dimarts, 6 de març de 2012

Apte

Pren algun medicament? Malalties? Porta ulleres habitualment? Passi aquí i tapi's primer un ull i després l'altre, quina lletra veu? I aquí? I aquí baix? Pugi's la màniga que li prendré la tensió. Vingui per aquí, la psicòloga li farà una prova. Miri de mantenir les dues boles blanques dins els carrils vermells, no pateixi si pita. Ara vingui que li farem una foto, que ara han de ser digitals. Signi aquí. Doncs ja estem. Pagui 95€, aquí té el resguard, rebrà l'original d'aquí un mes i mig. És apte, ja en té per 10 anys més de conduir.

N'estan segurs??

35 comentaris:

  1. 95€??!!!! carai, què car!!!

    Per recaptar les taxes deixen conduir a qui sigui.... hehehhe... (és broma, eh, segur que no ho fas tan malament, pitjor que jo segur que no, que no condueixo!)

    ResponElimina
  2. Jo també me l'haig d'anar a renovar... però perquè sóc una despistada i l'he perdut! ^^U

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segurs segurs, no n'estan mai... però els van donant... :)

      Segur que ho fas molt bé!

      Elimina
  3. Una vegada em van preguntar si "tenia les 2 cames". Jo, sorneguera de mena, els vaig contestar: "Si no n'he perdut una pel camí, sí." De debò!

    ResponElimina
  4. Caraaaaaaai, cada cop és més difícil ser apte, veig!! 95 euracus! Això és... gravíssim. Quan jo me'l vaig treure (OH! demà farà 4 anys!!!), me'n van cobrar 50. Què malament que anem. Però si, "l'examen" mèdic va ser de l'estil. A més, les proves de reflexes amb les maquinetes se'm van donar fatal (jo mai no he estat de videojocs) i les vaig "suspendre", si és que se'n pot dir així. Resposta d'ells? Bé, no pateixis, segur que és perquè estàs una mica nerviosa, ooooi? (No, no estic nerviosa, senyors, és que sóc poc hàbil amb les videojocs!). Bah, és una presa de pèl. Déu me'n guard d'estudiar medicina per acabar dedicant-me a això!

    ResponElimina
  5. El més important és mantenir les dues boles al seu lloc, i a ser possible unides.

    Cada vegada exigeixen més requisits per a furtar-te els diners.

    ResponElimina
  6. Excepte el preu (85€), tota la resta em va passar igual. Es guanyen molt depressa el sou.

    ResponElimina
  7. La veritable prova és no desmaiar-te quan et diuen el preu. Si et mantens seré i en peu ets apte per conduir i qualsevol cosa

    ResponElimina
  8. A mi em van fer jugar a una mena de "comecocos", i pensava que si perdia la partia, potser no me´l renovaven. Vaig fallar-ne un munt; i em diu "Molt bé". Jo vaig pagar 64€, era el 2008. Però no em van prendre la pressió ni res de res, quatre preguntetes, i au, carnet renovat!!!! Osti que fort!!! Així va tot!!!!

    ResponElimina
  9. Per cet....com és posa l'etiqueta respon a sota de cada comentari.....no ho he sabut trobar i com que preguntar es gratis....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Surt sola :-)

      Has de posar el format de comentaris "incrustat". Tu el tens de "finestra emergent".
      Però no t'ho recomano, perquè -i perdona, XeXu hehehe- però tots els que tenen el format així, no els hi funciona bé el rellotge i els comentaris surten a una hora impossible, i no hi ha forma d'arreglar-ho. Jo ho tenia també al blog d'artesania i ho he tret perquè m'empipava. Mira, ara són les 23:06.

      Elimina
    2. Ara comprenc perquè surten aquestes hores tan absurdes al meu bloc!
      Pels incrustats! Gracies, Assumpta, em tornava lirona i no ho entenia.

      Elimina
    3. Jo ho vaig veure al meu blog d'artesania... vaig intentar arreglar-ho i resulta que a la configuració es veu bé, està bé... és al moment de sortir, que llavors surt malament. No entenc què fa Blogger darrerament que sembla que ens vol complicar una mica la vida.
      Ah! Però els de "finestra emergent" i "finestra completa" tenim un altre problema... ens han suprimit la subscripció del seguiment de comentaris per correu electrònic.
      Embolica que fa fort... en fi, paciència :-)

      Elimina
    4. Doncs a mi em costa molt publicar aquí sense utilitzar el respond d'algú o altre.
      En fi Xexu, que et comento des d'aquí. I el que jo volia dir és que cada vegada hi ha maneres més subtils de cometre robatoris. I aquests són de guà blanc, eh? Ja se que tots tenen dret a guanyar-se la vida, però fer aquesta mena de "revisions" i a sobre cobrar-te aquests preus hauria de fer vergonya, però clar com que això n'hi ha molts que no saben el que és i ja ho diuenm, que el qui no en te, no en gasta!

      Elimina
  10. Queeeeeeeeeee? 95 Euruuuuus? Ostres, menys mal que no tinc cotxe!!

    Ara suposem que jo tingués cotxe, però que anés tan justa de calers que no pogués pagar aquest coi de 95 Eurus. Què passaria? A mi aquestes coses em treuen de polleguera.

    ResponElimina
  11. Ostresssss!! M'acabo d'adonar que tinc el carnet caducat, des de fa 2 anys!!! Gràcies, Xexu, amb una mica de sort no se'm caurà el pèl (no sé a quant va la multa però deu picar...).

    ResponElimina
  12. 95 € son calés!!! Hi pagant Sant Pere canta.
    I et donen el carnet.

    ResponElimina
  13. Al pas que anem quan em toqui renovar-lo em cobraran 150€ pel mateix!

    ResponElimina
  14. Quedar clar, per tant, que conduir ens costa 10€ per any, no? I són tan bona gent que t'han fet un 5% de descompte!

    ResponElimina
  15. I després diuen que hi ha massa accidents! Amb aquestes garanties encara n'hi ha pocs! :(

    ResponElimina
  16. Ei, doncs encara s'hi han mirat prou: a mi no em van mirar la tensió i l'exàmen psicològic va consistir a preguntar-me si era esquizofrènica mentre em tapava el ull dret i si tenia atacs epilèptics mentre em tapava l'esquerre. Crec que van ser els 30 segons més cars de la meva vida.

    ResponElimina
  17. a mi em va fer molta gràcia quan em van preguntar (després de la prova de les boles) "tens algun problema psicològic?" vaig dir que no, és clar."doncs ja hem acabat".
    Però la meva ment novel·lística va imaginar-me esperant-lo a la sortida de la feina, en un carreró i dient: "doncs si que tinc problemes psicològics i ara els problemes els tens tu..." (quin susto oi?) hehe, apa per anar només a per la pela!

    ResponElimina
  18. Em sorpren que ara hagin inclòs la prova de la pressió arterial. A mi no me la van fer! Ara, que amb la pujada de preu que ha fet, què menys que afegir-hi noves proves, no?

    Felicitats!

    ResponElimina
  19. Les proves les vas fer amb casc o sense?

    ResponElimina
  20. És el que em tira enrere de tornar-me a treure el carnet. Ho vaig provar als 18 i ho vaig abandonar per falta de temps. Però si me'l trec ara... no puc imaginar-me les despeses que seria tenir un cotxe, mantenir-lo i seguir sent apte. Tot el meu sou seria per això!. Així doncs seguiré utilitzant el transport públic, tot i que d'aquí uns anys potser serà tant car com tenir un cotxe!

    ResponElimina
  21. També vaig haver d'apoquinar 85 € (rebaixa per ser un consultori nou per aquests serveis). La part positiva, és que l'última renovació me la van fer per a 5 anys i aquesta per a 10, és que dec ser ser més apte amb els anys !!! Això no deixa de ser un estalvi. Cal veure-ho com una inversió de futur, així duen pensar que si tenim algun accident ja ho tenen cobrat per endavant..... que macabre !!!

    ResponElimina
  22. Realment la revisió mèdica s'ha convertit en un formalisme, però potser no son els més perillosos els que tenen algun problema físic, em fan més por gent que mai de la vida li haurien de deixar agafar un cotxe ja que és com donar-li una pistola, saps que abans o després algú patirà un accident, i segurament no serà ell sol. El tema econòmic, com sempre amb les coses oficials, paga i calla.

    ResponElimina
  23. mira que en el meu cas no va parar de pintar el dallonsis de les boletes, es que no puc estar per 2 coses alhora....

    ResponElimina
  24. Quina ràbia... Pagant Sant Pere canta, suposo. Sé que seria complicat, però a més de cosesd d'aquestes més físiques (si hi veus bé, reflexes... etc) també s'haurien de fer alguna mena de proves psicològiques. Jo he conegut a algú que, de sentir-lo parlar, si fos per mi no agafava un cotxe en sa vida. Qui es vulgui estampar allà ell, però el problema és que no circules sol per la carretera...

    ResponElimina
  25. 95€?!?!?!?!?!?! Por em fa quan em toqui a mi, al 2015, em tocarà demanar un prèstec al banc o algo per l'estil... Pero enhorabona, ets apte!!

    Un peto!

    ResponElimina
  26. Ostia 95€! Encara em queden uns anys per renovar, però a aquest pas jo ja pagaré més de 150 pepinos! I a sobre per no res... perquè com tu molt bé has descrit amb un pim pam, et foten els calès i ja pots conduir durant 10 anys més.

    ResponElimina
  27. Per sorpresa meva, observo que no hi ha dues persones a les que els hagin fet les mateixes proves, i que en alguns casos tot passava per un parell de preguntes i llestos, cosa que em porta a pensar, o a concloure, que l’única funció d’aquesta ‘revisió’ és cobrar-te un dineral. Bravo. Després diuen que a les carreteres hi ha accidents i que és una de les causes més elevades de mortalitat. De què s’estranyen?? Mareta de déu. Moltes gràcies a tots per comentar i per explicar les vostres experiències.

    rits, faig el que puc, no sóc un bon conductor, però sóc prudent, penso. Ho he trobat caríssim, jo penso que s’embutxaquen una bona part aquests metges de de centres especialitzats, m’ho han fet pagar trinco trinco.

    Neo, doncs no està la cosa com per anar renovant perquè sí, amb el que cobren!

    Carme, el donen a tothom, la qüestió és cobrar-te! Ho faig... regular.

    Cantireta, la resposta era ‘i vostè té dos ulls?’. Que és més del que puc dir del doctor que m’ha revisat, que tenia més anys que Matussalem i no hi veia tres dalt d’un burro...

    Yáiza, més difícil no sé, però més car... m’ha semblat una exageració. I com ja vas comprovar, no deixa de ser una manera de treure’t els diners, ja que surti el que surti et declaren apte. Realment, no em puc imaginar com ho ha de fer algú per no passar aquestes proves, vaja, perquè li diguin que no, perquè si tu les vas suspendre i et van deixar passar igual... Ja m’imagino algun cas ‘vostè no veu ni les lletres més grans, però no pateixi, això és perquè avui té son, oi?’. Deu ser per això que després et trobes cada conductor...

    Jpmerch, més d’acord no puc estar, les boles sempre al seu lloc, tu! No vegis com patia quan veia que es separaven. Sí que són sofisticats, sí. La partida al videojoc m’ha sortit una mica cara, suposo que era per això que em cobraven!

    Ariadna, jo no cobro aquestes quantitats al dia ni de conya!

    Sr.Gasull, tu sí que tens vista! Penso que sí, aquest és el veritable sedàs. La resta és només per despistar-te i agafar-te desprevingut. Ah, la resposta a la pregunta ja te la vaig donar al teu blog i la sempre atenta Assumpta també te la dóna aquí, que està més informada que jo i tot.

    Dafne, és d’aquestes situacions que veus clarament que has anat a fer una comèdia per desembutxacar uns diners, no pocs precisament, i que hagués estat exactament el mateix si haguessis pagat directament i haguessis sortit per la porta. Com si et fessin alguna prova, la que sigui, per justificar el que pagaràs després, oi?

    Laura T, em sap greu que tingueu problemes per comentar, ja sabeu que no és precisament per la meva voluntat que passen aquestes coses. Això és un robatori consentit, s’emparen en que és necessari estar en bones condicions per conduir, però amb aquesta ‘revisió’ que fan poden dir que estàs en bones condicions? Una manera com una altra de treure’ns els diners, i una manera no gaire dissimulada, precisament.

    Assumpta, a mi també em treu de polleguera, però bé, suposo que si tens cotxe, ja els tens aquests diners, ja que mantenir-lo costa molt més que això. De totes maneres, és un pal gros. No tenen vergonya.

    Gemma Sara, me n’alegro de funcionar com un servei públic, de fer-te fer memòria. Però encara que no et posin multa, prepara la cartera igualment!

    Globos, justament, no pagues per la revisió i la renovació, directament podríem dir que compres el carnet! I a preu d’or.

    Alyebard, i si el renoves abans per estalviar-te uns euros? Pots dir que l’has perdut. Encara que no et puc assegurar que la propera vegada que et toqui no siguin ja 300 o 400€...

    Maurici, aquesta és la mirada més optimista que he sentit al respecte, et felicito! Gairebé millor agafar-s’ho així.

    Clídice, realment no sé com no n’hi ha més, pràcticament no et demanen cap requisit. Tret de la cartera a punt, és clar.

    ResponElimina
  28. Montselladó, és realment vergonyós. El dia que et va tocar a tu a sobre anaven amb pressa. Prova definitiva de que ni revisió ni res, el que vas és a comprar el dret a poder conduir durant un temps més.

    Jomateixa, que bo! Sí que tens una ment pel•liculera, però ja els estaria bé que els passés. Per fer-ho més irònic, seria encara millor que els atropellessis amb el cotxe! No volies caldo? Doncs dues tasses! Problemes psicològics i a sobre un perill al volant!

    RedCrash, pel que he anat veient per aquí, a cadascú li fan les proves que els dóna la gana! Si total, les proves són per fer veure que fan alguna cosa i per justificar que al final et passen el plateret!

    Tirant, sense casc, però amb il•lusió, eh!

    Ipon, has de comptar també les despeses inicials, és a dir: treure’t el carnet! Allò és caríssim, i si ja ho era quan me’l vaig treure jo fa 10 anys, ara no ho vull ni pensar. Però sí tenir cotxe és una sagnia, entre el que val la benzina, l’assegurança, el permís de circulació!, i sense comptar que et cal un pàrquing, multes, reparacions...

    Carme J, només falta que diguis això, que no tenen ni coherència en la llargada de les renovacions. Tot això és una comèdia que fa més aviat pena, una manera de fer-nos pagar encara una mica més. O això, o que realment tu ara estàs molt millor que fa cinc anys, que també podria ser!

    Martí, jo també penso que no haurien de deixar conduir a tothom, però on poses el varem? On estan els límits? Perquè si no ho fas bé potser deixes fora a molta gent injustament. El que potser s’hauria de fer és posar proves més dures i no prendre-s’ho tant a la lleugera. De totes maneres, em segueix resultant difícil de discernir.

    Pons, a mi tampoc em va parar de pitar, i en acabar la noia em va dir que ho havia fet molt bé. Només podia pensar que o bé ho diu a tothom, o és que realment ha ensopegat amb altra gent molt patata!

    Laia, és evident que hi hauria d’haver alguna prova psicològica per poder conduir, però és que ni tant sols les proves físiques tenen cap sentit ni fan les mateixes a cadascú. Alguns s’han estranyat de que em miressin la tensió, a mi em va semblar que era molt poca prova per una cosa de tanta responsabilitat com és portar un cotxe, perquè és el que tu dius, es pot considerar una màquina de matar, sobretot de matar els altres, perquè tu almenys vas protegit si el cotxe és mínimament modern.

    Marienkafer, jo de tu començaria a estalviar. Potser a mi em van timar perquè no he vist que ningú pagués tant, però menys de 85€ segur que no es paga a dia d’avui. Així que al 2015...

    Alba, com hem anat dient, en realitat és només una pantomima per fer-te pagar uns diners i ja està. Fan com que fan alguna cosa, però en realitat és només teatre. Pel que miren, no caldria fer res, només passar la targeta i ja està. Que no et passi res d’aquí uns anys!

    ResponElimina
  29. A la darrera revisió em van mirar els ulls (molt lleugerament), les orelles i la pressió. Passi per caixa, i au.

    El senyor que tenia al davant era caçador, s'estava renovant el permís d'armes i fins a la caixa ningú no es va adonar que tenia problemes de cor i s'havia "oblidat" de comentar-ho.

    És un sistema recaptatori, res més...

    ResponElimina
  30. Són una autèntica estafa aquestes revisions. Només són una màquina de fer diners. En pocs minuts, rassss, facturen unes quantitats vergonyoses per la feina que fan.

    I ja pots sortir d'allà apte i no veure tres en un burro.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.