divendres, 8 d’octubre de 2010

El mètode Grönholm

Vinc de veure l'obra de teatre 'El mètode Grönholm', i no me'n sé estar de fer-ne un post. De fet, és la segona vegada que la veig, vaig anar-hi la primera temporada que van fer, fa uns quants anys. Després d'un temps fora de cartell, han tornat a la palestra amb el mateix repartiment que a la primera època, i això em va fer decidir a tornar-hi. Jordi Boixaderas, Lluís Soler, Roser Batalla i Jordi Díaz són unes bèsties sobre l'escenari, especialment els dos primers. Per si algú no en coneix l'argument, es tracta del procés de selecció de quatre candidats a un càrrec d'alt nivell en una multinacional. Els mètodes de selecció de l'empresa en qüestió són força peculiars i aconseguiran treure el pitjor de tots ells. Divertida, a estones sàdica i amb un puntet tràgic, et passa volant l'hora i tres quarts que dura l'obra. És molt recomanable, crec que tothom en surt content. Estan al Poliorama de Barcelona i segons informava un cartell desplegat al final de l'espectacle, els queden 134 funcions, així que hi ha temps per anar-hi.  L'entrada m'ha costat 29 € a platea, una mica car, però quan quedes content t'és igual pagar aquest preu. Hi he anat amb dues companyes de feina, ens va semblar irònic veure aquesta obra amb el moviment que tenim actualment a l'empresa, anar a veure una obra sobre entrevistes de treball és gairebé com riure's de nosaltres mateixos. 

32 comentaris:

  1. Molt bona recomanació, Xexu. Jo també la vaig veure fa anys i vaig tornir molt content. I no només això, sinó que tornaré a veure-la en breu amb els meus encantadors "monstres" de l'escola... ;P Veig que el llistó segueix alt. Molt bon post, company. Una abraçada! ;)

    ResponElimina
  2. Hola Xexu, segurament ningú dels que he posat segurà la cadena. Jo no ho fet per això. Ho he fet perque tenia ganes de dir-vos d'alguna manera que encara no contesti els vostres posts, us llegeixo, m'encanteu i us segueixo.
    Dis-me mandrosa si vols.
    Seguir la cadena és una feinada (i una mica rollo, ho dic perque l'acavo de fer) però he disfrutat d'anar per tots els blogs meus preferits a dir-los que els havia fet un petit homenatge i que havia pensat en ells.
    Sempre estic mirant si heu penjat cosetes noves.
    Potser queda cutre, el que estic dient, però em doneu molta vidilla.

    ResponElimina
  3. Jo també la vaig veure fa anys. No sé si hi tornaré, però és cert que en tinc molt bon record i que no em faria res de repetir, però amb el poc teatre que veig, si em decideixo a anar-hi serà millor veure una obra que no he vist.

    ResponElimina
  4. Me n'han parlat molt bé i reconec que no la vaig veure llavors... a veure si ara m'animo...trobo que això darrer que has dit ...doncs mira.. ironies apart , igual va ser un gest mig o quasi terapèutic!

    ResponElimina
  5. La conec d'haver-ne sentit comentaris (bons), però no l'he vist, ni crec que pugui veure-la. M'alegra saber que es fan coses bones. A vegades veig a les notícies de TV3 que parlen d'alguna obra en cartell i ho veig tot tan estrany...

    ResponElimina
  6. Em va encantar. Si els dos primers els vaig veure a l'autonoma fa anys i són una passada a l'escenari unes veus magnifiques.

    ResponElimina
  7. Jo l'he vist tres vegades; una interpretada per aquests monstres de l'escenari i dues per actors amateurs i penso repetir un dissabte d'aquests.

    Ps: L'actor es diu Jordi Boixaderas.

    ResponElimina
  8. Jo també la vaig veure. En aquells moments treballava en el món del Recursos Humans i gairebé això formava part de la meva feina. Tot i que sembla una situació extrema, penseu un cop més que la realitat moltes vegades supera la ficció. (Tot i que ara s'ha afluixat una mica donades les circumstàncies del món laboral). És una obra interessant i ben interpretada.

    ResponElimina
  9. jo la vaig veure també fa anys i em va agradar molt. el boixaderas i el soler són bèsties de l'escenari i és reconfortant sortir del teatre amb la sensació d'haver vist una obra rodona, com crec que és el cas.

    i ja està bé, de vegades, riure's d'un mateix, no? ;)

    ResponElimina
  10. ah! ric!!! i ho faig perquè m'has fet pensar en un tweet que vaig llegir la setmana passada, no recordo de qui era perquè em va arribar de rebot:
    'El Mètode Grönholm el fan al Poliorama o a l'Ikea'
    mira, em va fer gràcia.

    En Fon, fa temps que me la va recomanar, molt de temps tenint en compte que fa temps que no parlem. Ho hauré de solucionar això.
    De parlar amb en Fon vull dir, l'obra de teatre ja ho veurem.
    Veus? és que és impossible que no t'adori. Em fas riure de bon matí i em fas recordar que he de mimar una mica en Fon.

    Petons, maco! Molt bon dia, ànims per la feina i espero que facis pont.

    ResponElimina
  11. "El Mètode" és més actual que mai...

    Nosaltres hi vam anar fa anys. I és 100% recomanable. Molt i molt bona. El preu de llavors no el recordo...

    *Sànset*

    ResponElimina
  12. Hi aniré!
    Aquesta no la vaig veure quan van fer-la!
    Bon cap de setmana, Xexu!

    ResponElimina
  13. No he vist aquesta obra però només n'he sentit dir que és molt recomanable.
    M'has fet pensar que abans anava gairebé a totes les estrenes que feien al Metropol de Tarragona, però que ara ja fa molt de temps que no vaig al teatre. M'estic "apalancant" massa! :-D

    ResponElimina
  14. Jo també la vaig veure fa uns quants anys i recordo que em va agradar. Mira, no em faria res tornar-la a veure.

    ResponElimina
  15. La vaig veure quan van venir a Palma a l'any 2005. Simplement genial. Rius molt perquè te n'adones que a vegades una entrevista de feina pot ser del tot absurda i surrealista. És d'aquestes obres molt recomanables i que no m'importaria tornar a veure si en tenc l'oportunintat :)

    ResponElimina
  16. si que és bona si! I si que és de bon recomenar. la vaig veure fa un parell o tres d'anys, no ho recordo.

    Reconec que quan vaig veure que la tornàven a fer, amb el mateix repartiment, em va sorprendre. Perquè tornar-la a fer igual? Però és cert. El repartiment és boníssim i l'obra brutal

    ResponElimina
  17. N'he sentit a parlar més d'una vegada i tothom coincideix que està molt bé, però jo no hi he anat. S'ha de dir que tampoc sóc gaire d'anar al teatre.
    Adéu!

    ResponElimina
  18. Haig de dir que no l'he vista...però m'en feu venir ganes...

    ResponElimina
  19. 29 € a platea ho trobes car? Al "Hoy no me puedo levantar" en vaig pagar molt més i estava a la punta de tot del teatre!

    ResponElimina
  20. La veig anar a veure també farà uns anys i molt i molt bona. No vaig gaire habitualment als teatres, però aquesta era de visita obligada! Les crítiques tan positives que ha rebut són del tot merescudes.
    Per cert, el nom del Boixaderas diria que és Jordi.

    ResponElimina
  21. Caram, per a mi 29 € sí que és car. Donat que no hi aniria jo sola sinó que ho faria acompanyada del meu marit, gastar-nos 60 € de cop no em sembla "una ganga" la veritat. Si a "Hoy no me puedo levantar" valia més, llavors passaria de car a caríssim... Si valia "MOLT MÉS", llavors apte només per a butxaques riques.

    ResponElimina
  22. Sóc dels que no l'ha vista (sense excuses, perque quan vivia a Barcelona ja la feien). És allò que ho vas deixant... i fins avui. Però m'agradaria; amb sort, quan baixi a Barna encara l'estaran fent (com dura tants anys, podria ser, oi?)

    ResponElimina
  23. Xexu, jo hi havia d'anar el dijous, però una gastroenteritis em va deixar K.O...

    Per cert, havia tret les entrades (que van aprofitar mons pares) per el TRESC... a 15 € cada una a platea!!!! Planteja't fer-te'n soci, paga la pena (falqueta publicitària sense comissions)

    ResponElimina
  24. Jo vaig veure la peli i em va agradar força! Com la vida mateixa...

    ResponElimina
  25. Passava per aqui i no he pogut estar de deixar-te un comentari.
    Avui mateix he comprat a través de ServiCaixa les entrades per anar a veure aquesta obra de teatre. Ja fa temps que li tinc ganes. Ja et diré a veure què m'ha semblat però veient els actors no tinc cap mena de dubte que en sortiré contenta. :)
    Sóc sòcia del Tr3sC, i m'han sortit per uns 23€ a Platea.

    Un petó!

    ResponElimina
  26. Jo també l'he vista i em va agradar molt també.

    ResponElimina
  27. Pel que contes, sembla que té que estar molt bé. Espere que baixe cap a València...que de "mètodes peculiars", per ací entenem molt. Salut!

    ResponElimina
  28. F anys que tinc el teatre abandonadíssim. Però aquesta ja e, cridava l'atenció el primer cop i segueix fent-ho

    ResponElimina
  29. Moltes gràcies a tots i totes pels vostres comentaris. Com era d'esperar molts l'heu vista i com ja comentava, agrada a tothom. Els que encara no hi heu anat teniu l'oportunitat de fer-ho, crec que no us decebrà. Hi ha un humor molt sarcàstic i negre d'aquells que és difícil que no t'arrenqui una rialla de tant en tant.

    Demano disculpes perquè durant molta estona el nom d'un dels actors va estar malament, posava Jaume Boixaderes quan en realitat és Jordi Boixaderas, és el que passa quan el coneixes tant, que ni comproves que ho has posat bé. Perdoneu, i gràcies als que em vau corregir, no és que no us feu cas, és que no m'adonava on era l'error.

    Pel que fa al preu, jo no sóc soci del TR3SC i vaig pagar trinco trinco el que em van demanar. Hi ha descomptes per carnet jove (snif, ja no em serveix) i si s'és soci d'algun club d'aquests. No puc dir que vagi massa al teatre ni espectacles similars, si no segur que em sortiria a compte fer-me soci, és una bona opció i recomanable. 29 euros és una bona despesa, encara que hi ha espectacles més cars, naturalment.

    Finalment, ja que avui no contesto a tots un per un, no vull plegar sense saludar la _MeiA_ i la Lluïsa, benvingudes al Bona nit.

    ResponElimina
  30. Jo la vaig veure fa uns anys, i també m'ho vaig passar de conya :) Hi havia situacions tan inversemblants...!

    ResponElimina
  31. jaja, quina gràcia en Sànset! El preu no el recorda perquè va ser el seu regal de Nadal, és a dir, el que jo li vaig fer a ell! Quin tio...

    Molt bona! si, senyor! un mentolín?

    Utnoa

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.