dissabte, 12 de juny de 2010

Buscant el fred

Sóc molt calorós. A la que comencen a pujar les temperatures i noto el front perlat de suor i greixós, ja m'agafen tots els mals. És només una sensació, eh, com la de tenir les mans permanentment brutes, però no ho suporto. No sóc gens de sol, però tampoc sóc de pluja. Núvols i fred, això m'agrada. Per això, des de fa uns anys, quan plantegem què fer per les vacances, la meva primera idea és mirar cap el nord. El primer cop que vaig anar a Roma va ser a l'agost. Em vaig prometre que mai més cometria aquest error.

L'any passat ja van ser les illes britàniques, primer Irlanda i després Escòcia. Aquest any estem parlant d'anar una mica més amunt. Si res no ho impedeix i els bitllets no se'ns descontrolen de preu, la intenció és anar cap a Suècia. És un viatge que tinc ganes de fer, i no només perquè segur que hi estarem fresquets. Totes aquelles terres m'atreuen, vull descobrir per què diuen que s'hi viu tan bé. De moment és projecte, però molt aviat serà realitat. Llavors començarà el procés de muntar una ruta i buscar allotjament i cotxe de lloguer. I balneari d'aigües termals si s'escau...

Tot això és preludi del meu viatge somniat: Islàndia. L'any passat vaig ser jo que vaig fallar, no tenia ni un ral. Aquest any un dels amics comprava un pis i no les tenia totes. És un viatge car, però ja he expressat la meva voluntat de comprar els bitllets a finals d'aquest any per anar-hi l'estiu que ve. D'aquí no passa. No sé si és garantia muntar les vacances de 2011 quan encara no tens lligades les de 2010, però m'hi esforçaré. Ja està bé la broma. Fa massa anys que vull anar-hi, i ja hem deixat passar massa trens. L'any que ve no m'ho impediran ni els volcans.

31 comentaris:

  1. T'agradarà, la meva germana hi va ser i em va ensenyar les fotos i és tot preciós i verd i fresc... quina enveja!

    Clar que la Garrotxa no té gaire res a envejar-li a la Suècia, a part de la independència :P

    ResponElimina
  2. Estic convençut que seran dos viatges preciosos i preparar-los amb temps sempre és bo...
    Jo, per això, sempre sóc un desastre. Mai preparo o em lligo les vacances amb temps. Sempre a última hora i a l'oferta que més em sedueixi... Bé, també és una forma més de "preparar" vacances, no? ;)

    ResponElimina
  3. Dos molt bons viatges... també els tinc com a preferits i que encara no he fet!

    ResponElimina
  4. Per la gent que conec que hi ha anat en èpoques d'estiu, ho recomana moltíssim, sobretot per la seva pau i manera de fer (això diuen). Crec que tens temps per anar buscant i pots trobar bons preus, però posant-hi eh? jeje, que sinó ja saps, el temps passa. Jo em sembla que el màxim de temps anticipat per planificar unes vacances ha estat després de nadal i va sortir prou bé.
    Ja veuràs com t'agradarà!! Petonets!!

    ResponElimina
  5. Vaig anar a Islàndia fa uns anys i em va encantar, és únic! Però jo que sóc fredolica, i em passa el contrari que a tu, a plè juliol anava com aquí al gener.

    ResponElimina
  6. va ser el viatge de la meva vida, no se si mai en faré cap de tant maco!

    ResponElimina
  7. M'encanta preparar els viatges amb temps!

    ResponElimina
  8. Jo sóc de calor, però això no treu que un viatge cap al nord també m'agradaria, a l'estiu , eh? Que a l'hivern tornaria feta un glaçó. Nosaltres encara no hem decidit res aquest anys.però aostumenem a fer les coses a última hora- sinó hi ha visats pel mig- és un pim pam

    ResponElimina
  9. Com que soc més vell que tu, he anat a Suècia i a Islandia l'any passat, tots dos valen molt la pena, la zona d'Estocolm és molt interessant i amb ryanair(i la mare quils va parir) des de Girona no és car, en arribar allà pots llogar un cotxe qu ete permet dormir a les periferies que sempre es mes barat.
    Si em vols creure a mi....compra els billets per Islàndia, val la pena

    ResponElimina
  10. Bé, ara vaig escriure les paraules exactes que jo penso sobre aquest tema:

    "A la que comencen a pujar les temperatures i noto el front perlat de suor i greixós, ja m'agafen tots els mals. És només una sensació, eh, com la de tenir les mans permanentment brutes, però no ho suporto. No sóc gens de sol, però tampoc sóc de pluja. Núvols i fred, això m'agrada... Per això, quan podíem fer algun viatget per vacances, la nostra primera idea era mirar cap el nord. Mai he estat a Roma. Les nostres vacances han de ser forçosament a l'agost i seria un error anar-hi llavors..."

    Jejeje no he viatjat massa, no... però sempre que hem pogut fer vacances ha estat "mirant cap al nord"... París, Londres, Edimburg, Bélgica i Holanda... i jaqueta al mes d'agost!! allò sí que és vida i no la caca de temps enganxós, repugnant, fastigós, asfixiant... que tenim aquí!!

    Abaix l'estiu!!! Visca el fred!!!

    Per cert... que t'ho passis molt bé a Suècia :-)) (em fas una mica d'enveja... però tampoc molta, eh? jo segur que passaré alguns dies a Viena... vull dir "al Viena")

    ResponElimina
  11. A mi tampoc m'agrada la suor al front, i si hagués d'anar de vacances a l'estiu intentaria anar a algun lloc més o menys fresc. Ja s'ha de patir prou! :-)

    ResponElimina
  12. Un dia hauríem de fer (o no) un estudi de perquè no estem mai contents amb el que tenim, tu te'n vas a Suècia buscant el fred i els nòrdics venen cap aquí buscant la calor. :-DD

    ResponElimina
  13. Molt ben fet! D'això se'n diu organització! Si hi ha il·lusió de fer-ho, cap allà s'ha dit! I si no es troba res bé de preu per fora, també es poden passar els vacances a Catalunya, que tenim llocs preciosos!

    ResponElimina
  14. Dons jo acostumo a tenir calor, però per allò de "sarna con gusto no pica", si hem d'anar on fa calor, o fred, cap problema, farem un esforç i ho soportarem estoicament.

    ResponElimina
  15. Em fa gràcia veure que coincidim ni sol ni platja ni pluja....jo vaig cometre el gran error d'anar a Granada en agost fa un parell d'anys i va ser brutal....40º C i al vespre potser 35 o 32ºC....a mi també atrauen els països més al nord però encara no he anat a cap, en part per l'economia i en part perquè ho passo malament viatjant en avió....jo crec que està bé planificar un viatge amb temps...Islàndia em fa molt el pes...però amb això del volcà ...

    ResponElimina
  16. Xexu, si algun viatge dels que he fet a la meva vida, (ni pocs, ni molts, sinó una coseta que està bé) hagués de repetir, aquest seria Islàndia. No m'ho pensaria ni un moment. Hi tornaria ara mateix. Una setmaneta de dimarts a dimarts no va acabar amb el meu desig de coneixer més Islàndia. Clar que Suècia també em va agradar molt i Noruega... ara em falta Finlàndia!

    Cap al fred i la pluja, val la pena...

    Espero que els dos viatges et surtin genials! Que t'ho passis molt bé!

    ResponElimina
  17. Segur que et deuen agradar històries de vikings! Ja veig que ets molt previngut, jo no sé què faré demà!

    ResponElimina
  18. hahaha! Ja saps que en aquest aspecte sóc igualeta a tu! Tinc altres propostes a fer-te: a l'estiu d'aquí no tens només l'opció d'anar cap al nord, sinó que també disposes, a més, del fantàstic hemisferi sud, tot i que, vulguis que no, els bitllets també solen ser força cars... Una destinació que no m'havia plantejat mai, però que ara és una opció és Grenlàndia: ho sabies que és territori europeu (pertany a Dinamarca!)? Això vol dir que s'hi pot anar amb el DNI! Vaig flipar quan ho vaig saber, malgrat que de seguida em diguessin que els bitllets per anar-hi són caríssims...

    Jo fa dos anys vaig anar al Canadà i s'hi està de conya, per aquelles latituds. Un viatge també molt i molt recomanable (a més que és impossible a l'hivern, de tant fred que hi fa!).

    Vagis on vagis, passa-ho molt bé!

    ResponElimina
  19. ja veig que no ens trobarem mai tu i jo de viatge!! jo sempre acabe tirant cap al sud. No m'agrada gens el fred i a l'estiu necessite quanta més calor millor! no t'explique res de nou, veritat? ;)

    ResponElimina
  20. Vigila amb el que desitges,diuen que un va anar a Islàndia per Erasmus i va quedar tan enamorat d'aquell paisatge que ja s'hi ha quedat.^^

    ResponElimina
  21. Té molt bona pinta això de Suècia! segur que serà un éxit.
    I Islàndia, doncs allà estarà. Esperant-te, i algun dia hi aniràs. A veure si és més aviat que no pas més tard.

    A mi tp m'agrada la calor, no m'agrada la sensació enganxifosa, caminar sota el sol que t'apressiona, buf! Però intento buscar les coses bones de l'estiu: les terrassetes, estar moreno (veus, és contradictori, perquè per estar morena s'ha de prendre el sol i això no m'agrada,...xò és el que hi ha), el mar,... i poca cosa més.

    Per triar destí la veritat és que mai hem pensat en tema temperatures, només en viatges llargs que si que has de tenir present quan s'hi pot anar (xò com que aquests no abunden massa). També vaig anar a Roma un juliol i va ser horrorós!

    ResponElimina
  22. Albert, però passar les vacances a Catalunya no em soluciona el tema de el calor. Tenim llocs fantàstics, naturalment, però també està bé sortir i veure món.

    Martí, jo ho faria fins a cert punt, hi ha viatges que tampoc no et vols deixar perdre. Però si pots triar i muntar-t’ho tu, per què no triar també una mica en funció del temps que et trobaràs? Bé que s’ha de fer quan es va a llocs equatorials, oi?

    Elvira, a Granada a l’estiu… si la idea no va ser teva, era d’algú que et volia molt mal. A mi no se m’acudiria mai. També és cert que no se m’acudiria anar per res a allà baix, hi vaig anar per obligació. Però són manies meves. Això de passar-ho malament amb els avions és un rotllo. No sé fins on et sents malament, però hi ha pastilles per relaxar-se, i alguns mètodes que fa servir la gent. No sé si simplement pensar amb el que et trobaràs allà ja et farà valdre la pena la mala estona. Ara que, amb els temes econòmics ja no s’hi pot fer massa. Ah, i el volcà (dels pebrots) algun dia haurà de parar, no?

    Carme, una altra veu que recomana Islàndia, fantàstic! No sabia que hi havies estat, veig que en sou uns quants. Espero tornar-ne amb la mateixa impressió que vosaltres. És curiós que digui això de tornar quan encara no hi he anat i queda almenys un any perquè això passi… Veig que també vas gaudir a Escandinàvia, doncs res, que tot fantàstic, em puc esperar el millor. Ja veurem què tal.

    Cèlia, no em diuen res el vikings, però diu que per allà està ple de referències a ells. Miro de planificar una mica, però no et creguis, per algunes coses sempre acabem fent tard, i per exemple, els bitllets ja ens estan pujant de preu.

    Ada, hi ha molts llocs que m’agradaria anar, però no a tots, sóc força selectiu. I si no hi ha sol solet millor. Tranquil•la que si al final vaig a Islàndia ja en sentireu a parlar.

    Núr, en el que no coincidim és en les destinacions. Jo miro al nord perquè el sud no m’atreu tant. També és més car, però bé, no tinc gens de tirada d’anar a conèixer altres hiverns. De l’hemisferi sud em quedaria amb Austràlia i Nova Zelanda, però això de moment està fora de tot abast. Menys descabellat em sembla Groenlàndia. Sí que sabia que pertany a Dinamarca, però el que no tenia tan clar és que puguis anar-hi tan fàcilment (pel que fa a documentació) com aquell qui va a Copenhagen. És bo de saber. Que per cert, espero visitar la capital danesa en aquest mateix viatge.
    Canadà és dels pocs llocs que visitaria del continent americà, naturalment, a l’estiu! Tampoc es pot anar fora de l’estiu a Islàndia, es veu que no es pot ni sortir de casa durant el llarg hivern. Vaja, suposo que ells ho faran, però si ets un turista, ni ho intentis!

    Nimue, ja sabia jo que no ens trobaríem pas. Si algun dia et perds no t’aniré a buscar a Islàndia, això està clar. I si algun dia em perdo jo, tu passaràs de buscar-me perquè sabràs que estic precisament allà!

    Maria, a dia d’avui l’atracció que sento per Islàndia és tan gran que he considerat alguna vegada anar-me’n a viure a Reykjavík. No crec que ho faci que sóc molt cagat, però per què no?

    rits, el país està a la ruïna, però espero que continuï sent allà fins que jo hi pugui anar. Jo amb el calor no puc, i ni prendre el sol ni res. És clar que si tens l’oportunitat d’anar a algun lloc que et ve molt de gust, encara que faci calor, doncs potser no es pot desaprofitar. Però allò de buscar algun lloc amb platgeta… com que no. Ja ho veus que la mala experiència a Roma és el que em va fer decidir a mi a mirar-me amb lupa les destinacions. Ja que viatges, fer-ho a gust, no? I a mi el calor em condiciona molt.

    ResponElimina
  23. Quan ens proposem alguna cosa, sempre acabem portant-t'ho a terme, així que estic segura que faràs aquest viatge, XeXu!!! Islàndia no és dels llocs que tinc a la meva llista... el que tinc a la meva llista com a prioritat màxima quan tingui calers és Japó. Suposo que pel tema freak :P

    M'ha fet molta gràcia llegir això que dius de les mans permanent brutes! reconec que sóc una "obsessiva" a l'hora de rentar-me les mans!!

    Bona nit!!! :)

    ResponElimina
  24. Què aniràs a pescar el bacallà???

    Sóc dels teus, al 100%! M'hi he sentit molt identificat amb el que explicaves. Detesto l'estiu. Soporto molt bé el fred, però la calor... i és evident: a tapar-te sempre hi ets a temps; a treure't roba hi ha un moment que les possibilitats s'acaben, i segueixes tenint calor!

    També apunto al nord, quan planifiquem les vacances: Euskadi, Pirineus, etc.

    *Sànset*

    ResponElimina
  25. Suècia és preciós.. tot i que jo, a l'agost de fa dos anys, hi vaig passar calor!!!
    I em sembla que tots tenim un viatge somniat.. el meu és Cuba, i tampoc me'n surto! Molta sort per complir-lo, el teu!

    un petó!

    ResponElimina
  26. Jo també voldria fugir, quan comencen les calors... i t'entenc perfectament: Roma a l'agost és infumable.
    Aquest any només farem una setmana de vacances a l'estiu, i serà a Astúries. Esperem que el temps acompanyi!
    No temptis als volcans, que si en dos dies van tenir mig món paralitzat... d'aquí al 2011 la poden liar i bé!

    ResponElimina
  27. Jo parlo de tres ó quatre mesos. Per exemple, ja sé on aniré de viatge aquest estiu. I estic llegint llibres i guies. Pregunto...

    ResponElimina
  28. Escolta, si vas a Islàndia, ves-hi en època d'aurores boreals -cap a l'equinocci- i posa unes quantes fotos al blog!

    ResponElimina
  29. Ull de cuc, Japó és un viatge de molta entitat. Calen diners i planificació per fer-lo. A mi tampoc em desagradaria, però si no hi vaig no passa res. Espero que tu te'n surtis, això sí. A veure si aviat pots estalviar uns bons calerons per fer el teu viatge somniat. I sí, jo de seguida noto que tinc les mans brutes i me les he de rentar, no ho puc evitar!

    Sànset, espero no haver-me de fer bacallaner per poder-me pagar el viatge, que és prou car! La calor és insuportable, aquests dies estic ben content perquè estem a juny i fa fresqueta. És perfecte.

    Clara, així que a l'agost hi pot fer calor? Caram, a veure si haurem de portar pantalons curts i samarretes! Almenys espero que no sigui una calor fastigosa com aquí. Cuba és un gran viatge, com en el cas de la Ulls de cuc, cal diners i planificació. Però a mi no m'atreu gens, a diferència de Japó. No tinc cap interès en Cuba, però desitjo que tu te'n surtis aviat!

    Els d'Otis, a Astúries segur que hi estareu fresquets, més que aquí segur. Ja és alguna cosa. No és una destinació que em desperti cap simpatia, però per passar-hi uns dies a l'estiu suposo que està bé. Res, home, res, això del volcà ja s'ha acabat. Ara tots cap a Islàndia.

    Kweilan, tres o quatre mesos jo ho trobo molt bé, veus, jo ja vaig massa tard per aquest any, ara tot són presses. I no ens diràs on és que ja saps que aniràs...?

    Gerard, m'encantaria, però en aquestes èpoques fa massa fred! No descarto fer algun viatge per veure aquests fenòmens, però si bé 25ºC a mi ja em molesta, -25ºC tampoc no és que m'encantin!

    ResponElimina
  30. Si pots ves a un lloc ben fresquet i ens portes una mica de temperatures baixes. De moment a Tarragona s'està portant bé, però a la que puje ens començarem a morir de calor.

    ResponElimina
  31. Dóna-li un cop d'ull a aquest vídeo:

    http://vimeo.com/12236680

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.