dimarts, 26 de maig de 2009

Gràcies Barça

Trobo que avui és un dia ben indicat per fer un homenatge. Sempre he estat seguidor del Barça i m'ha agradat veure els partits i saber tota la informació que envolta el club. La temporada passada, però, vaig dedicar el meu temps a altres coses, de manera que no vaig entendre què va portar l'equip i l'entitat en general a una situació tan lamentable, així que tinc un buit. El que pensava que era un gran projecte se n'havia anat en orris.

A l'estiu em vaig dir que m'havia de tornar a posar les piles, i em disposava a estar al cas. Em va semblar que la situació era insostenible, i l'arribada de Guardiola no em va semblar gens encertada. Més que res, pensava que li tocaria a ell menjar-se els marrons d'uns altres, pobre. Tot i així, estava decidit a continuar seguint la temporada.


I sort que ho vaig fer. Mai a la vida he vist un equip jugar i guanyar amb l'autoritat d'aquest Barça, demostrant partit rere partit quin és l'esperit, i que la qualitat ha de servir per marcar diferències, no només per guanyar més diners. I les diferències s'han vist ben clarament, no hi ha hagut color. Jo que també vaig veure jugar el Dream Team, he de dir que, per mi, no hi ha ni punt de comparació, i que tant els jugadors com l'entrenador del Barça 2009 són millors que els d'aquell equip. Com tanta gent ha hagut de fer, demano perdó a en Josep Guardiola per no haver confiat en ell de bon inici. Ha demostrat moltes coses i ha callat totes les boques. És un mestre. I entrena un equip de mestres.

I si trio avui per fer aquest escrit, un dia abans de la gran final de la Champions contra un altre equip que m'encanta, és perquè crec que no es pot jutjar aquest equip pel que passi demà, no seria just. Sigui quin sigui el resultat, es mereixen un reconeixement, i escric per homenatjar-los. La Champions és un premi, un regal, però hi influeix massa la sort. Fer doblet el primer any d'un projecte amb uns jugadors recuperats de la més absoluta misèria, no pot ser sort de cap manera, és fruit del treball i les ganes.

Gràcies Barça per la temporada que ens has donat, per com ens has fet vibrar, per com hem gaudit i per com has reviscut el sentiment culé i català. Gràcies per tot, la temporada ha estat inoblidable. Molta sort per la final, estem tots amb vosaltres.

33 comentaris:

  1. Ostres... sense llegir-ho... però si es parla del Barça em fa il·lusió posar el primer comentari!!

    Ara m'ho llegeixo :-))

    ResponElimina
  2. Tens tota la raó del món. Visca el Barça ("amb inturrugant d'admiració!")i si mdemà guanyen s'ho mereixen i si no... també són els millors, i tant que sí!

    ResponElimina
  3. Doncs bé... ara que ja l'he llegit, poca cosa puc afegir (prepara't, que quan dic "poca cosa" llavors em ve la inspiració i començo a escriure...)

    Jo també he hagut de demanar perdó per la meva poca confiança inicial en en Pep... Dic poca? No... Gens. De fet em vaig posar les mans al cap quan vaig sentir la notícia. Per mi era un gran jugador però absolutament inexpert com a entrenador.

    El fet és que vaig rectificar aviat. Abans inclús que comencés la temporada :-) Hi va haver diversos factors un d'ells va ser poder escoltar en directe la seva promesa de "persistir" el dia del Gamper... la seva manera de parlar, seriosa, convençuda...

    I ara no puc més que aplaudir la decissió teva de fer aquest homenatge precisament avui perquè, passi el que passi demà, ha de quedar constància de que aquest equip ha fet coses molt i molt grans... Persones que han recuperat la il·lusió per tornar a veure el futbol, alegria generalitzada, somriures de dilluns al matí :-)

    I, des d'un punt de vista diferent, he de dir que sempre he lligat bones temporades del Barça amb bons moments personals... Sé que no sóc l'única persona que fa això. No té lògica ni explicació racional... Tan sols pensar que el Barça és un sentiment, una passió... que el Barça és MOLT!!

    ResponElimina
  4. deixem q m'emocioni una mica amb les teves paraules. No sóc 100% futbolera però porto el Barça dins del meu cor desde que vaig neixer. Quan guanya m'emociona, porto els colors a la sang, jeje, ve de familia i aquest any ha estat emoció rera emoció quan... qui ho havia de dir als primers mesos on van proclamar al Guardiola com entrenador!!, sempre m'ha agradat, però com entrenador d'un équip en aquell moment que estava tant malament...? Deu meu.. ja veia un Barça a la miseria futbolisticament parlant... en fi, estic super contenta.
    Gracies per aquest post. m'agradat
    Gracies Guardiola
    Gracies jugadors
    Gracies Barça!
    Ja hem guanyat !
    Força Barça!

    ResponElimina
  5. Esteu tots "locos" amb el Barça... però que seria la vida sense aquestes coses!

    Jo no hi entenc, ni m'interessa el futbol pe`ro la veritat és que el Barça ha fet una gran temporada i en Guardiola una gran feina

    ResponElimina
  6. Gràcies Barça!A la feina ja em fet una porra, em decanto pel Barça 2-Manchester 1.A veure si tenim sort! Però sinó...també estaré contenta.

    ResponElimina
  7. doncs avui si que estic completament d'acord amb tú!
    Aquest equip ens ha enamorat, ens ha reconciliat amb el Barça i passi el que passi demà, és un gran equip! on cadascú aporta el seu petit gra de sorra important!

    jo b havia desconnectat molt del Barça xò m'ha costat molt retrobar-m'hi. Tampoc vaig entendre la decissió de posar Guardiola com a entrenador i no saps com me n'alegro haver-me equivocat. Jo tb demano perdó per no haver-hi confiat!

    Visca el Barça!

    ResponElimina
  8. Baaaaaaaaaaaaaarça!!!!!

    Tot i això, em sembla que demà perdrem, diga'm culé patidora... i ja estarà bé, perquè arribar i guanyar tot, et deixa sense fites més altes...

    Petons, maco, tu si que ets un crak!

    ResponElimina
  9. Jo també sóc barcera, i la veritat es que m'he enganxat aquest any. Abans era allò de "si guanya el Barça bé, si no, m'és igual", i tampoc ho mirava. Però aquest any... Era tan maco veure'ls jugar! Al final m'he enganxat...

    I demà... el gran dia! (i demà passat, el meu aniversari.. però això ja és una altra cosa!)

    ResponElimina
  10. jo no és que em vulgui posar medalles, però quan van dir que en Pep es faria càrrec del primer equip, vaig respirar alleugerida. Havia estat seguint com ho feia al Barça B i apuntava bones maneres: disciclina i respecte. A més coneix la casa des dels fonaments fins l'última teula i sap de quin mal es pateix a Can Barça.
    I sobretot, sobretot perquè així no venia l'impresentable d'en Mourinho, tot sigui dit!!

    Totalment d'acord amb tu Xexu! Ja li hauria agradat al dreamteam jugar com aquest Barça! Ni en somnis! I mira que eren bons, è? però aquests són encara millor!!!

    Quan de temps feia que no vèieu banderes del Barça decorant balcons amb tanta proliferació com ara?
    Sempe he estat orgullosa de ser del Barça. Durant l'època d'en Gaspar l'orgull va quedar força ferit, però ara... ara? és infinit!

    VISCA EL BARÇA!!!

    ResponElimina
  11. Avui l'has clavat amb el post.
    En Pep ens ha retornat moltes coses (i jo també tenia molts dubtes al principi!) I ens ha regalat un any inoblidable. Serà triplet o només doblet, ara ja tan és. Han fet història i ens ho hem passat de conya amb el Barça.

    ResponElimina
  12. Som una colla de romàntics del futbol... Estem en un estat semblant a l'enamorament... i no ho dic en broma, que ho dic de veritat :-))

    ResponElimina
  13. S'hauria de fer una bona rebuda al Barça tan si guanya com si no! per la temporada pels dos títols i per haver arribat a la final. I si guanya doncs ja no cal dir-ho.

    ResponElimina
  14. Defenso a mort aquesta teoria, amb tot el que ens han donat aquesta temporada, seria injust fallar-los en cas de no guanyar la Champions.
    Força Barça i preparem els PiTets!!!
    :-)

    ResponElimina
  15. Et felicito, XeXu! Un post maco que comparteixo plenament. Jo també vaig demanar disculpes públicament... :p I maco el detall de fer-ho avui, passi el que passi demà.
    Petons!

    ResponElimina
  16. a mi el futbol..no em fa patir gaire..pero visquen amb tres homes, es fa dificil no estar alerta quan els sens cridar..xisclar..posar-se drets i ballar abraçats cada dos per tres
    al final..t'acabes enganxan sense remei.
    i aquest any es un bon moment per fer-ho
    visca el barçaaaa!!!

    ResponElimina
  17. Passi el que passi , ja tenim una gran temporada i no podem passar al desastre només per si es perd un partit .
    M'agradaria molt que entres en l'historia dels triplets , però ja ho veurem serà molt dur .

    ResponElimina
  18. Sí senyor, em sumo a les teves felicitacions al Barça, i com tants altres comentaristes fins ara, també trobo molt maco que hagis fet aquest homenatge abans del partit. Tens molta raó: un partit a cara o creu també és cosa de sort -sense desmerèixer un eventual trionf del Barça, clar, hehe- així que un gran PLAS, PLAS, PLAS! per una temporada fabulosa.

    FORÇA BARÇA!

    ResponElimina
  19. Totalment d'acord amb TOT! Quins nervis avui!!!

    ResponElimina
  20. Aquest és el Dream Team però sense la passada enrere d'en Bakero!!

    Totalment d'acord, no jutgem el Barça pel que passi a la final. Jutgem-lo per lo molt que ens ha fet gaudir i babejar aquesta temporada i dessitgem que continui èssent així i les ganes mai les perdin!

    Gràcies Barça, gràcies XeXu!!

    Monument al Pep ja!!

    ResponElimina
  21. I si a més a més guanyem... Però tens raó hi influeix massa la sort. Un títol jugat a un sol partit és una pressió molt forta. Desitgem-nos sort. (Jo ja he fet un encanteri vist l'èxit dels altres dos, i amb el permís del Pep... ;))

    ResponElimina
  22. oeeeeee oeee oeee oeeeeeeee oeeeeeeeee oeeeeeeeee FORÇA BARÇA!!!

    ResponElimina
  23. I a sobre va i guanyen! Quin equipàs, mamma!!

    ResponElimina
  24. XeeeeXuuu!!!
    T'he vist per la tele! Baixa del fanalet que prendràs mal, home!!!

    Campioooons!!!

    ResponElimina
  25. OEEEEEEEEEEE OEEEEEEEEEEEE SOM ELS MILLORS!!!

    SOM ELS MILLOOOOOOOOOOOORS

    OEEEEEEEEEEE OEEEEEEEEEEEEEEE

    ResponElimina
  26. per un dia torno a estar connectada blogísticament :) Quin partidàs mare mevaaaa!!! I quina autoritat, i quin.... de tot :-) El meu poble semblava que s'enfonsava, o sigui que Barcelona ni m'ho explico....

    Visca el barçaaaaa!! :-) Ja la tenim aquí!! i mira que això del triplet semblava una utopia... uau...

    ResponElimina
  27. Xexu!
    ja ho saps oi que en Pep és capri? si ens ho proposem aconseguim el que sigui!!!

    Visca el Barça!!!!!

    Una abraçada immensa!!!!

    ResponElimina
  28. quin partit, quin partit!!!
    oe, oe, oe!!!!!!!

    visca el barça i visca catalunya!!!

    avui tot és molt més senzill!!!

    ResponElimina
  29. Moltes gràcies a tots i totes pels vostres comentaris, quina afició que tenim aquí als blogs!! Gràcies per dir-me que era un gest maco això de felicitar l'equip passés el que passés a Roma, però és que a més aquest equip nostre es va endur la Champions! Som tricampions, no m'ho crec! Tricampions de l'any, però sobretot tricampions d'Europa, uf! Això és l'hòstia, ara som un equip de veritat, ara som un equip que destaca! Ara que hem atrapat el Manchester en títols, a pel Bayern!! Ells en tenen 4, està a l'abast! També en té 4 l'Ajax, però convindrem que li costarà tornar a guanyar-ne una. I per què no ser el primer equip que encadena dos títols des que la competició és Champions League i no Copa d'Europa? Som-hi, que l'any que ve es juga a Madrid!!

    No sóc de deixar anar gaire eufòria, però si no ho faig avui... Visca el Barça!!!!

    ResponElimina
  30. No sé si ho havia dit... però per si un cas...

    Oooooooooeeeeeeeee oeeeeeee oeeeeee oeeeeeeeeeeeeeeeeee :-)))

    ResponElimina
  31. Si vaig lleigir fa uns dies també aquest el teu comentari... Ha estat impressionant!
    Per cert em sap greu el que dius sobre la teva lesió, tant de bo amilloris aviat!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.