diumenge, 25 de gener de 2009

Tolkien

A la facultat ja vaig/vam tenir una primera època Tolkien, en la que em vaig submergir de ple en el món fantàstic d'aquest autor, que va saber crear com ningú un univers propi, i mai més ben dit, perquè va crear un univers realment, i una història plena de detalls i rondalles.

Ara Tolkien ha tornat. Per motius que no venen al cas, un divendres a darrera hora, a la feina, va sorgir el tema del Senyor dels Anells amb les úniques tres persones que quedàvem, per descobrir que els tres érem fans de l'autor, i ens vam emocionar tant que vam decidir rellegir el Silmaríl·lion, la biblia de l'autor, organitzada pel seu fill després de la seva mort, on narra tota la història de elfs, homes i nans des del principi dels temps (només apte per fanàtics, de veritat ho dic). I sí, he dit rellegir, perquè tots ja l'havíem llegit, i ells més d'un cop (ole, no sóc el més friki!). Finalment vam convèncer un quart lector, i ens vam posar a llegir el llibre els quatre a l'hora, i cada dia ens anem dient per on anem. És el nostre club de lectura, i la veritat és que ho passo molt bé comentant la jugada.

No content amb això, em va agafar un altre atac de tolkienitis i vaig decidir mirar la pel·lícula del Senyor dels Anells de Peter Jackson (no cal presentació, oi?), i aquesta tarda he acabat de veure Les dues torres. No descarto començar El retorn del rei aquesta nit, el problema és que si començo no sé si podré parar, i són versions exteses, és clar. I després a esperar que surti la pel·lícula de El Hobbit...

35 comentaris:

  1. Ai, això sí que t'ho ben regalo! No he passat mai de la setena pàgina del Hobbit! I no pas per falta de ganes, que ho he intentat quatre vegades i han sigut quatre fiascos! Tampoc he sigut capaç de mirar les pelis. Tolkien i jo, de moment, som totalment imcompatibles.
    Au, a disfrutar-ho!!!

    ResponElimina
  2. Doncs més o menys el mateix que l'elur... Mai m'havia plantejat la lectura de cap llibre seu, però vaig anar a veure la primera peli i la veritat és que em va avorrir molt i òbviament no n'he vist cap més.

    ResponElimina
  3. Curiós... acabo de publicar un post que parla també de la lectura, vinc aquí i trobo aquest!
    Jo no sóc molt amant de Tolkien, però em sembla que puc entendre aquest fanatisme que comentes. El més bonic de tot és poder compartir aquesta passió, em fas enveja XeXu!!! Potser estaria bé muntar un club de lectura internauta sobre Zafon no? jeje...
    apa, a gaudir de la lectura!!! i no et posis a veure la peli, que és tard i ens coneixem!
    una abraçada!

    ResponElimina
  4. Doncs bé... jo seré el friki (a part de trekkie XDDD)
    Jo he llegit tota la trilogia de Tolkien i el silmaril.lion i el Hobbit i uns quant reculls de contes incomplerts i les aventures d'en Tom Bombadil i el ferrer de Wootton Major i La Fulla i Roverandom...

    I també he vist la trilogia (en alguns aspectes fluixeta...) i les tinc....

    Elur, Rita, hi ha publicat un llibre de Tolkien que recull les cartes que escrivia, pels seus fills, al Pare Noel, amb dibuixos...
    I el Ferrer de Wooton Major i "La Fulla" d'en Niggle estan molt lluny dels elfs i hobbits... I son dos contes curts.

    Potser, si us vaga, es podria intentar per aquí.

    De tota manera penseu que, la famossísima Star Wars, no deixa de ser el Senyor dels Anells amb alguns petits canvis.

    Una abraçada
    :¬)*

    ResponElimina
  5. Aquesta mena de club de lectura que teniu l'envejo perquè com diu la iruNa s'hi endevina passió...i no sóc fan del Tolkien però m'encanta parlar de qualsevol llibre amb lectors entusiastes...com feu tu i els teus companys.

    ResponElimina
  6. Ves per on, com que em refio de tu i de les teves recomanacions literaries, acabes de convéncer una altra lectora.

    Ja ens anirem explicant... Això sí, amb el bestiari i l'altlas del Tolkien sempre al costat, si no, no se pas si sabria llegir-lo...

    ResponElimina
  7. Jo només m'he llegit el Hobbit, i no per falta de ganes de llegir els altres, al revés, sóc fanàtica de la bona literatura fantàstica (hi ha molta púrria per ahí, oju) però no trobo el moment. Vaig intentar començar el Silmmarílion amb 11 anys (vaig llegir el Hobbit amb 10) però va ser superior a les meves forces. Potser un dia d'aquests m'hi poso. De moment tinc la llista de lectures obligatòries de la selectivitat + els llibres que m'han regalat per Nadal.

    Et deixo la llista:

    Sele
    - Eloïsa está debajo de un olmedo (Jardiel Poncela)
    - Cinco horas con Mario (Delibes)
    - Antología poética de Antonio Machado (Machado)
    - Amor y pedagogía (Unamuno)

    Nadal
    - Deception point (Dan Brown)
    - The life of Pi (Yann Martel)

    Aquests dos últims en anglès, com especificava a la carta dels Reis xD

    ResponElimina
  8. M'ha agradat la idea d'aquest club de lectura entre amics. Ho trobo realment encertat, encara que en aquest cas canviaria d'autor.

    Apa, a disfrutar de lectura i pel·lícula ... i aquesta última part també és llarga!

    Que sigui lleu el dilluns ! ;)

    ResponElimina
  9. Mai he llegit Tolkien, però els Hobbits i la resta de personatges fantàstics em van ben enganxar, al cinema. De fet, tot el que sigui fantàstic té la capacitat d'enganxar-me a la butaca.

    M'agrada constatar que no sóc l'únic adult a qui li passa :-)

    ResponElimina
  10. Sóc totalment i incondicionalment Tolkienaddicta, els he llegit tots, tots, tots...i les pelis...ui, les pelis... Si no els coneixes, et recomano la sèrie llarguíssima la Roda del Temps, únics també...

    ResponElimina
  11. Al cole em van fer llegir el Hobbit, i no em va agradar gens. Més tard, no sé ben bé perquè va caure a les meves mans El Senyor dels Anells, i em va fascinar.
    No puc considerar una tolkienfan -el silmaril·lion como que és una mica espés- però reconnec que són dels llibres que més m'han agradat!

    Amb els amics del cole tenim pendent un repte friki que se'ns resisteix. Veure les 3 pel·lis, versió extendida, d'una tirada.....

    Í de fet, el pis on vivia abans és conegut com Hobbiton.... cal que et digui més.....

    El club de lectura és una molt bona idea! ho podeu mantenir amb altres llibres!!!

    ResponElimina
  12. Està molt bé aquesta passió... disfruta molt el llibre! Personalment no sóc cap fanàtica però El senyor dels anells em va agradar molt. Els altres no he trobat el moment de llegir-los... potser me'n vaig saturar també.
    Que vagi bé la bíblia!

    ResponElimina
  13. Això de les èpoques també m'ha passat a mi... fins que arriba un moment que no tens prou i proves de barrejar-les totes alhora i, aleshores, el cacau és fantàstic !!

    ResponElimina
  14. Jo no puc comentar gens sobre els llibres de Tolkien perquè no n'he llegit cap ni he vist ni una de les pelis. Res de res :-)

    Però m'ha fet gràcia el teu escrit perquè jo he viscut (estic vivint, de fet) una experiència quasi calcada però amb Harry Potter (suposo que potser també serà ser friki, jeje)

    Vaig descobrir els llibres d'en Harry quan encara no eren gens (ni mica) coneguts al nostre país i només havia sortit el primer. Ma germana el va comprar a l’Abacus, perquè ma germana llegeix de tot, (en un any llegeix més de cent llibres) deu fer uns nou o deu anys... i, com li va agradar, me’l va passar i ens vàrem “enganxar”...

    Quan l’any 2000 vàrem anar de vacances a Escòcia, li vaig portar un diari d’allí on es parlava de que ja tenien els actors per la primera peli... Estàvem emocionades... i vaig veure ja el tercer llibre en anglès.

    Van passar els anys i varen anar sortint els set volums de la sèrie.

    A principis de l’estiu passat, mentre prenia un cafè amb la meva amiga Vero vaig descobrir que ella encara n’era més fan que jo... i ens vàrem posar d’acord en tornar-los a llegir tots :-) i, a més, varem “embolicar” en el projecte a ma germana i a la seva cosina... O sigui: club de lectura de quatre membres ;-)

    Ens passem els resums per Internet, comentaris... (no totes vivim a Reus) Els cinc primers els vàrem llegir a un ritme alt, però el sisè (que ja l’acabem) anem poc a poc perquè esperàvem l’estrena de la peli per novembre i ens ho van canviar i ens van trencar una mica el pla...

    La Vero i jo, cada vegada que acabàvem un llibre ens trobàvem a casa seva i veiem la peli corresponent en DVD ;-)

    És molt fort, però molt, perquè et prometo que fa setmanes que vull fer un article explicant això... i he estat a punt de fer-lo AVUI... però no estava massa fina i volia buscar algunes dates i fotos i no tenia ganes de pensar massa, llavors m’he decidit per posar una altre cosa... Ara no sé si fer-lo... jajaja... bé, suposo que sí que el faré algun dia, perquè la Vero l’espera, li vaig dir que un dia explicaria al Blog el nostre Club de lectura :-))

    ResponElimina
  15. Recordo que quan vaig voler llegir "El senyor dels anells", un expert en la matèria em va dir: no, no comencis per aquest. Comença per aquest altre "El Hobbit", així entendràs moltes coses.
    I jo que desconeixia tot aquest món, m'hi vaig deixar portar i em va fascinar.
    Em va agradar la descripció tan detallada de paisatges i personatges perquè me'ls podia imaginar gairebé a la perfecció. Però el que em va sorprendre de veritat, i això ho he sentit a dir a molta gent que ha llegit el llibre, és que quan vaig mirar les pel·lícules i vaig veure els paisatges, me'n vaig adonar que eren "tal i com me'ls havia imaginat".

    El que més m'agrada del que has explicat al post, saps què és? Que hi hagi un grupet de persones que compartiu el gust per la lectura i que n'hàgiu fet un petit club de lectura. Això és molt bonic i valuós...

    ResponElimina
  16. Doncs jo tampoc m'ha cridat mai llegir Tolkien... em fa com una mandra i potser m'agradaria i tot. Qui sap?

    ResponElimina
  17. Ei!!!! Tolkien sempre!!!
    Encara que m'he llegit el Hobbit, la trilogia, reculls de contes, les aventures d'en Tom Bombadil i el ferrer de Wootton Major i el Roverandom (que em va encantar), mai he pogut acabar el Silmarilion!

    ResponElimina
  18. Mira que me llegeixo totxos... però no podia amb El Senyor dels Anells. Fins que un bon dia me la vaig pegar i me vaig fer un esguinç, i llavors no vaig tenir excusa. Vaig començar amb el Hobbit per això, i poc a poc vaig anar entrant a la història. Reconec que és un llibre espectacular al crear el seu propi món, però per a mi massa gent :)Vaig vore les 3 pelis al cine com una campiona i crec que al final vaig acabar empatxada jajaja.
    De totes maneres sempre el recomano, és un llibre on hi ha molts missatges amagats.

    ResponElimina
  19. bufff... Mira que em van agradar les pel·lícules, prò quan vaig agafar el primer volum, no vaig passar de les dotze primeres pàgines!!! No sé qui em va dir que les primeres cent eren purament descriptives i vaig decidir que no era un llibre per a mi... Almenys de moment!

    Tot i això, jo sóc del club de l'Assumpta: Harry Potter em va enganxar! M'agradaria tornar-me'ls a llegir tots set, prò el meu objectiu és llegir-los tots set en el mateix idioma. Vaig cometre l'error de llegir-ne un parell en anglès, tres en castellà i els altres dos en català i, clar!, perds molta informació pel tema dels noms... Suposo que passaria el mateix amb Tolkien...

    Està bé aquesta idea del club de la lectura, perquè així us motiveu els uns als altres a llegir més! Potser que em plantegi crear-ne un jo també per a poder fer realitat un dels meus quatre propòsits d'any nou! ;)

    Bon començament de setmana! :D

    ResponElimina
  20. Segurament cauré en el friquisme si reconec que, en el seu moment, vaig llegir el Hòbbit, el Senyor dels Anells, el Silmaríl.lion, i el recull de contes: Edigio, el granjero de Ham, Hoja de Noggle i el Herrero de Woothon Mayor, en més d'una ocasió, em vaig perdre per l'atles il.lustrat de la terra Mitjana, i, més tard. quan van sortir, vaig veure les pel.lícules al cinema i la versió estesa a casa, i vaig escoltant alguna de les bandes sonores, però, així és. Pel que em sembla fantàstic aquest club de lectura!
    Poder reunir-se un grup i parlar del llibre que llegeixen o dels llibres llegits és exel.lent! Així que a continuar, amb aquest escriptor o d'altres...

    ResponElimina
  21. Jo vaig llegir el Hobbit quan anava a EGB, era una devoradora de tots els llibres de la Biblioteca del poble , i aquest i era. Em va agradar molt, més endavant ja a l'institut un estiu em vaig decidir pel Senyor, els tres volums de VIcens Vives. Un fins i tot el vaig carregar a la motxilla anant de Núria a Ribes i plovent... també em va agradar. Em vaig encallar amb el Sirmarilion, no hi ha hagut maneres a ala tercera plana m'adormo.

    Potser el que hauré de fer és rellegir el HObbit i el Sr. que de l'ultim ja en fa més de 20 anys!!!

    El tema del club de lectura és perfecte, perquè t'estimula a llegir més i amb més profunditat. Un dia ens hauriem de plantejar de fer.ne un de virtual perquè per la blogosfera som molts els lectors i així compaginarime dues aficions.

    ResponElimina
  22. Jo també vaig llegir-los quan anava a l'insti i després a la uni... quin temps més meravellós!
    Tinc tot el que surt de Tolkien i als meus fills els he transmès aquesta passió, aquest imaginari... Quins llibres tenen a les seves prestatgeries? i pel·lis? Quins pòsters tenen penjats a l'habitació?

    ResponElimina
  23. Jo també sóc una admiradora d'aquest gran home que va crear un univers tan fantàstic com emotiu... increïble...
    També m'he llegit el Hobbit, el senyor dels anells, el Simaril·lion i alguna altra coseta més.
    Evidentment, he vist les 3 pelis unes quantes vegades. La banda sonora també és espectacular :)

    Aix, quines ganes que m'has fet venir de tornar-hi!!!!

    ResponElimina
  24. Tu m'has encomanat sense saber-ho les ganes de llegir a Murakami i ara no em pots enganxar aquest altre eh! :)

    ResponElimina
  25. Començaven malament els comentaris d'aquest post, amb tres persones a qui no agrada Tolkien, però quan ja pensava que era únic en la meva espècie, els companys frikis heu fet acte de presència per no deixar-me sol. Moltes gràcies a tots i totes per comentar, i just especialment als i a les que no sou fans de l'autor, per deixar sempre la vostra petja aquí a casa meva, sou una col·lecció de solets més brillants que Làurelin, l'arbre daurat de Vàlinor... ja paro, ja paro...

    Elur i Rita, poca cosa a dir-vos, sobre gustos no hi ha res escrit, diuen, i entenc que pot ser un tipus de literatura, o de manera d'escriure, que no agrada a tothom, és més, gairebé és sorprenent que agradi a tanta gent, pel gènere entre el que es compten les seves obres. Us perdono perquè sé que sou lectores entregades, i això per mi ja us fa especials, encara que no compartim gustos (que jo també llegeixo altres coses, no fotem, però no els ho digueu als frikis d'aquí a baix, hehehe. És broma).

    iruNa, tu i jo sabem que sí que em vaig posar a veure la pel·li (ho dubtaves?), però només vaig veure la meitat, perquè encara em queda una miqueta de seny (poc). Ruiz Zafón ho llegeix tothom per aquí, així que molts haurien de repetir, i a més, un club de lectura internauta podria ser una bona idea si no fos que alguns de per aquí llegeixen a velocitats sobrehumanes, i per gent com jo seria impossible seguir el seu ritme.

    Que la llum dels estels de Varda Elbereth acompanyin els vostres passos, amic Barbollairelin. No em pensava que vós fóssiu un seguidor de Tolkien a aquest extrem, i me n'alegro d'haver-ho sabut. Compartim destí, doncs, fins a la fi dels dies, quan els esperits dels caiguts tornaran dels palaus de Mandos.

    Kweilan, en realitat de moment som una colla de frikis parlant d'elfs i batalles de l'antigor, però com que en fem ressò, molts companys han dit que els agrada la idea del club de lectura si triem algun altre autor més viable. Avui a l'hora de dinar ja se sentien autors i títols.

    Parem màquines Montse. Ara em poso seriós, no sé si el meu criteri és gaire encertat, jo només sé el que m'agrada llegir. Però aquests llibres tampoc te'ls recomanaria, no fos cas que perdés la poca credibilitat que tinc per part teva. Si no n'has llegit res i t'interessa, et recomano que segueixis els passos indicats. Primer el Hobbit, per fer boca, una història per que diuen que és per nens, i que es deixa llegir bé, tot i que hi ha molts nans i massa poca acció, pel que recordo. Si el pots acabar, ataca El Senyor dels Anells, llibre obligat per aquells que els agrada la literatura fantàstica, i per altra gent amb ganes de llegir coses diferents. I si després d'això estàs entusiasmada i necessites més, llavors agafa el Silmaríl·lion. Tampoc és garantia de que l'acabis, però si no és així, millor ni ho provis, perquè són tot noms i llocs i 'fill de...' i batalles per aquí i per allà, i reis...

    Neo, el Silmaríl·lion et pot superar en qualsevol moment de la vida, però amb 11 anys... ho trobo impossible. Dels que cites no n'he llegit cap, però n'he llegit altres d'en Dan Brown, és clar. Saps, jo no sóc especialment fan de la literatura fantàstica, però potser tampoc no ho he provat. El Senyor dels Anells va ser una excepció, i em va entusiasmar.

    - assumpta -, pot ser una bona idea això del club de lectura, com deia més amunt avui els no-frikis proposaven altres autors i títols, així que potser encara en llegirem algun conjuntament, però no sé on arribarem. Almenys jo tinc una llarga llista de llibres per llegir que no voldria modificar més, i el Silmaríl·lion ja m'ha destarotat prou. Vaig veure només mitja pel·lícula, i això ha fet que el dilluns no hagi estat tan greu.

    Segur que hi ha moltíssima gent a qui li passa Ferran. Però encara que he de reconèixer que les pel·lícules estan bé, per la dificultat que tenia recrear-ho tot, sempre millor el llibre, no creus?

    Zel, què és això, una altra sèrie de literatura fantàstica? Com deia, no en sóc massa fan, només em passa amb Tolkien, que em va atrapar, i encara no sé com. No era fan de la literatura fantàstica abans ni n'he estat després. Però Tolkien és molt Tolkien. Com amb en Barbollaire, em sorprèn gratament saber que n'ets molt fan!

    Rits, per no considerar-te una tolkienfan, déu n'hi do! El repte friki que dius jo si que el vaig fer, i també és força dur. Però ara me les estic veient i ahir vaig veure la meitat del total de la pel·lícula, i em vaig quedar com si res. Si avui no hagués hagut de treballar, l'acabava segur!

    Gràcies Myself. Com deia per aquí amunt, el Senyor dels Anells és un llibre apte, el pot llegir tothom i pot agradar, és una gran història. Però el Silmaríl·lion ja són paraules majors, s'ha de ser quelcom més que fan per endinsar-s'hi. Un friki, vaja.

    Em fas por Carquinyoli, què és el que s'ha de barrejar?

    Assumpta, m'has fet molta gràcia! Com es pot començar un comentari d'un post així dient que no es coneix res de Tolkien i acabar fent el comentari més llarg?? Hahaha, ets única. Ja saps que m'agrada, no me'n ric, és que m'encanta que et sentis tan còmode per esplaiar-te aquí. Jo justament sóc el contrari que tu, de Harry Potter no en sé res ni en vull saber. En aquella època deia que jo era de El Senyor dels Anells i que d'en Potter no en llegiria res, ni veuria cap pel·lícula, i així ha estat. Algun tros he vist per la tele, però poca cosa. Ara bé, espectacular el club de lectura que tens muntat, i com n'és de professional, fent resums i tertúlies i tot! Nosaltres no arribem a tant, eh? De fet, no arribem a més que comentar la jugada cada dia, a primera hora amb una, i després de dinar quan arriba l'altre friki (i esporàdicament amb el quart). Vinga va, fes el post, que ara ja no tens excusa.

    Guspi, l'estil de Tolkien és realment especial, però jo sóc dels que pensa que de vegades es passa amb les descripcions. Això sí, els de les pel·lícules s'ho van currar molt, i ho fan tot tan creïble que és inevitable que el nostre cervell ho processi com si allò fos l'única possibilitat. O és que ara et pots imaginar els protagonistes amb una altra cara? És massa, és una pel·lícula que ha aconseguit moltes coses, i una de les més importants, que ens ho creiem. El club de lectura és d'estar per casa, però que compartim passió per aquest autor, això és ben cert.

    Carme, no ho sabràs fins que ho provis. Si no confies en mi, llegeix els comentaris del Barbollaire i la Zel, a veure si així t'animes.

    Deric, un exemple més de que aquest llibre són paraules majors. A mi encara em queden coses per llegir, llibres que no sabia que existien i que els he descobert aquests dies. Posaré fil a l'agulla.

    Bajo, si et sembla que hi ha molta gent al Senyor dels Anells, no llegeixis el Silmaril·líon, que té més personatges que pàgines! Ara m'has deixat intrigat amb això dels missatges amagats. A què et refereixes?

    Núr, ara que ho dius, si que em sembla que moltes pàgines del principi són de descripcions i de molt poca substància. Suposo que és un primer sedàs pels lectors, oi? Ja li he dit a l'Assumpta, jo de Harry Potter ni idea, no m'atreu en absolut. I és que no m'entusiasma la literatura fantàstica, només m'agrada LOTR. Ah, jo el Hobbit i la trilogia de l'anell els tinc en castellà, i el Silmaríl·lion en català, i no m'ha generat massa problemes. A més, les pel·lícules al cinema anava a veure-les dos cops, una en cada llengua, i llevat dels noms traduïts (ja previstos per Tolkien), tampoc no hi havia massa problema. Però això de Frodo Saquet (Bolsón), Gambús (Trancos) o Barbabrat (Bárbol)... Ja saps, a fer un club de lectura a la teva feina!

    Manuscrits, una altra dels meus. A mi encara em queden cosetes per llegir, però ho faré. desconeixia molts d'aquests contes que comenteu, però ara ja en tinc un parell a casa que m'han deixat, i a més vull anar a pels Fills de n'Hurin, el llibre que va sortir fa un parell d'anys, i que en el seu moment es va esgotar. Si mal no recordo, la història de Turin Turambar era una de les més bones, i espero que no em decebrà. Encara no he arribat a aquesta part del Silmaríl·lion, així refrescaré els personatges per quan llegeixi aquest altre llibre.

    Mireia, com deia per aquí, el Silmaríl·lion són paraules majors, i no n'hi ha prou amb que t'agradi el Senyor dels Anells, és molt dur i s'ha de ser molt friki per aguantar-lo. Això no diu res bo de mi, que l'estic rellegint, ja ho sé. Això del club de lectura és d'estar per casa, ja veurem si canviem d'autors i s'hi apunta més gent, però sembla que hi ha interessats, avui a l'hora de dinar en parlàvem. I com li deia a la iruNa, veig difícil fer-ne un a la blogosfera, perquè hi ha gent que llegeix molt més i molt més ràpid. Però em balla una història pel cap que algun cop he pensat de proposar-te, però no em vull embolicar més, que tinc molta feina (que no faig).

    Cèlia, així m'agrada, que ensinistris bé el teu llinatge. Així els fills de Cèlia, dama Rohan, esdevindran grans reis dels homes, llurs proeses lloaran moltes cançons des d'ara fins a la fi dels dies, i na Nienna la vàlier no haurà de vessar mai cap llàgrima per ells.

    LluNa, em fa gràcia perquè tots aneu dient el vostre currículum Tolkien, hehehe. M'alegro que siguis dels meus, vinga, apuntat al nostre club de lectura!

    Cesc, pel teu bé, no t'hi enganxis, ja veus com n'està de malalta la gent per aquí, hehehe.

    ResponElimina
  26. Aquesta contesta tan xula, me la puc endur al meu bloc, si us plau? sispli? És que m'ha agradat amb bogeria! (i que els déus t'escoltin i que Tolkien s'escampi a tots els nostres llinatges!) (bé, jo no acostumo a parlar així, no sé què em deus encomanar...)

    ResponElimina
  27. ei, crac, que nomes em queda el silmar, eh? que el hobbit el vaig llegir amb 12 anys i als 17 estava totalment enamorada de laragorn...

    ResponElimina
  28. Ostres tu!!! Això "Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu." no ho havia vist jejeje

    Jo que a vegades penso "Assumpta, ja t'has passat" ara em sento feliç :-))

    Sí, hauria de fer l'article de Harry, però és que em fa una madra moooooolt gran perquè el vull fer molt maco (que li vull dedicar a la Vero que-per cert- té una gata... ara que sé que puc posar comentaris llargs t'explico això també) amb unes fotos especials que hi vull posar i algunes no sé on les tinc guardades... Hauria de preguntar alguna dada a ma germana... i desprès traduir-ho tot al castellà per quatre bones persones que em llegeixen més enllà de les fronteres de la nostra terra (i que cada dia em fa més mandra fer-ho)

    Em fa mal l'esquena i no tinc ganes de buscar res... abans m'he fomut un cop a la ma dreta que encara veig les estrelles (m'estic partint de riure mentre escric això i llegeixo "Si us enrotlleu, no demaneu disculpes")

    Va, ja em porto bé :-)))

    Bona nit :-))

    ResponElimina
  29. Xexu: explica't una mica més... que ara m'ahs deixat intrigada!

    ResponElimina
  30. Jo m'he empassat la trilogia d'un glop i, no contenta amb això, vaig rellegir-me' en anglès per si amb la traducció "havia perdut". El Hobbit me'l vaig empassar igual de ràpid i les pel·lis m'encanten (la segona fluixeta) però els falta, bé que els llibres són més complets! Què hagués estat de la literaturia fantàstica sense Tolkien, útlimament només veig imnspiracions: harry Potter, les cròniques que Narnia...

    ResponElimina
  31. Cèlia, ja t'ho he dit a ca teva, però t'ho torno a dir aquí, et pots emportar el meu comentari, serà tot un honor que ho facis.

    Ei Montse, tampoc cal que et posis xula tu ara, hehehe. Era només per prevenir-te, ja m'estranyava que no haguessis llegit res de Tolkien, quina una estàs feta. Però si després no t'agrada el llibre ja no confiaràs en el meu criteri(??).

    Assumpta, això escrit aquí dalt és nou. Feia temps que pensava què posar-hi, però no trobava el què. L'altre dia algú em va fer un comentari i es disculpava per haver-se enrotllat (curiosament, no eres tu, hehehe), i em va venir al cap, ho vaig trobar un bon missatge, t'ha agradat? Ja ho saps que m'agrada que us esplaieu, home, no és que no em faci res, és que m'agrada la gent que s'ho curra, encara que després he d'invertir molt temps a contestar, però ja m'agrada. Vinga a fer el post del Potter, que ara he vist que en tens un altre, no hi ha excuses dels mals aquests que dius que tens. Però cuida't una mica, eh?

    Mireia, ja te'n diré alguna cosa més, ara vaig cap a casa teva, precisament.

    Tarambana, és que comparat amb Tolkien, qualsevol cosa sembla mancada d'imaginació. Caram, tu també n'ets una malalta? Amb aquest post he descobert uns quants fans que no hagués dit mai que en serien, i me n'alegro!

    ResponElimina
  32. Doncs sí que m'ha agradat la nota que tens a la finestreta, és molt simpàtica i anima a parlar amb sinceritat, sense haver d'estar pendent del número de paraules que fem servir :-)

    Espero que estiguis millor que ahir per la nit (crec que sí... desfogar-se ja és un gran pas) :-)

    Abraçades!!!

    ResponElimina
  33. m'encantaaaa... quan van fer la primera pel·li al cine la vam veure més de 10 vegades en un mes! Buf! Ara he tingut la sort de dirigir un magnífic treball de recerca a un alumne que ha estudiat l'univers Tolkien i la veritat és que esperem que tindrà una de les millors notes el dia de la defensa.

    ResponElimina
  34. Pssst, res de posar-me xula, quina peresa, ara, posar-me xula, tira, tira...
    I síii, tranquil, suposant que no magradi el silmar, no per això deixare de confiar en tu, home, vaaaa

    ResponElimina
  35. Jajajaaja!!!A mi els llibres del Senyor dels Anells em van agradar, tot i que he de confessar que a vegades se'm feien una mica pesats. El Hobbit sí em va agradar molt :) La peli, bé, espero que sigui tot l'ho fidedigne possible...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.