divendres, 30 de setembre de 2011

Venjança

Sento el metro que s'acosta pel túnel i només aixeco el cap un moment, però els ulls tornen de seguida a la lectura. Sense parar de llegir, m'aixeco i em posiciono prop del límit de l'andana, esperant a que una porta se m'aparegui davant. Deixo baixar les persones que ho volen, i pujo el graó per entrar a la plataforma. No faig la intenció de seure, em quedo recolzar en una barra del compartiment del mig. M'aclareixo la gola amb un parell d'estossecs i acte seguit agafo el llibre amb les dues mans i començo a llegir en veu alta i potent, amb dicció, però de manera certament molesta. Els altres viatgers de la plataforma em miren incrèduls i també comencen a girar-se els dels seients més propers. Però m'és igual a mi, prossegueixo la lectura aixecant encara una miqueta més la veu. Les que em miren amb més cara d'estranyades són dues jovenetes que porten la música posada pels altaveus del mòbil, una música horrible que molestava a tothom just instants abans que jo comencés a llegir. La seva cara és un poema. 'Aquest tio no hi toca, està completament pirat' deuen pensar, probablement no en aquesta llengua...

No, no ho he fet. Però no ha estat per falta de ganes. Les mateixes que m'agafen sempre que em trobo gent desconsiderada que posen la música al mòbil, sabent positivament que molesten els altres. Però els deu semblar que així són superiors, no ho sé. Algun dia es trobaran algú que sigui més atrevit que jo i sabran el que és bo. 

45 comentaris:

  1. Caldria invertir els pocs diners que queden a les arques públiques per muntar cursets on explicar què són uns auriculars i per a què serveixen.

    Tenim pocs diners, però aquests estarien força ben invertits!

    Després es podrien fer també cursets per explicar per què no s'han de posar els peus als seients dels trens, a qui s'ha de deixar seure prioritàriament en trajectes llargs i curts i... s'admeten suggeriments. :-)

    ResponElimina
  2. Molt bo! Doncs ja ho haguessis pogut fer. Jo ho trobo del tot molest i una falta de respecte total. Ara que estan tan de moda aquests cascs grans de dos tonelades ja els podrien enxufar al mòbil i tothom content.

    T'he de dir que jo també crec que hagués pensat "aquest tio no hi toca" perquè de fet en els transports públics m'acostumo a trobar força gent que no hi toca.

    ResponElimina
  3. Jo algun cop, amb la meva mala llet matinal, he demanat a algú que siusplau abaixi el volum. Això sí, a gent que tot i portar auriculars porten la música tan alta que la sent tot el vagó. Amb els que l'escolten directament de l'altaveu... ja no hi tracto, és impossible. Me'ls miro malament i intento canviar de vagó. La teva venjança hauria tingut un toc de distinció important. Ho hauries de provar.

    ResponElimina
  4. Un cop, en un tren de rodalies, l'hi vaig dir a un "quillo" que fes el favor de posar-se auriculars. Em vaig atrevir perquè ell anava sol i devia tenir 14 o 15 anys, no més (sinó no m'hauria atrevit segur!). Li vaig dir alguna cosa com "el tren és un lloc públic i la teva música em molesta. Posa't auriculars"; obvi, no? Ell es va rebotar, em va dir alguna cosa lletjota i va seguir tal qual... però 10 segons més tard se'n va anar cap a una altra banda.

    Putus egoistes, els odío.

    ResponElimina
  5. En general la gent és poc solidària i només es mira el melic, tant és si molestem qui tenim al costat, sembla que tots plegats hàgim perdut les maneres. Aquest és només un petit exemple del fet que hi ha gent que fa el que li rota si li ve de gust, i si el veí se sent molest, doncs que es foti. Lo de la música és només una mostra i a sobre si dius alguna cosa et miren amb cara de suficiència i continuen amb la seva. Venga XeXu, a llegir en veu alta! Estaria bé pagar amb la mateixa moneda? O potser només ens posaríem a la seva alçada i faríem tot just allò que ens molesta a nosaltres?

    ResponElimina
  6. Si mai decideixes fer-ho, aprofita quan estiguis llegint un llibre meu, així de pas fas promo! :)

    ResponElimina
  7. Oh!!! siiiii fes-ho!! fes-ho!!

    És boníssim!! genial!! :-DD

    ResponElimina
  8. No suporto a gent desconsiderada amb els que els rodegen i que, passada una certa edat (els 5 anys), no saben comportar-se als llocs públics. Amb els de la música als mòbils no puc. Més d'un cop li he dit a algun "quillaco" (com deien per aquí) que al tren hi ha altra gent i que no tothom té ganes d'escoltar música; de vegades m'he cagat (parlant en plata) de por, un dia algú em trencarà la cara; tinc l'esperança de que algú dels que també posen mala cara en front d'aquests individus em faci costat si es dóna el cas.
    Però per què ningú no diu mai res?? En realitat crec que en som més de ben educats que de quillacos empranyadors, pro sempre callem, mentre que els altres sempre es fan notar. Si protestéssim tots, sempre que es dóna el cas, potser se'ls hi passarien les ganes d'intentar-ho, i disminuiríem aquest actes incívics!! En fi, llanço la proposta, pq és que em supera, m'entren fogots i alguns cops no puc evitar acabar-ho dient. Si algú fes el que a tu t'ha passat pel cap, jo l'aplaudiria.
    I si aquests molesten, ja no diem els que fumen...

    ResponElimina
  9. VÍCTOR PÀMIES.- Aquest missatge és especial per a tu... espero que el llegeixis :-)

    Et voldria proposar com a Conseller d'alguna cosa, o per President si cal :-)

    Fa ANYS que tinc batalles amb la gent PORCA que posa els peus damunt dels seients. No ho suporto!! Incívics, merdosos, fastigosos... Els hi clavaria unes multes que els deixaria secs.

    Els seients són per seure. Els peus es posen a terra. Amb la brutícia que hi ha al carrer, netejar-se les soles de les sabates amb la tela dels seients em sembla repugnant.

    Més d'una vegada he dit alguna cosa, i si no ho faig més és perquè el meu marit té por que algun dia algú s'empiparà i em traurà una navalla.

    Si reculls signatures, si et presentes a alguna cosa, et voto!! :-))

    ResponElimina
  10. Fem una associació de LEVAAT? (Lectors En Veu Alta Al Tren)

    És que quan més hi penso més m'agrada la idea...

    Accions en general a fer:

    1.- Repartiment de gel de dutxa i desodorant que, a més, s'haurà de pagar.

    2.- Lectura en veu alta de llibres (en català, per descomptat) sempre que hi hagi algú amb la música alta.

    3.- Agafar a tot qui posi els seus bruts sabatots al seient i fer-lo baixar sí o sí a la primera parada després d'haver-lo multat amb TOTS els calers que porti que es dedicaran a causes humanitàries.

    4.- Requisar el mòbil a tothom qui no el necessita (o sigui que crida tant quan parla que ja el senten directament). L'aparell serà tornat quan l'incívic baixi.

    5.- Agafar totes les maletes i trastos que la gent deixa al mig del passadís sense cap contemplació i tirar-les a la via (les coses, no la gent)

    ResponElimina
  11. Estic amb l'Assumpta!! M'encanten totes les mesures que proposa, sobretot la 4 (sabeu que a Japó, igual que aquí tenim els cartells de prohibit fumar, als tren hi tenen cartells de prohibit parlar pel mòbil? em semba genial, pq a mi m'importa tres pitus si algú s'ha liat amb tres tios la nit del dissabte passat!), i la 5 també (i més enllà dels que deixen les coses al passadís, he vist, més d'un cop, gent arrepapada als departaments de 4 seients, amb una maleta que impedeix a ningú més de seure-hi i els passadís ple de gent, i tan tranquils!!!). Però ja que paguem, i no poc, per l'ús dels trens, jo demanaria que hi haguéssin vigilants que ho fessin, sempre, i no ocasionalemnt i només per demanar el bitllet.

    ResponElimina
  12. No vaig en transport públic i no tinc que patir aquestes coses, però et comprenc. De vegades estàs aturat en un semàfor i arriba un cotxe, amb la música tan forta que tu dins del teu, amb les finestretes tancades no pots sentir el que estaves escoltant a la teua radio.

    ResponElimina
  13. Ànim amb la iniciativa!!! l'Assumpta li està donant una forma perfecta!

    ResponElimina
  14. Ens estem tornant incivics....el mes greu es que ho fan a plena conciencia

    ResponElimina
  15. I després cantes la cançó de marres tot el dia! Els incívics, en un illot envoltat de taurons, i ells sucats amb patè de sardina, a veure què passa! Assumpta for president!

    ResponElimina
  16. Com ja he llegit més amunt estaria bé fer una associació i que fos un moviment popular! jejeje! La veritat és que jo no agafo el metro, ni autobús, és a dir, que poques vegades m'he trobat amb alguna situació així, però he de reconèixer, i tot posant-me al teu lloc, que ha de ser realment molest i ofendós!
    PD: Si algun dia em trobo algú llegint el veu alta a algun mitjà de transport públic, ja sabré qui ha estat l'impulsor de tot plegat! :P
    Salutacions!

    ResponElimina
  17. Doncs seria una bona idea, XeXu! Si m'expliques a quin tren et decidiràs a fer-ho sóc capaç de venir! :)

    I les mesures de l'Assumpta ... ja triguen una mica massa en aplicar-les! je, je,je,

    ResponElimina
  18. Si no t'has decidit a llegir en veu alta al tren és perquè, a diferència de les dues jovenetes del mòbil, tu si que tens educació. I és aquesta educació el que fa que sàpigues que la música a tot drap no es pot combatre posant-te tu a llegir fort, això seria posar-se al seu nivell molestant als altres passatgers.
    I com que és evident que no servirà de res demanar-lis que apaguin el mòbil (ja hem dit que no tenen educació), l'única solució serien algunes de les propostes de l'Assumpta, que aquesta gent només aprenen a base de sancions.
    Dit tot això, també et dic que si malgrat tot decideixes fer-ho doncs avisa abans... que jo tampoc m'ho vull perdre! :-)

    ResponElimina
  19. Tinc la sort que pateixo el metro ben poques vegades. Ho has expressat prou bé per que me'n faci una idea del que suposa viatjar en certes companyies.

    De totes maneres, presuposes que aquesta gent és conscient que molesta als altres. Jo no els hi otorgaria aquesta capacitat. Crec que hi ha gent força 'limitada'. Ui, ara he estat dolenta...

    ResponElimina
  20. Sempre he pensat que, abans que obligar la gent a donar la cara o partir-se-la davant d'aquests actes d'incivisme, cal posar en marxa tots els mecanismes possibles perquè no es donin aquestes situacions.

    Jo hi veig dos possibles alternatives (i m'agrada més la primera): educació o imposició (multes).

    Cal molta educació. Des de casa (primordial i imprescindible), des de l'escola, des dels mitjans de comunicació (televisió, ràdio, premsa) i allà on no arriba l'educació aconseguir-ho per les prohibicions.

    Cal garantir la seguretat de les persones i calen uns cossos policials que actuïn amb justícia, sense prepotència i que apliquin aquesta educació que volem per a tots en tots els seus actes.

    Si la gent no ho fa per educació, que no ho faci per por de la multa.

    I Assumpta, les meves ocupacions paremiològiques són incompatibles amb la política. :-)

    ResponElimina
  21. Sí, VÍCTOR, tens raó... però mentre no n'aprenguin... sanció i s'ha acabat el bròquil.

    Per tant jo penso que si no ho fan per educació, que SÍ ho facin per por de la multa :-)

    Que a vegades vas a seure a alguns seients del tren i fan fàstic... i, evidentment, has de seure a un altre.

    I els de la música... és que, a més, tenen mal gust... sempre els que més forts la porten, més horrible és.

    ResponElimina
  22. Estic totalment d'acord amb l'Assumpta fes-ho!!!! seria impressionant!

    ResponElimina
  23. mentre llegia anava pensant... "no, no pot ser, no ho ha fet... no, no, no s'haurà atrevit" xò somreia pensant en si hauries estat capaç de fer-ho.

    entenc i comparteixo la teva queixa completament. la llibertat d'un acaba on comença la de l'altre i el respecte i civisme passa per coses com aquesta. en fi, una més per la col·lecció.

    per cert, ... tsunami? quant de temps que feia que no l'escoltava! si que anem revoltats! això si, sempre em fa gràcia aquesta cançó (i perdona per si et remou alguna emoció i jo aquí fent-ne broma) xò sempre que l'escolto cantó la tornada dient "vine aquí, vine aquí, vine aaaaquí"... serviria per lletrista del disc de la marató?

    ResponElimina
  24. XeXuuuu!! Aquí el Banyeres, el salvador de la patria, ho va fer una vegada: pujavem amb el funicular a Montjuïc i hi havia dues noies escoltant reaggeton (o com s'escrigui, perquè no en tinc ni ganes de saber-ho) des de l'altaveu del mòbil. Vaig cap allà i els dic en veu alta educadament, però de manera taxativa: "Perdona, no m'interessa gens la música que estàs escoltant. Pot fer el fotut favor de posar-te cascs?". La cosa va funcionar. Ara, és perillós fer-ho al funicular de Montjuïc. Les mirades després eren d'aquelles que maten... Per sort, estic viu!

    ResponElimina
  25. Com ja imaginava, aquest és un tema que molesta a tothom qui el pateix, ja ho he sentit comentar molts cops. Però gairebé es munta una revolució! S’han dit coses molt interessants que si es poguessin aplicar potser serien efectives contra els incívics, però no sé jo si ho aconseguirem. El que narrava el post és una cosa que em va passar pel cap i que em vaig imaginar fent, però no crec que m’atreveixi mai a fer-ho. Gràcies a tothom pels vostres comentaris.

    Vpamies, aquest incivisme no l’entenc. Aquí tothom sembla que va per ell i no mira pels altres. És clar que hi ha gent que cedeix el seient i que té un comportament correcte, però les coses molestes fetes expressament em treuen de polleguera. Seure pel terra i no moure’s per més gent que hi hagi, no posar-se a la dreta a les escales mecàniques... hi ha tantes coses. Penso que els diners s’haurien d’invertir en educació en general, a fer aprendre que el respecte és el que ens ha de regir, al metro i a tot arreu. Però ja veus, en això és en el primer que van retallar.

    Nona, sóc massa poc atrevit per fer una cosa així, però ganes no me’n faltaven. Només m’atreveixo a fer mirades assassines i a marxar del lloc de males maneres demostrant que estic molest. Res d’això sembla incomodar aquesta gentussa. No ho he posat, però de fer una cosa així, em disculparia amb la resta de passatgers després de deixar en evidència els irrespectuosos.

    Yáiza, toc de distinció no ho sé, però hauria estat amb força mala llet. La veritat és que sóc poc atrevit com per dir a algú que si us plau abaixi el volum, així que per fer un numeret encara menys. Només arribo a això que dius, a mirar malament, força malament, i a canviar de vagó mirant que se n’adonin de que és per culpa seva. Res de tot això serveix per a res, és clar.

    Ferran, és que no es tracta d’inconsciència, si algú ho està fent i li demanes que pari, i es disculpa i para, doncs tots amics. Però és que ho fan perquè els dóna la gana, jo vull escoltar música i la resta de la gent me la sua, és més gaudeixo de molestar-los. A mi em generen molta ràbia. El que passa és que caiem gairebé en sentir culpabilitat perquè sempre és el mateix estil de persona, i no pots dir segons què, que encara quedes tu com un intolerant.

    Carina, el respecte pels altres és una cosa que brilla per la seva absència en la nostra societat, en la que tothom sembla que mira per ell i prou. Però l’incivisme és preocupant, perquè ja no és que passis dels altres, sinó que fas coses que els perjudiquen només per tenir una petita avantatge i fer-te veure. El que em sembla més preocupant és que si els ho dius, encara que sigui de bones maneres, actuen com tu dius. I no només passa al transport, eh? Però parlem d’això perquè el post en tracta.
    El post em deixaria com un incívic a mi també, perquè aquesta actitud no seria millor que la que tenen ells, però com ja deia més amunt, la meva intenció no seria incomodar els altres passatgers, només posar en evidència els de la música. Després em disculparia encantat amb tots, si aconseguíssim que els fatxendes aquests es morissin de vergonya.

    Hahaha Macip, que bona! No desaprofites cap oportunitat, eh! Pensa que inicialment seria molest per a tothom, segur que encara ho vols? Aviat tindré oportunitat de fer-ho...

    Assumpta, sabia que et faria gràcia, però no sóc gens atrevit jo, i la vergonya que passaria em sembla que no estic preparat per assumir-la. Per cert, déu n’hi do el comentari que li dediques a en Pàmies. A veure si encara en sortirà un partit polític d’aquí. Pensa que en Víctor es munta un Verkami per recollir fons i ja la tenim muntada!

    Lalu, de veritat que els has dit alguna cosa a aquesta gentussa? Ets la meva heroïna! Ostres, jo no m’hi atreveixo, la veritat. I he pensat com tu, que només cal que algú alci la veu perquè altres s’hi uneixin, que molta gent es mostra molesta, però la por a quedar-me sol i que tothom giri la mirada a una altra banda encara em fa més pànic. Continua a baix

    ResponElimina
  26. I és que la nostra societat està tan podrida que no només permetem comportaments com aquest, sinó que a més no fem res per donar suport a la gent que fa les coses bé. Està clar que si tothom protestés per aquests comportaments, no es donarien. És cert, en un vagó hi ha una trentena de persones i només un o un parell que posen música. Si fossin escridassats cada cop que ho fan, veuries com ràpid se’ls passarien les ganes. Però com que som covards, i no sé de què tenim por, deixem que guanyin i que es creguin els amos, que en definitiva crec que és el que els fa sentir bé i engreixar el seu ego de merda. Jo també penso que algun dia m’agafaran girat i els en deixaré anar alguna de fresca, però sóc poc atrevit, i segurament m’acabaré cagant a les calces. Ho penso de vegades quan vaig amb gent, però tampoc els vull posar en un compromís. Ah, en honor a la veritat, he de dir que fa molt que no veig ningú fumant al transport (a les andanes sí), i que la darrera vegada que ho vaig veure, fa molt, que per força era una persona molt desconsiderada i malcarada, algú sí que li va dir que no podia fumar allà. De molt mala gana va apagar la cigarreta.

    Assumpta & Lalu, ja esteu muntant comitès i grups d’acció ciutadana? Apunteu-m’hi va. Les teves propostes són més que sensates, Assumpta. La veritat és que tot el que destaques és molt molest, i si la gent s’hi mirés una mica, es podria millorar molt la qualitat del transport. No sabia això de Japó, Lalu, que fort. Encara que em temo que al metro d’allà no poden ni aixecar el braç per parlar pel mòbil. L’aparell aquest no només molesta per la gent que escolta música amb ell, és cert, les converses a volum altíssim també són molt desagradables. Que la vida d’aquella persona no ens interessa! I pel que fa al punt 5, això de maletots i ocupar més espai del que toca, recentment vaig veure una discussió entre una dona gran i una ‘choni’ que xisclava amb un to tan agut que em rebentava el timpà. Van haver de parar el tren i tot i venir a posar pau. No sé a què venia que jo acabava de pujar, però em sembla que seria per una cosa així, a la dona li molestava un tros de maleta que portava la jove, i a aquesta no li donava la gana d’apartar-la. No seria més fàcil estar una mica més pendent dels altres, mirar de no molestar, i no mirar-nos tant el melic? I si fem alguna cosa malament, que també pot ser, en comptes de fotre crits o males mirades, voler tenir la raó estúpidament, no seria millor tenir una mica d’humilitat i demanar disculpes? Bé, quan comencem amb les activitats?

    Jpmerch, de gent amb necessitat de fer-se veure n’hi ha a tot arreu, és molt trist. No sé què pretenen demostrar. He de dir que a mi m’agrada molt més anar en transport públic que conduir, però té aquests desavantatges que deia, que pel que dius, no són exclusius.

    Maria bestreta, a l’Assumpta li cal poca cosa per muntar tot un pla d’acció, ho té més que pensat!

    Exactament Garbí, ho fan amb total coneixement del que fan, i encara segur que en gaudeixen perquè ningú no els aixeca la veu.

    Cantireta, ens estem posant violents... i això m’agrada. I és que aquesta gentussa desperten els meus instints més baixos. Afegeix que a tots aquests els fem uns tallets en algun lloc que sagnin molt, que els taurons oloren la sang a distància, i els agrada tant o més que el paté de sardina.

    Alba, a mi no em miris, la que vol muntar un bon pollastre és l’Assumpta. A mi m’agradaria fer-ho, em quedaria molt ample, però no crec que mai m’hi atreveixi. D’incívics i fatxendes n’hi ha a tot arreu, no cal que vagis en metro o bus per trobar-te’n. Segur que coneixes casos. Quant temps sense sentir la paraula ‘ofendós’...

    Carme, tu el que vols és veure’m fer el ridícul, oi? Perquè em posaria vermell com un pebrot, segur. Bé, per fer-ho et cal ser molt atrevit, i jo no en sóc. Ara que si a de ser una cosa preparada, en la que tingui una quanta gent que ho sàpiga i intervingui després, ho podríem parlar. Segur que llavors no trobem ningú que vagi amb la música.

    ResponElimina
  27. McAbeu, tinc més educació, però també tinc molta mala llet. Com ja he dit per aquí, l’objectiu no és molestar els passatgers, sinó posar en evidència els de la música. Que la resta de gent ho captés de seguida i hi donés suport, no té cap sentit, a dia d’avui, veure l’escena que dic per només molestar, la gent que llegeix només es vol concentrar en la seva lectura, no ser molestat, i naturalment, no molestar a ningú. Em sabria greu pels altres, però m’asseguraria que sabessin que l’objectiu era ben clar.
    Sobre les sancions... alguna cosa s’hauria de fer, però també està castigat saltar-se el torn i no pagar bitllet, i bé que hi ha gent que ho fa. Perquè no els dóna la gana pagar, o pel motiu que sigui, però les sancions se les passen per on jo sé. No crec que això es solucionés amb amenaces, total, després ningú no ho controla.

    Ariadna, que hi ha gent limitada ho sabem tots, i no descarto que alguns siguin com dius. Potser els estem sobreestimant i tot, però fa la impressió que els que ho fan són molt conscients de que molesten, i encara els fa sentir millor. Fan el que volen i ningú els aixeca la veu, es deuen sentir els reis. Segur que a ca seva no els mostren el més mínim afecte per voler tan afany de protagonisme. Si algú els diu alguna cosa encara es reboten, per això penso que sí que ho fan conscientment.

    Pàmies & Assumpta, avui estic contestant els comentaris com puc, amb tota la informació creuada que hi ha. L’educació és fonamental, però és d’aquelles coses que penso que no s’han d’ensenyar a les escoles. Els mestres s’han de preocupar d’ensenyar matèries d’aprenentatge, i reforçar alguns valors, però si algunes coses no s’aprenen a casa, no s’hi pot fer res. Fa tota la pinta que la gent que és desconsiderada i incívica és perquè a casa no els han ensenyat a fer-ho, han rebut tan poques atencions en aquest sentit que necessiten sentir-se alguna cosa fora de casa, fer-se veure, i així estem. Les sancions, però no sempre tenen l’efecte desitjat. Ja deia més amunt que també amenacen amb sancions als que no paguen bitllet, però molta gent salta els torns igualment. Crec que tot comença amb una bona educació a casa, i després, amb educació ciutadana. Si tots parléssim quan veiem actes d’aquests, i no miréssim a una altra banda, tothom faria bondat per no rebre una reprimenda cada dos per tres. Però aquests actes queden impunes perquè a tots ens fa vergonya queixar-nos, i això reforça la seva posició.

    Elfreelang, penso que si fos una acció ben entesa pels altres passatgers, seria un bon cop d’efecte. Però sóc poc atrevit, jo, per aquestes coses.

    rits, els que em coneixeu una mica és normal que dubtéssiu força que ho havia fet realment. És d’aquelles coses que fem només mentalment, que ens les imaginem, però que no acabaran de sortir, perquè són molt vergonyoses per la gent que no és tan atrevida. De civisme en falta molt, els anuncis que fan estan molt bé, però naturalment ningú no en fa cas. A Barcelona tot es pot fer, però no tot val. Molts s’ho haurien de posar al cap, això.
    Manic Street Preachers m’agrada molt. No sóc un coneixedor de la seva obra sencera, però totes les cançons que conec d’ells m’encanten. A destacar ‘The love of Richard Nixon’ o ‘You stole the sun from my heart’. ‘Tsunami’ també m’agrada molt. Divendres vaig tenir el dia de posar-m’ho a la feina, i en vaig escoltar unes quantes. De ‘Tsunami’ vaig buscar la lletra i la vaig seguir. Vaig pensar que s’adeia a un dia no massa lluit com era el cas. Però a banda, m’agraden molt aquesta gent, com et deia.

    Banyeres, ets un crack! Vaja, no ho dubtava en cap moment, però ho demostres cada cop! El que vas fer és un gran bé per la societat. Però tot s’ha de dir que fas com a mínim uns bons 30 centímetres més que jo, i això ajuda! I ja no et dic quan et rapes el cap, que llavors fas molta por! Jo també apagaria la música, la veritat. A les mirades assassines és a l’únic que arribo jo, però de moment no s’ha demostrat efectiu amb ningú. Em sembla que encara els puja l’ego.

    ResponElimina
  28. Jjajajajaa! Acabo de llegir ara el post (ara vaig als comentaris) i m'ha fet gràcia. Gràcia perquè ja m'he pensat que no ho havies fet de veritat però que crec que és una cosa que hem pensat tots. Bé, el que he pensat jo és posar la música del meu mòbil més forta encara. Però no. Tampoc no ho he fet mai...

    ResponElimina
  29. absolutament d'acord!!! jo escolte música habitualment però em preocupe de tenir el volum de manera que no "transpasse" els límits de l'auricular que està a la meua orella. Els que escolten música a tota pastilla, malament, però els que l'escolten sense auriculars.... bufffff!!!! treuen la pitjor part de mi mateixa!!! i damunt sol ser un horror de música i no els fa vergonya que tot sàpiguen la merda de música que van escoltant!

    ResponElimina
  30. Vaja, m'has recordat una aventura.... ara mateix la poso al blog, i, curiosament, en cert sentit, té a veure amb el que comentes, però a l'inrevés...

    ResponElimina
  31. Xexu, ahir et vaig escriure un comentari i quan vaig estar a punt de publicar-ho se'm va esborrar. El t'anava a escriure ara, però ja no té la mateixa gràcia. Igualment t'he volgut saludar i desitjar-te bona nit. Fins aviat!

    ResponElimina
  32. Boníssim. Si ho haguessis fet s'haurien quedat de pasta de moniato. S'ho mereixien. A mi no m'agrada gens la gent que escolta música pel mòbil o tan forta que la sent tothom. Ho has expressat molt bé, els altres no volen escoltar la teva música, i, segurament, tampoc els agrada i, per tant, encara els molestaràs més.
    Per cert, un altre element interessant dels transpots públics és la gent que parla pel mòbil amb un to de veu tan alt que fa que enlloc de llegir tinguem ganes d'esbrinar la història que amaga la seva conversa. I, a vegades, ens la puguem imaginar i tot.

    ResponElimina
  33. He tingut un déjà vie d'aquests...

    Jo una vegada ja vaig fer la meva aportació sobre aquest tema. El millor, però, és que miris també el comentari que hi vas fer :) He rigut molt rellegint-ho!

    ResponElimina
  34. xexu: jo t'hagués aplaudit i reverenciat! ah, crec que t'hauria recolzat més gent de la que et penses.

    ResponElimina
  35. Ben cert. Jo també n'empenyeria algun, i més d'un cop.

    Per cert, aquesta plataforma m'ha sonat una mica anglesa... ;)

    ResponElimina
  36. Mentre anava llegint, pensava... Això si que m'agradaria veure-ho!
    Estaria molt bé, encara que segur que fer-ho no evitaria que l'endemà tots tornessin a fer el de sempre.

    ResponElimina
  37. Susanna, em sembla que tots hem pensat alguna animalada o altra contra aquesta gent. La teva i la que deia jo són encara poc agressives, trobo. Perquè a mi de vegades m’agafen amb ganes d’estrangular, i gustós ho faria amb ells!

    Nimue, alguns cops he vist també gent que va amb auriculars amb un volum fortíssim de la música. És molest, però penses que si a tu t’està molestant, ell es deu estar quedant sord, pobret. Els que la porten en alt no tenen cap perdó, perquè ho fan amb total coneixement de que molesten, o almenys això penso jo. Ho fan per creure’s els reis, i realment, no n’hem parlat massa aquí, però el gust musical que gasten és absolutament pèssim. Molestaria igual si fos música bona, però d’on treuen aquestes merdes que escolten?

    Zel, ja he llegit la teva aventura, i encara que fos un experiment, per mi té efectes semblants al que fa aquesta gent. M’incomodaria tant una cosa com l’altra. Però també m’incomodaria algú que fes el que jo dic al post, almenys fins que veiés les seves intencions.

    Ventafocs, em sap greu, perquè em quedo sense saber què volies dir. Me’n podries fer un resum, no? De totes maneres, gràcies per passar altre cop.

    Myself, l’element sorpresa seria gran, sí, però em temo que no es donarien per al•ludits tan fàcilment, si no és que ens dirigíem a ells directament. La gràcia és fer-los notar que molesta molt, però no això, sinó deixar-los en evidència, humiliar-los públicament fent-los tastar la seva pròpia medicina. No sé si funcionaria, suposo que sí si els altres passatgers donessin suport, però dubto que jo m’hi atrevís.
    Ostres, a mi no m’interessa la vida de ningú del metro, els que parlen per telèfon em molesten, no perquè vulgui saber què passa, al contrari, sinó perquè no puc evitar escoltar-los a ells i no em concentro gens en la lectura. I això em fa molta ràbia. Sóc un malalt, i tot i que m’encanta llegir al transport públic i allò és de tots, m’emprenyo quan no em deixen llegir per algun motiu d’aquests.

    Laia, a mi també m’ha sorprès molt llegir el que vaig dir llavors! Bé, no podràs dir que no sóc coherent amb els meus comentaris. Ja era conscient que d’aquest tema se n’havia parlat a altres blogs, però em sap greu reconèixer que no recordava on. Com veus, no he fet res en realitat, però sí que em van venir moltes ganes de fer el que explico, i visualitzant-ho vaig pensar que això ho podia explicar en un post. No recordava pas el comentari, naturalment, però m’ha fet gràcia llegir que prometia un post si algun cop feia una acció contra aquesta gent. Com veus, sóc un covard. Només ho he fet de pensament, però he fet el post igual. Què hi farem. Almenys al post s’han fet comentaris molt interessants. Gràcies per fer memòria, em pregunto si hi ha alguna cosa de la que no haguem parlat ja.

    Murga, tu creus? La gent és molt de mirar a altres bandes. Jo crec que sí que algú s’hagués pronunciat a favor, i potser amb sort s’anirien unint a poc a poc, si érem prou gent. Però no sé jo...

    oscarazal, plataforma és plataforma, no? No sé com es diu el terra del vagó, aquest on la gent s’està dreta. Li dic plataforma perquè no sé com dir-li. Però no confondre amb platform, que seria andana, entre altres coses.

    Joma, ja sé que a molts d’aquí us agradaria veure’m fer el ridícul així, hehehe. Tens raó, podria servir puntualment però no eradicaria el problema. Però bé, tot és començar. I si algú veu un boig llegint en alt i el dia següent, quan es troba el problema, emprèn ell la seva pròpia acció? Qui sap, oi?

    ResponElimina
  38. Molt bona XeXu!! A mi també em toquen els nassos els maleducats que no respecten a ningú i tenen la música en dansa. La meva mare és de les que quan veu coses així o gent que salta al metro sense pagar, els hi diu quatre coses...i entre que és baixeta, li dic "mama un dia et fotran dos òsties"...si algun cop he anat amb ella i ho ha fet, em fa passar vergonya i tot! Però teniu molta raó! Aviam si algun dia t'animes i ho fas això de posar-te a llegir en veu alta...si ho fas avisa'ns, que ho vindrem a veure, m'encantaria veure quina cara posa la gent!

    ResponElimina
  39. Je,je la proposta de l'Assumpta es va posar en pràctica l'any passat! És que els del tren de les 06:11 de Gironq els tenim molt ben posats :D. Un company es va aixecar, es va acostar al quillo i llavors es va posar a llegir en veu alta el diari i li va dir -t'interessa? no? doncs la teva música no ens interessa, o et poses els cascs o et baixo a la propera. Clar que ell és un armari que impresiona :D
    http://www.usuaris-renfe.com/

    ResponElimina
  40. "o et poses els cascs o et baixo a la propera"... el teu company, president de l'associació!! :-))

    ResponElimina
  41. Certament ho havia llegit al revés. Mea culpa.

    ResponElimina
  42. No he entès mai aquesta mania de fer escoltar a la resta de gent la teva música (i també serveix pels "nengs" amb els subbuffers a tot drap del seu cotxe tunejat).

    És una de les coses que més em molesta, de veritat. Potser sóc molt maniàtic en aquest sentit però si volen escoltar música a tot drap en llocs públics que es posin uns auriculars i es destrossin les orelles!

    És que no puc amb ells...

    ResponElimina
  43. Com som, que ens molesta la "generositat" aliena.
    I no posaries un tap a la boca a la gent que parla pel mòbil de manera que tothom (TOTHOM) els senti? O un botó de volum...
    Entre auriculars i taps a la boca, jo aniria repartint...

    ResponElimina
  44. Barce, la teva mare és una altra heroïna de la societat! Suposo que si més gent no s'hi atreveix és precisament per aquesta por que tens tu, que un dia a algun se li giri el cervell i els faci alguna cosa. Els maleducats juguen amb això també, posen sempre cara de dolents. No crec pas que m'atreveixi mai a fer una cosa així com la que he dit, si no ho vaig fer l'altre dia que me'n moria de ganes, em sembla que ja no ho faré. Però em sembla que tu el que vols no és veure la cara de la gent, sinó veure'm fer el ridícul!

    Alyebard, sí que els teniu ben posats, sí! M'encanta saber que algú ho ha fet realment. Encara que si jo fos un armari potser també m'hi atreviria més, però no sóc gran cosa ni sé posar cara de dolent. I tampoc no puc treure la mala llet que tinc, amb això no és prou. M'hauré de buscar companys ben grossos que em facin de guardaespatlles.

    Assumpta, com vaig riure amb aquest comentari, per l'assignació tan ràpida del càrrec... hahaha.

    oscarazal, no res, home.

    Porquet, tan fàcil com seria mirar de no molestar ningú i estar tranquils. A aquesta gent segur que hi ha coses que els molesten, i no deuen voler patir-les. Per què ens fan patir els altres? A més amb un soroll tan desagradable. Suposo que així es senten més homes, amb més morro, per sobre dels altres. Potser fins i tot els agrada ser dels més odiats, i com més se'ls detesta, millor per ells. Quanta ximpleria.

    MaryMoon, i tant que em molesten aquests que parlen pel mòbil així, foraden el cervell de la mateixa manera. Per mi és igual de criticable, i sí, a la pujada al metro haurien d'anar repartint auriculars i taps, i en faríem un bon ús.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.