dimecres, 10 de setembre de 2008

Bu-ri-rub

5h de la matinada, d'un dia qualsevol. Com la majoria de gent, dormo plàcidament al meu llit, fins que de sobte un soroll creixent em desperta de males maneres. Sirenes, com a mínim és una alerta de bombardeig o l'inici d'una guerra nuclear. Però no, no és res d'especial, és una cosa que es repeteix massa sovint de matinada.

No sé quina mania tenen les ambulàncies i els bombers de posar les sirenes a tot volum a la nit, quan el trànsit no és tan dens. D'acord que potser es fa necessari el so, ja que a la nit no saps mai quan t'apareixerà un cotxe, però cal pertorbar la pau de tots els carrers per on passen. No sé si algú més pateix aquest fet, però no és una qüestió de son lleuger o ser tiquis-miquis, les sirenes et desperten tant si com no. I no fa massa gràcia quan això es repeteix nit rere nit. És un soroll eixordidor, i insisteixo en que no voldria que per respectar el meu son les ambulàncies deixessin de fer la seva feina, però no és una cosa que haurien de tenir en compte, que la nit és la franja horària que la gent tria habitualment per dormir? Per no dir que molts no dormim les hores que tocaria, només falta que ens facin això. M'agradaria presentar una queixa a algun lloc, però no sé on, ni sé si se'm prendrien seriosament. Però és que si passés un parell de dies al mes, encara ho entendria. Però dia si, dia també...

31 comentaris:

  1. No voldria pas desanirmar-te, però no crec que pugui haver-hi cap queixa que funcioni.

    Clar que jo sóc molt escèptica en aquestes coses i em sorprenc cada cop que algun tossot o constant aconsegueix alguna millora a base de fixcar-hi la banya.

    Però estic d'acord que quan passa una sirena no és qüestió de son fluix. Es desperta tothom que està a prop. No és el meu cas... m'adono un cop més que sóc afortunada.

    ResponElimina
  2. així que avui t'han visitat unes sirenes!
    Seriosament, potser si que caldria que ens expliquessin si cal, almenys potser ho entendríem.
    Apa, no et dormis a la feina!

    ResponElimina
  3. No saps com t'entenc, si començo a fer una llista de les coses que me molesten de sorolls, uff. Dóna per un post, que crec que escriuré per no pendre't lloc aquí :)

    ResponElimina
  4. Buf, veig que últimament tot són problemes per aquí eh?! Em temo, però, que aquest no té massa solució. Només se m'acudeix dir-te que et posis taps a les orelles per dormir i tot i així no crec que et privessin de despertar-te, que el soroll de les sirenes de les ambulàncies ho traspassa tot.
    La meva pregunta és... que vius al costat d'un hospital o en un barri molt xungo? és que noi, que et passi això cada nit és una putada perquè, com molt bé dius, si ja dorms poquetes hores de per sí, només falta que et trenquin el son d'aquesta manera tant "agradable".
    Jo quan vivia a Barcelona no em passava això perquè el meu pis era interior, però a mi em despertava la sinfonia composada pels sorolls dels veïns que, creu-me, n'hi ha per tancar la paradeta i sortir corrents!!!
    una abraçada, ànims i paciència!!!

    ResponElimina
  5. També me'n passen força d'ambulàncies per casa, però per sort jo no seto res. :-)

    ResponElimina
  6. Ui, a mi em costa que els sorolls em despertin. No sé si m'anessin passant ambulàncies per sota casa molt sovint com m'ho agafaria. De fet tinc la sort que per aquí dalt no en corren gaires. Però reconeixo que quan comencen a sonar clàxons de cotxes per un petit embús, encara que no dormi, em fan emprenyar. És curiós però la gent que de seguida es desespera i es posen a "tocar el pito" per res solen ser de ciutat! Això molesta més que no pas una sirena de bombers, de policia o d'ambulància, que de fet tenen una emergència. Però clar, això és un pocble, res comparable amb el teu cas... Paciència!

    ResponElimina
  7. Iaaaaix Xexu!! aquest és el motiu pel qual jo no podría viure a Barcelona...el soroll nocturn. Si en tenim de sort els que vivim als pobles i dormim acompanyats del cric-cric d'una llagosta o la remor de les ones. Segur que t'agradaria a tú! Peneta em fa que aviat marxo a viure a una ciutat... Però com la sort segueix de part meva, el pis on vaig a viure és a un carreró de llambordes on no hi poden entrar vehicles (ni "amb" ni "sense" sirena!)... si és que el meu Dimitri està sembrat!

    pd: avuo no tinc alternativa per tú, sorry sorry.

    ResponElimina
  8. El de la moto amb l'escapament a tot soroll! Aquests són els que liquidaria! Que ni tant sols tenen excusa com les ambulàncies.
    :-(

    ResponElimina
  9. Sirenes a rai, altres coses hi ha pitjors. Pura lógica i respecte per la convivéncia és el que manca.
    De totes formes t'entenc malgrat consideri que si les fan servir és per que cal.Com molt be dius, qualsevol poca solta pot creuar un carrer, saltar-se el semàfor, o no?
    Bona diada!

    ResponElimina
  10. Aqui una patidora matinal...
    Davant de casa a les 6 i poc del mati, cada dia en passa una amb la sirena... Jo no em crec que vagi d'emergencia sanitaria....
    Jo crec i perdoneu, que es la forma de demostrar que el carrer es seu... i que tothom s'ha d'apartar...
    Es que passa cada dia laboral!!!!
    No és extrany?

    ResponElimina
  11. Quan et despertis, pensa que pitjor el que va dins...suposo que no millorarà el son, però tot és buscar-li la part positiva!

    ResponElimina
  12. Quan tens el son lleuger o, el pitjor una nit d'insomni qualsevol so sembla multiplicar-se per mil!!!

    Ara bé, amb el tema de les ambulàncies, poc hi podràs fer!

    ResponElimina
  13. Mare meva... i els taps els has provat? perquè fill meu, de vegades vols comprendre perquè fan anar les sirenes però ja es dona per impossible, s'hauria de tenir en compte que la gent dorm etc... però... és el que passa a l'estiu, obres les finestres, balcons etc i t'enteres de tot, jo també m'he preguntat algun cop, per què hi ha cotxes a les 4 de la matinada un dia qualsevol... és el que té la ciutat suposo...

    ResponElimina
  14. Xexu... :-)

    Si et poso la llista de coses que no em deixen dormir a mi, et faré tanta llàstima que m'anomenaràs presidenta de la teva Associació d'Insomnes per Sorolls Externs.

    Jo visc en un carrer fastigosament transitat on les motos (amb els gamberros dels seus amos a sobre) transitan a tot gas fins les tantes de la matinada (la Policia Municipal no se sap on és)... quan finalment (cap a les tres) afluixa, hi ha unes dues hores de calma, perquè cap allà a les cinc comencen els camions que deuen pensar que grinyolar estrepitosament amb els frens és molt bonic...

    També és "agradable" quan els treballadors de la Renfe (si!! també passa la via per vora de casa) es posen a fer manteniment cap a les dues de la matinada amb uns sorolls escandalosos...

    Els camions que buiden els contenidors de les escombraries també valen?

    Hi ha uns veïns a l'acera del davant que tenen uns ocells tropicals a la terrassa que, només sortir el sol comencen a "cridar" com a bojos... fa un parell d'anys empipava, ara ja m'hi he acostumat.

    I la última gràcia és una "tapa" de la Companyia d'Aigues que fa que quan els cotxes hi passen per sobre se sent un "CLOC-CLOC" espantós que ressona per tot el veïnat. Ja hem avisat quatre vegades i les quatre han vingut, han fet una soldadura i al cap de poques hores el soroll es tornava a sentir.

    Jo també vull dormir :-((

    Em solidaritzo amb tu i amb tots aquells a qui no ens deixen descansar... Descansar és necessari.

    ResponElimina
  15. Mmmm... primer de tot, abans de llegir el post m'ha costat entendre el títol... i mentre el llegia també! deu ser perquè és de nit, no sé... I quan se m'ha encès la llumeta com una tonta repetint el so de l'ambulància.. és per veurem mare meva...!

    jo el problema amb les ambulàncies no el tinc, però visc a una plaça i hi ha una mena d'entrada amb places d'aparcament, i al bell mig hi ha els que llueixen cotxe, amb les portes obertes, la musiqueta a tot drap i els crits a 120 dB. L'altre dia els veïns els hi llençaven coses, i era pitjor encara... quin espectacle...

    Doncs mentre sigui estiu i faci calor, tancar la finestra no et pot servir de gaire... bé, sí, per sentir-ho igual (que el so sempre acaba arribant) i per suar de valent. Com diuen, si no et són incòmodes pots fer servir taps, i si no... ànims :-(

    Bona nit... i tapa't el cap amb el llençol o amb el coixí! :P Potser funciona una miqueta...

    ResponElimina
  16. Doncs la veritat es que deu ser preocupant que cada nit hi hagi una ambulància que vagi a atendre una urgència, no?

    No sé si hi deu haver alguna mena de solució... no ho crec, vaja. Sento no poder ajudar-te...

    I, ei... gràcies per comentar, quan llegeixo els teus comentaris em sento molt bé, em sento... escoltada.
    Gràcies :)

    ResponElimina
  17. Aquest és un peatge que té que pagar un per viure a ciutat, a poble també de tant en tant ens arriba una "tofada" de granja o de fems. De tota manera segur que a cada lloc la balança és favorable en aspectes positius.
    Salut i que descansis

    ResponElimina
  18. Sembla que de nit amb les llums n'hi hauria prou...però a cops s'ha de fer soroll, massa.
    El meu carrer és petit i tranquil i dormo com un tronc.No t'ho dic per enveja, no!
    Bona Diada Xexu!

    ResponElimina
  19. Doncs jo, pel que fa a les ambulàncies i els bombers n'estic de sort, tot i que visc en un carrer de pas per a tots ells i que tinc darrera de casa un centre d'ambulàncies et puc dir que posen les sirenes el mínim imprescindible, es a dir quan han de creuar un carrer i no hi tenen visió.

    Altra cosa són els garrulets que se'ns posen a sota casa amb les motos, corrents amb elles per la vorera tot a tocar de les porteries i com si fossin al circuit de Montmeló.

    En aquests casos, fora d'alternatives perilloses que segur que suposarien l'emigració d'aquests barruts, l'única sol·lució és no deixar dormir els municipals, trucar nit darrera nit, fent que acabin passant per tal que els deixem en pau, millor fer-ho al 112 que no pas al número particular, en aquest queda registrat.

    ResponElimina
  20. doncs deu ser molt emprenyador...jo no ho visc, per sort, pero quant vaig per bcn o nits que he passat per bcn dormint es molt molt emprenyador. soc d´aquelles que te el son fluix... res, que salutacions i bona diada.

    ResponElimina
  21. ja diria que ve regulat i que a la nit només la poden posar als encreuaments com a molt, que la llum jja es veu prou!
    presenta una queixa a l'ajuntament, si vius a Barcelona, em sembla que la pots fer per internet que el web de l'ajuntafems funciona molt bé. Ah! I sí que funcionen les queixes (sento contradir-te Carme) però si no ens queixem, de vegades les autoritats no s'adonen del problema.

    ResponElimina
  22. Doncs presenta la queixa. Vés a l'Ajuntament i que te n'informen. Per a això estan. Si ningú no els ho diu, no ho poden endevinar.

    ResponElimina
  23. ufs!
    Ha de ser molt molestós això!

    Esper que se solucioni, ara bé, no ho veig molt factible...

    Salut!

    ResponElimina
  24. i jo que em queixava del sorollet dels grills...

    ResponElimina
  25. Moltes gràcies als que heu passat i heu deixat els vostres comentaris. És cert que hi ha molts altres sorolls nocturns, i a mi em resulta també molt molest el camió de la brossa (tant pel soroll com per l'olor), però em vaig voler centrar en el tema de les ambulàncies i bombers, perquè ho trobava del tot innecessari. Dóna la casualitat que des que vaig escriure el post no han tornat a passar, però ara, per parlar, segur que avui toca...

    Carme, tu no et despertes perquè dorms en una habitació interior, o és que ets com un tronc? De moment no he fet cap queixa, però per aquí alguns m'animen a fer-ho.

    Estrip, tant de bo fossin unes sirenes les que em visiten, i no aquell sorollam. A la feina em solc adormir tant si com no, però el cafè ajuda.

    Bajo, ja vaig llegir i comentar el teu post, déu n'hi do, si ens hi parem a pensar, la de coses molestes que sentim cada dia al nostre entorn, i ja ni els prestem la més mínima atenció.

    iruNa, no ets l'única que proposa que faci servir taps, però primer que no crec que hi pogués dormir, i segon, que he de sentir el despertador. T'asseguro que si existissin uns taps que evitessin que sentís les sirenes, no permetrien sentir el despertador de cap manera, i és que el volum que gasten és estratosfèric. Suposo que és el mateix que el que fan de dia, però de dia hi ha més sorolls per camuflar aquests.

    Rita, quina sort, ja m'explicaràs com t'ho fas.

    Eudald, el soroll dels clàxons també molesta molt, i el de les motos trucades, cosa típicament de poble. Potser si que els que més premen el clàxon són de ciutat, perquè és el seu pa de cada dia. Si et serveix de consol, jo no tinc cotxe, així que si passo per casa teva, serà sense fer soroll.

    Ai Sibe, no m'agradaria pas viure enlloc més d'on ara visc, potser si en una altra casa, però no en una altra ciutat o poble, ja que m'hi sento molt còmode, tot i les coses dolentes que pugui tenir, com això que explico. Noia, sembla que hagis robat la sort de la gent, i que te l'hagis quedada tota per tu. Has vist la pel·lícula 'Intacto'? Potser t'agradaria.

    Dan, també estic d'acord amb tu, però per incomprensible que sembli, tot i viure en un carrer transitat, no recordo haver-me despertat per motos, i sí un munt de vegades per sirenes.

    Menta, estic d'acord amb que si és absolutament necessari, i es tracta d'una emergència, com a mínim hi ha un motiu. Però la pregunta era si realment era tan necessari, si cal que posin les sirenes tan fort a aquelles hores de la nit, i evidentment no voldria que no fessin la seva feina, però també s'ha de ser considerat amb la gent que treballa de dia, no?

    Eli, justament això és al que em referia. Si hi ha una emergència, doncs mira, que remoguin cel i terra si cal. Però només per fer-se veure, es podrien posar la sirena al...

    Clint, he de reconèixer que està ben pensat, i que és una manera d'entendre una mica més per què ho fan, la persona de dins voldrà que arribin quan més aviat millor a la seva salvació. Però en aquells moments m'és impossible pensar això, i en canvi tinc molta facilitat per pronunciar renecs. Serà cosa dels ritmes circadians?

    AnnaTarambana, justament, des de fa una temporada dormo la mar de bé, plàcidament, i no em desperto tant fàcilment com abans. Per això dic que els de les sirenes són una mica animals, és clar que si no les sentís, o seria que estic completament sord, o encara pitjor, mort.

    Cesc, ni que dormís amb les portes tancades, ho sentiria igual. Però tens raó, això de dormir amb tot obert, magnifica tot el que se sent. I com li deia a la iruNa, no crec que els taps siguin una solució a la meva mida.

    Jordi, ja ho anat dient, els taps no són una solució per mi.

    Assumpta, retiro el post, no he dit res. Comparat amb això teu, jo dormo plàcidament! Són moltes coses, la veritat és que sí, i jo vaig destacar la que més em molesta actualment. Però d'altres fan més ràbia, perquè les ambulàncies no fan ràbia, només molesten. Els motoristes i les músiques a tota llet generen un gran sentiment de violència.

    Laia, efectivament, és pitjor el remei que la malaltia, si tanco ara les finestres, sentiré les sirenes igual, només una mica atenuades, i em moriré de calor. Morir-se sempre és pitjor que despertar-se a mitjanit. I això dels taps, ja he dit que no va amb mi.

    Neo, si hi ha una urgència cada nit, és molt preocupant. La pregunta que plantejava, però, és: són urgències realment, o és que els agrada lluir sirena? En el primer cas em seguiré cagant en tot, però ho entendré més. En el segon... no cal que ho digui, oi?

    Saltenc, benvingut a Bona nit. Qui tria viure en un lloc o altre és que li troba més coses positives que negatives, i a l'altre lloc el contrari. Jo em sento bé a la ciutat, però no creguis que ens lliurem d'olors intenses i desagradables.

    Joana, ets afortunada. Jo penso que amb les llums si que n'hi hauria prou, però suposo que ho fan per no haver de parar a les cruïlles per vigilar si passa algú, van a tota hòstia i no s'aturen per res.

    Skorbuto, com ja he dit abans, sortosament no tinc problemes amb motoristes malcarats i sorollosos, en això tinc sort perquè realment fan molta ràbia. Però això de posar la sirena el mínim necessari serà allà a casa teva, perquè ja et dic que on visc jo, això s'ho passen per on jo sé. Una mica de bona voluntat per part seva no estaria malament.

    Aina, està clar que Barcelona és una ciutat sorollosa, com tota ciutat gran, suposo. Per aquí han dit un munt de sorolls nocturns per afegir a la llista, i quan no és una cosa és una altra.

    Deric, gràcies per la informació, ja m'ho miraré, i veuré si puc presentar una queixa. Jo voldria creure que això ha de tenir alguna mena de regulació, perquè una ciutat que cuida els seus habitants els ha de deixar dormir. Però com dic, allà on visc, les sents venir de lluny, i quan passen per sota casa, no pots ni parlar amb la persona que tens al costat, perquè no es sent res més.

    Efe, ben tornat a casa meva, és un autèntic plaer tenir-te aquí. Això que em deies tu m'ho explicava també en Deric aquí dalt, i tens tota la raó de que tenim el mal vici de queixar-nos, i no dir les coses a qui realment pot fer alguna cosa per arreglar-les.

    El tacte, solucionar-se no ho sé, però si ho minimitzessin una mica jo ho agrairia.

    Elur, el soroll dels grills és francament molest i es clava al cervell. Les ambulàncies passen, et desperten, et posen de mala llet, però després se'n van. Els grills es queden l'estona justa fins que et tornes boig. Llavors, si volen, ja poden marxar.

    ResponElimina
  26. Ai, pobre!! No el retiris el post, home :-))))

    ResponElimina
  27. [Tenia el flux d'actualitzacions mig adormit, perquè no m'havia informat pas d'aquest nou post...]

    No he llegit els altres 28 comentaris que tinc damunt del cap; em sap greu!
    A Barcelona no hi ha ambulàncies sorolloses, el que hi ha és una contaminació acústica que fa por!!! En tots els sentits i no només a la nit!
    Jo sí que tinc un son força lleuger, si no m'he enxufat valeriana abans d'anar a dormir. Per sort, no pateixo les ambulàncies tant com tu (diria que pel meu carrer no en passen gaires). De totes maneres, a la casa on vivia abans, la meva habitació donava al carrer, un 4rt pis, i amb les finestres i les persianes tancades, sentia les noies taconeando in the night, cosa que em molestava moltíssim. Que hi ha soroll és un fet, pròa banda d'això, s'ha de dir que les cases de Bcn la majoria estan construïdes amb paper de fumar, no amb totxanes!

    ResponElimina
  28. mmm... potser seria millor evitar els motius que fan que hagi de sonar dia sí i dia també... Sempre ha passat? O ara es senten més? Una mala cruïlla que provoca accidents? Un local o la majoria de gent surt que no toca?... O potser, que per un cotxe es fan els xulos? Si és així, bé, prova de queixarte. Em sembla que hi ha unes hores, les quals no haurien de possar-la.

    ResponElimina
  29. Intactooo! Sí que l'he vista, i em va agradar molt. No es que li hagi robat la sort a ningú,jajaja, és que he passat uns anys molt dolents i amb el temps he aprés a gaudir molt més de les coses petites. A gaudir-les i sobretot a valorar-les, per insignificants que semblin. Això em fa ser més feliiiç, i sobretot més optimista :o)

    No deixis d'estimar la teva ciutat, per favor, això t'honora!

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.