divendres, 25 de setembre de 2009

FRIENDS

Ja fa una temporada que mirar sèries està de moda. Qui més qui menys, tothom mira alguna sèrie americana, i encara que n'hi ha que es conformen a mirar-la quan la fan per la tele, conec a molta gent que les mira per internet, per tal de poder veure els capítols que es vol i quan es vol. Hi ha autèntics fanàtics de Lost o House, per posar exemples, però darrerament a mi m'agrada més veure comèdies de situació, amb capítols curtets i graciosos. Les sèries que he estat seguint són Scrubs, The Big Bang Theory i How I met your mother, però la primera ja ha acabat i les altres dues acaben de començar temporada als EUA i les tinc al dia.

Però com que no en trobo d'altres que m'enganxin, he decidit tornar a la sèrie més mítica d'aquest estil: FRIENDS. La vaig veure sencera i seguida fa uns anys, (deu temporades) i em va encantar. És pionera, una sèrie que parla de relacions i d'amistat de gent que ronda la trentena, que ja no són estudiants i estan buscant el seu lloc a la vida. Va cremar totes les naus. Seguint les històries dels sis protagonistes també s'hi barregen tots els tòpics que envolten les relacions personals, des de la més simple a la més complicada. Diguem que ho van posar difícil a totes les sèries posteriors, ja que quan elles hi arribaven, FRIENDS ja havia passat per allà.

És totalment recomanable, molts temes que tracten no han passat ni passaran de moda, i segueix sent fresca i fent riure com sempre. Això sí, el vestuari comença a veure's una mica antic... Però és tan bona! Crec que mai no hi haurà una comèdia que la superi. Jo ara intento fer l'esforç de mirar-la en anglès. No és que no m'agradin els doblatges, però com que és la segona vegada, miro que em serveixi d'alguna cosa també, perquè em noto una mica rovellat. Es pot seguir força bé.

És tard, però em sembla que em vaig a posar un altre capítol...


42 comentaris:

  1. Millor que "Friends"? Seinfeld, és clar.

    ResponElimina
  2. Jo soc més de llegir que de tele i encara que sembli díficil de creure no vaig veure ni un capítol sencer de Friends, a la que feien anuncis ja m'enfrascava en llegir algun llibre.

    ResponElimina
  3. Friends és genial i amb humor, és única.

    ResponElimina
  4. Home si t'agrada i serveix per el anglés...que més pots demanar.....que vagi de gust el capitol

    ResponElimina
  5. Quan comences a mirar Friends no pots parar! Sempre hi ha temps per un capítol més...

    Jo conec una parella que estan seguint 9 sèries a la vegada. Després de sopar cada dia en toquen dues o tres, un o dos capítols, depenent de la son! Han de tenir una llista i tot per saber quin capítol els toca!

    Ara sànset i jo hem començat seriosament amb LOST. Tothom en parla, sembla que s'acabi el món si o saps qui és en Jack o la pecosa! jiji

    Utnoa

    ResponElimina
  6. uff.. jo sóc un apassionat de les sèries, ja fa molts anys que estic enganxat a vàries (des del temps de Babylon 5 en TVE1 i Star Trek TNG en Canal 33).

    El que passa és que tinc un perfil més sci-fi i generalment no segueixo les sèries "més de moda" !! Així què, per la meva part, estic esperant que arribi octubre per començar a veure "Stargate: Universe".

    =)

    ResponElimina
  7. Doncs mira, no em va enganxar mai, tot i que la he vist, en capítols "sueltos".... Tinc molts amics que són autèntics fans (le meva amiga Maite té totes les temporades, les mira i les remira una i altra vegada....) Jo vaig seguir més Ally McBeal, Lost, Mujeres desesperadas.... Però si una sèrie m'ha enganxat sempre (i no riguis) és Aida.... mira, em fan riure, i el diumenge sempre és un bon dia per acabar-lo amb una bona rialla :) Bon cap de setmana !!!

    ResponElimina
  8. Uff!! què t'haig de dir... Jo sóc super fan de les sèries americanes. També m'encurioseix el fenòmen, perquè és veritat que abans no se'n miraven tantes. Em fa gràcia pensar que recordarem aquesta època per això "i te'n recordes? Tothom mirava Lost o House!!".

    Friends és magnífica i ja saps que també l'estic mirant (en anglès, amb subtítols en portuguès...). A mi m'encanta Medium (us he dit que vull 3 nenes rosses amb els ulls blaus?) i recentment a casa ens hem aficionat al Salt quàntic. Us en recordeu?!!

    ResponElimina
  9. Jo dec ser un d'aquest tant per cent minúscul que no mira sèries, tot i que trobo molt bé que la gent ho faci, i encara més si, com en el teu cas, serveix per millorar l'anglès.

    ResponElimina
  10. Un altre de la corda d'en P-FAC...: no en segueixo ni una de sola! Deu fer uns tres anyets... em vaig anar ficant cada cop més en les profunditats del món d'internet, i es va acabar la ficció (bé, gairebé).

    De fa anys i panys recordo que m'encantava "Frasier"; com em feia riure! :-)

    PS: XeXu, company, com t'ho fas que cada dia vas a dormir tan tard, si t'ho puc preguntar? Tu no deus matinar, no? Sempre escrius posts i comentaris tardísssim! (curiositat)

    ResponElimina
  11. Ostres Friends... que gran!
    No m'importaria tornar-la a veure tota sencera! segur que riuria com sempre que l'he mirada.

    Vaig començar seguint House i Lost, ara n'estic completament desenganxada. Després mirava El mentalista, però ja no la fan em sembla. De fet ja no miro la tele. Ni tampoc miro sèries per internet.
    M'he comprat totes les temporades de Doctor en Alaska, ja saps que és la meva debilitat, i ara he començat la sisena i última... i em sembla que romancejo tant en anar-la mirant perquè s'acabarà i no en tinc ganes...

    Quants cafetons portes avui? no sé com pots tirar dormint tant poc!

    una abraçada!

    ResponElimina
  12. Ostres jo no sóc fanàtic d'absolutament cap sèrie de la TV, ni estrangera ni nacional. Des de que va acabar plats bruts... Ah!! I confeso que m'agradava "La casa de los líos" amb l'Arturo Fernández. Era jove...

    Ah!! He pres nota i he copiat 100 vegades: "No diré més Zplatan a l'Zlatan"... ;-)

    ResponElimina
  13. reconec que vaig tardar a enganxar-m'hi, però al final ho vaig fer, crec que a la 7a temporada. Tinc un amic que és molt molt fan, fins i tot porta les lletres de FRIENDS al vidre de darrere del cotxe. I la sèrie està molt ben aconseguida. Tens bon gust!!

    ResponElimina
  14. Està bé està bé ho reconec!! NO m'he enganxat a cap sèrie, no em mateu!! I friends no m'ha agradat mai. Potser si ara la tornés a mirar m'enganxaria, però...Sóc molt escèptic.

    ResponElimina
  15. Evidentment em referia a tota aquesta fornada de sèries actuals (amb els meus amics a vegades es fa difícil parlar si no en veus cap). N'hi ha una que quan caço algun capítol em fa gràcia, aquesta dels informàtics, però vaja. En canvi quan tenia 8 o 9 anys m'enganxava a totes: Blackadder, The young ones, A cor obert...Totes les que veien els pares jeje.

    ResponElimina
  16. Us ho creureu si dic que no l'he vist mai? :-)

    Però mai, mai. Ni cinc minuts. Ni tan sols sé a quin canal la feien...

    Suposo que deuria tenir alguna incompatibilitat horària... O la feien al Plus? (mai l'he tingut)

    Però bé, vaig llegint tots els comentaris i així em faig una idea jeje

    Ara bé, sí que he seguit algunes sèries, eh? Durant bastant temps mirava House... després no sé què deuria passar (potser va acabar una temporada, no sé) que ja no ho vaig mirar més.

    I a vegades veig una que no sé com es diu (ai mare, quin desastre!!) que són crims del passat i que no es van arribar a resoldre i ara els tornen a investigar. La veritat és que la trobo bastant fluixeta perquè trobo que ho descobreixen amb relativa facilitat i em pregunto com pot ser que "en el seu temps" no investiguessin allò, i no la miro sempre, però si algun dia me'en recordo, doncs miro un capítol :-)

    ResponElimina
  17. XeXu, Oh, my God!!

    hahahaha

    M'encanta Friends! Estic d'acord amb tu que és de les millors sèries que s'ha fet mai. Em vaig comprar un paquet amb les deu temporades en DVD i me'ls vaig mirant de tant en tant, tot i que ara ja fa força temps que no hi he tornat. El Chandler Bing és i serà el meu preferit, tot i que ja m'han dit les meves amigues més d'un cop "Núr, no siguis Mònica!" perquè sembla ser que tinc una petita obsessió compulsiva amb l'ordre i la neteja... argh!!

    ResponElimina
  18. Que gran Xexu!! Res més a afegir, és una sèrie mítica i irrepetible, però per això ja la tornem a mirar nosaltres, oi?
    House no n'he vist quasi res, i Lost es diu així no pels habitants de la illa, sinó pels televidents (però enganxa, no sé com però enganxa)!!. També voldria afegir que cal recordar que la sèrie de "la verdad está ahi fuera" mereix un reconeixement. Per cert Txari, no és el mateix, però Medium també mola.

    ResponElimina
  19. Frienda està bé, em porta grans records...

    The BBT i How I met són bones, també... Però jo també sóc dels de Lost, Galàctica, The Wire, The Shield, Dexter, etc... Quan et poses un capítol no pots evitar mirar-ne un altre!

    ResponElimina
  20. Un dia d'aquests m'enganxaré a veure aquesta sèrie per internet perquè no l'he vist mai i no ets el primer que la posa pels núvols. He estat una gran seguidora de sèries però ara m'estan avorrint en general.

    ResponElimina
  21. Frienda, una gran sèrie. Jo sí que estic enganxada a les sèries americanes. Per internet no les mirem però el DVD gravador és el nostre gran aliat per poder arribar a tot.
    La cosa és tant greu que l'any passat en vam arribar a fer un post i posades totes jusntes i seguides sembla que no fem res més que mirar la tele

    ResponElimina
  22. Jo ara miro Pedralbes Centre i Nissaga de Poder un alte cop al Canal 300.
    Nissaga és del millor que s'ha fet a la tele. No cal anar a buscar americanades que a vegades són mitificades (com Numbers).

    ResponElimina
  23. Doncs ja ho saps...a seguir-la mirant^-^!

    ResponElimina
  24. De dalt a baix sencera només l'he vist un cop, però de capítols saltejats... buff... un munt!!

    Joey no comparte la comida! Hahaha, que gran...

    ResponElimina
  25. Jo haig de reconèixer que he acabat essent fan de lost, però friends és una gran sèrie!
    Ara però, com que no tinc TDT no veig la tele! i mira.. m'estalvio tenir tanta son als matins! ;)

    ResponElimina
  26. No sóc de sèries, però reconec que Fiens em va enganxar.

    ResponElimina
  27. M’agrada veure que per aquí hi ha de tot, autèntics fans de les sèries, i d’altres que no en segueixen cap, i també hi ha qui no havia seguit mai FRIENDS. Jo que pensava que això no podia ser… gràcies a tots i totes pels vostres comentaris!

    Fir, benvingut! Seinfield no em va acabar d’agradar mai, tot i que tothom en parla molt bé. Potser és que no la vaig seguir de manera prou regular.

    Marta, caram, quina afició! Ja m’agrada la gent que llegeix, però crec que hi ha temps per tot, i que es pot gaudir de bones estones de lectura i també d’una bona sèrie. Però sobre gustos no hi ha res escrit, em sembla que mon germà fa el mateix que tu.

    Cesc, jo crec que sí, ja no es pot superar perquè tracta un munt de temes que si els repeteixes ja no té la mateixa gràcia.

    Garbi, sóc un malalt, m’enganxo i ja no puc parar.

    Utnoa, 9 sèries són moltes. Cal estar ben atent si són d’aquelles complicades, però bé, qui més qui menys en pot seguir quatre o cinc, així que és qüestió de posar-s’hi. En Jack i la pecosa jo sé qui són, però al final em van cansar, es complicava massa i per mi ja era del tot inversemblant i inconsistent.

    Carquinyoli, Lost també és una mena de sèrie de ciència ficció, però personalment no em diu massa cosa. Com a sci-fi millor les que tu dius, tot i que no en sóc seguidor, però també conec autèntics fanàtics, però de perfil més friki, hehehe.

    Cris, Aida és una sèrie molt similar a FRIENDS, hereva de 7 vidas, però l’humor és més d’aquí. Jo també me la mirava els diumenges a la nit, però no volent. Engegava la tele i si la trobava segur que em quedava mirant-la. Poques vegades vaig pensar ‘ai, fan Aida, vaig a veure-la’. Ara fa temps que no ho segueixo i no sé si ha continuat o què.

    Txari, no sé si abans no se’n miraven tantes, el que passa és que abans només miràvem les que feien per la tele, i arribava el que arribava. Ara no ens cal la tele per res, de fet, jo no l’engego en tota la setmana, i això que les cadenes han fet un esforç d’importació, però ja és massa tard per nosaltres.
    FRIENDS és increïble, però Medium no em diu res, ja saps que no compartim gustos, només amb en Ross, Rachel i companyia. Ah, i tu em vas introduir a House!

    P-CFA…, millorar no sé, però estic aprenent algunes cosetes, argot sobretot.

    Ferran, ni sèries, ni llibretes de viatge… però d’on surts tu, hehehe. És broma, eh?
    Em sembla que no t’hi vas fixar bé. Vaig a dormir tard, això sí, però sí que matino, a les 7h estic llevat, i connectat altre cop, mentre esmorzo una miqueta. Vaig fer el post tard, i a tu et vaig comentar al matí. És clar, no havien passat massa hores entre una cosa i l’altra, però una estoneta si que vaig dormir.

    Elur, jo de tu no m’ho pensaria més, i després de Doctor en Alaska, em posaria altre cop amb FRIENDS. Perquè algun dia s’acabarà, admetem-ho. House també me l’he vista tota, i Lost ho vaig deixar després de la quarta sense massa ganes de tornar-hi. Suposo que quan torni el metge malcarat sí que me’l miraré.
    Quan tu em vas comentar, encara no en portava cap de cafè, només el nescafè de primera hora, amb la qual cosa encara era menys persona que de costum, però sí que dormo molt poc. Sempre em dic que ja dormiré el dia següent… però aquest dia mai arriba.

    Jordi, la casa de los líos, mareta de déu… bé, tothom té vicis inconfessables, almenys has tingut la valentia de reconèixer-ho. No pateixis, entre tots t’ajudarem a superar-ho.
    I perdona pel meu atreviment amb el tema de l’Ibra. M’agraden les conyes que fas, i les teves cròniques són espectaculars, és per això que em sorprèn aquest detall respecte a un davanter que espero que marqui una època a casa nostra. Com la que va marcar aquell… ja saps, Amunike no era, però no me’n recordo…

    ResponElimina
  28. Instints, a mi em semblen més bones les primeres temporades. Després té una baixada, però cap el final torna a millorar. Però cadascú té els seus gustos. Per mi és genial.

    Xitus, jo també seguia aquestes sèries que dius, i L’imperdible Parker Lewis i el Nan Roig. I aquestes no les miraven els pares, però jo sí, els divendres a la nit, amb els Joves, si no recordo malament. Jo sempre n’he anat seguint alguna, però ara hi ha la moda aquesta. Encara que diguin que una sèrie és molt bona jo me l’agafo amb calma. Cadascú té els seus gustos i busca coses diferents en aquestes sèries.

    Assumpta, la feien pel Plus, però les primeres temporades van ser en obert, fins que es van adonar que era l’hòstia i la gent la seguia, i va ser de pagament. Però no va ser allà on la vaig veure jo, d’allà només havia vist alguns capítols. La vaig veure fa uns anys tota seguida, descarregada d’internet.
    Em sembla que parles de Caso Abierto. No m’ha interessat mai massa, n’hi ha moltes de descobrir coses i resoldre crims, de totes les maneres que vulguis. Jo era seguidor de CSI Las Vegas, i també mirava House i Bones, però aquesta última és força dolenta. Tots aquests resolen els crims d’una manera tan fàcil…

    Janice-Núr, és insuperable. En Chandler és un fart de riure, m’encanta el seu humor. Però tots tenen alguna cosa, tret de la Phoeby, que no la suporto. Bé, també té els seus moments, però si hagués estat un altre perfil de persona, crec que no hauria passat res. Ves en compte ara si ets una mica Monica, ja que la convivència pot ser complicada!!

    GG, que bo això de Lost! I sí, és clar X-files cal que tingui reconeixement, també me la mirava en el seu moment. Quina parella en Mulder i l’Scully! I de FRIENDS què dir, eh amic? Quines nits d’estiu, quines matinades. Com ho vam passar…

    Ma-Poc, de les que dius i que no hagi comentat ja, només ho he provat amb Dexter, i em donava massa mal rotllo, així que ho vaig deixar estar. Una mica massa per mi.

    Kweilan, potser va a temporades, o que costa que facin coses originals. Qui sap, potser alguna de les que vindran aconseguirà atrapar-te.

    Mireia, em sembla que recordo aquest post que dius. Però és que és una bona distracció, serveixen per descansar una mica de la vida i ficar-te en un món que no és el teu. I algunes fan pensar i tot. Jo trobo bé que se’n mirin, i n’hi ha tantes que n’hi ha per tots els gustos.

    Babunski, només perquè estigui fet aquí no vol dir que sigui bo. Tot i que hi ha producte nacional d’alta qualitat. Recordes Temps de silenci, o Estació d’enllaç? Ah, fa poc ho vaig provar amb Numb3rs, i m’alegro de que ho mencionis. Només vaig aguantar uns capítols, pensava que farien servir les matemàtiques de veritat, però vaig trobar força trist tot plegat, no diuen res clar ni t’ensenyen la matemàtica de la cosa per enlloc.

    Judith, encara em queden més de nou temporades!

    Laia, jo igual que tu. Quan la vaig acabar vaig pensar que ja estava fet, que no la tornaria a mirar sencera, i et sap greu perquè és especial. Però mira, ara ja fa uns anys, i m’ha tornat a venir de gust veure-la. I m’està agradant igual!

    Pluja, no cal tenir TDT, si per internet es pot trobar tot el que vulguis! La tele jo no l’engego en tota la setmana, només els caps de setmana.

    Joana, és que FRIENDS és molt FRIENDS…

    ResponElimina
  29. Friend és la millor sèrie de tots els temps!!! no l'he vist mai en versió original però em sé els diàlegs de memòria així que supose que no em costaria molt! The Big Bang Theory l'he descobert fa poc i em sembla molt divertida. I amb Lost tinc un problema serios d'enganxe...

    ResponElimina
  30. A mi m'agradaven molt, però com sempre a la tele aconsegueixen fer-t'ho avorrir tot. I de tant posar-los a mi ja m'han cansat...

    Però reconec que estava molt bé. Ara estem esperant impacients el final de Lost :)

    ResponElimina
  31. Sóc totalment analfabeta pel que fa a aquestes sèries. Però sé que tenen molta acceptació i he sentit a parlar molt bé de Friends.

    ResponElimina
  32. Que m'has vist pel forat del pany, XeXu???
    No miro cap serie més que Perdidos, hi estic ben enganxada!

    Si que havia seguit Friends fa temps i reconec que potser sí seria una bona opció tornar-ho a fer ara. Gràcies!
    ;)

    ResponElimina
  33. Humor america? buffffff...

    Algun dia l'Edmund Blackadder reviurà, més desclassat, esquerp, agut i maliciós que mai, i us les farà pagar a tots, consumidors de telesèries-brutícia-americanoides (dit amb carinyu, oju)...

    Deixeu anar en Baldrick!
    - Baldrick, ataca!!!
    atles de partícules

    ResponElimina
  34. Doncs jo algun cop l'havia vist, mentre la miraven els meus fills. M'agradava força tot i que només la veia si la trobava posada. No m'he enganxat gaire a les sèries, mai...

    ResponElimina
  35. mira... avui me'n posaré un del doctor... necessito una mica de teràpia, em sembla.

    ResponElimina
  36. Nimue, tranquil·la, el teu diagnòstic és molt comú, em sembla que ho deus haver enganxat d'algú, de qualsevol, que n'hi ha molts com tu. Ja saps: 'sólo quiero volver a casarme', 'y yo sólo quiero un millón de dólares!'.

    Bajo, tens raó, a la tele ho espatllen, entre les repeticions i els anuncis, no hi ha manera. Per això prefereixo mirar-m'ho per internet. Lost te la deixo tota per tu.

    Núria, no sé què recomanar-te, no sé si és millor que continuïs així, o dir-te que te'n miris alguna, no fos cas que t'enganxessis!

    -assumpta-, sempre és bon moment per tornar a mirar FRIENDS, i ara que es pot, per agafar-la del principi i mirar-la fins el final. Segur que t'acabarà enganxant més que Lost.

    Partícula Elemental, benvingut al Bona nit. A mi també m'agradava molt l'Escurçó, eh? Segur que me'l tornaré a veure senceret algun dia, també el tinc per aquí. Però també hi ha bones sèries americanes!

    Carme, ets de les típiques que agafa com a excusa que ho miren els altres per enganxar-te, com aquells pares que porten els nens a veure pel·lis de Disney al cinema, hehehe. És broma, eh?

    Elur, i què tal la teràpia?

    ResponElimina
  37. doncs enlloc del doctor Fleischman en vaig trobar un altre de més proper i què vols que et digui, molt millor, on vas a parar!
    Gràcies ;*)

    ResponElimina
  38. Penses el mateix que jo sobre Numbers. De tant en tant posen algun concepte per allà al mig sense solta ni volta. Val més "Big Banf Theory" que almenys rius i aprens més!

    ResponElimina
  39. A mi no em va enganxar especialment però la meva germana la veia i jo inevitablement també. M'agraden més altres. D'actuals pens que Dones desesperades i Cinco Hermanos estan prou bé :) En general no sóc gaire adicta a les sèries, crec :P

    ResponElimina
  40. és una sèrie fantàstica!
    en cada un dels personatges t'hi pots trobar una miqueta reflectit i suposo que parla de gent molt propera a nosaltres, a les nostres vides.

    recordo quan la feien pel plus i com la grabava ì ens la passàvem totes per seguir-la. potser la temporada que em va agradar menys va ser la darrera. potser em tocava molt de lluny.

    buf! em venen tants records!

    ResponElimina
  41. Totalment d'acord, també em va enganxar.

    ResponElimina
  42. Per aqui seguim incondicionals dels Simpson, encara que els repeteixin mil milers de milions de vegades...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.