dissabte, 1 d’agost de 2009

Gris


Aquesta foto és en blanc i negre, però a Dublin no cal posar aquest filtre per tenir vistes així. El color gris impera, tant en el cel com en els edificis antics. L'arquitectura és diferent, el totxo vista vell i brut marca un estil que es perd en construccions més modernes. Però el que no es perd són els pubs de cantonada, pintats de colors cridaners, com per atreure els bevedors, i amb floretes a les finestres. I la Guinness, l'omnipresent cervesa negra. Miris on miris hi ha publicitat de la marca, i si no, algú prenent una pinta. Fins i tot jo, que no sóc cerveser, en vaig prendre una, però en el millor escenari, la mateixa fàbrica. Per la resta, sidra irlandesa. Massa pocs dies per gaudir d'una bona ciutat per viure-hi, però encara menys per veure tota la resta. Potser caldrà tornar-hi.

22 comentaris:

  1. Ben tornat Xexu!!!!
    M'agrada llegir colors entre línies malgrat la grisor del títol :)

    T'he trobat a faltar ;*)

    ResponElimina
  2. Doncs es torna les vegades que faci falta!!! Sempre que hi ha algú que et convidi a conèixer-la val la pena, no? :D

    ResponElimina
  3. Holaaaaaa!!! Bentornat!! :-))

    Ostres, com m'agraden a mi aquestes fotos enfocant un edifici cap amunt! :-)
    Bona foto!! :-))

    Jo sí sóc molt cervesera. Sempre amb moderació (clar, sóc jo!! jeje) però m'agrada molt i m'encanta provar-ne diferents varietats (a Bèlgica en vaig probar unes d'afruitades més bones!!).

    Això de la Guinness per tot arreu m'ha recordat a Amsterdam, on també veus publicitat de la Heineken per tot arreu :-) Com diu la meva mare "cada terra fa sa guerra".

    (Es nota que tinc enyorança de les meves vacances, oi? jeje però mira, gràcies a aquest post teu ara he tingut uns bons records!!)

    Si dius que caldrà tornar-hi és perquè suposo que ho has passat bé!! :-))
    Jo no hi he estat mai i és un dels llocs que m'agradaria anar!!

    Per cert... t'has perdut uns dies de calor fastigosa!! jejeje

    ResponElimina
  4. ben tornat! Sempre es fa cuart quane ts fora.

    ResponElimina
  5. oooh...
    quina enveja més sana que despertes!!!

    Dublín és una de les ciutats que tinc pendents...

    Ben tornat a la xarxa!!
    :D

    ResponElimina
  6. ja has tornat!!!!!!
    si que ha estat ràpid!

    estic amb l'Assumpta, si tens ganes de tornar-hi és que t'ha agradat i t'ho has passat bé! així ha estat un primer tastet per obrir boca!

    mira que a Dublín no sé perquè pensava en color verd i no pas gris! curiós!!

    ben tornat!

    ResponElimina
  7. Un gris preciós, a jutjar per la foto que acompanya el post (o més aviat hauria de dir "que decora el post amb molt de gust, perquè és realment bonica).

    Bentornat, sí, XeXu... i ja pots començar a fer plans per una segona visita, hehe. És qüestió de buscar-se alicients! :-)

    ResponElimina
  8. doncs a mi m'agradaria molt visitar Dublin a pesar del gris i del clima!

    ResponElimina
  9. No he estat mai a Dublin... Espero que t'ho hagis passat bé!

    ResponElimina
  10. Conec Irlanda a través d'uns amics que viuen a Bangor, prop de Belfast.
    El clima la fa grisa però l'encant dels pobles i del paisatge em va agradar. Em va semblar que m'hi acostumaria a viure-hi però sense sol no sé...
    Bentornat!

    ResponElimina
  11. Veig que has tornat molt inspirat de Dublín, espero amb delit més posts,-)

    ResponElimina
  12. No he estat mai a Irlanda, però si a la seva veina Escòcia. Suposo que el clima i les cases de pedra li donen aquest to gris, trist però a la vegada encantador. I si ja hi afegim els colors dels pubs, i la mateixa Guiness crec que hi ha més d'un voluntari per a acompanyar-te quan hi tornis.

    ResponElimina
  13. Doncs vinga!!!
    Els llocs que en agraden i ens deixien empremta, són per tornar-hi....
    ;-D

    ResponElimina
  14. Ja explicaràs alguna cosa més , doncs la meva parella fa temps que m'hi vol fer anar....de moment la cervesa ja em convenç.
    Si vols info sobre Islàndia , ves al bloc de la meva companya i trobaras com fer-ho , en condicions i barato .
    http://loucost.blogspot.com/2009/06/iceland-2009-part-1-el-sud.html

    Aqui t'aclariran qualsevol dupte.

    ResponElimina
  15. Mai hi ha dies suficients per conèixer una ciutat. Fa 27 anys que visc a Palma (tota la meva vida) i encara em queden tantes coses per veure i racons per descobrir! El que és fantàstic perquè vol dir que qualsevol lloc, per molt que te'l miris cent vegades, sempre hi haurà coses noves que t'han passat per alt en un moment determinat :)

    ResponElimina
  16. Doncs jo vaig provar la Guiness a Praga, i no em va agradar gens, després mentre me la prenia vaig recordar que ja l'havia tastat i no m'havia agradat. En canvi, la negra de Praga sí que em va agradar, tenia gust!!! Ara, "pa gustos, colores" no? jeje.
    Ben tornat!!! Muack!!!

    ResponElimina
  17. Ei XeXu!
    A mi Dublín no em va acabar de fer el pes, suposo que perquè la vaig enganxar pleníssima de turistes, no es podia caminar quasi per les voreres...La cervesa Guinness a mi m'agrada, de fet també vaig fer la visiteta de rigor a la fàbrica (la botiga la vaig trobar moolt gran).

    ResponElimina
  18. Sempre m'havien parlat molt bé de Dublin, però després del que dius encara tinc més ganes d'anar-hi.

    Quan veig la teva foto, sento les cançons d'U2 al meu cap...

    ResponElimina
  19. Moltes gràcies a tots i totes pels vostres comentaris en aquest post. Viatjar ens agrada a tots, i la gràcia és que cada lloc ens deixa una petjada diferent a cadascú de nosaltres. La nostra manera de viure-ho és tan subjectiva...

    Elur, el gris és predominant, però també hi ha colors, és clar, i els pubs són tan pintorescs. I no estan fets per turistes, eh, és que són així. Ja et dic, colors cridaners per atreure els bevedors.

    Maria, si no sempre hi pots anar a l'aventura.

    Assumpta, les afruitades de Bèlgica són fantàstiques. No sé si es poden considerar cervesa, són com un refresc, però passen tan bé... jo les vaig provar allà per primer cop, però conec un lloc a Barcelona que en tenen, i sé d'una botiga belga per Gràcia on es poden comprar. Si t'interessa ja t'ho miraré.
    M'ho vaig passar bé, però la llista de llocs per visitar és tan llarga... ja veurem si hi tornaré. Ah, això sí, el clima era perfecte per aquestes dates. Anàvem amb jaqueta, i només molestava si et tocava el solet de ple. Quin descans...

    Caram Mireia, llegint el teu comentari pensava que em saludaves en gaèlic!

    Ballarina, no t'ho pensis més, que val la pena.

    Rits, m'ho he passat bé, però com li deia a l'Assumpta, la llista de llocs per visitar és tan llarga... qui sap, de moment no entra en els plans tornar-hi, però ja es veurà. Irlanda és força verda en general, però el cel és força gris, i això fa que a la ciutat aquest color s'accentuï. A més, els edificis històrics són de pedra grisa, i ja et dic, la foto és en blanc i negre, però si veus la normal, tampoc té tanta diferència.

    Ferran, el gris de Dublin és força espectacular, alguns edificis són realment increïbles. Ara de moment el que estic preparant és el proper viatge a Escòcia. És un lloc que no m'havia atret mai especialment, però que des que tinc uns amics vivint per allà, la veig de manera diferent. Espero que aquest altre viatge serà encara millor.

    Nimue, el gris i el clima no són cap impediment, al contrari, formen part del seu atractiu.

    Ma-Poc, m'ho he passat molt bé, ves buscant vols barats...

    ResponElimina
  20. Joana, a mi m'ha fet la impressió que Dublin ha de ser una bona ciutat per viure-hi, i com que no sóc especialment amant del sol, potser hi estaria bé. Ara, potser no en sóc amant perquè el tinc tot el dia sobre. Si el temps sempre fos gris potser ho veuria d'una altra manera.

    Marta, ja te'n cansaràs, ja...

    Angle, a Escòcia me n'hi en vaig d'aquí a tres setmanes, ja veus. El gris no és pas trist ni decebedor, forma part de l'entorn, i li dóna encant. I com comentava més amunt, el color dels pubs em sembla que és com un reclam pels bevedors, com que desentona amb l'entorn, deu tenir un poder atraient.

    Eli, però abans, encara queden molts llocs diferents per visitar.

    Garbi24, deixa't convèncer, home, que segur que t'agradarà. I si t'agrada la cervesa, és un lloc ben indicat. He fet un cop d'ull al blog que m'enllaces, i sembla molt interessant, però hi ha molta lletra. Me l'hauré de mirar amb més calma, quan arribi el moment de començar a planejar el viatge. Gràcies!

    Caterina, això és també el que m'agrada de Barcelona, les ciutats no te les acabes mai, i és una sort, sempre fa bo de passejar-hi, perquè sempre acabes descobrint coses noves. Però quan vas a una ciutat que no coneixes i només tens dos dies per visitar-la, ja saps que se't farà molt curt.

    Instints, jo mai havia begut una Guinness, potser l'havia tastada però no m'agradava. Allà a Irlanda jo prenia sidra irlandesa, molt bona, mentre els meus companys no paraven de demanar pintes de Guinness. Jo només en vaig veure a la fàbrica mateix, ens entrava una pinta amb l'entrada, a beure al final del recorregut, i vaig decidir que, encara que no m'agradés, era el moment de prendre'n una. I no em va desagradar tant, no té mal gust, i curiosament, té menys graduació que la sidra.

    Xitus, hi havia turistes, però no ho vaig trobar exagerat, és clar. I hi havia catalanets, com a tot arreu, és clar. Home, la botiga té de tot, pensa que la Guinness és el símbol del país, està a tot arreu, segur que mana més que el govern.

    Judith, si pots, ves-hi. U2, que ningú ha mencionat abans que tu, també és un dels símbols de Dublin, i ha imatges seves per molts llocs i en posen música als pubs. Fins i tot al tour gratuït que vam fer per la ciutat la guia ens va explicar algunes curiositats de la banda. Mira, a mi no m'entusiasmaven, i ara potser m'agraden més i tot.

    ResponElimina
  21. A mi també m'encanta el Gris :) Bona imatge!!! Salutacions cordials sense birra ....

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.