divendres, 22 de juny de 2012

Més que aigua freda, gelada!

Deixeu-me que ara us expliqui,
a aquells que vulgueu escoltar, 
aquest post de divendres tarda
que suposo que a uns quants sorprendrà.

Resulta que per la catos
belluga un paio eixerit
que igual et fa vuitanta quilòmetres
com oblida els seus escrits.

Va un bon dia, de sorpresa, 
i ens proposa una pensada:
escriure tots uns poemes,
ja veus tu quina animalada!

I que faig jo, pobre de mi,
no sóc amant de la poesia!
Si és que abans de fer un poema
em dedico a la pagesia!

Per més inri, el maleït,
ens complica sobremanera:
el poema ha de fer riure
i incloure el mot banyera!

La primera reacció
és engegar-lo a pastar,
però l'Assumpta treu la pistola
i em convida a participar.

En absolut coaccionat,
trec forces d'allà on puc,
si li fallo al pobre nano
deixa el blog i torna al facebook!

I aquí em teniu, encaparrat
mirant de lligar les paraules,
fent quatre rimes i uns versos,
encaixant totes les baules.

Si no us agrada l'intent,
que em nego a considerar poema,
com que sé que no me'n surto
tampoc moriré de pena.

Però almenys m'he quedat ben ample,
que onegin ja les senyeres!
Que en XeXu es posa a fer versos
per tenir content en Banyeres!


La meva participació a la iniciativa 'Poesia en aigua freda' del Jordi Casanovas, alies Banyeres. En quins merders em poso, jo fent versos...

Ah, i parlant de propostes, ja heu passat a proposar els vostres blogs preferits? Feu click a la imatge, que serà un moment!

38 comentaris:

  1. La filòloga de guàrdia et diu que molt reeixit, i que ja hi pots tornar quan vulguis!

    ResponElimina
  2. homeeeee, dedicar-se a la pagesia tampoc té res de dolent ehhh!!! Ho has fet molt i molt bé això XexU!!! Qualsevol diria que això de fer versos és el teu pa de cada dia!! M'ha agradat molt!

    ResponElimina
  3. Jo ja estic onejant la meua senyera.

    ResponElimina
  4. Plas, plas, plas.... mooooolt bé, XeXu. M'ha fet gràcia el teu poema, compleix ben bé i sobradament les dues condicions: és divertit i parla de la banyera i del banyeres!

    Genial!

    ResponElimina
  5. Hahaha, la frase clau: deixa el blog i torna al facebook! És la frase que em permetria diferenciar el teu poema si me'ls camuflessin entre trenta més!!! :)

    ResponElimina
  6. Bah... bon intent! Però no has complert la teva paraula!!! Segur que dónes una bona alegria al Baneres i a l'Assumpta (que ja pot abaixar la pistola).

    La veritat és que per ser que dius i repeteixes que se't dóna fatal, te'ns surts amb prou gràcia! ;)

    ResponElimina
  7. - Impressionant!
    - El què? Què en Xexu hagi "sucumbit" a les pressions i s'hagi avingut a fer un poema. Fent-nos perdre a tots els que havíem apostat per ell, confiant que es mantindria ferm?
    - No, el poema. Que és impressionant, perquè se n'ha sortit d'allò més bé. És boníssim!!
    - Ah! d'acord. Si, tens tota la raó.
    - I tu també! ;-DD

    ResponElimina
  8. dons nen..jo em replentageria el blog
    encara ets a temps d'optar per el premi literari als *cats*
    t'ha sortit prou be
    i dius que mai ho habies fet??

    ;-)

    ResponElimina
  9. Uaaaaaaaaaaaaau!!! :-DDD Quina gràcia!!! ;-))) Molt bé, molt bé, molt bé... però molt, eh? Amb tots els requisits :-DD

    M'ha fet riure molt!! Cada estrofa té gràcia... què bo!!
    "Resulta que per la catos
    belluga un paio eixerit
    que igual et fa vuitanta quilòmetres
    com oblida els seus escrits.
    "

    No pot ser altre que el Jordi de la Banyera!!

    Ara ho entenc, al final, el que t'ha decidit no han estat les meves amenaces d'un mal imminent i dolorós sinó que en JORDI torni a abandonar el blog i es passi al Facebook!! :-DDDD

    Jo sabia que, si volies, podies!!...

    (MAC, l'aposta, de quan era? cinquanta eurets? cent?... hehehehe)

    ResponElimina
  10. Doncs t'ha quedat molt bé, per no tenir-ne ni idea^-^.

    ResponElimina
  11. Eiiii quina sorpresa!, m'han agradat molt els teus versos i són divertits! No coneixia la proposta, però te'n has sortit!. Tant de bo repeteixis i ens tornis a sorpendre, per iniciativa pròpia i sense pistola que et convençi :-)

    Bon vespre!

    ResponElimina
  12. potser amb la senyera no n'hi haurà prou, crec que hauriem de tirar uns quants coets per acabar-ho d'arrodonir.
    bona participació a punta de pistola....

    ResponElimina
  13. Plas, plas plas! i Plas, plas plas! i Plas, plas plas! i Plas, plas plas! i Plas, plas plas! i Plas, plas plas! i Plas, plas plas! i Plas, plas plas! tot això dempeus i aplaudint amb mans i peus.

    Mira-te'l, tu! Ell, el que no en sabia! Doncs no te n'has sortit pas malament, ans al contrari! Uns versos espectaculars, espatarrants, fantàstics, meravellosos, magnífics, esplèndits, fabulosos, ... En definitiva, que sí, que TU SÍ QUE VALES!!!

    Finalment veig que entre tots t'hem picat el suficient perquè ho intentessis. Gràcies, de tot cor!! La banyera, amb el teu vers, és una mica més banyera!

    ResponElimina
  14. Això que no t'agrada la poesia, que no en saps, i totes les raons que ens deixes anar, no són pas certes. Perquè avui has disposat el teu pensament en forma de vers, i t'ha quedat un poema!!! Felicitats XeXu, i no ho complemento amb res més, perquè no voldria espatllar el comentari. Molt bé!!!

    ResponElimina
  15. Doncs per no saber-ne t'ha quedat un poema magnífic! Suposo que aquesta afirmació era una llicència poètica jeje. Seriosament, molt bé; graciós, entretingut i amb ritme. Gràcies per fer-me somriure àmpliament aquest divendres a la nit! He vist el format i he pensat... que estrany, poesia. He començat a llegir i he pensat... oooh, una bona poesia. He acabat el format i he pensat... sort que no en sabia... si n'arriba a saber...

    ResponElimina
  16. Molt bé, has passat amb nota alta! I dius que no ho havies fet mai???
    Això de la poesia és així: començar, provar-ho i acaba agradant-te i tot!
    Bé, això és el que em va passar a mi.

    ResponElimina
  17. Perdona Xexu que sigui tan tard, però és que vinc de repicar campanes a la teva salut!!
    Si, si, així com ho sents...qui deia que no en sabia?????
    Ningú, ningú més que tu i has vist? Una monada de bé!!!
    Crec que tots aplaudim la teva decisió amb ganes, molt agraïts i contents, plas, plas, plas, plas, plas, plas, plas, plas, plas, plas!!
    No només has demostrat que pots fer poesia, també que ets solidari i això ho diu tot de tu.
    I ara, ja em puc anar a dormir tranquila. Bona nit!!

    ResponElimina
  18. Estàs fet tot un artista! Em trec el barret.
    Sort que has posat la paraula en qüestió al final, si no encara et veig fent versos i versos, hehehe.

    ResponElimina
  19. Hahaha! Que bo, que bo, que bo. Espero que això de la pagesia sigui una imposició de la rima... tot i que he de reconèixer que el terra és molt avall (per experiència).

    ResponElimina
  20. -)) te n'has sortit molt bé XeXu ara et demanarem més poemes.....molt divertit i enginyós et felicito!!!!

    ResponElimina
  21. ui ara me n'adono que em vaig deixar categories per proposar a c@ts!!! hi vaig

    ResponElimina
  22. Felicitats, ets molt traçut, acabo de conèixer un nou poeta.

    ResponElimina
  23. Carai Xesu, t'hi has posat amb totes les de la llei, eh? Molt bé, no hi ha impossibles per a tu, ja ho veig.

    ResponElimina
  24. Uououooooh! Aquesta sí que no me l'esperava! Després d'un no tancat, d'una negativa en rodó, en XeXu s'ha animat a fer uns versets (prou apanyats, sí senyor) per en Banyeres. I és que el nano s'ho mereix, oi?

    M'ha encantat llegir aquests versets, de veritat. Te'ls has currat un munt i a mi m'han fet riure. I això ja no t'ho treu ningú!

    Bona revetlla!

    ResponElimina
  25. Carai! doncs t'ha quedat ben xulo i divertit!

    ResponElimina
  26. Som la penya Bogarde i anem de blog en blog gràcies al Jordi de la Banyera, us fem particeps del nostre nou poema complementari "en temps de banyera II".

    EN TEMPS DE BANYERA II (o de quan la clau de volta reflexava el vaivé de l'escuma de la banyera d'en Banyeta).

    Banyera ferma i ben parada
    en el temps, en el cristall maragda.
    Una riba es despren del llac estany,
    solca el sostre i s'entabana.
    Solitud del banyador de fons,
    entremaliat i saltimbanqui,
    arlequí i hipofosfat pirat.
    Banyera ferma i ben parada
    en el temos, en el cristall maragda.
    Aturem els rellotges, fascinats,
    enraulits per la bruixola,
    cavant fonaments d'altri.
    Quina banyera, la d'en Banyeta,
    la que des de la mort plàcida i sana
    ens saluda i del cor en fa la calma!

    (esperem que us hagi agradat, ara es tracta que visiteu el nostre blog com a penyora, hi trobareu gent que coneixeu i podreu dançar en el seu absurd i resolutiu plantejament...visiteu-nos, deixeu comentaris...som la Penya Bogarde.
    la nostra adreça còsmica: penyabogarde.blogspot.com )

    Gràcies.

    ResponElimina
  27. T'ha sortit molt bé!!! Jo no m'atreveixo... com no li faci fer a la Sara... :-)

    ResponElimina
  28. Apa, doncs jo penso que hi tens molta traça. És un poema ben llarg a més, això és que et vas animar i no podies parar, eh?!

    ResponElimina
  29. :-DDD a mi si m'has fet riure....

    ResponElimina
  30. M'ha fet riure la intervenció de l'Assumpta. Amb la retallada. Me la imagino!

    ResponElimina
  31. Moltes gràcies a tots pels comentaris que feu. L'única aspiració era fer una mica de gràcia, arrencar un somriure almenys. De veritat que la poesia és un gènere que se m'escapa, però bé, a rimar matusserament quatre versos encara hi puc arribar. Res, una iniciativa original a la que m'ha fet gràcia participar. Però bé, que no n'hi ha per tant. Sort que em mireu amb bons ulls...

    ResponElimina
  32. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  33. Nano, t'estàs estovant. Hahahahaha!!!

    ResponElimina
  34. Xexu aquests rodolins són boníssims! no coneixia la teva vesant poètica, la veritat és que tot rima molt bé! ep! que passa amb els pagesos?, em sembla que encara faries algun calé fent poesia que no pas plantant mongetes i tomaquets!!!

    ResponElimina
  35. Sort que ho has fet a contracor. Poesia in crescendo amb final apoteòsic.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.