dimecres, 4 de maig de 2011

Yes, you can

Senyor Obama,
m'estalvio les formes de cortesia, perquè si començo amb 'Apreciat', estaria mentint. Vull dirigir-li unes paraules. Bé, a vostè no en realitat, m'agradaria dirigir-les a aquells que manen a l'ombra als EUA, però com que no sabré mai qui són, li toca a vostè. Primerament, felicitar-lo per l'augment de popularitat aconseguit amb aquesta súper-producció de Hollywood que s'ha muntat dient que s'han carregat a no sé qui; bravo, el seu país ja torna a regnar amb honors com temps enrere, ha vist que és fàcil escapar de la mediocritat i la decadència? El felicito.

De totes maneres, l'he de renyar per una cosa. Jo entenc que els excedents d'armes s'han de gastar, i com que vostè és molt 'majo', no pot anar declarant guerres per aquí i per allà. Però si no els gasten, què diran els que posen la pasta? Tanquen l'aixeta, oi? No, si ja ho entenc. No és mala idea provocar el món àrab dient que han eliminat una figura que vostès mateixos es van inventar i potenciar, convertit en un malvat de pel·lícula, d'aquests que volen conquerir el món. Això ja sortia a Bola de Drac, està molt vist. El problema és que amb els seus invents mor gent innocent, gent civil en atemptats permesos, finançats i fomentats per vostès mateixos. Què seran les vides d'uns quants milers de ciutadans al costat dels diners que generarà un conflicte armat? Res, ja ho sé, que nosaltres no valem ni un duro. Però sap què, no tinc ganes de pujar a un metro un dia qualsevol per anar a proveir-me de llibres amb els quatre xavos que guanyo, i que peti tot. Ostres, falten 7 dies per l'11 de mes. Aquell dia tornaré caminant a casa, per si de cas.

Ui, no voldria allargar-me, entre d'altres coses, perquè no sé si sap llegir (cal recordar que el seu predecessor en el càrrec més important de l'univers amb prou feines en sabia). Si us plau, prou invents, prou informacions inventades i prou fomentar la por. Al final, els diners són diners i prou. Les vides humanes valen molt més. Totes. Detesto les mentides, i detesto encara més la sensació de viure en l'engany continu. Per què no ho deixem amb que això del Bin Laden era una broma, i tots contents? Si total, el paio no ha existit mai, no?
Gràcies per la seva atenció. O no.


NOTA: Aneu amb compte, em sembla que si afegiu als comentaris paraules com Bin Laden o guerra, el blogger es menja els comentaris. Algú ha llegit 1984?

27 comentaris:

  1. Sí a l'última pregunta. La resta i penso.

    ResponElimina
  2. Sí, sí l'he llegit, 1984 i el teu post... per si de cas no diré res massa comprometedor, però m'ha agradat llegir-te, XeXu. :)

    ResponElimina
  3. de vegades penso que aquests grans liders s'agafen el món com una partida d'escacs, on malauradament nosaltres som els peons.
    Tot està preparat i molt ben amanit abans de mostrar-ho a la multitud. Som un trist número dins la societat, només depen de nosaltres mateixos que aquest número valgui la pena.

    ResponElimina
  4. Bona reflexió, XeXu. Bona perquè com a mínim s'allunya de tot el que estic sentint a les notícies aquests dies. Jo no sé si aquest senyor ha existit mai o no, però els meus dubtes existencials neixen abans d'arribar aquí.

    Quan el despertador em va llevar fa un parell de dies, amb la ràdio informant de la mort d'aquest senyor, em vaig quedar una mica sobtada. D'entrada m'ho vaig prendre com una notícia positiva. Després, un cop n'havia sentit a parlar del dret i de l'inrevés a tots els informatius, em va assaltar el meu dubte: aquest senyor, era humà o no? Perquè... vaja, sembla que l'han assassinat, no? O d'això presumeixen, si més no! I no hi ha una cosa que es diuen Drets Humans?

    Bé, vaja, em sembla que queda clar per on vaig. Quasi no em vaig atrevir a comentar-ho amb ningú aquesta opinió, i em sobtava i em frustrava veure com tots els polítics que ens representen aplaudien l'acció dels EEUU. Fins avui no he trobat aquesta notícia, que m'ha tranquil·litzat una mica (en sentit que no sóc l'única boja que pensa això, que el fi no justifica els mitjans): http://www.ara.cat/politica/Zapatero-circumstancies-EUA-Bin-Laden_0_474552726.html
    Per cert, vull afegir que rebo els titulars de l'Ara al meu mail cada dia. Avui, 8 de 10 titulars duien el nom del senyor aquest en qüestió. Ahir, 7 de 10. Anem en augment?

    ResponElimina
  5. A veure... guerra!!!

    I compte amb el que dius, que si algun individu curiós llegeix el que has escrit encara t'enviaran un comando especial d'aquests a casa!

    *Sànset*

    ResponElimina
  6. Si podeu i teniu estadístiques mireu quantes visites del EUA teniu si parleu d'aquest tema, com a mínim per cagar-s'hi, i està més aprop echelon, i qui no sàpiga que és senzillament en faci una recerca...

    ResponElimina
  7. Doncs si tot un premi Nobel de la pau? he dit pau? ja se sap quan es jugar a matar s'acaba matant i sent matat ....m'he fet ben bé un embolic....subscric la teva carta al senyor Obama! i per cert si vaig llegir 1984! i ara que dius això del dia 11 jo he d'agafar metro i bus....però si pogués hi aniria caminant i esperem que no passi res no cal cridar al mal temps

    ResponElimina
  8. La veritat és que tot això fa por...

    ResponElimina
  9. Ja es veia venir que aquell premi Nobel de la pau era precipitat. I ara què? Amb això ens deuen voler fer veure que ja podem dormir tranquils. Sí, sí, és clar, el mal personificat ja no hi és. Per què hauríem de patir ara? És clar, és clar…

    ResponElimina
  10. (Comentari experimental)

    La guerra i el terrorisme, el terrorisme i la guerra, i una pregunta "Ha existit Bin Laden"?

    ResponElimina
  11. Bé, veig que el comentari experimental encara hi és... no faig prou por :-)

    En quan al contingut del post et diré la veritat: Fill meu, jo m'ho crec tot... Sóc d'una innocència ratllant en el "sóc tonta"... A mi em deien que hi havia un tio que es deia Bin Laden i jo m'ho creia...

    El meu problema és que, com jo no dic mentides, em costa assimilar que la gent en pugui dir (i és ben bé així, eh?)

    Ara bé, al final sempre m'adono que sí, que la gent en diu moltes de mentides, i de molt grosses. Que Bin Laden és un invent? Doncs potser sí... El que he sentit jo també és que Bin Laden ha existit però que va morir fa anys d'una greu afecció renal que tenia...

    En tot cas, el tema de les guerres, els calers i el poc valor que alguns donen a les vides humanes és fastigós... Que li treguin el Nobel de la Pau!! Tant si ho ha fet com si no ho ha fet, està demostrat que aquest premi no el mereix!

    ResponElimina
  12. Tinc curiositat per si deixaran publicar el comentari...
    Doncs jo me la crec la mort de Bin Laden.

    ResponElimina
  13. Bravo Bravo!

    I sí, he llegit 1984.

    ResponElimina
  14. No et preocupis que ja estan fent el càsting per a trobar el nou 'enemic número u del món mundial'... el que preocupa és la 'festa' de benvinguda que li faran...

    ResponElimina
  15. No, I can't!!! No puc entendre moltes de les coses que estan passant, no puc entendre les formes, l'eufòria davant successos tant lamentables, hi ha massa coses que no puc entendre... o pot ser sí, però me'n faig creus. Molt bon post, Xexu! Salutacions.

    ResponElimina
  16. Aquests dies no deixo de pensar en 1984. Estarem d'acord en que les formes no són les mateixes, però el fons... fa por!

    Molt bon post, Xexu, sí senyor.

    PD: jo tinc la sort que l'11 de maig és dia festiu allà on treballo. M'hauré d'inventar alguna cosa per l'11 de juny...

    ResponElimina
  17. Jo també he llegit 1984 i també fa temps que penso que ens fan veure i creure el que volen i com volen.
    Fas bé de demanar que s'acabin les mentides però també et dic que no hi confiïs gaire.

    ResponElimina
  18. No m'agrada com, en tot aquest assumpte, ens tracten com a imbècils. Els uns i els altres.

    ResponElimina
  19. Malgrat els teus desitjos i la teva "bronca" al senyor Obama no crec que ens facin massa cas. Els Estats Units segueixen movent-se pel món com si fos el seu tauler d'escacs, però el pitjor és que, a més, fan servir les seves pròpies normes i mentre la majoria movem el peó d'un en un ells agafen i fan moviments de reina per tot el taulell amb la peça que els vingui de gust.

    És vergonyós com ens enganyen, amaguen, menteixen... però sobretot, maten (i no ho dic pel senyor Bin Laden que, sincerament, la seva mort no la ploraré pas... cas que s'hagi donat).

    ResponElimina
  20. ei, jo no se de què et queixes...és tot tan Disney...en una setmana el príncep blau ha elegit a la ventafocs de classe mitja(???) i els bons boníssims han acabat amb el perillós perillosíssim malvat de la pel.li...en serio XeXu, no se de què et queixes...

    ResponElimina
  21. M'agrada molt això de "els diners són diners i prou. Les vides humanes valen molt més. Totes". Tan debó ho entenguéssin.

    Però els diners sembla que és l'únic que realment els interessa.

    Crec que ara no toca atemptats. Toca donar peixet, recuperar l'economia i fer creure que tot és segur per consumir i consumir...

    La vida és realment tan fràgil.

    ResponElimina
  22. D’alguna manera, m’he quedat desfogat amb aquest post. Aquestes i altres coses m'agradaria dir-li a Obama o a qui sigui que mati, que ens deixi tranquil i que es dediqui a escolaritzar el seu país, que prou feina té, i que deixi de tocar els pebrots als altres. Em poso de molta mala llet. Potser aquesta suposada carta us ha semblat mig en broma. La veritat és que és totalment la meva opinió. Podria haver exposat alguns punts de vista més clarament, però m’hagués allargat molt més, segur. Quan hi hagi el primer atemptat, correm-hi tots. Ara, EUA tornen a dominar el món. Un món que fa fàstic. Gràcies a tots pels vostres comentaris.

    Gràcies Zel.

    Mireia, pensa-hi, les coses no sempre són com ens les fan creure.

    Carme, jo no les tinc totes de que no vinguin a per mi, però si no ho deia rebentava. Tu creus que l’Obama llegeix en català?

    Garbí, em sembla que considerar-nos peons és més del que ens consideren ells. Juguen amb nosaltres i fan el que volen, com a conjunt, com a formiguer. El que ens arriba, per certa gent està ja molt passat de moda i mastegat. No ens permeten saber moltes veritats, d’això n’estic segur.

    Yáiza, abans em crec totes les teories de la conspiració que la informació que ens arriba dels mitjans. A ells també els arriba per alguna banda i la publiquen, és la seva feina. Jo sóc de l’opinió que no ha existit mai una persona que es digui Bin Laden, o sí, però que és un actor, un titella que tenen per justificar certes accions. Ara interessava matar-lo per seguir generant conflicte? Doncs el matem. Ja n’apareixerà un altre. Evidentment no vull dir que hagin matat l’actor, simplement, l’han fet desaparèixer del mapa, ja no farà més aquest personatge. Per aquest motiu, el teu raonament és innecessari. Ara bé, si realment han matat algú de la manera que diuen, és evident que no tenien cap dret a fer-ho, són uns assassins. El món ho està aplaudint, però és la part del món que s’ha cregut totes les mentides que han anat explicant. Ostres, en quin cap entra que existeixi un súper malvat de pel•lícula que vol dominar el món? Però és clar, si t’ho creus, evidentment vols que guanyin els bons! Ah, i no pateixis, que en trauran tot el suc que puguin, d’això no hi ha dubte.

    Sànset, si aquesta nit piquen a la meva porta uns encaputxats assumiré les conseqüències de les meves paraules. Ningú no m’ha obligat a penjar aquest post, ho he fet perquè m’ha donat la reial gana. Si en 5 dies no he donat senyals de vida, penseu el pitjor. Si us plau, que algú tingui cura del gat.

    Molon labe, ho he comprovat i de moment no hi ha més visites de EUA de les habituals. Ja ho aniré mirant. Però que no mirin massa aquests iankis! També he mirat què és echelon (quanta feina em poses!), i no fa la més mínima gràcia. El gran germà ens vigila cada dia més.

    Elfreelang, quan li van donar aquest premi vaig deixar de creure en els Nobel. Un president d’EUA en actiu no pot ser mai Nobel de la pau, si es converteixen en assassins només trepitjar el despatx oval. Això d’estar insegurs i amb por és una merda, però a ells els va molt bé, mentre hi hagi amenaces allà fora, necessitarem el gran salvador Obama. Els primers terroristes són ells, que ens posen la por al cos.

    Guspi, a mi el que em fot és viure amb por, precisament, perquè és el que ells volen, fomentar la por de la gent, que es torna dependent dels grans salvadors i odia els dolents.

    P-CFA…, jo penso que l’objectiu és justament aquest, dir que ens han salvat, que ara el mal ha mort. Això porta implícit que hi ha uns salvadors i que els hem de venerar. Donar-li a un paio així el Nobel de la pau és desprestigiar el premi, demostrar que és una pantomima.

    Assumpta, bon intent amb el comentari de prova, deu ser que sóc jo el que li caic malament al blogger. No el culpo. Continua a baix

    ResponElimina
  23. Tu dius ser massa crèdula, i jo segurament sóc massa agosarat i massa paranoic. La veritat no la sé, com pots pensar, però el que he dit ho penso fermament. Hagi existit o no hagi existit, és com el terrorisme espanyol, durant molts anys ha anat de conya al govern espanyol, durant alguns comicis ha estat l’únic punt del programa del PP, mira si anava bé mantenir-lo. Era igual que en matessin un o dos de tant en tant, encara millor, més propaganda anti-terrorista.
    Estic segura de que no t’ho creus tot. No has cregut els de ‘Punto pelota’ quan diuen que volen canonitzar Pepe perquè és poc menys que un arcàngel, oi? Jo tampoc no dic mentides, però tinc molt clar que la gent en diu, i com més amunt estan en la cadena alimentària, més grosses les mentides.
    Estaria molt bé que li retiressin el premi, però és que quan li van donar allò ja no s’ho creia ningú. Treure-li seria posar-se encara més en evidència. Però per part meva, he deixat de creure en aquests premis.

    Maria, de moment s’han publicat tots. Però espera que no em tanquin el blog! Cadascú creu el que vol. El que jo he dit no té cap base, ni tinc informació privilegiada. Però em nego a creure més temps coses que no tenen cap mena de demostració ni sentit.

    Peix, malauradament, la nostra realitat s’assembla massa al llibre. No diuen que l’han intentat prohibir a EUA?

    Carquinyol, probablement, si han decidit prescindir del protagonista dolent, ja tenien avançada la selecció de personal de la següent lluita armada. Cal tenir les coses ben lligades, encara que aquest cop els ha sortit tot una mica precipitat i sense massa fil argumental, no? Potser ha escrit el guió Dan Brown?

    Ventafocs, jo tampoc no puc entendre aquestes mostres de joia i alegria. O sí, en gent curta de gambals que s’ho creu tot. A EUA el menys de dretes està a la dreta del PP d’aquí. Allà només els parlen de terrorisme, de la por, de que estem en perill i cal salvar el món. Quan per fi s’elimina l’enemic públic número 1, la gent respira tranquil•la i ho celebra. Quan els hereus de Bin Laden (el casting ja està pràcticament a punt) comencin a voler venjar-lo, tindrem nous motius per lluitar i per preocupar-nos, altre cop en tensió i amb el culet ben pres. Algun atemptat hi haurà per demostrar que hi ha perill. Gent innocent morirà. Morirà de veritat, vull dir. I l’excusa ja està muntada. Tornem a la guerra, salvadors del món.

    Txari, pel que fa al fons, ja fa molt temps que estem així. Orwell era un visionari. Que les formes acabin sent les mateixes, és qüestió de temps. Cada cop ens controlen més. Només amb els anuncis que surten al correu te’n pots adonar. El gmail sap perfectament de les coses que parles en els mails, i posa els anuncis en conseqüència. Sembla una ximpleria, però a mi em fa por.
    No seria mala idea que tornessis a agafar el cotxe per anar a treballar. Però condueix amb precaució.

    McAbeu, tinc la sensació que només ens expliquen sopars de duro, i com que és una tàctica que funciona, la potencien cada cop més. Ja sé que no em faran cas, però almenys ho dic alt i clar. Qui ho vulgui escoltar, que ho escolti.

    Clídice, com més imbècils siguem nosaltres, millor per ells. Per això ens hi tracten cada cop més.

    Porquet, tinc la impressió que els EUA havien quedat una mica enrere respecte altres països emergents. No volen perdre el seu lloc de privilegi, i faran el que sigui, pel•lícules i numerets inclosos. Feia temps que no es parlava d’Obama, i ara torna a ser el primer líder mundial. Casualitat? Em sembla que no. És un joc, un joc de poder. A cada país es juga a l’escala que toca. El que és vergonyós és que matin en nom d’unes coses que ni ens van ni ens venen. Fer les coses ‘en nom de…’ mai m’ha fet punyetera gràcia.

    Senyu Reykjavík, em queixo de vici. Si a mi ja m’agraden les pel•lícules i els espectacles. Portem una ratxa digna de Hollywood, no ens podem queixar. Però em pregunto el mateix que el senyor Mourinho: per què? Quina culpa en tenim nosaltres de tot això?

    ResponElimina
  24. Manen els que tenen la pasta. Entre els fills de puta dels financers i els armamentístics, fa tot un fàstic que és massa.

    ResponElimina
  25. Ahir et vaig fer un comentari i veig que no es va guardar. Bé, només volia dir que tens molta raó i que per molt assassí que fos en Bin Laden també es mereix anar a judici i aquestes coses però clar, això sembla que segons qui s'ho passa pel forro, mai millor dit. Uns hem de ser ben escrupulosos i els altres sembla que no.

    ResponElimina
  26. Ai rits, que el teu comentari va arribar mentre penjava les respostes i no el vaig poder introduir, que el comentari era massa llarg. Sembla que a certs nivells les coses s’entenen perfectament, però més amunt ja tot es distorsiona. No cal anar tan lluny, a la feina passa igual. Els que treballen troben solucions als problemes domèstics, però els de dalt no les deixen aplicar perquè tenen les seves solucions. Com es nota que la feina no l’han de fer ells.
    Certament, els diners manen. Potser tens raó, el que jo he explicat és la meva visió i penso que pot ser encertada, però la teva tampoc no és gens descabellada. No obstant, són tot enganys, vendre motos a la gent perquè faci una o altra cosa de manera global. O fomentar la por, per tenir-nos calladets, o fomentar la tranquil•litat, perquè consumim.

    Marta, cada cop més, els diners són l’únic que importa, tot gira al voltant seu. Penso que deu haver-hi alguna mena d’addicció relacionada, perquè quan no en tens vas fent, però a mesura que mous quantitats més grans, en vols més, i més...

    Myself, ho he mirat i el teu comentari no s’ha quedat registrat com a correu brossa ni res, ni recordo haver-lo rebut al correu, així que no es devia enviar bé. A mi m’ha passat alguns cops, darrerament, i fa molta ràbia. Evidentment les normes no estan fetes per a tothom. Hi ha qui se les pot passar pel folre. És el que té ser el més poderós de l’univers. Ningú no t’aixeca la veu, si no és per felicitar-te.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.