dijous, 27 de novembre de 2008

Jack i Laurie

Acabo de començar un nou llibre d'en Robin Cook. Pot semblar estrany que ho anuncii i en parli abans d'acabar el llibre, però és que d'aquest autor ja sé què en puc esperar: metges dolents que s'aprofiten de la medicina en benefici propi, crítiques acarnissades contra el sistema d'assegurances mèdiques americà, potser màfia, i l'aparició dels seus personatges més coneguts, que amb la de llibres que han protagonitzat, tenen unes vides totalment sorprenents! Però sabeu què, a mi m'agrada. M'agraden els thrillers amb temàtica mèdica, per deformació professional suposo, i en Cook és l'abanderat del gènere. Evidentment, és metge, i això vol dir que no se'n pot esperar una gran qualitat literària, però són llibres fàcils de llegir i que enganxen. No m'equivoco si dic que és l'autor del qual he llegit més llibres. A casa dels pares en teníem un bon grapat i després de marxar he continuat sent fidel. De tant en tant intercalo un llibre seu a la llarga cua, i sé que en quedaré satisfet.

Tot i dedicar-se bàsicament al seu gènere predilecte i més conegut, també s'ha atrevit en alguna ocasió amb la ciència ficció i la història, amb meritoris resultats. Potser els seus llibres més coneguts, però no necessàriament els més bons, són els best sellers Contagi i Cromosoma 6, on els seus incombustibles patòlegs forenses Jack Stapleton i Laurie Montgomery comencen a adquirir el seu pes específic. Personalment, el considero un autor recomanable, però s'ha de tenir en compte de què parla, i si no us interessa aquesta temàtica, probablement us avorrireu. Jo ja tinc ganes d'introduir-me de ple en l'argument d'aquesta Crisi...

23 comentaris:

  1. No n'he llegit mai res, però pel que expliques s'assembla na mica als meus llibres per passar l'estona: fàcils de llegir, trames sempre similars... potser un dia ho provo

    ResponElimina
  2. Sempre està bé començar amb noves aventures, forma part dels llibres que ens vas comentar tot content que t'havies comprat? va valdre la pena eh :)

    ResponElimina
  3. Jo no hi entenc gens del tema, però tal com tu en parles no sembla que m'hagués d'avorrir... sembla molt interessant :-))

    ResponElimina
  4. mai he llegit res d'ell, potser algun dia caurà, de moment no.

    ResponElimina
  5. Jo tampoc n'he llegit res, els thrillers no són el meu fort, tot i que els tema mèdic si que m'agrada. Ho hauré de provar.

    ResponElimina
  6. Tot i sonar-me no he llegit mai res d'ell, però clar... és que aquest tema no és dels meus preferits. :(

    ResponElimina
  7. He caigut de casualitat al teu bloc i m'hi he enganxat com tants d'altres(com puc comprovar), jo he llegit unes quantes coses de Cook i probablement em quedi amb els Arxius de Salem, crec que és el més sorprenent de tots. No sé que et sembla, però crec que és de les obres més fumables de Cook.
    M'hi aniré passant de tant en tant i t'afegeixo a la llista dels blocs que no vull perdre de vista.
    Salut, ens llegim.

    ResponElimina
  8. Fàcils de llegir però no necessàriament atraients no?
    La temàtica ja m'agrada, perquè sóc del ram però prefereixo altres arguments.
    De totes maneres va bé de tant en tant agafar un llibre facilot que distregui!
    bona nit Xexu

    ResponElimina
  9. a mi les històries de metges dolents em posen nerviosa. L'últim llibre que vaig llegir de metges va ser "El Médico" de Noah Gordon, aquest, em va agradar molt. Si no l'has llegit, te'l recomano.

    ResponElimina
  10. Vaig posar el comentari al meu blog de llibres, ja me diràs el què.

    ResponElimina
  11. He anat a veure la crítica de la Bajoqueta jejeje

    Ai, ai... entre tots dos m'esteu fent venir moooolta curiositat per aquest llibre ;-)

    ResponElimina
  12. osti, cada cop que poses un post sobre llibres, em sento molt inculta, perquè no llegeixo i la majoria no els he llegit. Crec que estic molt per sota de la franja dels que llegeixen els llibres més populars. I clar, poca cosa puc dir sobre el post...
    Res, que ens anem veient per aquí que estic una mica desconectada.
    Petonets!!!

    ResponElimina
  13. vaja, m'has fet recordar que hi ha un grup que es diu Cock Robin amb una cançó brutal : Remember the promise you made ... gràcies i salut

    ResponElimina
  14. No he llegit mai cap thriller mèdic, però el genere m'intriga... Ara estic amb Tom Sharpe (o és Tim?) i després em tocarà El caballero del Olmedo per classe, però el posaré a la llista i quan li toqui torn ja t'avisaré!

    ResponElimina
  15. Tampoc he llegit res d'aquest autor però sí record haver agafat algun cop en alguna llibreria alguna novel·La seva i llegir la sinopsi. Val a dir que de tant en tant m'agrada llegir best-sellers per tal de distreure'm, així qe potser més endavant, qui sap!

    ResponElimina
  16. Ostres, quina canya!! M'encanten els blogs que recomann llibres!! (Jo en recomano un al mes, jejejeje).
    No conec aquest autor, però si dius que enganxa... El proper dia que vagi a la bibli el buscaré!
    Mil gràcies!!!
    Ets metge, XeXu???

    ResponElimina
  17. Em sembla recordar que fa temps enrera ja havies escrit algun post sobre aquest mateix autor (potser vaig errada, no ho sé) Sigui com sigui, la qüestió és que em sona i no em sembla estrany associar aquest tipus de llibres a tu.
    Jo també sóc d'aquestes històries i no n'he llegit cap, com que pel que veig tenim gustos literaris força semblants, em sembla que faré cas de les teves recomanacions i l'afegiré a la meva llarga llista de llibres pendents!! jeje...
    Espero que no et decepcioni aquest!
    una abraçada!

    ResponElimina
  18. Ui, doncs aquest gènere, la veritat és que no em crida gens l'atenció... però tu, per gustos, colors ;)

    Jo ara estic immersa en El curiós incident del gos a mitjanit. L'havia tingut moltes vegades a la mà i divendres me'l vaig quedar... de moment pinta molt bé, força surrealista (com els que a mi m'agraden) però molt bé ;)

    ResponElimina
  19. No n'havia sentit a parlar mai d'aquest autor... bé, anirà cap a la llista de "llibres de vacances"

    (durant la resta de l'any em resulta impossible...aiiii la falta de temps!!!)

    ResponElimina
  20. Ara sí que m'he quedat parat. Sóc l'únic friki de la catosfera que llegeix Robin Cook? Bé, la Bajoqueta i la Carina, per cert, molt benvinguda, també, però pensava que algú més hauria llegit ni que fos un llibre d'aquest autor, i que comentés, ni que sigui, que el va trobar una merda com un piano. Però bé, tants que n'he llegit jo... ara encara em sento més raret que de costum.

    Bé, com que m'he deprimit molt, hehehe, no us comentaré individualment. Si algú es llegeix algun llibre d'ell que m'ho faci saber, si us plau. I per cert, que si heu de triar, que no sigui Crisis, que tot just el començo i no sé com serà, n'hi ha de molt bons.

    Només un parell de coses més:
    iruNa, ara que ho dius, també m'ha sonat que n'hagi pogut parlar en un altre moment, ara ho miraré. Però que recordis els meus posts més que jo em sembla preocupant, i no per tu, que t'ho agraeixo, sinó per mi, que em sembla que estic fatal del cap.

    I Montse, no sóc metge, sóc bioquímic, però pel cas...

    ResponElimina
  21. Recomana-me'n un parell, va, bioquímic, jejeje, que tinc ganes de cambiar de gènere...

    ResponElimina
  22. Doncs mira Montse, els que mencionava al post no estan malament, i són els que el van portar a la fama (que per aquí sembla que no ha arribat, hehehe). Dels antics a mi em van agradar molt Tratamiento Letal i Ceguera asesina. No són títols massa prometedors, però la bellesa està a l'interior.

    ResponElimina
  23. Nano, m'has sorprès, molt i molt, saps que els hi he llegit tots tots????? Uauhhhhhh, m'encanta!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.