dimecres, 1 de desembre de 2010

Volar és divertit

Dono les gràcies a les nevades d'Edinburgh i als ineptes de Ryanair per haver cancel·lat el meu vol de dilluns al vespre. Ja tenia assumit que no veuria el partit per culpa d'algun sonat que l'havia posat en dilluns, i finalment el vaig veure en un pub de Leith Walk. Hagués estat imperdonable perdre's un espectacle similar.

Però no va ser l'únic que va canviar amb la cancel·lació del vol. Dimarts vam haver d'agafar trens des de primera hora del matí per arribar a Liverpool des d'on operaven els vols que vam haver de comprar, l'aeroport més proper que en teoria no tenia risc de tancament per nevada. Tot va sortir segons estava previst, i tot i veure neu tot el camí, semblava que la història acabaria bé. Ens vam repartir en dos vols, uns cap a Girona, i els altres cap a Barcelona.

Ja a la cua d'embarcament ens vam trobar gent del vol d'anada a Edinburgh que havien pensat la mateixa solució que nosaltres, una petita colònia catalana. Per ser que estàvem força putejats, l'ambient entre nosaltres era molt bo. Ja en camí, i després d'una becaina, em vaig aixecar per anar al lavabo i amb no poca sorpresa vaig descobrir que compartíem vol amb l'ex-jugador islandès del Barça Eidur Gudjonshen. Vergonyós com sóc, no em vaig atrevir a dir-li res, però en tornar al lloc i parlar-ne amb els altres, vam decidir anar-hi i em van fer una foto amb ell, de la qual només us l'ensenyo a ell, és clar. Va ser molt curiós, vam bescanviar unes paraules, però no estava massa per la labor, em va semblar que tenia més vergonya que jo mateix!

Però aquí no va acabar la història. Després de transferir les fotos al meu ordinador, va aparèixer un senyor gran força peculiar, un català que deia tenir un hort a Liverpool i passar-hi algunes temporades. Aquest home va començar a oferir-nos tota mena de menges, moniatos cuits, botifarra, taronges, dolços, coca i no sé quantes coses més. Aquell sí que no tenia cap mena de vergonya, i va fer que tots els altres catalans en muntéssim una de grossa drets i movent-nos contínuament per l'avió. Pobres anglesos, ells que es pensaven que els exaltats eren ells... 

La veritat és que va ser un vol molt divertit que va passar volant. Va tenir un munt d'anècdotes i situacions estranyes, però tampoc és qüestió d'explicar-ho tot. Només diré que tant de bo tots els vols fossin així! Deu ser que volàvem amb EasyJet... els companys que anaven a Girona em sembla que no van tenir la mateixa sort...

39 comentaris:

  1. Me n'alegro que el vol et passes "volant" :) Veus? tens un munt d'anècdotes gràcies a Ryanair!

    ResponElimina
  2. Deu n´hi do quantes aventures en poques hores! A mi m'hagués cridat més l'atenció el sr. del menjar que el de la pilota, mira que hi farem

    ResponElimina
  3. Al tanto amb el de la foto! El mòbil no te'l devia donar, oi? Vas ser poc ràpid, li hauries d'haver demanat!

    Bon vol, ben vingut :)

    ResponElimina
  4. el Bacallà! ostres, no puc evitar recordar-lo borratxo, fent volteretes i perdent els calers en la celebració al Camp Nou... potser per això s'ha tornar vergonyós.

    i com va entrar-ho tot això l'home? quin poc control! que no ho saben a Liverpool que un moniato és altament perillós??? ai senyor...

    Ben tornat!
    (ja t'anava a renyar per haver passat per Girona i no dir res... però veig que no cal ;P)

    ResponElimina
  5. Quines aventures... totes gràcies a la nevada!

    M'alegro que tinguessis un bon viatge malgrat els inconvenients.

    ResponElimina
  6. veus, gràcies a ryanair has pogut fer-te una foto amb el bacallà islandès....
    ben tornat i ja tens més experiències acumulades

    ResponElimina
  7. Un vol divertit que va passar volant?!

    Bé, m'alegro que estiguis a casa i que hagis tornat tan ple de coses per explicar!

    ResponElimina
  8. Carai, doncs que bé que fos divertit, jo de vol no en recordo cap especialment. Bé, sí un, que un amic meu s'havia dut un entrepà per menjar pel camí i era un entrepà de pops amb salsa! Fotia una pudor tot l'avió que no veas :)

    ResponElimina
  9. Has fet un xist!!! t'has posat al nivell del Sànset -és a dir, meu- i al del quasi-quasi-ex-president!

    Celebrem que hagis pogut arribar sencer i que el vol t'hagi anat bé (Gudhi inclòs). Almenys tu no et pots queixar d'haver volat amb Easyjet!

    *Sànset i Utnoa* CC


    (CC=Comentari Compartit)

    ResponElimina
  10. Tot just avui m'han explicat uns amics que van anar fa tres anys de càmping a Escòcia i van endur-se les paelles, forquilles, ganivets... No vegis quin goig que van fer quan van tenir que treure-ho tot a l'aeroport...

    ResponElimina
  11. Jo estic amb en Ferran. El proper cop una mica menys de vergonya i li demanes el mòbil que mai se sap quan pot fer falta. Sort que t´ho vas prendre amb bon humor. Jo d´aquí dues setmanes m´en vaig cap a Gatwick i ja pateixo...

    ResponElimina
  12. No t'enfadis més amb els de Ryanair, homeeee, que ho van fer pel teu bé!! Imagina arribar a Barcelona i saber que el Barça ha guanyat 5-0 i tu no saps res de res de com ha anat... Un monument els hauries de fer!!

    Oh!! Moniatos, què bons!!... Ara sempre que mengis moniatos recordaràs el 5-0 hehe

    ResponElimina
  13. Quantes aventures...de vegades arriben quan menys te les penses.A la foto ja es veu una mica canviat.

    ResponElimina
  14. lo teu amb islàndia són més que senyals!

    millor que el vol sigui divertit i ben compartit! arrecla tota la nevada possible

    ResponElimina
  15. Ostres, quina sort això d'estar satisfet amb Easyjet, els de Berlín no ho estem tant ...

    Mira que no pensar en el Ferran amb en Gudy ... després de l'apunt d'Islàndia no tens perdó.

    Bentornat.

    ResponElimina
  16. Ei! Que et deixes que ens van donar fuet de Vic també! :D

    ResponElimina
  17. Així doncs, viatjant amb l'èlit islandesa i catalana! Perquè un home d'aquesta generositat i que us alimenti tan bé dalt de l'avió, mereix tot el meu reconeixment! :)

    Espero que anés molt bé el cap de setmana!

    ResponElimina
  18. El que pot fer la neu i les coincidències

    ResponElimina
  19. Quin vol més mogut! És increible comprovar com els catalans estem repartits per arreu del món. Viatgis on viatgis, sempre n'hi ha algun! I, a mé, en veure algú que també és català com ells, acostumen sempre a ser la mar d'amables!
    Què gran el Gujohnsen! Sempre recordarem el seu salt vestit de Superman! Pel que fa al seu futbol, va passar "un pèl" més desapercebut.

    ResponElimina
  20. i taaaant que volar és divertit! :)) Amb Ryanair no gaire, és veritat! jo tremole les poques vegades que no em queda més remei que volar amb Ryanair! mai saps què pot passar! Bentornat!

    ResponElimina
  21. Marededéusinyor! En Guddy! Jo em vaig declarar fan d'ell als quatre vents quan el va fitxar el Barça. El vaig defensar a capa i espasa i en totes les situacions possibles... al final, però, amb aquella panxeta que va començar a lluir, vaig plegar veles i em vaig quedar amb els bons records dels golets que va anar fent.

    Un desaprofitat, sens dubte... o és que d'on no n'hi ha no en raja!

    ResponElimina
  22. Què bé! Amb el que em costa a mi passar el temps als vols! Ryanair se l'està jugant cada cop més. Al penúltim vol que vaig fer amb ells em van obligar a facturar la maleta i pagar un suplement de 35€, i l'ultim me'l van cancel·lar per una vaga a França. Amb aquest camí, poc més l'agafaré.

    ResponElimina
  23. Quan vas dir que explicaries el teu vol en un proper post pensava que parlaries de turbulències i coses així (més veient com està el temps a Europa). I a poques hores de jo agafar un avió no m'hagués fet cap gràcia llegir un post d'aquestes característiques. Per sort veig que m'he equivocat!

    Les coses improvitzades, les que sembla que se surtin del guió que teniem pensant i que emprenyen al principi, a vegades s'acaben convertint en vivències que valen molt la pena i que segurament recordarem tota la vida, com ara la teva. Igual aquí està la gràcia d'aquestes situacions.

    Benvingut de nou a casa!

    ResponElimina
  24. És evident que de tot en podem fer un post i mira sense pensar-t'ho has trobat material i t'ha sortit bé. M'ha agradat això de "volar és divertit" :)

    ResponElimina
  25. Moltes gràcies a totes i a tots pels comentaris, m’ha fet gràcia veure com cadascú destaca unes coses o altres el post, molt curiós! Ja ho veieu, volar pot ser divertidíssim!

    Clídice, ja és curiós que les millors anècdotes que tinc de Ryanair són de no haver volat amb ells!

    Mireia, el senyor del menjar no era famós i el de la pilota sí, però t’asseguro que cridava l’atenció amb tot el que ens portava, quina llonganissa més bona!

    Ferran, ostres, ara no sé si has fet aquest comentari perquè te’n recordes, però si no, d’aquest home ja n’havíem parlat tu i jo, en el post de la Torrini em sembla. Quines coses eh? En aquell post parlàvem de conya sobre el tema, i va i me’l trobo de veritat. I mira que penso en vosaltres, però aquest cop no em vaig recordar de tu, perquè si no li demano el telèfon segur! Quina falta de ‘brillo’. Anava amb la seva dona al costat, un tros de rossa, però ja sé que tu no ets gelós… Per cert, entre tu i jo et diré que va sortir davant meu als controls de passaports, i que vaig estar a punt de tocar-li el cul només per dir que ho havia fet. Per sort, no vaig acceptar el cava que també oferia l’home gran, que si no… no n’entenc massa de culs d’home, però penso que t’agradaria el del bo d’en Guddy…

    Elur, doncs jo en guardo millors records, a mi m’agradava com a jugador, em sembla que aquí no va tenir sort perquè jugava fora de lloc. Però em sembla que estava a gust i que era força simpàtic, això deien, tot i que no ho sembla. És islandès, què vols, tenen pinta de ser freds i molt sosos.
    Els moniatos no era el pitjor que portava, deia que també tenia cava, no sé si l’havia comprat a bord o què. L’home portava de tot, no sé com s’ho va fer, però semblava increïble que no parés de treure coses.
    Ui, em sap greu dir-te que sempre que ho pugui evitar no aniré a l’aeroport de Girona, no per no saludar-te, eh, però és que em va tan bé anar al Prat…

    Carme, la veritat és que no ens podem queixar, quedar-se penjat per la neu és un rotllo, però la cosa no va anar tan malament, i haver viscut aquest dia de regal penso que va valer la pena.

    Garbí24, què hem de fer tu i jo, nen? Nosaltres que som els principals detractors de Ryanair (però també dels que més els fem servir!), a veure si ara n’haurem de començar a parlar bé…

    Tarambana, ja que perdia un dia, almenys que aquest donés de si. I a fe que ho va fer, va tenir unes quantes coses molt simpàtiques. Perquè el camí fins a Liverpool també va tenir els seus moments.

    Marta, un entrepà de pops amb salsa?? Caram, quina menja més estranya… però se’m fa la boca aigua, que m’encanta el pop. Per cert, que si passes per aquí i llegeixes això, lamento dir-te que aquest cop no vaig poder fer cap foto, que no parava de nevar, i jo no trec el llibre si pot prendre mal, pobrissó.

    Gràcies Kweilan.

    Sànset i Utnoa, un xist? Quin? No en sóc conscient. Que heu tingut problemes volant amb EasyJet? Que m’he perdut alguna cosa aquests dies? Comenteu plegats i jo no entenc res!

    Jomateixa, pensaven pujar tot això a l’avió? Ostres, molt metall em sembla a mi com perquè t’ho deixin pujar. Però per facturar-ho no haurien de tenir problemes, no?

    Cristina, jo el número de l’islandès no el faria servir per a res, en Ferran el vol per interès, que la sap molt llarga! La veritat és que el vol va ser molt distret, no vaig llegir gens! Espero que tinguis sort, la cosa no està massa clara, però esperem que millori. Tots els que heu de volar les properes setmanes esteu igual.

    Assumpta, aquesta vegada els perdono, però que no s’hi acostumin. Em van ajudar en dos ocasions, a poder veure el partit, i a recordar que sempre que pugui he de volar amb altres companyies. No, que jo no sóc de moniatos, ja ho parlàvem a can Banyeres! A mi dóna’m castanyes, i això sí que em recordaria el partit, cinc castanyes els vam fotre, totes amb la mà ben oberta.

    ResponElimina
  26. Maria, ja ho pots ben dir, tenia al cap la idea de que fins que no arribés a casa encara podia passar de tot, i durant el vol això es va complir, tot i que eren coses bones, no com les que ens havien passat anteriorment. Ei, no et passis amb en Guddy, que té la meva edat!

    rits, sí eh! Alguna força superior m’està demanant que vagi a Islàndia ja, no l’hauria de decebre més. No et creguis, eh, ho anem parlant però de moment res de res. Seguiré empenyent. El vol va anar molt bé, després de tant patir, almenys el dia de regal va estar molt bé tot ell, tot i la pallissa de viatjar.

    Joan, jo estic content amb les experiències amb EasyJet, però suposo que depèn més del vol que de la companyia en si. Tens raó, sóc molt desconsiderat. En Ferran ha perdut una oportunitat, però li vaig preguntar on juga ara, i així sabrem on anar-lo a buscar!

    RedCrash, i que bo que estava el fuet!!

    Laia, va ser una bona combinació. Jo no sé si aquell home era de l’elit de res, però els seus embotits estaven prou bé! El cap de setmana va anar bé, però s’espatllava en veure que no podríem volar. Per sort, el dia de més que ens vam haver de quedar va estar molt bé.

    Elfreelang, al principi no poder volar amb el vol que ens tocava va ser un desastre, però després tot va anar molt bé!

    Albert BiR, de catalans te’n trobes per tot arreu, però al vol era normal trobar-se’n, és clar, volàvem cap a Barcelona. Però em sembla que no hi ha hagut viatge que no m’hagi trobat algun que altre català. A mi en Gudjohnsen no em desagradava, va tenir poques oportunitats i potser no s’adaptava, però sempre m’ha semblat un bon jugador.

    Júlia, és clar que tu trobes divertit volar, si ho fas en zeppeling!! Molt millor en zeppeling que amb Ryanair, això segur. Si tothom els critica tant, per alguna cosa serà. En fan cada una…

    Porquet, jo també era fan de Gudjohnsen! No ens hem d’amagar, que no ens faci vergonya reconèixer-ho públicament. A mi em sabia greu quan el veia jugar perquè no ho feia al seu lloc, i perquè mai va poder agafar el ritme. És el problema de jugar en un equip amb tan bons jugadors.

    Deric, a mi també me l’han jugada algun cop els de Ryanair, també he hagut de pagar per pujar la maleta perquè era massa gran. En canvi, tantes altres vegades me l’han deixat passar… I sí, són els primers a cancel•lar vols. Però imagina què podria passar si volen en males condicions amb els seus avions de nyigui-nyogui.

    Caterina, espero, doncs, que el post t’hagi fet venir encara més ganes de volar, mira quines coses més divertides que et poden passar. Potser viatges amb algun famoset de Mallorca, qui sap. Tu estigues atenta. T’he de donar la raó, les coses que no ens esperem solen estar molt bé, justament per això, perquè tenen l’element sorpresa. D’un dia que no en donava ni un duro, en van sortir un munt d’anècdotes i vivències, així que va valer la pena que ens deixessin a terra. Tu em dius benvingut a casa, i jo t’he de dir a tu bon viatge, oi?

    Joana, aquest és gairebé un post per encàrrec, els que van viure-ho amb mi m’ho demanaven, i en RedCrash que ha comentat ens va enviar a tots un mail on ho explicava tot amb molt més detall del que he fet jo.

    ResponElimina
  27. Gudjohnsen, d'haver-li demanat Xexu, us hagués ofert una mica de l'orxata de la seva sang. Després del Richi Wichie aquell que varem tenir, no he vist paio més patxorro damunt d'un camp de futbol.

    ResponElimina
  28. Em sumo a tots els comentaris, però en una cosa no, els primers cops que voles amb ryanair, et fas un tip de riure, per exemple, quan diuen per megafonia :
    "I ahora ha llegado el momento que todos nuestros passajeros estaban esperando..." (emoció) "El gran sorteo de (un cotxe) i 40 bitlletes para viajar con nosotros, podran comprar el rasca-rasca a Jonhatan i Myriam que se los ofrecen por el precio de 5 euros, prueben suerte!, quantos mas rasca-rasca compren, mas posibilidades..."
    Si no ho has passat per aquesta experiència, et juro que és real.
    Bon dia!

    ResponElimina
  29. De vegades els contratemps acaben sent una bona experiència (si deixem de banda la trobada amb el Bacallà). Ara m'has recordat la pel·lícula aquella de "Mejor solo que mal acompañado" de fa moooolts anys. T'imagino igual! hahahaha

    Al Bacallà no el vau tirar per la finestra?? Li has dit que a Barcelona no el volem, que no torni, que ara juguem molt bé?? Li vas preguntar pel 5-0??

    ResponElimina
  30. Ostres, és veritat que tu eres "dels meus" en quant a "devorar" castanyes com si res!! hehehe ara no havia lligat un post amb un altre :-))

    Cinc bones castanyes! i tant!! ;-))

    ResponElimina
  31. Li vas preguntar a Gudjohnsen si va veure el 5-0? Amb ell sobre el camp hagués estat una altra cosa...
    Adéu!

    ResponElimina
  32. Sííí... que me'n recordo, i tant! Es veu que és un recurs habitual, el nostre Gudy, i mira, a mí ja m'està bé si serveix per veure'l altre cop, hihi...

    ResponElimina
  33. sort que vau poder tornar! avui no crec que ningú estigui per masses celebracions als avions.
    que heavy tot plegat!!

    ResponElimina
  34. Òacar, pobre noi, que tampoc no li van donar massa oportunitats, i déu n'hi do els gols que havia marcat per ser que jugava fora del seu lloc i que ho feia només a estonetes.

    Agnès, he volat molts cops amb Ryanair, la veritat és que no recordo la primera i el que vaig pensar, però són molt pesats, no paren de xerrar i oferir coses, han de treure diners de tot. No hi ha manera de llegir ni dormir amb ells, quin desastre.

    Sr.Banyera, com et passes, que a mi m'agradava aquest jugador, sempre el fitxava al PCFutbol anys enrere! No va tenir oportunitats aquí, però va fer feineta, i em sembla que estava bé al vestuari. Sí que li vam preguntar si havia vist el partit, va dir que sí. Però no li vam preguntar què hi anava a fer a Barcelona, i encara menys en EasyJet! D'acord que Stoke City no és el Barça, però...

    Assumpta, castanyes, sempre castanyes. I panellets. D'això i de sushi, en puc menjar de manera il·limitada.

    Albert, sí que li vam preguntar, va dir que sí, però no estava massa comunicatiu. Em sembla que fins i tot jugant ell el Barça hagués passat per sobre del Madrid.

    Ferran, tens sort de la meva fixació amb Islàndia. Però com li deia a en Joan, ara ja el tenim localitzat, li podria haver demanat el telèfon, però almenys ja saps on trobar-lo.

    rits, estan sortint unes setmanes que déu n'hi do. Entre el fred europeu, que ahir encara cancel·lava vols, i ara això... Com per nadal hi hagi problemes, em sembla que es munta una revolució...

    Sànset mamón!!

    ResponElimina
  35. sí, sí, el que vulguis... però tu et fas vell.

    *Sànset*

    ResponElimina
  36. però què vol dir això de "però tampoc és qüestió d'explicar-ho tot". Què més va passar? Ara m'he quedat intrigada

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.