divendres, 14 de novembre de 2008

Capritxets

No ho vaig poder evitar. Després de saber que tinc feina, un cop fets ja alguns papers (per estar-ne més segur, que mai se sap), vaig fer una cosa que sempre havia somniat de fer, que és anar a una llibreria i comprar-me tots els llibres que em vingués de gust. Pel camí vaig anar pensant alguns que sempre m'anava mirant, i al final en van caure 7. De butxaca això sí. Potser a algú li puguin semblar pocs. Jo asseguro que mai havia fet una cosa així, només pel plaer de comprar llibres, sense cap motiu ni necessitat; vicis que té un. Per si a algú li interessa, vaig completar la bibliografia de Ruiz Zafón, i també van venir amb mi Murakami, Martí Gironell i en Punset. I no serà perquè no tingui llista d'espera... però és que és més fort que jo.

Això em fa pensar en una petita reflexió que fèiem fa unes setmanes a ca la iruNa, relacionatda amb una cosa que molta gent reconeix per aquí. Ens agrada llegir, però passem molt temps mirant blogs, fent una bona repassada i comentant. He vist que molta gent diu que si no fos per això, llegiria molt més. Però que no llegim als blogs? I cal reconèixer que alguns autors i escrits són de gran qualitat. Per tant, quants posts llegits equivaldrien a llegir un llibre? Podria convalidar això? I és que realment, si tot el temps que passo llegint posts el dediqués a llegir, hauria de fer animalades com la de l'altre dia més sovint, o anar directament a treballar a l'FNAC.

34 comentaris:

  1. 7? Buf! Jo com a molt me'n comrpo/regalen 2 a l'any :$ M'agrada llegir, però tinc poc temps per fer-ho. I quan hi ha temps, tinc ganes de fer una altra cosa... Com per exemple, llegir blocs :P

    ResponElimina
  2. Ui, jo llegeixo moolt, entre altres coses pq la feina m'hi obliga, la llista de llibres q agafo a la bibli cada any faria esgarrifar a més de 4, és un dels meus vicis, la lectura, i procuro "pervertir" els meus alumnes pq també en sigui un de seu.

    De tota manera, he de dir que sóc bastant selectiva i és difícil que digui que un llibe m'ha agradat molt. Personalment trobo coses als blogs que m'interessen i/o em commouen més que mols llibres, així que jo di que sí, que convalida. A més, fixa't en això:

    LLEGIR: (v) Distingir en un text escrit o imprès els sons figurats per les lletres.

    On diu que hagi de tenir el format de llibre? A més, els còmics, per exemple, també són lectura, o no?

    jeje, el debat està servit!

    ResponElimina
  3. Jo també tinc el vici de llegir. No és que jo digui que si no llegis blogs llegiria més llibres. És que fa un any i mig, tot just, que mai no havia llegit cap blog llegia el doble de llibres que aquest últim any. Però també crec que convalida. Llegeixo coses que m'agraden molt. I tot i així, les llistes d'espera i els pilonets sempre van canviant i rebaixant-se, o sigui que encara trobo temps per tot.

    Quan jo era més jove i havia de mirar més els diners i els llibres que em comprava, sovint estalviava en un sobre específic per a llibres fins que tenia prous diners per a comprar-me'n uns quants (depen la paciència 3-4-5) i aleshores podia tenir el plaer de comprar-me'ls tots a la vegada. Ara algun cop també ho faig i per Sant Jordi, n'he arribat a comprar 10-12 de cop.

    O sigui que entenc molt bé el teu plaer. 7, ja està prou bé!

    ResponElimina
  4. Xexu... m'has recordat el meu marit :-))
    Una de les coses que més feliç el fa és poder anar a comprar llibres "sense presupost"... però això no passa quasi bé mai, excepte moments molt especials com aquest que vas tenir tu...

    M'has fet somriure perquè imagino perfectament com de content hauries d'anar amb la bossa amb els set llibres :-))

    Hi ha blogs on els seus autors escriuen molt, molt bé!! Ara... per mi és diferent :-) El llibre el llegeixo asseguda al sofà, sense el sorollet empipador del ventilador de l'ordinador jeje...

    Una suggerència que alguna vegada hem fet amb el meu marit (per Reis) ajuntar presupostos de regals (que, la veritat, no són massa alts) i donar-li tots els diners perquè s'ho gasti tot en llibres (els que ell vulgui) :-)) El fem feliç!! :-)))

    ResponElimina
  5. Fua, jo també tinc ganes de fer-ho... m'encanta llegir, però la falta de pasta em limita... i ho intercanvio per blogs! Que, seguint la teva reflexió, de ben segur són com un llibre.

    A mi, de Ruiz Zafón només em falta "La sombra del viento" i de Murakami he llegit "Tokio Blues (Norwegian Wood)" i "Kafka a la platja", i algun relat del llibre de relats "Sauce ciego, mujer dormida"... Ara mateix m'estic llegint "Lo peor de cada casa" de Tim Sharpe, un britànic amb un humor molt... especial. M'encanta. Es de l'editorial Anagrama.

    Bé, després de la parrafada, me'n vaig a dinar!

    ResponElimina
  6. i treballar en una biblioteca? segur que es te més temps que no pas a l'FNAC jejeje

    avui m'he disposat a coneixer blocs nous, aveure que hi trobo per aquí...

    ResponElimina
  7. És un gran plaer fer això, XeXu. Jo ho faig de tant en tant, però no molt sovint eh, i m'encanta!

    Penso que és cert que llegir blocs treu temps de llegir llibres, però no tot i, per tant, com que tampoc estic competint en cap cursa, no em fa res llegir menys llibres si a canvi llegeixo blocs, que, com bé diueu, alguns són literatura pura.

    Aprotito per tornar-te a felicitar. Tas content eh!!! :-))
    Petons, maco!

    ResponElimina
  8. Aquests capritxets s'han de fer!! i tant!! fer-se regals és també cuidar-se.

    Als blogs pots trobar-hi autèntiques joies literàries, i sobretot molta emoció i sentiments personals, que sovint arriben més que algunes novel·les perquè son les coses reals que ens passen, com ens sentim...

    A mi m'agradaria llegir més els blogs i també llegir quatre o cinc llibres començats a mitges, xò últimament quan em poso al llit caic rodona....(fins que el gat em desperta).

    El del Martí Gironell és el Pont dels jueus?? espero que t'agradi molt!! a mi em va agradar moltíssim!!! i es llegeix en un flins!!

    ResponElimina
  9. Ben fet! ara a disfrutar dels regalets!

    I jo que em pensava que era una exagerada quan sortia amb 4 o 5 llibres de la Carlemany... ;P

    ResponElimina
  10. mira tu 7 llibres per capritxo si els vas comprar a gust be fet pero assaboreix-los be quan els llegeixis. Clar q si q ens podem permetre algun capritxet d tant en tant!

    ResponElimina
  11. Anem a pams,que el post d'avui tracta de molt temes.
    1) MOLTES FELICITATS! ja era hora de tornar a sentir ( o llegir ) un post ple de bon rotllo i alegria. Que vagi molt bé la nova feina.

    2) I tant que convalida llegir blocs; qualsevol lectura per plaer compte com a lectura i sovint llegir blogs és un petit plaer


    3) Jo sóc de les que de tant en tant es dóna un d'aquests capritxets de comprar una bona pila de llibres i m'encanta. Per exemple un diumenge al matí anara buscar el diari a la llibreria del poble i sortir d'allà amb un parell o tres de llibres que no havies pretés comprar..Molt recomanable ( tot i que la butxaca se'n resen)

    ResponElimina
  12. Quan vaig fer deu anys, una amiga de ma mare em va dur a una llibreria i em va dir que agafés els llibres que volgués: diccionaris, còmics, contes, novel·les infantils, llibres il·lustrats…

    Va ser sensacional, i ara sé que això algun dia ho faré amb algú, sigui un parent, afillat o vés a saber!


    Salut!

    ResponElimina
  13. Visca la compulsivitat literària! I una reflexió excel·lent i compartida! venia a buscar un joc de cartes per un parell d'immortals que tinc per casa, però ja passaré un altre dia perquè ha estat molt interessant...

    ResponElimina
  14. esperem que llegeixis el que llegeixis et quedi temps per escriure, entre llibres i feina! un molt bon capritx, ja ens diràs què tal els llibres.

    ResponElimina
  15. Set? ja en són uns quants! Reconec, que lleguia molt més abans que no pas ara. "Estiro" el temps tot el que puc, però ja no em dona per gaire més. I comparteixo el pensar que hi ha molta "cosa bona" a llegir en els blocs !

    ResponElimina
  16. fa temps ho havia fet amb discs, però els LP's de vinil de tota la vida, vaig trigar un any a tornar el deute...

    ResponElimina
  17. doncs jo set de cop mai. Això és el que se'n diu un set de llibres!

    ResponElimina
  18. Xexu, és que llegir és com una droga. Llegir llibres, blogs, fulls, diaris, revistes...un plaer!
    Ooooh! Anar de compres com has fet...m'agrada. és un bon regal!

    ResponElimina
  19. aquest capritxet figura en el meu top-10 dels capritxets.
    anar al fnac o abacus (segons les ganes de desplaçar-me que tingui), xafardejar llibres, embadalir-me i sortir d'allà amb una bona colla d'edicions de butxaca. millor que menjar xocolata desfeta(o quasi)!
    jo, aquest matí, me'l donaré en versió crisi pre-nadal; visitant la biblio!

    ResponElimina
  20. Aquests són els petits regals que ens anem fent i ens van regalant els escriptors... uf l'fnac! no me'n parlis, a mi em passa, tot de llibres i no saps per on començar, i quin agafo? un autor desconegut, o el que ja m'agrada... Ben fet XeXu, cal començar animat i amb ganes i ara tens feina eh... i sí, hi ha blogs que t'emocionen, d'altres amb escrits impressionants... pot ser ja hem llegit més d'un llibre i de dos oi...

    ResponElimina
  21. Ai mare que Xexu se gasta lo sou abans de cobrar-lo, ja has firmat lo contracte? a vore si ara després mos toca venir a fer-te un prèstam :P
    Lo millor que vas fer jo també ho hauria fet :)
    Montse: jo surto de la biblioteca com si fos una lladre jajaja. I ara encara més que deixen agafar 8 llibres!

    ResponElimina
  22. Ai que me deixava de comentar lo dels blogs, pos si que al llarg del dia llegim molts. És com llegir històries a capítols, no?

    ResponElimina
  23. En som molts de lectors per aquí, i malalts de blogs tots, és clar. Ja veig que hi ha opinions per tot, però estem d'acord amb que als blogs es fa autèntica literatura. No li diuen literatura 2.0? Bé, moltes gràcies a tots els que heu passat per aquí i heu dit la vostra.

    Menxu, jo sempre insisteixo amb que s'ha de llegir llibres, però la qüestió és llegir, i he de reconèixer que jo estic molt enganxat, i no em fa res invertir part del meu temps en els blogs, al contrari, sempre aprenc molt, i a més, passo una bona estona.

    Montse, si una lectora com tu diu que els blogs convaliden, t'haurem de fer cas. La lectura estimula molt, i és clar que ningú diu que si no té forma de llibre no valgui la pena. Però jo tinc un respecte per aquells que han estat capaços d'ajuntar pàgines i pàgines de molta qualitat i explicar una història que arribi. I aquells que mantenen aquesta qualitat al llarg de tota la seva bibliografia, encara es mereixen un respecte més gran. En els blogs n'hi ha de bons i de dolents, com a la literatura, i tant en un cantó com en l'altre, llegim el que ens agrada i el que ens enganxa. Potser si que ho podríem anomenar com a literatura 2.0, més lliure, més accessible, però igualment bona i de qualitat.

    Carme, és que tu ets la meva heroïna. Ja sé que ets de les que havia dit això, que llegeix menys a causa (no per culpa) dels blogs. Però també sé que gaudeixes moltíssim dels blogs i dels blogaires, m'encanta veure't per tot arreu i les relacions que estableixes per la xarxa de la catosfera. També em sona això de que estalviaves per poder-te comprar llibres, crec que ja ho havies explicat aquí i tot, però m'encanta aquesta història, de veritat. Jo tenia la sort de que els meus pares ja es compraven els llibres ells, i jo aprofitava. Però saber que hi ha gent com tu que s'esforçava per poder llegir, m'emociona, i ara que sé que has arribat a comprar 10 o 12 llibres de cop... adopta'm! I per cert, per què et penses que vaig comprar-ne un del Punset? Perquè recordo els posts que feies quan el vas llegir, que jo confio en el teu criteri, tot i que el de l'Elegància de l'Eriçó no m'està acabant d'entrar, però bé.

    Assumpta, el teu home, com la teva germana, ja s'està fent famós en aquest blog, així que una salutació per ell també. Encertes, portar una bossa plena de llibres em feia anar molt somrient. I bé, reconec que els llibres tenen alguna cosa especial que mai res no podrà substituir, però llegir és llegir. Més sa potser fer-ho sobre paper que amorrat a la pantalla, però bé... i escolta, això és una gran idea, en comptes de fer el regal que sigui, recollir tots els diners i fer un val per llibres! Saps com fer content el teu marit, eh? Amb mi funciona això, regalar-me un llibre no falla mai.

    Neo, del Ruiz Zafón a mi em faltaven els primers, que diuen que són per públic juvenil, però m'és igual, que m'agrada com escriu aquest home. De Murakami vaig comprar 'El meu amor Sputnik', els que dius també els he llegit, menys aquest del 'Sauce ciego', que no sabia que era de contes. Ara n'hi ha un de nou d'ell, crec. Els blogs són més barats que tot això, oi? Per cert, t'he donat ja les gràcies pel teu poema?

    Lluku, molt benvingut a Bona nit, que bé que hi caiguessis. Treballar en una biblioteca és una bona idea, però és que amb els llibres sóc molt possessiu i me'ls voldria quedar. Si treballés a l'FNAC els robaria, és clar...

    Rita, si t'ho muntes bé, hi ha temps per tot. Però el millor és el que dius, oi que no tens sensació de perdre el temps quan llegeixes blogs? Oi que no et sembla que podries estar llegint un llibre en aquells moments? Doncs això és, ens sentim còmodes i ens aporta moltes coses que de vegades un autor desconegut no ens pot aportar. Ara que, els llibres tenen quelcom especial que els fa gairebé místics. Per mi són insubstituïbles, per això m'agrada tant col·leccionar-los, i sóc tan poc partidari de les biblioteques. Ei, no és que hi estigui en contra, al contrari! El que passa que desprendre'm d'un llibre després de llegir-lo és com si m'arrenquessin una part de mi.

    Rits, és el que li deia a la Rita aquí dalt, el que escriu un o una blogaire que seguim ens arriba cada cop més, i s'estableixen vincles que difícilment es poden crear entre un lector i l'autor d'un llibre. Suposo que per això ens enganxa tant. I sí, el del Gironell és El pont dels jueus. Sempre m'havia fet gràcia, però ara que ha tret el següent llibre, he pensat que l'havia de tenir, abans d'atacar el nou. Anava a per ell, i em vaig endur una grata sorpresa en veure que acaba de sortir en versió de butxaca. Llàstima que encara té molts llibres abans que ell a la cua...

    Elur, tu ets dels meus totalment. Jo és que sóc un viciós i m'agrada tenir-los, i mira, ara era el moment de pagar-me el capritxet, però com a mínim hi ha tres llibres a la cua abans de poder atacar els nous, a part del que m'estic llegint ara, i Un món sense fi, que l'acabo de començar i que serà el llibre de tauleta de nit que aniré compaginant, i que he calculat que trigaré uns dos anys a llegir-me.

    Déjà, i tant que els assaboriré, quan toquin, perquè com deia per aquí, hi ha cua encara, i no sóc tampoc massa ràpid llegint. El que passa és que estava content, i em va venir molt de gust. Què hi farem, sóc així.

    Mireia, no sé per què no em sorprèn saber això de tu... A tu et passa comprant el diari. A mi em passa sortint a comprar roba. És molt important que trobi uns pantalons, els he de trobar! Entro a tres o quatre botigues i no hi ha manera. Em canso, i me'n vaig cap a casa. Caram, si tenim un Happy Books aquí... a veure... I no surto amb les mans buides. El llibre no em servirà per tapar-me les vergonyes, però mira, comprar llibres és millor que comprar roba, i més fàcil. Llegir blogs pot ser un plaer, i és molt agradable sentir empatia amb els seus autors, cosa que no passa amb els llibres. I per acabar, gràcies per la felicitació!

    Musa, quina passada! Ets afortunada, i no m'estranya que tu vulguis repetir-ho amb algú. Si m'ho permets, potser et copii la idea, ja que si és un plaer sortir d'una llibreria amb un bon grapat de llibres, ha de ser un doble plaer regalar-los a algú, fer que pugui tenir el que vulgui. Espero tenir diners per poder-ho fer algun dia.

    Cèlia, ara no sé si ja havia tingut la sort que em passessis a visitar, però en tot cas, gràcies per la visita, i benvinguda. I és que els blogs enganxen com els bons llibres, oi? Les cartes ja les guardaré per quan tornis, i per si els teus àngels les han de menester.

    Bruixoleta, saps què, te'n podria deixar algun, que són de butxaca i pesen poc, així te'l podries emportar quan surtis d'excursió amb l'Elevanda. Si en vols un, tu mateixa.

    -assumpta-, benvinguda a Bona nit i tapa't, i gràcies pels teus comentaris en aquests dos posts. És una llàstima que sigui abans el deure que el plaer, oi? Però mira, per repassar els blogs sempre trobem una estoneta. És que som un cas.

    Jordi, quan era jovenet aquesta també era la meva gran il·lusió, poder entrar a una botiga de discos i sortir carregat. Això va ser fins que va aparèixer una cosa que es deia Napster.

    Estrip, jo t'ho recomano, ja tinc ganes de batre aquest record...

    Joana, llegir és llegir. Per sort, avui dia la immensa majoria de gent té capacitat per fer-ho, i és una llàstima que no tothom ho faci. Però l'excusa de 'no tinc temps' em fa una mica de rabieta.

    Òscar, l'economia no sempre ens ho permet, però si es pot, és de les coses de les que no me n'estaré. M'agraden les edicions de butxaca. No llueixen tan a les estanteries, però jo sóc dels que s'emporta el llibre a tot arreu, encara que només tingui dues parades de metro de trajecte (dues a l'anar i dues al tornar ja són 4!), i és clar, anar carregat... millor alguna cosa que càpiga a una bossa creuada o butxaca gran de l'abric.

    Cesc, jo és que hi vaig tant sovint a l'FNAC, i tinc tants llibres clitxats, que sí que sé per on començar... I la veritat, si convalida llegir blogs, amb més d'any i mig que fa que em moc per aquí, em sembla que m'hauria llegit uns quants llibres. El millor és que no són impersonals, i de personatges inventats. Cada escrit té una ànima darrera, i acabes tenint molta empatia amb els autors. Això fa dels blogs un aparador molt atractiu.

    Doncs sí, Bajo, ens arriben les històries per fascicles, i anem llegint. També està bé això, oi? I no pateixis, que de moment no m'haureu de fer un préstec, o això espero... però en saber que a final de mes cobraré un sou (encara que sigui la meitat), no em vaig poder estar de tirar del remanent que em queda de la darrera feina. D'aquí ha de sortir també una escapada a l'IKEA i una mica de roba, que el meu armari fa pena, i no perquè me la prengui ningú...

    ResponElimina
  24. Ostres Xexu és tot un gust poder fer això.
    Salut company!

    ResponElimina
  25. O anar a robar-ne, Xexu, que tot és possible...jejeje
    Jo també penso que els blogs em prenen el llegir, però la gent que i ha al darrera em recompensa per fet de la resposta propera... el llibre és sol amb mi, i el blog és companyia, no sé, de moment, vaig fent i llegint blogs...
    Petons, maco, i me n'alegro de tot el bo que et passi, ja ho saps!

    ResponElimina
  26. Ai, quina gràcia!!! Els hi donaré de part teva, t'ho prometo!! :-))

    Jajaja faré famosos el meu marit i ma germana!!... Un dia els hi dedicaré un article (jajajaja vull dir un "post"... que, en el meu sentit de la paraula, ja parlo d'ells en molts "posts" o sigui, "comentaris")

    Imaginava que havies de sortir somrient de la llibreria... conec "aquest tipus de somriure" model "bossa amb llibres" jejeje

    ResponElimina
  27. jeje, bona reflexió la que fas. Jo la veritat, sempre ho dic, es que m'agradaria llegir llibres, perquè sé que s'aprèn moltíssim, també ho faig en els blogs, però no sé, és tenir quelcom en paper, com més teu no? potser no.
    Ara, jo no ho faria lo comprar tants llibres, jeje, encara he de començar a llegir els que tinc pendents, i tinc molta feinada jejeje, aviam si quan estic estable ho puc fer. Apa-li, ben fet si t'omple Xexu!!!

    ResponElimina
  28. Uribetty, ho has fet algun cop? T'asseguro que et quedes molt bé.

    Zel, robar llibres no és mala idea, jo també m'hi apuntaria. Els blogs tenen una cosa que no et poden donar els llibres, que és la que dius tu, però a la inversa passa també. Es pot trobar temps per tot, no?

    Assumpta, la teva família ja és un clàssic d'aquest blog, ja m'has dit més d'un cop que m'assemblo a un o a altre. Ja ho saps que són benvinguts, encara que només sigui d'anomenada.

    Instints, segur que tinc tants llibres per llegir com tu, però no puc evitar comprar-ne, per mi sempre és un goig. Ara a casa tinc lectura per dos o tres anys, crec, però segur que en aquest període me'n compro uns quants més. I així és el conte de mai acabar. Llegir blogs està molt bé, però et recomano que tampoc deixis de llegir llibres.

    ResponElimina
  29. Arribo tard... però és que no m'he pogut conectar en tot el cap de setmana.
    Quina enveja XeXu!!!! buf, si tingués més diners t'asseguro que jo també ho faria més sovint això! A més, no s'hi val... te m'has avançat amb en Zafón! jeje...
    Jo crec que la lectura de posts pot equivaldre perfectament a la lectura de llibres, seria com llegir mini novel·les per entregues. Tots els blogaires estem exercitant l'art de llegir i escriure, potenciant les nostres dots literàries i l'afició a la lectura que la majoria compartim. No sé com es podria calcular, però estic totalment dacord amb tu XeXu.
    Me n'alegro que t'hagis pogut permetre aquest capritxet, segur que vas sortir ben satisfet amb aquests 7 llibres!
    Ara que, se t'acumula la feina eh!? jeje..
    una abraçada!

    ResponElimina
  30. quin gust comprar llibres com un boig!!!!

    ResponElimina
  31. He fet esment a aquest post, i lògicament l'he linkat, en un que acabo de penjar. Espero que no et faci res...

    ResponElimina
  32. d'aixó, parles de llibres i no me'n poc estar de ficar collarada, Punset, curiós, es bo eh? quin t'has comprat?

    ResponElimina
  33. Primer de tot: MOLTES FELICITATS PER LA FEINAAAAA :)
    I ara dirte: SUERTUDO, JA M'AGRADARIA A MI FER EL QUE TU, JA... em conformo i tota contenta jo amb agafar llibres a la biblioteca que n'hi ha molts i de molt interessants :D

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.