diumenge, 6 de juny de 2010

Fringe

És possible recuperar la informació emmagatzemada en una persona després de la seva mort? Crear híbrids entre diferents animals? Agents infecciosos capaços de generar canvis immediats a les persones? És possible la teletransportació? Fins on ha avançat la cibernètica? Es pot desestabilitzar l'estructura física d'una paret per poder-la travessar? Pot connectar-se una persona a una altra de manera que pugui reviure els seus records?

Totes aquestes qüestions semblen impossibles, són inversemblants. Però totes tenen un rerefons científic. Sempre he pensat que si la ciència no pot explicar alguna cosa és que encara no tenim els mitjans per fer-ho. Però el que es podrà fer en un futur és inimaginable, com ho eren segles enrere moltes de les facilitats de les que gaudim avui en dia.

Ciència extrema i conspiracions. D'això parla la sèrie Fringe. És la darrera sèrie a la que m'he enganxat. De moment, a efectes pràctics, parla de ciència ficció, però la pregunta és: fins quan? És poc recomanable per a cors sensibles. Però també fa pensar una mica. On estan els límits de la ciència?


30 comentaris:

  1. Rei! Saps que és la meva sèrie? Aquesta temporada la mirava en anglès al Plus, m'hi vaig enganxar l'hivern passat i noi, és la reconya, no puc evitar-ho, i és d'aquelles que fan els capítols amb comptagotes!

    M'agrada molt, a part de la cièncis/ficció/ciència... les relacions que es munten, el desesper del "pare", el paper del "fill", l'amargor de la noia...

    no dic res, que no sé on estàs!

    ResponElimina
  2. La vaig començar a veure en VOSE fa un parell de mesos (la miro quan tinc una estoneta), i renoi!

    Tan de bo es puguessin recuperar, o bé puguessim tindre aquesta connexió amb els records d'algú...

    ResponElimina
  3. Doncs ara que s'ha acabat LOST i hem sent totalment perduda, potser és un bon moment de tenir en compte aquesta proposta :)

    ResponElimina
  4. De tot això que preguntes, només sé una resposta:

    Sí, la teletransportació ÉS POSSIBLE. De fet, en aquests moments m'acabo de teletransportar i sóc al teu costat. El que passa és que no em pots veure perquè estic en "estat incorpori"

    Espera, que ara et bufaré a l'espatlla i sentiràs la meva presència...

    Ja està!

    No, home, no, a la dreta no, a l'esquerra!!! :-DD

    ResponElimina
  5. jo la vaig començar a veure i la tinc aparcada, ara mateix tinc altres que m'entretenen més...

    ResponElimina
  6. He fet ús de la informació emmagatzemada a Google i m'ha dit que això de FOX és "tele de pagu"... i jo no en tinc d'això! :-((

    No hi ha cap sèrie per algun canal de la Tele "en obert" que valgui la pena?

    ResponElimina
  7. M'admira que encara tingueu temps per a verue la tele... jo gens de gens...

    ResponElimina
  8. No podem saber on ens porta la ciencia i el més preocupant és que tampoc sabem si per bé o per dolent, però quasi que per l'inercia que portem seran les dues coses. A mi m'encanta la ciencia i el que es pot arribar a fer

    ResponElimina
  9. un company m'ha passat la primera temporada per a consolar-me perquè se m'ha acabat Lost! de moment he vist el pilot i el primer capítol i m'ha agradat molt!!!! això sí, he hagut d'apartar la vista en algun moment... sóc una mica bledeta...

    ResponElimina
  10. Crec sincerament que la ciència no té més límits que la nostra capacitat d'imaginar-los. No conec la sèrie, però pel que dius hauré de fer-li una ullada.

    ResponElimina
  11. aquesta setmana passada vaig engegar la tele del pis només dues vegades, una per veure el partit de bàsquet del Barça i l'altra per veure l'entrenament de les 'amotus'.
    m'he despenjat de totes les sèries...

    la pregunta que em ve ara al cap és: podem dir el mateix que dius al post de la sèrie del Dr.Who?

    ;P

    ResponElimina
  12. La ciència ficció és "ficció" fins que passa a ser ciència.

    Ahir li deia a la Utnoa: "Quina sèrie ens podem començar a descarregar?" Aquí tinc una resposta.

    *Sànset*

    ResponElimina
  13. I on dius que la fan? A mi em costa tant enganxar-me a les sèries... Només en segueixo una que es diu Lliga BBVA, la fan cada any!

    ResponElimina
  14. I a mi que la ciència ficció no m'agrada gens ni mica... :P

    ResponElimina
  15. es diu que els límits de la ciència estan en l'ètica, no? xò altra cosa és pensar què coi és això de l'ètica. cada vegada ho tinc menys clar.

    si t'ha enganxat, endavant! fan séries molt bones darrerament, més que no pas pel·lícules!

    me l'apunto, encara que crec que amb tanta ciència em perdria. Amb la de Big Bang Theory ja en tinc prou i em fa riure!

    ResponElimina
  16. Jo no tinc temps per la tele. I de fet, no trobo tampoc res que m'enganxi.

    ResponElimina
  17. no n'expliquis gaire res, que és la següent de la llista quan s'acabi Dexter.

    ResponElimina
  18. Ui, a mi segur que m'agradarà. Ja sé què he de demanar al meu fill... hi, hi! Merci per la recomanació! (i ja veig que molts en són seguidors!)

    ResponElimina
  19. És impossible saber els límits de la ciència. Realment, pensar ara en teletransportaments sembla molt i molt llunyà. Amb tot, la sèrie fa bona pinta!

    ResponElimina
  20. Carai, XeXu... acabes de fer que m'entrin ganes de veure-la... responen moltes de les qüestions que molts de nosaltres en podem fer avui dia respecte l'evolució de la ciència...

    Me l'apunto! ;)
    De moment, però, aquests dies segueixo amb "Como conocí a vuestra madre", que no fa pensar gaire, però rius molt :)))

    ResponElimina
  21. ui, si és poc recomanable per cors sensibles, no la miraré pas. Jo sóc més d'"Infidels".
    Cada cop que vaig al museu de la ciència amb la canalla, no sé si sóc jo que em quedo més embadalida que la canalla, amb el què estic aprenent. Petonets!!

    ResponElimina
  22. ummm m'han sorgit dues preguntes molt importants per decidir si em poso a mirar la sèrie o no...
    la primera i més important: quina quota de pantalla té el xati que hi ha a la dreta (el del tamboret amb brusa negra, sí)?
    i la segona i que no té cap mena d'importància: la rossa 'trajada' és cama curta o només és un efecte òptic?
    gràcies! ;*

    ResponElimina
  23. Moltes gràcies a tots per aquests comentaris. He de confessar que jo no miro mai la tele, que si parlo de sèries, que és l’única cosa que miro, sempre és per internet. Mirar sèries a la tele és un rotllo perquè no tries tu quan la veus, i si t’enganxa, has d’esperar una setmana. Per internet pots veure els capítols que sigui i quan vulguis, tret que segueixis la sèrie al ritme que l’emeten al país d’origen, que t’hauràs d’esperar igual.

    Zel, no hagués pensat mai que t’agradaria. Jo em faig un fart de riure amb el Walter quan se li en va el cap. El fill també m’agrada, encara que és molt inexpressiu. I els altres personatges que surten ho fan prou bé. Jo just ahir vaig acabar la primera temporada, ja sé qui és William Bell!!

    M de bolets, a mi m’ha enganxat i la primera temporada l’he vista molt ràpid. Jo no sé si voldria poder-ho fer, quin mal rotllo!

    Xica, em van comentar que alguna cosa tenen a veure, el director, el productor… ves a saber. Saps aquella manera de vendre les pel•lis, ‘dels productors de…’. Doncs això. Espero que t’agradi.

    Assumpta, quines ocurrències, que no saps que jo m’espanto amb qualsevol cosa! La propera vegada que et teletranportis porta alguna cosa de menjar, dona!
    Comentari 2: faig pinta jo de fer servir algun canal de pagament! Que va! Jo la miro per internet dona, que és gratuït. Il•legal, sí, però gratuït. Si vols ja et passaré l’adreça d’on em miro les sèries (es poden descarregar o veure directament en vídeo), n’hi ha un munt!

    Carquinyol, comparteix la teva informació, que aquesta aviat se m’acabarà!

    Carme, jo miro les sèries per internet, des del mateix ordinador, mentre faig descansos de blogs. La tele ni m’adono que és al menjador.

    Garbi24, potser és una idea molt pel•liculera, però sembla que es pot complir allò que sempre diuen, que en funció de les mans que caigui una informació, el descobriment serà per bé o per mal. Amb interessos econòmics pel mig, no dubtis que el mal s’anirà imposant. I no dic que vulguin conquerir la terra ni aquestes coses, sinó tenir-ne les patents i fer-ne explotació.

    Ui Nimue, té escenes molt fastigosetes, però sol ser a la presentació del capítol, i deprés ja està. Jo vaig canviant la finestra de l’ordinador quan intueixo que passarà alguna cosa esgarrifosa. M’espanto amb res, jo.

    Joan, penso com tu. Només cal imaginar-ho i buscar la manera. I si ara no es pot, segur que en un futur sí. Temps al temps.

    Elur, del Dr. Who només sé que és la sèrie més llarga de la història, o ho era, perquè ara Els Simpson ja la deuen haver superat. Queden exclosos els serials com Gent del Barri, que segons ens va dir en Ferran fa un temps, encara l’estan emetent a la tele anglesa. Per tant no puc fer cap comparació.
    Jo les sèries les miro per internet, la tele jo l’he engegada dos cops… en el que portem d’any. I el segon era per comprovar, efectivament, que sense un cable no tindria servei de TDT. No es veia res. Ara tinc el cable. Està a l’armari de l’habitació.
    Comentari 2: En resposta a les teves preguntes: com pots pensar, els tres de més a davant són els protagonistes, i com més enrere estan, més secundaris. El que ha atret la teva atenció és el que més surt després de la noia, és un dels protagonistes de Dawson Creek, però ja crescudet. I la rossa Olivia no sol sortir de cos sencer a la sèrie, tret d’uns cops que s’ha de posar en roba interior en un tanc d’aigua salada, cosa que no ve al cas. No et sabria dir si és camacurta, però sí que et sabria dir que, tot i la seva perpètua cara de compungida (que no és per menys…), la vas trobant cada cop més guapa.
    Per cert, el millor és el tercer, en Walter, el de l’altre costat de la noia, i pare del teu amic. Jo em faig un tip de riure amb ell, i és l’actor que feia de Denethor a El Senyor dels Anells. Encara que això a tu no…

    ResponElimina
  24. Sànset, ja em diràs/eu què tal si us la mireu. Té escenes fastigosetes, però enganxa. I tot el que hi surt no crec que estigui al nostre abast científic actual, però qui sap on arribarem.

    Sr. Banyera, la fan a internet, que és per on jo la miro. La sèrie que tu dius jo també la segueixo, però porten dos anys que els capítols són molt repetitius, tu. Sempre passen les mateixes coses, i portem dos finals de temporada iguals. Encara que el de l’any passat va ser més lluit…

    Rita, així doncs, em sembla que no seria recomanable per tu. Encara que més que ciència ficció ho podríem anomenar ficció científica, és molt més exacte, perquè no surten naus espacials, ni marcianets, ni res d’això.

    rits, em sembla que la ciència i l’ètica fa temps que van deixar de ser amics. Només es posen juntes de portes en fora, de cara a la galeria. Després segur que es fan moltes coses que estan fora de programa.
    A la sèrie no és que parlin d’un nivell molt alt de ciència, està pensada per tots els públics. Però com pots esperar surten moltes paraulotes estranyes pretesament tècniques, però que no les entenen ni ells.

    Kweilan, la tele jo la tinc del tot apagada, per això trio per internet el que més em convé.

    Estrip, i aquests on són?

    Jordi Casanovas, per més que t’expliqués, et sorprendria igualment.

    Cèlia, jo pensava que era cosa meva que sóc un friki, però es veu que no!

    Albert, tot el que comentava al post a mi em sembla del tot llunyà, però és això, qui els hagués dit a l’edat mitjana que podríem parlar a molts quilòmetres de distància a través d’un fil telefònic, i als nostres pares quan eren joves que ho podríem fer sense fils i tot!

    Ull de cuc, no sé si responen a les preguntes que ens podem fer, però es foten unes inventades! És original i curiosa, però el millor és això, que la veus i no et creus res, i a saber què es podrà fer en un futur. De ‘Como conocí a vuestra madre’ vaig veure’n unes temporades i al principi m’agradava molt perquè en Ted té la meva mateixa edat i una situació molt semblant. Però a la llarga deixa de tenir allò especial per ser una imitació de Friends sense solta ni volta.

    Instints, ‘Infidels’ és apte per cors sensibles? Jo no la miraria mai, la simple paraula ‘infidel’ i la propaganda que en van fer al principi ja em donen mal rotllo. És maco gaudir de la ciència, no? Jo quan hi vaig també em sento com una criatura, la veritat.

    ResponElimina
  25. ja deia jo que em sonava d'alguna cosa aquest paio, sabia que l'havia vist però no l'acabava d'ubicar... ja veig que no només creixia en Dawson.

    No a mi això dels anells i els senyors... no em va... però tu creus que científicament és possible?

    jejeje.

    ResponElimina
  26. ah! i que la rosseta no surti de cos sencer és perquè és camacurta o camatorta, segur! XD

    ResponElimina
  27. Jajajaja molt bo! Així m'agrada, il·legal però gratuït!! Que ja està bé d'haver de pagar per tot!!

    Per exemple, quan jo era joveneta gaudia dels Mundials i veia el que donaven per "la tele", després ja va venir "El plus"... i ara hi ha mil plataformes fastigoses que donen els partits pels que poden pagar i els que no, doncs au, a aguantar-nos!! grrrrr

    Mira, com m'has fet riure amb la teva resposta, ara em teletransportaré i vinc amb unes galetes Núries (integrals) i uns vasos de llet amb Cola-cao... va bé? ;-))

    ResponElimina
  28. A mi aquestes sèries em creen molt mal rotllo! :S

    ResponElimina
  29. Elur, s'ha de reconèixer que el xaval és guapot, i té un somriure trapella que penso que l'hauries de veure... a més a la sèrie diuen que té un coeficient intel·lectual de 160 o així, és un bon partit! Però per guapa la germana de la prota, que s'assemblen i tot, però ara que miro la segona temporada la noia ha millorat i caram!

    Assumpta, per això es van inventar els bars i els diumenges per la tarda. Jo solc quedar per veure els partits, fem una cervesa, celebrem els gols i cap a casa. I pel que fa a les sèries, ja et dic, per internet pots veure el que vulguis. Si t'interessa et passo la informació.

    Núr, llavors és millor que no et miris aquesta perquè em sembla que t'agafarà un cobriment de cor.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.