diumenge, 13 de juliol de 2008

Quina paciència!

Sovint vaig en cotxe amb un amic, especialment a les actuacions de castells. Com que no sabem mai on anem, solem fer servir un aparell de GPS que ell té connectat al mòbil. L'andròmina aquesta a mi em fa molta gràcia, primer per com parla, ja que ell el té posat amb la veu d'una noia que és força agradable. Però després, perquè no li fem massa cas. El volem per saber on és el punt exacte on hem d'anar, però tot conductor té les seves pròpies maneres de sortir dels llocs habituals, que no sempre són les mateixes que proposa l'aparell. Cert que per Barcelona es perd una mica, ja que perd el senyal tot sovint, però si proposa una ruta, potser serà per alguna cosa...

Però no, l'aparell constantment ha d'estar recalculant, ja que tirem per on ens sembla. Arriba un moment que em sap greu i tot per la pobra noia que amb la seva veu monòtona ens intenta ensenyar el camí. No cal dir que anem parlant amb ella (tot i que la majoria de vegades és per dir-li que calli ja), però ella no perd mai la compostura. Jo tinc la impressió que després d'haver passat de les indicacions 5 o 6 vegades, en qualsevol moment la noia pot deixar anar un "però vols fer-me cas d'una punyetera vegada!" o "t'he dit tres cops que giris a l'esquerra, capullo!". Però no s'enfada mai, té una paciència de sant!

Algun dia. Algun dia les maquinetes aquestes aniran amb inteligència artificial i ens fotran bronca si no fem cas de les indicacions. Ens faran anar ben rectes. De moment, ja està bé que no s'enfadi. El dia que el GPS ens contesti malament, serà el que em començaré a preocupar.

23 comentaris:

  1. jajajajja, curiosament ahir vaig tenir una experiència molt semblant amb un GPS. Vam acabar tots parlant amb la noia, que amb tota paciència ens guiava...si es que...te un GPS posat en una retenció no pot ser!!

    ResponElimina
  2. Van molt bé la veritat, però de vegades també s'equivoquen i te fan anar per llocs que no toquen. Això si t'ho fan passar molt bé. El primer que vaig vore fa uns anys ens va fer passar un bon viatge, crec que a tothom li ha passat de parlar amb ella. Però com jo sóc una dona, proposo que faiguen amb veu d'home també. I lo genial seria poder parlar amb l'aparatet.

    ResponElimina
  3. Jejeje que bo... a Barcelona qui no es perd? fins i tot un GPS! On heu anat a veure la diada castellera? ha anat bé? El dia que aquests aparells ens parlin i ens fiquin els punts sobre les i m'espantaré de debò!

    ResponElimina
  4. Jejeje que bo... a Barcelona qui no es perd? fins i tot un GPS! On heu anat a veure la diada castellera? ha anat bé? El dia que aquests aparells ens parlin i ens fiquin els punts sobre les i m'espantaré de debò!

    ResponElimina
  5. és com aquell que contestava: de res maca, després de sentir allò de "su tabaco gracias"

    ResponElimina
  6. jajaj. doncs jo noi, ni amb GPS!! /que no en tinc/ però si en tingués crec que em perdria igual que sempre.. em desoriento tant que de vegades em perdo per dins casa meva.. osigui que.. imaginat. em preocupa aquesta manca d´orientació meva.. diu que hi ha gent que la deixes al bosc amb una bruixola i troben el camí. a mi... ni amb bruixola!!!!!!!!

    ResponElimina
  7. Un dia amb uns amics vam riure força per la pronunciació estranya dels noms dels llocs. A vegades són divertides aqeustes andròmines, però quan ets a una ciutat desconeguda van tant bé!

    ResponElimina
  8. Doncs jo me'n vaig trobar una un dia que semblava que t'escridessés de mala manera. Estàvem amb cotxe per Madrid i la tia tenia una mania compulsiva en fer-nos anar per la m-30 i a més no estava actualitzada. Semblava que alcés la veu i tot. I jo de copilot que anava pensant... "homes! no saben viure sense andròmines, amb lo fàcil que seria parar-se i preguntar!"

    ResponElimina
  9. hehehehe. Molt bo el post!

    Jo crec que m'embullaria més que no m'aclariria, amb GPS...

    ResponElimina
  10. pobra mossa, quin mal "ratu" que li deveu fer passar ;P

    ResponElimina
  11. hihihi! Les meves experiències amb GPS han estat prou satisfactòries, pel que puc recordar-ne! Un dels viatges va ser amb un GPS que parlava amb la veu de Javier Clemente i, de tant en tant, deixava anar uns quants comentaris que n'hi havia per pixar-se de riure! hehehehe

    ResponElimina
  12. Calla, calla, no hi ha res millor que una veu amable que et vagi dient EN CATALÀ, per on has d'anar i s t'equivoques, que hi ha moments que ho faig expres, no t'esbronca, tu!!! Ni et diu, Auuu, doooona havies de ser, cap a l'altra esquerraaaa, això si no tinguéssis pits ho entendries bé....

    En fi, és l'invent del segle, vaja...

    ResponElimina
  13. És exemplar aquesta noia! Fins que no arribi el dia que una força desconeguda manegui el volant com li doni la gana, no cal preocupar-se :P

    Mmm i si hi ha tantes rutes, en funció de quin paràmetre n'escullen una o altra???

    ResponElimina
  14. gps ??? Genital Penis Senior ??? ... salut

    ResponElimina
  15. GPS: A 150 metres, giri a l'esquerra.
    Conductor: A 150, molt bé.
    GPS: Giri a l'esquerra.
    Conductor: Ara? Però si no hi ha carrer!
    GPS: Segueixi recte.
    Conductor: Això sempre és fàcil.
    GPS: Giri a l'esquerra.
    Conductor: Si està prohibit!
    GPS: Giri a la dreta, i després a l'esquerra.
    Conductor: Molt bé.
    GPS: Giri a l'esquerra.
    Conductor: És un atzucac
    GPS: Canviï de sentit.
    Conductor: Vinga a maniobrar! Coi de màquina.
    GPS: Ja heu arribat!

    ResponElimina
  16. Ostres, jo durant aquests dos caps de setmana de rodatge he estat anant i venint amb un cotxe que tenia GPS, i el tio que conduïa li era supedfidel (li deia Carmeta i tot) i anavem a deixar a una noia q vivia prop de Lesseps, i clar, el GPS no te marcades les obres i, per tant, no sabia que en aquell moment la ruta indicada era incorrecta.

    Això que la noia que vivia a Lesseps diu: gira ara que després no podràs. I el del cotxe: No, no, que el GPS em diu q tiri.

    Pam, les obres de Lesseps. I el tio, excusant a la màquina. Total, que la noia li diu: Doncs ara ves per blablabla... i el tio: Nono, ara la Carmeta ja farà una altra ruta tota sola.

    I jo: T___T Serà totxo el tio aquest!!

    Vaja el que ens va costar d'arribar...

    ResponElimina
  17. A mi em recorda una ciber ajudant que tenien a la web de l'Ikea...
    Per riure, li posavem preguntes obscenes.... i ens feiem un tip de riure....
    Ai... les màquines!!!! Quin invent...
    Ara be, on hi hagi una de veritat, que es tregui la màquina!!! ja,ja,ja

    ResponElimina
  18. A vegades m'he perdut més amb el GPS que preguntant a la gent on és tal lloc. I segueixo preguntant, i arribo segura. L'any passat vaig fer una ruta per tot espanya, i les ciutats molt bé, però els poblets... quina feinada per trobar les carreteres!!!

    Ains!!!

    ResponElimina
  19. Jajajajaja! I quan enganxes un tram de carretera nou mola molt, perquè t'avisa que estàs conduint fora pista, com si anéssis pel mig d'un camp de rostolls a 120 per hora!

    A mi les indicacions me les dona la senyora Piritione, que no és bembé el mateix, però s'hi assembla... :P

    ResponElimina
  20. Preocupar-te???? De què??? I lo divertit que serà emprenyar-te amb els trastos fastigosos aquests (ja em diràs quin té el teu amic que té una veu agradable, a mi em semblen igual d'odioses totes...) i quan te'n cansis apagar-lo i enviar-lo a la merda????

    Ja,que si són intel·ligents, quan els tornis a encendre et tornaran a enviar a prendre pel cul... però llavors els amenaçarem "mira que si no em tractes bé et converteixo en component de maquinària industrial, eh????". Ja, i llavors muntarien els seus sindicats i ens denunciarien... i acabariem a la presó quan només volíem saber com anar a St. Esteve Sesrovires sense pagar peatge.... ains.... :s

    ResponElimina
  21. Jajajaja, avui per avui em sembla que ja està tot inventat Xexu! Hi ha recalculadors de ruta que amb veu de la teva presentadora preferida, n'hi ha que t'insulten i n'hi ha que parlen com aquell pellús, el "Chiquito"...(finstrooo pecadoool, que te has pasao la saliiidaaaaar!!) jajaja. Tot plegat, depén molt del que sentit de l'humor del conductor :o)
    Amb els amics sovint ens agrada fer rutes per Espanya, el nostre GPS es diu "Lolita", i és força agradable, pero de vegades, quan ens endinsem molt en alguna muntanya ens deixa anar: "recalcúle el recorrido, por favor, estamos en medio de la nada".
    -en medio de la nada?? pots pensaaar, ...jajaja!

    ResponElimina
  22. Ja veig que qui més qui menys ha tingut alguna trobada amb algun GPS, i hi ha tingut alguna conversa... gràcies a tots pels comentaris.

    Boira, quina casualitat, segur que vosaltres vau acabar dient-li que callés, com nosaltres dos. I és que es fa pesada al final!

    Bajoqueta, em penso que això ho pots triar, que si vols pots posar un tiarron que et parli, això tu mateixa.

    Cesc, no l'anàvem a veure, sinó a actuar, però la pluja ens ha fet actuar dins el local de la colla amfitriona, i rebaixar pretensions, una llàstima.

    Jordi, doncs si, doncs si, parlar amb les màquines té la seva gràcia.

    Aina, però si nosaltres posem el GPS per anar al poble del costat, si no som un desastre! I ni li fem cas... imagina't.

    Carme, tens tota la raó, ara recordo haver-ne sentit algun en castellà que deia 'gire a cinco cientos metros'. Quina puntada de peu a la llengua, encara que no sigui la nostra.

    Carme F, un GPS que escridassava? Això si que no ho he vist mai. M'interessa. Si em fot bronca m'hi tornaré, i és una bona manera de desestressar-se.

    Estrip, alguna se'n mereix aquell GPS...

    El tacte, si és que va molt bé, però acaba posant nerviós. Aquest és el problema, potser el que no ens agrada és que ens mani una màquina.

    Elur, i tan pobre, si és una santa, quina paciència que té!

    Núr, no sabia que n'havien fet amb veus de famosos, pensava que eren una cosa seriosa per no distreure's a la carretera, però ja veig que no. Però era d'esperar, oi?

    Montse, molt benvinguda al Bona nit. La veritat és que si per una cosa perdono el GPS del meu amic, és perquè ens parla en català. Això és d'agrair. Però a mi m'agradaria que s'enfadés de tant en tant, no? Estaria bé.

    Laia, jo no tinc ni idea de com funcionen aquestes andròmines, només sé que la majoria de vegades saben el que fan. Ara, jo crec que el volant millor que el segueixi governant el conductor, no?

    Mossèn, no però gairebé. Com tothom sap són les sigles de Grand Penis Special.

    Redcrash!!!, que bé que comentis! El teu GPS és la hòstia, sobretot quan anem pel carrer amb ell, caminant, per trobar la plaça en qüestió. És la bomba!

    Neo, caram, si que era creient aquest paio! Bé, creient no, obedient, però s'ha de saber parar quan toca no? No us ho va dir, però és que en realitat està enamorat de la Carmeta i li sap greu portar-li la contrària.

    Eli, què en sou de dolents! Pobre assistent de l'IKEA, no li feu això. Els fans de l'IKEA no ho volem!

    Instints, benvinguda a casa meva, gràcies per passar. Jo crec que és un invent molt útil, ara fora conyes, però s'ha de saber per què fer-lo servir. En alguns casos no arribaries sense ell, i en d'altres més val que busquis alternatives.

    Zinc, ves que les sigles de GPS no siguin de Piritione i Senyora... però llavors... la G? No pensem coses brutes que ens coneixem...

    Alepsi, per un moment m'has fet imaginar que apagues el GPS que t'està dient de tot perquè no li fots cas. Llavors, quan el tornes a encendre, et comença a cridar i tirar-te encara allò d'abans, fins i tot et retreu que l'hagis apagat! T'imagines? Això seria l'hòstia! Però ja ens barallem prou entre nosaltres, no? Cal que ens tirem els plats pel cap amb aquestes maquinetes?

    Sibe, com ja he dit més amunt, no sabia que n'hi havia de catxondeo i amb veus de famosos. Crec que ha de ser perillós, perquè estàs més pendent del que diu l'andròmina que de la carretera, però deu tenir la seva gràcia, és clar.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.