dissabte, 20 de setembre de 2008

Fent ciutat


Quina millor manera de començar les festes que fent ciutat? Visita al Parc Güell, que me la devia de fa molt temps. Un bon inici d'un cap de setmana que promet tenir una mica de tot. Els núvols negres han refredat l'ambient per demostrar que l'estiu queda lluny, i que la tardor arriba amb força. Sessió fotogràfica i passejada agradable, amb promesa de recórrer els indrets d'una ciutat massa estimada per conèixer-la tan poc. Seguir immortalitzant-la i guardant record en imatges, tenir l'ànima de tots els racons robada per la càmera. Ja queda menys, però sortosament encara queda molt.

Bona Mercè a tothom!

30 comentaris:

  1. Bona manera de celebrar la Mercé, potser m'apunto i durant deu dies a l'any miraré la ciutat com si fos uns turista... segur que desobreixo moltes coses!!!
    Els meus dos felins són mascles... també capats.
    El gran (en Kinet) és molt seu i té una cara semblan al teu gatet blanc d'ulls blaus... és en bamboo??
    I el petit (l'Eddie) l'anomeno gat-lapa... pq es passa el dia a sobre meu fent-me carantonyes... suposo que el temps que va estar a la protectora no en tenia gaires de carinyets i ara els vol recuperar.
    De veritat, si el teu veterinari no acaba de trobar el mal jo te'n puc reconamar un.

    ResponElimina
  2. És bo fer el turista a la pròpia ciutat. Jo ho faig sovint. Una foto molt bonica!

    ResponElimina
  3. Bona Mercè a tothom! una foto preciosa, Xexu. Sempre està bé tornar al Parc Güell.

    ResponElimina
  4. t'has de buscar un amic estranger, és així com he aconseguit alguna vegada fer el turista a BCN, ensenyant-la a un altre.

    ResponElimina
  5. Jo he començat les festes assistint al concert d'Antònia Font, una horeta, amb alguns clàssics, però només una horeta snif, ja se sap, gratuït.

    ResponElimina
  6. tinc ganes de tornar a venir a bcn... ja fa dies i no trobo el moment... potser... colta no tens pas cap moment a la butxaca?
    petons i llepades momentànies!

    ResponElimina
  7. Què bona la foto!!

    M'encanta el Park Güell, m'apassiona Gaudí, estimo Barcelona amb bogeria!!

    Aquest estiu van venir uns amics argentins i varem fer de Guies Turistics jeje... ja és la tercera vegada que ho fem!! I és ben cert el que diu en Jordi Casanovas, ensenyant la ciutat és la millor forma de veure-la tu :-))

    A més d'ensenyar la ciutat, a mi em va agafar un rampell nacionalista, que els hi vaig fer uns discursets sobre la nostra llengua i la repressió que havia patit al llarg de la història!!... M'escoltaven amb molt interès :-)

    ResponElimina
  8. Doncs sí, sempre trobem temps per recórrer el món i oblidem que al costat de la porta de casa hi ha indrets que la gent ve a visitar des de molt lluny. Pq serem tan enrebessats?

    ResponElimina
  9. Fuas, el Park Güell és un bon lloc per vaguejar-hi quan es té temps lliure, i és una veritat com un temple que normalment els mateixos aborígens d'un lloc són els que menys cas fan a les coses que tenen a la vora… Però amb tant guiri com teniu jo us entenc, eh?

    (i sí, sentir-se així mola)

    ResponElimina
  10. Sí, això ens acostuma a passar a tots... Jo la primera vegada que vaig entrar a la Sagrada família tenia més de 20 anys i va ser fent de guia una estudiant d'intercanvi polonesa que teníem "mig adoptada" a casa.

    ResponElimina
  11. Bracelona té motls racons preciosos que només cal descobrir, i la sort de tenir-ne tants és que no te'ls acabes! Així tenim noves sensacions i imatges amagades per molt de temps encara! Viure en un lloc on ja ho tens tot vist acaba cansant, no?

    I Bona Mercè per a tu també, que suposo que tindrà pinzellades castelleres no?

    ResponElimina
  12. XeXu amic...
    Primer de tot agrair-te totes les teves paraules i records que has tingut per mi tots aquest dies...

    Jo ho vaig fer ahir: el pati Manning, pujar a la teulada de la Catedral, el pati del CCCB...

    Fent el turista entre turistes i descobrint la ciutat d'una altre manera...

    Bona Mercè a tothom!

    ResponElimina
  13. Barcelona és molt maca... i de tant en tant hi baixo i la regiro pel dret i pel revés i el que em queda!
    Dissabte baixaré i també faré un dia de descoberta com si fos el primer cop que la veiés!
    Bon cap de setmana profitós! Xexu

    ResponElimina
  14. No valorem el que tenim més a prop!. Reconec que a Barcelona hi ha molts racons que si fossin a qualsevol altra ciutat ja els hauria visitat.

    ResponElimina
  15. Sense cap mena de dubte el Parc Güell és una de les meravelles de visita obligatòria a Barcelona. Però no la típica visita de rigor del turista sinó el passeig del ciutadà, aquell que sap apreciar la bellesa d'un indret màgic i tant seu, aquell que de tant en tant es deixa perdre entre les columnes ondulants, respirant l'admiració que desperten tants racons oblidats...
    Que vagin molt bé les festes de la Mercè!!!!
    una abraçada!

    ResponElimina
  16. Bona Festa Major!!! La nostra ja queda molt lluny... :( Però a casa tenim una Mercè!! I farem una festeta per celebrar el sant de la més petita de la família :)) Petons.

    ResponElimina
  17. es molt xulo el parc guell amb dieresi.) res, doncs, que bones festes de la mercè.

    ResponElimina
  18. Molt bona idea. Hi ha una Barcelona amagada i mai trobem el moment de descubrir-la. Que la disfrutis. Petons

    ResponElimina
  19. Doncs és un inici genial... bé s'acaba el cap de setmana, però estic segur que fer les fotografies a la ciutat i començar per aquests llocs deixa un bon gust de boca... :)

    ResponElimina
  20. tries el millors dies per fer ciutat eh! per les festes ho dic!

    ResponElimina
  21. És cert, hi ha un grapat de raconets que sempre vull anar i mai ho faig...
    El dia de la Diada, vaig fer ruta pel barri de Sarrià, i el que em queda de visitar... entre altres, el Laberint d'Horta....
    i molts llocs més.... Aixxxx Aquesta Barcelona que no te l'acabes!!!
    ;-)

    ResponElimina
  22. Ves al laberint d'Horta Eli, és un lloc especial. Això sí, hauràs de pagar una petita entrada (a no ser que visquis un quilòmetre a la rodona).

    ja em diràs el què.

    ResponElimina
  23. Qué bonic que sempre ens ensenyis els racons de la teva Barcelona estimada! T'ho pots creure que no hi he estat mai al Parc Güell?? ja ho sé, és un pecat! a veure si aquests dies trobo un foradet per anar-lo a visitar. Les festes de la Merçè són una excusa per baixar a Barcelona, jajaja, si consegueixo enredar al noi del gomets... bones festeees!!!

    ResponElimina
  24. Gràcies a tothom per passar per casa i dir la vostra, espero que esteu passant una bona Mercè, una mica passada per aigua, això si, tots aquells que en pugueu gaudir.

    Ariadna, fent el guiri per la pròpia ciutat s'aprenen moltes coses. I sí, el gatet que mira amb cara de seductor és el Bamboo, i no pateixis que de moment estem contents amb el veterinari, crec que hem trobat un bon lloc.

    Rita, no ho he dit, però si no recordo malament, vas ser tu amb un post de fa temps que em vas fer venir ganes d'anar al Parc Güell. Ja llavors vaig prometre que hi aniria, i he trigat una mica, però la idea no m'ha marxat del cap fins que hi he anat, així que gràcies.

    Bajo, un lloc ben bonic.

    A mi ja em tocava Carme, feia tants anys...

    Jordi, és una bona estratègia, però no s'ha donat el cas, i amb una mica de voluntat, crec que ho aconseguiré jo sol.

    Xitus, jo també hi era, curiós que no ens veiéssim, oi? No és que fos un concert gratuït, jo vaig a molts de gratuïts i duren molt més i tenen més intensitat. És perquè era el de la DAMM, que els deixen només una horeta per tocar, i a córrer. T'aconsello que vagis a algun concert en alguna festa major de poble petit, ja veuràs com el gaudeixes molt més. I jo segur que hi seré també... Per cert, que el laberint d'horta també em falta...

    Gatot, m'estàs fent proposicions deshonestes? Baixar a Barcelona crec que és una cosa que s'ha de fer periòdicament, encara que només sigui per passejar pel centre, donar una volta, i tornar a casa.

    Assumpta, carai, ets una fanàtica de la city com jo! M'ha fet gràcia això de que se t'exalta el nacionalisme, això és cert, quan parlem de la nostra terra ens anem encenent, sobretot si el guiri en qüestió no acaba d'entendre la nostra idiosincràsia, ni per què diem que no som espanyols.

    Salva Piqueras, benvingut al meu blog, i gràcies per la visita. Tens tota la raó, quan marxem fora ens passem el dia visitant esglésies, i no coneixem el que tenim a casa, i no només això, sinó que ho menystenim. No entenc per què funcionem així, però és una constant.

    Musa, si fins i tot els guiris fan maco, dona, que t'hi pots barrejar i et sembla que estàs molt lluny de casa. Això em va passar aquest dia al Parc Güell...

    Mireia, vols creure que jo no estic segur d'haver entrat mai a la Sagrada Família, tot i que passo per davant del temple força sovint? És un altre deute que tinc, ho prometo, i sense guiris ni res, que no haver-hi anat és una vergonya.

    Laia, Barcelona no te l'acabes, i és una sort. Com que no sempre tenim tot el temps del món, te la vas aprenent en petites dosis, però conèixer-ho tot crec que és impossible. I de castells... alguna cosa més que pinzellades, diria jo.

    Barbollaire, gràcies per passar per casa, i espero que això vulgui dir que tot i que els records no es puguin esborrar, la teva ànima descansi ja més tranquil·la. Veig que has trobat una bona distracció, i jo que me n'alegro. En vas fer bones fotos de la teva visita? No en tinc cap dubte.

    Joana, posant-hi una mica de ganes, sempre podem descobrir la ciutat de nou, sempre hi ha nous detalls als que prestar atenció. Espero que gaudeixis d'aquesta visita que enuncies.

    Martí, no deixa de ser força trist això que dius, perquè si bé no ets el primer que comenta alguna cosa similar, la manera en que ho has dit em fa adonar de la tragèdia en si. És absolutament cert, moltes coses de la nostra ciutat les hauríem visitat amb delit i les comentaríem amb tothom com a grans prodigis. Això si, perquè això fos possible, haurien de ser en una altra ciutat. Com que són aquí, doncs res, hi són i prou.

    iruNa, va ser una visita relativament curta, però si que va haver temps de perdre's una mica i desviar-se de les rutes habituals, i te n'adones que en Gaudí era un geni de veritat, que tot el que va fer no està a l'abast de gaire gent, ni tant sols en l'actualitat. A més, vaig aprendre molt, ja que la meva acompanyant em va explicar un munt de coses interessants. Així que era una visita de guiris, però no tant.

    Fada, excuses per celebrar coses mai no en falten!

    Maria, encara que marxis de la nostra estimada ciutat, sempre en formaràs part, i més te l'estimaràs quan vinguis de visita. Mira el cantó positiu, dona.

    Aina, sí molt xulo, i no només amb dièresi, que a l'entrada posa Park Güell, aquesta 'k' també té tela.

    Moni, la veritable ciutat amagada no sé si es deixaria descobrir. La Barcelona amagada per mi és la que explica en Ruiz Zafón als seus llibres, no?

    Cesc, va ser una gran manera de començar el cap de setmana, efectivament.

    Estrip, va ser una coincidència, però mira, vaig pensar que de fer coses així, era un bon moment que coincidís amb la Mercè, té la seva gràcia.

    Eli, sort que no ens l'acabem, que si ja la tinguéssim tota vista i repassada, ja no tindria gràcia, i hauríem de marxar. Però això no passarà.

    Sibe, amb el temps que feia que no hi anava jo, és com si no hi hagués anat mai, tot era nou per mi. Segur que enganyes els nois dels gomets per fer una visiteta a la city, dona, i si no ja saps que als homes se'ns pot convèncer fàcil amb xantatge sexual...

    ResponElimina
  25. T'ha tocat!!!ja,ja,ja
    Va passa't per casa meva...
    Espero que t'agradi!!!
    ;-)

    ResponElimina
  26. Carai, doncs la comences de conya!!
    No solo fallar per la Mercè. Sempre hi ha alguna cosa que em crida l'atenció.
    I tens raó amb lo que dius de barna "d'una ciutat massa estimada per conèixer-la tan poc". Hi estic totalment d'acord.

    ResponElimina
  27. Jajajajaaaa!!! Molt bó Xexu! I jo que pensava que als homes se us guanya per l'estòmac?! ja estava preparant una brandada de bacallà... però si no m'en surto provaré el "plan B"(segur que funciona ;p)

    ResponElimina
  28. Quan vius a un lloc normalment no fas tantes fotos com quan fas vacances.

    Per això, quan vaig tornar a Buenos Aires a l'octubre, vaig voler anar amb "ulls de turista" a la meva ciutat, fent moltes fotos. I no cal anar-se necessariament als llocs més turistics per això...

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.