diumenge, 4 de gener de 2009

Capricorn

L'altre dia algú em va dir que els capricorn som persones molt caparrudes i que ens agrada tenir totes les situacions ben lligades, que som poc impulsius perquè no ens deixem endur fàcilment. En el meu cas, he de dir que això és totalment cert. Hi he pensat avui quan m'he adonat que ja tinc plans tancats per tots els caps de setmana de gener, i potser no hi té massa a veure, però m'agrada saber què faré amb força antel·lació.

En certa manera m'agraden els tòpics aquests que acompanyen els signes del zodíac. Ja no parlo dels horòscops, que diuen el que volen, però sí dels trets distintius que caracteritzen les persones nascudes sota el mateix signe. No és que hi cregui massa, però molts cops es compleixen, jo podria dir que sóc el típic capricorn, per exemple. Però ningú parla de totes aquelles característiques que no es compleixen, és clar. El que em plantejo és si és possible generalitzar una mena de comportament per totes les persones nascudes en un mes concret, independentment de la genètica i de les condicions ambientals.

Per deformació professional no hi hauria de creure gens, dubto que tingui cap base científica, però és clar, ho relacionen amb els moviments de planetes i no sé quantes coses més. Com ens pot afectar això a nosaltres, persones individuals i de molt diferent procedència? No aconsegueixo entendre-ho. Però llavors com pot ser que estigui escrit que els capricorn som d'aquesta manera, tal i com jo sé que sóc? I resulta que som tots iguals? A veure si haurem de dir que això de l'astrologia és com les meigas...

36 comentaris:

  1. Ostres, jo tot això no acabo pas de veure-ho clar. No em cap al cap que només per haver nascut en unes dates semblants tothom s'assembli en els seus trets principals.

    ResponElimina
  2. si que sou cabuts, si... en connec un grapat i en tots es compleix!

    una amiga i jo vam nèixer exactament el mateix dia i tenim caràcters completament oposats. A totes dues, per separat, ens diuen que som bessons (gèminis)de totes, totes. I a mi se'm compleixen un munt de coses, xò d'altres no.

    si t'agraden aquestes coses, has mirat mai l'eneagrama? és un mètode tampoc massa científic xò que a tots els que l'hem fet ens hem quedat retratats. a partir d'un test (molt llarg però no del pal test de revista cutre) et surt un número, i cada número és una manera de ser. Diu que hi ha 9 personalitats i figura que a partir d'aquí pots descobrir les teves virtuts i com plantejar les debilitats....

    ResponElimina
  3. De vegades et llegeixes llibres i no ho acabes d'entendre, però d'altres vegades si que ho acabes entenent... i no sé, sense fer-hi massa cas ni massa poc, hi ha característiques que les encertaran i t'hi sentiràs proper, com això de l'antel·lació, com em passa a mi i d'altres que els planetes no paren de donar voltes i fill no saps com acabarà... quin rotllo t'he escrit :)

    ResponElimina
  4. les constel·lacions no són iguals ara que fa 2000 anys, i ara hi hauria d'haver un nou signe a l'horòscop... que em de fer doncs?

    ResponElimina
  5. Això que dius de trets en comú entre els nascuts sota el mateix signe hi vaig pensar fa unes setmanes després de rebre una introducció per part d'un aficionat a l'astrologia (segueixo quedant-me amb l'astronomia i l'astrofísica, eh).

    Vaig arribar a la conclusió que la implicació signe-caràcter és a l'inrevés de com l'entenen els astròlegs.

    És d'esperar que les persones nascudes durant la tardor tinguin uns primers mesos de vida diferents als d'una altra nascuda a la primavera ja que una viurà primer un hivern i l'altre l'estiu (i als recent nascuts suposo que no els afecta per igual). Per determinar l'època de l'any es guiaven amb la posició de certs astres.

    I amb els signes podien saber quan havien nascut i es van fer patrons (per tant no és que la persona depengui dels astres sinó que serveixen per datar el naixement de la persona (i s'ha aprofitat, com sempre, per manipular la gent)).

    Espero que se m'entengui.

    ResponElimina
  6. No hi crec. I de fet conec gent del mateix signe completament diferent...però després venen els entesos i et diuen que si depèn de l'ascendència d'altres signes, que si de la lluna...torno a dir. No hi crec.

    ResponElimina
  7. De fet si que és curiós que una situació de planetes i/o estels que nosaltres veiem avui, ens arriva amb mil.lers/mil.lions d'anys de retard, ho has pensat això? Ara, que em diguessin que té a veure amb la lluna? poder això fora diferent, la gestació i neixament de l'home dura 10 mesos lunars, enlloc de 9 dels del calendari, com la majoria compta...

    ResponElimina
  8. No hi crec ... però en el meu cas, diuen que si el verge són xerraires ... maniàtics de l'ordre ... capficats en que tot ha de tenir una lògica ... etc. etc. ...
    i llavors veig que m'ho "claven" tot !!!
    Coses de l'univers, com diu l'estrip???

    ResponElimina
  9. Meigas? haberlas haylas ;)

    Algún dia t'explicaré alguna coseta sobre els signes i jo.

    Avui no... que es fa tard i vol ploure i la burra no es vol moure.

    ResponElimina
  10. josóc peixos amb ascendent peixos i sempre em claven aquestes caracteristiques generals que dius... jejeje

    ResponElimina
  11. Si et serveix com a resposta, l'atrologia és una farsa descarada basada en 1) generalitzacions aplicables més o menys a tothom, 2) la predisposició a creure-ho per part de la víctima i 3) aquell curiós efecte que tot i que una estadística seriosa demostra que l'assumpte falla més que no pas encerta, no mesurem amb la mateixa regla els encerts que els errors.

    Sóc molt radical en aquests temes i la veritat és que m'enerven força i no accepto gaires discussions.

    Canviant de tema radicalment, i com a típic Cranc, et volia reconèixer el mèrit d'aconseguir que em centres en un post que gira al voltant d'una canço (Viva la Vida, de coldplay). Noi, em vas caçar al vol. No podries haver escrit aquest post en millor moment, pel que a mi respecta.

    ResponElimina
  12. Coincideixo plenament amb tu. Jo sóc aquari i surto força clavada a les característiques generals.

    Sigui quina sigui la resposta científica, si és que n'hi ha... ;-)

    ResponElimina
  13. Doncs servidor, un verge gairebé de cap a peus ;-), pensa que... no ho sé; és cert que he conegut molts verge que tenen trets dels "típics" d'aquest signe. Però no he comprovat quants n'hi ha que no en tenen. És més fàcil, doncs, pensar que "tots els verge som iguals", que no pas "la majoria de verge no són com se suposa que haurien de ser".

    Total, que m'ho crec una mica... i hi dubto una mica :-)

    ResponElimina
  14. no hi crec gens ni mica. crec que utilitzen llocs comuns en els que sempre hi pots trobar algun tret proper al caràcter propi. per creure, crec més en les meigas.

    ResponElimina
  15. Jo hi crec bastant, i també en els horòscops... bé, no és que hi cregui, però al bar on treballo als estius (que és de la meva mare) sempre llegíem l'horòscop a les 11 del matí, quan el bar era buit o hi quedaven quatre gats. Mira, suposo que per tradició.

    Algun cop se m'ha acomplert, no es pot dir que sigui escèptica, però tampoc crèdula total.

    Tot i així, en les característiques si que hi crec, ja que potser no hi ha un 100% de coincidències però alguna cosa sí que hi ha d'haver!

    ResponElimina
  16. Exactament jo tampoc et sabria donar una explicació coherent a aquest fenòmen, però és cert que existeixen certes similituds entre les persones que són del mateix signe.
    S'ha de dir però, que no només hi ha el signe, sinó que l'ascendent també hi juga un paper important per determinar les característiques més predominants de cada persona i això, en certa manera, ja deixa de banda les generalitzacions.
    Hi ha persones que són autèntics experts en aquests temes i et saben dir de quin signe és cada persona només en veure el seu caràcter. Jo no hi entenc tant, ni em sé de memòria tots els signes, ni les caractarístiques que els acompanyen, però sí que és cert que tot el que dius sobre els capricorns lliga perfectament amb la teva persona... la resta, misteri, realitat... o ciència ficció?

    ResponElimina
  17. en el meu cas, el zodíac sempre ha encertat molt els trets de la meva personalitat

    ResponElimina
  18. ¿No t'has trobat algun cop que en una lectura o en una conversa o en una trobada, et trobes davant un sentiment o un pensament o un tret característic que creies només teu, expressat o manifestat en algú que no ets tu, com si t'allargués la mà o dibuixés una part del teu reflex... i et sobta?

    ResponElimina
  19. diuen que els signes que es porten 6 mesos de diferència són oposats. I capricorn és el meu oposat. Ara estic pensant si sóc poc caparruda i impulsiva... En tot cas l'únic que tinc clar, és que no tinc ni un cap de setmana de gener lligat. Tu, tots?? Potser he d'agafar l'agenda i començar a fer plans.

    ResponElimina
  20. Això sí que és curiós Xexu, mai hagués pensat que podries creure en horòscops i coses així :-)

    De la gran quantitat de característiques que s'atribueixen a cada signe, és natural que en alguns ens poguem veure reflectits, llavors ens fa gràcia i pensem que ens hi assemblem... i a tots aquells que no ens quadren, doncs els donem menys importància :-)

    Jo no hi crec gens ni mica, però en canvi sóc d'un signe (Sagitari) que m'agrada jeje... m'agrada el nom i els trets que se li atribueixen la qual cosa no vol dir que els tingui... o... potser sí? jajaja

    ResponElimina
  21. Gràcies a tots i totes pels vostres comentaris. Ja em semblava que seria un tema força controvertit, però tampoc massa gent es declara seguidora de l'astrologia, ni diu que hi cregui del tot. Suposo que és normal que entre nosaltres la tendència sigui el no creure-hi, però tot és respectable, és clar.

    Atzu, és el que em passa a mi. Per què s'han d'assemblar dues persones nascudes el mateix dia, si la seva genètica no té res a veure, i la seva situació socio-econòmica (per posar un exemple), és molt diferent?

    Estrip, l'univers és molt gran...

    Rits, curiós el cas de la teva amiga i tu, però suposo que el més important és el que veu la gent en cadascuna, i no la comparació que pugueu fer. No havia sentit a parlar d'això de l'eneagrama, i mira, per curiositat podria estar bé fer-lo, però suposo que deu tenir la mateixa base que molts d'aquests temes.

    Cesc, no és que hi faci massa cas, jo. Però si que és cert que t'encerten coses, i com ha dit algú per aquí, no donem la mateixa importància a les coses que ens encerten i a les que no. Suposo que és una mica d'hipocondria psicològica, allò de 'oh, jo sóc així, i així, i també així!!', però descartem ràpidament les coses que no ens encerten i ens n'oblidem.

    Jordi, un nou signe d'horòscop? Per què? Ara si que m'has deixat parat. Suposo que no ho diràs perquè Plutó ja no és un planeta, oi? Almenys això no té res a veure amb les constel·lacions.

    Alasanid, a mi em sembla que no ha de ser massa important l'època de l'any en la que neix un nen, no crec que hi hagi de fer una influència crucial, vaja. Precisament, els nens recent nascuts se'ls protegeix moltíssim i se'ls té en unes condicions que l'època de l'any poc poden modificar. Ara bé, que s'inventessin els signes per determinar l'època de l'any en que vam néixer ja és una altra cosa, i que això s'aprofités per entabanar la gent, això també m'ho crec.

    Kweilan, naturalment, els espavilats sempre s'inventen coses per quan les seves teories fallen, s'ha de ser més restrictiu, perquè si no de seguida guanyen els detractors. Jo tampoc hi crec massa, però...

    Menta, molt ben vist. Suposo que els planetes propers no estan tan lluny, però suposo que sí que hi ha cert decalatge de temps, i per aquí fallen aquestes coses. De la lluna sí que se sap que té certa influència sobre la Terra, suposo que pels seus cicles i per la força gravitatòria. Segueixo sense veure la relació que té tota la resta amb nosaltres.

    - assumpta -, em sento exactament igual que tu. D'aquí venia el post, si jo no crec en aquestes coses ni en faig cas, però quan veig que en descriure un capricorn em descriuen a mi, ja no sé què pensar.

    Va Elur, capri, que sempre em deixes a mitges, què has d'explicar sobre els signes? Pensa que sóc molt caparrut i sempre em surto amb la meva, i insistiré fins que m'ho diguis!

    Montse, peixet, això és perquè no hi havia un signe que fos eriçó, que si no t'hauria tocat.

    Ararat, t'agraeixo molt el teu comentari, esperava que algú m'obrís els ulls del tot, i veig que aportes arguments ben convincents. Penso que tens tota la raó, i que ens deixem enganyar com a rucs. Suposo que ens agrada creure en la màgia i en els misteris, fixa't que fins i tot hi ha gent que creu en Déu. Dels tres punts el que trobo més important és que no valorem per igual encerts i errades. Certament, els encerts compten per 10, i les errades queden emmascarades perquè ja anem a buscar el següent encert.
    Pel que fa a Coldplay, celebro que t'enganxessis a aquell post, no sé què té la cançó, però a mi també em colpeja força.

    Rita, sí que ens ho encerten, però després de llegir el comentari de l'Ararat, el de sobre teu, començo a veure les coses més clares.

    Ferran, un bon punt aquest que dius. És clar, com també diu l'Ararat, és més fàcil fixar-se en les coses positives que en les negatives, i ningú vol un Verge que sigui com un Capricorn, naturalment els Verge han de ser com els Verge, no fotem!

    Òscar, en les meigas més val creure-hi, no fos cas. No crec que cap astròleg emprenyat et vingui a llançar un malefici si no hi creus.

    Neo, jo no parlava d'horòscops, està clar que poca gent s'ho creu, però tots ho llegim quan en tenim l'oportunitat, és una gran activitat per fer amb els companys de feina a l'hora del cafè, per exemple. Molt més serioses són les descripcions de cada signe, bé, serioses no sé, però almenys semblen més fiables, perquè sembla que encertin les característiques, però ja et dic, sembla que les encertin, no es té en compte la gent totalment diferent, només donem valor als encerts.

    Home iruNa, que jo digui que sóc caparrut d'acord, però que m'ho diguis tu... hahaha. Sí, ho he de reconèixer, pel que diuen, sóc el típic capricorn. Com que em coneixes bé, ja saps de quin peu calço. Se m'acaba d'acudir una idea al respecte dels signes, ara llegint el teu comentari. Per aquí han donat alguns arguments en contra de la interpretació dels signes, i jo penso, no pot ser que ens diguin com és el nostre signe, i que nosaltres creiem una mica que ho som, i potser estem equivocats? Vull dir, que podem creure algunes coses de nosaltres, perquè per signe se suposa que ho som, però que en realitat no sigui real, només la nostra idea, i que ens esforcem a més per ser d'aquella manera, però inconscientment. Com ho veus.

    Deric, però falta saber si té alguna base o és pura suggestió.

    Manuscrits, és clar, de vegades pensem que un tret és molt nostre i després el descobrim en altra gent. Serà que no som tan especials, no?

    Bruixo, també diuen que els extrems es toquen, i que els oposats s'atreuen. Càncer? Bé si som totalment oposats també podem complementar-nos, oi? Haurem de mirar de fer alguna cosa plegats (sense mal pensar, eh?), a veure si fem un bon equip.

    Assumpta, t'ha impactat més això que el tema del blog eròtic, hehehe. No crec en els horòscops, és clar que no, només em pregunto com és que les característiques definides per cada signe sembla que es compleixen. Però per aquí m'han donat alguns arguments per desmentir-ho, com els teus. Sempre és millor i fa més gràcia veure on encerten que on s'equivoquen, oi?

    ResponElimina
  22. va, que avui no vol ploure, i neva!!!

    No em facis dir perquè, però hi ha signes amb els quals no em costa gens connectar-hi, i sense saber abans de la connexió si són una cosa o altra. Hi ha persones que són superiors a mi, que no puc, que em cansen o m'acaben treient de polleguera i sempre coincideixen també els mateixos signes. I no, no vaig predisposada a una cosa o altra depenent del signe de cadascú. A mi les persones m'agraden o no, em cansen o no, sense saber i sense que m'interessi gaire quin dia han nacut. És després, quan analitzo el perquè de les coses (sóc molt capri, sí) que relaciono una cosa amb altra.
    Potser són coincidències? potser sí... o potser no, jo què sé.
    A més, et confessaré una cosa. Com que sóc tan terriblement racional, capquadrada i analítica, en el fons m'agrada pensar que potser alguna cosa d'aquestes, la influència dels astres i tot aquest tinglado, fan que la raó se'ns escapi una mica de les mans.
    No sé pas si m'he explicat prou bé o mínimament bé.
    au, satisfet?
    ;)

    ResponElimina
  23. Quina ràbia, per què no em, queden els comentaris? És que jo també sóc Capricorni i també em trobo prou identificada en les carcterístiques generals i em feia gràcia comentar-ho. Ja no sé que et deia en el meu comentari d'ahir o era abans d'ahir? Però seguir que en algunes csoes ens assemblem i en altres no ens assemblem gens. I també m'adono que com més gran em faig menys m'hi assemblo. No sóc tant cap quadrada i a més a més no em fa res no tenir les coses tan lligades com abans. Crec qeu hi he sortit guanyant.

    Una abraçada de capricorn a capricorn. I si... crec que deu ser com les meigas.

    ResponElimina
  24. Què t'he de dir Xexu? Ja vam compartir una llarga nit de xerrera... i veig que et va picar la curiositat...
    Una escorpina força convençuda ;)

    ResponElimina
  25. Jajajaja m'has fet riure de bona gana!! amb això que m'havia impactat... cert, cert :-))

    ResponElimina
  26. XeXu, crec que en part tens raó... és com allò de llegir el futur, que sempre m'ha fet molt de respecte i no pel fet que cregui que sigui cert el que et puguin dir, sinó perquè penso que el que et diguin et pot condicionar moltíssim. És el mateix que les "etiquetes" que portem a sobre... quan tothom et diu que ets així o ets aixà, al final t'ho acabes creient i t'acabes comportant com a tal. Tots tenim tendències i trets característics però només falta que des de fora te'ls potenciïn perquè prenguin molta més força. Evidentment tot això és inconscient, com tu dius. Però podem viure sense aquestes influències externes? jo crec que no.
    M'ha agradat la reflexió que fas... m'alegro que el meu comentari t'hagi inspirat! I respecte lo de tossut, t'ho deia amb tot el carinyo del món eh?! ja ho saps!
    una abraçada!

    ResponElimina
  27. No tinc cap base científica per afirmar que els nascuts baix un signe són iguals o es comporten d'una mateixa manera, però et puc assegurar que molts cops és així. I sinó et presento a una noia que et sorpendria de les coses tant evidents que et contaria relacionades en este tema.

    ResponElimina
  28. Jo també sóc una capricorn pura i dura, de les de manual... I segurament hi ha gent que no s'assembla tant a les descripcions com jo a la de capricorn, prò mira... Alguna cosa hi deu haver...

    ResponElimina
  29. Elur, curiós realment això que et passa amb els signes, però és clar, si tota aquesta història té alguna base, sembla lògic, perquè aconseguiràs congeniar amb alguns caràcters i amb altres no. Això podria ser una prova a favor de la relació dels astres amb les persones, però segueix sense convèncer-me.

    Carme, uneix-te al club de l'Elur i meu, capricorns convençuts i practicants. Jo no crec que mai deixi de ser-ho, però bé, si tu em promets que deixaré de practicar aquest credo en un futur, i que deixaré de capficar-me tant, potser encara hi ha esperança.

    Isis, ja està bé, aquí desvetllant intimitats... Doncs sí, hi ha converses que donen per molt, qui sap si en sortirà algun altre post d'allà.

    Assumpta, hauré de trobar altres coses per escandalitzar-te.

    iru, en tots aquests temes que cites i en d'altres, mai se sap què és causa i què conseqüència, i això és un problema. Però bé, suposo que és inevitable, una cosa porta a l'altra, o l'altra porta a una. A més, som tan sugestionables...

    Bajo, si la teva amiga és jove i guapa, me la pots presentar, i ja parlarem de tots aquests temes amb ella... és broma, eh? Això és el que m'escama a mi, que es compleix massa sovint, i s'escapa de la meva comprensió de capricorn cap quadrat.

    Núr, una altra capri, al final muntarem un club, i com que ens agraden les llistes i les classificacions, mirarem qui té el grau més al de capricornisme.

    ResponElimina
  30. ui! la meva intenció no era pas convèncer-te de ben res, Xexu!! Només explicar-t'ho i prou. Em sembla que primer m'haurien de convèncer realment a mi ;*)

    ResponElimina
  31. A veure, amb lo del blog eròtic no ho vas aconseguir perquè no m'ho vaig creure...

    Això m'ha sorprés, però tampoc et veig molt convençut, així que tampoc m'escandalitzo...

    Què tal si ho intentes dient-me que t'has passat al Real Madrid? :-))

    ResponElimina
  32. Eps!!! FELICITATS!! :-))

    Has fet anys avui o ahir :-))

    És que moltes vegades salto de blog a blog clicant pel nick i, clar, sempre arribo al perfil... i, si no vaig mal fixada el 30 ha deixat pas al 31 fa mooooolt poc... i, clar, essent capricorn, ha de ser per força un d'aquests dies (val, val, no hi crec, però sé per quan cauen jaja la meva millor amiga és capricorn) :-))

    Que tinguis uns 31 GENIALS!!!!

    ResponElimina
  33. Catxisss!!! Prometo que no havia vist el comentari d'Elur que et felicita al post actual :-)) (l'acabo de veure ara jaja) i que només al saltar al teu blog m'he adonat del canvi de número i t'ho he posat aqui :-))))

    ResponElimina
  34. Jo tampoc en crec dels seguiments dels signes (el que t'ha de passar cada dia, vamos) però sí que crec que hi ha certes característiques que més o menys són generals. Per experiència de conèixer a gent, puc dir que hi ha certs detalls que sí, ves quina cosa, coincideixen, i d'altres res de res però algun detalls sí.

    ResponElimina
  35. Justament ahir en parlava a ala feina amb una companya que hi entén força... Sense haver-l'hi dit em va endevinar el signe.
    Jo també sóc Capricorn amb ascendent Capricorn. I com bé dius... m'agrada tenir les coses ligades amb antelació, sóc sorrut i introvertit... i tafaner. Et reviscolo un post d'un any enrere! :o

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.