dilluns, 22 de desembre de 2008

Viva la vida

Fa molt temps que no faig un post d'una cançó; tant, que potser cap dels que avui passeu per aquí no me n'haureu vist mai cap. Em sembla que sóc molt dolent interpretant cançons, però jo continuo fent-me les meves interpretacions, encertades o no, i tinc la necessitat de posar la que per mi és la cançó del 2008, i n'he pres consciència aquests darrers dies. Que Colplay és un gran grup, agradi o no, no es pot negar. Però que després de tants èxits facin una cançó de la talla de Viva la vida, té molt mèrit. Entenc que parla d'algú en hores baixes, algú que ho ha tingut tot i que s'ha sentit com un déu, que creia que estava per sobre de tot i ho podia tot, però que ja no se sent així, que per més coses que hagi fet a la vida, dolentes moltes d'elles, ara ha caigut en picat, i caure de tan amunt ha de fer mal. Jo em sento una mica així, vaig tenir les meves èpoques de megalomania, però fa temps que ja no hi són. Estar en aquest estat et permet fer moltes coses, i et dóna molta confiança. Però sens dubte, ara em sento més a gust amb els altres, i de ben segur que els altres també amb mi.

Aquí teniu la cançó, escolteu-la, si us plau, val molt la pena. I si algú s'hi anima, té la lletra a sota i la pot seguir. Espero que la gaudiu una desena part del que jo la gaudeixo. Això ja serà molt.




I used to rule the world

Seas would rise when I gave the word

Now in the morning I sleep alone

Sweep the streets I used to own


I used to roll the dice

Feel the fear in my enemy's eyes

Listen as the crowd would sing:

"Now the old king is dead! Long live the king!"

One minute I held the key

Next the walls were closed on me

And I discovered that my castles stand

Upon pillars of salt, and pillars of sand


I hear Jerusalem bells are ringing

Roman calvary choirs are singing

Be my mirror my sword and shield

My missionaries in a foreign field

For some reason I can't explain

Once you know there was never, never an honest word

That was when I ruled the world


It was the wicked and wild wind

Blew down the doors to let me in

Shattered windows and the sound of drums

People couldn't believe what I'd become

Revolutionaries wait

For my head on a silver plate

Just a puppet on a lonely string

Oh who would ever want to be king?



I hear Jerusalem bells are ringing

Roman calvary choirs are singing

Be my mirror my sword and shield

My missionaries in a foreign field

For some reason I can't explain

I know Saint Peter will call my name

Never an honest word

But that was when I ruled the world

(Ohhhh Ohhh Ohhh)


Hear Jerusalem bells are ringing

Roman calvary choirs are singing

Be my mirror my sword and shield

My missionaries in a foreign field

For some reason I can't explain

I know Saint Peter will call my name

Never an honest word

But that was when I ruled the world

27 comentaris:

  1. Buf... XeXu. Saps que aquesta és una de les meves cançons preferides oi? És brutal... és impressionant, m'encanta i no em canso d'escoltar-la. A mi em transmet una energia tremenda, em fa vibrar. I ColdPlay té aquesta virtud... la seva música és especial. Quants escrits no he fet amb alguna de les seves cançons de fons, per inspirar-me! Ara mateix, estic escrivint i l'estic escoltant... fins i tot he obert una finestra nova per publicar el comentari mentre escolto la cançó.

    Clint!!! com t'ho has fet? jo també en vull, a on les has comprat? Quant t'han costat? Per quin concert? mare meva... seria el meu somni fet realitat!!!!

    M'encanta aquest post... potser feia molt de temps que no en dedicaves un a alguna cançó, però ha valgut la pena l'espera, sí senyor!
    I la torno a posar, per tercera vegada...
    una abraçada XeXu!

    ResponElimina
  2. Brutal, absolutament brutal. També aquesta em posa la pell de gallina. Coldplay és la bomba!

    ResponElimina
  3. Boníssima!! I crec que la teva interpretació és encertadíssima! ooohhh... És que se't fica dins i... aix!!! Quin bon rotllo de cançó, coi! I és que tot i la caiguda, la cançó deixa anar una energia increïble! :)

    ResponElimina
  4. no has sentit encara la polèmica del plagi?

    De fet és una canó genial que enganxa de mala manera!

    ResponElimina
  5. La gran cançó... la cançó dels qui passen per moments baixos com indiques... la cançó del gran grup amb realitats fetes cançons...

    ResponElimina
  6. Estic veient que t'he de fer cas en les recomanacions q em fas, el llibre del Cook va força bé, ADN, i CRISIS despres. Ara aquest grup q no conec massa... Potser sí que ets una bona influència... jejeje
    Petonets!!!

    ResponElimina
  7. i serà veritat que està plagiada?

    http://www.goear.com/listen.php?v=88c39d3

    la tornada una mica s'hi assembla...

    ResponElimina
  8. M'ha agradat, no sé si una desena part, potser més i tot.

    ResponElimina
  9. Una amiga eva estaria encantada, ja té les entrades. La veritat és que la canço no està malament

    ResponElimina
  10. Aquesta cançó és Genial, i m'encanta!!!

    ResponElimina
  11. Certament, tal com apunten l'estrip i en Jordi aquesta cançó és, presumptament, un plagi d'una cançó d'un tal Satriani.

    Aquí en teniu una comparació
    http://www.youtube.com/watch?v=UvB9Pj9Znsw
    No té desperdici.

    ResponElimina
  12. No coneixia massa la cançó... de fet, crec que només havia sentit parlar d'ella una vegada (glubs, smiley avergonyit) a Escrits perduts d'en Cesc... i perquè m'ha "sonat el títol" ho he anat a comprovar i, efectivament, en un escrit del 16 de novembre :-)

    El que passa és que llavors no em vaig fixar en absolut en la lletra de la cançó perquè la lletra que llegia era la de l'escrit d'en Cesc :-)
    Ara sí que m'he concentrat en la lletra, clar :-))

    Per altre part, he anat a mirar els enllaços aquests del possible plagi i és cert que s'assemblen moltíssim, però la música, la lletra no l'he buscat.

    I, dit això, doncs admetre que jo sóc una de les "noves" que mai t'havia llegit una interpretació personal d'una cançó :-)) però que coincideixo totalment amb tu en el sentit que li dones. Fent emfasi en el fet de que remarca molt que quan algú està al "cim" moltes vegades no és precisament per haver estat bona persona sino just al contrari. A vegades, haver estat a dalt de tot i "perdre-ho" pot ser la oportunitat per un canvi interior a positiu.

    Afegir que, si al final dels teus dies, és Sant Pere qui et crida, ja pots estar ben content :-)))

    I, en general, dir que la cançó m'ha agradat moltíssim, sigui plagiada o no, la música i la lletra formen un conjunt que transmet perfectament el missatge.

    Jo, a l'igual que Iruna, també l'he anat escoltant un munt de vegades... i segur que encara ho faré més!!! :-))

    ResponElimina
  13. No l'havia escoltat abans amb deteniment i sí, m'agrada.

    ResponElimina
  14. una cançó genial!!!
    i tant!!

    del disc, xò, jo em quedo amb strawberry swing. una delícia!!

    el concert de setembre.... el regal de reis que em fa ma germana!! la vaig descobrir,...je, je,je...( i és que em vaig quedar amb les ganes als 2 d'aquest any,...)

    ResponElimina
  15. Tot i que Coldplay m'encanten, i algunes de les seves cançons estan entre les meves preferides, aquesta m'agrada normal.

    No sabia que tornaven a venir. Jo els vaig veure aquest estiu i va ser un concert genial!

    Pel que fa a les interpretacions, m'abstenc de fer-ne, que últimament això no és el meu fort.
    Però me n'alegro molt que et trobis bé al lloc on ets ara. Una abraçada :-)

    ResponElimina
  16. La veritat és que cada vegada que m'he llegit la lletra hi he anat veient més coses i amb la reflexió que has fet he anat una mica més enllà.

    Plagi o no han sabut combinar la música amb la lletra.

    ResponElimina
  17. uf... no et dic la barbaritat de vegades que l'he escoltada, el meu company de feina n'és un enamorat! I sí, està molt bé, dóna bon rotllo.
    Diuen que el Guardiola posa els Coldplay per motivar als jugadors :P

    I en quan el plagi... no sabria què dir-te, jo trobo que s'assemblen molt, "hasta" massa, però no voldria desencantar-te ara...

    au, un petó!

    ResponElimina
  18. Està bé, l'han matxacat molt a la ràdio i enganxa de mala manera. De totes maneres, no puc deixar de pensar en el tema de la denúncia per plagi… A saber com acaba.

    Salut!

    ResponElimina
  19. La cançó està molt bé però l'altre dia vaig escoltar lo del plagi i clar, ara queda el dubte. Malament si és cert, però si no ho és...també deu n'hi do.

    ResponElimina
  20. És d'aquelles que agraden ! la sents i es queda gravada ... i la vas sentint ... i tornem-hi ...
    No en sabia res d'això del plagi :(

    ResponElimina
  21. m'acabes de posar deu anys a sobre que no tenia consciència de tenir...

    coldplay? buenu va... m'informo... (no hi ha com tenir contactes, clar)

    saps XeXu? fa uns anys algú es va dedicar a fer un cànon -no sé si va ser en Bernils- del que s'havia fet en cinematografia i es podia reduir quasi tot a 50 o 60 arguments fonamentals (amb les particularitats artístiques, clar)... vés a saber si en música es podria fer (o s'ha fet) el mateix...

    petons i llepades musicals!

    ResponElimina
  22. Certament una cançó genial, però el teu post encara és molt millor, és d'aquells que sacseja, però amb optimisme final que és el que compta.

    Bon Nadal, amic, i tots els meus millors desitjos.
    Molts i molts petons!

    ResponElimina
  23. Posa els pèls de punta! Un petó i una abraçada, Xexu.

    ResponElimina
  24. Moltíssimes gràcies a tots i totes que heu comentat aquesta entrada, i encara més a aquells als quals la cançó ha agradat, hehehe. I si algú l'ha redescobert aquí, em sento d'allò més content.

    Sé això del plagi, ho ha sentit i ho he vist, però qui no plagia avui en dia? Si està tot inventat! Volent-ho o sense voler agafes alguna cosa que has sentit, i ja tens el problema: "Nois, nois, mentre era a la dutxa m'ha vingut un ritme al cap que serà la bomba, amb aquesta triomfem segur!" I Quan ja la tens, surt algú que diu que la tonada era seva.

    Ei, o fet amb mala intenció. La cançó del Satriani caça perfectament si superposes la veu d'en Martin, però mira, a mi que m'és igual, perquè amb aquesta cançó volo, floto... i ho continuaré fent.

    ResponElimina
  25. Bon rotllo, energia, gràcies. La cantaré a la dutxa super fort....

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.