dilluns, 7 d’abril de 2008

Tanmateix

Sempre en parlo molt al meu altre blog, però m'adono que aquí no és un tema tan comú. Avui tinc ganes de fer un petit homenatge, i crec que és un gran moment per fer-lo. Després del que es va veure i viure fa una setmana al Liceu, crec que no és agosarat dir que els Antònia Font estan en el moment més dolç de la seva carrera, i no sembla precisament que s'hagin d'aturar aquí. Els afortunats que hi vau poder ser, que sé que érem uns quants, estareu d'acord amb mi.



De la mà del Joan Miquel Oliver i amb la veu del Pau Debon (sense oblidar en Joan Roca, en Jaume Manresa i en Pere Manel Debon), ens transportem cançó rere cançó a un univers paral·lel en el que tot té tan poc sentit, que cadascú l'ha de trobar on pot. Les sensacions són inexplicables, la manera d'interpretar les cançons i el que sent cadascú en sentir-les. Per mi s'ha tornat un grup de referència, i no em canso d'anar-los a veure en directe, perquè cada concert és un alliberament, un aïllament del món exterior. Durant dues hores només hi són ells, nosaltres, i la música. Us semblarà que això passa amb qualsevol grup. Potser si, però fins a descobrir-los jo no era gens d'anar a concerts, de fet, havia anat a ben pocs al llarg de la meva vida. No vull dir el número de concerts d'Antònia Font que porto perquè és preocupant. El que si diré és que en porto més d'ells que de tota la resta junts. Ei, i esperant ja amb ganes el proper!

El que em passa amb Antònia Font és màgia. És inexplicable. M'adono que cada cop som més els seguidors del grup, i no diré que jo sigui d'aquells que els coneixen des del principi, al contrari, els segueixo des del 2006 i per casualitat. Des de llavors, gran part de la meva història hi ha anat lligada. Pel que han significat, el que signifiquen, i el que significaran, crec que és just fer-los aquest humil homenatge en forma de paraules maques i diria que gairebé d'agraïment.

Per aquells que en sou fans com jo, perquè les pugueu degustar. I pels que encara no ho sou, perdeu una estoneta escoltant les cançons que us deixo aquí. Potser descobrireu tot un món que encara us resta desconegut.














22 comentaris:

  1. Ei, no m'ho puc creure... sóc la primera en comentar-te!!! jeje
    Ostres XeXu, aquest post és molt sentit i realment transmets una passió impressionant per aquest grup!! Jo la veritat és que no els coneixo especialment però les cançons que has posat m'han captivat... ai ai ai... a veure si recaptaràs una fan més!!!

    ResponElimina
  2. Antonia Font és una puta merda. O no.

    ResponElimina
  3. a mi m'agraden, però no en sóc un seguidor de tot el que fan. I la sonoritat que tenen amb l'orquestra, molt bé! molt bé!

    ResponElimina
  4. Ooooooooh! Jo no puc dir res davant d'aquest post....oooooh! Vaig a escoltar les cançons!

    :)

    ResponElimina
  5. Jo els he descobert arran d'aquests últims concerts al Liceu perquè se n'ha parlat tant... Però no m'estranya! Són genials! Tens raó tenen una mena de màgia que captiva, tu dic jo que de màgia hi entenc una mica.-)

    ResponElimina
  6. Jo també tinc debilitat per aquest grup. Del milloret que es fa al país.

    ResponElimina
  7. un autèntic plaer, i tant. m'han tret de tardes ensopides i de dies grisos un munt de vegades. aquest últim disc, però, no m'acaba de convèncer... em quedo, ja es nota, amb "viure sense tu": de les primeres i de les millors :) segueix-los gaudint!

    ResponElimina
  8. Ei, que era broma, eh? A mi m'agraden però reconec que aquest últim disc encara no l'he escoltat... Així que ja m'hi posaré... un dia d'aquests...

    Siau.

    ResponElimina
  9. Ei has deixat mitja discogràfia aquí eh! jeje però veig que si, que cada vegada té més seguidors i entenc més la lletra i el que volen transmetre, un plaer Xexu!

    ResponElimina
  10. Ostres!!! Jo els conec de fa ben poc, per la Boira, i la veritat és que m'encaaaaaaaaaaanteeeeeeeeeeeeen!! Tenen un ritmet i bon rotllo que m'arrenca els somriures al matí! M'agradaria veure'ls en concert! A veure si un dia em dedico a investigar i en trobo algun que hi pugui anar!!

    De moment, la que més m'agrada, i d'acord amb l'Aina, és la de «Viure sense tu»!!

    ResponElimina
  11. Si, a sobre, els escoltes des de Formentera estant, baixant en moto de La Mola mentre el sol es pon just al davant i més tard a sopant a Cal Rafalet t'hi trobes en Joan Roca mentre cau una tempesta de llamps sobre el mar a prop d'Eivissa, ja és la polla.
    Per cert Palafrugell 19 d'abril.

    ResponElimina
  12. No els conec massa, però pugen com l'escuma i això vol dir alguna cosa. El cert és que tenen cançons molt boniques. Aquest mes que ve vénen a actuar al teatre de Palafrugell i crec que ho fan acompanyats d'una orquestra. O sigui que... seguidors... si voleu teniu cita.

    ResponElimina
  13. M'hagués agradat veure'ls al liceu… Aquest últim disc m'ha agradat molt, els arranjaments amb l'orquesta han estat molt ben trobats. De vegades penso quina cara deurien fer els músics de la simfònica de Bratislava veient el que havien de tocar i el surrealista que semblava tot xD

    I coincideixo amb l'aina i la nur que viure sense tu és de les millors!

    ResponElimina
  14. Ostres... jo és que no sóc de concerts d'aquells que t'has d'estar assegut (de fet,dubto que et quedèssis sentat encara q fossis al Liceu!), però reconec que m'encanta el clip aquell dels marcians, és geniaaal :o)!!

    ResponElimina
  15. Entre tots al final aconseguireu que m'hi aficioni! :P
    M'he escoltat les cançons i mira, m'agraden!

    ResponElimina
  16. M'hi he estat més de CINC MINUTS escoltant totes les cançons. M'encanten! Jo també en sóc una fan!!!!
    ;)

    ResponElimina
  17. Ja tens raó, Xexu, són una cosa diferent. Musicalment perfecte; vocalment original; temàticament poètic; creativament genial.

    Per mi les millors són:

    "Productes de neteja"
    "Astronauta rimador"
    "Dins aquest iglú"
    "Robot"
    "Tòquio m'és igual"
    "Bamboo"
    Etc., etc., etc.

    Vaja, veig que aniria seguint fins apuntar-les totes. Paro.

    ResponElimina
  18. m'encanta antonia font, però no vaig poder ser-hi!!

    ResponElimina
  19. Mmm a mi ja em vas fer venir el cuc fa uns mesos i en vaig escoltar algunes :P

    Sonen bé i m'agraden perquè són força diferents del que et pots trobar ara mateix en el món musical comercial. No en sóc fan, però em fan passar bones estones ^^

    I el número de concerts... jo sé que són més de 10100 (friki, ho sé...:P). és que un dia va aparèixer un pastís amb molt bona pinta a la Comunitat :P

    ResponElimina
  20. Als fans i als que no ho són tant, moltes gràcies per deixar els vostres comentaris aquí, de vegades ve de gust fer un petit homenatge, que no sempre ens hem d'estar queixant de tot, oi? Bé, espero que seguiu gaudint del grup, si he aconseguit que a més algú s'interessi per ell, ja estic content. Moltes gràcies.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.