dimecres, 6 de juliol de 2011

Naoko

Ja sabia que havia de passar, perquè és llei de vida. Després d'una llarga agonia en la que va perdre la majoria de les seves facultats, l'Esther s'ha mort. Ja no s'hi podia fer gran cosa, la pobreta ja no podia dur a terme ni les tasques més senzilles sense patir un col·lapse. I quan veus que passa això, el millor per tots és... renovar. Sí, perquè l'Esther era l'ordinador que m'ha acompanyat des de fa més de sis anys. Com tots els meus aparells informàtics, té nom de dona, encara que sigui una dona de ficció. Ha aguantat com una campiona, però ja no podia ni amb la seva ànima, i ja tocava un canvi. No sembla una gran cosa un canvi d'ordinador, però per ser que és el trastet des del que he escrit la immensa majoria de posts d'aquest blog i milers i milers de mails, una mica d'afecte sí que li tinc. Va ser el primer ordinador que vaig tenir quan vaig marxar de casa els pares, el primer pagat de la meva butxaca. L'han seguit uns quants, i avui ha arribat a casa el darrer de la llista, que ve a ocupar el lloc de l'Esther a sobre l'escriptori. Us presento la Naoko, que em serveix en safata la possibilitat de fer aquest primer post des d'ella per presentar-la. A que és guapa?

26 comentaris:

  1. Guapa, guapa, la Naoko! Enhorabona, un ordinador nou (o ordinadora nova, segons com t'ho miris) sempre fa il·lusió. Al menys a mi sí! I que duri tant temps com l'Ester com a mínim!

    ResponElimina
  2. Guapíssima... es veu tota moderna ella, i molt elegant amb el seu vestit negre :-)

    Clar que, dient-se com un personatge de Murakami, si jo fos el teu gat, en Bloggins-Lovi, no estaria massa tranquil, no... :-P

    ResponElimina
  3. Preciosa! Tan moderna... M'encanta molt molt molt el nom, Murakami lover! ;)

    Un petó

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  5. Sí, sí, la criatura ha sortit ben bufona. O això diuen sempre els pares! Que curiós, això de posar nom de dona als ordinadors... Ara em miro el meu portàtil, tot maco i blanquet, i penso en noms d'home. Alguna suggerència?

    ResponElimina
  6. Òndia! Fa patxoca la Naoko! Encara li tiraré uns trastets!

    Jo ja fa temps que vaig allargant l'agonia del meu portàtil. El pobret deu tenir 7 o 8 anys i s'ha portat com un campió (només un cop va tenir un col·lapse total perquè va patir hipoventilació, o el que és el mateix, el ventilador se li va parar i s'escalfava com un boig fins a parar-se).

    Ara ja començo a mirar substituts perquè a la que poso 2 programes en marxa la lentitud d'ell és desesperant... em sap greu, però li està arribant l'hora de la jubilació!

    En tot cas els hem de desitjar moltes gràcies pels serveis prestats!

    ResponElimina
  7. Quina gràcia això de posar noms (i de dona). Just estic llegint 'Tokio blues'.

    Ptns.

    ResponElimina
  8. L'Esther és elegant, té fusta de model a seguir... Jo et parlava ( al meu bloc )de la feina a casa, a més de la que tinc com a professora. El meu fill petit té una discapacitat del 85%, per això les últimes frases relatives a "entendre el plançonet". Gràcies pels teus comentaris, ets molt amable.

    ResponElimina
  9. M'has deixat parada, mai he posat noms a les coses, no soc bona en aquet aspecte i tampoc havia pensat mai en la idea. Naoko es un bon nom, Esther tambe, i fa molt de goig, es una pena que amb sis anys ja l'hagis de "retirar" pero es el que pasa amb la tecnologia. Ara toca esperar un munt de posts publicats desde la Naoko!!

    Un peto!

    ResponElimina
  10. Aquesta classe de canvis sempre són a millor, així que donem una gran benvinguda a la Naoko.
    I això t'ho dic des del meu vell PC que, malgrat que ja ha passat de sobres la seva edat teòrica de jubilació i que no es diu de cap manera, encara aguanta... i que duri!.

    ResponElimina
  11. Sí que és maca, sí! I es veu molt moderna.
    No ho havia pensat mai això de posar un nom a l'ordinador de cadascú. De fet,amb l'estona que ens estem aquí al davant està molt bé això de donar-li una personalitat a la maquineta que smepre ens ajuda^-^.

    ResponElimina
  12. Ualaa que maca la Naoko!! Es clar que fa il·lusió un ordinador nou, és super xulo veure'l tan novet i brillant! I ara deu ser època de morts d'ordinadors perquè jo aquest dimarts també vaig estrenar portàtil!!! :) El primer que vaig tenir me'l van regalar els meus pares a segon de la uni i m'ha durat quatre anyets (pobret li vaig donar molta canya) i realment sí que fa pena quan t'abandona! Vulguis que no, també se'ls agafa carinyo a les coses, i més a una tan important com l'ordinador! Llarga vida a la Naoko!

    ResponElimina
  13. De nom bíblic a nom de Geisha...:) Segur que aquesta et servirà d'allò més gustosament...

    ResponElimina
  14. Doncs si és força guapa! el meu portàtil tinc clar que és un xicot però té un nom que no li he posat jo es diu Helvet , Helvet Pakar

    ResponElimina
  15. Esther? curiós, molt curiós! si Naoko i Lúthien son noms de personatges, Esther ho és?.... mmmm, no se m'acut cap Esther,.. bé, apart de la meva iaia, la d'uns còmics de nenes de quan era petita, però no crec que els llegíssis pas, eren coses de nenes!

    esperem que la Naoko et teclegi molt bons posts!

    ResponElimina
  16. no son prou compliats els ordinadors com per posar-li un nom de dona?........ai que alguna em picarà la cresta

    ResponElimina
  17. Moltes gràcies a totes i a tots pels comentaris i per donar la benvinguda a la Naoko amb tantes florets. Segurament, si pogués, diria que està molt contenta. I que fineta que va… encara m’acostumo al nou sistema operatiu, però he guanyat força amb el canvi.
    Carme, miraré de tenir-ne cura perquè duri un bon temps, encara que ja saps que la Naoko era una noia malalta... A mi també em fa il•lusió tenir ordinador nou, i que bé que va!

    Assumpta, és molt mona i petitona, com més de la meitat de la mida de l'Ester (a mi m'agraden petitones, sempre ho dic), i el doble de potent. En Bloggins no té res a témer, només a mi que no em fa gràcia que se li acosti massa, però tampoc podré evitar-ho. Ja ha començat a deixar-hi pels a sobre...

    Neo, és força guapa, segueix els cànons de bellesa actuals. I ja sabia que els fans de Murakami apreciaríeu el detall. Ja solc fer servir noms de personatges de les obres que m'apassionen.

    MBosch, d'això es tractava, de posar una mica de suspens perquè no et pensis que la mort de l'Esther no em sap greu. De fet no és morta, per si estàs molt preocupat, però ha passat a una vida molt més relaxada. A mi també m'agrada el nom i la nova màquina. I bé, llegiré la ressenya de Tòquio Blues, és clar que sí, però ja saps què en penso d'això dels posts programats.

    Yáiza, un portàtil blanquet segur que deu ser un Mac, per tant un bon nom per ell podria ser Borja, o BorjaMari, no et sembla? No en fan de Macs negres? Em sembla que no m'hi entendré mai jo amb aquesta casa...

    Porquet, ei, ni tocar-la que jo l'he vista primer. Ostres, un portàtil que ha durat 7 o 8 anys, això sí que té mèrit. El deus haver cuidat molt bé. Penso que Esther hagués pogut durar encara una temporada més si li hagués fet una neteja a fons, però penso que també havia arribat el moment de la renovació. A mi se'm saturava tenint només el firefox i el chrome oberts, es quedava penjada una estona treballant de valent. Això no pot ser, és exasperant. I tant, li agraeixo molt tots els anys que m'ha donat!

    Ariadna, ja veus, manies que té un. Espero que t'agradi el llibre, a mi Murakami m'agrada molt i per aquí hi ha uns quants fans d'aquest autor. També algun que altre detractor! No sé si havia tingut l'oportunitat de saludar-te anteriorment, així que per si de cas, benvinguda al Bona nit, gràcies per passar.

    Cantireta, la de la foto és la Naoko, però és una confusió sense importància. L'Esther era una mica més cavallot. Faig comentaris, però no sé si serveixen de massa si se m'ha d'explicar el que s'escriu. Molts cops em costa caçar-ho.

    Marienkafer, mira, a mi m'agrada posar noms a les coses. Esther és un nom que m'agrada, és dels pocs noms 'normals' que he posat a les meves màquines, els altres són personatges de ficció femenins. Naoko m'agrada com a nom, i és en honor a l'escriptor Murakami, que m'agrada molt. Ja veurem quant dura, ara fan les coses perquè durin poc. Però segur que em donarà temps de fer un altre bon grapat de posts!

    ResponElimina
  18. McAbeu, què vols dir que és un canvi a millor, que ja que tinc una màquina que tira em tocarà currar més a c@ts?? Tu ja pots cuidar el teu PC, que sembla que t'ha sortit bo si ja passa de l'edat de la jubilació. Haurem de trobar una equivalència entre anys d'ordinador i humans, em sembla que per un d'ordinador serien més de deu d'humà!

    Maria, em sembla que tot va començar quan vaig començar el doctorat, allà al grup d'investigació els ordinadors tenien noms, i també una impressora que el tenia penjat en un paperet. Em van dir que tenia nom per poder-la insultar, ja que funcionava molt malament. A mi m'agrada posar noms a les coses, ja veus. A casa tinc 4 ordinadors i un disc dur extern i tots tenen noms femenins. Ara la Naoko és la joia de la corona.

    Barcelona m'enamora, els ordinadors de sobretaula duren més que els portàtils, sobretot si els cuides. Si el portàtil és l'únic que tens i el fas servir per tot, segur que dura poc. A l'Esther encara se li podia treure rendiment, anava molt lenta i li costava tot, fins i tot els navegadors, però amb una bona neteja segur que hauria durat encara un bon temps. No ha mort, ha estat substituïda. Ara descansa en un racó de casa, potser algun dia es tornarà a despertar, per alguna cosa. De moment, que treballi el jovent, li toca a la Naoko no abaixar el llistó que ha deixat la seva predecessora. Si que ets joveneta tu, si ara ha mort el teu primer portàtil comprat a segon de carrera.

    Vida, ni era per ser bíblic un, ni per ser de geisha l’altre, va com va i generalment els noms que poso són homenatges a coses que m’agraden, tot i que Esther va ser una mica de casualitat.

    Guspi, a que sí que és maca? Ains!

    Elfreelang, m’has fet gràcia amb això de Helvet Pakar! Vaja, si ho he entès, suposo que vols dir que és un portàtil HP, em fan gràcia els canvis de nom aquests propis de les iaies, però quan són fets expressament.

    rits, bona memòria. Va, t’ho explico una mica més. La majoria de noms que he posat eren de personatges de ficció, d’alguna cosa que m’agradés, d’aquí Lúthien, del Silmaríl·lion, que és la més bonica de la casa, el netbook. També tinc una Trinity. Naoko per Murakami. I Esther va ser una casualitat, era una amiga de la Txaro, l’amiga que em comenta sovint per aquí, i dèiem que era molt guapa. Durant un temps vaig tenir una foto de la noia de fons de pantalla, més per la conya que per res, i cada dia la saludava ‘hola Esther!’. Després vaig canviar la foto, però vaig seguir saludant, i es va quedar Esther com a nom de l’ordinador. Ja veus, no n’hi havia per tant, oi?

    Garbí, no et falta raó! També es podria fer al revés, com que les dones són encara més complicades, se’ls podria donar nom d’ordinador!

    ResponElimina
  19. Eiii, el google s'ha tornat a menjar el meu cometari! Interessant, interesssant no era.. però home!
    Res que envinguda Naoko

    ResponElimina
  20. Que bé, amb els comentaris que els hi has fet a la Maria i a la rits he pogut acabar entenent d'on va sortir això de posar nom als ordinadors! I també hem pogut saber el nom de totes les altres! :) I si es pot preguntar, perquè tan sols nom de noia?

    ResponElimina
  21. Encantada de conèixer la Naoko, què sigueu molt feliços (i productius). Una abraçada fresqueta!

    ResponElimina
  22. Estic segur que la Naoko és capaç de fer un post d'estadístiques dels C@ts només prement un botó... o dos.
    I en quant al meu PC, si li apliquem aquest barem que dius no només ha passat de sobres l'edat de jubilació sinó que gairebé està a punt de superar la mitjana d'expectativa de vida... però no li diguis, que mentre aguanti a mi ja em va bé.

    ResponElimina
  23. Però buenu! Quines confiances, no? Potser encertes amb la marca del meu ordinador, o potser no. Ara en fan forces de blancs i petits, netbooks i portàtils "normals". Però la marca de la poma... és maca, maca!

    I què passa amb Borja? És un nom ben respectable, eh. BorjaMari no, ja sonaria massa pepero. Mmmm... ara m'has picat. Pensaré un nom!

    ResponElimina
  24. Mireia, quan algú diu la seva sempre és interessant, fa molta ràbia que no es publiquin els comentaris! La Naoko t'ho agraeix.

    Barcelona m'enamora, doncs això sí que no t'ho sé dir. Suposo que em ve de que en anglès sé que algunes coses tenen sempre noms de dona, ara no em facis dir què, però em vaig quedar amb aquesta idea i per mi els ordinadors i altres trastets informàtics són femelles. Potser és pel que diu en Garbí, que tant ordinadors com dones sou incomprensibles!

    Ventafocs, ja hem establert una bona relació, miro d'acaronar-li les tecles tant com puc perquè estigui a gust.

    Mac, a la Naoko se li han de donar les instruccions pertinents, encara que no dubto que ella és molt capaç, però si el seu amo és una mica totxo, ella no pot anar enlloc. I tu cuida el teu vell PC, que encara t'ha de donar moltes alegries, i a nosaltres també!

    Yáiza, la Naoko és de marca desconeguda (per mi, suposo que pels informàtics no), i no li cal cap poma per ser bonica bonica. A més, a mi em tira molt més el negre que no pas el blanc, suposo que es nota. Quan li trobis un nom ja me'l diràs, a veure si has estat gaire benevolent. Li podries posar Cayetano...

    ResponElimina
  25. Quina gràcia, no sabia que posaves nom de noia als ordinadors! És molt simpàtic! Jo només he batejat el meu cotxe, però no amb nom de noi, sinó que simplement és el "trasto".

    Doncs la Naoko sí que és guapa, sí, fa patxoca! Quan vingui gent a casa ja podràs fardar, ja!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.