dijous, 23 de desembre de 2010

Lectures 2010

Aquest any estic força content amb el ritme de lectura que he tingut, i com els darrers desembres m'agrada compartir la meva llista de llibres amb tots vosaltres. El fet de fer aquesta llista cada any i de tenir un blog de llibres em sembla que em fa llegir més, sempre vull superar-me, i m'agrada veure, a finals d'any com la llista ha assolit un bon nombre de lectures. En aquest 2010, els següents llibres han saltat del calaix de pendents per aquest ordre:

After Dark - Haruki Murakami
El nombre del viento - Patrick Rothfuss
97 segundos - Ángel Guriérrez i David Zurdo
El gran engany - Dan Brown
100 mites de la ciència - Daniel Closa
El príncep de la boira - Carlos Ruiz Zafón
El fred modifica la trajectòria dels peixos - Pierre Szalowski
El palau de mitjanit - Carlos Ruiz Zafón
Els llums de setembre - Carlos Ruiz Zafón
Desayuno en Tiffany's - Truman Capote
Un món sense fi - Ken Follett (començat al 2008)
El món de Sofia - Jostein Gaarder
La dona de verd - Arnaldur Indridason
Los hombres que no amaban a las mujeres - Stieg Larsson
La noia que somiava un llumí i un bidó de gasolina - Stieg Larsson
El salze cec i la dona adormida - Haruki Murakami
La reina al palau dels corrents d'aire - Stieg Larsson
La bodega - Noah Gordon
Si una nit d'hivern un viatger - Italo Calvino
La solitud dels nombres primers - Paolo Giordano
El rei del món - Salvador Macip
Els jugadors de whist - Vicenç Pagès Jordà
Trilogia de Nova York - Paul Auster
Cámara de gas - John Grisham
El gran Gatsby - Francis Scott Fitzgerald
Vuelo final - Ken Follett
El primer dia de les nostres vides - Teresa Roig
El joc de Déu - Salvador Macip
Aurora boreal - Åsa Larsson (lectura actual)

No ha estat un any de males lectures, penso que ha estat millor que 2009, la majoria tenen un nivell mitjà-alt. Entre tots destacaria 'El nombre del viento', un llibre de fantasia magistral, la trilogia Millennium, que està molt bé, tot i que un pèl sobrevalorada, 'Un món sense fi' que és una obra magna i 'Els jugadors de whist' que va ser una bona sorpresa, un llibre fantàstic.

I en l'apartat de decepcions, constatar que Ruiz Zafón és un pesat, i sobretot 'Desayuno en Tiffany's' i 'Si una nit d'hivern un viatger', dos llibres que desrecomano totalment, almenys a mi se'm va fer un món acabar-los, i això que són curts. Tenen sort que me'ls acabo tots, perquè era per tirar-los per la finestra.

Ja ho sabeu, qualsevol cosa que vulgueu comentar, encantat de xerrar una estona sobre llibres, i si voleu llegir les ressenyes que en vaig fer en el seu moment, de tots menys del primer i l'últim, podeu anar aquí.

Molt bones festes a totes i a tots!!!

38 comentaris:

  1. Bona nit Xexu! i bona llista la que ens presentes. De tots els que tu has llegit aquest any, tan sols n'he llegit tres. Ja fa uns quants anys que vaig llegir "El món de Sofia", una entretinguda i amena manera de presentar-nos la història de la filosofia. a mi em va agradar. I ja fa menys temps que vaig llegir la "Trilogia de Nova York" del tito Auster i "Càmara de gas" del tito Grisham que també em varen agradar. Precisament ara estic llegint "La tapadera" d'aquest últim i ja he demanat als Reis que em portin "Sunset Park", l'últim d'Auster (vaig llegir a l'Avui una crítica que el deixava bé, veurem si respon a les expectatives). Aquí a casa, tant l'Assumpta com jo ja estem preparant les nostres llistes. Bona nit!

    ResponElimina
  2. No he fet una lectura tant extensa com la teva però si que t'haig de dir que hem coincidit amb quatre títols.
    Bones festes, i no facis res que et molesti massa

    ResponElimina
  3. Una bona llista que crec que aquest any no superaré perquè com ja he dit al meu bloc estic de crisi lectora des del final de l'estiu i no porto un gran ritme que diguem. Encara he de fer recompte i ja veurem. De tota la teua llista tinc pendent el dels jugadors de whist...que demà me l'aniré a comprar i dels altres coincidim en 13 títols que he llegit i ja veus que són molts. De tots els que conec destacaria El món de Sofia que em va agradar moltíssim i que recomano quan em pregunten l'opinió. M'encanten aquestes llistes i això que no n'havia fet mai. Una forta abraçada, XeXu i que passis unes bones festes.

    ResponElimina
  4. Bufff, jo no arribo a llegir tants llibres. Mira que m'agrada llegir i mira que disposo de poc temps... així i tot també ha caigut la trilogia del Larsson. L'he llegida un pèl forçat, la veritat, i no m'ha acabat de convèncer. El primer el vaig trobar bo, però el segon (especialment) i el tercer els vaig trobar especialment fluixets.

    De la resta, ja fa molts anys vaig llegir El món de Sofia. A mi, personalment, em va encantar.

    Si t'ha agradat aquest llibre d'en Gaarder et recomano "El misteri del solitari". El vaig llegir fa molts anys també, però recordo que em va encantar, més que el món de Sofia. En canvi, del mateix autor desaconsello totalment "Maya".

    Apa, doncs, me'n vaig a llegir una estoneta.

    ResponElimina
  5. De tots els que dius n'he llegit , els Murakamis com ja saps i El fred modifica la ttrajectòria dels peixos, El món de Sofia (fa anys) El celler de Noah Gordon i La solitud dels nombres primers. Els 6 em van agradar força.

    I n'hi ha uns quants més que tinc pendents, entre ells els d'en Daniel Closa i de Salvador Macip i El nombre del viento.

    Una bona llista!

    ResponElimina
  6. Una companyia curiosa i heterogènia. No em pensava que veuria els meus llibres entre Capote, Auster, Follet i Zafón! Gràcies per reservar-me dos llocs a la llista de l'any!

    ResponElimina
  7. Uuuuui, jo seria incapaç de fer la llista quan encara falten TANTÍSSIMS dies perquè s'acabi l'any... Mai saps què pot passar ;-)

    Vaig a veure en quants coincidim:

    El nombre del viento
    El príncep de la boira
    El palau de mitjanit
    Els llums de setembre
    Cámara de gas

    He de dir que "El nombre del viento" el vaig llegir a recomanació teva i que em va agradar moltíssim, i també en vaig fer una ressenya. (Per cert, que en aquests moments m'estic recordant jo del nom del vent... de la m*** de Mestral que fa i que... grrrr)

    I que em va fer molta il·lusió que llegissis Cámara de Gas perquè era recomanació meva (va, sí, i del Jordi Banyera també hehe)

    De tots els altres m'agradaria molt llegir El món de Sofia (i, com el tenim a casa, doncs segur que, si no passa res estrany, durant el 2011 el podré llegir)

    ResponElimina
  8. Xexu...deunidó!
    D'on treus les hores?
    Passava a deitjar-te un bons dies, o un bon nadal, o un bon solstici d'hivern, o unes bones festes...
    Una abraçada!

    ResponElimina
  9. Les bones recomanacions ja me les he anat apuntant.En alguna de les dolentes ja coincidim.El que m'ha sorprès és que parleu molt bé d'"Els jugadors de whist".Me l'apunto per investigar.Molt bones festes per tu també.

    ResponElimina
  10. Coincidim en 2, el darrer d'en Macip, molt divertit, i el primer del Larsson, un pal.

    ResponElimina
  11. Dels que poses, he llegit "After Dark", "Un món sense fi", els del Larson (com no), "La bodega", "Cámara de gas" i "Aurora boreal". No, si serà veritat que compartim gustos... ;-)

    Tinc pendent "El nombre del viento", però com que és una trilogia inacabada, encara no el llegiré fins que no s'acabi. Sinó ja no te'n recordes de res quan agafes l'últim llibre!

    Ara estic amb "Rere els murs" de Núria Esponellà, però no m'acaba d'enganxar. Porto gairebé tres setmanes amb ell, quan els llibres em duren només una. A veures si per Nadal li dono una empenta!

    Existeix la paraula desrecomanar?

    Què tal el de "97 segundos"?

    Bones festes, Mr. Nocturn!

    ResponElimina
  12. Bona llista. La gran majoria no els he llegit però n'hi ha bastants que m'agradaria fer-ho.

    BONES FESTES per tu també!

    ResponElimina
  13. Collons, si que dorms poc. Un bon grapat de pàgines, sí senyor, i algunes d'elles fan mooolta patxoca, també.

    Molt bones festes (ara ja quasi que sí, no?)!!!

    ResponElimina
  14. pensava que aquest post el faries al Llibres i punt!! m'ha sorprés veure'l aquí.

    déu n'hi do de la llista. Dels poquets que he llegit aquest any, coincidim amb La solitud dels nombres primers.

    ResponElimina
  15. Bona llista! només he llegit tres del que has llegit...totes les lectures, o quasi totes són bones, ens fan pensar, somiar i de vegades reflexionar...Bones festes i bones lectures XeXu!

    ResponElimina
  16. L'altre dia li deia al Sànset: és possible que ja faci un any que la gent dels blogs fes aquelles llistes de llibres interminables???
    Que fort! A principis d'aquest any vaig pensar que aquest any sí, que llegiria mooolt! i que podria fer una llista... ostres! sóc fatal... ja ha passat l'any... mare!!! Ho deixarem per l'any vinenet...
    Dels que has dit només he llegit After dark i alguns contes de El salze cec. Has llegit Tòkio blues del Murakami? A mi em va encantar!
    Esperarem impacients la llista del 2011, poca broma, no ens n'adonarem i ja l'estarem comentant...aix!

    Utnoa

    ResponElimina
  17. Caram quin ritme que has dut aquest any! Coincidim en alguns, però jo aquest ritme no l'he pogut dur. Ja m'hagués agradat! Me n'apunto uns quants. Em sembla una bona llista!
    Et desitjo molt bones festes a tu també!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  18. Coincidim en molts dels llibres que has llegit, clar que no tots els he llegit enguany. El de Murakami "After Dark" me va agradar molt. La trilogia Millenium, què dir? "El celler" de Gordon me va agradar però no dels que més d'ell. Zafón, vull comprar-me "Les llums de setembre". La resta els he llegit tots menys el darrer que com m'han dit que és xerec no tenc intenció de comprar-lo. Auster, Giordano,Capote... Podria escriure't un testament de comentari xerrant de llibres, però no ho faré. No voldria que aquest blog pugui rebentar per culpa meva, hehe.

    Bon Nadal i Bones Festes, Xexu!

    ResponElimina
  19. M'apunto el que tinc pendent d'aquesta llista per fer la meva llista de Lectures 2011!

    Molt bones festes també per a vós, XeXu!

    ResponElimina
  20. No et perdono que em maltractis Calvino, però bé, són els dies que són i, per tant, Bones Festes!

    (grrrrr Calvino és DÉU! grrrrrr no ha escrit mai res dolent grrrrrrr mare meva aquest jovent grrrrrrrr)

    ;)

    ResponElimina
  21. XeXu, no coneixia el teu blog de llibres :) Molt bé, me l'he guardat a preferits i així que tingui una estona m'hi passejaré tranquil·lament.
    N'he llegit alguns que comentes, com la trilogia de Larson, i m'apunto el de fantasia que recomanes. Jo, si t'agrada aquest gènere, te'n recomano un que es diu "Stardust" (Neil Gaiman), en van fer la pel·lícula però el llibre està molt i molt bé.
    Jo també em faig una llista dels llibres que llegeixo cada any ;) som uns malalts??
    petons!!!

    ResponElimina
  22. No he llegit el post, lleig ho sé, ja passar´emés endavant. Només passava per desitjar-te bones festes.

    ResponElimina
  23. uiii, ja he tornat per escriure el comentari que toca. Es nota que és el dia de Nadal fa més de 12 hores que ningú et deixa un comentari.

    Deu n'hi do els llibres que has llegit. Em guanyes per golejada. Esperaré a penjar la meva llista ( que ja està apunt) el dia 30 a veure si aquest setmana que tinc de vacacnes puc fer una apretadeta .Dels que has penjat n'he llegit uns quants: milenium, els d'en Zfon, el món de sofia... i n'hi ha alguns que tinges de llegir i van a la llista de pendents del 2011; el de la Teresa Roig i els jugadors de T.. ( no sé com s'escriu) Alguns dels que has llegit estaven a la de penents del 2010 ( Murakami , Follet i un dels de Zafon).

    Bon final d'any i bones lectures!

    ResponElimina
  24. Hola Xexu,
    M'agrada aquest recull, ja és una tradicció de nadal.
    Prenc nota mental de les teves opinions, ja que ara per Nadal regalo i demano que em regalin més llibres. I com que només regalaria que llibres d'intriga i dolor de barriga, que són els que a mi m'agraden, doncs va bé veure els punts de vista vostres per ampliar el ventall.

    Aprofito per desitjar-te MOLT BON NADAL!!!! :)

    ResponElimina
  25. Sóc jo de nou:
    i és que acabo de llegir la cita que tens dalt. M'ha agradat molt perquè malhauradament és molt certa. Te la puc copiar i posar-la al meu blog???
    Ja em diras something ;)

    ResponElimina
  26. 29 llibres en 12 mesos?! Déu n'hi do! Més de dos llibres al mes! Quin ritme! Crec que pots estar més que content!

    ResponElimina
  27. Tinc feina una hora per copiar i recordar el que he llegit i el que no. Ara mateix tinc a les mans "El professor", Però no pas el de Frank Mc Court, l'autor és impronuciable, ja te'l diré, però és l qui va escriure "El psicoanalista" i em va enganxar tant comaquest,psicothriller, en diuen... Un petonàs, vaig a menjar escudella!

    ResponElimina
  28. A mi Murakami no m'ha agradat massa..."Kafka en la orilla" em va fallar un poc, però no descarte tornar a agafar alguna cosa d'Haruki. Jo estic ara amb "Amèrica, Amèrica" de Xavier Moret. Per ara, el recomane. Jo n'he llegit també molts, aquest any. Ha sigut productiu, el 2010, però la veritat és que pocs llibres es salven...Ken Follet m'agrada molt...no descarte "La caiguda dels Gegants" (falta comprar-me'l!!).
    Que sàpigues que he copiat la llista a un word; la tindré de referència!
    Una abraçada i...disfruta del Nadal i de l'any nou!
    Salut :)

    ResponElimina
  29. Moltíssimes gràcies a tots per comentar aquest post de la llista de llibres, que ja és tota una tradició per mi i m’encanta fer-lo. És genial parlar de llibres amb una clientela tan experta! Aprofito per desitjar molt bones lectures a tots per l’any que ve!!

    Josep Lluís, El món de Sofia era un deute que tenia fa molt temps, tothom el va llegir fa anys, pel que es veu. Però jo no l’havia llegit, i perquè me’l van deixar, si no no sé si l’hagués comprat per mi mateix. També em va agradar, tot i que se’m feia pesat a estones. I dels altres dos autors, en podràs llegir ressenyes aquest any segur, si vols és clar. Seguint les vostres recomanacions ja tinc a la lleixa de pendents un de Grisham i des d’ahir mateix un d’Auster. A aquest darrer li he de donar noves oportunitats, a veure si em convenç o l’elimino de les llistes. Ja ho té això, el bo d’Auster.

    Garbí24, ja podries dir quins són! Llegir més o menys tant hi fa, cadascú té el seu ritme. Però això sí, sempre tenir algun llibre entre mans. Bones festes a tu també.

    Kweilan, aquesta crisi lectora teva em preocupa més que l’econòmica. Com pot ser que la nostra Kweilan, la reina dels lectors catosfèrics estigui en crisi? Segur que inverteixes el temps en coses millors, si no, no m’ho explico. I hi ha poques coses millors que llegir, així que… 13 són molts, i tant! Segurament seràs dels que més n’ha llegit d’aquesta llista, podríem fer una classificació. El món de Sofia està bé, jo crec que el vaig llegir de massa gran. Bones festes Kweilan, a veure si els Reis et porten bons libres i recuperes la fal•lera.

    Porquet, la trilogia Millennium jo la vaig deixar passar fins que la gent va parar de llegir-la en massa. Em feia molta mandra. Vaig trobar un bon llibre, però pesat a estones, i sobretot una mica sobrevalorat. Per mi se li podrien treure unes 1000 pàgines, mira què et dic. I com ja comentava, El món de Sofia el vaig llegir de massa gran, i no sé si em tornaria a agradar llegir l’autor.

    Carme, coincidim en 6, que no està malament. Aquest proper any els Murakamis no paren, i segurament també hi haurà algun Noah Gordon també. El llibre del Dan te’l recomano perquè és molt curiós. Del Macip, em quedo amb El joc de Déu, el nou. I El nombre del viento per mi és l’estrella de l’any, amb Un món sense fi, dues grandíssimes obres. Si t’agrada la fantasia, et pot agradar molt.

    Salvador, doncs ja pots començar a creure-t’ho. Dels que cites, molt de nom, però Capote i Zafón se’n poden anar a pastar fang. A Auster li donaré més oportunitats però estic segur que sempre em divertiran més els teus llibres, i amb Follett t’ha sortit un contrincant més dur, perquè és una mala bèstia. Però res que no pugui arreglar Sherman Comet, no? Gràcies a tu per regalar-me’n un!

    Assumpta, està perfectament calculat, què et penses! Aurora boreal, tenint en compte les festes i que molts dies no podré llegir, em durarà fins a final d’any, però no més, que si m’endarrereixo, que és possible, li fotré canya. I el 2011 començarà a sac, ja veuràs. Només coincidim en cinc, hi ha altres que et guanyen, i això que ens anem recomanant llibres mútuament, eh? Hehehe. Dona, El nombre del viento molt millor que Cámara de gas, on vas a parar. I res dona, si tens un llibre que vols llegir a casa, a què estàs esperant? A no tenir 5 llibres simultanis potser?

    Fanal blau, la resposta és fàcil, trec les hores de la nit! Bones festes per tu també.

    Maria, no sabria descriure’t què em va agradar tant de ‘Els jugadors de whist’, és un llibre fet de retalls, explica la història actual de la família, barrejada amb records que van evolucionant de molt lluny fins l’actualitat, i és la història també d’una obsessió, tot barrejat amb incomptables referències culturals, de música, de pel•lícules… un conjunt que acaba sent molt bo. Pot ser un llibre complicat de recomanar perquè penso que a no tothom li agradarà per igual, però jo només en puc dir que em va encantar.

    ResponElimina
  30. Deric, espero que el teu comentari el llegeixi en Macip, que li alegraràs el dia! Sóc coses molt diferents, però sempre he dit que en Larsson està sobrevalorat.

    Sr. Banyera, coincidim en 8 llibres, és una bestiesa! La Kweilan n’ha llegit 13 d’aquests, et supera, però això no vol dir que compartim gustos, sinó que ella ha llegit tot el que no està escrit. Els que som més modestos i llegim menys, potser és normal que coincidim, però amb tu crec que sí que compartim alguns gustos, i a més ens hem anat recomanant llibres al llarg de l’any.
    Faràs bé d’esperar a que s’acabi la trilogia de ‘El nombre del viento’, que ja sé que tens molt poca memòria!! Fa temps que espero el segon, la millor crítica que en puc fer és que jo no podré esperar-me. A la que surti al mercat, ve cap a casa i passarà per davant de qui sigui.
    Llegeixes un llibre cada setmana? És clar, llegint pel carrer… Així que tu no fas la llista perquè no hi cabria, oi?
    Vaja, m’has atrapat, ‘desrecomanar’ no m’ho accepta, però no sé com dir-ho. Alguna idea?
    ’97 segundos’ pintava molt bé per l’argument, si vols pots llegir el que en vaig dir en el seu dia al Llibres i punt!, a mi ja m’interessen aquestes coses de conspiracions al voltant del viatge a la lluna. I la idea general del llibre està molt bé, però després et trobes un llibre fluixet que escrit per unes altres mans hauria pogut ser una bomba.

    McAbeu, és qüestió de posar-s’hi. A veure si t’hi animes.

    Joan, afegeix a totes aquestes pàgines un bon grapat de posts al dia, escriure’n algun de tant en tant (força sovint, per què no dir-ho), contestar els comentaris, i sobretot, viure una mica. Sí, dormo poc…

    rits, vaig dubtar si fer-lo aquí o allà, però aquesta també és una manera de linkar els dos blogs. A més, aquest era un dels posts de final d’any del Bona nit, i ja ho he deixat així. Aquest llibre amb el que coincidim a mi em va deixar una mica fred, no sé a tu.

    Utnoa, jo sóc un malalt d’apuntar coses, puc fer llistes de tot! M’encanta fer aquesta de llibres llegits, però noia, sí que és una cosa que ens va mostrant com passa el temps. A veure si aquest any t’hi animes, encara que siguin pocs llibres, cadascú té els seus ritme. I en parlem l’any que ve. Sí que he llegit Tòquio Blues, també em va agradar molt. És el llibre estrella de Murakami (de moment), i ho té ben merescut.

    Guspi, les obligacions de vegades no ens deixen llegir tant com voldríem, ni fer tantes altres coses. Jo sempre miro de trobar una estona per llegir, hi ha una mica d’auto-obligació també, perquè és fàcil deixar el llibre a banda quan tens altres coses. A veure si el 2011 pots llegir més.

    Caterina, el senyor aNobii diu que coincidim força, i sembla que no s’equivoca. A mi Murakami ja saps que m’agrada força, i penso com tu que el Celler està lluny dels millors llibres de Gordon. Millennium em va agradar, però el trobo una mica sobrevalorat. Tenint en compte el teu avatar, suposo que a tu et va agradar molt més que a mi! El darrer de Zafón no és que sigui tan dolent, el que passa és que són tots igual. Un parell de llibres passi, però si el tio no li posa una mica de suc, o varia les històries, el proper llibre no el llegirà ni ell. Jo el vaig llegir i si no n’hagués llegit d’altres, segurament pensaria que és un bon llibre. Igual que l’Ombra del vent, que em va encantar, però si hagués llegit els altres primer segurament no m’hauria impressionat tant. A Auster li donaré més oportunitats, segurament no trigaré massa, però als altres dos no cal… i ja paro a veure si el testament l’acabaré escrivint jo!

    ResponElimina
  31. Amic Zinc, tinc entès que sou un gran lector, però no tenim la sort de que ens il•lustri amb la seva llista de lectura, cosa que a mi m’interessaria. Espero que 2011 sigui un gran any per vós, i també de bones lectures.

    Clídice, ja saps que t’aprecio, però amb tota la peneta del meu cor et diré que el llibre aquest és insuportable. Calvino pot ser Déu o la mare que el va parir. Però si a mi em diverteix més Macip i d’altres escriptors novells què vols que t’hi faci?

    LluNa, no sóc un amant del gènere de fantasia, m’encanta Tolkien i em va agradar molt El nombre del viento, però no en solc llegir. Però bé, de tant en tant no està malament, així que t’agraeixo la recomanació, a veure què tal. Si et fas una llista cada any m’encantaria veure-la, per què no ens l’ensenyes? Serem uns malalts, però que no ho passem bé?

    Mireia, no ho entenc, tu creus que la gent no em deixa comentaris perquè era nadal? Que desaprensius!! Hehehe. Gràcies per passar i felicitar-me les festes. Em sorprèn haver llegit més llibres que tu, deu ser que has tingut molta feina. Estic esperant la teva llista, a veure què tal. A veure si t’agrada Els jugadors de whist, li estem fent molta propaganda entre tots, però jo crec que és un bon llibre. No et cansa Zafón? Ostres, jo em sembla que faré vacances d’ell.

    Nits, jo també regalo llibres molt sovint, i m’encanta que me’n regalin. El millor és pensar una mica en la persona i buscar quins llibres li poden agradar. És clar que hi ha valors segurs, però així com hi ha regals personals, trobo que els llibres també ho poden ser, si saps encertar els gustos del regalat.
    I tant que pots agafar la cita, jo mateix la vaig agafar d’un blog. No és meva, jo de tu citaria Ovidi Montllor com a autor, que tampoc crec que et digui res si no el cites, però queda bé, no?

    Albert BiR, hi ha gent que llegeix moltíssim més, però vist així com ho poses la veritat és que fa goig. Jo estic molt content, no puc llegir a un ritme massa més alt, i aquest ja em va bé.

    Zel, per això va bé anar apuntant tots els llibres que llegim, o és que penses que jo me’n recordo de memòria? Hehehe. Jo ho tinc apuntat a més d’un lloc.

    Olguen, si no t’agrada Murakami et declaro persona non grata al Bona nit! Hahaha, és broma. A mi sí que m’agrada força, i el de ‘Kafka a la platja’ un dels que més. Ken Follett també m’agrada molt, però aquest nou em sembla que el deixaré per més endavant, almenys per quan surti en butxaca. Ostres, és que aquest home té una tendència a escriure totxos!!

    ResponElimina
  32. OLGUEN, no pateixis que no et declararà "non grato" hehehe mira jo què dic "Eccccs Kafka a la platja"... aquell torturador de gats disfressat de Johnny Walker, quina angúnia i aquell nano de 14 o 15 anys amb un complexe d'Edipo que fa repelús i tot... No el vaig ni acabar, així que ja veus que no ets l'únic a qui no agrada hehe :-DD

    ResponElimina
  33. A mi no em va agradar gens, no recordo el que et vaig dir al Llibres i punt, però cada vegada que el recordo encara m'agrada menys. El personatge d'ella m'era poc creïble i tota la història la vaig trobar trista (i no una tristor que diguis és que és una gran història dramàtica).

    ResponElimina
  34. D'això... mmmm... com va l'Aurora boreal d'Åsa Larsson? Ja el vas llegint? ;-)))

    Jo he de dir que aquesta tarda mateix n'he començat un i estic amb un "canguelo" dividint pàgines i calculant... hehehe... Ostres, és que pot acabar essent un llibre com "apàtrida" però en lloc de "pàtria" doncs amb "any", perquè si no l'acabo abans de les 23:59 del dia 31, no el podré posar a cap llista... Però bé... l'acabaré segur, segur (si visc)... Té 109 pàgines i la lletra molt gran. I quan acaba un capítol, deixa la resta de la pàgina en blanc. He calculat que el 29 per la tarda me'l puc haver polit... i llavors NO PUC començar-ne cap més fins el dia 1... EVIDENTMENT!! :-DD

    Si l'acabo el 29 per la tarda, el 29 al vespre ja podré fer la llista... Quina emoció!!... Mira, què vols que et digui... És una de les meves il·lusions blogueres ;-)

    ResponElimina
  35. Definitivament el Zafon és un pesat i pel meu gust està sobrevalorat! Alguns dels teus llibres els he llegit altres anys, d'altres qeuden pendents, però hi ha tant a fer!

    ResponElimina
  36. ui quina vergonya, llegeixo poquíssim en comparació!! coincidim en un parell només.

    ResponElimina
  37. D'acord Xexu! La publicaré en breu :)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.