dimecres, 20 d’agost de 2008

9.69

Com ja vaig enunciar, durant tots aquests dies que han durat els jocs olímpics, m'he enganxat a veure tot el que sortia per la tele, fins i tot un dia miràvem lluita greco-romana. També he pogut veure la pallissa que EUA va clavar a la selecció espanyola de basquet, una baixada de fums de campionat, les medalles del Phelps, els sals de trampolí, i moltes proves d'atletisme. I més coses, però tampoc no és qüestió de dir-les totes.

Però si una cosa em va impactar amb majúscules, va ser la final masculina dels 100 metres llisos. El fet de no tenir una selecció que senti com a meva a la que donar suport, fa que sigui aficionat a seguir els autèntics cracks de cada disciplina. I en aquella prova jo coneixia l'Asafa Powell, sabia que en Tyson Gay no s'havia classificat, però només havia sentit a parlar vagament d'un tal Usain Bolt. El que vaig veure en aquells moments és una cosa que trigaré a oblidar. Un paio que bat el record del món sobrat (que jo ni sabia que tenia ell mateix), i entrant tan panxo i amb la calma. Ja sé que se n'ha parlat molt, que tothom ho haurà vist, però aquest record és una fita sense precedents que no em puc estar de destacar. I serà un precedent, perquè el tornarà a batre, d'això no hi ha dubte. I avui justament que l'home més ràpid del món ha batut el record del mític Michael Johnson als 200 metres llisos, vull posar el vídeo de la gesta, perquè quedi aquí per la posteritat, com a un home digne d'admiració. Mireu-lo, si us plau, no us treurà massa temps, dura menys de 10 segons!

NOTA: He canviat el vídeo ja que teniu problemes per visualitzar-lo. A veure si aqusta vegada hi ha més sort.

25 comentaris:

  1. Jo m'he quedat a mirar la final dels 200, avui. Avui sí que volia fer rècord. I l'ha fet.

    L'altre dia jo ja esperava que guanyés ell. M'havia mirat totes les sèries dels 100 metres, i les semi-finals. A les semis va fer exactament el mateix, sense batre el rècord del món. I a les sèries semblava que anés caminant i deixava a tots els altres enrere.

    Ara, a pel rècord de relleus. Alguna idea de quin dia és la final?

    ResponElimina
  2. Crec que cada olimpiada porta una cosa nova a guardar dins fins a les pròximes olimpiades, cada competició et porta a conèixer un esport i crea una afició en tu, i ho vius i uf... t'hi voldries trobar.

    ResponElimina
  3. És al·lucinant la facilitat amb la que ha establert el nou rècord. Sempre m'he preguntat si hi haurà algun límit en això dels rècords mundials, si arribarà el dia en el que ja ningú pugui superar una marca.

    ResponElimina
  4. Ostres, em sap greu però no puc mirar el vídeo... la meva conexió és més que pèssima, snif snif.
    I de les olimpiades la veritat és que no segueixo massa res... només un dia em vaig quedar flipant al enganxar, fent zàping, la competició de tir femenina, quina cosa més estranya mare meva.. quins vestuaris que m'hi portaven aquelles dones!!

    ResponElimina
  5. Sí, a mi també em va deixar absolutament impressionada veure com arribava a Meta com si tal cosa :-))

    Una passada!! ;-))

    Però no he pogut veure el vídeo. Clico i em surt un missatge en anglès que em diu que no està disponible...

    ResponElimina
  6. Hola, jo l'he vist a les noticies, ha sigut un fet ben destacat. A mi tampoc se'm carrega el video...diu que no està disponible...

    ResponElimina
  7. Oh, no he pogut veure el video :( Bué, doncs sí, vaig acabar força cansada de veure el rècord dels 100 m. a totes les notícies així doncs, aquest dels 200m. suposo que si les veiés també sortiria JEJE.

    ResponElimina
  8. Jo, igual que asimetrich, també em pregunto on està el límit? Perquè algun dia arribaran al top i no podran tirar endavant.

    La que també sembla sobrada és la de salt amb perxa ( porta no sé quants rècords seguits i va guanyar a la plata per no sé quant!)

    ResponElimina
  9. jo... encara estic flipant Xexu... sobretot quan torno a veure com es relaxa en els últims 20 metres, quan veu que ja ho té guanyat... si no es posa a celebrar-ho baixa el temps a uns números més estatosfèrics encara... si és que va fer 100 metres amb poc més de 40 passes/salts/gambades, digues-li com vulguis... llamp de gambades de carda!!!

    ResponElimina
  10. Vaja!!! em diu que el video es no longer available, estarem fem la competència a la cnn??? XDD
    Alguns esports no el posen si no són jocs olimpics, o per la 2 ves a saber a quina hora. He flipat amb el Phelps, quin peazo nadador!!!

    ResponElimina
  11. Va ser increïble, va guanyar com si res!

    Jo també estic enganxada als jocs. Teledeporte i TV2 va non-stop, gairebé!

    ResponElimina
  12. Increïble!! I això que els altres representa que també són atletes d'elit!! Al seu costat semblen alumnes de col·legi. Aquest paio és una màquina! Ah, per cert és la primera cosa que veig de les olimpíades. T'has sortit amb la teva: ja puc abaixar la mà! Petons.

    ResponElimina
  13. És increïble el que ha fet aquest tio, és un monstre.
    Ja hi ha hagut un alemany que l'ha acusat de dopatge, era de suposar que sortirien aquestes acusacions. Però mira els quàdriceps que fa el tio...

    Em sembla molt trist, que hi hagi esports que a penes tenen afició siguin olímpics, i en canvi el futbol sala (som campions del món) no ho sigui. O tots, o cap.

    Bon post!!!

    PD: és que sóc molt esportiva jo..jejeje.

    ResponElimina
  14. I si dividim el temps dels 200m per dos, surt hasta per sota de 9,69. Ja posats, no podriar comptar també com a nou rècord dels 100m? :P

    ResponElimina
  15. He sentit per la tele que basa la seva dieta en aletes de pollastre... i de menjar-ne tantes a ell li han sortit ales i va volant!!!

    ResponElimina
  16. Doncs mira, l'he vist gràcies atu. No ho havia vist per la tele. És impressionant.

    ResponElimina
  17. Espectacular !
    Aprofito, em sembla que és el primer comentari que faig al teu bloc, i doncs res, que encantat de conèixer-te (virtualment) i que tens una feina impressionant en aquest racó ! Ens anirem veient !

    ResponElimina
  18. Aquest vídeo sí que es veu bé!!!

    Una passada!!!! :-))))))))

    ResponElimina
  19. Acabo de veure el teu comentari de "El Joc del àngel" de Ruiz Zafón i t'he posat dos posts... ejem... et porto una miqueta la contrària :-))

    ResponElimina
  20. És realment impressionant. Sembla fàcil de fer, vist al vídeo, però està clar que aquest home ha entrenat i treballat moltíssim, a part que té una fortalessa física, pel que es veu, excepcional. Sense paraules...

    ResponElimina
  21. M'has posat la resposta a güevo, prò seria molt lleig i força injustificada! hehehe

    ResponElimina
  22. Jo també el vaig veure... Com corria, l'animal aquest! Vaig flipar! I quines cames més llargues! Mare meva! Impressionant! :)

    ResponElimina
  23. I també el 4 x 100 amb rècord. I fent el gest de l'ultraheroi del xinxan, heu vist? Tot un personatge i 22 anys només. Sens dubte, Bolt, Phelps i Isinbayeva els reis de l'atletisme a Pekín (ho sento, jo li he dit Pekín tota la vida!! "Beijing" és com un gerundi de fer petons en portuguès).

    ResponElimina
  24. Moltes gràcies a tothom que ha comentat aquest post, que segur que us heu pres més temps que ell en fer els 100 metres.

    Llum, a hores d'ara, el 4x100 ja el deus haver vist un munt de vegades, una altra exhibició de l'home bala, molt ben acompanyat per un equip que ha fet història.

    Cesc, aquests jocs olímpics han deixat moltes imatges per recordar. Què farem ara que s'han acabat? A esperar els següents, que per sort no seran a Madrid.

    Asimetrich, hi hauria d'haver un límit, però quan veig curses com les d'aquest home, jo ja dubto de tot.

    iruNa, encara que no ho hagis seguit, vas fer el que jo deia, enganxar-te a la cosa més estranya que hi ha. És fort que et quedis allà embobat mirant, eh?

    Assumpta, com si res, com si no li costés cap esforç. És sobrehumà.

    Menta, al final alguna cosa vas veure dels jocs olímpics, doncs. És que era difícil no tragar-se coses, si els posaven a totes hores.

    Maria, jo sóc un malalt dels record, i no em canso de veure les proeses que fa aquest home. Ha arrassat, i si no fos pel Phelps, el de natació, només es parlaria d'ell.

    Mireia, com li deia a ell, el límit hi hauria de ser, i ara és aquest home, que millorarà aquests temps segur. I després ja veurem, algun dia sortirà una altra bèstia parda que ho superarà. Ah, i la Isimbayeva de perxa només fa temps per arribar al seu límit. Si pots saltar 5.15, però el segon no arriba ni a 4.90, ningú et fa ombra, per què no anar superant el record centímetre a centímetre i poder dir que has batut el record 25 vegades. Quedes molt millor així, i guanyes més diners.

    Elur, això és el que l'ha fet realment diferent, que entrava sobrat, frenant, i aixecant els braços, quan aquestes proves normalment són de les que acaben molt ajustades. Una bèstia, i jo crec que acabarà rebaixant els temps.

    Molt benvinguda Cafeambllet. El Phelps és l'autèntica estrella, però la natació encara ven més que l'atletisme, i tot i que li reconec el mèrit, i crec que l'haurien de premiar amb alguna distinció d'aquestes que acaben amb '...de la història', a mi la natació no em diu res, i per això destacava l'home bala.

    Tarambana, que dolentes són les vacances per aquestes coses! Si no tens una altra cosa a fer, vinga a veure esports absurds (i de tant en tant, perles com les curses d'aquest paio).

    Fada, has caigut! Tranquil·la, que és normal. La teva apreciació té encara més valor, perquè no ets seguidora. Efectivament, els altres són corredors d'elit, i entre ells hi ha antics recordmans mundials, però al seu costat sembla que no en saben més. I mira que el paio té un estil corrent que és força dolent, però fot unes bambades...

    Instints, si ara sortís que el paio anava dopat, seria una autèntica bomba, i personalment, em decebria molt. Seria un cop molt fort per l'atletisme, que aquest paio s'ha convertit en un heroi, i hi hauria una gran desil·lusió general.
    Jo tampoc no entenc per què el futbol sala no és olímpic, suposo que tard o d'hora ho serà, mica en mica es van afegint esports.

    Zinc, deixa'l, deixa'l. Quan estàs ja en carrera no perds el temps de l'arrencada i acceleració, que és el que fa que els temps no siguin més curts. Però aquest paio pot fer qualsevol cosa, home.

    Ariadna, aletes de pollastre?? Però si no hi ha cosa més greixosa!! Però vaja, si ell ho fa, demà mateix passo pel súper a comprar-ne. Molt benvinguda a casa meva!

    Carme, el que és impressionant és que no l'hagis vist cap vegada per la tele, amb les vegades que l'han posat!

    Atzu, doncs sigues molt benvingut a Bona nit, encantat de tenir-te per aquí.

    Caterina, és evident que darrera d'un campió així hi ha d'haver un treball molt exhaustiu, però penso que aquest home és un prodigi, un d'aquells talents naturals, que fan una cosa a la perfecció sense massa esforç, i si s'entrenen es tornen pràcticament insuperables.

    Núr, una màquina, hauria de competir amb guepards i bèsties d'aquestes, no amb humans. Quina resposta t'he posat a güevo, no ho entenc...

    Xitus, insultant el 4x100, quin equipàs té Jamaica en velocitat! Però és cert que plata i bronze van ser Trinidad i Tobago (que és un) i Japó, o ho vaig sentir malament? És que vaig veure la cursa en silenci, per internet, ja que estava a la feina. EUA no van guanyar res?

    ResponElimina
  25. ...mmm, em vaig colar! Aquest comentari seguia la teva resposta del meu comentari al post anterior, Física quàntica. Com que m'he hagut de posar al dia de tants blocs, al final no sé què coi comentava... ;)

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.