dimecres, 15 de desembre de 2010

Balanç 2010

El temps passa volat i ja estem a 15 de desembre, dia que he triat, des que tinc blog, per fer una mica de balanç del que ha estat l'any en curs. Ja li queda ben poqueta vida.

2010 és un any que ha tingut alts i baixos per mi. Venia precedit d'un 2009 en caiguda, si no lliure, sí que progressiva, i podria dir que ha estat millor. De seguida vaig començar a espantar fantasmes, fer una mica de neteja mental. No eren èpoques fàcils, però ho intentava. Per sorpresa meva va aparèixer una persona que es tornaria important, i que em va alegrar el primer terç de l'any, però l'efecte es va desinflar tan ràpid com s'havia inflat, sense que hi hagués massa cosa per explicar.

Al maig, el meu mes més odiat, va morir el meu gatet Bamboo, una pèrdua molt sensible per mi. El gat lluitador (i malparit) ja no va poder més. Molts cops penso en ell quan veig el seu germanet.

A l'estiu vaig recuperar el contacte amb la persona més important de la meva vida, però tot i que hi va haver un apropament, va ser només una il·lusió i va acabar com havia començat; no era el primer cop que passava. També vaig rebre una de les notícies més importants de la meva vida, els meus amics residents a Edinburgh esperen la seva primera criatura, que ja sabem que serà un nen.

Al llarg de l'any he conegut algunes persones noves, especialment en aquest darrer terç que m'han aportat coses bones i que m'han ajudat a veure les coses de manera diferent.

En qüestions laborals, he aconseguit mantenir la feina tot i la crisi i els acomiadaments a la meva empresa. Continuo content del meu equip de treball, la incorporació que vam tenir a principi d'any ha demostrat ser molt i molt valuosa. Segueixo vivint sol al mateix lloc, amb una mica de nostàlgia de Barcelona, ara amb només un gat. I en temes d'amics, destacar un cop més la immensa sort que tinc de comptar amb ells.

També ha estat un any en que m'he mogut força, revisitar Roma a l'abril, el viatge d'estiu a Suècia, el meu primer viatge sol, en aquest cas revisitant Lisboa, i la ja clàssica excursió a Edinburgh, que va acabar en ensurt a l'hora de tornar a causa de la neu.

I virtualment l'any ha tingut de tot, és clar. Al març vaig obrir el Llibres i punt!, el meu blog per parlar de llibres, del que n'estic molt content. El Bona nit ha vist ja més de 600 posts. Al juliol vaig declarar la independència unilateral de Catalunya, vaig iniciar el rescat de posts oblidats, em vau donar el c@t reflexiu per tercer any i vaig guanyar un llibre d'en Macip en un dels seus concursos (fàcils, per sort). Però el millor de tot és seguir comptant amb tanta gent que em doneu el vostre suport post rere post, alguns dels quals sembla que hi sigueu des de sempre, i altres que espero anar coneixent més amb el temps. Gràcies per ser-hi.

38 comentaris:

  1. Doncs malgrat les penes que hagi tingut aquest any, trobo que el balanç és positiu. Esperem que no es capgiri en aquests 15 dies que falten... :S
    Et desitjo un balanç molt i molt positiu per al 2011!

    ResponElimina
  2. Anava llegint poc a poc... Parles de coses importants, coses de la teva vida real, coses bones, coses tristes... llegeixo amb molt de respecte.. penso que jo no m'atreviria a fer un post així... massa personal i jo sóc més hermètica en algunes coses (bé, potser és perquè tu escrius amb pseudònim i a mi em reconeix qualsevol! hehe) però... de cop, em poso a riure... Tioooo!! Hahaha ja no recordava que havies declarat la Independència de Catalunya de forma Unilateral!! Va ser boníssim aquell post!! :-DD

    Els meus millors desitjos pel 2011!! Amb tota sinceritat i de tot cor!! :-)

    Serem aquí d'aquí un any, XeXu? (Aquí vull dir al món dels blogs, clar... al món dels vius crec que tenim més possibilitats de ser-hi que no pas de no ser-hi)

    ResponElimina
  3. Sempre podria haver estat millor....però vist el resum, és un any més que portes a l'esquena amb balanç positiu. El proper que sigui millor encara si pot ser,

    ResponElimina
  4. Ep, abans no acabi aquest any, vull afegir-me al teu balanç com a seguidora i. . . pel que veig seré la 150. ..no hi ha premi'!! he, he!

    Et desitjo un 2011 ple de sorpreses (sempre agradables)

    ResponElimina
  5. Vaja, després de llegir aquest apunt-resum em queda el dubte de què passarà en els quinze dies (mal comptats) de torna. Caram, què no penses penjar res més fins l'any vinent o què?

    No, jo no et desitjaré bon 2011 (encara), i en canvi concentraré els meus desitjos en el que queda del 2010. No està la cosa com per malgastar un sol dia. ;P

    ResponElimina
  6. Me n'adono que ha passat el temps perquè recordo el teu balanç de l'any passat. Si més no aquest sembla força més reeixit :) espero que el proper sigui en crescendo :)

    ResponElimina
  7. El què compta és que tinguis la percepció que va de pujada. És difícil fer aquests balanços sense dramatitzar i sent objectiu. És un bon exercici i te’n ensurts prou bé.
    Ara prem pause i mira que pots fer durant el que queda de desembre, que si no t’has esperat al 31 per fer balanç serà per alguna cosa...

    Faré com en Joan, i encara no et diré res sobre el 2011.

    *Sànset*

    ResponElimina
  8. Al menys jo, apreciat Sr. Xexu (que es noti l'escola "de postí" que em va donar educació), penso seguir voltant per aquí fins que no em faci fóra de casa seva.
    La calidessa amb calidessa es paga.

    ResponElimina
  9. En un any hi ha temps per coses bones, no tan bones i dolentes. Me n'alegro que a l'hora de fer el resum concloguis que aquest t'hagi anat millor que l'anterior.

    Dues coses més, dir-li a l'ASSUMPTA que si que hi serem aquí d'aquí a un any, almenys la intenció és aquesta, no? :-)) i dir-li a CARME J. que secundo la seva petició de Premi pel Seguidor 150, recordant (de passada) que encara espero el que em toca per ser el Seguidor 100. :-DD

    ResponElimina
  10. Fer balanç a finals d'any és un clàssic (jo la primera!) I està bé destacar lo bo, allò que hem après, les noves oportunitats que hem tengut, les amistats de sempre i les noves, les sorpreses que te dóna la vida de tant en tant, els bons moments, lo afortunats que som encara que a molts se'ns oblidi a vegades i mentre hi hagi salut, els viatges (i, per què no?, també les lectures), i un llarg etcètera.

    S'acaba un any i en comença un altre. Esper, Xexu, poder-te seguir llegint durant molts anys més! :)

    ResponElimina
  11. els trets del resum daquest any m'han semblat molt emocionals, no?
    un resum on hi destaca l'emoció... és un bon resum!

    ResponElimina
  12. Ja s'ha dit el que jo t'hagués dit, però afegeixo que m'ha fet molta gràcia que triessis per fer balanç bastant abans de cap d'any, has estat original!.

    ResponElimina
  13. Fa temps que vaig deixar de fer balanços de l'any però aquest 2010, de moment, ha estat molt millor que el passat amb el tema de la separació, etc.

    ResponElimina
  14. Un bon resum d'any. I esperem que el proper la cosa encara millori més. Gràcies per comptar el meu concurs entre els coses destacables de l'any!! ;-)

    ResponElimina
  15. Doncs pel balanç, si més no hem fet remuntada respecte l'any anterior! I no ha estat malament del tot, m'agrada que siguis equitatiu i destaquis tant les coses positives com les que no ho són tant. És que a mi de vegades em costa veure lo positiu, sembla que el que ha sortit malament ho hagi d'emmascarar tot... Però no! Vinga que la remuntada ja ha començat! Ara només cal seguir-li el fil.

    ResponElimina
  16. hi ha hagut de tot, així és la vida. M'avanço i et dic Bon 2011!!!

    ResponElimina
  17. fidel al teu balanç a mig desembre!

    Malgrat la pèrdua del bamboo, per les teves paraules ha estat un any de guanys. En pots estar content.

    I el bamboo sempre estarà amb tu. Per molt que et queixis que era un malparit, te l'estimàves de valent.

    ResponElimina
  18. Trobo que apart de lo del Bamboo, no has tingut un mal any. Me n'alegro molt i gràcies a tu per deixar-nos llegir els teus apunts que sempre són enriquidors.

    ResponElimina
  19. ufff, ets valent, oi? Jo seria incapaç de fer una cosa així i menys en públic. Tot i que estic contenta amb la vida que porto, diseccionar-la i mirar-la mab aquesta objectivitat m'és impossible. Em trec el barret!

    Si aquest any és millor que l'anterior ja és un bon senyal, molt bó. Tot i el mals moments sembla que estàs més content i això és avanç. Només em queda dessitjar-te que el final d'any ( queden 15 dies , i 15 dies poden donar per molt) ajudin a fer l'any encara millor. D'aquí uns dies torno i et felicito l'any nou!

    ResponElimina
  20. Com tot any, com a tota persona, hi ha hagut llums i ombres, però crec que, si ho poses tot en una balança, aquesta es decantarà cap a "progressa adequadament".

    Jo sóc un seguidor del teu blog des de fa no massa, així que no he conegut tot el teu recorregut, però, per la meva part, jo et dono les gràcies per els teus posts i els teus comentaris, sempre sincers.

    Ah, i compte a fer resums abans que s'acabi l'any, que en 15 dies el món pot donar moltes voltes i encara hauràs de fer un annex al post!

    ResponElimina
  21. Gràcies a tu! Tots els anys tenen coses bones i coses dolentes, però pel que he llegit aquí, la balança en el teu cas s'inclina cap a les coses bones.
    En tot cas, espero que el 2011 et vagi tot millor.
    Adéu!

    ResponElimina
  22. Deixant de banda els contratemps i els clarobscurs de la vida jo diria que al capdavall el balanç és positiu....a seguir endavant i els fantasmes a esvanir-se en l'aire ....felicitats pel bloc XeXu i a seguir caminant! ah i gràcies a tu!

    ResponElimina
  23. I gràcies a tu per escriure-hi!
    Un resum molt ràpid però alhora força detallat de com ha estat aquest any. Me n'alegro que hagi significat una certa recuperació d'un any difícil anterior. Val més ser optimista i pensar que aquesta línia ascendent continuarà el que queda d'any i el 2011. Per desgràcia, les coses no acostumen a ser com nosaltres volem (perfectes) però bé ens hem d'esforçar per a intentar que així siguin.
    Molta sort!

    ResponElimina
  24. Ui, a mi em faria pànic fer un resum de l'any com el teu, però cal felicitar-te: a falta d'un parell de setmanes per acabar-lo, el balanç és altament positiu. I encara falta la loteria...

    ResponElimina
  25. T'animo de tot cor a que segueixis amb la mateixa intensitat durant el 2011, i prometo seguir llegint el teu blog!

    ResponElimina
  26. Un balanç prou satisfactori, no creus? aquestes coses són les que sumen per poder dir que s'és feliç. Gràcies per compartir-les amb nosaltres i deixar-nos participar virtualment de tant en tant...

    ResponElimina
  27. M'alegra llegir aquest balanç, XeXu, no està gens malament i traspua optimisme en el futur. Saps com m'has fet patir en ocasions, però ara em tranquil·litza llegir-te.

    I encara queden 15 dies en els que pot passar de tot!! ;-)
    Petons, guapu i bones festes!

    ResponElimina
  28. Ei, felicitats per la feina feta. Una feina d'introspecció i de valentia que té tela! Després de la tempesta surt el sol o sigui que endavant i segueix essent fidel a tu mateix!

    ResponElimina
  29. Reitero el meu agraïment per llegir el meu balanç i comentar-lo. És un post molt personal en el que any rere any explico sempre alguna coseta més del que vaig explicar en el seu moment. Diem moltes coses, però poques de clares. Almenys un cop l’any m’agrada dir les coses més clares. Quan ho llegeixi en un futur recordaré tots aquests fets. Alguns posts ni jo mateix els entendré d’aquí a un temps.

    Guspi, gràcies, a veure si l’any no es torça ara al final! Espero que el 2011 sigui fantàstic per tu també, segur que sí.

    Assumpta, s’ha de destacar tot en aquest balanç, un fet històric i sense precedents com aquest havia de sortir, hehehe. Com deia a dalt, només un cop l’any dic les coses amb tanta claredat, segur que moltes no les havíeu entès en el seu moment. Diguem que és un balanç que faig per mi mateix, per poder consultar en un futur i saber què em passava, però que no m’importa obrir una mica a tothom. Amb el temps hi ha coses que costa menys dir. Ja hi pots comptar que serem aquí! On serem si no? És clar dona, i per molts anys!

    Jordi Casanovas, sempre pot ser millor, però ha tingut coses bones.

    Garbí24, un balanç equivalent per l’any que ve per mi seria negatiu. Si no millora, no em mostraré tan optimista com ara.

    Carme J, gràcies per unir-te i per passar per aquí. Malauradament no tinc cap llibre propi com per regalar als meus seguidors, com fa el bo d’en Macip. Si pogués us donaria un premi a cadascú, ben merescut per aguantar-me!

    Joan, sempre faig balanç aquest dia, des que tinc blog. M’agraden les tradicions que jo mateix em munto. Segur que passaran coses aquests dies, i penso que sí que us torturaré amb alguns posts més. Gràcies pels bons desitjos per la propera quinzena, si em passa alguna cosa bona te la dedicaré. Ja ens desitjarem bon any nou en el seu moment.

    Clídice, no me’n parlis, cada dia he de posar la data un munt de vegades a la feina, i em poso les mans al cap en veure com passen els dies. Ja veurem l’any que ve, però ara tocaria dolent, no? Esperem que no.

    Sànset, a nivell personal puc dir que estic una mica millor, i això fa un balanç més positiu. Respecte a l’objectivitat i a allunyar el drama, faig el que puc. Si no m’espero al dia 31 a fer balanç és perquè al 2007, el primer any del blog, el vaig fer el dia 15 de desembre, i m’agrada mantenir les meves pròpies tradicions. Ja ens felicitarem quan toqui.

    Òscar, si t’has d’esperar a que et faci fora d’aquí, jo de tu m’aniria posant les sabatilles i la roba d’estar per casa, que en tens per estona. Tu mateix, ves fent, eh?

    McAbeu, penso que sí que ha estat un millor any per a mi. A nivell personal em sento millor, i això fa una diferència. Ja li he dit a l’Assumpta que segur que estem per aquí d’aquí un any, mira que ràpid que ha passat aquest. I espero sincerament que tu també hi siguis fent-nos jugar i demanant que em grati la butxaca. A la Carme J ja li he donat una explicació que espero que et sembli consistent. Però gràcies per ser el seguidor 100!

    ResponElimina
  30. Caterina, podria haver explicat moltes més coses i amb més detall, però trobo millor destacar-ne unes poques i donar-los el valor que realment tenen. Potser m’he deixat alguna cosa important, m’he servit dels posts de l’any per anar recordant, però no sé. El que sí que et puc dir que no m’he deixat, són les lectures. Això es mereix un capítol a part, i el tindrà. Són els meus dos resums de l’any, aquest n’és un, i el dels llibres llegits. Just abans de Nadal, et convido a que no te’l perdis. Ja veus, em faig propaganda… Doncs jo espero que ho facis, que em llegeixis, però sobretot, poder-te llegir a tu.

    Lolita, a mi no em sembla que tingui una vida especialment emocionant, però gràcies. Miro de no oblidar les coses bones.

    Agnès, original pel que fa a altra gent, però pel que fa a mi, gens ni mica, ja que des que tinc el blog al 2007 que sempre he triat aquest dia per fer-lo.

    Deric, sembla que sí que en fas, encara que siguin mentals. Si a tu et sembla que ha estat un millor any, doncs molt millor. A mirar de superar-ho al 2011.

    qfwfq, moltes gràcies i igualment per a tu, maco.

    Salvador, a veure si és veritat que l’any que ve és una mica millor encara. No em queixaria pas, com tu, que em sembla que et van molt bé les coses… almenys fins que jo llegeixi el teu llibre, hehehe. Ehem, en realitat el que poso al resum no és el concurs, sinó el premi… però citar-te sí, és clar.

    Laia, de vegades tot això depèn massa de l’estat d’ànim. Si hi ha coses bones m’agrada destacar-les, però de vegades no són tan fàcils de veure, i en canvi les dolentes se’ns claven. Però si t’ho pares a pensar, encara que no ho escriguis, segur que trobaràs coses positives aquest any. Serveix-te dels posts, jo me’ls he mirat per recordar coses mig perdudes. Per exemple, vas fer 20 anys, no és això una cosa magnífica? Si anem de pujada, acompanya’m, eh? Tots cap amunt.

    Estrip, una mica de tot sempre hi ha. Si el resultat final és superior a zero, podem estar contents. Bon 2011 a tu també, però segur que t’ho tornaré a dir.

    rits, ja saps, les meves manies i tradicions m’agrada mantenir-les. Vols creure que ets la primera que menciona en Bamboo? Suposo que no és agradable de comentar, però indiscutiblement la seva mort és un dels fets més destacats (per dolent) de l’any. Que me l’estimés no vol dir que no fos malparit! El seu germà és un santet al seu costat. Però era una monada i un gat que estimaves sense voler, que sabies que havies de cuidar, i ho volies fer. Pobret.

    Kweilan, la mort del Bamboo va ser un fet molt trist, però per la resta, no em puc queixar. A més, interiorment estic millor.

    Mireia, sempre miro de ser objectiu en les valoracions, però quan es tracta d’un mateix és complicat. En aquest balanç que faig sempre explico una mica més del que he explicat anteriorment. No em fa res que ho llegiu o descobriu algunes coses, perquè m’heu estat aguantant tot l’any, i potser així algunes coses s’entenen més. Però sobretot em va bé a mi per tenir un resum, consultar-lo quan vulgui i entendre’m a mi mateix.
    Penso que anímicament estic millor que l’any passat, he anat millorant, i també hi ha hagut coses bones. L’any passat no em va deixar massa bon sabor de boca, per tant he de concloure que aquest ha estat millor. A veure com acaba! Ja ens desitjarem bon any d’aquí a uns dies.

    ResponElimina
  31. Porquet, a mi em sembla que sí que la cosa progressa adequadament, esperem que no es torci. No pateixis que si en aquests 15 dies passa alguna cosa digna de menció, segur que l’explicaré. Queda poc marge, però mai se sap, oi? Aquí al Bona nit m’agrada que tots els que passeu hi estigueu còmodes, independentment del temps que fa que veniu. M’agrada que hi hagi gent nova i participativa com tu, és un privilegi, de veritat. Jo us estic molt agraït a tots, també als ‘novatos’, és clar que sí!

    Albert, segurament sí que s’inclina cap a les coses bones, i en canvi, el 2009 va ser força dolent. A veure si l’any que ve segueix la pujada, i a sobre al Barça li va tan bé com el meu any lamentable, si guanyen la Champions ho haurem de posar al balanç de l’any que ve!

    Elfreelang, potser justament el millor és anar esvaint fantasmes, i per això anímicament s’està millor i el balanç acaba sent positiu. La vida sempre ens posa pedres al camí, però si estem contents és més fàcil de saltar-les. Gràcies a vosaltres per ser-hi.

    Maria, esperem que continuï cap a bé.

    Albert BiR, confiaré que la línia sigui ascendent i no oscil•lant. Malgrat ser molt esquemàtic, el balanç plasma la majoria de coses importants de l’any, ja sigui per bé o per mal. Semble que és un balanç positiu, i això ajuda a sentir-se millor. Un millor estat mental també ajuda a superar els futurs entrebancs. I com que la vida no és perfecta, també ajuda a agafar-se-la amb una mica més de calma.

    Leblansky, tampoc diria que és altament positiu, però no em queixo, la veritat. A la loteria de moment només jugo un número, si em toca la grossa sí que m’hauré de considerar molt afortunat!

    Adbega, no prometis res, passa quan vulguis o puguis, ja saps on és. Jo aniré intentant que el 2011 sigui millor que el 2010, a veure si me’n surto.

    Vida, encara no em considero feliç, però m’agrada veure les coses de manera una mica més positiva. Aquest és el camí, oi? Ja saps que sou tots molt benvinguts.

    Estimada Rita, sento haver-te fet patir, no descartis que torni a passar, però no és la meva intenció, només explico el que visc o el que sento. Els que fa temps que m’acompanyeu ja sabeu de què va. Tant de bo m’ho pugui agafar de manera tan optimista com segur que t’ho prens tu ara. A veure aquests 15 dies, però l’any ja ha donat molt de si!

    Pandora, és un exercici que m’agrada fer, i un dia l’any obro una mica la porta i explico les coses una mica més clares. No pateixis que no hi ha perill de que deixi de ser jo mateix!

    ResponElimina
  32. Saps? no sé què dir.

    -Ara pla! (pensarà algú)

    El balanç més important, per mi, és que has sigut tu de gener fins a desembre. I això no té preu. Ja saps que m'agrada com ets.

    un petó.

    ResponElimina
  33. Sona, sona bé, molt bé.Aquesta corba ascendent és agradable.Que duri per molts anys! I si decau una mica, no desesperem (sembla que em faci el discurs a mi mateixa, sorry).Endavant, que arriba el 2011.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.