dimarts, 27 de desembre de 2011

Lectures 2011

Un altre dels posts obligats de l'any és el de la llista de llibres llegits. Aquest any ha estat per mi una excepció, he llegit una quantitat de llibres desacostumada, molt per sobre de les meves expectatives. Alguns eren molt curtets, però en són una bona pila i em permet dir que he llegit més que mai. No crec que pugui repetir aquesta xifra mai més tampoc. Aquí va la meva llista de lectura del 2011, afegint la puntuació que li vaig donar en el seu moment a cada llibre:

  1. L'amant perillosa - Haruki Murakami
  2. Kitchen - Banana Yoshimoto
  3. Persèpolis - Marjane Satrapi
  4. Los hombres que no ataban a las mujeres - Ste Arsson
  5. Dins el darrer blau - Carme Riera
  6. El asesinato de Rogelio Ackroyd - Agatha Christie
  7. La princesa de gel - Camilla Läckberg   (@@@)
  8. Blade Runner - Philip K.Dick   (@@@)
  9. Codi genètic - Amalia Lafuente   (@@@@)
  10. Azul casi transparente - Ryu Murakami   (@)
  11. Bogeries de Brooklyn - Paul Auster   (@@@@)
  12. Ningú no ho ha vist - Mari Jungstedt   (@@@@)
  13. La citación - John Grisham   (@@)
  14. Réquiem - Antonio Tabucchi   (@@ generoses)
  15. Jo, robot - Isaac Asimov   (@@@@)
  16. Pandora al Congo - Albert Sánchez Piñol   (@@@@@)
  17. Cosas que los nietos deberían saber - Mark Oliver Everett   (@@@@)
  18. Ningú no ho ha sentit - Mari Jungstedt   (@@)
  19. Estado crítico - Robin Cook   (@@)
  20. Carta a la reina d'Anglaterra - Vicenç Pagès i Jordà   (@@@)
  21. Asesinos sin rostro - Henning Mankell   (@@@)
  22. Se sabrà tot - Xavier Bosch   (@@@)
  23. El corazón de las tinieblas - Joseph Conrad   (sc)
  24. 1Q84 Llibres 1 i 2 - Haruki Murakami   (@@@@@)
  25. El viatge d'hivern - Amélie Nothomb   (@@)
  26. Matar un rossinyol - Harper Lee   (@@@@ generoses)
  27. Momssen - Jaume Puig   (@@)
  28. Botchan - Natsume Sōseki   (@@@)
  29. Angelology - Danielle Trussoni   (@@)
  30. El caso de los anónimos - Agatha Christie   (@@)
  31. A la platja de Chesil - Ian McEwan   (@@)
  32. Obabakoak - Bernardo Atxaga   (@@@)
  33. Ubik - Philip K. Dick   (@@@@)
  34. El meu amor Sputnik - Haruki Murakami   (@@@@)
  35. Ullals - Salvador Macip i Sebastià Roig   (@@@ i mitja)
  36. El diamante de Jerusalén - Noah Gordon   (@@ generoses)
  37. L'últim dia abans de demà - Eduard Márquez   (@@@)
  38. El Palacio de la Luna - Paul Auster   (sc)
  39. Post mórtem - Patricia Cornwell   (@@@)
  40. El color de la magia - Terry Pratchett   (@@)
  41. Olor de Colònia - Sílvia Alcàntara   (@@)
  42. Los perros de Riga - Henning Mankell   (@@ i mitja)
  43. L'amic retrobat - Fred Uhlman   (@@@ i mitja)
  44. L'ànima valenta - Fred Uhlman   (@@@)
  45. Maletes perdudes - Jordi Puntí   (@@@@)
  46. Las grandes plagas modernas - Salvador Macip   (@@@)
  47. Se anuncia un asesinato - Agatha Christie   (@@)
  48. 1Q84 Llibre 3 - Haruki Murakami   (@@@@@)
  49. Nocilla dream - Agustín Fernández Mallo   (@@ i mitja)
  50. Causa justa - John Grisham   (@@@ generoses)
  51. 1984 - George Orwell   (@@@ riguroses)
  52. Alícia al país de les meravelles - Lewis Carroll   (@@ generoses)
  53. El silenci dels arbres - Eduard Márquez   (@@@@)
  54. El temor d'un home savi - Patrick Rothfuss   (@@@@@)
  55. Els crits del passat - Camilla Läckberg   (@@)
  56. Joan Salvador Gavina - Richard Bach   (@ i mitja)

De les lectures d'aquest any n'hi ha que brillen amb llum pròpia, com la trilogia '1Q84' de Murakami o 'El temor d'un home savi' de Patrick Rothfuss. Podria dir que ha estat l'any de descobrir dos magnífics escriptors catalans, Eduard Márquez i Jordi Puntí. He llegit diversos autors japonesos però cap com Murakami i he ampliat força el meu ventall d'autors. Destacaria també 'Pandora al Congo', que li vaig posar molt bona nota. I per la part baixa, dir que les escriptores sueques perden molt a partir de la segona novel·la i que Paul Auster pot ser avorrit fins la mort. Altres tampoc no han estat a l'alçada, però ja no hi comptava.

Estaré encantat de comentar qualsevol cosa sobre els llibres de la llista que us pugui interessar i si voleu una mica més d'informació, trobareu les ressenyes de tots ells al Llibres, i punt! Aprofito per desitjar a tothom un feliç 2012 amb molt bones lectures!

67 comentaris:

  1. Ets molt animal. Ho saps, oi?? 56 llibres?? On vas a parar!! Mira, he comptat, i jo d'aquests n'he llegit 8. Alguns abans que tu, i d'altres després (culpa de les teves ressenyes?).

    Jo també tinc la meva llista del 2011, però és increïblement més modesta que la teva. Què hi farem. Tant com llegia jo de jove... (però no feia llistes!). Però crec que mai he llegit més de 50 llibres en un any!

    Apa tu... bon any nou i tal i qual, i pel 2012 et desitjo que Santa Llúcia et conservi la vista!

    ResponElimina
  2. Apa, animal! A més de llibre per setmana. Molt bé, tu tot sol contribuint a aixecar la indústria editorial del país (excepte quan et regalen els llibres...). El meu proper objectiu és escriure un llibre que passi de les tres @ i mitja... ;) Bon any nou!

    ResponElimina
  3. Què bèstia!! :-DD

    Llàstima que coincidim tan poc en gustos... però bé, aquest any en dos llibres he fet cas les teves recomanacions i els dos m'han agradat:
    - Jo robot, d'Isaac Asimov
    - Matar un rossinyol, de Harper Lee

    Després, en veure que tu el llegies, em vas fer venir ganes de llegir un que ja feia temps que el tenia in mente, l'Alicia al país de les meravelles de Lewis Carroll, que crec que em va agradar més a mi que a tu :-)

    ENHORABONA!!! Molt, molt sincerament... i ara vaig ràpidament al Llibres i punt! a veure com t'has carregat la Camilla!! hehe

    ResponElimina
  4. Ai!! que en tinc pendent de llegir un que també vaig veure al Llibres i punt!!... El del Terry Pratchett... mira, em va fer gràcia i el preu era taaaaant temptador!! :-))

    ResponElimina
  5. Impressionant! He fet el meu recompte i d'aquests n'he llegit 8 i 2 a mitges (jo tampoc vaig poder amb El cor de les tenebres, glups). A veure si m'animo amb 1Q84, em van agradar Tòquio Blues i After Dark. I tinc per aquí Ubik... Però sóc molt inconstant, en començo molts i n'acabo pocs, podria ser un propòsit per 2012, acabar els llibres :).
    Feliç i llegívol 2012!!

    ResponElimina
  6. Animal!!! Llegeixes mentre dorms? Mentre menges? Mentre blogueges?

    Confirmo la teva teoria sobre la novel·la sueca, i els descobriments de Puntí i Márquez! Tenim un bon planter al nostre país!

    A veure si en breu penjo la meva llista, mooooooolt més modesta!

    Salut i bon any nou!

    ResponElimina
  7. Ara no tinc temps. Ja tornaré.. només havia vinguta fer el xafarder per saber quants i UAAALA!

    ResponElimina
  8. Un gran llista, surt a més d'un llibre per setmana i això és un ritme difícilment superable (suposant que tingués intenció de superar-lo que no és el cas).
    D'aquests 56 llibres n'he llegit 6, d'aquests 2 o 3 també enguany (no n'estic del tot segur de les dates perquè jo no faig llistes del que llegeixo).
    Les meves sinceres felicitacions pel rècord i els meus millors desitjos per l'Any Nou!

    ResponElimina
  9. Ostres XeXu, quin fart de llegir que t'has fet aquest any! A mi que em diuen que no paro de llegir ara els hi comentaré el teu any per fer callar boques!
    Em guardo la teva llista i, sobretot, la teva puntuació, a veure si coincidim en gustos.

    I per si no tinc ocasió en breu, també et desitjo un molt bon any 2012!

    ResponElimina
  10. impressionant! l'important, haver gaudit de les lectures, encara que detestis Auster. Pobrissó.

    Bon any nou!

    ResponElimina
  11. Quina enveja em feu aquests que llegiu tant! No sé d'on treieu el temps! Però en fi, disfruteu-ho per mí. Molt bon any i guarda alguna mica de temps també per escriure, no?
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Déu n'hi do, XeXu! Et faig unes quantes reverències oh! excels lector! :)

    No he llegit molt molts llibres de la teva llista, però si uns quants, no tots aquest any.

    Coincideixo molt amb les teves valoracions: Asimov, Murakami, Orwell, Uhlman, Atxaga, Riera... Bach...

    I el que més em venen ganes de llegir és Pandora al Congo, ja que en Sánchez Piñol m'agrada i aquest no l'he llegit.

    ResponElimina
  13. M'hauré de mirar el que vas escriure sobre Cosas que los nietos deberían saber, perquè em sembla que és el que més m'ha cridat l'atenció de tots!

    Jo ara fa tant que no llegeixo... Mira que havia agafat un bon ritme, però em sembla que per culpa d'un que no vaig poder acabar... Aquest estiu vaig començar la saga d'Els fills de la terra. El primer em va agradar moltíssim, però no em vaig fixar en el nom del traductor i el segon m'està matant: és com llegir un autor totalment diferent! :S Coneixes aquests llibres? Els has llegit?

    ResponElimina
  14. El meu ha estat un any nefast, o sigui que no penjaré llista ... uhm, si no ho he fet mai, què xerro! ;) En qualsevol cas molts dels llibres també els he llegit i m'agrada molt el sistema de puntuació @ :) Bon, i llegit, 2012!

    ResponElimina
  15. quina activitat! doncs jo aquest any del teu llistat coincideixo amb 1984. Un clàssic que volia llegir feia anys però em feia una mica de mandra i el final resulta que em va encantar.... també seguin la linia i influenciada per Clidice he llegit el món feliç... doncs aixó, feliç any Xexu!

    ResponElimina
  16. D'aquesta llista me'n falten "només" 46, jejeje! I pel que fa a la quantitat, a mi personalment no em sembla tan desorbitada; anys enrere jo també em movia per aquests paràmetres, i les llibreries estaven encantades amb mi!

    ResponElimina
  17. Això no és una llista de lectures, Xexu: és (gairebé) un fons bibliotecari.

    La meva (llista, vull dir) enguany ha estat de dieta. De Dukan lector.

    ResponElimina
  18. Carai si que has llegit sí! ho celebro per a tu i per la contribució a la lectura i la cultura.... comparteixo alguns de la teva llista encar que jo aquest any he anat a l'extrem contrari he pogut llegir molt poc....si més no literatura...et felicito per les lectures!

    ResponElimina
  19. m'ho he repassat i n'he llegit deu llibres de la teva llista però no enguany...en fi bones lectures i bon any 2012!

    ResponElimina
  20. Ai caram; conec gent incapaç de sumar una llista així en tota la seva vida. Vet aquí per què no tens temps d'escriure posts... deu ser per això que diuen que "el llegir fa perdre l'escriure"? :D

    Llàstima que "Joan Salvador Gavina" encara no tingui puntuació; m'hauria agradat saber què en penses.

    PS: Tu dorms? (és que m'has acomplexat).

    ResponElimina
  21. Quin munt de llibres XeXu!! N'hi ha que no se'n llegeixen pas tants en tota la seva vida i tu, guaita! en un any!
    Fa dies em vaig proposar de començar jo una llista, però pel proper any, perquè em feia gràcia... i ara veig que no és pas res nou! No sé pas els que m'he llegit aquest 2011, però ni la meitat que tu.... ni la meitat!!!!

    ResponElimina
  22. Ara sé perquè has deixat d'escriure......ho dediques a la lectura desenfrenada i profitosa.
    Només hem coincidit amb un....Ullals, que va durar unes poques hores.

    ResponElimina
  23. Tot aquest llistat has llegit aquest 2011, carai!!
    Jo sóc lectora, però aquesta xifra no és de la meva mida, vesteixo una de més petita.

    MOLT BON ANY 2012, Xexu!

    ResponElimina
  24. Que fort, jo l'he feta avui i només n'he llegit una dotzena!!!
    També la penjaré en un post, properament.

    Bona lectura, i molt bon any!!!

    ResponElimina
  25. Ostres, Xexu... vaig a posar-me a llegir, em prens molta avantatge! Et desitjo un molt feliç 2012!

    ResponElimina
  26. Bé, ja ho han dit per ací dalt i no vaig a repetir-ho.

    ResponElimina
  27. Veig que encara em queda molt per llegir. Una bona ressenya. La tindré present per futures lectures.
    Bon any 2012!

    ResponElimina
  28. M’encanta fer aquest post a final d’any! Ara que tinc el blog de llibres no seria tan necessari, l’excel on apunto el que vaig llegint ha quedat una mica obsolet, però encara el faig servir també. Blog, aNobii, excel... i per acabar-ho d’adobar, post de llista de lectures a final d’any. Com es nota que sóc expert en paperassa repetitiva a la feina... mareta de déu. Però bé, tot el que sigui parlar de llibres, a mi m’encanta, així que aquest post és un plaer fer-ho, i una de les cites obligades de l’any. Gràcies a tots per fer-hi un cop d’ull i comentar. Ja sé que aquest any hi ha molts llibres, però no són els meus números habituals, ja us ho vaig dient una miqueta a tots. Espero no decebre-us l’any vinent quan veieu que això era una cosa excepcional! Bon any 2012 a tots, i molt bones lectures!

    Yáiza, dona, he de dir que m’hi he esforçat molt, i el fet de pensar en fer la llista a final d’any fa que encara tinguis ganes de llegir més i superar-te. Si tu l’has fet aquest any, ja veuràs com l’any que ve t’obligaràs a llegir més per superar els teus propis números. Però això no és cap competició, no hi ha llistes modestes, cadascú hi dedica el temps que pot o vol. A mi m’ha donat per llegir molt els últims temps, i m’encanta. Si em canvien les preferències, aquesta llista no tindrà ni un quart de la llargada. Espero que les meves recomanacions t’hagin portat bones estones de lectura. Ah, i espero que Santa Llúcia em conservi la vista molt temps, tant si llegeixo molt com poc, almenys que pugui llegir!

    SM, no em paguen prou per comprar tots els llibres que vull! Pensa que vaig vestit de qualsevol manera per poder comprar llibres. Sort de tu que me’n regales, que si no ni sabates podria portar... Pensa que encara tens una oportunitat d’arribar a les quatre arroves, que encara tinc un llibre teu pendent a casa. Però independentment de la nota, els teus llibres mai no m’han decebut, que no és poc. Per cert, ‘El joc de Déu’ probablement n’hagués tingut quatre, però llavors encara no puntuava.

    Assumpta, fins i tot amb els que més diferim en gustos acabem trobant punts en comú. Potser no ens agrada de la mateixa manera, però li podem arribar a trobar la gràcia a un mateix llibre. Per exemple, jo no hagués dit mai que et podia agradar la ciència ficció, i mira. En canvi, per mi estava cantat que ‘Matar un rossinyol’ t’agradaria. Si Terry Pratchet et fa gràcia, l’avantatge és que tens una pila de llibres seus per llegir i que els podràs trobar a un preu assequible, no tant com aquest, però força. La veritat és que estic content de la llista, la miro i fa força goig!

    Gemma Sara, no sé si és millor deixar-los a mitges o fer el que faig jo, que me’ls acabo tots encara que em vinguin ganes de matar de com n’és de dolent. ‘El corazón de las tinieblas’ no és que fos aquest cas, senzillament no em va entrar i no em vaig assabentar de res, no li trobava cap mena de gràcia i el vaig acabar d’esma. Et diria que abans d’abordar ‘1Q84’ ho intentis amb algun altre llibre de l’autor, ja que aquest és molt bèstia. ‘Kafka a la platja’ és prou estrafolari com per fer-te de pont.

    Porquet, llegeixo sempre que puc, d’això en pots estar segur. És només una qüestió de dedicar-hi hores, i per això se n’ha de tenir ganes. Com ja li he dit a la Yáiza, no hi ha llistes més modestes que altres, estic segur que passarà gent per aquí que veurà la llista perfectament normal, fins i tot curta, però jo no pensaré que he llegit poc, per mi és una bestiesa i estic tan sorprès com ho podeu estar vosaltres. Cadascú fa el que pot. Jo no crec que ho repeteixi això. És bo de saber que compartim impressions, podem creure a l’altre a l’hora de recomanar llibres.

    Mireia, tu que m’has llegit altres anys, ja veus que això està molt per sobre de números anteriors. Aquest any m’hi he esforçat!

    ResponElimina
  29. McAbeu, això no és cap competició, naturalment, i si ho és, jo només competeixo amb mi mateix i m’agrada superar-me. Alguns haureu llegit menys quantitat, però haureu degustat més els llibres, i d’altres hauran llegit més, cadascú fa el que pot, o el que li ve de gust. De totes maneres, m’agradaria molt veure una llista de lectura teva, sé que ets un lector habitual i tinc curiositat, però el fet de llistar els llibres llegits també és una cosa de cadascú, així que em quedaré amb les ganes.

    Nona Mirona, sempre trobaràs gent que llegeix més que tu, per aquí n’hi ha uns quants que comenten que passen de la seixantena segur. Segueixo dient que aquests no són els meus números, que a més molts dels llibres són curtets, però he de reconèixer que veia inabastable arribar a aquestes xifres i estic molt content d’haver pràcticament doblat el meu ritme. Però com sempre dic, no sóc exemple de res, només faltaria! Si jo ho he fet, és perquè tenia temps de sobres.

    rits, Auster és un pesat! Per sort, he trobat alguns molt bons llibres aquest any, i n’he gaudit força. Bon any per tu també.

    Laura T., de temps me’n sobra, el ritme de lectura no queda massa afectat si escric aquí, la veritat. El blog no està mort, ja tornarà, però doneu-me temps. De moment, vaig fent aparicions i faig les ressenyes de tots els llibres, que no és poc. Espero que trobis temps per llegir una mica més, si així ho vols.

    Carme, res de reverències, fins aquí és on he pogut arribar, aquest any m’ha sobrat temps. Per ser que dius que no coincideixes amb massa llibres, déu n’hi do els autors que compartim. La gràcia és anar-ne descobrint de nous, i ser fidels als nostres valors segurs. ‘Pandora al Congo’ el vaig puntuar molt bé en el seu moment, és el que té fer la ressenya amb el llibre encara calent. Després d’un temps, penso que potser vaig exagerar una mica, i potser seria millor posar-li quatre arroves, que en tot cas, és valorar-lo molt bé també. Trobo que té una retirada de base a ‘La pell freda’, com si partís de la mateixa idea, però adornant-la de manera molt diferent. Però és una opinió personal, altra gent va dir que no li trobava relació. Ja em diràs quan te’l llegeixis!

    Núr, ja t’ho puc dir aquí si vols. El vaig deixar força bé, no n’esperava gran cosa, però em va sorprendre. A mi m’agraden els Eels, però sense més, i l’Everett ha tingut una vida molt depriment, però se’n surt. Crec que és un llibre que ensenya coses, però que no té per què agradar a tothom, estic segur que molta gent el deixaria de banda de seguida. Per això no puc recomanar-lo és una incògnita. Si t’agrada el grup, prova-ho. Si no, jo de tu no ho faria.
    Conec la saga que dius, però no he llegit cap llibre d’aquests. N’hi ha massa a dia d’avui, i tot i que en parlen bé, em fa cosa començar, que després et passes la vida llegint sobre el mateix. No tinc pensat intentar-ho, almenys a curt termini. Suposo que per tu els traductors són molt importants, jo no tinc el paladar tan fi com per pensar que llegeixo dos escriptors diferents per culpa del traductor, com a molt puc dir si la traducció és correcta o no. Hauràs de llegir en versió original, sinó la majoria de cops serà una murga!

    Clídice, no m’ho crec! Però si em sembla que tu llegeixes els llibres a velocitat supersònica! Per força en deus tenir una bona pila al sarró. No faràs la llista? Ja sé que no la fas, però podria estar bé. Tinc la impressió que els més llegeixen s’ho callen... Ah, això de les arroves... ves, quan un és friki, s’ha de notar fins el final.

    Rokins, quin any de clàssics que has tingut! Jo els e llegit tots dos i em quedo amb ‘1984’, encara que té algunes parts una mica pesades. L’altre, senzillament, no me’l crec massa. La idea és molt bona, però se’m queda curt, és un llibre que s’hauria de revisar. Però és clar, està escrit de fa una pila d’anys!

    ResponElimina
  30. Maurici, no sóc pas jo el que ho venc com una gran cosa. Estic molt content perquè per mi és molt llegir tants llibres, no són els meus números. Però aquest any m’hi he esforçat i hi he dedicat molt temps, i ha sortit aixi. Sóc conscient que molta gent, sense perdre-hi tant temps, llegeixen tant o més que això. No em creuen, però jo sóc lent llegint! Es tracta de posar-hi ganes.

    òscar, això és el que m’agradaria tenir a casa, una biblioteca! Però no en tinc tants com voldria, i alguns de la llista els he hagut de tornar, cosa que mai no em fa gràcia. Va home, que el 2012 serà un gran any i segur que podem deixar les dietes a banda.

    Elfreelang, a l’única cosa que contribueixo em sembla que és al meu plaer personal, m’agrada molt llegir, i ara que tinc temps i m’ho puc permetre, aprofito. 10 llibres és un bon nombre de coincidències, encara que sigui al llarg de tota una vida. Però entre que hi ha llibres gairebé obligatoris de llegir, i les recomanacions que anem trobant entre els companys blogaires, no m’estranya que cada cop coincidim més.

    Montsellado, té poc a veure que ara mateix no estigui escrivint al Bona nit amb que hagi llegit aquesta quantitat de llibres. La meva aturada respon més a que no tinc ganes de parlar de la vida que tinc, no m’hi sento prou còmode ni estable, i en aquest blog parlo bàsicament de mi i les meves coses. Em costa d’explicar, però encara no em veig amb cor de tornar de manera activa. Aquests posts són pràcticament obligats per mi, són els meus resums de l’any. Però els mesos en que escrivia vaig llegir tant o més que els que no. I a més, faig ressenya de tot el que llegeixo a l’altre blog. De dormir, dormo poc, això sí. ‘Joan Salvador Gavina’ ja està acabat i aviat en faré la ressenya, si t’interessa llegir-la, encantat de que ho facis. Però ja t’aviso que no m’ha fet gens el pes.

    Alba, faig el que puc! Aquí als blogs està tot inventat, tu. És probable que si tens alguna idea algú ja l’hagi pensada abans, però això no impedeix que la duguis a terme. De vegades surten coses molt originals del no res. Espero veure la teva llista l’any que ve, o quan sigui. Jo estaria força content amb la meitat de llibres llegits, no està pas malament. Aquests números meus no són fiables, l’any passat van ser només 28, per exemple, cosa que s’ajusta més a la realitat, penso. Però la pressió de superar-me, més el temps que he tingut, i sobretot les ganes... ja veus.

    Garbí, ja saps que no és per això que no escric aquí. No paro mai de llegir, sempre tinc alguna cosa entre mans. Tots els llibres del Macip no duren res, però aquí està part de la gràcia, va totalment per feina!

    pons007, i és que llegeixes molt. Ja vaig veure les teves lectures 2011 i la llista feia goig. Però sempre hi ha algú que llegeix més, ja veuràs com en els propers dies apareix alguna llista que deixa la meva en anècdota.

    GEMMA, això no ho pots dir. La meva mida també és més petita, l’any passat van ser 28. És aquest any el que és excepcional, i si jo tinc aquests números, qualsevol els pot tenir. Encara que no us ho creieu, sóc lent llegint!

    Els d’Otis, esperaré la teva llista amb moltes ganes! A veure si van apareixent, ja he vist la d’alguna gent, i sempre són interessants. No et fixis en els números, fixa’t amb les ganes que tu has llegit els teus. A veure quines idees en podré treure!

    Ventafocs, no pateixis, que està a punt d’acabar l’any, i tots posem el comptador a zero! Bon any Venta!

    Jpmerch, tens raó, ja ho deia en Maurici, tampoc no n’hi ha per tant, són números normals per molta gent.

    Maria, a tots ens queda molt per llegir. A veure què ens porta el 2012, jo ja en tinc uns quants ben preparadets, però segur que rebem agradables sorpreses editorials.

    ResponElimina
  31. Compartim una malaltia de les millors del món mundial!!

    ResponElimina
  32. XeXu,
    just fa dos minuts se m'acaba d'actualitzar el teu post al blogroll aquest o com es digui...
    Maremeva! quin tou de llibres!
    L'any vinent m'hi poso a compartir les meves!
    I com diu la jomateixa, és una de les millors malalties per encomanar-nos!
    Una abraçada i una bona estrena del dotze!

    ResponElimina
  33. Sí, jo també l'he vist actualitzat i he vingut pitant... imagino que ha estat perquè deus haver posat la qualificació al Joan Salvador :-))

    ResponElimina
  34. Veig que som uns quants que l'hem vist actualitzat però jo encara tinc pendent la meva resposta amb cara i ulls.
    Tal i com dius en els teus comentaris, no és una competició però fa il•lusió haver llegit més que l'any anterior. Això de fer la llista de llibres a finals d'any ens dona una perspectiva diferent. Jo no n’havia fet mai, vaig començar a fer-la amb el blog i ara em fa gràcia i és un post que vaig escrivint al llarg de l’any i avui ja només faltarà penjar-lo.
    M’ha sorprès que coincidim en 12 llibres, alguns d’ells d’aquest any i altres de fa temps. No he llegit res de res de Murakami, no m’hi acabo d’atrevir . Tinc por que em passi com amb Auster ( fa molts anys m’encantava i ara no em passa ni a la de tres). Estic molt d’acord amb tu amb Márquez i Puntí . “Pandora la Congo “ el tinc pendent de ressenya tot i que fa mesos que el vaig acabar i també em va agradar molt. Les sueques, que el meu cas és només la sueca, em van bé per passar l’estona i m’hi entretinc ( a mi sí que m’agradi que s’hi barregi una història personal)..
    Resumint, que aquest any has fet una llarga llista de llistes i ens has donat algunes idees per conèixer autors diferents.

    Bon any i bones lectures

    ResponElimina
  35. M'he quedat parada del tou de llibres que has llegit (una mitja de més d'un per setmana. Però encara estic més sorpresa si penso que també has de treure temps per anar a la feina, llegir i comentar el munt de blogs que segueixes, menjar, compartir moments amb els teus, etc, etc... només puc arribar a dues conclusions possibles: o no dorms, o llegeixes a la feina quan hauries de treballar... no sé quina conclusió és menys dolenta ☺

    Bon Any XeXu!

    ResponElimina
  36. Per cert, m'acabo de llegir Ubik. M'ha agradat molt i també m'ha desconcertat, sobretot al final! He vist que hi ha pel·lícula prevista per 2013, ja tinc ganes de veure-la.

    ResponElimina
  37. ostres, ha de ser realment difícil superar aquesta xifra. De fet, ja ha de ser difícil arribar-hi. De tots els que has llegit, jo he llegit "Pandora al Congo" (boníssim), "Alícia al país de les meravelles" (no recordo què em va semblar, per tant no deuria ser res especial), i "1984" només 3@??? a mi em va semblar genial! me'l vaig llegir entussiasmada després d'haver llegit "Rebelión en la granja" i em va agradar molt.

    ResponElimina
  38. I quaranta!

    Ja sé què vols dir. De fet, des que jo sé que la gent dels blocs fa llistes per finals d'any, em penso que m'he motivat a llegir més. Llàstima que jo m'encallo amb les lectures quan el llibre no em fa el pes. Per exemple, ara fa un munt de dies que tinc un de l'Agatha Christie donant voltes (Assumpta, no t'ofenguis!), però és que... m'avorreix!

    Ah! Jo no multiplico i repeteixo la informació tant com tu, però també tinc un excel molt completet i l'anobii, des de fa poquet... sou unes males influències!! (o bones, segons com t'ho miris).

    Apa, llegeix, llegeix...

    ResponElimina
  39. Deunidó, quantes lectures! Jo aquest any també en porto unes quantes. Faré repàs d'aquí uns dies. Veig que hem coincidit amb alguns encara que no aquest any. També veig que, com jo, llegeixes el que et ve de gust quan et ve de gust sense seguir una tònica fixada.

    ResponElimina
  40. No m'ofenc, dona, (YÁIZA) ja t'ho vaig dir que els del matrimoni Beresford no eren els millors... Em sap greu.
    Bé, així quan n'agafis un altre, segur que el trobaràs millor! :-DD

    ResponElimina
  41. felicitats per tanta lectura! M'ha cridat l'atenció Blade Runner, perquè jo vaig llegir fa molts anys "¿Sueñan los androides con ovejas eléctricas?", que va ser la inspiradora del guió de la pel·li! (i que em va fer rumiar una miqueta...)

    ResponElimina
  42. ¿Què hi tinc jo a veure, digueu-me homes,
    amb les espases i les batalles?
    L'única estrella que prenc per guia
    és la del gaudi i de la música.
    Feliç any 2012!!

    ResponElimina
  43. Sé que no ens enganyaries mai, benvolgut XeXu, però és que no puc entendre com pots haver llegit tots aquests llibres en un any, i bloguejar tan com ho fas (ets a tots els blogs, sempre, a tot hora), i treballar, i encetar una relació, i viatjar, i veure't amb els amics, i...

    Començo a pensar que no ets real, que ets una màquina d'aquelles programades, digues-li robot, que fa totes les tasques per a les quals es programa.

    No, tú no pots ésser d'eixe món, rei! (si no t'apuntes a la 2.TBfC, definitivament pensaré que no ets real, huhuhu...)

    ResponElimina
  44. Madre del amor hermoso! Quina pila de llibres, em sembla genial, tant de bo portes un ritme ni la meitat que el teu! Aquest any el meu teme lectures a caigut una mica, he d'organitzarme millor jeje. Espero que les festes vagin d'allo mes be i el nou any estigui carregat de bones coses.

    Un peto y Feliç 2012!

    ResponElimina
  45. Una magnífica llista com sempre, XeXu! et superes any rera any. Jo, per contra, sembla que vaig cap endarrere. En gustos, no coincidim gaire, però aquí rau la gràcia. De tos els que poses, he llegit els de l'Agatha Christie, els del Paul Auster (crec que ja saps el que en penso d'ell)i "Matar un rossinyol" del Harper Lee. En fi XeXu que siguis feliç el 2012, sabent que el plaer de la lectura ningú ens el prendrà. Una abraçada, noi!!

    ResponElimina
  46. Em sabria molt greu acabar l'any sense dir-te que et desitjo el millor del més bo que es rifi!
    Molts petons, abraçades i bones vibracions!

    ResponElimina
  47. Primer comentari del 2012!! :-)))

    MOLTA FELICITAT, XEXU!!!

    ResponElimina
  48. Coi! quanta lectura! ja ja ja!
    Molt bon 2012!

    ResponElimina
  49. Hola Xexu,
    Bon any nou! Aquest any has llegit un munt! Quina envegeta! Però no coincideixo gaire amb els teus títols. Alguns, pocs, ja els he llegit. L'Auster també em cansa, pobret. D'altres ni em sonen ni em criden l'atenció. En canvi, en Marquez sí que em crida l'atenció i n'he de començar a llegir alguna cosa. Potser l'any que ve coincidirem més.
    Cuida't i espero que l'any hagi començat super bé!

    ResponElimina
  50. Jomateixa, si això és una malaltia, esperem que no trobin mai la cura!

    Fanalet, sí, el post es va actualitzar per segona vegada, em sap greu. Com apunta l’Assumpta, va ser en posar la puntuació al darrer llibre de la llista, que al moment de fer-la encara no l’havia acabat. Ara haurem d’esperar tot un any per conèixer la teva llista! Però bé, quan arribi el moment, m’agradarà fer-hi una ullada. Entre malalts ens entenem bé. Bon any 2012 per tu també!

    Assumpta, encertes el motiu. És una ximpleria que els posts s’actualitzin només per canviar una coseta! Això al reader no passa, modificacions així no fan tornar a aparèixer el post. Ah, i gràcies per deixar el primer comentari de l’any, qui podria fer-ho si no tu?

    Mireia, això de les llistes de lectura no ho veig pas com una competició amb ningú, això és el que volia dir. No em serveix de res haver llegit més que tu, també podria haver llegit menys, i no passaria res. La competició, en tot cas, és amb un mateix. Posar-se fites, superar-les, o senzillament llegir tant com et sigui possible amb el temps que tens. Ara veig que serà força difícil superar-me, però per mi la meta seguiran sent 35-40 llibres, això estaria molt i molt bé, i si ho aconsegueixo estaré molt content. Ah, jo el post el faig el dia que el penjo, o els dies d’abans, no durant tot l’any. Però ho tinc fàcil, ja que el Llibres, i punt! és una gran ajuda.
    Coincidir en 12 llibres és força, pel que he anat veient en altres llistes. En part deu ser perquè llegeixo llibres coneguts. Murakami t’ha d’agradar o no, i no ho sabràs fins que ho provis. No té per què passar-te com amb Auster, tot i que tenen punts de similitud, en proves un i decideixes. Si t’hi animes, comença per ‘Tòquio Blues’, com fa tothom, perquè és convenient. Molts s’han enganxat amb aquest, però si no t’agrada, ja saps que has d’anar a una altra cosa. Depenent de com, pot ser una mica depriment.
    Abans no llegia res d’autors catalans, a casa no s’estilava. Però des que he ampliat les meves lectures amb autors del nostre país n’estic molt content. Es fan molt bones coses per aquí! I respecte a les sueques... què podem comentar que no haguem dit ja.
    Tant de bo pugueu agafar bones idees a arrel de la meva llista. Sempre em fa gràcia saber què opina la gent de llibres que ja he llegit.

    Ariadna, de vegades quan ho penso a mi també em sorprèn. Però has d’entendre que aprofito qualsevol moment lliure que tinc per llegir. Hi juguen molts factors, però el primer són les ganes que hi poso. Dormo poc, com et diu l’Assumpta, de vegades llegeixo a la feina quan ens quedem sense res a fer, però el gran guany va ser començar a mirar blogs a la feina, això sí. Abans no ho feia i en arribar a casa tenia un munt de posts per llegir. Ara vaig fent durant el dia, un de tant en tant, o alguns més a primera hora o després de dinar. De manera que arribo a casa molt més lliure de blogs per llegir. A banda, sempre tinc el llibre al costat quan sóc a casa, sempre (sempre!) el porto quan surto, i així anar sumant minuts. El truc també està en que alguns dels llibres són molt curtets, això fa pujar una mica el recompte final. Però ja no és el número el que importa sinó que he llegit més que mai si tenim en compte paraules consumides. No les he comptat, és clar, però es podria fer. Bon any per tu també.

    Gemma Sara, a mi Ubik em va generar sensacions una mica contradictòries, tot i que crec que el vaig puntuar força bé. En faran pel•li? Haurem d’estar al cas. Ara no deixen cap llibre destacat sense pel•li, això farà que els no lectors encara s’hi esforcin menys.

    cas, la veritat és que no crec que hi arribi mai més, però m’agradaria mantenir un bon nivell de lectura. ‘1984’ és la segona vegada que el llegeixo. He de reconèixer que és una mica pesat, però és molt interessant pel que explica i per com ho explica. És una obra de les que convé llegir. Amb la relectura aquesta sensació se’m confirma, però també se m’ha fet una mica més pesat de llegir. En els altres dos títols coincidim força en l’opinió.

    ResponElimina
  51. Yáiza, penso que aquestes llistes són motivadores, i que la majoria de gent que les fa prova de superar-se. Després surt el que surt, però si és una mena d’impuls per llegir més, benvingut sigui. Respecte a encallar-se amb els llibres que no enganxen, això va com va. Ha de ser molt dolent perquè jo el deixi, però la majoria de gent té menys escrúpols. Cal recordar que llegim per plaer, i no per obligació, així que si un llibre no t’agrada, no tens per què acabar-lo. N’hi ha molts altres que esperen ser llegits.
    No fa massa anys que porto el control del que llegeixo, però he de dir que m’agrada fer-ho. Tot va començar amb un excel, i ara ja veus, realment ho apunto a mil llocs diferents, com si fos de la feina! Sí, sí, contesto això i em poso a llegir...

    Deric, vaig agafant recomanacions d’aquí i d’allà, però llegeixo el que em ve de gust. Abans em movia sempre en els mateixos gèneres, però ara que vario una mica m’agrada anar canviant, encara que una lectura i l’altra siguin el dia i la nit. Miro la lleixa dels pendents, i el que em crida és el que poso a la llista. A veure la teva llista què tal, segur que en trauré idees.

    Cèlia, es tracta de la mateixa obra, en realitat es diu com comentes tu, però en l’edició que vaig comprar el títol gran era ‘Blade Runner’. No he vist la pel•lícula, però diuen que és molt diferents. A mi el llibre no em va fer massa el pes, la veritat, trobo que és una ciència ficció dura de pair.

    Carmen, bon any per tu també.

    Ferran, ho dius molt bé, no us enganyaria mai. Aquest any he fet tot el que dius i més, i tot i així m’ha donat temps de llegir tots aquests llibres. No sóc especialment ràpid llegint, però he tingut molt temps i m’hi he esforçat. Em raciono els posts al llarg del dia, i robo hores al son per fer tot el que em ve de gust fer. No sóc de sortir massa ni faig activitats periòdiques al llarg de la setmana, ja que entre les meves aficions es compten llegir i comentar blogs, així que a casa ho puc fer la mar de bé. Potser sóc una mica ermità, però això no vol dir que no tingui vida social. Però mentre no faig res amb altra gent, doncs em dedico a aquestes coses. Lamentablement, ja saps que no m’apuntaré a la 2.TBfC, però espero que això no em resti credibilitat i comencis a desconfiar de mi. Sóc real i ben real.

    Marienkafer, aquest ha estat un bon any lector per mi, m’hi he esforçat, ja veus. Cadascú fa el que pot, si t’has dedicat a altres coses, segur que has tingut altres compensacions. Pensa que el fet de llegir depèn de cadascú, si ho vols, ho aconseguiràs. A veure si aquest 2012 et porta molta felicitat, i moltes ganes de llegir.

    Josep Lluís, si d’alguna cosa serveix això d’apuntar-se els llibres és per poder-se superar a un mateix. No s’ha d’entrar en comparacions amb ningú més, cadascú llegeix el que pot, però amb nosaltres mateixos sí que podem jugar a aquest joc. Part de la gràcia està en posar llistes en comú també, és clar, però fins i tot en algunes tan discordants com les nostres hi ha punts de trobada. Ara que, les diferències no amaguen la veritable importància, el plaer que ens aporta la lectura, independentment de quines siguin les nostres preferències.

    Zel, gràcies per passar in extremis. A veure si aquest 2012 ens porta a tots plegats bones coses, menys estrès, i més estabilitat. No sembla que hagi de ser així, de manera que, com que depèn de nosaltres, ens hi haurem de començar a esforçar.

    Gerònima, el 2012 serà millor si tinc tanta lectura com en aquest 2011! Gràcies.

    Bon any Montse,

    Myself, recomanar-te Márquez és una aposta segura, em sembla que no deixa ningú indiferent, i tots els que l’han llegit per aquí en parlen bé. A mi em queden dos llibres seus que segur que em ventilo aquest any. Sempre són curtets, a més, però molt intensos. Ja veurem com anem l’any que ve, sigui com sigui m’agradarà veure la teva llista, a veure si, posats a no coincidir, en trec alguna bona idea per futures lectures.

    ResponElimina
  52. Però, però.... carai, quants libres has llegit!!!!!!!!!!! La meva llista del 2011 es reduiria a ben pocs (perquè els totxos de la uni no compten, oi??). Però bé, un dels del 2011 seria Els jugadors de Whist, així que... ja veus que hi ha gent a qui també ens serveixen les llistes dels altres ^^

    Bon any, Xexu!

    ResponElimina
  53. Déumeusenyor!!! Això són 4'6periode llibres llegits per mes!!!!! O sigui, un per setmana, aprox... (He hagut d'agafar la calculadora, que jo sóc de lletres, lletres, eh?).

    N'hi ha algun que ja he llegit i algun altre, com Persèpolis (que veig que no has posat puntuació) que està a la lleixa esperant el seu torn. N'hi ha uns quants que ni conec el títol ni l'autor.

    La teva llista m'ha dut a començar-ne una al blog aquest any. Sé que ni molt menys arribaré a tants, però em servirà per tornar a fer allò que tantes vegades he pensat: deixar de veure un programa absurd a la tele després de sopar i agafar un bon llibre!

    Bon Any!

    ResponElimina
  54. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  55. Una llista insuperable. Que tinguis un altre any així de bones lectures!!!

    ResponElimina
  56. Bon 2012!, Xexu i bones lectures, ets uun bon exemple a seguir...M'he proposat llegir més, trobar més estonetes, sempre és un plaer!, bé, hi ha lectures que passen sense pena ni glória.

    ResponElimina
  57. Noi, ets tot un crack i t'admiro, també he passat per casa de l'Assumpta i ja m'ha deixat sorpresa perquè no havia conegut a ningú que es llegís tants llibres. Enhorabona i aviam si aquest any m'hi poso una mica més amb la lectura. FELIÇ 2012!

    ResponElimina
  58. Bona nit, és la primera vegada que et llegeixo, i m'he quedat al·lucinada del llistat de llibres que portes al sac aquest 2011.
    Sense paraules, increïble!!!
    Bon any 2012!

    ResponElimina
  59. Va, anem posant-li comentaris, que tingui feina a respondre hehehe

    XEXU, si us plau, em podries dir alguns llibres que tinguis ja previstos per aquest any 2012? Moltes gràcies :-))

    ResponElimina
  60. Gràcies per la teva llista de llibres.Em serveix de pauta per escollir-ne alguns i anotar-los en la meva llibreta per quan vaig a la biblioteca.
    Què aquest Any seguim gaudint molt de la lectura i què tot ens vagi de cara!!
    Una abraçada.

    ResponElimina
  61. Com has pogut llegir tal descomunal llista de llibre havent de llegir no només els comentaris sinó els centenars de blogs que segueixes? Quin crack...

    Salut i Bon Any, Xexu!

    ResponElimina
  62. Laia, hi ha gent que compta també els llibres que ha llegit per feina o estudi! Però en principi és una llista només d’entreteniment. És genial això de les llistes i les ressenyes de llibres per aquí a la catos, alguns llibres agafen popularitat pel boca-orella, i ja saps que això sol ser garantia d’èxit, ja ho has comprovat.

    Susanna, no em puc queixar pas del ritme que he portat, però dubto que es repeteixi. Persèpolis està bé, el vaig llegir abans de començar a posar puntuació a les ressenyes que feia. Em va sorprendre, el tema no és que m’atragués massa, però en vaig quedar content, te’l recomano.
    Ara haurem d’esperar un any sencer per conèixer la teva llista de llibres, o si la vas posant al blog s’hi podrà fer un cop d’ull a temps real. Portar el control ajuda a motivar-se més amb la lectura. És en part pensant en aquesta llista i en mantenir el blog de llibres actiu que he aconseguit llegir tant.

    MBosch, coincidim en alguns títols, i més que coincidirem. El teu ritme no es pot dir que sigui inferior al meu, la veritat. Potser tu has llegit llibres més gruixuts que t’han entretingut més temps, però la teva llista és molt notable. I el millor del cas és que de les ressenyes que fas agafo idees, i aviat veuràs que et faig cas. Aviat, o quan sigui, que tinc llibres en cua per llegir fins l’estiu mínim. Dels que t’interessen de la meva llista et diria que et tiris de cap amb tots, tret d’Alícia, que no em va fer el pes. Però total, és curtet, si ho vols provar, tu mateix.

    Kweilan, he de recuperar el temps perdut respecte a lectors consumats com tu mateixa! Espero llegir-te moltes ressenyes aquest 2012.

    Audrey, no sóc gens bon exemple, com a molt aspiro a engrescar-vos una mica a llegir, però cadascú al seu ritme, sense fixar-se en els altres. És un bon propòsit, trobar moments per la lectura, però no cal trobar-ne tants com jo!

    Les coses, aquests dies molts blogaires han fet les seves llistes i pots comprovar que hi ha autèntiques bèsties lectores. A mi em motiva la idea de tenir una bonica llista a final d’any, m’empeny a llegir més. Cadascú ha de tenir la seva pròpia motivació i llegir el que li vingui de gust, si li ve de gust. A veure si trobes el teu camí.

    Dafne, benvinguda al Bona nit! No està malament lluir-se d’aquesta manera quan arriba algú nou al blog, hehehe. 2011 ha estat un bon any de lectures, més de l’habitual. Esperem que el 2012 sigui prou bo.

    Assumpta, que simpàtica... això de posar-me feina et semblarà bonic. Com si no en tingués al Llibres, que heu deixat uns comentaris que fan por de mirar i tot... Doncs ja saps que no, que sabràs els llibres al moments indicat, així que paciència, tanta com en Mac amb la foto que penjaré el dia de l’aniversari del blog!

    Montse, jo faig igual que tu, quan veig alguna proposta interessant per aquí als blogs me l’apunto en una llibreteta. La diferència és que la llibreteta després me l’emporto a la llibreria i no a la biblioteca, i m’hi deixo el sou. Manies que té un. Si no tens un vici, no ets ningú, no?

    Yeral, tinc un negre científic que em passa les cèl•lules, i mentrestant jo miro blogs i llegeixo. No és cert, però la idea no em desagrada... hi pensaré. Bon any amic.

    ResponElimina
  63. Carai noi!!! Aquest any no t'atrapa ningú eh? En el meu cas, la majoria eren totxos de llibres (excepte els de teatre).
    Tinc pendent a casa el de Murakami (1Q84), i sense cap mena de dubte m'apunto el parell d'autors catalans que menciones :)
    Espero que els trobis a la meva llista de llibres 2012 ;)

    ResponElimina
  64. Vaig tard! coincideixo amb l'Eduard Marquéz, jo també l'he descobert i he llegit un llibre d'ell: L'últim dia abans de demà, un llibre trist però boníssim. Una bona llista!. Bon any i bona lectura al 2012! i gràcies!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.