dimarts, 22 de juny de 2010

Test d'egoisme

Avui m'he trobat, de pura casualitat, la noia de la que parlava en aquest post. Hem estat contents de veure'ns. M'ha comentat que demà té una entrevista de feina, i me n'he alegrat, espero que tingui sort. Però ja se sap que una entrevista és una loteria. Se m'ha acudit preguntar-li on, i en dir-me un important centre investigador, he volgut saber amb qui. És una pregunta que es fa sempre, hi ha l'estúpida idea de que en el món de la ciència ens coneixem tots. Generalment no coneixes mai qui et diuen, però aquest cop, més casualitats, resulta que la que l'entrevista serà una companya meva de la carrera amb qui teníem bona relació.

M'he quedat del tot parat. No em podia creure com n'és de petit el món, de vegades. Tinc el mòbil de la meva ex-companya en el meu, el primer pensament ha estat trucar-la i dir-li que se la quedi sense pensar-s'ho. Però llavors m'ho he repensat. Encara no és segur que no vagin a contractar aquesta noia a la meva empresa. S'està treballant activament perquè així sigui, però de moment no se'n sap res, i no sé si es pot esperar més. Ella necessita feina. Segurament causarà una gran impressió, se la voldran quedar. Però en cas que hi hagi altres candidats, n'hi hauria prou amb una trucada meva per decantar la balança. La meva companya de carrera creurà en la meva paraula.

I em debato entre les opcions. Jo vull que ens la quedem, de totes totes. Però també vull el millor per ella, perquè s'ho mereix. És tot un test d'egoisme, també podria trucar i dir que no la contractin. Però no ho faré. Sincerament, no crec que li calgui, però hem quedat que em dirà el resultat de l'entrevista. Si la convencen i té ganes de provar-ho, faré la trucada per recomanar-la. No abans de passar pel despatx de la meva jefa i insultar-la una estona per deixar perdre una persona com aquesta.

32 comentaris:

  1. Sense dubte, el que sigui més interessant per a la teva amiga. Si amb un truc pots garantir que se la quedin, per què permetre que la deixin perdre, si la coneixes i és bona? I per què no fer-ho per ella... si la coneixes i és bona?

    ResponElimina
  2. Ostres quantes casualitats^^.És ben bé que de vegades el destí...Penso que ho sabran veure i l'agafaran.
    Quin cor més gran que tens!

    ResponElimina
  3. Suposo que en el fons, l'important és ella. El que sigui millor per ella... Però clar, tots tenim aquest tret d'egoisme interior, que ens fa ballar el cap! Si dius que encara estàs batallant per poder contractar-la... no ho sé, vols dir que ho acabaràs aconseguint? si no li pots garantir res, serà un punt menys, una feina menys. Encara que a vegades s'ha de ser egoista, crec que aquest no és el cas...

    ResponElimina
  4. Crec que la majoria de gent que passem per aquí, sabem que decidiràs el que et sembli millor per ells

    ResponElimina
  5. Home! Si tu creus que aquest lloc on tindrà l'entrevista estaria bé, doncs truca a la teva companya i així l'ajudes, no? :-)



    Ai, xiquet... cada dia em costa més llegir aquí al teu blog :-(

    El post el puc llegir bé, però quan intento llegir els comentaris dels altres blogaires també en blanc sobre fosc, al tercer ja no puc més... Se'm posa borrós i tot. No puc ni llegir totes les respostes que dones com feia abans... ara busco la meva, la llegeixo i ja tanco... ja sé que no ho canviaràs ni posaràs finestra emergent ni res, però t'ho dic perquè abans m'agradava llegir el que deia tothom i pensar-hi també, però ara ja no ho puc fer
    .

    ResponElimina
  6. Assumpta, aquest paio que escriu per aquí acaba d'augmentar el tamany de les lletres dels comentaris... imagina't! i després, a vegades, ens vol vendre que és egoista i que té males idees i molta mala llet i bla, bla, bla...

    Xexu, facis el que facis serà el correcte. I quan estiguis d'insultar a la teva jèfa, si es dóna el cas és clar, et passaré el telèfon del meu jèfe i li dius quatre coses si et sembla...

    Una abraçada per cada un! I per cada dos!

    ResponElimina
  7. Eeeei!! Es veu GENIAL!!... Ara he llegit ja tots els comentaris anteriors jejeje

    En XeXu és molt bona persona... i jo avui tinc el dia una mica tontet i aquest detall m'ha emocionat i tot... :-)

    ResponElimina
  8. Ai, jajaja que abraçades també per a tu Elureta :-))

    ResponElimina
  9. Doncs fes el que siga millor per a d'ella, i sí, per favor, insulta a la teua jefa ;)

    ResponElimina
  10. Fes-li un bé amb aquesta noia i truca perquè se la quedin, no saps com t'agraïrà aquesta trucada, ja se sap com està la feina. Potser més endavant li podeu oferir un lloc a la vostra feina i mai se sap, potser ella en la nova feina no hi està tant bé com en la vostra i canvia de lloc (tant de bo li podeu oferir).
    Ah, i no deixis de lluitar perquè a la teva feina li pogueu oferir un lloc!! (algun dia t'ho agraïrà...) Petonets!!

    ResponElimina
  11. De vegades no es de bon fer el posar-se enmig de les relacions laborals dels altres però només tu coneixes les persones en aquest cas. Tothom agraeix que li donin un cop de ma.

    ResponElimina
  12. Bé, potser és evident que volia dir per "ella" però per si de cas no s'entén, correcció al canto.

    ResponElimina
  13. Si fas això que dius al final del post crec que faràs bé. Hauràs superat amb un gran "progresa adecudadamente" el teu test d'egoïsme.

    *Sànset*

    ResponElimina
  14. M'agrada saber de qui estàs parlant... Perquè estàs parlant d'ella, no?

    En tot cas, trobo que ha de ser una sensació curiosa aquesta de veure's amb aquest poder, que és més real del què sembla, perquè quan busques algú, una bona recomanació pot fer decantar la balança.

    ResponElimina
  15. Jo faria la trucada company, la noia no té culpa de que els teus caps siguin tan "capullus" i s'ha guanyat tenir una feina. A més, això segur que fa pujar el teu karma +100 !!

    ResponElimina
  16. Quin dilema, XeXu! Collons!! El millor que pots fer, si la valores i l'aprecies, és recomanar-la de totes totes a l'altra feina. Si finalment decidiu contractar-la sempre podeu contraofertar-la i oferir-li millors condicions salarials. La gent bona val calers, no?

    ResponElimina
  17. Sabent el que has comentat de la teva empresa crec que més val que comencis a acceptar que aquesta noia no la contractareu en un termini breu de temps. La feina avui dia està fotuda i, sincerament, jo no dubtaria a trucar la teva excompanya d'universitat. Un amic ha pogut col·locar un amic seu a qui les coses començaven a anar realment malament a la seva empresa. I no trobo que hagi fet malament. Ara més que mai la feina es troba gràcies a contactes: la teva excompanya segur que haurà rebut centenars de currículums i li costarà decidir en un mar tan gran de gent. Si li truques i li comentes que aquesta noia treballa molt bé, ella ho tindrà més fàcil per decidir. Tu has d'entendre que per culpa de la teva empresa ja l'heu perduda. I tu no hi pots fer més! ;)

    ResponElimina
  18. Crec que decideixes el més adequat en aquest cas. Si l'entrevista va bé i a ella li interessa tu la pots recomanar, sense deixar d'apretar perquè torni amb vosaltres, però deixant que les coses vagin com han d'anar, i aquí guanyarà el més ràpid, així que si la teva "jefa" s'ho repensa tant..

    Recomana-la, s'ho mereix.

    Utnoa

    ResponElimina
  19. Si són tan ganàpies de no contractar-la, la millor manera de donar pel cul és recomanant-la a la teva amiga (bé, el motiu principal per a fer-ho és clar que no seria aquest, però per variar la tònica dels comentaris...).

    ResponElimina
  20. Pots dir-li a la teva cap que té una entrevista en un altre lloc i que correu el perill de perdre-la i a veure si espabila... I d'altra banda, recomanar-la als altres. El millor que pot passar és que tingui les dues ofertes i que ella pugui triar, no?

    ResponElimina
  21. Això que diu la Rita em sembla magnífic... Jo li diria a la teva jefa (seriosament, però sense enfadar-te) "Ja saps que la X té una entrevista a tal lloc i que estem a punt de perdre una treballadora magnífica?" i si veus que la jefa no té la menor intenció de baixar del burro, doncs la recomanes a l'altre lloc :-))

    ResponElimina
  22. Per desgràcia, diria que el que proposa la Rita encara provocaria l'efecte contrari: que la cap es tanqués encara més en banda. No sé aquest cas particular, però no els acostuma a agradar que ningú els aconselli ni digui res. Per això no li diria res. A més, amb l'excusa de la crisi, algunes empreses aprofiten per a perpetrar males pràctiques. A mi mateix em van dir que em farien fix i res, em van dir que "com estem en crisi" (í ho diuen els mateixos que després cobren autèntiques barbaritats), res, que esperés.
    Sobre si trucar a l'amiga o no, es pot fer després de la prova. Si es fa abans, encara hi hauria males llengües que parlarien d'amiguismes i històries semblants. Això sí, en cas que cometessin l'error no agafar-la, llavors sí que trucaria immediatament a l'amiga i dir-li que s'està deixant escapar una professional excel·lent.

    ResponElimina
  23. Ai Xexu, quins dilemes que presentes. Jo no trucaria abans que ella fes l'entrevista. Deixaria que fes l'entrevista, la trucaria per saber com li ha anat (si és q no et truca ella abans clar) i després, si ho creus convenient segons el que et digui, truques a la teva excompanya per donar-li bones referències. En aquest cas no crec que hagi de guanyar l'egoisme de voler-la al costat perquè això pot costar que ella continuï a l'atur. Segur que decidiràs el millor per a tots. Abraçades!

    ResponElimina
  24. si que és una situació que et posa a prova, saps que has de fer, xò..... costa, és inevitable pensar en un mateix que voldries tenir-la a l'equip.
    xò saps que tens una oportunitat d'ajudar aquesta noia, que saps que és una joia.
    a la meva feina, una de les coses que he aprés és que el futur és mooooolt llarg.

    ResponElimina
  25. Jo no et donaré cap resposta, no me mullo. El que sí et diré és que m'ha agradat molt la frase "hi ha l'estúpida idea de que en el món de la ciència ens coneixem tots"... un dia tenia pensat fer un apunt per aquest tema...

    ResponElimina
  26. Si penses en lo millor per ella, faràs lo correcte.

    ResponElimina
  27. No sé si és egoisme, jo esperaria el resultat de l'entrevista i després decidiria si actuar o no. Amb tot això, dedueixo que no li vas dir a la noia en qüestió que coneixies a la persona que li faria l'entrevista oi?! Tens un as guardat a la màniga, treu-lo quan sigui necessari!

    ResponElimina
  28. ufff, complicat. Hi ha un tema que no ha tret ningú i possiblement sigui paranoia meva. Saps si la noia que vol la feina, vol que truquis a la seva possible cap? Jo és que sóc molt rara i em faria com cosa que algú fés una cosa així per mi. Li agrairia enormament la intenció però... potser és que sóc rareta i a més fins ara he tingut la sort de no trobar-me mai en la necessitat imperiosa de buscar feina a la desesperada. No ho sé, m'estic embolicant, no?

    ResponElimina
  29. Responent a la Mireia... si jo fos la noia... i tant que voldria que fessis la trucada! ;-)
    Després ja et convidaria a sopar i, a més, com treballaria bé, tots tres estaríeu contents del resultat :-)

    ResponElimina
  30. Estic amb l'Assumpta!!!!!!! :) Bona revetlla XeXu, un petó!

    ResponElimina
  31. Avui us contestaré a tots de cop, perquè com era d'esperar les respostes han estat molt semblants, amb algunes excepcions. Finalment no ha calgut fer res del que estava previst, però en realitat només s'ha posposat. L'entrevista va anar bé, la noia va quedar contenta, però no és per començar ara sinó d'aquí a un parell de mesos. Per això no hi ha pressa en cap dels sentits. No vaig fer la trucada, encara no, ni tampoc vaig anar a insultar la meva jefa. Que per cert, no està en el millor moment perquè l'insulti, ella i els macos que té sota el seu càrrec em sembla que tenen un pollastre... sort que jo sóc de la facció pobra...

    La setmana que ve vindrà la noia a parlar amb la jefa per temes de correcció del treball del màster, i ella mateixa li dirà que està fent entrevistes. Serà en mal moment perquè com deia, alguna cosa els passa, però vol saber si té futur allà o no. Aviat s'hauria de saber alguna cosa. Si la resposta és negativa, faré la trucada per assegurar-li la plaça a l'altre lloc. Segur que hi sóc a temps.

    En resposta a alguns comentaris, la noia estudiant sí que sabia que jo coneixia qui l'entrevistava i que podia parlar en el seu favor. És tímida i no vol accelerar les coses, però no l'oposa a rebre un cop de mà. També em vaig oferir a parlar amb la nostra jefa per ella (és a dir, insultar-la), però també m'ha dit que m'esperi. La solució, la setmana que ve.

    Per si queda algun dubte, sempre miro de no ser egoista, i encara menys amb qui no s'ho mereix. Els interessos de la noia passaran per davant dels meus, per més greu que em sàpiga perdre-la.

    ResponElimina
  32. Escolta el cor... què et diu de veritat?

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.