dimarts, 24 d’agost de 2010

Qui som

La Tarambana és una bèstia, però ella no ho sap. Fa uns dies va fer un article molt bo que em va fer pensar un cop més en aquest nostre món blogaire; us el recomano. Curiosament, des d'aquell dia no ha parat de publicar la tia! Ser blogaire és una cosa que portem dins tots els que estem per aquí, i encara que deixem d'escriure, o que no escrivim tot el que pensem, no ho deixarem de ser, perquè seguim veient posts a tot arreu, molts cops al dia pensem que alguna cosa és explicable, i de seguida ens marxa del cap. De vegades ho apuntem i queda allà perdut en un paper. Realment, pocs posts, comparats amb els que pensem, arriben a veure la llum. Se suposa que els més importants.

Amb el permís d'ella, volia convidar-vos a fer honor al que som: blogaires.

Per exemple. L'altre dia era al metro llegint i vaig assistir a una conversa entre dues noies que no sé si devien ser basques, per l'accent, parlaven en castellà. Una li va preguntar si li sonava el 'manuscrit del segon origen', i de seguida ho va traduir. L'altra feia cara de que no. La primera li va comentar que creia que a Catalunya era de lectura obligatòria a les escoles, que era una mena de 'Guardià al camp de sègol' i algun altre clàssic que no recordo (res a veure amb el Mecanoscrit...). La segona va acabar dient que a ella li havia encantat 'Rinconete y Cortadillo'. A mi em feia gràcia la conversa, què voleu, i vaig estar a punt de parlar-los del 'Mecanoscrit del segon origen', però em va fer vergonya.

Ho confesso, vaig pensar 'això és un post'. Us hi animeu? Va, alguna petita anècdota, alguna situació mínima, alguna ximpleria que us hagi despertat el vostre 'jo blogaire'. Retingueu a la memòria un micro-post, no deixeu que es perdi. Pot ser només una frase, un concepte, una sensació. Encara que no tingui cap interès. Encara que només us faci gràcia a vosaltres.  Un de tants que pensem al llarg del dia. No cal ni citar ni res, en tot cas, citeu-la a ella, només feu que es noti que va d'això, mantenint el títol, si voleu, o deixant un comentari aquí, si n'hi ha uns quants puc fer una llista. Jo em comprometo a comentar tots els que detecti!


Llista de blogaires 24/7

Jordi Casanovas
Assumpta
Zel
Elvira FR
Natàlia
Kweilan
Laia  
Anna Tarambana
Mireia
Zincpiritione  
Xitus
Ada  
Albert B. i R. 
(Big) McAbeu  
Carme
Fanal blau  
Eva 
Sànset i Utnoa
Instints  
El Veí de dalt
rits 
Tu, jo i l'Otis 
Núr
Puji 

46 comentaris:

  1. Ho entenc!! :-)))

    A mi em passa moltíssim amb imatges: Fotos que faig pensant que "poden ser un post" i pot ser qualsevol bestiesa, la cosa més petita, la més ximpleta, la més bonica, la més dolça o la més lletja... però els meus ulls miren la vida amb ulls de blogaire :-)

    ResponElimina
  2. Per cert... el post ha de ser el següent que fem? Oh... sí... bé... de fet, cada vegada que faig una foto a les coses que mengem a classe d'anglès, sempre penso "en faré un post"... però clar, això ja ho tenia previst...

    XeXu, materialitzat i explica ben bé què hem de fer... :-)

    ResponElimina
  3. Assumpta i tots, només és una proposta, feu-ho si us ve de gust i si hi penseu. No cal que sigui avui ni demà ni mai, quan us surti. Només que aviseu d'alguna manera, mantenint el títol, o si voleu comentant aquí, almenys jo ho llegiré, i si n'hi ha uns quants en puc fer una llista.

    Ostres, aquí no sé si ho veurà algú a banda dels següents que puguin entrar...

    ResponElimina
  4. Umm, jo sempre (o quasi sempre) escric sobre el que vec... o el que crec veure :), perquè com em van dir fa selges hi ha tantes realitats com ulls que la miren...

    ResponElimina
  5. Doncs jo encara que parli de llibres, m'agrada relacionar alguna cosa que veig o escolto amb algun apunt que faig. Bona proposta!

    ResponElimina
  6. aquest post està donant molt que parlar! crec que ja és la segona referència que veig en algun altre blog.
    crec que els blogaires ens fem. però que quan ho hem descobert ja no ens podem desenganxar. hi ha ratxes, xò sempre hi ha alguna cosa a explicar.
    sovint em passa que veig post, però no me'ls apunto i llavors quan vaig a fer el post, no em surt res. ais.... i jo que deia que tenia memòria.
    en fi, rescato una llista que tenia a la bossa d'un dia de poca feina amb posts possibles xò ja caducats!

    ResponElimina
  7. ostres, no he trobat una llista, sinó dos llistes de posts entre altres notes amb 2 pelis, 4 cançons, un llibre i la llista de la compra que mai vaig trobar.
    dels 8 posts possibles, sols he penjat 2.
    va, deixo anar sols un títol: tenir-ne 24.

    ResponElimina
  8. 2 veritats en un post! quin crack estàs fet!

    Veure posts arreu i que la Tarambana és una bèstia.

    I el mecanoscrit a mi em va marcar!

    #etfelicitofill

    ResponElimina
  9. Jo l'altre dia pensava, mentre suava com un porc al gimnàs, veient els videos musicals que et posen per la tele, que per fi, després de 48 anys, en Jon Bon Jovi s'està començant a fer gran.

    ResponElimina
  10. El meu blog no és un blog "normal" (per alguna cosa puc mostrar orgullós el meu C@ts al Blog Original) i per tant jo no sóc un blogaire de veritat en el sentit que dius però, una vegada dit això, he de reconèixer que cada vegada més em miro el món real en funció d'aquest món virtual.
    L'última vegada que em va passar va ser passejant per Tarragona, vaig veure un bloc de pisos que tenia un gran rètol lluminós amb el seu nom "Edifici President" i vaig tenir la necessitat de fer un post-enigma especial.
    Això abans no em passava, a veure si resultarà que m'heu encomanat alguna cosa. ;-))

    ResponElimina
  11. Però que és això de parlar de mi a les meves esquenes? Que em poso vermella, hombre, ya!

    Profe, jo també he de fer els deures? és que estic molt atabalada amb això d'escriure tant i a més, el gos se me'ls ha menjat...ah! no que jo no tinc gos... :S

    Una abraçada, guapíssim!

    ResponElimina
  12. gaire clar no m'ha quedat, però si et refereixes a les idees que ens venen al cap i pensem "d'això en podria parlar al bloc", doncs m'ha passat infinitat de vegades amb molts temes. Avui per exemple pensava amb el de parlar de la depilació, mentre em depilava.
    Ara estic en ple trasllat, quan tingui una estoneta, ho intentaré.

    ResponElimina
  13. A mi ja em va passar, recordes l'apunt de la tassa del vàter? Culpa d'ella...hehehe

    ResponElimina
  14. Gràcies al teu post he conegut a la Tarambana :) Gràcies, pensaré en algún dels molts posts no publicats, a veure què et deixo per aquí, de moment un petó :)

    ResponElimina
  15. vaja se m'ha esborrat el comentari....ara m'hi poso possible títol: posts que mai he publicat

    ResponElimina
  16. De fet, els posts que estic fent ara de Recordant l'estiu no deixa de ser això, perquè ens agrada tant resumir les coses i explicar-les?
    Jo penso que als blocaires ens agrada explicar, cadascú a la seva manera, amb paraules o amb imatges, amb dibuixos o amb poemes perquè a més d'escoltar i de veure, sabem que n'hi ha d'altres com naltros, que ens agrada llegir...

    ResponElimina
  17. Doncs, Xexu, m'ha passat molts cops últimament, però ara no recordo cap:( estic fatal, el sol m'ha afectat al pensament..quan hi pensi el penjo!!!!

    ResponElimina
  18. Ja m'he enrecordat, no estic tant fatal al final, jeje.
    L'he deixat al meu blog http://ximximhistories.blogspot.com/
    m'he quedat ben ampla.....
    :)

    ResponElimina
  19. En al teva situació, ho reconec, tampoc els hi hagués dit res. Sempre fa cosa posar-te a parlar amb algú que no coneixes i més despre´s de sentir una conversa seva. Encara et poden titllar de xafarder!
    La idea d'aquest apunt és bona. Com que sobretot em passen pel cap coses de política, tampoc m'ha passat en gaires ocasions, però provaré de recordar o quan em passi ho escriuré!

    ResponElimina
  20. Ai Xexu, no em fages pensar! i jo qué sé, qualsevol xorrada es pot posar a un post... però ara no caic!
    ;-)

    ResponElimina
  21. Trigaré una mica a posar-m'hi tinc 2 post d'Escòcia pendents i tres resenyes de llibres. M'ha agradat la proposta de l'Anna Tarambana. potser passarà abans d'aquests i tot.

    ResponElimina
  22. ;)
    Mira,acabo de muntar uns prestatges d'Ikea i he pensat que podria fer un post sobre això, però al final s'ha quedat en un simple apunt al feisbuc

    ResponElimina
  23. Em moro de ganes de participar!!!!
    Aquesta nit o demà publico algo,segur!!!
    Quina idea més bona XeXu!

    ResponElimina
  24. Coi, XeXu, acabo de treure'm del damunt uns deures teus endarrerits, ajornats des de juliol de l'any passat... i va i me'n tornes a posar! Doncs sí, tu ho has dit (en el comentari que m'has deixat al blog): I take it easy. Prometo que algún dia, però no m'aventuro a dir quan!

    PS: Bona proposta, malgrat tot ;)

    ResponElimina
  25. He fet un apunt a partir del que has proposat. Molt bona idea! I a més m'ha agradat fer-ho. Una abraçada!

    ResponElimina
  26. Tots tenim èpoques més o menys prolífiques pel que fa als posts, suposo. I això no vol dir que deixem de pensar en coses d'aquestes. Els qui han tingut o tenen un bloc n'estic segura que aquesta espurneta no es perd mai ;-)

    jo he trobat una casualitat per explicar!

    ResponElimina
  27. Buff, m'ha passat mil cops, però moltes vegades escric quelcom i després no ho penjo. De vegades perquè perd vigència, d'altres perquè requereix d'una feina extra que no tinc temps de fer ...

    Jo sóc una mica com el Ferran. Veig un missatge d'aquests i penso: "Ostres, quina bona idea! Estaria bé participar-hi!". Però després no en trobo el moment i la cosa s'allarga i ho vaig deixant. Que no vol dir que ho oblidi. I de vegades ho puc recuperar temps després. O no ...

    Quin poca constància, caram.

    ResponElimina
  28. Em passa molt sovint, i per moltes coses. "Això podria ser un post", "això seria massa escatològic per ser un post"...

    T'he llegit quan ja havíem publicat. Ara, i si puc (que estic de vacances!!!), en faré un el dissabte.

    *Sànset*

    ResponElimina
  29. Saps Xexu? ja no sé si ho penso, a vegades en sóc conscient de que sí, d'altres no en tinc ni idea... mira si ho tinc empeltat!

    sé que vaig pensar en un post amb la dona de la duna ;)

    ja miraré de rescatar-ne algun o de fer un resum o de... trobar ganes de fer un post com els que feia abans :P

    ResponElimina
  30. Jo també sóc blocaire 24/7:

    http://annatarambana.blogspot.com/2010/08/blocaire-247.html

    Mai me'n recordo de com posar enllaços als comentaris...

    ;)

    ResponElimina
  31. He fet un intent de recuperació de post. Al inal ha passat davant dels tres llibre spendents de ressenya i d'acabar amb el viatge Escòcia.

    ResponElimina
  32. Home, com m'ho podria negar? De fet ja n'he fet dos d'aquesta mena, el dels rètols d'Oix i el del cor de rodes de palla... però com que ja estaven fets no compten... pensaré una altra cosa.

    ResponElimina
  33. Val, m'hi apunto!! Vaig a fer-lo. Breu i concís.

    ResponElimina
  34. Moltes gràcies a totes i tots els que heu participat i heu penjat els vostres posts recuperats, aquells que no haurien vist mai la llum. Us convido a seguir rescatant posts, estarà bé si la llista de blogaires 24/7 segueix augmentant. Perquè no ens enganyem, tots ho som, i amagar-se'n no té sentit, hehehe.

    ResponElimina
  35. XEXU, m'he sentit directament al·ludit en aquesta última frase. :-DDD
    Així que demà al matí trobaràs al meu blog el post que no vaig fer, però que ara em poso a fer. ;-)

    ResponElimina
  36. Uf, de detalls n'hi ha moltíssims!! però bé, els que em llegeixen ja saben que sempre els disfresso una mica... :P
    La conversa de tren també és un tòpic! A mi em passa més sovint quan vaig a la platja!

    ResponElimina
  37. Xexunet!!! ja he fet un jo també, m'he apuntat a la llista: http://ajocdedaus.blogspot.com/2010/08/qui-som.html

    ResponElimina
  38. Alguna cosa farem...Ja que tenim el cuc blocaire, que no deixi de rossegar!

    ResponElimina
  39. Jo...com que d'aquí a no res poso cames a caminar...
    M'he apuntat a la passejada de blogs!

    ResponElimina
  40. Ostres, jo crec que el meu cas no compta, perquè com que es tracta d'un foto-bloc veig fotogènia a tot arreu ! , però vaja, he entès perfectament de què parles :-)
    Estaré "al tanto" de la vostra iniciativa.

    ResponElimina
  41. Una més: http://tujoilotis.blogspot.com/2010/09/qui-som.html

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.