dimarts, 3 de febrer de 2009

Seven

Corre aquests dies per la catosfera un meme d'aquells tan odiosos, però per una vegada, he de reconèixer que la gent s'ha esforçat per fer-lo original, i m'ha agradat llegir-ne uns quants. L'amiga Rita, amb poca esperança, em convidava a fer-lo, i com que aquest any encara no he fet el meme anual que em permeto, m'he dit 'per què no?'. I a més, venint d'ella, hom s'ho pensa, és clar.

No espereu que expliqui les normes, ni que el passi a ningú, només faltaria. La paraula clau és set (7), i de totes les coses que poden ser set, jo de seguida he pensat en els set pecats capitals, els originals. Per què no parlar dels meus set pecats capitals, a veure com els portem? I mira, encara que això no sigui del tot el format del meme, almenys podem airejar aquí les nostres malifetes. A veure qui s'anima a confessar com jo. Som-hi doncs:

Peresa: Comencem bé. És un dels que més practico, almenys, un cop cada dia, a l'hora de llevar-me, però també durant el cafè a la feina, després de dinar, quan la tarda avança, quan he d'anar a algun lloc després... cal que continuï? Culpable.

Ira: M'emprenyo, vaja si m'emprenyo. Quan algú no fa les coses bé, la incompetència em posa dels nervis, amb les injustícies... amb tantes coses... Més d'un cop acabo emprenyat com una mona. Culpable.

Enveja: Mira, aquest no me'l veig tan clar. Tendeixo a admirar més que no pas a envejar. Només envejo la gent que té coses que no es mereix, perquè no s'ho han guanyat, però a petita escala. Em declaro innocent.

Avarícia: Aquest tampoc, quan tinc diners sempre me'ls rebento, i res no em fa més feliç que compartir-los amb els altres. Però com que sempre vaig molt apurat, de vegades sóc estalviador en excés. Ah, i sóc molt zelós de les meves coses. Semi-culpable.

Gola: Però això és un pecat?? No pot ser. A totes hores peco de gola, m'encanta menjar, m'encanten els dolços, els salats, tot. Culpable, però molt culpable.

Supèrbia: Mmm... generalment no. Solc ser força humil i respectuós, mentre no es comportin de manera contrària amb mi, és a dir, contrarresto la supèrbia amb molta supèrbia. Puc declarar-me semi-culpable?

Lúxuria: A totes hores. De pensament, no paro. Però malauradament, de fet, ara mateix poquet poquet... Culpable elevat a la màxima potència.


Ja ho veieu, sóc un pecador, aniré a l'infern segur, crec que ja m'hi guarden un bonic apartament allà. Però em consola que no estaré sol, perquè per aquí hi ha molt de pecador deixat anar, oi?

36 comentaris:

  1. merda... que no volia eliminar el comentari jajaja! Pensava que el podria editar... Vah, és igual, t'anava a dir que jo em queda amb la peresa i la gula! (va va va, i una mica de luxúria també, que no va mai malament!!! :P)

    ResponElimina
  2. Quina angunia, la primera cosa que he pensat quan he vist el títol era amb la peli i ahhh. Els teus semblem més divertits que a la peli.

    ei, doncs a mi la idea de trobar en un sol blog mooooltes ressenyes i així ampliar la meva pila dependents m'agrada: bona idea!N'estas segur que no trobaràs un momentet per engegar-ho?! ,)

    ResponElimina
  3. hola
    visitame en
    futbol-chicks.blogspot.com

    ResponElimina
  4. Has fet un meme!!! això si que és greu!!... ai, ai...

    Ah! i a l'infern no hi ha apartaments bonics noooooo tots els apartaments tenen un màxim de 18m2, amb el sostre d'uralita, sense ventilació ni aire condicionat ni res... i només es pot beure aigua de l'aixeta amb gust a aigua de Barcelona i no hi ha tele ni ràdio per seguir els partits del Barça (jajaja potser m'he passat ara)

    En temps i forma rebràs la corresponent sanció de la Lliga-anti-memes del selecte Club I hate memes de la Penya Memes NO, si us plau.

    ResponElimina
  5. Jeje, jo soc culpable dels mateixos que tu!

    ResponElimina
  6. Amic XeXu, ets un sol! Va, jo també em confesso... Saps que pràcticament coincidim en tot??? Bé, el pràcticament no el penso aclarir eh, que ja he deixat veure massa coses meves... ;-)
    Un petó!

    ResponElimina
  7. Si t'hi guarden un apartametn a l'infern no saps la sort que tens! jeje grans confessions o pecats :)

    ResponElimina
  8. xDDDD Molt divertit aquest post!! Ens veiem a l'infern XeXu :P

    ResponElimina
  9. hehehe m'ha agradat molt! L'has reconvertit a la perfecció ;-)

    Hummm doncs no sé si ens veurem a l'infern! jo estic mig-mig... No peco de mandra, perquè de per sí sóc força activa... Tampoc de supèrbia... Però de gola i de luxúria crec que també! és que hauria de ser pecat considerar pecat el menjar, per favor...

    I últimament peco una mica d'enveja, però pel mateix fet que tu dius... perquè he agafat una tendència maniàtica (que espero que no sigui irreversible) de jutjar a molta gent i creure que no es mereixen moltes de les coses que tenen... En això últimament sóc culpable...

    De tota manera, si puc escollir crec que prefereixo l'infern... és més atractiu!

    ResponElimina
  10. En general, ets bastant dolentet, no?

    ResponElimina
  11. pequem, pequem que el món s'acaba!
    (jo no t'hauria fet tant culpable! però si tu ho dius...)
    petons i llepades pecadores

    ResponElimina
  12. un dia que fas un meme i t'avances amb la mateixa idea que havia tingut!

    ResponElimina
  13. El segon que llegeixo consecutiu!! i tens raó, molt originals tots!
    el teu també!

    tots sóm una mica dimoniets...

    ResponElimina
  14. Osti, per ser que no volies fer-lo, t'ha sortit genial !!!
    Crec que tots, compartim si no tots ... gairebé tots els mateixos pecats que tu.
    Ai "sinyor" que potser trovarem overbooking abaix !!!
    ;)

    ResponElimina
  15. Si hem d'anar a l'infern, m'hi apunto, a quina hora tornem? (Més que res que hauria d'avisar la meva dona)

    ResponElimina
  16. Un meme al Bona niiiiiiit? Ni m'ho puc creure...

    Però està molt bé, si senyor! I crec que si que per aquí hi ha molts culpables de moltes coses. Jo amb la ira no coincideixo amb tu, que no m'enfado gaire... ni amb la soberbia tampoc, l'enveja si que coincideixo que no en sóc... però encara me'n queden 4!

    ResponElimina
  17. ostres! a mi també m'ha arribat aquest meme però he vist que tot el món està sent molt creatiu i a mi no se m'acut com fer-ho!

    ResponElimina
  18. dos pare nostres i cinc ave maria, i serà perdonat dels teus set pecats.

    ResponElimina
  19. Jo també he pensat amb la peli jajaja.
    Som uns pecadors tots.

    ResponElimina
  20. Ostres Xexu...l'infern estarà ple de blocaires!

    ResponElimina
  21. Haha! Te l'has currat, el meme! Ben vist, això dels set pecats capitals. Vols dir que aniràs a a l'infern? Mmmmm... no sé, em sembla que si hi vas tu, hi anirem tots! :)

    Salut.

    ResponElimina
  22. Mmm, em sembla que molts us amagueu els pecats, hauríeu de dir-los en veu alta, si total, algun dia tens una relliscada, i vas a l'infern igual... I ningú no es declara garrepa, eh... Gràcies a tots per comentar, i sigueu dolents, hombre ya!

    Grapa, jo mouria una iniciativa perquè retiressin peresa, gola i luxúria de la llista de pecats. Tal com va el món avui dia... sense això no ens deixen fer res!

    Òscar, aquí t'has passat, això és un càstig desproporcionat. Abans em fustigo una estona!

    Mireia, doncs a mi la pel·lícula em va encantar, per això he titulat el post així. Cadascú és com és, divertits no sé si són, però són. Ja parlarem tu i jo.

    José Sellés, gràcies, no ho faré.

    Assumpta, fer memes podria ser un pecat, a mi em resulta més aberrant que la majoria dels altres que he citat. Espero que els de la Lliga i el Club no siguin massa severs amb mi. La teva descripció de l'infern és realment aterradora, especialment per això del Barça! Però va, reconeix-ho tu també, segur que algun pecat, per petit que sigui també el comets tu, no?

    Neo, tens habitació en el meu apartament de l'infern.

    Rita, però quina gràcia té que jo vagi confessant pecats si després vosaltres expliqueu les coses a mitges tintes? Vaaaaa confessa pecadora, si total, em van dir que jo tinc l'apartament número 12, i al 13 del costat hi posava Rita a la porta! Un plaer complaure't.

    Cesc, tal com està l'habitatge avui en dia, és una sort, oi?

    LluNa, quin és el número del teu apartament?

    Laia, això és el que esperava, home, una confessió en tota regla. Però em sembla que ets prou bona, em sembla que el teu apartament te l'hauràs de guanyar. O si vols et rellogo una habitació com a la Neo. Al final no s'hi cabrà a l'infern, però a mi ja m'agrada el bullici de la ciutat, encara que sigui infernal.

    Kweilan, i de tu què, no en dius res?

    Gatot??, em surt com a anònim, però això de les llepades... que t'imaginaves que era molt bon nen o què? És que ho sóc. En les coses importants de veritat sóc bona gent, però amb els pecats, que són com de broma, doncs m'hi esplaio. Som-hi doncs a pecar!

    Jordi, no fotis, em sap greu! Mira que a mi m'estava estranyant que ningú no hi hagués pensat, de fet, he volgut espavilar-me una mica perquè pensava que algú em xafaria la idea, intuïcions que té un... però tu tens més imaginació que jo, segur que ens acabaràs sorprenent.

    Rits, alguns més que altres, oi?

    - assumpta -, això va com va, suposo. Actualment és la tònica, en altres circumstàncies segurament imperarien altres pecats. A baix ja hi deu haver prou overbooking, però ens hi fan un raconet segur.

    Sergi, quina gràcia el teu comentari! A mi a l'hora de sopar m'agradaria ser a casa, la carn m'agrada volta i volta, no massa torrada.

    Carme, el que més m'ha agradat de fer aquest meme és comprovar que hi ha gent que em coneix molt bé per aquí, perquè ens seguim de fa molt temps, i tu ets una d'aquestes persones, és clar, el teu comentari ho demostra. Aquest coneixement, aquesta complicitat que es pot generar entre gent que no es coneix a mi em fascina, i sempre em genera un somriure. Ai que em poso tonto, que seré un pecador, però també un sentimental. I tu... 4 de 7, més del 50%... a l'infern segur. Què tal l'apartament 14?

    Paciència Nimue, que ja et vindrà la inspiració. I si no, no passa res, que només és un meme, segur que tens mil coses més interessants per escriure.

    Estrip, tu has estat més benèvol que l'Òscar, que em volia fer fer set memes més de penitència. Ara buscaré per internet això que em fas resar, que no me'ls sé... però realment vull redimir-me?

    Bajo, boníssima la pel·li, eh? No se'n salva ni un, això segur. L'Assumpta?? No, segur que tampoc!

    Joana, farem la catosfera infernal!

    Ferran, a una illa deserta no sé, però a l'infern si que us portaria a tots amb mi. Som-hi?

    ResponElimina
  23. I jo que crec que ens salvarem tots!! :-)

    Doncs a la meva aterridora descripció i volia posar també "a l'infern es viatja sempre amb Rodalies Renfe"... i m'ho vaig oblidar i després em va fer vergonya posar un comentari dient "ai, m'he oblidat de... però com ara ja és la resposta de la resposta, doncs ho poso :-))

    I, en contestació a la teva pregunta, només et diré que, en aquest món no hi ha ningú que no faci un "pecadet" de tant en tant :-))

    En aquests moments estic acabant de passar a l'ordinador la Revista Parroquial que han de fotocopiar demà (bé, mentida, en AQUESTS MOMENTS, estic escrivint al teu blog) per tant no tinc temps per explicar la meva llista de pecats... ho sento jejeje

    ResponElimina
  24. Això és un mica de trampa eh Xexu! dient els teus "pecats" ens vols estirar la llengua i que confessem els nostres!!
    Et diré que a vegades són golosament luxuriosa i d'altres mandrosament luxuriosa. Que m'emprenyo molt i que a vegades se'm passa ràpid i d'altres em dura fins i tot mesos, què vols fer-hi.
    No envejo res, ni sóc avariciosa, tinc la mateixa tendència que tu amb els calers. La supèrbia potser se m'escapa en algun moment, però en situacions en la que toca, només faltaria!
    I res, em fot mandra pensar més XD
    una abraçada, pecadorl!

    ResponElimina
  25. ah! i no facis bondat, que és avorrit!

    ResponElimina
  26. He vist que circula pels blogs i pels que he llegit, crec que cada bloguer l'ha interpretat de diferent manera hehe

    ResponElimina
  27. Molt original la idea que has tingut. Però veig que t'has saltat les instruccions, i ara mateix tampoc tinc les instruccions que expliquen si només amb un pecat ja n'hi ha prou per anra a l'infern, o cal pecar en tots. Sigui com sigui em sembla que pel que expliques, tens perdó de Déu, aixì que ens veiem pel cel, que jo sóc més d'enlairar-me i volar! Ah, i coincideixo força amb tu!

    ResponElimina
  28. No si a mi també em va agradar la pel·licula: però bo deixa de ser ahhh. Sobretot cap al final

    ResponElimina
  29. Ui... em sembla que tots els éssers humans sóm pecadors i qui digui el contrari està mentint... i tot i que la mentida no sigui un dels set pecats capitals, també és un pecat no?
    Suposo que la diferència entre les persones rau en el grau de culpabilitat en cada un dels pecats que cometem i sobretot, en les repercussions d'aquests pecats. No és el mateix tenir pensaments luxuriosos que anar-te'n al llit cada dia amb una de diferent no?

    Bé, i ja que demanes que la gent confessi els seus pecats i veig que aquí ningú no et fa massa cas... jo em confesso culpable de TOTS!
    Potser en el que més he pecat és en la luxúria, tot i que últimament m'estic portant millor. La ira és la meva especialitat ja que m'emprenyo amb mi mateixa massa sovint i de forma potser poc controlada. L'enveja és un pecat que personalment em fa mal perquè aquests pensaments van corcant per dins, sense arribar mai a provocar cap acció en contra el suposat o suposada envejat/da. I dient tot això me n'adono que en el meu cas, les conseqüències dels meus pecats sempre recauen sobre la meva persona perquè gràcies a déu sóc incapaç de matar a una mosca i per tant de fer mal a ningú intencionadament. Això no m'eximeix una mica de la culpabilitat? jeje... No crec, em sembla que ens veurem a l'infern XeXu!
    Ah, i per cert... crec que la por també hauria de ser considerada un pecat capital, perquè fer cas de les pors pot arribar a ser molt perjudicial per una persona i les que l'envolten!
    Com sempre, en la seva justa mesura, tot pot ser bo... però la vida no està preparada per digerir els excessos!
    Un post molt interessant XeXu, ja trobava a faltar llegir els teus escrits!

    ResponElimina
  30. a mi magraden tots els pecats. tots, tots menys l'enveja i sobre tot, la ira. hi ha moments en q et pot véncer la peresa, la gula, la luxuria, però crec que la ira l'ha de dominar un mateix i dedicar-li estones mooolt puntuals, i amb l'enveja, res a fer si no és que sigui sana... (ara que clar, mes val fer enveja que llàstima...)
    petonets, tros de crac, ets bo de nassos... (dic nassos pq queda com a mes polit, pero el q penso en realitat és coll....) jejejejej

    ResponElimina
  31. Assumpta, ara m'amenaces amb RENFE? No seràs tu el mateix dimoni? Que mala persona, si que em vols mal! I quina excusa més dolenta per no confessar! Va home va, la revista parroquial? Però segur que ja ho tenies fet, que ets molt apanyada. No hi ha manera d'estirar-te la llengua.

    Elur, què et pensaves? És clar que volia que confesséssiu, i encara ha colat amb alguns, oi? Però almenys he donat exemple, que podia haver llançat la pregunta a l'aire i prou. Ja veig que tu també ets una mica dolentota, ens trobarem allà baix, espero que els nostres apartaments no estiguin massa lluny.

    caterina, aquí està la gràcia, això és el que em va agradar, que jo generalment defujo els memes.

    Bruixo, jo crec que faran campana de Gauss. Depenent de si els altres són gaire més dolents que jo, sabré el meu destí. Creus que tinc possibilitats de salvar-me? No sé jo... i si tu coincideixes amb mi, em sembla que ho tens magre això de volar...

    Mireia, de qui parles, d'en Brad Pitt? Home, ell és la ira, al final s'ha d'emprenyar i li donen motius per fer-ho!

    iruNa, pecadora! Fas el record i ets culpable de tots? Però ensenya-me'n, home! Ara ja sé qui tindrà l'apartament número 1 allà a l'infern. La por és una cosa inherent a la condició humana, no sé si ho podem considerar pecat. Tot i que el desig sexual també ho hauria de ser, i bé que se'n considera. Jo de vegades he pensat altres coses d'aquestes que podrien ser considerades pecat, i ha estat ara, per coses que no tenen res a veure que se me n'ha acudit una, a veure què et sembla: la rancúnia. No creus que podria ser el 8è?

    Montse, va a persones que se sàpiga controlar la ira o no, però també es pot entrenar, crec. Jo tinc rampells, i m'emprenyo, però tampoc amb tanta facilitat, sóc de parlar les coses, jo. Es nota, oi?

    ResponElimina
  32. Jejeje sabia que això de la Renfe t'impactaria :-)

    La Revista Parroquial l'he acabat avui prop de les tres de la tarda... però... ai!!! ara tampoc tinc temps... mira l'hora que és... res, un altre dia, un altre dia :-)))

    Dormim poc, eh?... tu sobre tot... i en Jordi Casanovas, que l'acabo de veure a l'altre post... que jo em puc llevar més tard si vull...

    Ara sí... Bona nit ☺

    ResponElimina
  33. Ah!! Que m'oblidava!! Jo sóc una angeleta... per això em funcionen els meus contactes celestials blaugranes... ☻

    ResponElimina
  34. I tant XeXu, pecadora number one! jeje... no és massa difícil, no creguis, no té mèrit ser una pecadora, és més complicat resistir-se a les temptacions.

    Quan parlava de la por no em referia a la por que tots podem tenir en algun moment o altre de la vida, que estic dacord amb tu que és inherent a la condició humana. Em referia al fet de quedar atrapat per culpa de la por, això no s'hauria de permetre.

    La rancúnia, ara que ho dius, crec que és millor candidata a ocupar el vuité lloc a la llista. I no creus que en part també hi podria anar lligada la venjança? seria la culminació de la rancúnia, l'enveja i la ira. Mira, ja tenim englobats uns quants pecats juntets. No si, aquest tema dóna de sí eh?!

    ResponElimina
  35. Uff!! Ara m'has fet reflexionar i com si fos un senzill intercanvi de cromos quan érem petits he començat: tengui, falti, tengui, falti!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.