dijous, 23 d’octubre de 2008

Si no ens ho creiem nosaltres...

Cada matí em miro els diaris esportius digitals, i si he de triar, em quedo amb el Marca que em sembla més seriós, tot i ser de Madrid, que els d'aquí, que no són més que TBOs del Barça. Aquest any m'he tornat a aficionar a l'equip. L'any passat, de bon inici, no li vaig prestar atenció, i sort en vaig tenir, perquè em vaig estalviar moltes misèries. Aquesta temporada, però, des de la pretemporada que intento seguir l'evolució, com havia fet anys enrere. I torno a estar de sort, ja que ens estan fent gaudir força.

Però l'eufòria porta a coses que no m'agraden gens. Han sortit els nominats a la Pilota d'Or, un premi individual que dona cada any la revista France Football al millor jugador de les lligues europees. Del Barça n'hi ha tres, Messi, Eto'o i Xavi, i el bon moment fa que hi hagi possibilitats que algun d'ells el guanyi. En Xavi porta molts anys demostrant que és una garantia al mig del camp blaugrana, tots els entrenadors hi han confiat cegament, a diferencia d'altres presumptes cracks, i això diu molt d'un jugador. Millor jugador de l'Eurocopa, un referent dintre i fora del camp, una presència que es troba a faltar molt, massa, quan no hi és... Però no, els diaris esportius de Catalunya fan campanya perquè el guardonat sigui Leo Messi, un xaval de 21 anys que ja pot ser el millor jugador del món, i cobra com a tal, però que té tota una vida futbolística per davant. I millor que es dediqui a això, perquè és més ruc que una sabata.

Bé, sense entrar en desqualificacions personals, em resulta molt difícil d'entendre com els nostres propis diaris no aposten pel jugador de casa, català, i que té certs números per, si més no, quedar ben classificat. I ja ho sé que en Messi també és de la pedrera, i no pretenc menystenir-lo pel fet de ser argentí, però és que ell ja la guanyarà, i més d'un cop si segueix així! Per una vegada que un català té opció a aquest premi, i ha de ser des de Madrid on valorin més el jugador! En Xavi està en el millor moment als seus 28 anys, és admirat a tot Europa menys aquí, i ja és hora que valorem el que tenim. Potser és que pensen que no li donaran mai a ell, i donen suport a un que sí que pot guanyar, però si no comencem a reivindicar-nos nosaltres mateixos...

25 comentaris:

  1. Ei, ara em torna sortir com abans els teus comentaris. Així va ser cosa del Blog i només pel seu post. Veig que tu també t'has apuntat al tema seguidors, si som tots uns trapassers i ho hem de provar tot

    ResponElimina
  2. Saps, tens raó, es valora més el de fora que el de casa i això que en un equip com el Barça, no és fàcil estar tants anys sent de la casa en el primer equip, i és valorat i el volen... però ja se sap com és això del futbol... Moltes misèries moltes l'any passat, tantes que aquest any vaig amb peus de plom i pateixo en silenci... bon article XeXu!

    ResponElimina
  3. Sincerament no li faig massa cas al futbol però és evident que si sóc d'algun partit és del Barça.
    Personalment tinc una simpatia especial cap al Xavi així és que jo votaria per ell amb els ulls tancats. L'eto és un cregut prepotent i el Messi un crio sense cap. I potser el meu comentari està mancat de coneixement i sóc massa agoserada al categoritzar així a aquests jugadors, però és la meva opinió.
    Crec que la teva reflexió és molt encertada. No sabia que els diaris d'aquí tractessin el tema d'aquesta manera... això em passa per no llegir premsa esportiva! jeje

    ResponElimina
  4. Havia escrit un pos de 1.300 línies comentant aquest article i "blogger no está actualmente en servicio" l'ha fet desaparèixer...

    Bé, deia que jo també miro MARCA quan vull quelcom més seriós que el que tenim aquí... Quan l'Eurocopa passada, el quadre d'informació que tenien era magnífic, com una roda que podies moure amb totes les seus, les eliminatòries, les seleccions... s'ho curren molt, s'ha de ser sincer.

    Ara bé, avui he pogut veure els gols del Barça (que jo no tinc tele de pagament i ahir vaig haver de sentir el partit per la ràdio) gràcies a la web de l'Sport... alguna cosa és :-))

    En quant al cas d'en Xavi, ja el van declarar el millor jugador de l'Eurocopa i això és molt bo, son punts al seu favor... i ara, a sobre, es destapa marcant gols (que ja se sap que això sempre és bo... els porters ho tenen més crú)
    A veure doncs si hi ha sort!!

    ResponElimina
  5. Ai, Mireia, és cert... menys mal que els comentaris ja són com "sempre" :-)

    ResponElimina
  6. Sí, sí, el Xavi és molt bo... molt. Però l'INIESTA és millor!!!!!!!!

    (tinc una debilitat, vès...)

    ResponElimina
  7. Una llauna aquest vespre els comentaris... me n'han fallat una pila... fa mandra tornar-hi, a més a més no hi entenc res de futbol. A mi m'agrada que guanyi el Barça, si pot ser sense haver de veure el partit.

    ResponElimina
  8. Jo també vaig voler seguir aquest Barça des de la pretemporada com també feia abans, i veure'n els jugadors i les posicions amb deteniment. Aquets any sí que estem conjuntats com a equip...I pel que fa a les individualitats, he de confessar que m'és una mica igual qui guanyi la pilota d'or...Si guanya en Xavi que és català doncs suposo que em semblarà una mica millor, tot i que a mi els catalans que vesteixen de vermell...

    ResponElimina
  9. bé, sempre donem més importància al que ens ve de fora que al de casa i així ens va!

    ResponElimina
  10. Això és cert, tens tota la raó. Mira el Liverpool. I ara pensa si en Xavi hagués marxat, o en Puyol, avui dia estarien més amunt del què estan, cobrant més i sent més valorats. En Xavi porta un palmarès que pocs jugadors de l'èlit ho faran. En Messi, ja ho aconseguirà, té armes i temps de sobres. Però en Xavi, sap que no pot caure, potser és una de les 2 oportunitats que té.
    I a vegades els aficionats som els primers rucs, de valorar més els de fora que els de dins. Bon post!!

    ResponElimina
  11. Jo ja fa molt temps que de futbol no vull saber res... ara, si només els madrilenys del bar de sota deixessin de fer soroll, seria feliç !!

    ResponElimina
  12. Totalment d'acord amb tu, XeXu. Jo també penso que el Xavi fa anys que es trenca els c... a casa nostra i que li correspon la pilota. I que la propera d'aquí a uns anyets, sigui pel Bojan, que és del poble del costat del meu ;).

    I tb estic d'acord amb la teva descripció de la intel·ligència del Messi... :S

    ResponElimina
  13. És que en Guardiola és molt Guardiola! Aquesta temporada em torno a mirar una mica el Barça, tot i que amb força escepticisme, la veritat!

    Pel que fa al premi... No vull entrar a jutjar qui se'l mereix més o menys. De totes maneres, dir que el Xavi és català i sorpredre't que no li donin suport... Després de cridar el que va cridar quan va arribar a Madrid després de guanyar... l'Eurocopa? (És aquesta copa la que va guanyar la roja? I no em malinterpreteu: m'ho vaig passar de conya veient jugar la selecció espanyola, no perquè fossin espanyols, sinó perquè trobo que van fer bon futbol i es mereixien guanyar.) Em sap greu, prò jo per aquí no hi passo! N'estic farta de jugadors que canvien de camisa d'aquestes maneres. Dir que el Xavi hauria de rebre el nostre suport perquè és català... i que després cridi aquestes coses... Jo no me'l miro amb els mateixos ulls des d'aleshores... Cadascú et pot considerar espanyol o català o el que vulgui, prò hem d'acceptar que s'està jugant amb uns sentiments i unes sensibilitats que, d'acord, no haurien d'haver entrat en el món de l'esport, prò hi són i... i me'n vaig!

    Que a mi m'agrada l'Eto'o, què coi!

    Per cert! M'agrada molt aquest enxamplament del Bona nit i tapa't i la tipografia de la capçalera!! :D

    ResponElimina
  14. PER CEEEEERT!!!
    (puto comentari llarg i m'he oblidat de dir el que et volia dir des de bon començament!)

    PLANTER!!! Pedrera és una traducció literal de cantera! D'on surten els jugadors és del planter, no de la pedrera! ;) hahahaha

    ResponElimina
  15. Quina sort vas tenir l'any passat si estaves més desconectat! Jo nomès vaig tenir que disgustos... Pilota d'or... Xavi, indiscutiblement ;)

    ResponElimina
  16. crec que aquí no coincidiré amb l'opinió majoritària.
    la pilota d'or, excepte temporades molt puntuals, sol atorgar-se (no sé si amb bon criteri o no) a futbolistes de joc vistós i espectacular. xavi ho és però, al meu parer, messi ho és molt i molt més.
    tampoc crec que tota la responsabilitat de la no-campanya pro-xavi hagi de ser de la premsa. crec que les declaracions dels mateixos companys d'equip, inicideixen molt més en messi que en xavi o eto'o.
    tot i així, pel que he llegit, crec que és cristiano ronaldo qui té tots els números de guanyar-la, no?

    ResponElimina
  17. Totalment d'acord! Sempre ha semblat que el que ve de fora ha de ser millor sols pel fet de ser de fora, xò també crec que aquest últim estiu el Xavi ha rebut el reconeixament de tothom i a tota la seva carrera esportista.
    A Can Barça, on el què més es fa és criticar els jugadors (sovint amb raó), mai he sentit cap paraula en contra del Xavi, i si no juga bé, sempre és per culpa dels altres.
    No sé si li donaran (sempre tendeixen a premiar devanters) però la nominació ja és un premi, no?

    ResponElimina
  18. Aquesta actitud és un mal del català en general i del culé en particular. I així no es va enlloc. I així ens van les coses. Bé, animem-nos que ve el cap de setmana :) Un petó.

    ResponElimina
  19. Sense entendre-hi res de futbol, diria que al Xavi li fan pagar que jugi amb la selecció. Podria ser?
    Bona nit!
    Ah, m'he fet seguidora... hehehehe

    ResponElimina
  20. Holaaaaaaaaaa, ja era hora que sentís (llegís) això que dius, i me n'alegro molt i molt, si senyor. El meu futbol és d'estar per casa, els meus dos fills hi juguen i l'he viscut de ben petits. Admiro un jugador de fons, un jugador treballador, que no es passa mai de la ratlla, que treballa per l'equip, i no m'agraden gens els mediàtics. Reconec els mèrits del Messi, i a cada en són fans incondicionals, però jo com tu, la donaria al Xavi, a l'Iniesta (que el trobo un pèl irregular) o al Puyol, són de casa i es mereixen el premi, sacrificats i treballadors i mai portada! petons!

    ResponElimina
  21. Jo també estic d'acord amb l'elecció de Xavi, però sí que és cert que des de l'eurocopa me'l miro diferent, igual que la núr... Perquè no sé si realment se sent tan espanyol, o si ho va deixar anar perquè tocava... Però en el segon cas no era necessari, no cal cridar als quatre vents una cosa que per tu no significa res. Tots van fer parlaments i en Puyol per exemple no va dir res així...

    Però bé, que sí que votaria per ell!!! Més que res perquè sempre m'ha agradat, i sempre es tendeix a sobrevalorar els davanters, i semnse una bona defensa i sobretot algú que sàpiga controlar i dirigir el partit... no hi hauria res a pelar!!

    ResponElimina
  22. Bé, quin millor moment per comentar el post que després d'una altra victòria aclaparadora de l'equip. De vegades el futbol sembla molt fàcil, oi?

    Bé, poca gent ha estat d'acord amb mi, i jo no volia dir que en Xavi es mereixi més que el Messi guanyar aquest premi, no dic això. El que dic és que els diaris d'aquí són una bírria, i que a part de fer més mal que bé, trobo injust que no destaquin la figura de Xavi, i només parlin de l'argentí. De totes maneres, sembla clar que el favorit és Cristiano Ronaldo del Manchester United, l'estrella de l'equip que va guanyar la Champions i la Premiere anglesa.

    No sé ben bé que va cridar en Xavi en guanyar l'Eurocopa. Només sé que el van fer millor jugador, perquè ho han dit per tot arreu. Jo no segueixo la selecció espanyola, m'és una mica igual, i si hi ha una selecció que segueixi, és l'alemanya, però tampoc me la vaig mirar amb massa ganes. Suposo que el català devia fer apologia del seu espanyolisme (que no de ser perico), però allà ell. Repeteixo que parlo dels diaris i no del jugador en si, i dubto que aquests no el destaquin per aquestes declaracions. No cal dir que són diaris escrits en castellà, i que no manifesten cap tendència política.

    Ah, i és una vergonya que l'Iniesta no estigui entre els 30 nominats, és cert, aquest jugador també m'encanta a mi. Però ja se sap, si hi ha una paraula que vulgui dir el contrari de carismàtic, aquesta se li ha d'aplicar, i això també hi juga per ser nominat.

    ResponElimina
  23. Iniesta és el millor jugador que ara mateix té el Barça i de llarg. Fa el mateix que feia el Ronaldinho i més i millor... però ai... no va néixer a Saô Paulo i no llueix un to de pell adequat tampoc. Mira que ser de Fuentealbilla i tan pàl·lid com jo...
    Laudrup ja ho va dir fa temps, "El futbol necessita més Iniestas".

    Eh, eh, eh... Xexu... no et queia la bava ahir a la primera part???? quan continuïn així acabaré pixant colònia! ;)

    ResponElimina
  24. Aquesta és, estimat Xexu, l'actitud d'autoodi que tenen la gran majoria de catalans. Ara més que mai hem d'estar orgullosos de que l'entrenador del primer equip sigui en Pep Guardiola, un ex-jugador ben català, hem d'estar contents de la catalanitat que desprèn el sr. Laporta (sigui com sigui la seva política blaugrana, no es pot menysprear aquesta estima que té vers Catalunya), i hem d'estimar més que mai els NOSTRES jugadors. Per mi, l'Oleguer era un gran jugador i si tots plegats (parlo sobretot de la premsa) li haguessin donat un xic més de confiança, segur que al final hagués acabat jugant com el mateix Xavi. Però ja ve d'anys enrere... l'autoodi portarà a la destrucció dels catalans. Ja comença a ser hora de desfer-nos dels nostres complexos i de sentir-nos orgullosos de les moltes aptituds i actituds que tenim com a poble català.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.