dimarts, 9 de juny de 2009

Dibuixos manipulats

Tothom coneix els Simpson. El seu creador, Matt Groening, ha obtingut molta fama per la seva famosa sèrie, i aprofitant aquesta tirada, va empescar-se una sèrie molt semblant, però ambientada a l'any 3000 que molts també coneixereu: Futurama. Personalment, a mi m'agraden les dues sèries, i com que per la tele les han repetit molts cops, n'he vist un munt de capítols. Aquest cap de setmana en van fer un de Futurama que em va deixar garrativat. Ja se sap que de vegades les traduccions no són fidedignes, però hi ha coses que passen de taca d'oli. Cal dir, per fer-ho entenedor, que tot i que actualment és la Sexta qui emet la sèrie, la va importar Antena 3, dels quals no es pot esperar res de bo. Us posaré el vídeo del tall en qüestió on es veu el robot Bender cantussejant una cançó que us asseguro que no apareix a la versió original (ho he comprovat). El vídeo ja està muntat així, veig que no sóc l'únic que se n'ha adonat. Si això no és una mostra de propaganda subliminal i de manipulació, ja no sé què ho serà. Si us plau, jutgeu vosaltres mateixos, aquesta mena d'actes haurien d'estar totalment prohibits, i s'haurien de demanar responsabilitats. Espero que estareu d'acord amb mi.




34 comentaris:

  1. Mare meva!!! Normalment deixo comentaris llarguíssims però és que aquesta vegada no cal. Es pot resumir en un:

    Ostres, quins pocavergonyes!!!

    (Tinc ganes que ho vegi en Ferran, a veure què hi diu!!)

    ResponElimina
  2. Acabo de fer l'experiment. Li he dit al meu marit que vingués i escoltés el fragment.

    He de dir que nosaltres no coneixem els dibuixets aquests, per tant, ell no tenia ni idea de què era el que veuria ni qui eren aquests personatges.

    Evidentment, no li he deixat llegir el que es veu al principi... Doncs bé, quan ha arribat al moment en que el robot cantusseja la musiqueta, m'ha dit "Què és del PP?"

    ResponElimina
  3. quina por, no? xq segur que moltes vegades ens posen missatges subliminals i no ens hi adonem gens!

    però a més, aquesta manipulació és esgarrifosa!!!
    i bastant patètica també!! com podien pensar que el missatge subliminal ningú el captaria i que a més amb les noves tecnologies amb tot penjat a internet no se sabria que era una manipulació? patètic, tot plegat.

    jo tampoc conec gaire la serie, només coneixia el robot, doncs un any, per carnaval, ens vam disfressar de robots bender.

    ResponElimina
  4. Home Xexu, potser esteu jutjant-ho tots precipitadament.
    Està clar, claríssim diria jo, que és una metàfora, perfecta i exquisida, dels malabarismes que fa el pp per mantenir-se en un equilibri insostenible dins una España que mai ha sigut de dretes ni franquista, sinó comunista, anàrquica, lliberal... i no sé pas quantes barbaritats més! ¿Tu saps com els hi ha de costar tot això, pobres, a ells que els oprimeixen per tots costats, que els acusen de corrupció, quan tothom sap que són la gent més honrada que hi pot haver sota el sol, a part de ser els afortunats de posseïr la Veritat Absoluta i Totpoderosa i per això menystinguts pels pocavergonyes que diem, ui perdó diuen, ser d'esquerres? Hoooooooomeja! He dit.

    ResponElimina
  5. Homeeee! Tothom sap que en situacions de perill la primera melodia que et ve el cap és la del PP :-D Patètic!

    ResponElimina
  6. Assumpta, ho acabo de veure... Què foooort!!, no m'ho puc creure!! Aquesta penya, els peperos, són una espècie a part. Ostres, ho trobo de jutjat de guàrdia.

    PS: Us puc ser franc? Ai, perdó, ¿he dit "franc"? deu ser associació d'idees, jiji...
    No, seriosament, el que vull dir és que sí, que és un exemple evident de manipulació, però... ai, és que segons com em fa riure! No perquè m'agradi, òbviament, sinó perquè... no sé... ho trobo molt cutre!!

    ResponElimina
  7. Jajajajaja P-cfacsbc2v!! Siiii? Ostres... si algun dia estic en una situació molt terrible i m'adono que em ve al cap la musiqueta del PP vindré i ho explicaré (en cas que aconsegueixi sortir amb vida del perill, clar) :-))

    Ferran És que ha estat veure-ho i pensar en tu!! :-)))

    ResponElimina
  8. Assumpta espero que l'associació d'idees no l'hagis tinguda per la part que toca al PP!! No, no ho crec... :-)

    Perdona, XeXu, que estem envaïnt casa teva!!

    ResponElimina
  9. Ostre, tu! quines coses! Subliminal, subliminal no és, ja que tothom se n'adona, però manipulació, sí, eh?

    ResponElimina
  10. Ferran No, home!! jajaja l'associació d'idees perquè ets un blogàire que enten molt de política, que aquests dies ens has estat parlant del tema eleccions, perquè et prens tot això molt seriosament, saps com van aquests temes a altres països i que es nota que t'agradaria que funcionessin les coses millor, sense totes aquestes trampes :-))

    ResponElimina
  11. Vull pensar que es tracta d'un acte inconscient del doblador. La música (sigui Pepera o no) té la capacitat de penetrar en les nostres ments i jugar-nos males passades. No em considero sospitós de votar al PP, però algun cop m'he adonat que taral·lejava la mateixa tonada, és música i ja se sap que la música és així (tòpic o mentida). Els plagis en música sovint són fruit del subconscient, a mi m'ha passat amb algun tema que, després de sonar de nassos, he hagut d'alterar perquè la tornada recordava a un altre...
    Ara que sigui o no la inconsciència del doblador, aquest frame ha passat per moltes mans abans de veure la llum, eh?

    No demanaré disculpes pel rotllo
    No demanaré disculpes pel rotllo
    No demanaré disculpes pel rotllo
    No demanaré disculpes pel rotllo

    ;-)

    ResponElimina
  12. Ostres sí, brutal!! La cançó del PP? A què ve? Increïble!!

    Sóc també bastant fan d'aquestes dues sèries. La veritat és que em tronxo de riure sempre (malgrat que els Simpsons han repetit els capítols tantes vegades...). Últimament m'he aficionat a "American Dad" que també és una anada d'olla total!!

    ResponElimina
  13. Manipulació des d'una cadena de TV? I més concretament en Antena 3 TV en favor del PP ? Noooooooo, no potser....

    ;)

    PS: La notícia seria que no ho fessin...
    PS2: Aquest robot és el que té tics feixistoides, oi ?

    ResponElimina
  14. Gran document!
    Gràcies, Xexu!

    Per curiositat: què canturreja a la versió original?

    ResponElimina
  15. hahahaha! Boníssim!! He de dir que si el PP es vol reflectir en un robot de dibuixos animats barroer, bevedor i faldiller, em sembla «astupendo» perquè això és el que són.

    Això sí!, —i ja sabies que no te n'escaparies— suposo que dius «traduccions» perquè és la manera més fàcil de dir-ho, prò tingues en compte que, com bé han dit els Srs. del Pit (i cito textualment!), aquest frame ha passat per moltes mans abans de veure la llum, eh?. I si com dius, a la versió original no hi ha cap cançoneta, no crec que un traductor es tregui de la màniga una cosa així, si no és que hi ha ordres de dalt. (Si ho ha fet, pico de mans per ser una persona amb els collons tan ben posats com per fer una animalada així i envejo la seva llibertat de moviments en una feina com la traducció!)


    HAHAHAHAHAHAHAHA!

    ResponElimina
  16. realment encara no sé si aquesta publicitat és bona o dolenta pel PP. No segueixo massa la sèrie però diria que en Bender és bastant desastre no?

    ResponElimina
  17. M'han agradat alguns dels comentaris, i és que si les qualitats de'n Bender les podem artibuir al PP, tot té més sentit i fins i tot és escaient ^^

    Però estem parlant de dibuixos animats, que els veiem nosaltres i nens més petits, que també en gaudeixen malgrat que de vegades no entenguin certs comentaris o escenes. I hi ha fragments musicals fàclment "enganxables", que de sobte el tarareges i no saps ni on ni quan l'has sentit. Estan preparant un exèrcit de peperos pel futur??? Qui sap, qui sap... Potser els popers capítols de Futurama es trasalladaran a l'oceà, hi ha haurà gavines assassines i coses rares...

    Per cert... que podries dir-nos on has trobat l'original??? :-)

    ResponElimina
  18. Hola,

    alguns saberuts per la xarxa comenten que en la versió original, en Bender tarareja una cançoneta del partit republicà. Si fós així, els dobladors es van permetre la llibertat de canviar un himne per un altre (amb més o menys encert, segons es miri).

    Mireu el comentari de "Anchelote" al 20minutos referent a aquest tema:
    http://www.20minutos.es/noticia/360355/bender/futurama/PP

    Ara bé, algú ho podria confirmar? Jo no estic molt versat en cançonetes republicanes.

    Salut.

    ResponElimina
  19. Uau! Jo també vaig veure l'espisodi aquest cap de setmana, però em va passar totalment per alt...

    Potser li van dir al doblador: canta una cançó de circ i pallassos, i va cantar el del PP xD

    ResponElimina
  20. Bé, sembla ser que l'amic RedCrash ha trobat una possible explicació al que explicava en el post. A l'original no vaig sentir que en Bender cantés una melodia coneguda, semblava que cantussegés qualsevol cosa, però es veu que això pot ser una melodia del partit republicà. D'aquesta manera, els traductors, o els dobladors, o qui sigui (però pinta que aquest cop han de ser els traductors, no te m'enfadis, Núr) haurien buscat el que més s'assembla aquí, perquè la gent ho reconegués. No sé les intencions d'Antena 3, perquè també podrien haver-ho deixat igual, però coneixent en Groening, penso que potser era una mena de burla al partit republicà, posar-lo a la corda fluixa per uns instants.

    Per altra banda, és cert que en Bender té certes tendències xenòfobes (contra els humans, concretament), i és un borratxo i un putero. De fet, a la sèrie tots els robots beuen alcohol, si no, s'espatllen, no funcionen bé. Segons les idees del robot, no seria descabellat que se'l relacionés amb el partit republicà, i que no fos cap burla, sinó un simple fet de la seva personalitat.

    De tota manera, i donat el meu desconeixement de les cançons republicanes, potser no és tan greu que hagin posat la cançoneta del PP a la sèrie, però a mi segueix posant-me de mala llet, què voleu que us digui...

    ResponElimina
  21. Jejeje en aquest cas qui s'hauria d'enfadar, doncs, seria el PP :-))

    De fet el món d'Internet és curiós, no? És planteja un cas així i en un moment s'obre un debat, la gent busca informació, les explicacions van ràpides d'un lloc a l'altre. Fascinant
    (Semblo una iaia... jeje... segur que al meu nebot li semblaria el més normal del món)

    ResponElimina
  22. Ual.la! Que fort! Jo crec que no m'hi hagués ni fixat... Estic amb "els del PiT", potser ha estat una errada inconscient, o almenys m'agradaria pensar-ho així i que no ens tracten tant d'idiotes... en fi... un petó i bona nit!

    ResponElimina
  23. Ostres, doncs a mi no em sembla per res una manipulació. Crec que si ho hagués vist en directe m'hagés posat a riure pensant "com es passen!".

    No segueixo molt Futurama, però pel que sé, en Bender és la imatge del capitalista corrupte, no? Aleshores li queda no que pintada la cançoneta...

    ResponElimina
  24. per cert... saps que a rac1, als matins amb en Basté quan comencen el repàs de les notícies, posen una sintonia que s'assembla molt, massa diria jo, a l'himne peperu? ningú els ho ha fet notar? quan els escoltava em feia venir esgarrifances... eeeeecs.

    ResponElimina
  25. Que fuerte que fuerte!
    Jo estic farta dels Simpsons de Futurama i de Padre de família, però de vegades m'enganxo molt a Futurama :)

    ResponElimina
  26. ostres, manipular així la sèrie és lamentable, suposo que els creadors de la sèrie es podrien queixar. Jo no la miro, però molt bé la teva queixa, pq que ens intentin manipular a nosaltres tb és lamentable.

    I per cert, quan vaig llegir els teus escrits del començament no em va cridar l'atenció pensar que semblaven diferents als d'ara, o que tu havies canviat, però tampoc estava atenta a això, si ho torno a fer, m'hi fixaré i serà curiós si noto algunes diferències, com sí que vaig notar pel que fa al tema de la teva actitud respecte els castells. Ja t'ho explicaré :-)

    ResponElimina
  27. el cap de setmana passat van emetre aquest episodi i quan vaig sentir la cançó ho vaig pensar, em sonava d'això, però em vaig dir a mi mateix que no podia ser, que devia estar equivocat, veig que no.
    Què fills de la gran p...

    ResponElimina
  28. a mi també em va sobtar quan ho vaig escolar la primera vegada (sóc de les que veu els episodis repetits una vegada i una altra perquè m'agrada molt!)
    Val que Bender no és precisament el paradigma de la solidaritat i el progressisme però realment s'han passat!

    ResponElimina
  29. Moltes gracies a tots i a totes pels comentaris. Sigui com sigui, hagi estat una mera traducció del que canta el robot a l'original, o una casualitat, posar-hi una melodia que malauradament s'enganxa, o si ha estat amb mala fe i amb ganes de manipular, només puc dir que em dóna molt mal rotllo que facin aquestes coses. Si han mirat de ser fidedignes amb la traducció, s'ho podien haver estalviat, la veritat.

    ResponElimina
  30. El feixisme no té fronteres, la història ho demostra. Heu vist la doble moral de Berlusconi? doncs aquí no es queden enrere!

    ResponElimina
  31. He arribat tard: Este video ya no está disponible debido a una reclamación de copyright realizado por FOX.

    Ja he llegit els comentaris de tota la familia i em queda clar de què va.

    Molt cutre. Però no ho tingueu en compte. Els del PP són cutres de per si, no ho poden evitar. Em fan una pena... (a part d'altres coses que no posaré que ja sé que sabreu quines són...)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.