dimecres, 8 de juliol de 2009

Holidays

Una diferència que he trobat entre l'empresa i el doctorat és que ara tinc un número preestablert de dies de vacances i els he de distribuir amb certa gràcia, perquè si me'ls acabo, no hi ha opció d'agafar-ne més per la patilla. Aquests dies estem quadrant calendaris perquè l'empresa segueixi endavant falti qui falti, i més on estic jo, que no ens deixen marxar mai els tres a l'hora (pecat mortal!). Així que ja tinc agafades les vacances de manera oficial, i m'he reservat uns dies pel que pugui ser. La distribució de dies l'he triada en funció de dos viatges que tinc preparats, dels quals en tinc moltes ganes, ja que, com a la majoria de la gent, a mi també m'agrada molt viatjar. Un dels destins estava cantat, i l'altre ha estat força de casualitat, però ja va bé. A finals d'aquest mes me'n vaig quatre dies a Irlanda, pels volts de Dublin, i a finals d'agost, una setmaneta a Escòcia, a fer els Highlands i visitar els meus amics d'Edimburg.

No he estat mai a les illes britàniques i amb un sol estiu ho deixaré enllestit. Em faltarà Londres, una de les meves mancances, però estic segur que hi acabaré anant un dia o altre. I encara que no sigui gaire lluny cap dels dos viatges, en tinc ganes, sobretot per fer-los amb la gent que els faré en cada cas. Com que sóc conscient que són llocs on molta gent ja hi ha anat, s'accepten recomanacions i desrecomanacions.

39 comentaris:

  1. Ja és el segon cop que vaig a respondre't l'anterior post perquè he vist al meu blog que havies actualitzat, i a la que em conecto acabes de publicar el nou post. Estem lluny però a prop no? jeje.
    Dir-te que gaudeixis aquests dies de vacances, que te'ls ben mereixes. A Escòcia, uau, que xulo ha de ser. Jo estic nerviosa per anar a Praga divendres... Passiu-ho bé!!!

    ResponElimina
  2. Doncs jo no he estat ni a Irlanda ni a Escòcia, i això que són dos llocs que m'agradaria molt anar-hi. Els tinc pendents.

    Dos viatgets ben macos, espero que els gaudeixis molt

    ResponElimina
  3. Vaja, no he estat en cap d'aquests llocs, però m'ensumo que sí que seran unes bones vacances!

    És un clàssic a les empreses fer mans i mànigues per quadrar els dies de vacances.

    ResponElimina
  4. Ja veus que no tots hi hem estat... Jo tampoc! Només conec Londres, hi he estat 3 vegades i una 1 mes, però res més.

    Fas envegeta, però sana eh!!! :-)

    ResponElimina
  5. Que t'ho passis molt bé! Jo només he estat a Londres i els dos llocs que visitaràs els tinc pendents. Sobretot Escòcia m'agradaria molt.

    ResponElimina
  6. Només una recomanació: passa-t'ho molt bé!I descansa molt.^-^
    Quan tornis a veure si ens expliques si els escocesos són tan independentistes com demostren...Bon viatge!

    ResponElimina
  7. Jo sí, jo sí!! He estat a Edimburg!! i em va encantar!! :-))

    I això que hi vaig anar amb un menisc mig-trencat, eh? jajajaja (en tornant em van fer proves i em van operar) però no ho sabia que estava malament, com ja estic acostumada a que em facin mal els genolls doncs res!!

    T'encantarà, t'agradarà molt!! :-))

    Els escocesos són gent molt amable, molt oberta, molt disposats a entendre't i a fer-se entendre (tot i que em sembla haver llegit alguna vegada que tu parles bé l'anglès, així que genial) però jo, quan hi vaig anar (any 2000) doncs el parlava "més o menys a la meva manera". En Josep Lluís, que llavors en sabia més que jo, és més timid així que la que xerrava amb tothom era jo (malament, però m’entenien... veus per què dic que són bona gent?)

    Tres anècdotes:

    Primera.- Volíem pujar al Castell i varem preguntar per un autobús que hi anés. Un senyor gran, simpàtic, molt simpàtic, ens va dir que hi podíem anar a peu perfectament, que era un passeig, ja que cap autobús puja fins dalt i igualment, per deixar-nos a mig camí, doncs ja fèiem tot el trajecte a peu i jo, amb cara de llàstima, li explicava que em feia mal el genoll (la cara de llàstima era per ajudar a la comprensió de la meva explicació, clar... la mímica sempre va bé) i ell, amb una cara tota dolça em va mirar i deia “no pateixis, tu poc a poc, poc a poc i veuràs com hi arribes bé”... El vaig trobar tant simpàtic que vaig dir “doncs som-hi! i vaig pujar a peu... i després baixar, clar!!

    Segona.- Hi ha allí una història d’un gosset anomenat Bobby, que era molt fidel al seu amo, fins i tot després que aquest morís el gos sempre anava al lloc on l’esperava. Aquest gosset té un monument, una petita estàtua en un lloc de la ciutat i a l’Assumpteta li feia gràcia veure’l així que, plànol en mà, varem preguntar on era (sabíem que no érem lluny). Passa una parella jove, els hi diem i just comença a ploure... i ells allí sota la pluja, explicant-nos com anar... Però, de cop i volta va el noi i diu “mireu, us acompanyo un tros” i, davant la nostra sorpresa, comença a guiar-nos fins un lloc on era més clar el camí a seguir... i la noia es va quedar esperant tant tranquil•la i feliç.

    Tercera Molts dies “sopàvem” al pub de l’hotel que estava molt bé de preu jejeje una barreja absolutament no apte per a gourmets però a mi m’agrada menjar el que és normal als llocs que vaig, així que feien una mena de sandvitx amb formatge, enciam, maionesa o quelcom semblant i no sé què més, patates fregides (de borsa, eh? res de fregir-ho allí) i un te... amb el te et portaven també una segona tetera de “hot water” per si volies anar allargant la primera... a mi m’encantava!!
    El cambrer que quasi sempre ens atenia es deia Sean (de veritat, eh?) i un dia li varem dir que ens fes una foto, la va fer i llavors, amb la meva càmera, agafa i li dóna a una altre parella que hi havia allí, ve ell, s’asseu al nostre costat i li indica a la noia que ens faci una foto a tots tres junts... com vàrem riure!! Guardo aquella foto amb molt de carinyo!

    Adorooooooo Escòcia!!!

    ResponElimina
  8. Però, a part d'això, és que la ciutat és maquíssima!!

    No és massa gran, així que en una setmana segur que podras veure un munt de coses...

    Carlton Hill, el Castell, passejar per Princess Street, anar de compres a Jenners (podriem dir que és com un Corte Inglés però l'edifici en sí a mi ja em va encantar, maco de veritat!)

    Podras menjar Short Bread, que són com galetes de mantega que potser et semblaran molt normals... però no són normals perquè són escoceses i tu estaras de vacances i tot ho trobaràs molt, molt bo!! :-))

    Ah!! va ser molt divertit, el diumenge per anar a Missa, ja sabiem on era la Catedral Catòlica (Saint Mary) i quan hi varem anar el mossèn era un noi súper jove que duia una arrecadeta amb una creueta que penjava jeje... jo pensava quina cara hi posarien a Reus si el veiessin ;-)) i els que llegien les lectures duien com una banda de roba!! (ostres!! jo llegeixo molt sovint a la meva Parròquia i no em donen cap banda d'aquestes!! jajaja)

    ResponElimina
  9. I una cosa genial, genial... No passaràs calor!! :-))

    Nosaltres molts dies haviem d'anar amb una jaqueta de màniga llarga...

    Ah!! i si hi vas a finals d'agost, potser coincidiras amb el Festival, que es una sèrie d'actes molt diversos, teatre, concerts, etc. que també té el seu "alternatiu" al carrer, així que trobaràs continuament gent que fa "coses" (no sé, malabarismes, tocar instruments, cantar)... Sí, ja sé que al Portal de l'Àngel i les Rambles també jeje però durant el Festival a Edimburg hi ha molta més quantitat :-))

    I tot acaba amb un gran espectacle de focs i tal...

    Apa, ja callo :-))

    ResponElimina
  10. No, no, que he recordat una altre cosa!! :-))
    Que allí et sentiras molt a gust perquè si plou hi ha molta gent que no obre el paraigües, saps?

    Ara bé, si la pluja és forta, doncs s'aixopluguen en alguna entrada d'algun local o així...

    Bé doncs, nosaltres varem tenir bon temps, va ploure poc i quan ho va fer varem aprofitar per visitar algun Museu que està molt bé...

    Doncs un dia, caminavem tranquil·lament i comença a ploure i més, i més... i un munt de gent sota els balcons d'un gran edifici i un noi comença a cantar "I'm siiiingiiing in the raaaain, just siiiingiiing in the raaain" jejeje... i res, tu, que allí la gent és agradable, amable, simpàtica.

    Ara sí, ara ja callo :-))

    ResponElimina
  11. (Jo no sóc l'Assumpta, eh?... sóc una que passa per aquí... doncs que no et perdis el Palau de Holyroodhouse)

    ResponElimina
  12. Només he estat a Londres, lloc on no hi aniràs. Dir-te que quan hi vaig, t'encantarà, sobretot visitar el mercat de Camden!! Però bé, quan hi vaig si vols et recomano!!

    No t'ho muntes pas malament, eh? Quines vacances!! A passar-ho mooolt bé! I la il·lusió que fa preparar-ho!!

    ResponElimina
  13. jo encara diria més: i ara t'hauria de copiar tot el que ha posat l'Assumpta jejejeje... és que jo només puc recomanar-te una evidència: disfruta-ho molt!!

    ;*

    ResponElimina
  14. Fa massa anys que vaig estar a Irlanda com per recomanar o aconsellar res... això sí als pubs irlandesos ser català em va garantir alguna cervesa i saber ballar més d'una. Eren gent molt oberta i tot i viatjar sol no ho vaig estar mai.

    ResponElimina
  15. Xexu, perdona que utilitzi el teu bloc per comunicar-me amb l'Assumpta però és que m'han encantat les seves explicacions.

    Assumpta, de veritat, m'encanta com has parlat Edinburgh, és nota que et va agradar. És una ciutat preciosa, que t'atrapa, no sols per els monuments i edificis que té la ciutat sinó per les costums i la gent. I quan brilla el sol, llavors si que és l'hòstia!
    Escolta, però crec que hauràs de tornar, et vas deixar per visitar Cramond , el jardí botànic i Inverleith park!

    Vinga, que ja queda menys perquè vingueu!!
    raquel

    ResponElimina
  16. Ahh, i vés preparant el cd...
    raquel

    ResponElimina
  17. Ostres, Raquel!! No vegis quin somriure tinc ara més gran! :-)))

    No sé què dir... jajaja... jo que sempre xerro i xerro tant :-)

    Ja m'agradaria, ja poder tornar... tinc un record tan maco d'aquesta ciutat, em va encantar, em va fascinar!! :-)) però de moment no pot ser... però si algun dia podem, segur que tornem i prenc nota del que m'aconselles que segur, segur, m'agradaria!!

    (I això que no li vaig parlar de l'excursió a Stirling, Linlithgow, Loch Lomond...) :-))

    Una abraçada molt gran i moltes gràcies per saludar-me!! :-))

    ResponElimina
  18. Jo tampoc no he estat mai, així que no et puc donar cap consell útil, només que si vas amb d'altra gent, que us avingueu bé i prou. Jo el que trobo difícil és quadrar horaris. Quan era jove era molt fàcil, ara em costa més, no per la edat sinó perquè vas tenint les coses més clares...
    Hi ha gent que matina i hi ha gent que se li fa migdia al llit... en fí! Però les xerradetes i els riures, això no té preu, és igual el lloc del món on vagis! com si és al jardí de casa!
    Ara, això sí, quan tornis ens ho expliques!

    ResponElimina
  19. Quina sort anar a Irlanda i Escócia són dos dels meus destins preferits però he de fer bossa per anar-hi. Bones vacances!

    ResponElimina
  20. Escòcia és una passada! No us podeu deixar perdre les illes... El millor és el paisatge i les rutes que puguis fer amb el cotxe... les ciutats estan bé, perÒ el millor és el camp!! La gent molt amable i oberta, molt propera.

    El què és imperdonable és que no hagis estat a Londres!!! Hombre ya!!!

    ResponElimina
  21. Que puc venir a dur-te la maleta? Jo no diré res, ni piu, ni em sentiràs.... Disfruta, que t'ho mereixes!

    ResponElimina
  22. Esperaré a que tu m'expliquis les vivències d'Irlanda i Escòcia. Quina envejeta! no hi he estat.
    Quan vagis a Londres si que et puc recomenar llocs.
    Això de quadrar les vacances em "sona" molt, però nosaltres ho hem de fer a primers d'any i llavors costa molt decidir. Tampoc podem coincidir per res del món amb els que fem les tasques més semblants (la meva només la faig jo). I tota la resta de gent (fins a 250 aprox), també han d'anar ben quadrats. Com pots suposar, sempre hi ha problemes amb les denegacions. Vulgarment "un pitote"!.
    Apa, ves comptant els dies que et falten per marxar, que ben merescudes que les tens aquestes vacances.
    Una abraçada!

    ResponElimina
  23. Fe d'errades :-)) La cançó que cantava el noi quan plovia no era "I'm singing in the rain"... avui, mentre dinavem li explicava al meu marit tot el que havia escrit al teu blog i m'ha fet adonar que la cançó era Rain drops keep falling on my head!!

    I'm sorry!! ;-))

    ResponElimina
  24. escòcia és tremenda; un goig. dels viatges que amb més bon regust m'he quedat.

    ResponElimina
  25. Jo no he estat a cap dels dos llocs, però un any al batxillerat van anar a Dublín i que se m'acudeixi...

    - No et deixis l'adaptador de corrent (jo vaig haver d'endur-me'n un per Londres, suposo que Dublín serà igual!)
    - pel que fa al turisme ja hauràs mirat guies i coses així... A mi em van dir que els penya-segats eren molt impressionants, que valien la pena...

    Vacances merescudes... gaudeix-les moltíssim!!! una abraçada!

    ResponElimina
  26. no he tingut temps de llegir els altres comentaris i no sé si ja t'ho han dit, però a l'estiu a Edimburg hi ha un festival, el Fringe, i és molt xulo pq hi pots trobar un munt d'espectacles per tot arreu, i n'hi ha que has de pagar però tb n'hi ha de gratuïts (si no recordo malament, pq fa 15 anys que hi vaig anar). A mi em va encantar la ciutat (jo només vaig ser a Edimburg), és preciosa i la gent té molt bon rotllo. Jo hi vaig anar a veure una amiga que va anar a treballar allí a l'estiu, i ja que tu tb coneixies gent que hi és, potser el millor de tot, és deixar-se portar. Segur que t'agradarà i et divertiras. L'ambient és molt bo. Que tinguis molts bons viatges!

    ResponElimina
  27. Jo no he estat en aquestes ciutats, però a Londres si. És una ciutat perfecta per un cap de setmana llarg, o dos... i ja la tens feta :)

    ResponElimina
  28. Confesso que pensava que aniries a Roma fins que m'he recordat dels teus amics. Aquests viatges els tinc pendents també i això que vaig tenir ma germana un temps treballant a Edingburg! Però no sempre pots fer allò que vols a la vida, passa com quan treballes per altri, eh?
    Holly holly holidays!!!
    :-)

    ResponElimina
  29. Jo tampoc hi he estat, però estic d'acord amb tot el que t'han dit per aquí, en especial l'estimada Assumpta, és tremenda la mossa, eh?
    ;)

    ResponElimina
  30. Moltes gràcies per tots els vostres comentaris i per algunes recomanacions que m'heu fet. Hauré de passar un informe a la comissió, i a veure si apliquem alguna mesura per fer les visites recomanades.

    Instints, si et trobes dos posts nous per tu, es poden comentar els dos, eh, que ho veig igual, i val el mateix! Passat-ho genial a Praga (una altra ciutat que em falta!), que això ja és demà!

    Carme, segur que sí, la companyia sempre és el millor. Ja saps què toca, a estalviar.

    P-CFA..., segur que ho seran. I si ja és clàssic això de quadrar les vacances, aquest estiu que l'empresa es muda ja ni t'explico.

    Rita, segur que tu en tens algun de preparat també!

    Kweilan, no sé què té Escòcia que atreu a molta gent, deu ser tant diferent. Ja em veig per allà als Highlands, un lloc que relaciono amb pensar, amb reflexionar, així que prepareu-vos!

    Judith, crec que és la millor recomanació que es pot fer. A veure què descobreixo dels escocesos!

    Assumpta, com comprendràs, no puc contestar-te paraula per paraula a tot el que has escrit, però t'agraeixo aquesta dedicació, les recomanacions, i les anècdotes explicades. Aquestes són coses que les persones solem guardar dins, són pròpies de les nostres vivències, així que t'agraeixo que les hagis compartit amb mi, i amb tots.
    A la mateixa ciutat d'Edimburg tindrem guies, un d'ells, la Raquel, la noia amb la que has creuat unes paraules. Ella i el seu home, grans amics meus, ens ensenyaran la ciutat, i anirem a l'aventura a conèixer els Highlands, ja que ens ens esperaran per fer aquesta escapada. Com que ja veig que heu bescanviat impressions, no cal afegir-hi massa més, ja veig que les dues sou entusiastes de la ciutat.
    El fet de no passar calor és el que em fa decantar per viatges cap el nord, t'hi has fixat. No et creguis que no ho hem tingut en compte, un agost de fa uns anys vaig anar a Roma i gairebé em moro. I pel que fa al festival, suposo que l'enganxarem, però no és que em motivin massa aquestes coses.
    Espero que no ens plogui massa, ja m'he mullat prou avui!

    Jordi, no ets el primer que em recomana Camden a Londres, així que quan hi vagi serà visita obligada. M'ho munto tan bé com puc, és clar, ja tenia mono de viatjar.

    Elur, aquesta és la millor recomanació que es pot fer, perquè surti com surti el viatge, serà memorable.

    Jordi Casanovas, això que expliques em recorda al País Basc, que depenent d'on entris, si ets català et tracten com un igual, però si no...

    Raquel, estic encantat que passis per aquí, et pots dirigir a qui vulguis amb tota llibertat. A més, l'Assumpta és com de casa, no veus que és l'única persona que escriu més en el meu blog que jo? Segur que li han encantat les teves recomanacions, com a tu t'han encantat les seves explicacions.

    ResponElimina
  31. Cèlia, en els dos viatges vaig amb gent diferent, però són tots dels meus millors amics. Espero que no tindrem problemes, que viatjar de vegades es complica. El bon ambient és necessari, a la feina especialment, que hi passem moltes hores. Jo tinc sort en aquest aspecte.

    Rita, no és le primer cop que en aquest blog feliciten a algun comentarista més que celebrar el propi escrit.

    Marta, ja saps, a estalviar, que no te'ls pots perdre.

    AnnaTarambana, està previst anar a Skye. Fins i tot jo que sóc de visitar ciutats tinc ganes de visitar aquests paisatges tan impressionants que ensenyen per la tele. I no pateixis, que Londres ja caurà, qualsevol any d'aquests.

    Zel, em temo que viatjo sense maleta, que portar-ne és molt car en aquestes companyies low cost!

    - assumpta -, triar les vacances a principi d'any ha de ser molt difícil, a mi ja m'ha costat ara al juliol! Jo em pensava que en aquesta empresa eren força flexibles en aquest tema, però no sé si és per la mudança que aviat farem, o perquè en realitat són així, que ens han acabat fotent canya perquè les agaféssim. Això sí, no conec a ningú que li hagin denegat, que jo sàpiga.

    Òscar, aquest d'Escòcia meu té números per deixar petja. Però potser el fet d'esperar-ne massa farà que després no ho gaudeixi tant. Bé, només a jutjar per la gent que m'hi acompanyarà, ja et dic que serà dels millors.

    Laia, les teves dues recomanacions ja les teníem en compte, això està bé perquè vol dir que ens ho hem preparat bé. Gràcies, això de l'adaptador de corrent és molt important, si no ho hagués pensat abans algun dels meus companys, ara m'acabaries de salvar la vida.

    Robadestiu, ja comptem en veure el final del festival d'estiu d'Edimburg. No anem a això, simplement ens el trobem per casualitat, però ja aprofitarem. Tenim el viatge molt previst, però pel que fa a la ciutat, naturalment que ens deixarem portar pels nostres enviats especials, que a més segur que els encantarà guiar-nos. Tothom destaca que són terres de molt bon rotllo i de gent molt amable. Això també m'agradarà per variar una mica, que aquí tendim a ser una mica esquerps.

    Ana, benvinguda al Bona nit i tapa't. Londres em queda pendent, però és un lloc on cal anar-hi, i ja caurà.

    Sergi, a Roma? Per què? La veritat és que m'encanta la ciutat i justament amb els amics que ara són a Edimburg comentàvem de fer-hi una escapadeta aviat. Però fa massa calor per anar-hi a l'estiu, ja em va passar el cop que hi vaig anar. Sap greu tenir un familiar o amic en algun lloc i no poder fer-li una visiteta, no?

    Avi, l'Assumpta escriu més al Bona nit que jo, però jo encantat. A més, no és l'únic blog en el que escriu més que l'autor, és l'escriptora més prolífica de la catosfera. Em ronda pel cap fer-li una proposta per un dia d'aquests, però he de trobar el moment adient...

    ResponElimina
  32. Hi ha més blogs on escrigui més que l'autor? :-))

    Això d'avui ha estat una passada excepcional, eh? Ja sé que xerro molt, però tant com en aquest post crec que no... (i aquest migdia encara recordava una anècdota amb uns fils de brodar, però com no crec que en vulguis comprar, doncs res jejeje)

    És que t'ho passaras tan bé!! Ja veuras com si!! :-))

    Bons amics + Escòcia = Vacances meravelloses

    Això d'una "proposta" ho dius per espantar-me? Quasi m'agafa un atac de cor quan em vas dir de continuar aquell relat teu que havia seguit la Carme... Pensa en la meva salut :-))

    ResponElimina
  33. Ei Assumpta i Xexu!!
    Gràcies pel vostre comentari altri cop. Tots tenim moltes ganes de fer aquest viatge, a més coicidirà que serà el comiat entre tots des del punt de vista vacacional i "sentimental". Però com bé dius, Roma ens espera!
    Ara bé, no et facis grans expectatives del que veuràs. ES com una peli, quan em diuen que es boníssima jo vaig al cine entusiasmada i després va i em decepciona... A més, durant el mes d'agost la població d'edinburgh es triplica! no es pot ni caminar per la Royal Mail i a més amb les obres.. (ara estan construint el Tram!) Ara bé, per veure els focs el dia 31 ja tenim pensat un lloc sense aglomeracions on hi ha unes vistes del castell fantàstiques, estirats a la gesta i, de fons, potser sonant A.Font...jejej
    Ei, que m'ha agradat molt el post i tots els comentaris. Avui fa sol!!!!!!
    gràcies nois
    raquel

    ResponElimina
  34. buff!!! Això de les vacances és una bona marranada! Nosaltres a l'empresa estem obligats a agafar com a mínim deu dies laborables (dues setmanes) a l'agost, i a mi em rebenta! A hores d'ara ja les tinc triades i tinc el viatge comprat i tot plegat, prò no m'agrada gens fer vacances a l'agost i menys per obligació.

    Triar quan fas vacances és tot un art i està molt bé que te n'hagis deixat alguns «pel que pugui ser»!

    Edimburg era obvi que hi aniries! Quant a Irlanda, n'espero una bona crònica, que és un dels llocs on m'agradaria moltíssim anar! Cotxe i a voltar?

    ResponElimina
  35. Gràcies Raquel :-)
    Quasi em fa una mica de "vergonya" tornar a escriure (dit així entre cometes) perquè és cert que sempre escric molt al blog d'en XeXu, però aquesta vegada crec que he batut els rècords :-)

    Però la "culpa" es seva, que tracta temes que són interessants i convida a parlar-ne i després ell contesta i es forma com un diàleg que m'agrada moltíssim :-)

    Per altre part, et dono la raó en quant a això que dius de les expectatives... jo explico les meves experiències i records que van ser tan macos ell pot pensar que serà tot molt, molt bo... i sempre podria trobar alguna cosa que el desenganyés una mica (com tot el tema de les aglomeracions en determinats llocs, moments)

    En fi, que moltes gràcies per la teva salutació i que espero que tingueu una setmana inoblidable :-))

    ResponElimina
  36. Jo a Londres sí que hi he estat, i és preciosa. A Dublín i a Escòcia no... tenen bona pinta les teves vacances!

    ResponElimina
  37. no et puc fer recomenacions, no he estat a cap dels dos llocs, però segur que seràn uns viatges genials, amb la companyia i tote4s les recomenacions que t'han fet per aquí, segur que l'èxit està assegurat.

    ResponElimina
  38. Jo he estat per Irlanda, concretament el poblet de Tulamore. Vam fer una excursió per els bosquets que té al voltant i són magnífics. A més d'un castell que hi ha relativament a prop. A Dublín no vaig estar gaire estona i per tant només et dic que es veia maca i suposo que té coses interessants per visitar. QUE GAUDEIXIS MOLT DE LES TEVES VACANCES!!! Segur que t'ho passaràs molt bé :)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.