dimarts, 31 de gener de 2012

Ascens

El 2011 s'acabava amb una notícia que ens va deixar molt tocats als meus companys i a mi. El nostre repoker particular, que ja havia quedat reduït a poker, perdia un altre dels seus membres. Aquest cop però, la baixa ho capgirava tot, marxava la nostra superior, una de les persones més vàlides i organitzades que mai he conegut. La incertesa es va apoderar de nosaltres, sense ella res semblava possible.

Han passat els dies i en el meu grup continuem sent dues persones (la tercera la veiem cada dia però treballa en una altra àrea). No teníem massa clar què passaria amb nosaltres, estàvem una mica desemparats. L'únic que quedava clar era que, de moment, ens havíem de carregar a l'esquena, en especial jo, la molta feina que feia la nostra ex-companya. Doncs bé, quan ja toquem a febrer, ha arribat la decisió de dalt. Em donen galons, oficialment ocuparé la plaça de la noia que va marxar, amb tot el que això comporta, molta més responsabilitat, però també millors condicions. Més enllà de l'alegria que això portarà al meu compte corrent, em queda la confiança dipositada en les meves possibilitats, l'aposta de posar en el càrrec algú amb l'experiència, però sense el títol que demana la posició. 

Confio en les meves capacitats però també sé que no sóc ella. He d'agrair-li tot el que n'he après, que ha estat molt, i a molts nivells. No m'espanta el repte, però espero no decebre ningú. El primer decebut seria jo. Una gran notícia per començar l'any, producte de l'esforç i del compliment del deure. I un bon moment per tenir més present que mai la frase que tinc penjada aquí a la barra lateral.

49 comentaris:

  1. si el que llegeixo és el que entenc, correm esteles paral·leles, XeXu. Només puc alegrar-me per tu perquè em sembla que tu també estàs content. Em temo, però, que som fills dels temps que corren. I immediats com són, aprofitem el moment i demà ja veurem. Que tinguis molta sort, company. I que fallin poc les forces.

    Una abraçada.

    ResponElimina
  2. Enhorabona, XeXu! Me n'alegro moltíssim i segur que és ben i ben merescut l'ascens!

    Una gran notícia i segur que tot anirà de meravella!

    ResponElimina
  3. Enhorabona Xexu, estic segura que estaràs a l'altura! Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Enhorabonaaaaa!!! Estic segura que és molt merescut!!! :-DDD

    Ostres, què bé que de tant en tant arribi alguna bona notícia!! :-))

    ResponElimina
  5. Ep!! De veritat que no m'he copiat de la CARME!! Gairebé és la mateixa frase!! :-DD

    ResponElimina
  6. La responsabilitat és un pes agraït si t'agrada portar-lo. Quan les coses es fan amb ganes, jo t'asseguro que surten bé. Si em permets un consell, fes sempre la teva feina, si mai t'has d'asseure davant d'un superior el tindràs desarmat.
    Anirà bé, segur, però desitjo que t'acompanyi aquell punt de sort que tots necessitem.
    Ejemmmm....i el cava?

    ResponElimina
  7. Enhorabona! és una molt bona noticia, m'alegra molt per tu, que de bon segur t'ho has guanyat!

    ResponElimina
  8. Moltes felicitats! Comences bé l'any! L'altra frase que hauries de tenir present és "Un gran poder implica una gran responsabiltiat". :)

    ResponElimina
  9. Tooooooooooooooooooooma!!! (perdó!!!), I què, si necessiten un doctor? És això, suposo, al que et refereixes. L'experiència fa molt, també, i el fet de no firmar com a PhD no et fa menys vàlid. Després d'estar tres mesos treballant en un laboratori me n'he adonat que hi ha coses que no canvien gaire de com eren abans, com quan la gent entrava a un lloc com a aprenent a les empreses. Lògicament es necessita una base, però jo a la universitat no havia ni tocat una PCR ni fet cultius cel·lulars, per exemple! I un cop allà, doncs n'aprens, i a base de fer-ne et surten millor. Molts llibres, molta teoria, però quan t'hi poses, n'has d'aprendre. I si una cosa no surt bé has de saber el per què, què pot haver fallat, com millorar-ho, i això tampoc t'ho ensenya un llibre, ni un professor. I tu d'això en saps bastant o molt, segur!

    Ai, mira, m'ha fet molta molta il·lusió llegir això! Encara no he fet cap llista de propòsits d'aquest any, però ja tindries reservada la plaça a l'augment de sou! Segur que es tradueix en... més llibres? O més viatges? Ni idea, el que et vingui de gust! Moltes moltes felicitats Xexu!

    ResponElimina
  10. Moltes felicitats!!! És una alegria sentir algú que rep un ascens, i no pas que l'acomiaden. Actualment corre més el segon que el que t'ha passat a tu. Desprens felicitat, i això és motiu per compartir-la amb tu.
    F E L I C I T A T S!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  11. Moltes, moltes felicitats...Pot semblar una mica absurd alegrar-se tant per algú que només es coneix virtualment però no ho és. Me n'alegro moltíssim i mira, me'n vaig a dormir més contenta del que em pensava.

    ResponElimina
  12. Ostres, despres d'un dia merdos ma fet ilusio llegir la teva noticia i aixo que no et conec personalment, pero aquestes coses em fan ilusio ^_^ Tens rao quan dius aixo de que no cal tindre "el titol" per fer una feina, de vegades l'experiencia es molt millor. M'alegro molt per tu :)

    Un peto!

    ResponElimina
  13. Qui demanava cava???

    Doncs aquí en tenim!! :-DDD

    ResponElimina
  14. Enhorabona! De segur que en aquest carrec no trobaràs el teu grau de incompetència.

    ResponElimina
  15. Doncs la més gran de les enhorabones! Estic segur que és un ascens totalment merescut! És que n'estic totalment segur! Ara, a treballar dur, fort i amb ganes. Sempre és un petit plaer que reconeguin la teva feina i la teva vàlua.

    Enhorabona XeXu, de veritat. Una bona alegria per a començar el dia!

    ResponElimina
  16. Moltes felicitats, estic segur que t'ho mereixies !

    ResponElimina
  17. Uhm... Només volia dir que em sap molt greu per la noia que ha marxat, també. Em va sortir espontani, el comentari, i després no parava de pensar-hi.

    ResponElimina
  18. Felicitat per l'ascens, encara que això ja saps que serà currar més i potser més problemes, però segur que te l'has guanyat. Encara que sigui trist que el "dream team" es disgregui (jo també m'hi he trobat i sé el que es passa) a vegades, com que ens aferrem al que tenim i ens fan por el canvis, pot obrir noves portes i gratificants camins. Segur que te'n sortiràs amb èxit.

    ResponElimina
  19. després d'una mala notícia, una de bona, de molt bona. i s'agraeix llegir coses positives de tant en tant. moltes felicitats, xexu! i molta sort en la nova aventura!

    ResponElimina
    Respostes
    1. per cert, suposo que ja coneixes l'altra bona notícia, oi?:
      http://www.vilaweb.cat/noticia/3973141/20120119/lultim-llibre-paul-auster-diari-dhivern-davui-edicio-digital.html

      sé que no la invertiràs aquí, aquesta nova nòmina. :p

      (perdó, perdó, ja sé que aquí no toca, però no me n'he pogut estar. ;))

      pd. ah, ja tinc "the name of the wind", a veure què...

      Elimina
  20. Moltes felicitats, company!!!
    ei! amb la primera nova nòmina, escaneja alguna cosa per picar i fes una convidada al teu blog, no?
    com per celebrar-ho...
    vaaaaa! la beguda la porto jo!!!
    De tot cor moltes, moltes felicitats i endavant!!

    ResponElimina
  21. Moltes felicitats!! Segur que ho sabras fer tot molt i molt bé ;)

    ResponElimina
  22. Enhorabona per aquests nous galons!!...Sempre és bo que se't reconegui l'esforç i la feina ben feta!!
    Què tot et vagi molt bé!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  23. XeXu...felicitats, noi!
    Aquestes situacions, solen ser sempre un motor, una espita per reinventar-se, com a alicient a qui ens agrada la feina ben feta i de manera rigorosa.
    Me n'alegro, de debò!

    ResponElimina
  24. L'important és no decebre's un mateix.

    ResponElimina
  25. Felicitats!!

    Que les noves responsabilitats no t'impedeixin escriure, eh?!

    ResponElimina
  26. segur que ho faràs molt bé. molta sort amb aquest nou repte :)

    ResponElimina
  27. Moltes Felicitats, sens dubte és una molt bona notícia. Molta sort en el nou càrrec!

    ResponElimina
  28. Ostres, per fi, una miqueta de bones notícies!! Moltes felicitats i bona feina!!!

    ResponElimina
  29. Felicitats. De ben segur que no ets ella, però aquesta serà, sens dubte, la teva virtut. Haver après d'un altre, diferent, i poder aplicar allò propi.

    ResponElimina
  30. L'enhorabona, i tal com dius tu mateix; si poses la passió en les coses petites que en les grosses no tindràs cap entrebanc.

    ResponElimina
  31. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  32. Moltíssimes felicitats!!!! segur que és ben merescut!! A celebrar-ho "por todo lo alto"eh!!!!! que et reconeguin la feina ben feta, buf, és una gran dosi d'energia.

    ps. la frase és boníssima i ho diu tot.

    ResponElimina
  33. Felicitats!!! No per l'ascens ni els galons, no. Que també, però no em refereixo a això, ara. Caram, no m'ho puc creure. I per fi. Després de tan de temps. En Xexu escriu un apunt personal que desperta somriures i destil·la alegria! Festa grossa!!!!!!!

    ResponElimina
  34. ui més feina, més responsabilitats, més estres, que guai...

    ResponElimina
  35. Enhorabona Xexu! dóna alegria començar l'any amb notícies d'aquesta mena. Estic segura que faràs la feina a consciència i els resultats es notaran, la teva manera de fer, la que conec no sé com.. m'ho fa pensar!

    ResponElimina
  36. Eiiii, quina bona notícia!!, donats el temps que corren laboralament, és un bon reconeixement. Felicitats, Xexu!!

    ResponElimina
  37. Felicitats! Segur que t'ho mereixes i faràs molt bona feina!

    ResponElimina
  38. Enhorabona! segur que n'ets mereixedor i no et decebràs ni decebràs ningú!

    ResponElimina
  39. Gràcies per aquest munt de felicitacions i comentaris de suport. En els temps que corren gairebé sembla de mal gust que algú faci un post així, però després d’haver compartit moltes penes aquí també us vull fer partícips de les meves alegries. Aquest blog és la meva vida en fascicles, algun de bo havia de sortir! Espero no fallar aquesta confiança que tots em demostreu.

    Gatot, no hi ha res de misteriós en aquest post, parlo de feina, que suposo que és el que has entès. He tingut sort i m’han promocionat, si tu has tingut la mateixa sort, et felicito també. Amb els temps que corren som excepcions molta puntuals. Tu, jo, i l’Isaac Cuenca, si segueixes el futbol sabràs qui és. Les forces no ens poden fallar, ara menys que mai. És una oportunitat, oi?

    Carme, Ventafocs, Assumpta i Globos, us contesto juntes i us agraeixo l’enhorabona. Merescut ho pot ser si tenim en compte que porto més de tres anys allà i la feina que ara faré ja l’he anat fent puntualment, era el més lògic. Però sembla que estan contents i han decidit confiar en mi per la responsabilitat, i això sempre dóna moral i dóna una visió nova a la feina que començava a ser rutinària. Ah Assumpta, gràcies pel cava, que sóc molt ranci i no havia portat res...

    Garbí, aprecio els consells i aquest és força bo. Procuro fer el que toca i avançar-me al que poden demanar, i en tot cas, aportar sempre solucions i no problemes. Veurem si en el nou rol puc continuar mantenint el nivell o hauré de rebaixar les meves prestacions. Però la responsabilitat sempre és un al•licient. Algunes tasques que em pertoquen no em fan massa gràcia, però aquestes són les que faré pensant en els diners de més. Les que són més atractives passaran la mar de bé. Si digués que en temes laborals he tingut mala sort al llarg de la meva vida mentiria. He tingut desenganys, però generalment m’ha anat sortint tot rodat. I tenint en compte com és la meva empresa, que em tractin així és ser realment molt afortunat. Potser sí que hauria d’haver portat alguna ampolleta, oi?

    Macip, aquesta frase també me la sé! És d’Spiderman, però per què m’ho dius, que em veus pujant-me per les parets ja? És una llàstima que una gran responsabilitat no impliqui un gran poder, oi?

    Laia, és maco que vagis descobrint el que alguns ja hem passat abans que tu. Sempre dic que sortim inútils de la carrera, no ens han ensenyat res. Quan aprens és quan t’enfrontes a la realitat, jo vaig començar d’alumne intern, com suposo que has fet tu. Treballant gratuïtament, però amb molta il•lusió i aprenent molt. Les mans no te les dóna la carrera, però sí el doctorat. La part pràctica la vaig acabar, per tant l’experiència la tenia, només em falta el títol. Quan vaig entrar a l’empresa tenia força experiència amb les mans, però poca organitzant. I això és el que he anat aprenent al llarg de tres anys. Ara hauré de fer servir tots els coneixements, i aprendre encara més. Per sort, en aquesta vida no deixem mai d’aprendre i ho té fotut el que es pensa que ja sap prou. Per cert, abans he dit que sortim inútils de la carrera i no és cert. A la universitat s’aprenen coses importants. S’aprèn a relacionar, a integrar informació, a entendre, a pensar fins i tot. Coses que no tenim presents i que no valorem, però que amb el temps reben el reconeixement que es mereixen. Però tot això, per més que et digui, ho aniràs veient sola, explicar-ho no serveix per res.
    Segurament recordaràs el comentari que et vaig fer al teu post de desitjos. En el moment d’aquell post acabava de saber que la meva companya marxava. Fins ara no s’han decidit a fer un cop de cap, però ja ho vaig dir amb intenció, com un desig personal. El sou que cobri no és el que més m’importa de la vida, però igualment fa il•lusió. Em demano aquest propòsit si repeteixes a final d’aquest any, segur que te’n recordaràs, que tens bona memòria. Ah, els llibres estan garantits, però ho estarien igualment. I viatges... perquè no? Però que no tindré sou de ministre, eh! Continua a baix.

    ResponElimina
  40. Ah, i per la noia que ha marxat no pateixis pas! Si l’haguessin fet fora no m’haurien donat el seu lloc, seria perquè aquella posició sobra. Ella ha trobat una bona feina en un altre lloc, està enfeinada però contenta.

    Dafne, tant com desprendre felicitat... la feina no és el que més m’importa, ni el sou, mentre en tingui, és clar. Però precisament per ser una cosa excepcional, perquè en realitat és el primer cop que em passa a la vida, i perquè ens venen que la situació està fregant el col•lapse, tenia ganes de compartir-ho. Només una petita alegria personal, però encara és possible, encara existeixen aquestes coses.

    Kweilan, el teu comentari desprèn una senzillesa i una sinceritat tan grans que m’ha encantat. A mi no em sembla gens absurd que et sentis així, establim llaços més forts del que pugui semblar per aquí. Compartim alegries i tristeses, un munt de paraules al llarg de l’any, més del que fem amb gent que veiem tot sovint. Aquest cop tocava una alegria, i també està bé entre tanta crispació general.

    Marienkafer, m’alegra poder-ho compartir amb vosaltres, de tant en tant una bona notícia també està bé! L’experiència és un grau, ja ho diuen. Penso que a mi em serà suficient per tirar endavant la feina que tindré, que no serà poca. Però bé, amb l’experiència sola no es va enlloc, és clar. Caldrà deixar-s’hi les banyes també.

    Maria, de moment a pencar més, ja t’explicaré si el gaudeixo!

    Jpmerch, això no ho podem saber. De moment me n’he sortit, però queden moltes sorpreses per venir i potser em superen. Faré tot el possible perquè no passi.

    Porquet, molta confiança tens tu en mi, però s’agraeix. Hom fa el que pot. Ja treballo dur, ja, i més que ho faré. Espero estar a l’alçada del repte i no morir en l’intent.

    Carquinyol, si m’ho mereixo ja us ho diré d’aquí un temps, però gràcies.

    Laura T., no m’espanta la responsabilitat perquè tinc edat i bagatge per assumir-la. De totes maneres, encara he de demostrar que me’n surti. Ara se’m plantegen nous problemes, però prefereixo no parlar-ne per ara. No vull que la gent em vegi diferent, però per força hauré de prendre decisions, i això no sempre està ben vist. El ‘dream team’ ha passat a la història, per força s’ha de crear una nova societat.

    Pati, m’alegro de contribuir a la positivitat global, molts cops he fet posts lacrimògens i m’heu escoltat, és de justícia compartir també les alegries, i creu-me, no tinc pas el blog per fer el ploramiques, ningú més que jo s’alegra de poder-lo fer servir per explicar victòries. I quanta raó tens! Nou llibre de Paul Auster!! Ostres, sens dubte és una notícia fantàstica! Amb el fred que està fent... alguna cosa haurem de fer servir per encendre la llar de foc! Agafa el ‘Nom del Vent’ i deixa aquest pesat, dona! Sortiràs guanyant!

    Barbo, has tingut la consideració d’afegir ‘amb la primera nòmina’, perquè aquest mes em sembla que em quedaré força pelat, espero que canvii la cosa a partir de març. Sóc una mica ranci, ja ho sé, no penso mai en aquestes coses. No sóc massa de celebrar efemèrides meves, però m’ha agradat compartir aquesta alegria amb vosaltres.

    Anna, moltes gràcies... per deixar de llegir l’Hola una estona i passar per aquí, hehehe!

    Montse, la meva empresa no es caracteritza per premiar massa per la feina ben feta, però tampoc no és el primer cop que promocionen algú per una bacant. He tingut sort que em tenen confiança, espero que no la perdin ara que tindré més responsabilitat.

    Fanalet, tens tota la raó. A la feina feia temps que vivia amb certa monotonia. Ara la perspectiva és diferent, m’ha donat una bona empenta i m’estic traient la son de les orelles. Esperem que duri, tot i que he de dir que aquests dies vaig molt cansat. M’agrada la feina ben feta, però temo voler abastar massa i que em quedin algunes coses a mitges. Faré els possibles perquè no passi.

    Efe, quedes molt malament quan t’adones que falles. Però ostres, hi ha gent que sembla que mai s’adona dels errors que fa!

    ResponElimina
  41. Tirantlobloc, no serà la feina la que m’allunyarà dels blogs, mai una cosa tan insignificant (quan se’n té) et pot fer perdre una cosa que t’encanta. Però és només la meva visió, és clar.

    Júlia, McAbeu i MaryMoon, sens dubte per mi és una gran notícia i miraré de fer-ho tan bé com sàpiga. Gràcies als tres.

    Clídice, el que dius no és gens banal. M’agradaria aplicar el meu toc, portar la feina com jo crec que s’ha de fer, que no dista tant de com ja la fèiem, però potser una mica. El problema el puc tenir amb l’altra gent que està acostumada a una cosa que funciona. Els meus mètodes no tenen per què ser millors.

    Alyebard, suposo que la frase és interpretable. Jo l’entenc d’una manera que deu estar condicionada per algun cas que conec, gent que es pensa que per ostentar un càrrec ja es lliuren de fer tasques tedioses o de poc nivell i les reserven pels subordinats. Si penses així segur que altres tasques et vindran grans. En els casos que conec es compleix a la perfecció la frase, tal com jo la veig.

    MBosch, estic pensant de comprar-me un sac de dormir i anar a viure directament a l’FNAC! No, però ara encara em picarà menys gastar-me diners en llibres... ho dic com si ara em tremolés el pols, si compro compulsivament més del que puc llegir! Ara faré bondat una temporada per la senzilla raó que tinc 30 llibres acumulats en cua! S’ha de buidar una mica el calaix dels pendents.

    rits, és d’aquelles coses que ja no t’esperes, que et reconeguin la feina. Generalment es dediquen més a reprovar-te quan alguna cosa va malament. Una mica de peixet anima a qualsevol, i a mi m’ha donat ales, tot i que acabi esgotat cada dia. Ja m’hi acostumaré.

    Joan, podria donar-te la raó, però no la tens, em sap greu. Cert que feia temps que no devia donar ‘bones notícies’, i aquesta ho és, sens dubte. Però el to del post no trobo que destil•li alegria precisament. Quan el vaig escriure era perquè ho volia dir, però no estava pas massa animat. Hi ha coses molt més importants que la feina i que m’afecten infinitament més. Per mi la feina, mentre en tingui, m’ocupa només les hores que passo allà. Sento decebre’t, però millor que hagueu llegit el post de manera optimista. Per força ho és, i m’agrada compartir això amb vosaltres, però no estava ni molts menys eufòric quan vaig fer el post, i crec que es nota.

    pons007, es pot cobrar més sense pringar també més? Em penso que no. No deus ser més negatiu del que ho sóc jo, així que no t’hi esforcis.

    Lolita, semblarà que imito a en Guardiola, però l’únic que puc prometre és esforç i dedicació. Ho faré el millor que pugui, i generalment quan em donen confiança, miro de respondre perquè em dec a aquesta. Així que ja veurem com va, però faré tot el que pugui.

    Audrey, gairebé sembla mentida que sigui possible, jo sóc el primer sorprès, generalment la meva empresa utilitza l’excusa de la crisi com totes.

    Myself i Elfreelang, faré el que pugui, però no sóc l'únic que es mereix una millora per la feina que fa, i de moment sí que sóc l’únic que la té, i això tampoc està bé.

    ResponElimina
  42. Hehehe ets com l'Isaac Cuenca!! :-DD

    ResponElimina
  43. Molt merescut, segur! Tard, però sincera, una abraçada ben tendra.

    ResponElimina
  44. Anda! No ho sabia jo això! Moltíssimes felicitats! En aquests temps que corren sempre va bé vore que no a tothom li van malament les coses. Me n'alegro molt per tu. Segur que anirà molt bé :)


    365 contes
    Terra de llibres

    ResponElimina
  45. Mira que deixar de comentar aquest post... on tinc el cap! Enhorabona, i em sumo a tots aquells que et diuen que segur que ho faràs molt bé. =)

    Ànims!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.