dimarts, 16 de febrer de 2010

Vent!

Poques vegades un llibre és tan bo com diu la crítica. Així és com et venen el primer llibre de Patrick Rothfuss, 'El nombre del viento'. I ho escric en castellà perquè encara no ha estat traduït al català. Greu error. He de dir que estic d'acord amb la primera frase que he escrit. Des que me'n van parlar (l'Elur hi va tenir molt a veure), i que en vaig llegir alguns comentaris i les referències literàries de l'autor, de seguida em va atreure. És estrany en mi llegir llibres calentons encara, acabats de sortir, però el vaig comprar i el vaig passar per davant de la immensa cua de pendents. No és que sigui un gran aficionat a la literatura fantàstica, malgrat Tolkien, però sí que sóc un gran aficionat a la literatura fantàstica, és a dir, a la bona literatura, a qualsevol bon llibre, de qualsevol estil. I aquest l'he trobat fantàstic. No voldria explicar massa, perquè es convertirà en un clàssic (de moment serà trilogia), però no espereu grans macs, encanteris espaterrants, criatures sorprenents... n'hi ha, però amb mesura. Tot i així, la història d'en Kvothe, el protagonista, captiva molt i es llegeix fàcilment tot i les 870 pàgines que té. Sempre és arriscat recomanar un llibre, perquè crees expectatives. Només vull dir que quan vas veient el final del llibre, que el nombre de pàgines a la dreta és petit, no vols que s'acabi, en vols saber més, hi ha detalls que no es poden quedar d'aquella manera. Almenys a mi m'ha passat això. Jo el recomanaria a tothom, no només aquells que llegeixin literatura de fantasia, és apte per tots els públics. Feia temps que no llegia un llibre que m'enganxés tant. Ja era hora.

30 comentaris:

  1. Xexu, tu sempre tan fidel!
    Gràcies per la recomanació, el meu home devora llibres de fantasia i no sé mai què regalar-li… Aquest me l'apunto en lletres ben grans!

    Gràcies! I gràcies per continuar passant per casa!

    ResponElimina
  2. Doncs a mi també m'agrada la literatura fantàstica!! :-)

    Tampoc vull dir que m'empassi qualsevol cosa d'aquest gènere, però m'agrada :-))

    Així doncs, si tu el recomanes, i la primera idea va sorgir de l'Elur, el poso a la meva llista immensa de llibres per llegir :-))

    ResponElimina
  3. La ressenya que has fet fa venir ganes de llegir aquest llibre. Em frena, però, que no sóc molt lectora de la literatura fantàstica. Però me n'alegro molt que aquest llibre t'hagi agradat tant!

    ResponElimina
  4. Això que dius en la primera línia és ben cert. Normalment el què penso d'un llibre no té massa a veure amb el què n'opina la crítica per això ja no acostumo a fer-ne massa cas perquè penso que dec tenir gustos diferents.
    Disfruta'l doncs que ja costa trobar llibres d'aquests que t'enganxin i trobis que realment valen la pena.

    Punt n.2.- Xexu, plis, m'explicaras com fer lo de Relats conjunts, em fa il.lusió participar-hi. Si vols ho pots fer al bloc, cap problema i si veus que és molt llarga l'explicació pots fer-ho a despresdeles10pm@gmail.com. Danke!!!!!

    ResponElimina
  5. Jo tampoc sóc massa lectora de la lectura fantàstica però bé me l'apunto per consultar l'argument i decidir-me.
    Aquests posts que fas sobre llibres són boníssims.Bé, tots!^-^

    ResponElimina
  6. A mi m'encanta la literatura fantàstica, igual q la sci-fi. Fa molt, molt, molt de temps que tinc ganes d'enganxar aquest llibre, però no tinc calerons per comprar-me'l. M'hauré d'esperar a Sant Jordi, o a que me'l deixi un colega que el té.

    Ja et diré què!

    ResponElimina
  7. Jo tampoc sóc molt de literatura fantàstica, però la teva ressenya és molt temptadora, ja veurem...

    Celebro, però, que n'hagis gaudit tant. Quan un llibre et deixa aquesta sensació tan agradable és fantàstic!
    Que tinguis un bon dia!

    ResponElimina
  8. aah! doncs jo sí que sóc de llegir aquest tipus de llibres de fantasia! el tindré en compte per quan arribe el moment! ;)

    ResponElimina
  9. Gràcies, ja tinc regal a la vista per "algú" molt especial :)

    Espero que com has dit àpte per a tots els públics, a la meva "mona" li agradi :) Ja t'ho diré!!

    ResponElimina
  10. Sona bé el llibre, me l'apunto. I espero que surti en català !!

    ResponElimina
  11. Aquest el tinc apuntat a la llista d'espera. Comparteixo amb tu el que has dit de la literatura fantàstica. Sóc fanàtic d'en Tolkien i el Senyor dels anells i tot el que l'envolta, però para de contar.

    El llegirem, evidentment. Però éssent una trilogia, potser millor esperar a que surti, almenys, el segon, perquè així l'impàs entre el primer i segon serà mínim i el tercer trigarà molt poc a sortir. No vagi a ser que passi el mateix amb la de Milenium!

    Ah! Llavors suposo que haurà sortit l'edició catalana. I millor, no?

    ResponElimina
  12. Així és un bon vent? me n'alegro. Ara imagina't que hagués sigut un 'fiascu', un ponenet calent i desagradable, amb quina cara vinc jo a dir-te res? perquè clar, recomanar un llibre sense haver-lo llegit ja és passar-se d'agosarada. Però me'n van parlar molt bé i vaig 'investigar' i pensí (oh com m'ha agradat recordar-me d'aquest pensí!! quina emoció!) que t'agradaria.
    Un plaer saber que l'has disfrutat.
    Jo, després de la teva crítica i perquè el títol m'enamora cosa de no dir, em sembla que el posaré a la llista de pendents.

    Una abraçada plena de bon vent ;)

    ResponElimina
  13. Interessant! a la llista de pendents!
    (eteeeeerna llista de llibres pendents...)

    ResponElimina
  14. Gràcies per parlar-ne, perqueè no el coneixia pas. Ara mateix estic fent lectures més aviat clàssiques i alguna cosa que em canviï la temàtica serà agraïda pel meu cervell.

    ResponElimina
  15. Apuntat!

    M'alegro que t'hagi agradat i hagis gaudit de la lectura! quina enveja! el que tinc jo a la bossa, he estat temptada de deixar-lo almenys tres vegades! i no dic quin és perquè se suposa que és un llibre boníssim!

    ResponElimina
  16. m'encanta el teu joc de parauales. visca la literatura fantàstica!
    després de llegir el que he llegit ara me l'hauré de comprar i m'hi hauré de posar! :-)

    ResponElimina
  17. Ho provaré, perquè fa temps que no trobo cap novel·la que m'enganxi com ho van fer algunes.

    *Sànset*

    ResponElimina
  18. Binomi Elur-Xexu recomanant un llibre i un-homi (jo, broma fàcil) pensant en visitar demà tarda el temple dels llibres per comprar-ne algun?

    A veure que tal que, amb els anys, m'estic tornant molt "raro" per les lectures.

    ResponElimina
  19. Gràcies a tots els que heu deixat el vostre comentari. Si el llegiu, espero que em digueu què en penseu, i espero que us agradi tant com a mi.

    Musa, si tens èxit amb el regal almenys espero que em citis com a font! Royalties ja no et cobraré, però hauria, hehehe. A mi m’agradaria que passessis més pel teu propi blog. Així jo també hi passaria.

    Assumpta, com a literatura fantàstica és força light, així que passa molt bé. No té tanta màgia com en Potter, ni és tan dens com Tolkien, i hi ha més de saber com són els personatges, passa molt bé. El que més m’agrada, que et parla amb tota la naturalitat d’un món inventat, amb regions inventades, amb realitats inventades, però no puntualitza res, ho explica com si dos el més normal del món, com si nosaltres també hi visquéssim i entenguéssim totalment de què parla. Et fiques dins el llibre.

    Kweilan, se l’ha de posar dins aquest gènere, però no et creguis que sigui el tema central. La gràcia és que et descriu un món que és ben normal, en el que existeixen la màgia i els dimonis, però on la majoria de la gent no ho sap. Un món quotidià, però de fantasia a l’hora. Fa bo de llegir. No sé si t’agradaria, però que no sigui que no el llegeixis perquè pertany a aquest gènere.

    Nits, jo tampoc llegeixo crítiques, perquè sempre acabo estant en desacord amb el que diuen. Però a instàncies de l’Elur en vaig llegir una ressenya que el deixava pels núvols, i no s’equivocava. Però aquesta primera frase te la posa al mateix llibre com a menció de no sé quin diari, vull dir, que el crític de no sé quin diari ho va escriure, que no sol passar que un llibre sigui tan bo com diu la crítica.
    I ja et vaig explicar com va RC, bitte!

    Judith, l’argument no et servirà de massa. Rere el llibre només hi ha una ‘vacilada’ del protagonista, una enumeració d’anècdotes seves, de les quals al primer llibre, aquest, ja que n’han de venir dos més, hi passen ben poques coses. Però com ja he anat dient, no és de molta fantasia, és molt quotidià, però en un món on existeix la màgia i éssers estranys.

    Neo, la veritat és que barat no és, és cert. Ni lleuger, que pesa força per carregar-lo. Però ha estat un exercici agraït, perquè el que llegia valia la pena. Espero que t’agradi com a mi.

    Jordi Casanovas, és un bon somnífer!

    Rita, com ja he dit, és més aviat un llibre quotidià, però ambientat en un món fantàstic. I no massa fantàstic, però es parlen de coses que no són normals, i passen coses no naturals pels nostres estàndards. Però amb tota la naturalitat del món, eh?

    Nimue, he anat dient que no és ben bé de fantasia, però potser és excessiu per qui no consumeixi aquest tipus de literatura. En canvi, per tu em sembla que seria massa poc màgic i tot, potser et decep…

    Cris, volia dir que és apte per tots els públics adults, eh? Tant pels que els agrada la fantasia com pels que no. Però no sé si és bo per la canalla. Potser el trobarien una mica dens, tot i que no penso que hi hagi massa coses que el facin no-apte.

    ResponElimina
  20. Carqui, per quan t’acabis el ‘100 mites de la ciència’! Jo també espero que, si ha tingut prou èxit, que sí, la segona i tercera part surtin ja en català directament. Creuem els dits.

    Mira Jordi, d’altres potser dubto, però tinc la impressió que a tu t’agradarà aquest llibre. A més, tindràs l’oportunitat de treballar els deltoides i altres músculs si el llegeixes pel carrer, ja que pesa força. A mi m’és igual quan surti. El segon encara no té data, però quan diguin dia, hi aniré. Bé, no dic que hi vagi el mateix dia, però que me’l compraré segur. El tercer encara no té nom definitiu. Si s’ha d’intercalar llibres entremig, ja els ficarem, però que surtin ja! I en català, eh? A veure si m’hauré d’emprenyar.

    Elur, si el llibre no m’hagués agradat, no t’hagués citat. Bé, probablement no n’hagués fet la crònica (de moment), però si l’hagués feta, no hagués dit que me l’havies recomanat tu. Perquè si em dius una cosa bona cridaré als quatre vents que és mèrit teu, però si no és bo em callaré com un puta. Així que podries passar tranquil•lament, que jo t’estimaria igual.
    Per sort, té poc a veure amb Tolkien. Vull dir per sort per tu. Penso que té prou detalls Tolkien perquè m’agradi a mi, però massa pocs perquè a tu se’t faci pesat. A en ‘banyeres’ li he dit que tinc la impressió que li agradarà, i amb tu no puc dir el mateix, no n’estic segur. Però si ho proves, espero que sí, que aquest vent no et decebi, i que tu també acabis aprenent el nom del vent.

    Otis, la meva també és immensa, però l’he passat per davant de tots els altres.

    Met, està bé que hi hagi variació. Segur que aquest et canvia qualsevol cosa que estiguis llegint, tret que llegeixis sempre fantasia, però ja veig que no.

    Tarambana, prepara 22€ o el carnet de la biblioteca.

    rits, per qui se suposa que el llibre que llegeixes és boníssim? Perquè un llibre només és bo si t’agrada. Si no t’agrada, ja poden dir missa. Si em permets ser agosarat, et diré que penso que no t’acabaria d’agradar el llibre a tu. Potser m’equivoqui, eh, tant de bo, però em sembla que se’t faria pesat. Mira, impressions que tinc.

    Kika, a tu no et conec els gustos, així que no sé si t’agradarà o no. Però si ho proves, espero que la resposta sigui ‘sí’. I ja em diràs.

    Sànset, a tu et poso a la llista de gent que penso que els agradarà si el llegeixen. Espero no equivocar-me, i que realment t’enganxi. A mi feia temps que res m’enganxava així.

    Òscar, a veure si t’animes a fer un trinomi (que no un trio, eh brut!) amb nosaltres i el podem recomanar tots plegats. Però què vol dir que t’has tornat raro amb les lectures? Que ara només et va Gloria Fuertes i Corin Tellado?

    ResponElimina
  21. me l'apunto per quan surti en català!

    ResponElimina
  22. oh, però ja ho hauria dit jo que la recomanació (nefasta) havia sigut meva, en cas de que omitissis la informació.
    Pobre de tu que no m'estimessis igual només per fotre-la al pal amb un llibre, aviam si hem de començar a parlar de cames.
    Que tenim un partit, home i no ens podem lesionar!
    El tastarem aviam què i ja et faré saber si m'ha agradat o no.

    ResponElimina
  23. A mi me'l van regalar per Nadal, però és a la tauleta dels pendents, esperant tanda. Després d'aquest comentari, acaba de pujar moltes posicions a la llista!!! Jo també n'he sentit bones recomanacions.

    ResponElimina
  24. Jo el vaig acabar de llegir en una setmana aquest estiu passat, i ara no se com fer temps fins que editin la segona part ^_^

    ResponElimina
  25. Catxis dena!! jo anava buscant aquesta ressenya al Llibres i punt i la vas fer aquí!!...

    SUGGERIMENT: Ara que tens entre mans un totxo d'aquell japonès, podries copiar algunes ressenyes del Bona nit al Llibres i Punt... jo les tornaria a llegir hehehe

    Res, la buscava per robar-la i enllaçar-la aquí:

    http://laveritatdinslaficcio.blogspot.com/2010/11/el-nombre-del-viento.html#comments

    És una passada aquest blog, l'he descobert perquè em va posar un comentari al post de la Champions i m'agrada molt :-)

    ResponElimina
  26. Aquest comentari arriba amb un any i uns quants mesos de retard però tot i així trobo necessari fer-lo.

    Poques vegades he llegit un llibre de fantasia tan bo (exceptuant Tolkien i George R.R. Martin). Crec que me'l vaig llegir en quatre o cinc dies! Espero amb moltíssimes ganes la segona part.

    Si no et fa mandra començar una saga per l'estil, et recomano Canción de Hielo y Fuego. Val la pena!

    ResponElimina
  27. Entre tu i el Marcel, al final me'l fareu llegir... mala gent!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.