dijous, 30 de juny de 2011

Lladres de professió

És normal que els amics de Catalunya Caixa em cobrin unes comissions que fan esfereir? No contents en anar-me descomptant tot sovint 3 euros aquí, 1.5 allà, sense saber massa per què, em trobo que aquest mes em cobren 15 euros pel manteniment de la meva targeta de dèbit, 15 euros per duplicat d'un compte compartit que actualment només comparteixo amb mi mateix, però com que existeixen dues targetes, a pagar doble, i 32(!) euros per la targeta de crèdit, que em van fer perquè van voler i que no faig servir mai. 77 euros m'han de cobrar aquest mes??

Vaig a l'oficina que tinc més a prop, però no m'ho poden arreglar perquè no és 'la meva'. Envia un mail via web, em diuen, que arribarà directament a la teva oficina i a veure si t'ho arreglen. Envio el mail, i al cap d'unes hores em diuen que allà no és, que m'he de posar en contacte amb la meva oficina directament. Com redimonis vaig a una oficina de Gràcia si aquesta colla de dropos no obren per les tardes! M'he d'agafar un dia lliure per fer aquesta gestió? A la feina no em deixen agafar mig dia lliure, i perdria tot el matí si hi vaig, així que dia sencer. Una vergonya.

Però ei, senyors del govern, rescatin els bancs, copets a l'esquena i a riure'ls les gràcies. Ens roben descaradament, cap lladre de carrer no m'ha robat mai 77 euros, però no passa res, és igual, oi? Si total la vida és barata, i ens sobrem els quartos.

28 comentaris:

  1. La realitat és que és normal...Catalunya caixa necessita capital per transformar-se com a banc.Si una no la necessites intenta anul·lar-la perquè ens ho carreguen amb cosetes així.

    ResponElimina
  2. Què fort, XeXu! De veritat que no sé que estan fent amb nosaltres...no sé què dir-te...això acabarà petant, segur!

    ResponElimina
  3. Déu n'hi do! El tema de les comissions ja és habitual, però el de la targeta ja passa de mida. A mi m'han trucat diverses vegades anunciant-me la "bona nova" que tenia una nova targeta. Jo sempre els he dit que no aniria pas a buscar-la que no la volia. Fins a dia d'avui n'hi ha hagut prou amb això.

    Per cert, per a evitar-me les comissions he acabat convertint el meu compte en un compte totalment on-line, és a dir, amb la declaració específica que no passaré per a res per les oficines (no ho faig mai). És l'única manera que he trobat per a que les comissions es redueixin a la mínima expressió!

    ResponElimina
  4. no podria estar més d'acord, i el pitjor és la "legalitat" que els regala el govern, com tabé a les elèctriques, telefòniques, etc

    ResponElimina
  5. Uf! És aquesta mena de coses que fan molta i molta ràbia!! A més, un cop vas a l'oficina amb intenció de muntar un sarau, sol ser força fàcil que et tornin els quartos. Ells d'entrada te'ls cobren, i "si cola, cola". Si no se t'acut queixar-te, ja t'han fotut. Si et queixes, tampoc s'hi escarrassen gaire. Quins collons que gasten!

    ResponElimina
  6. Sí, sí, ben bé lladres de professió!

    No hi ha dret! No tenen vergonya i com que es van sortint amb la seva... no els cal pas canviar res. No faran cap esforç, no! Si ningú els hi obliga!

    I si truques a la teva oficina, directament?

    ResponElimina
  7. realment és indignant, potser ens hauríem de plantejar si val la pena fer un canvi cap a la banca ètica, però no sé ben bé la ealitat del seu funcionament..

    ResponElimina
  8. Quin mal de panxa m'ha agafat! Més que res perquè jo tinc pendent de resoldre també el tema de l'abús de les "p.." comissions que ens carreguen per la patilla de forma abusiva! No hi ha dret! T'agafen ganes de tornar a allò de guardar els diners sota una rajola. Total, els meus hi cabrien. Però ens fem esclaus de les "modernitats" i hem de passar per l'aro dels bancs o caixes: hi ha empreses de serveis que t'obliguen a domiciliar els rebuts; les nòmines ja és impensable que te les paguin amb aquell sobret marró de fa tants anys; i sobretot, hisenda, on carall ens ingressaria els diners que també ens ha anat robant durant tot l'any i que ara fent mil calculs sembla que en recuperes alguna cosa...

    ResponElimina
  9. Completament d'acord, les comissions bancàries per manteniment de llibretes o targetes són un robatori de totes totes.
    La llàstima és que totes les entitats fan més o menys el mateix i que estem obligats a treballar-hi, com diu la Laura, si no la cosa aniria d'una altra manera.

    ResponElimina
  10. Jo faig el mateix que El Porquet, i de moment, i tirant de telèfon, ho vaig solucionant. Algunes oficines encara tenen voluntat de mantenir els clients, però sempre sento com una pudor de socarrim :)

    ResponElimina
  11. Doncs no vagis a la "caixa d'aprensions" que són pitjors. En un intent de fugir d'ells vaig obrir coses a caixa girona i va i es fusionen. No és just :(
    Ara, a més, com que les coses de caixa girona no saben com van, si no vas a l'oficina concreta que et va fer les gestions no t'ho saben arreglar. Però cobrar puntualment sí, que en saben... Però de mantenir els clients no. No fan cap mena d'esforç.

    (per cert, des del compte de Ca l'Otis no puc deixar comentaris... misteris de blogspot...)

    ResponElimina
  12. jo vaig acabar anul·lant totes les targes hagudes i per haver.....ara actualment només m'he quedat amb dues visas, la meva i la de la meva dona. I perquè no es pot estar sense, que si no també les donaria de baixa. Cada vegada que sento la paraula banc o caixa......em puja la pressió. El que estan fent no te nom i ja ho vaig anunciar fa temps...acabarem anant a votar a les seves oficines.

    ResponElimina
  13. Caram, no havia vist aquest post!! ui, ui, perdo facultats...

    Bé, anem al gra... aquest és un tema que em treu de polleguera... no deu fer encara un mes, "La Caixa" me'n va treure a mi 20 també com a comissió d'una targeta normal i corrent... res de crèdit ni punyetes, no... la típica targeta de dèbit, la que et treuen els calers automàticament si la fas servir per pagar, la que portes quan vas al caixer a treure diners... 20 eurus, apa!

    Vaig agafar una enrabiada que no ho vulguis saber!!...

    Jo tinc dos germans. Quan érem petits, els nostres pares ens havien obert unes llibretes d'estalvis (llavors no es deia "La Caixa", eren dues, la Caixa de Pensions d'una banda i, a part, La Caixa d'estalvis de Barcelona... després es van fusionar en "Caixa d'Estalvis i Pensions de Barcelona": La Caixa) i, a part, hi havia la Caixa de Catalunya que tu dius, XEXU... doncs bé, nosaltres tres teniem les nostres llibretetes, amb quantitats petitones, és clar... i, a final d'any, hi havia una cosa que es deia... ai... com es deia?

    ... si... tenia un nom...

    ...

    fa tants anys...

    començava per "I"... crec...

    ostres... com era?

    ... ah!! sí!! Interessos!!

    Ufff... fa tant de temps que no sento aquesta paraula "a favor meu" que ja ni la recordava...

    Si, amiguets meus, si, les caixes ens donaven uns dinerons perquè NOSALTRES els hi deixàvem els NOSTRES diners i ells feien inversions i, com que LLAVORS, ELLS en guanyaven MOOOOOLTS, doncs ens en donaven una miqueta... sí, sí, això ho he viscut jo... i veure com m'havien "regalat" 50 o 60 pessetes... que em feia molta gràcia...

    Ara no, ara som nosaltres els que hem de pagar per tot... estic FASTIGUEJADA!!

    La meva petita llibreta de La Caixa fa anys i panys que no contempla el concepte "Interessos" a favor meu... ara bé, Comissions n'hi ha de tot tipus... fins i tot una de repugnant que es diu "correspondència"... malgrat que jo ho consulto per Internet.

    Estic FARTA DE CAIXES I BANCS!!!

    He escrit sense mirar els comentaris dels demés companys... ara els llegiré.

    ResponElimina
  14. Retorna el càrrec i digues que no ho vols pagar. I si volen, que t'anulin la tarja.

    ResponElimina
  15. Bancs, telefòniques i governants, un colla de lladres que es recolzen mútuament. Per què si no, estem obligats a tindre un compte en un banc i una connexió a internet pel pagament d'impostos?

    ResponElimina
  16. Aquestes coses són d'aquelles que fan posar de mal humor. Ens prenen per burros i com diu la Yáiza "si cola, cola". És una vergonya! A més a més, amb els horaris que fan o bé t'escapes de la feina a mig matí (que sempre hi ha una cua d'espant...) o hi vas a primera hora (que tampoc és tan d'hora!) i creues els dits per ser el primer i no haver de fer tard per culpa seva.

    Últimament he sentit ha parlar molt del Triodos Bank, no sé què tal deu estar.

    Ah! i ara que totes les empreses ja tenen community managers, aviam si tindràs sort i veuran que els hi estàs fent "mala publicitat" i et faran un ingrés d'uns quants zeros per sorpresa! jeje ;)

    ResponElimina
  17. Ostres quin desastre! Ara veig que se m'ha colat una h davant de parlar...que malament! A més canta com una "almeja"...:(

    ResponElimina
  18. BARCELONA M'ENAMORA.- Hola! ;-)
    Dues coses:
    - Tens un nom preciós hehe
    - M'has recordat a mi mateixa que gairebé sempre, quan ja he publicat el comentari m'adono d'alguna errada: ja pot ser ortogràfica o del que sigui, però m'equivoco molt. Tu no pateixis :-) copies el teu comentari, arregles l'error i el tornes a publicar. Després, elimines l'anterior i ja està (En XeXu s'encarregarà d'acabar de treure "les restes" hehehe allò que posa "comentari eliminat pel seu autor" o quelcom semblant) :-)))

    ResponElimina
  19. Et podria dir un banc català on no et trobaries amb aquests temes, però ja sabem que els bancs son els culpables de tot (tot i que totes les ajudes han anat a caixes, que cauen mes simpatiques a la gent)

    ResponElimina
  20. Aquests lladregots també me'ls conec jo, també. Tens tota la raó i més. I no t'has trobat amb una altra comissió el dia 1 de juliol de 8,50 eurets més per manteniment (que també ve el 1 de gener), més despeses de correus, etc. etc. Una vergonya!

    ResponElimina
  21. La cosa donaria per fer un altre post encara. Després d’anar-se espolsant responsabilitat vaig contactar amb la meva oficina i em van demanar que enviés un mail. Ho vaig fer, i al dia següent em cobraven 8.5€ més per compte d’unes altres comissions. Pensava que es reien de mi. Un segon mail més indignat va rebre resposta finalment, i em van dir que en un parell de dies ho mirarien. De moment, esperant. Veurem si la broma s’allarga gaire. Gràcies a tots pels vostres comentaris!

    Maria, però quina culpa en tinc jo que ells hagin de ser bancs? Jo els confio els meus diners i no vull que me'ls robin. Per això me'ls deixo sota una rajola a casa, no rendiran res, però almenys me'ls quedaré tots.

    Vida, em sembla que ha ha fet un bon pet tot plegat, però com sempre els que ho paguem, i mai més ben dit, som els de sempre, els que perdre 77 euros no ens deixa indiferent.

    Porquet, el problema de la meva targeta és que van trucar en el seu moment a casa els meus pares per si jo volia una targeta de crèdit, i el meu pare, que es diu com jo, va pensar que era per ell i va dir que sí. És per això que generalment és ma mare la que s'encarrega de les finances de la casa... En aquell moment jo no vivia allà, i dies després ma mare em va dir si la volia, i no em va semblar tan mala idea. Però en vista de l'èxit... ja fa anys que la tinc i no recordo que m'haguessin cobrat mai això.
    Hi ha opcions de banca sense comissions, molta gent s'hi està passant, suposo que impulsats per casos com el meu, perquè és força vergonyós.

    Jesús, vaig estar a punt de posar el títol de 'Lladres legals', justament. Totes les entitats que ens proveeixen d'un servei tenen llibertat i immunitat per cobrar-nos de més sempre que els dóna la gana, i això sembla que està permès. Ara ves tu i roba una poma per alimentar a ton fill, a veure què et diuen.

    Yáiza, justament és això el que més em puteja. Ells t'ho cobren, i si no dius res, tot això que tenen. Si et queixes, t'ho treuen, senyal que no tenen cap necessitat de cobrar-t'ho ni que sigui una cosa que està escrita en cap lloc. Això a ca meva té un nom, que és robatori. Com pot ser que una entitat seriosa i de renom jugui al 'si cola, cola'? I estic segur que no és l'única. Llavors com hem de permetre que els únics que no estan en crisi siguin els bancs?

    Carme, se'n surten perquè molta gent ni tant sols consulta els comptes. Molts no es queixen, i els cobren sense que ho arribin a saber. I si algú se n'adona, ja li traiem, i que calli, cap problema. Però no em dóna la gana de callar. Jo trucaré a l'oficina, i tant i demanaré explicacions. Si em retiren les comissions no és més que una prova de que ho fan perquè volen, que no hi ha cap necessitat, i de que ens estan robant i rient-se de nosaltres a les nostres esquenes. Molt noble.

    Lolita, ni idea del què és ni com funciona la banca ètica. L'únic que sé és que d'ètica els bancs en tenen molt poca.

    Laura T., m'ha fet gràcia això de guardar els diners sota una rajola, perquè jo ja ho havia posat en una altra resposta, però això que dius 'total, els meus hi cabrien' m'ha fet riure, tristament, però riure, perquè he pensat com de cert és. El cas és que tens molta raó, això de la rajola ja ni tant sols ho considerem, de seguida et fas un compte corrent. En el cas que no el tinguis ja, quan vas a la universitat t'obliguen per força a tenir-ne un. És a dir, que dels 18 anys no passa, tu, ja estàs dins el sistema. Total, abans tampoc tens ni un ral. Després tampoc, però se suposa que el tindràs, i els comences a interessar. Hisenda és un món a part. Si tot el que ens roben ho veiéssim traduït a beneficis socials, per mi s'ho podrien quedar, però és que després no percebem res de res en aquests conceptes. Paguem impostos per pagar-los, perquè no ens torna res. Què menys que fer-nos una petita devolució un cop l'any, ja que ens deixen secs.

    ResponElimina
  22. McAbeu, ja em penso que tots fan una mica el mateix, me'ls imagino com els polítics, cobrint-se entre ells, i si tu ara fas això, jo encara més. Molt poca vergonya, però igualment com en el sistema 'democràtic' en que vivim, no tenim altre remei que tragar amb tot el que ens volen fer.

    Cantireta, a mi mai m'han fet la impressió de voler-me mantenir com a client. Sí que m'han volgut vendre moltes coses, i llavors són simpàtics, però més aviat em deixen la idea de 'nosaltres estem aquí, tu mateix, si no t'agrada ja saps on és la porta'.

    MaryMoon, ja he sentit que a la Caixa són encara més nazis. A Catalunya Caixa passa com expliques de Caixa Girona. Per entendre'm amb ells em diuen que he de parlar amb la meva oficina concreta, una entre mil. Però a part de cobrar-te com dius, a qualsevol lloc o per telèfon tu preguntes i et diuen l'estat del teu compte, si ets client d'allà, si tens coses pendents, canviar-te a una altra oficina és totalment trivial... però si és per una queixa no, llavors als teu lloc concret. Tot el sistema informatitzat, però putejant igual que sempre.
    Doncs a mi gairebé m'agrada més que comentis amb aquest nom, que és ben maco, i així sé com dirigir-me a tu!

    Garbí, el poder que tenen els bancs és força preocupant, i que facin qualsevol cosa amb nosaltres amb total impunitat també. Com si no n'hi hagués prou amb retallades de sous, i retallades de tota mena en definitiva, que a sobre, els bancs, que són els únics que tenen beneficis astronòmics, ens robin d'aquesta manera. Per la gent al final no queda res, només pedres al fetge.

    Assumpta, és normal enrabiar-se! Els de la Caixa són els que més mala fama tenen, abans els de Caixa Catalunya es comportaven més. Però ei, no et queixis, que interessos encara en paguen, eh? Després de veure que encara m’han cobrat més en concepte de manteniment dels comptes, he vist també que m’han abonat 2 cèntims!! És una llàstima que no tinguem opcions, hem de tragar amb ells. Però et recomano que llegeixis alguns dels comentaris, aporten solucions d’altres tipus de banca, i és per pensar-s’ho.
    Comentari 2: Quines coses que expliques a la gent! Això ho fas tu i t’ho permeto, però a veure si ara se m’omplirà la safata de comentaris de restes de comentaris esborrats, perquè tothom fa igual que tu! Per fer un error tampoc no passa res, dona.

    Kweilan, he començat per la via pacífica, però si es posen gaire tontos, el que faré és anar a una altra entitat.

    Jpmerch, és com una xarxa de la que no podem escapar, com si tots els que ens tenen agafats pels collons es posessin d’acord per estrènyer una mica més.

    Barcelona m’enamora, una de les coses que més em molesta és aquesta, que el seu horari està dintre de l’horari laboral de qualsevol persona, per tant, hi has d’anar expressament faltant a la teva feina. No podrien treballar també per la tarda, com qualsevol establiment amb clients, no.
    Justament avui em parlaven de Triodos, però no m’ha acabat de convèncer. Diuen que t’expliquen a la perfecció el que fan amb els teus diners, i on van les comissions que et cobren, però pel que sembla les comissions te les cobren igualment.
    No m’aniria malament que em vulguin fer callar amb uns quants zeros al compte (rere algun enter, és clar), però temo que no em vulguin fer callar per altres mètodes.
    I no pateixis, qui té teclat s’equivoca, diuen.

    Martí, tal com en parles interpreto que hi tens alguna cosa a veure, però no m’aniria malament tenir més informació al respecte, perquè el que no vull és que em robin, i encara que tu treballis en aquests temes, que és el que entenc, convindrem que si aquest mes m’estan prenent gairebé 100€, de l’únic que es pot parlar és de robatori.

    Josep Lluís, i tant que l’he rebut! Em va semblar una broma de ma gust, perquè just els vaig enviar un mail al lloc correcte perquè em donin explicacions, i el dis següent, 8.5€ per compte més! El primer que vaig pensar és ‘es riuen de mi!’. Vergonya és poc.

    ResponElimina
  23. Dos cèntims d'interessos!! hehehe m'ha fet gràcia... :-D
    Més val riure... Són uns porcs... amb totes les lletres!!
    Ara bé, a la meva llibreta de la Caixa t'asseguro que ja no hi surt el concepte d'Interessos, ni dos cèntims, ni un, ni res :-( ... suposo que per sota de determinades quantitats ja ni es molesten en fer els càlculs... colla de desgraciats!!

    Quina barra amb la "Comissió de manteniment"!! (ara parlo d'aquests 8,5)... què els hi dóna molta feina "mantenir" el meu compte??... és queeeeee... grrrrrrrrr

    Ah, en quant a l'esborrat de comentaris... és que m'encanta la teva rapidesa ;-)

    Ei, que jo també ho faig, eh? també hi ha gent que esborra i corregeix al meu blog (a vegades jo mateixa!! hehehe) però tant tu com en McAbeu sou tan endreçats, ordenats i metòdics que fa gràcia veure com l'esborrat és gairebé immediat :-)

    Traaalarà laaaa laraaaaaaaà (ara n'esborraré dos d'una tacada per unir-los en aquest) :-DD

    ResponElimina
  24. Excel·lent!! :-))) Els has tret en 30 segons!!

    ResponElimina
  25. Per això obrir a mirar els moviments de la línia oberta és un acte de valentia molt gran. Reconec que de vegades tanco els ulls i em costa de mirar!

    uns lladres!

    ResponElimina
  26. La cosa esta molt clara, i posat a pensar perque es fa tot aixo en aquets moments i tot te una mica de llogica, primerament que son uns lladres, segona pregunta que ens em de plantejar es" Perque ara amb els temps que estem pujen comissions?" En els altres sectors es tot el contrari, es a dir, si el del costat te pomes a 2 €, jo a 1,95. Si el del costat te el cafe a 1,10 jo el mantindre a 1. Ara mes que mai hi ha molta competencia. Llavors et contestare la pregunta realitzada amb anterioritat, Si Catalunya Caixa per dir te 100 clients, 85 estan lligats a Catalunya Caixa, es a dir no poden marxar perque tenen una Hipoteca, fan els seus numeros i diuen 15 marxaran perque no els interessa, pero els altres 85 es menjaran les comissions vulguin o no. Yep!!!! injust SI! Jo soc un d'aquets indignats, per``o aixi es la vida, sembla ser que aquestes jugades son molt netes i legals,. Si no estiguesis lligats a ells seria normal. Si no t'agrada el que hi ha canvia de entitat, pero com que no pots tu menjes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'he anat llegint els vostres comentaris i de fet, he trobat aquest post (i aquest blog) perquè vull canviar els meus diners de lloc. El problema és: on??
      Estic igual de farta que tots vosaltres, de tenir els diners allà, que els hi deixo perquè en facin el que els roti i a més, em cobrin unes comissions de cal Déu! Aquesta vegada han set 27€...una vergonya. A més d'anar passant els anys i sentir-me cada dia més gran em fan sentir malament per haver passat dels 25 anys...Ho dic perquè abans no me'ls cobraven...va ser passar dels 25 i les comissions han anat creixent...com jo.

      En fi, no sé què en penseu, si coneixeu per experiència alguna caixa o banc que no t'atraquin a mà armada...m'agradaria saber-ho. Ah! I si a més puc gestionar els diners online o veure els moviments des de internet seria fantàstic perquè ho faig servir molt.
      Moltes gràcies.

      Elimina
    2. A mi no em cobre cap comissió en INGDirect. El dia que ho facin m'em vaig!! Per cert, els de CatalunyaCaixa son els més cars de tota la banca i els més prepotents que mhagi trobat mai.Per engegar-los.....

      Elimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.