidentment que no seria així de fàcil, però la possiblitat hi és. I vist com funciona el món en general no seria del tot descartable.

    Així marxes fora?? a on?? a on?? :P

    ResponElimina
  19. Comparteixo les mateixes inquietuds. De fantasmes, n'hi haurà. Ja n'hi ha. I ens posaran difícil. Però ens en sortirem.

    ResponElimina
  20. Vigila no et tanquin el bloc per fer posts que dubten del gran sistema democràtic d'aquest gran país. Jo de tu postejaria a través d'un proxy des de Cambodja, per exemple.

    ResponElimina
  21. Acabo de trobar un audio al Twitter de RAC1 que explica les queixes dels que no poden votar: https://uwhisp.com/whisp_page/15RE5A

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quina casualitat, jo aquest matí he posat les queixes de fa 2 anys... Vaig a escolatar-lo

      Elimina
  22. Vull pensar que encara som un país no tercermundista i que no haurem de tenir observadors neutrals per a poder assegurar unes votacions com cal!
    Si perdem la confiança en això, en què podrem confiar?

    ResponElimina
  23. brrrr.... tot plegat és patètic.... el que em ve a reafirmar el que sempre dic (si, ja ho sé, jo a lo meu, xò és que em va ni que anell al dit!), que el que està caducat i absolet és el sistema. Fa uns dies, el 15M de Madrid penjava una vinyeta molt clara, eren tot d'homes vestits de negre emportant-se en furgones les lletres DEMOCRACY, en format pedra i traient-les del Partenó. Potser això ens sembla lluny, xò crec que el que tots entenem i pensem que hauria de ser una democràcia es veu d'una hora lluny que està menystinguda i que tothom se'n enriu. I aquí no som menys. Ni l'estat espanyol ni ningú (ni els catalans).

    Si realment creiem en la democràcia haurem de tombar aquestes estructures que la pròpia democràcia a creat, aquests monstres anomenats polítics que només s'estimen ells mateixos i només volen el control del poder.

    Apa, ja ho he dit, i ja sé que té poc a veure amb el sentit del post, xò és que és molt fort tot plegat!!!

    ps. canviant de tema, et fa res si et copio un dels teus post d'informes gatunos del blog? no recordo com els deies, xò ja me'ls remiraré, si no et fa res, és clar. Havia pensat fer un post sobre la convivència amb la compi des de la visió del puckie.

    ResponElimina
  24. Jo vull confiar...tot i que cada dia tinc més clar que la democràcia es construeix fora de les urnes. Un petó, Xexu!

    ResponElimina
  25. Jo sóc de poble, i es podria fer una prova. Si casualment em toqués estar a la taula de les urnes, podria enviar el vot per correu i com que seria l'encarregada de comptar-los, sabria si ha arribat correctament.
    De moment s'haurà de confiar...

    ResponElimina
  26. Seria molt fort que en les ambaixades posessin traves i que tots i cada un dels vots no arribessin allà on han d'anar per ser comptabilitzats escrupolosament; em sembaria de República bananera... tot i que de vegades ja ho sembla, ja.

    Uf, si això passa en unes eleccions que tenen el vistiplau de MadriT, què faran en les ambaixades el dia que volguem anar a les urnes sense benedicció urbi et orbi?

    ResponElimina
  27. Quan vaig fer el post no m’ho acabava de creure del tot, ja deia que eren rumors que no podia confirmar, però gràcies a alguns testimonis coneguts i que la notícia ja s’ha estès per tot arreu, ara sabem que això està passant de veritat. Les ambaixades espanyoles estan dificultant el vot als catalans que volen exercir el seu dret. Per això us demano que això no quedi així, denunciem-ho a tot arreu que puguem, als blogs, a les xarxes socials, i a tothom que conegueu. Ens l’estan jugant, però això ho paguen. Espanya s’està posant en evidència i jugant en foc, per ells farà. Escampeu la paraula, i si algú detecta alguna altra irregularitat, que no s’ho calli. Moltes gràcies pels vostres comentaris i els vostres testimonis.

    Porquet, em sembla que penses com jo, és una cosa que no ens entra al cap, que no pot ser possible... però... i si... No, que espero sincerament que no sigui veritat, estic segur que el vot de gent de fora tira més cap el sobiranisme que cap a l’unionisme, però tot i així, seria massa greu que Espanya estigués fent aquest joc brut. Això del vot electrònic em sembla també perillós, informàticament també sembla massa fàcil modificar resultats, no trobes? La veritat és que no sabria dir un sistema que em sembli 100% fiable.

    Carme, ja t’havia començat la resposta, però si prefereixes que no surti, que no entenc per què, el que has dit quedarà només per mi i per tu. Ah, i gràcies per l’àudio que deixes, sembla que es confirmes aquestes informacions (i a banda d’això he après moltes coses dels resultats de les eleccions basques!).

    Assumpta, està bé tenir un testimoni de primera mà, perquè no sabem mai si les fonts són fiables. De ser veritat, seria molt greu. Però també podria ser que fos un cas puntual seu, i llavors no hi hauria motiu per preocupar-se.
    També em tranquil•litza la teva explicació de com funcionen les meses electorals, sembla un procés prou fiable, com hauria de ser, i la comprovació de la duplicitat de vot és molt necessària. No és que m’entusiasmi votar per correu, però els vols ja els tenia d’abans de convocar eleccions, i aquest any no tocava votar! Tornaré el mateix dia 25, però no a temps per votar. Sí que podré seguir els resultats amb comoditat, això sí. I espero que em donin una alegria.

    Jordi, abans de denunciar res, cal tenir proves i estar segurs de que hi ha alguna mà negra que dificulta el procés. Anar amb suposicions no ens beneficia ni ens dóna la raó de res. Cal que puguem demostrar que en passa alguna.
    Quan he fet el post no volia posar en dubte l’honradesa de les meses electorals, en realitat. Justament, el que volia dir és que acabem veient uns resultats finals, que com tu dius poden ser molt diferents al que pot observar una mesa. Però qui assegura que la info que passa una mesa s’integra correctament al total de les votacions? Jo suposo que també està molt regulat, però és molt difícil estar-ne segur.

    Ferran, gràcies pel teu testimoni, i gràcies a l’Assumpta per avisar-te. A mi també em costa de creure que hi hagi una possible mà negra per dificultar el vot des de l’estranger. Com comentava més amunt, estic segur que el vot ‘estranger’ serà majoritàriament sobiranista, i ells ho saben, però tot i així, em semblaria gravíssim. Dit això, aquesta és també la segona vegada que jo sol•licito el vot per correu. Com rebi una carta que em digui que no ho puc fer perquè ja ho vaig fer un cop, em sentiran. Suposo que no posaran la mateixa excusa si no provo de votar des de l’estranger, oi? De totes maneres, tot això fa pudor de socarrim, no et sembla? O és que ja ens hem tornat molt malpensats?
    Per altra banda, em sembla que amb un rampell d’aquests, jo hauria fet el mateix que tu, em comprava un vol ipso facto, amb gran perjudici per mi, però collons, a mi ningú no m’impedeix votar si a mi em dóna la gana. Ximpleries les justes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No tindràs cap problema, no, o com a mínim no serà el mateix que he tingut jo. En fi, l'important és que tot el vot sobiranista que pugui, voti. Ha de ser un dia històric per l'impuls a la independència.

      Elimina
  28. Sergi, frau en el recompte de vots no ho sé, però impedir el vot de la manera que es pugui, o condicionar-lo, ja no sona tan descabellat, oi? Suposo que la tupinada es pot fer de moltes maneres, i cap d’elles no és justa, que ja en tenim prou amb la llei que tenim. Voldria creure que no hi ha irregularitats, però ja no sé què pensar? És cert que a les meses electorals tot està molt controlat, per aquí cap problema. Però un cop comptat, aquests resultats van a parar on toca? I van a parar-hi de la manera que toca? Això ja no ho sabem. Pel que fa al vot electrònic, em sembla que cap sistema informàtic serà mai prou fiable, però de totes maneres, sembla prehistòric que encara votem posant paperets en una urna.

    Yáiza, sempre tenint en compte que nosaltres no demostrem mai ser massa bon exemple, el que ens arriba d’Espanya és per reaccionar tal i com ho tu ho fas. Fotem el camp si us plau.
    Del que li deies a l’Assumpta, ben cert, el sistema és igualment bo, tret que el vot no arribi mai a lloc. Com que jo no hi seré tampoc, aquí pau i allà glòria, i un vot menys que hi haurà.

    Glòria, jo sóc molt poruc, els fantasmes sempre em fan por. Alguns em fan pudor de socarrim i tot.

    Sr. Gasull, no hi vull ni pensar, però ja em creuria qualsevol cosa. Les eleccions basques donen una mica d'esperança.

    Mireia, no ens hauria de consolar tenir una burocràcia que funcioni tan malament, però comparat amb tenir una mà negra que impedeixi el vot en aquestes eleccions, per ves a saber quins interessos, gairebé seria una sort. Jo no vaig tenir problemes per votar per correu la darrera vegada, o almenys no ho recordo, però és clar, no puc assegurar que el meu vot arribés. El vaig enviar, però no en sé res més. Als meus no els va anar massa bé...

    Carquinyol, a tot això cal ajuntar que tenim molt poca memòria, i que d'unes eleccions a unes altres ens oblidem molt del que va passar. Ara sembla més fàcil denunciar casos sospitosos gràcies a les xarxes socials, però igualment, aquestes queixes on van? No és propi d'un país del segle XIX posar pals a les rodes de la democràcia. O sí? O potser és justament això el que passa, que és un sistema que es pot falsejar perfectament? De vegades penso que només és un circ que munten per tenir-nos contents cada quatre anys.

    Montserratqp, un cop més, no sé dir si aquest cas és producte de la burocràcia absurda, o de que tenen ordres de dificultar el vot estranger. Si ja no dónes les informacions més bàsiques, suposo que molta gent es fa enrere i passen, total, no és la seva realitat en aquells moments. Però no, si algú vol votar, té tot el dret a fer-ho, i per ser que estàs lluny de casa, t'haurien de facilitar la feina i no tancar-te la porta als nassos. No es pot consultar aquesta informació per Internet? O fins i tot contactar amb la generalitat directament, no sé. Seria una injustícia que et fessin anar a Dublin només per aquesta informació. I després què, tornar-hi per votar?

    McAbeu, a mi personalment em baixa la moral, em desanima. Són possibles aquestes coses en el nostre món? No haurien, però quan veus que passa, perds la fe en la raça humana.

    Sa lluna, no tinc ni idea si va haver-hi problemes similars a les eleccions generals espanyoles, ho haurien de dir els testimonis que ha han deixat prova de que tot són dificultats. En el sistema hi ha alguna cosa que grinyola, però impedir el vot em sembla una ofensa tan gran a la democràcia... com dir que un partit ja estava ben il•legalitzat, que si no treu 21 escons...

    ResponElimina
  29. Vaja Db, cada cop hi ha més veus que parlen de problemes similars, i avui ho he tornat a llegir. Al final haurem de prendre'ns-ho molt seriosament, i pensar malament, perquè no és normal que es posin traves a un procés democràtic, és propi d'un règim totalitarista. No m'entra al cap, penso que no pot ser possible, però si vivint a Andorra ja et posen problemes, no vull ni pensar com ho tenen la gent que viu a Austràlia, per exemple. Per no dir, com comenten per aquí, que no sempre vius al costat de l'ambaixada com per poder-t'hi barallar. Estic segur que molta gent desisteix per tots els tràmits que s'han de fer, i això no pot ser. Aquests vots poden ser importants, i tant que sí. I no sé per què em sembla que són vots que van en contra dels interessos espanyols... Per això és més important que mai assegurar-se que els vots arriben on han d'arribar.

    Rach, no entenc que ho compliquin tant. I com a residents, no podríeu votar per correu? No sé si s'accepta. De totes maneres, és una vergonya que hi hagi gent que vol votar i no pugui, en un món tan petit com tenim a dia d'avui. Ei, si et toca ser mesa electoral cap problema, tu em deixes les claus i ja et cuidaré la casa! És broma!

    Alba, suposo que aquesta seria la manera més difícil de falsejar resultats. No només s’haurien de posar d’acord tots els de la mesa, també hi ha els de les altres meses, els interventors, que són de partits diferents, i fins i tot hi ha seguretat. Probablement els vots de la urna són els que es compten millor, els compten ciutadans mateix. Però ara bé, quan han de transmetre els resultats, no podem saber si els transmeten bé. O si els vots efectuats per correu no desapareixen misteriosament. Sí que podem ser malpensats, i cada dia vaig sentint més això de les dificultats que posen les ambaixades. Al final li acabarà caient un puro a Espanya per aquestes pràctiques tan poc nobles.

    Jordi Dorca, no se pas com es pot combatre els fantasmes, però no ens podem deixar vèncer. Em pregunto com alguns s’atreveixen a posar-se la paraula democràcia a la boca i després mutilar-la d’aquesta manera.

    Pons, que em vinguin a dir el que vulguin, no em faran callar. Bé, tenen maneres de fer-me callar, és clar. Però bé, ja saps, a l'Èric Beltran aquell no li ha anat tan malament, no?

    Laura T, el que dius tu és el que m’agradaria pensar a mi, que no estem en una república bananera, però el que vaig comentar al post no ha quedat en cas aïllat, segueixo sentint coses al respecte, ja surt als mitjans oficials. I fins i tot per aquí tenim alguns testimonis que ho corroboren. Encara creus que hi podem confiar?

    rits, el sistema s’ha de renovar, i no només el concepte antic, fins i tot les lleis modernes s’han de revisar. Tampoc no em vull posar de peus a la galleda perquè no sóc cap expert, però ja es veu que hi ha coses que fallen. I anant cap el post, si aquesta és la idea de democràcia que tenen alguns governs, privar del vot a una fracció legítima de votants, està clar que moltes coses han de canviar. Si estic d’acord amb tu, ja n’hi ha prou de peixos grossos i de deixar-nos portar pel capital, però em resulta molt complicat d’imaginar una sortida. La solució no la tinc, sinó ja hauria mirat d’aplicar-la. Si de vegades penso en posar-me en política i tot. Però no crec que aconseguís res tampoc. Haurem de seguir aquells que tenen prou empenta i ganes de canviar les coses. Continua a baix

    ResponElimina
  30. És clar que no em fa res que facis un informe de gat! Genial, quina bona idea, pinta bé aquest informe que promets. Encara no hem sentit a parlar de la nova llogatera, a veure com la veu en Puck. Jo només en vaig fer dos, i no tenien un nom especial, només el primer es deia ‘Informe’. L’únic que mantenia era la data de l’informe, que era el número exacte de dies que en Blog portava amb mi, si no em vaig descomptar! Fa molt poc vaig pensar de fer-ne un altre, quina casualitat. No sé quan serà, però n’he de tornar a fer algun, és clar que sí! Mentrestant, esperaré a llegir el teu, quina gràcia. És que els gats, quines joies! Ànims.

    Núria, pel que sembla, des que vaig escriure el post fins ara, s’ha acabat el temps de confiar. S’ha confirmat que està havent problemes a les ambaixades i es diu que molts catalans no podran votar. Ho trobo realment denigrant i denunciable, de fet ja hi ha gent que ho està fent, alertant els mitjans de comunicació de mig món.

    Jomateixa, t’imagines que ho fas i no arriba el teu vot? L’escàndol que es podria muntar seria descomunal. Ja estan posant prou problemes, cada dia en surten més, com per fer que el vot per correu es perdi misteriosament. Això seria massa ja. De fet, suposo que votant per correu la informació no arriba a sortir de Catalunya, per tant no s’hauria de perdre res, però qui sap...

    MontseLladó, república bananera en tota regla, perquè els temors que jo exposava s’estan fent realitat, cada cop hi ha més testimonis que ho confirmen, i està arribant als mitjans i fins i tot als partits polítics. Ja hi ha gent que s’ha mobilitzat per denunciar-ho i arreglar-ho. Però això no es pot quedar aquí, qui la fa la paga. Si realment les ambaixades han rebut ordres de dificultar el vot, i això s’acabarà sabent, el fet ha d’arribar a les orelles pertinents perquè castiguin Espanya durament. T’imagines que Europa permet fer un referèndum de ple dret a Catalunya i expulsa Espanya de la comunitat per les seves males arts? Podríem estar rient segles i segles.

    ResponElimina
  31. Xexu. t'havia entès, nomé vaig posar la meva experiència. Qui recollia les dades era una funcionària de l'Ajuntament que coneixia i enviava les dades via aparell electrònic. Després les dades es porten al jutjat però no estic segur que es mirin a no ser que hi hagi un problema. També, després del recompte els representants dels partits demanaven tots i amb pressió, una còpia de l'acta oficial. No de la que els tocava si no del document oficial per tant, els mateixos partits polítics poden comprovar les dades de vots. I per descomptat que els dels partits estan a sobre durant tot el recompte. Fins i tot vaig estar temptat de demanar una distància de seguretat però finalment es van comportar. A la meva mesa no va haver-hi cap problema doncs en tot moment vam mostrar tot el que fèiem explicant-lo (i explicant a alguns del partit el que posa a les normes del llibret que et donen i que no es llegeixen). Això si, caldria revisar el comportament dels d'un determinat partit que van portat gent de fora per pressionar a la gent fent passadissos i amb acusacions d'haver canviat la papereta d'un avi (no es va poder demostrar).

    ResponElimina
  32. Crec que encara no s'ha trobat la solució, si no, com dius, ja l'hauríem aplicat. Xò cal seguir buscant-la i fer força, i això, encara ens costa. Quants anys han calgut perquè els independentistes com tu ens hagueu convençut a molts? doncs hi ha camí per llarg. L'únic que tot plegat ho veig molt negre.
    Merci, el faré. Miraré els teus posts per agafar el sistema del teu informe! hehehe, com amb els llibres, encara faràs tu abans el post que no pas jo.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.