diumenge, 27 de febrer de 2011

Tethering

Sembla mentida, però a dia d'avui encara hi ha llocs on no hi ha connexió a internet, ni manera d'aconseguir una xarxa wi-fi. Doncs això s'està acabant. Acabo d'aprendre a fer una cosa que m'ha emocionat tant que ho havia d'explicar. Es tracta del tethering, un procés mitjançant el qual, un mòbil smartphone o els quatre dispositius estrella del moment, iPhone, Samsung Galaxy, Palm pre o Nexus One poden ancorar la seva connexió a un ordinador o altre aparell per tal de funcionar com a mòdem inalàmbric, i proporcionar connexió a internet a aquestes màquines. En altres paraules, que connectes el mòbil amb internet a l'ordinador, i amb un senzill programet pots gaudir de connexió a la xarxa des de l'ordinador allà on estiguis, sense dependre d'altres dispositius o de trobar una xarxa disponible. No cal dir que per mi, això és un invent poc menys que diví.

Es necessita un mòbil amb internet, és clar, i una tarifa que no et faci pagar un ull de la cara. El problema és que no tots els operadors mòbil veuen amb bons ulls aquesta utilitat de l'aparell, i tinc entès que algunes et poden penalitzar si ho fas. És clar, ells volen vendre't a part un router inalàmbric perquè et connectis des de l'ordinador. La meva, Yoigo, no és que t'expliqui com es fa, però tampoc no et posa gaires dificultats si vols connectar el teu mòbil a l'ordinador. Mai he tingut massa afecte pels mòbils, i en tinc perquè mira, s'ha de tenir. Però a partir d'ara me'l miro amb una altra cara. Ara no sabré si anomenar-lo mòbil, o directament mòdem.  

28 comentaris:

  1. Carai no en tenia ni idea que això fos possible! doncs trobo que és molt útil que es pugui navegar per la xarxa d'aquesta manera, cada dia s'aprèn alguna cosa de profit! bon diumenge, almenys el que queda de diumenge!

    ResponElimina
  2. A mi em sembla que el quid de la qüestió és aquesta frase que et cito textualment "tenir una tarifa que no et faci pagar un ull de la cara". Si això que expliques es pot fer a un preu relativament raonable et dono la raó que és un magnífic invent.

    ResponElimina
  3. Sabia que es podia fer, però no sé exactament com. El contractre que tinc de dades però diria que o inclou aquesta posssibilitat i que per tant ano ho intentaré.

    ResponElimina
  4. fins i tot m'ho faràs provar...jo que tinc tarifa plana de dades d'empresa, sempre pot ser una solució a un moment donat. Llàstima que no es pugui fer servir a l'estranger, allà si que et claven

    ResponElimina
  5. Em sembla que surt bastant car de moment. Però està bé.

    ResponElimina
  6. Uhmmmm... entenc més o menys el que vols dir, però no sé pas si ho sabria fer... i, si ho sabés fer, segur que no ho podria pagar... així que més val que no n'aprengui :-))

    ResponElimina
  7. És un bon invent, però jo no me'l plantejo pas ara per ara.

    De moment ja estic bé com estic... superconnectada a casa i desconnectada a fora... sinó crec que l'adicció ja seria insostenible. :)

    ResponElimina
  8. Ostres he hagut de mirar el concepte perquè no l'havia sentit mai.Increïble i molt bon invent.Suposo que amb les altres companyies deuen sortir preus molt desorbitats,no?

    ResponElimina
  9. Sabia que existia l'opció, era lògica. M'he de canviar el mòbil i en vull un de supermegalarepera i miraré a veure com funciona això, sobretot des de l'estranger :)

    ResponElimina
  10. Bé... ara diré la veritat... El Tethering el vaig inventar jo... i fa anys!!

    Sí, sí, és cert... Fa anys, parlant amb un amic, va sortir a la conversa que com es connectaria un ordinador portàtil a Internet... Com jo sabia que els fixos anaven per línia telefònica fixa, doncs vaig dir que segurament seria a través d'un telèfon mòbil... i ho vaig dir convençuda que havia de ser així... Llavors en ma vida havia vist una coseta d'aquestes:

    http://www.blauden.com/files/CS-10.jpg

    No tenia ni la menor idea de que existien...

    De fet, el que m'ha sorprès -en llegir el teu post- és que aquest invent meu no s'hagi generalitzat abans...

    ResponElimina
  11. Però pagar una tarifa plana per pocs moments sense connexió et surt a compte? suposo que per a tu, si.

    Tot va avançant a pasos gegants. El que és nou avui, és vell demà.

    Fa una setmana em vaig haver de canviar el mòbil xq l'anterior va "morir" i em vaig plantejar si agafar-lo amb internet o no. Sembla que aviat tots portaran internet i per tant tarifa plana d'internet volguem o no. Però em vaig resistir. Amb l'ipod touch, si hi ha wifi perfecte i si no, doncs aire que desconnectar-se també va bé. I si estic dies que sé que no em podré connectar, quan vaig estar a l'hospital em vaig tenir que comprar un dispositiu que es carrega com si fos un mòbil de prepagament. Crec que no l'he tornat a fer servir, però bé, per algun racó ronda per si de cas.

    ResponElimina
  12. Jo fa anys que connectava el meu portàtil a internet quan anava cap a València amb el mòbil mitjançant el port d'infrarojos, i anava prou bé... mentre el mòbil no es mogués !!

    Actualment tinc internet també a l'iphone i, realment, puc fer gairebé tot el que em cal des d'aquest smartphone, és com si tingués un petit ordinador a la butxaca (de fet, és més potent que el portàtil del que et parlava abans...)

    ResponElimina
  13. uau, no en tenia ni idea. mira, un punt a favor de l’iphone.
    encara que hi ha racons on la seva màgia és la seva inconnexió.

    ResponElimina
  14. Eiiiiiiiiiiiiiiiii!!!
    Moltes felicitats, company!
    Ets el blog del dia al 3cat24!!!

    Ja tardaves en ser-ho!!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  15. Perdó, perdó, perdó...

    L'enllaç és AQUEST...

    (em disculpareu l'emoció del moment...!!)

    ResponElimina
  16. Felicitats pel del 3cat24!
    on visc jo només hi ha cobertura movistar, així que no puc ni pensar en canviar de companyia...

    ResponElimina
  17. Oooh, doncs com a usuari del Nexus One ja m'estic mirant si puc fer-ho! Què bo!

    Moltes gràcies! (ara falta veure si Vodafone m'accepta aquest joc subterrani...)

    ResponElimina
  18. Ah, per cert, dues coses:

    1a) Acabo de veure el comentari d'en Barbollaire. Enhorabona! Hehe, darrerament sembla que el 3cat24 ens té al punt de mira a uns quants

    2a) Mitjançant quin programet podria mirar de veure si funciona això del tethering?

    ResponElimina
  19. Això de la tecnologia fa que cada vegada necessitem menys aparells ... i ens en venguin més.

    Com diu el Porquet, tenim algú del 3cat24 infiltrat!

    ResponElimina
  20. Ala, Xexu... Blog del dia!!! Enhorabona. T'ho mereixes.
    Abraçades.

    ResponElimina
  21. Uff, a mi això del Tethering em ve gran... Jo sóc més de soffing i prémer la tecla i au! :)

    Per cert, felicitaaaaaats!!!

    ResponElimina
  22. No, si encara li hauré de donar la raó a la meva filla i canviar-me el mòbil! Quins temps ens ha tocat viure més emocionants, oi?

    ResponElimina
  23. jo també coincideixo amb tu amb que més igual no està a l'última en mòbils, aquestes "modes" em fan ràbia pq sembla que tots hem de passar pel "tub"`.M'en alegro de la teva descoberta!!

    ResponElimina
  24. Sembla que aquest post s'ha dividit en dues branques pel que fa als comentaris, els uns parleu de les noves tecnologies, i d'altres em feliciteu per haver estat blog del dia al 3cat24. Bé, gràcies a tots. I pel que fa a la distinció, doncs fa gràcia, encara que no faig massa cas d'aquestes coses. El millor és que algú (que per cert no sé qui és) hagi pensat en mi.

    Elfreelang, a mi em va sorprendre molt també, i de manera molt grata! Ara sé que porto a la butxaca una eina que no pensava, i ja et dic que em miro el mòbil amb uns altres ulls ara.

    McAbeu, jo vaig estar preguntant opcions i vaig acabar canviant el meu contracte. Ara pago una tarifa plana de 8 euros per tenir internet al mòbil, i a part van les trucades, a la tarifa que ja tenia. Pagaré una mica més cada mes, aquests 8 euros, però miraré de reduir despeses en trucades, i ja no em farà res consultar qualsevol cosa a internet via mòbil perquè no em cobraran cada cop que em connecti. Els vicis es paguen, ja se sap, però aquest jo ho faig de gust. I poder tenir internet al netbook allà on estigui també té el seu què.

    Mireia, ara no sé si has dit que ho provaràs o que no. El contracte no diu res d'això, i no trobaràs a cap plana web de les diferents operadores com fer-ho. És el telèfon que t'ho permet fer, si té aquesta capacitat, a les operadores suposo que no els fa massa gràcia.

    Garbí, és una qüestió de comoditat. Pots fer servir el mòbil per connectar-te, però és un rotllo. En canvi, si pots fer servir la seva connexió en un ordinador, tot va sobre rodes. I no cal que pensis en wi-fis ni res. Segons em van dir, hi ha convenis amb alguns països perquè les tarifes no es disparin. Abans de viatjar m'informaré de si connectar-me em farà quedar-me sense sou o no. Però sempre és recomanable mirar si l'hotel en el que estem et facilita el servei, oi?

    Kweilan, si tens una tarifa plana al mòbil, en principi no. I la meva és de 8 euros. Acceptable, no?

    Assumpta, però tu saps què seria estar al Viena una tarda, endollar el teu súper mòbil a la Minnie, i poder tenir internet allà? Internet i aire condicionat!! T'imagines?? D'acord que llavors no llegiries tant, ni faries les teves labors, però noia, pels malalts com nosaltres aquesta és un opció. És només fer servir el mòbil com a router que proporciona connexió a l'ordinador. I creu-me, és extremadament fàcil, si jo ho he fet, no podia ser gens difícil. En fòrums d'internet t'expliquen solucions una mica rocambolesques, però a mi m'ho va explicar la noia de la botiga, que semblava que la tocava molt, i efectivament, no vaig tenir cap problema. Ara quan arribi la factura ja t'explicaré si m'han timat o no. En principi jo tinc una tarifa plana d'internet al mòbil de 8 euros. Ja t'ho deia jo, Yoigo!!
    Ja veig que funcionaries com a visionària. De fet, és que qualsevol cosa que puguem imaginar, segurament es pot fer. I si no existeix, sempre hem d'afegir un 'encara' a la frase. Jo sí que coneixia aquests usb, al principi d'independitzar-me jo anava amb un trastet d'aquests, i d'això en fa 6 anys. També vaig mirar aquesta opció ara, però era més cara, i de contracte. I amb el mòbil ve a ser el mateix. Tot i que es pot fer via infrarojos o bluetooth, jo he fet servir un cable usb. No sé si la Luthien té receptors per aquestes ones electromagnètiques!

    Carme, t'entenc perfectament, que s'ha de trobar temps per altres coses. Potser jo d'aquí un temps agrairé aquesta desconnexió, de moment descobrir això m'ha semblat un invent magnífic! Gràcies per la felicitació.

    Maria plastilina, depèn del contracte que tinguis. Si tens una tarifa plana d'internet al mòbil et surt pel mateix preu. En realitat és com si fessis servir el mòbil per mirar internet, però ho fas en pantalla més gran, i amb teclat normal, i és un gran què. Ara que, pel que he llegit, a les companyies grans no els fa gens de gràcia que es pugui fer això.

    ResponElimina
  25. Clídice, com pots pensar, una de les primeres coses que vaig preguntar va ser si tot això funcionaria a l'estranger, perquè davant de la possibilitat, em feien pampallugues els ulls. El problema és que fora les fronteres operen unes altres tarifes, i depenent de com, et pot sortir per un ull de la cara. Ara parlo per Yoigo, que és amb qui he parlat, em van comentar que hi ha convenis amb alguns països per mantenir les tarifes, així que una de les feines abans de viatjar serà trucar a Yoigo i preguntar com tenen les tarifes a tal lloc o tal altre. Ara que, el típic hotel amb wi-fi també ha de ser l'objectiu, és clar!

    rits, la primera frase del teu comentari sembla que hagi sortit directament del meu cap, ets com la veu de la meva consciència! Jo també m'ho vaig preguntar, i al final vaig decidir que pagant 8 euros més al mes tampoc m'arruïnaria. A més, tampoc és per connectar sempre a l'ordinador, hi ha molts cops que estem amb els amics i surt alguna qüestió que ens agradaria consultar, però sempre tinc reticència a mirar-ho des del mòbil, perquè connectar-me era pagar. Doncs ara ja no, puc mirar tot el que em plagui.
    Mmm... però ja veig que tu no et salves d'aquesta malaltia. No vas poder resistir la temptació de connectar-te des de l'hospital quan vas estar ingressada! Jo també ho hagués fet. però bé, cada vegada serà més fàcil això, la connexió a internet hauria de ser un dret de tothom, i hauria de poder-se fer des de tot arreu. Aviat les torradores i tot portaran internet, i jo me n'alegraré.

    Carquinyol, de vegades sembla que sigui màgia tot el que es pot fer amb aparells tan petits. I pensar que els primers ordinadors ocupaven habitacions senceres... i ara amb un trastet d'uns centímetres quadrats fas meravelles. A més, les possibilitats de connexió comencen a ser infinites, i si encara no existeixen, és perquè encara no s'ha fet. Però espera't.

    Murga, amb l'iPhone es deuen poder fer moltes meravelles, però no deixa de ser com els altres telèfons, per fer alguna cosa cal que tingui cobertura!

    Barbo, gràcies company! Sembla que després de que ho trobessis t'han fet més cas a tu que a mi! Hehehe.

    Jomateixa, però a casa tens internet, a fora de casa, si tens un portàtil, et podries connectar amb l'ajuda del mòbil, si és que movistar et deixa...

    Porquet, mite'l ell que té un Nexus One! Doncs bé, amb el telèfon no hauries de tenir cap problema per fer-ho, però justament Vodafone és de les que no es pren massa bé que facis tethering. Vaja, fer-ho, ho pots fer, però si t'enganxen, em sembla que hauràs d'afluixar la mosca. Tampoc és res il•legal, però ells volent que paguis l'internet al mòbil, i a part un usb pel portàtil, és clar. I en resposta a la teva pregunta, la noia de Yoigo em va dir de fer servir el PC Suite, el programet que t'instal•les a l'ordinador, i si tens el mòbil connectat, per la via que sigui, et connectes a partir del programa, i navegues. No és gens complicat.
    Sí, ja vaig veure que el teu blog va ser destacat uns dies enrere. Algú ens deu haver recomanat, no?

    Joan, sembla mentida que un telèfon pugui arribar a fer tantes coses! Però és clar, sempre volem el que en fa més. I per si no som amants de la telefonia, també tenim moltes altres opcions.

    Gràcies Fanal blau i Delfica.

    Guspi, però des del sofà també et pots connectar amb el mòbil! Gràcies guapa.

    Cèlia, en qüestió de tecnologia, costa estar al dia! Ves amb compte si canvies de mòbil, pensa que hi ha moltes aplicacions que enganxen!

    Natàlia, si es tracta de tenir un mòbil per trucar, no necessito gran cosa. De fet, totes les altres aplicacions no les faig servir massa. Però reconec que algunes coses van molt bé, i agrupar moltes utilitats en un petit aparell s’agraeix, no?

    ResponElimina
  26. Sí, ja era hora poder fer una cosa aixÍ!!!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.