dimarts, 16 d’agost de 2011

Ca la poma

Avui he estat en una Apple Store, encara que només hi anava d'acompanyant. No és que sigui un gran amant de la marca de la poma, però he de reconèixer que tenen coses molt maques. Útils no ho sé, però maques són. Hi entres i és com si fessis un salt al futur, però no, els ginys que allà et venen (a preu d'or) són reals i ben reals. L'únic que no sembla del futur és la gentada que hi ha i la inoperància dels treballadors, però potser només tenien un mal dia, qui sap. 

Però el que volia explicar és una sensació que he tingut en un moment concret, entre tanta tecnologia de ciència ficció. Mentre atenien a qui jo acompanyava he decidit treure el llibre i posar-me a llegir, i en el moment que el treia de la bossa he pensat que de sobte es faria el silenci i tothom s'aturaria, se'm quedarien mirant com si el que vingués d'un altre planeta fos jo. Un llibre, amb pàgines, fet de paper. Quina cosa més estranya i més fora de lloc. M'he imaginat l'escena de convertir-me en el centre d'atenció per fer la raresa de llegir un llibre en aquell espai. Una cosa sense pantalla tàctil, impensable. Naturalment, no ha passat. Una mica 'bitxo raro' si que em sentia, però a veure si ara he de tenir vergonya de llegir, per més pomes que m'envoltin!

24 comentaris:

  1. Aquesta mateixa tarda li deia a un amic que el meu proper portàtil seria un Mac,... i apa que no ha rigut, ja que segons ell i per al què el faré servir (office, internet i algun que altre programilla d'edició de fotos) estaria disposada a pagar més?

    evidentment, era la veu de la meva consciència! i evidentment, no me'l podré permetre.

    Sóc de les que pensa que els llibres no moriran mai. Només fa falta anar un diumenge a Sant Antoni per saber-ho. Per molt ebook que hi hagi.

    ResponElimina
  2. T'hauràs de passar als eBooks, i així et sentiràs acceptat entre la comunitat de la poma! Hahaha, ho dic de broma, jo de moment no em plantejo l'eBook. Tan maco com és passar pàgines!!

    Jo també he visitat la botiga Apple, recentment, suposo que la mateixa (només n'hi ha una, oi?), i realment és una casa de bojos (que em fa babejar, per ser sincers)... M'alegro que hagis sobreviscut!

    ResponElimina
  3. Hahahaha ja imagino l'escena!! Tu treus el teu llibre de paper de la bossa i, de cop, com si fos a càmera lenta, tothom es gira... fessin el que fessin, es giren i et miren i l'escena es queda paralitzada, ningú es mou gens, com si fossin figures, però amb la mirada cap a tu... I tu, al centre, ets l'únic en colors (ells es van tornant en blanc i negre), fas un lleu somriure i t'endinses al món màgic de la lectura, passant pàgines de paper, resseguint les línies de paraules amb els dits i passant el polze pel gruix de pàgines ja llegides... Els altres desapareixen...

    ResponElimina
  4. ai, per cert, no he dit res del fet de treure el llibre enmig d'una botiga d'informàtica. Sempre pots sortir a fora a llegir i sentar-te en un banc, no saps mai qui et pots trobar.

    ResponElimina
  5. Ostres quina gracia!!! Si que sembla raro, jo cada vegada veig mes gent amb els llibres aquets tactils, pero jo no u veig gens clar... De pomes a casa en tenim 4, de vegades ens pot la multitud ;) Llibres, llibres i ara tinc la curiositat de saber quin es el que casi fa que t'escavetxinin?!?

    Petons!

    ResponElimina
  6. L'escena que descrius seria un bon anunci per promocionar una fra del llibre o el proper Sant Jordi... Visca el llibre! (de paper, és clar)

    ResponElimina
  7. Ep! Volia dir una Fira del llibre (no un Fray)

    ResponElimina
  8. Per molt que avanci tot, posaria la mà al foc que els llibres de paper no desapareixeran mai! No he provat mai cap ebook o com es diguin, però no deu ser el mateix. La textura de les pàgines, l'olor, el punt de llibre, si te'l dediquen i t'hi escriuen algo, tocar la portada...No és ni serà mai el mateix! Seria perdre l'essència.

    ResponElimina
  9. I ara home! Els llibres tenen entrada lliure i privilegiada a tot arreu! Ja sigui en el món de la poma com en el de les mandarines! Ja prou deus saber que m'he passat al món de la poma però a la meva tauleta de llit s'acumulen tants llibres que ja no veig el despertador. Crec que tot és compatible, tecnologia i llibre tradicional, almenys de moment... potser d'aquí a no massa anys sí que el llibre començarà a ser una raresa, però a dia d'avui trobo que es poden combinar perfectament ambdós sistemes!

    Com diu la Rits, només cal que et passis un dia per Sant Antoni... i t'ho dic amb coneixement de causa ! ;p

    ResponElimina
  10. El món de la poma és un món molt estrany, li ho puc assegurar. Hom s'hi pot ficar, però sempre le'n treuen, costa d'entendre.

    ResponElimina
  11. Jo un dia hi vaig entrar per xafardejar. La gràcia és que tenen els ginys allà exposats i a l'abast, de manera que vaig començar a tocar un iPad. Però no em feia cas, així que el vaig castigar de nou al mostrador.

    Els E-books a mi em fan mal a la vista, no és el mateix llegir un llibre que una pantalla. Potser és una tonteria, perquè últimament treballem amb ordinadors, passem el temps lliure amb ordinadors... estem contínuament davant d'una pantalla. Però això de fixar la vista tanta estona em costa molt!

    ResponElimina
  12. Hehehehe. L'escena no deixa de ser curiosa. T'has convertit en una nota d'incongruència en el món-del-futur-embolicat-en-celofana.

    ResponElimina
  13. Imagina't que a més de llegir un llibre de paper haguessis tret una llibreta i un llapis! ja seria l'hòstia ! un llapis llapis...dels d'escriure....!

    ResponElimina
  14. Jejeje conec aquesta sensació. Però diguin el que diguin no hi ha res millor com tenir un llibre de paper a les mans que no pas un e-book. Es diu així,oi?

    ResponElimina
  15. No guanyaria per a ebooks. Sempre llig una mica abans de dormir i el llibre sempre es desperta al terra.

    ResponElimina
  16. Hahahaha JPMERCH!! un altre punt a favor del llibre de paper! :-DD

    ResponElimina
  17. Em passa el mateix a la carnisseria del poble, però allà em salten el número ;) Tot i que portar la llista de ná a comprar a l'iPad pot ser de lo més, a la botiga!!
    Visca el paper, si no, on apuntaríem els numeros de telefon si no hi ha bloc a mà? I els ex-libris, on carai se posen a l'iPad?

    ResponElimina
  18. Espero que, per més pomes que es posin en el nostre camí, sempre puguem "menjar-nos-les" amb un llibre a la mà.

    ResponElimina
  19. No t'estaràs convertint en un personatge de Murakami... oi? :) No em facis cas... estic submergida totalment.

    ResponElimina
  20. Un llibre? I què és això? Potser aquesta seria la pregunta que et formularia algú!

    ResponElimina
  21. a mi també m'ha passat algun cop...
    fa només dos dies a la piscina, quan després de jugar amb les meves nenes m'asseg sota l'ombra d'un arbre i un va i em diu: "què, no llegim avui...?"
    com si fos un acudit!
    Suposo que amb la mirada li vaig dir tot...

    ResponElimina
  22. Gràcies a tots i a totes pels comentaris. Només volia descriure una sensació una mica estranya que vaig tenir, hi vaig posar una mica d’imaginació, la veritat, però em va fer gràcia sentir-me un 'bitxo raro' en un espai tan ultra-modern. S’ha generat una mica de debat al voltant dels llibres electrònics també, i això m’agrada. D’això segur que en tindrem ocasió de parlar-ne molts altres cops, ja veureu.

    rits, en realitat, els Mac són ideals per fer això que dius. Per veure pel•lis, per gestionar fotos, per connectar-se a internet, coses d’aquestes van molt bé. No els demanis algunes altres prestacions, però en disseny i facilitat d’ús, són els primers. Però és el que es diu, un ordinador per treballar-hi, millor un PC. I el tema del preu va a part, és clar, però no negarem que són bones màquines i que comparativament donen pocs problemes.
    Jo també espero que els llibres en paper no s’acabin mai. Penso que en vida nostra perduraran, amb això ja en tinc prou. Probablement, les generacions posteriors els preferiran electrònics. I no sé qui em puc trobar llegint a fora d’una botiga d’informàtica, gent que està com jo? Una situació ben Murakami, per altra banda.

    Yáiza, nooooooo! De moment segueixo en paper, i per molt de temps. A més, no tinc massa necessitat de sentir-me acceptat entre la comunitat de la poma. No sé si aquesta gent tenen lectors electrònics, encara que segur que els iPad es poden fer servir per a això. De moment, en paper, molt millor.
    No sé quantes botigues Apple d’aquestes hi ha, a Barcelona em sembla que sí que només n’hi ha una. Sí que he sobreviscut, però el més important és que ha sobreviscut la meva butxaca, perquè no he comprat res. Tampoc m’hi he fixat massa, la veritat. Tenia feina a llegir!

    Assumpta, l’escena que he imaginat era tal i com la narres! Tot menys la part final, és clar, jo no he pensat tant enllà. Però descrius molt bé com s’ha aturat el temps per mirar-me, ja que tenia un llibre a les mans. Amb el teu final seria una bona promoció per una fira del llibre, com diu el teu home. La veritat és que no és mala idea. A veure si ens haurem de guanyar la vida com a guionistes, ara.

    Marienkafer, amb quatre pomes a casa és qüestió de temps que acabis tenint alguna andròmina per llegir llibres de manera electrònica. Ja caurà. El llibre és un de Noah Gordon, a sobre no és ni modern, ni tampoc és massa entretingut, de fet.

    Josep Lluís, l’escena bona l’ha descrita la teva dona, tal com la narra ella la podrien posar com a vídeo promocional com dius tu. Aquesta fira seria un èxit, quin gran guió!

    Barce, jo no estaria tan segur que no desapareguin els llibres en paper, hi ha molta gent aficionada als trastets electrònics, més que a la lectura, però si és amb una pantalla plana la cosa canvia. Almenys espero que els llibres en paper em sobrevisquin, però temo que d’aquí un temps començaran a no sortir tots, i la cosa anirà de davallada. Penso com tu, llegir en pantalla fa perdre l’essència, ho has descrit perfectament. A mi m’encanta veure quantes pàgines queden a banda i banda del punt, i observar com la pila del cantó esquerra va augmentant. Això no serà possible amb un ebook.

    Porquet, ja ho sé que t’has passat a Apple i segur que n’estàs molt content. Els seus usuaris en solen estar, no es pot negar. I això que explico no deixa de ser una paranoia, però entre tant giny i tanta modernitat, gairebé era estrany treure un llibre, que a més és de l’any de la picor. Com ja he dit per aquí, em conformo amb que els llibres em sobrevisquin, després ja us apanyareu. Quan comencem a veure que alguns ja no surten en format paper, només digital, per mi serà una desgràcia. Ah, jo abans vivia a Sant Antoni, i tot i que no passava massa pel mercat, perquè els diumenges al matí feia castells o dormia, ja sé que allà sempre podré trobar llibres. Però de moment sóc més d’FNAC, ja t’ho dic ara.

    ResponElimina
  23. Formiga, això perquè ets un artròpode. Els humans que entren en la poma ja no en volen sortir mai més, i ningú no els en vol treure, al contrari, volen que es gastin encara més diners.

    Laia, quan veus una joguineta d’aquestes és impossible no posar-hi els dits. Però els que tenen allà els tenen molt fixats només perquè t’ensenyin el que ells volen en cada cas. No són de lliure accés, vaja.
    Juren i perjuren, fins i tot els que ja en tenen un, que els ebooks no cansen la vista i que són com un llibre de veritat, que el sistema no és de píxels normals, sinó de boles imantades. Jo tinc els meus dubtes, però sigui així o no, estic d’acord amb tu que després de passar-nos el dia davant d’una pantalla, poder llegir d’un suport que no ho sigui és un plaer.

    Joan, sóc un error en el sistema. Encara bo que no van aparèixer els centinelles-robot i em van identificar com a element subversiu. M’haguessin neutralitzat a l’instant.

    Elfreelang, per sort vaig passar per casa abans i vaig deixar els altres estris, que una llibreteta sempre la porto a sobre. Però el llibre sí que no el deixo mai a casa.

    Maria, em sembla que sí que es diu així. Jo he tingut a les mans un trasto d’aquests i no m’acaba de convèncer, la sensació no és la mateixa ni de bon tros, és clar.

    Jpmerch, aquesta és una altra. Diuen que pot resultar econòmic tenir una andròmina d’aquestes, però amb la de patacades que s’emporten els llibres de vegades, si t’has de comprar un ebook cada cop que rep...

    Ostres Cantireta, entrar a la botiga i engegar l’iPad per consultar la llista de la compra és una cosa greu. Però qui sap, potser ja hi ha gent que ho fa, i es farà en un futur. O del mòbil tàctil, o de l’agenda electrònica... la qüestió és desterrar el paper. Si encara passaran per ecologistes i tot!

    Adbega, queixalada a la poma, i bona lectura. La combinació m’agrada més que bona lectura des d’una poma.

    Carme, hehehe, ja veus personatges de Murakami a tot arreu tu! Això és culpa de 1Q84, jo ja et vaig avisar que era una passada, ara ja no sortiràs d’aquí. Sort que arriba el tercer aviat! Vaig a llegir una mica i posar-me una mica de jazz de fons...

    Virgínia, ara seré molt dolent, però en el barri on està situada la botiga en qüestió, em sembla que molta gent es preguntaria realment què és un llibre.

    Joma, això t’ho fan perquè ets una malalta de llibres, a mi a la feina em tracten com un addicte, i alguns es sorprenen que d’una setmana per l’altra ja no estigui llegint el mateix llibre. I mira que allà hi ha algunes altres bèsties de la lectura, però la fama sempre ens la quedem alguns.

    ResponElimina
  24. Siiiii!!! Proposem aquest guió al gremi de llibreters! encara farem la primera pela! :-DD

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.