dilluns, 1 d’agost de 2011

C3

Aquest post és un avís a tota la gent de Barcelona i rodalies, encara que cap racó no està exempte de perill. A partir d'avui serà molt perillós circular per les carreteres i fins i tot transitar tranquil·lament com a vianants. És important que el missatge arribi a la població: m'he comprat un cotxe, i avui me l'han donat.

Doncs sí, en plena crisi, què millor que deixar-se els pocs estalvis que hom té (i que no té) en una màquina que no fa altra cosa que gastar i portar problemes. Ara sóc oficialment pobre, i ho seré un bon temps. És el primer cotxe en propietat que tinc, i mai no he conduit amb regularitat, tot i fer molts anys que tinc el carnet. Ja serà hora de que m'hi posi, i que li tregui rendiment. Mira, fa il·lusió. Segur que me'n farà més quan no em posi tan nerviós conduint-lo.

Aquesta és la cara que fa el meu cotxe (que estrany fer servir el possessiu davant aquest substantiu):

Imatge obtinguda de la xarxa.

43 comentaris:

  1. Ara falta rodatge......baixar nervis i gaudir-lo. Té consum, ja ho sabem, però també té coses bones com la llibertat d'anar on vulguis i quan vulguis.
    T'envio un mail el dia que vingui per barna o rodalies i el deixes al garatge....no vull riscos.
    Enhorabona!!!!! i vigila han posat trenta radars nous

    ResponElimina
  2. M'has fet recordar quan era joveneta i tenia menys seny que ara... hehehe... un bon amic meu, un parell d'anys més gran que jo, s'acabava de treure el carnet i tenia un cotxe de segona mà i ens va proposar d'anar a donar una volta. No tenia cap experiència... i, mentre conduïa, un altre, al seu costat, li anava fent pessigolles... Sortosament no ens va passar res :-)

    Estic segura que seràs molt prudent i que ho faràs molt bé :-)

    ResponElimina
  3. Ooohh!! Que mono! I és així, de color blau? Aquest color és molt maco! Sí que ha de fer il·lusió, sí. Aquell moment en què et donen les claus i et diuen apa, seu i prova'l! Jo mai he comprat un cotxe, i encara menys estrenat. El que porto, l'he heredat, diguéssim.

    Espero que un dels seus usos (si no el principal) sigui anar a concerts d'Antònia Font per tot el país, eh! Això sí, abans, a agafar confiança...

    ResponElimina
  4. I l'oloreta tan especial que fa? que n'és de curiosa l'oloreta dels cotxes nous! A fer-te'l teu, a posar-hi la teva empremta i a rodar i gaudir-lo!!!

    Com diu la Yáiza, ja t'ho has fet venir bé, ja, just quan els Antònia tornen a rodar per la carretera!

    Enhorabona per la criatura! Li posaràs tb nom de dona?

    ResponElimina
  5. Bé, si véns per Mallorca avisa'm, de moment estaré tranquil·la, ;). Que el gaudeixis de veres!

    ResponElimina
  6. agafa't ben fort al volant i deixa't portar. gaudeix del trajecte :)

    ResponElimina
  7. En Xexu motoritzat! Ostres, quina notícia, aquesta no me l'esperava! Jo me'n recordo de quan em vaig treure el carnet i després, fins que no me'l vaig comprar el meu (de segona mà, a un particular) van passar més de set o vuit mesos... I era un perill públic al principi, de debò, anava molt insegura. Però en quan tinguis un mica de rodatge ja estarà!

    A mi el meu "trasto" em porta a tot arreu, i si potser esbufega una mica en les pujades pronunciades (és un 1.2), jo n'estic contenta! I bé... llibertat! Arriba allà on vulguis i no depens d'horaris!

    ResponElimina
  8. Home, això de comprar està molt bé, s'ha d'aixecar el país. Que siga enhorabona. A gaudir i també a patir una mica per allò de les ratlletes.

    ResponElimina
  9. Encara com no t'has comprat un C4. Un cotxe amb nom d'explosiu t'escau més... :-)

    ResponElimina
  10. Això de conduir és un vici! Com més ho fas més t'agrada! I com tots els vicis és car. Primer per l'adquisició de l'automòbil i segon pel seu aliment... la gasolina. és ben bé un robatori!!
    I ara, a estar a l'aguait!! Diuen que el bon conductor és aquell que s'anticipa al que faran els altres conductors... així que ja saps, imaginació al poder!!
    Salut i carretera!

    ResponElimina
  11. Ohhh quina il·lusió! Moltes felicitats! Segur que no ets tan perill públic com dius, home! Tota manera si algún dia vaig caminant i veig que aquest cotxe puja a l'acera i atropella a uns quants coloms ja tindré en compte que et tu!! Jo encara no tinc cotxe i ja me'n moro de ganes de tenir-ne....

    Disfruta'l molt que és molt maco!

    ResponElimina
  12. Oh! segur que estàs emocionat, és xulo estrenar un cotxe (estrenar el que sigui, de fet). I el que diu la Rits té molta raó: aquella olor tan bona (i un punt marejant, hehe) dels vehicles nous... Disfruta'l molt, XeXu.

    ResponElimina
  13. Segur que aquests nervis dels primers dies aniran desapareixent i aviat gaudiràs del teu nou status de persona motoritzada sense problemes ni per tu ni pels altres ocupants de la via pública. Dit això, i fent meva la idea d'en Garbí24 però al revés, et demanaria que quan tinguis intenció de venir per la zona del Camp de Tarragona em fessis saber amb antelació els horaris i la ruta prevista... per no ser-hi a prop!
    És broma. Gaudeix-ne molt que el cotxe és molt xulo!!

    ResponElimina
  14. Benvingut al tràfic rodat, XeXu!
    Ara em faràs estar pendent dels C3 (que no és pas que n'hi hagin poquets...) a veure si et veig!
    Bona carretera! Conduir és un plaer!

    ResponElimina
  15. Ja has passat a ser un més del montón! Jejeje.
    I com a tal hauràs de passar els nervis de novici, però al final la llibertat que et dóna val al pena, ja ho veuràs. Us fareu bons amics. Sigues prudent i vigila molt perquè n'hi ha que no ho són gaire, però tampoc vagis trepitjant ous, eh, que aquests a mi em posen frenètica.
    A descobrir tants racons com puguis!

    ResponElimina
  16. Jajajajaja benvingut al club!!! Jo també soc propietaria i al principi era tot ulls, despres de la primera rallada (no meva!) totes les pors pasen i es torna un cotxe mes, li tens carinyo pero els mil·lers d'ulls van marxan. Ara vigila que no et facin fer de taxi, que la gent es pot acomodar facilment i potser t'adonaras de la facilitat que la frase: anem amb el meu cotxe; sortira de la teva boca. Em sembla molt be l'elecció del model i tot, el meu es força semblant pero d'un altre marca, per sort a mi cada vegada em queda menys per acabar de ser pobre :) el temps pasa molt rapid.

    Un peto i a gaudir!

    ResponElimina
  17. Doncs felicitats XeXu! ja veig que et fa il·lusió!
    Segur que ets un conductor responsable...i això dels nervis suposo que anirà minvant a mesura que acumulis quilòmetres ....jo ni tinc carnet! d'identitat sí...Fa patxoca el cotxe nou! és blau com el de la foto?

    ResponElimina
  18. A veure si encara t'haurem de posar la L!

    Doncs molta sort amb el cotxe nou, que no et doni problemes, que no hi tinguis mai cap ensurt i a gaudir-lo a tope!

    Jo durant un temps curt vaig dur un C3 (cotxe d'empresa) i la veritat és que anava força bé!

    Carretera i manta!

    ResponElimina
  19. Felicitats, XeXu! Jo, el meu, l'he ratllat i bunyegat soleta, sense l'ajut del meu marit... A casa tenim un Mégane, per la cadira de rodes. No n'he conduit cap, de C3, però el color i model és ben bonic.
    Apa, til·la, carretera i manta!

    ResponElimina
  20. Home, això no es fa. Ens adverteixes i en canvi no ens passes l'itinerari i els horaris habituals per a fugir-ne!

    Va, ara seriosament, a gaudir-ne amb seny que conduir per la ciutat és tot un drama. I no parlo dels preus de la benzina, que m'he passat un mes escoltant com els americans es queixen dels seus $3,5 el galó (uns 3,8 litres) i ara em fot un mal que flipes tot i portar moto de cosum d'encenedor.

    ResponElimina
  21. Aparteu les criatures!!
    ;)
    Nosaltres encara estem amb el debat, cotxe nou punt sí, cotxe nou punt no.
    A disfrutar-lo!! (amb cura, eh?)

    (No sé que passa amb l'àlies de Ca l'Otis que no em deixa guardar els comentaris... ho faig amb el meu personal...)

    ResponElimina
  22. Però el més important és que provis els seients de darrere i ens diguis si ens el recomanes! ;)

    ResponElimina
  23. És moníssim! Jo també me'ls miraré, a partir d'ara i tots em faran pensar en tu... i gual com els camps de blat feien que la guineu pensés amb el petit príncep... els temps canvien. ;)

    Que el gaudeixis molt i molt i segur que ho faràs molt bé. Més nervis dels que vaig passar jo quan començava a conduir impossible... i tot va anar bé....

    ResponElimina
  24. Així estic salvada, de moment. Els de la capital us sembla molt lluny el Penedès.

    No t'hi posis de nerviós en conduir-lo. Demostra-li qui és l'amo i tot anirà bé. Per cert, és blau cel? N'he vist forces d'aquest color ultimament.

    Petons.

    ResponElimina
  25. Felicitats!!! fa il·lusió oi? Mira, jo el dia que em comprava el primer cotxe, va i una amiga em diu que està embarassada! Em va aixafar la guitarra! jajaja

    ResponElimina
  26. Bé,ara serà qüestió d'agafar-hi pràctica i ja no podràs viure sense ell^^.

    ResponElimina
  27. Segon dia amb el cotxe i de moment tot bé, ell, jo, i tots els vianants. No heu vist avui un conductor d’un C3 que no se sabia massa bé què feia? Doncs aquest era jo. Moltes gràcies a tots pels vostres comentaris. Us veig molt confiats, i feu molta brometa. A veure si ho haurem de lamentar. Que abans amenaçava amb trencar cames, però ara us puc atropellar!

    Garbí, me cago en! Ja sabia jo que aquests de trànsit anirien a per mi... Sort que seré molt prudent, que no m’agrada massa la velocitat. En realitat no sóc massa amant dels cotxes, però realment et donen aquesta llibertat que dius tu, i això és impagable. Fins ara no m’havia fet falta, que el transport públic a la city està molt bé, però he vist que a certs llocs només s’hi pot arribar en cotxe, què hi farem. Tu avisa’m, que aquell dia aniré en tren.

    Assumpta, menys seny que ara? Impossible. Els meus amics fa tants anys que tenen cotxe que ja he perdut el compte i tot. Fins ara m’han portat ells per tot arreu, ja serà hora que els torni els favors, almenys portant el cotxe jo de tant en tant, o conduint quan anem fora. Seré molt prudent, i tant, no m’agrada la velocitat, i els altres cotxes em fan molta por, que hi ha molt boig pel món.

    Yáiza, no, no és d’aquest color, el meu és molt més maco! Què he de dir, oi? Comprar-lo no és el que fa més il•lusió, perquè veus quanta pasta t’hi deixes. El que fa gràcia és tenir-lo, així que encara que el teu sigui heretat, segur que en gaudeixes.
    Dona, és clar! Ara no necessitaré que ningú em porti als concerts d’AF, seré jo qui portarà a qui em vulgui acompanyar! M’hauré d’espavilar a agafar confiança, que és estiu i segur que aviat n’hi haurà algun que estigui bé.

    rits, no ho he dit, però malauradament no em podia comprar un cotxe nou, en realitat és de segona mà, i per això ja no fa aquella olor que dius, que a mi em sembla massa intensa i artificial. Però el cotxe té pocs anys i està en molt bon estat, m’ha costat més del que esperava gastar, però va ser amor a primera vista.
    Sobre noms, no et creguis que no ho he pensat! Justament aquest matí, em sembla i pensava que li posaria nom masculí, però això de ‘muntar’ a un mascle... no sé jo... De moment li diré C3, tots els meus amics anomenen el cotxe pel model que és, el que passa és que de C3 ja en teníem un!

    Ventafocs, de moment et salves, però jo de tu no estaria tranquil•la, que Antònia Font fa molts concerts a les illes aquests dies, i mai se sap...

    Anna G., estic segur que gaudiré de molts trajectes, però de moment només m’agafo fort del volant...

    Laia, ja m’havies deixat per impossible? Ja em tocava, jo em vaig treure el carnet i he trigat 9 anys a poder-me comprar un cotxe. La veritat és que mai havia sentit que el necessités, ja que o bé podia fer servir el transport públic, o algú em portava, però ara em sentia amb molt poca autonomia, tothom va a la seva i tenia la sensació de ser molt dependent. Em va agafar un rampell, tenia un raconet, i mira, m’he tirat a la piscina esperant que em permeti fer coses que valguin la pena, i que no només gasti. El meu també és de segona mà, però és força nou i ben cuidat. M’ha costat més del que pensava gastar, però els diners estan per això. Si no faig servir els estalvis per coses així, per què els he de fer servir?
    Bàsicament, el que expliques tu del teu ‘trasto’ és el que li demano jo al C3, la idea és la mateixa.

    ResponElimina
  28. Jpmerch, estic content, doncs, si ajudo a aixecar el país, però també estaria bé que el país m’aixequés a mi de tant en tant. Què vols dir amb les ratlletes? Les del comptador de benzina? No me’n parlis, avui també he posat benzina pel meu compte per primer cop a la vida...

    SM, t’explicaré un secret, és que C3 és també el nom de la sala de cultius on treballo habitualment, i així tot queda a casa. A més, si em regalessin els cotxes com tu els llibres, altre gall cantaria.

    Alba, a mi no m’ha agradat mai massa conduir, però potser li trobaré el gust ara que el vehicle és meu i que en faré el que vulgui. De moment, molta pràctica sobre el terreny, que em fa falta. Ja no aspiro a ser un bon conductor, només vull ser un conductor prudent i que conserva la seva vida, la dels que l’acompanyen, i la del cotxe, si pot ser. Això si és que puc arribar a final de mes després d’omplir el dipòsit, potser la meitat del temps l’hauré de tenir parat!

    Barce, aquest cotxe mateix no serà, que és d’un altre color, així que no et despistis. Mira, matar coloms encara, però si m’emporto els vianants per davant... Ja veurem si sóc un perill, de moment em sento molt insegur. Si tu vols cotxe, ja pots estalviar, que és caríssim! A més, a dintre la city no fa massa servei, que pots arribar a tot arreu de manera fàcil. Per això jo he trigat tant, i també perquè els meus amics fa molts anys que en tenen.

    Ferran, ja li deia a la rits que no és nou, és de segona mà, però en molt bon estat. No fa aquella olor, que a mi també em sembla massa intensa. Espero que em doni moltes alegries, per compensar les despeses que de moment és l’únic que m’ha donat.

    McAbeu, jo de tu no estaria tranquil, tinc pis a Torredembarra, encara que no hi vaig massa, però hi puc aparèixer per sorpresa, així que el perill persisteix. Però bé, si no m’agafa a mi mateix de sorpresa, ja intentaré avisar-te amb temps, que sense tu la catosfera seria molt avorrida! Em sabria greu acabar amb l’autor del Xarel-10, la veritat.

    Fanalet, de C3 n’hi ha una bona pila, hauràs d’anar amb els ulls ben oberts tot el dia, veuràs XeXus a tot arreu! Però tingues clar que només n’hi ha un de veritat: el que t’atropella! Mai li he trobat massa la gràcia a conduir, espero trobar-li ara que el cotxe és meu.

    Laura T., probablement seré dels que et posen frenètica, ja que vaig a poc a poc, encara m’espanta la velocitat, sobretot la dels altres. Crec que seré un conductor prudent, i espero no perdre-li mai la por del tot al vehicle. La veritat és que no voldria que m’enterressin amb el cotxe com a caixa, per tant, si de mi depèn, faré bondat. Mica en mica m’aniré tornant més atrevit, segur, però espero no descontrolar mai.

    Marienkafer, el C3 ni tocar-lo! Què vol dir una ratllada? No, no, això mai! Intentaré que es quedi com està el màxim temps possible. Així que tu ja tens el cotxe gairebé pagat? Quina sort. A mi em queden 5 anys, acabo de començar, és clar. Suposo que a mi encara em queda un bon temps d’anar amb mil ulls. I creu-me, m’han fet tants cops de taxi a mi, que a partir d’ara em poden demanar que els porti fins el final dels meus dies, i no em podria queixar. Alguns dels meus amics fa anys i panys que em porten en cotxe.

    ResponElimina
  29. Elfreelang, la por a que em passi alguna cosa em farà ser responsable, i espero que aquesta no acabi de passar mai del tot, m’agradaria esdevenir un conductor prudent, encara que això posi nerviós a alguns. El cotxe no és d’aquest color, no, és la foto que més em va agradar de les que vaig trobar, però el model sí que és aquest.

    Porquet, no l’he portada mai la L. No sé si la vaig recollir, suposo que sí, per algun calaix de casa els meus pares deu estar. El cotxe va finet, finet. Uns amics el tenen i n’estan molt contents. Sempre m’havia agradat, quan el vaig veure me’n vaig enamorar, tot i que era molt més car del que pensava gastar. Per això també espero que no em porti massa problemes, és força nou (però de segona mà), i està en bon estat. Creuaré els dits.

    Cantireta, no ho vull dir massa alt, però segur que jo també l’abonyegaré en algun moment. Espero trigar, però. Com m’han dit per aquí dalt, un cop li fas un bony suposo que se’t passen moltes manies, però no tinc cap pressa! El model sí que és aquest, però el color no. Aquesta és la foto més maca de les que vaig trobar.

    Joan, encara estic estudiant els itineraris i l’ús que faré del cotxe, quan ho tingui més clar us passaré uns dossiers explicatius que més val que tingueu en compte.
    La benzina està caríssima, ja ho vaig poder comprovar! I això que és de gasoil. Amb el canvi, on surt més cara, allà a EUA o aquí? De totes maneres, és un abús.

    Marymoon, ja t’he dit altres cops que prefereixo aquest àlies teu, que així sé a qui em dirigeixo. Però em preocupa perquè no ets l’única que m’ha dit que té problemes per comentar... no sé què li passa a aquest blog.
    Si teniu els diners, aneu a pel cotxe nou! Però us fa falta? Aquesta és la pregunta. Perquè per presumir no cal, no?

    Oscarazal, però a veure, tenint un pis, qui necessita els seients de darrere del cotxe? Que ja tinc una edat, jo!

    Carme, no ho facis, que està ple de C3os pel món, i al final m’agafaràs mania! Home, serà que no penses prou en mi, i en la meva família, quan et faig comptar vots!
    Ja em suposo que amb el temps riuré d’aquests nervis inicials, però com impressiona quan tens entre mans el teu cotxe, he? De fet, jo encara no em crec que sigui meu...

    Ariadna, no em sembla pas tan lluny el Penedès a mi! Jo de tu no estaria tranquil•la. A veure si ara que tinc cotxe em dóna per anar a assajar amb Castellers de Vilafranca, i ja hauràs begut oli. Demostrar al cotxe qui és l’amo? Dona, és que jo estic acostumat a que l’amo de la casa és el gat, llavors em resulta difícil imposar-me. No és blau, no. N’hi ha molts, i de diversos colors. El meu serà un més i prou. Espero que no surti a la pàgina de successos.

    Finestreta, jo m’ho he muntat bé perquè totes les meves amigues ja han estat o estan embarassades. La notícia ha arribat en bon moment i ha sorprès a tots, ue! Però bé, mirarem de seguir sorprenent, ja veuràs.

    Maria, vols dir? Pensa que he viscut molts anys sense ell, no sé si m’hi acostumaré a tenir-lo. Com a mínim, que no me’l deixi obert per qualsevol lloc!

    ResponElimina
  30. Bé, les ratlletes del rellotge de la benzina també són per a patir. Però em referia a les petites esgarrapades que van apareixent, de mica en mica a la carrosseria, no se sap ben bé per què i que emprenyen moltíssim, si més no, al principi.

    Però a gaudir del cotxe, siguem positius!

    ResponElimina
  31. Felicitats! gaudeix-lo i que duri...
    Sempre soc molt poruga i patidora en tot, però per mi el cotxe sempre ha significat llibertat.

    ResponElimina
  32. Cert, de seny no n'he tingut mai gaire :-D però el que tinc clar és que allò que llavors, als setze o disset anys, em va semblar tan divertit, avui em sembla una imprudència molt gran, no tan sols per nosaltres sinó perquè haguéssim pogut fer mal algú altre. Sortosament, el xiquet que conduïa -pobre nano- s'aguantava les pessigolles força bé, anava poc a poc i va demostrar més maduresa que la resta ;-)

    ResponElimina
  33. Has canviat la lletra de la barra lateral, ara és diminuta i... no sé... m'agradava molt més abans... què és Times New Roman?? Què clàssic!! :-P

    ResponElimina
  34. No puc estar més d'acord, a mi també em sabria greu que acabessis amb l'autor del Xarel-10!!

    ResponElimina
  35. Ai fiesta! ai no que és un C3... no sé on tinc el cap...

    Et demanaria que em portessis a dar un volt, però tenint en compte que no vols compartir ni un cafè... m'ho estalvio, apa.

    Quan surtis de Barcelona, procura no fer massa el dominguero è?

    un petó.

    ResponElimina
  36. Ui, si ni tan sols és d'aquest color encara ens ho poses més difícil per vigilar que no ens atropellis! Ara, sent tu te'l poso gris, bé o potser negre...

    ResponElimina
  37. Eiii, avisa'm que em quedaré a casa :-P Bromes a part, a recórrer món!, m'encanta el color!.

    ResponElimina
  38. Hahahaha BARCELONA M'ENAMORA!! sí, sí, jo també aposto per negre!! A veure si aconseguim que ens ho digui :-DD

    ResponElimina
  39. Jpmerch, què dius, rascades al cotxe? No, no, això no, home, no m'ho diguis. A més, sense saber d'on surten? Ai, quin patir. Aquestes coses no me les heu d'explicar, home! Sóc feliç en la ignorància.

    Joma, jo també sóc poruc i patidor, però precisament vull que el cotxe signifiqui el mateix que per a tu, així que cal arriscar.

    Assumpta, ahir també em feien pessigolles i em vaig posar seriós, ja prou tens em poso al volant com perquè em posin més nerviós i em distreguin. Mica en mica, pessigolles no, però sí que podré anar interactuant més amb la gent i tenir confiança per canviar configuracions del cotxe en marxa. Ara no pensis que vaig agarrotat sense parlar ni res, eh. Però sí que vaig amb mil ulls, per si de cas.
    Aquesta plantilla m'està donant molts problemes, no sé què li passa. Miraré de solucionar-ho tot, però amb paciència. No havia canviat la lletra voluntàriament, però sí que havia fet modificacions, i amb chrome no es veia igual, amb firefox jo ho veia com sempre, però quan ho vas dir vaig anar a chrome i, efectivament, es veia fatal. Mira que és simple la plantilla, i quants problemes!

    Mac, home, qui comptaria els vots de c@ts? La Carme i tu teniu immunitat, ja us he posat a l'assegurança del cotxe!

    Elur, t'hauries d'alegrar de que ets de les que més probabilitats tens de salvar-te, no vulguis pujar al cotxe, que llavors el risc augmenta! Dominguero jo? Sortir de Barcelona? Però de què em parles??

    Barce, i també Assumpta, per preservar l'anonimat del C3 no diré de quin color és, però tractant-se de mi no seria gens estrany que fos negre, oi? No sé si el fan en aquest color, però penseu que no vaig poder triar, és de segona mà i és el que em vaig trobar al concessionari, així que té el color que té. Però així té més gràcia, no? Així anireu amb més por tot el dia, hehehe.

    Audrey, em sap greu, però aquest no és el color del meu, és la foto que vaig trobar per la xarxa que més em va agradar. El model sí que és aquest. A veure si em dóna força quilòmetres.

    ResponElimina
  40. Preu de la benzina als EUA: Uns 3,50$ el galó, O sia, uns 2,50€ per cada 3,8 litres. O uns 0,66€ el litre. I ara ja ho pots repetir. El preu, aquí: ÉS UN ABÚS!!!

    ResponElimina
  41. Ui, no, per presumir res. Serveix com a mitjà de transport i prou. Un Astra de 19 anys no fa presumir... ben al contrari... hi ha dies que fa patir molt!

    ResponElimina
  42. Ai mare meva quin perill!!! ;p
    Felicitats per la nova adquisició!!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.