dimecres, 5 de març de 2008

Inconsciència política

Generalment evito entrar en temes polítics, tot i que per la catosfera hi ha corrents de pensament molt semblants, i no ens barallem massa. Però si he de parlar de política, quan millor que ara quan som a pocs dies de les eleccions generals espanyoles? Bé, tampoc hi ha massa a comentar, tots hem vist els debats, les crítiques, les propostes, i tothom a hores d'ara deu tenir clar a qui pensa votar. La gràcia de Catalunya és que aquí molta gent votarà partits que no surten als grans debats, però que després poden ajudar a decidir. Tenim una gran força, i un gran nombre de votants, no oblidem que fa quatre anys va ser Catalunya qui va decidir el color d'aquesta legislatura que s'acaba.

Bé, si he fet aquesta introducció és per explicar una cosa que em va ofendre força. Ahir vaig veure una enganxina, i no precisament petita, que instava a la gent a l'abstenció, perquè els Països Catalans no som España, i per tant no hem de votar. Feia temps que no llegia o sentia una bajanada d'aquesta magnitud. Ja no entraré en el tema dels Països Catalans, una vegada ja vaig expressar la meva poca fe en aquest concepte, però aquest cop encara és més greu pretendre parlar per tots donada la clara tendència política que impera al País Valencià o a les Balears. A l'enganxina s'hi incloïa l'estelada, i era de caràcter clarament independentista. Però com es pot ser tan ingenu? Algú s'ho creu realment això? Hom pot no sentir-se espanyol, jo de fet, no me'n sento, però ja que ho som, no fer ús del nostre dret a votar afavoreix clarament a la dreta més radical, aquell concepte que tanta por ens fa. Els de dretes no falten mai a les urnes, això tinguem-ho clar.

Què he de pensar? Hi ha gent tan inconscient i tan descerebrada que es senten millor demanant l'abstenció perquè així som més radicals i més indepes? O és una estratègia de partits de d'ultra-dreta per intentar engatussar alguns catalanets i que no votin, cosa que els afavoreix? Realment algú estarà tan cec per fer cas d'una cosa així? No estic en contra de l'abstenció, tothom és lliure, i si no t'agrada cap partit, o no estàs d'acord amb cap postura, pots fer ús de la possibilitat de no pronunciar-te. Això és perfectament comprensible. Ara, abstenir-se per motius d'aquests i donar en safata de plata la victòria a aquells-que-no-volem-que-manin, em sembla d'una total inconsciència política. Ho sento, sempre em declaro catalanista i tota la pesca, però és que hi ha gent que em treu de polleguera. Diumenge, tothom que tingui una opinió clara, a votar. Aixequem la veu, però de la manera que toca, no amb propaganda ambsurda i contraproduent.

24 comentaris:

  1. Totalment d'acord amb tu. Una de les coses que menys entenc d'aquest país nostre és la immensa afició a les accions simbòliques, que a la llarga no serveixen per res.
    Mira que hem gastat energies en coses ben poc pràctiques (però boniques i espectaculars)
    I l'abstenció és una d'elles. I de les més ridícules.

    ResponElimina
  2. Jo sóc de les votants assídues; el problema és a qui votar. últimament estic tant desencantada amb tots que l'última vegada fins i tot vaig votar en blanc ( ja ho sé no és útil!).
    Doncs res, jo sóc catalana, no em sento espanyola però no deixaré que els altres triïn per mi. Crec que la democràcia cal valorar-la tot i el panorama actual i que no utilitzar el nostre dret al vot és una mala manera d'ajudar. DIUMENGE TOTS A VOTAR!

    ResponElimina
  3. inconsciència o incontinència política ??? ... salut

    ResponElimina
  4. No és la primera vegada que sento comentaris d'aquesta.

    Però si el que es vol és que la dreta espanyola no guanyi l'última cosa que s'ha de fer és no anar a votar ja que així fas que es quedin més diputats ja que com molt bé has dit ells sempre hi van i a més a més estan en un conglomerat. Ells no reparteixen els vots en gaires partits.

    Clar que si és té aquesta mentalitat sempre es pot fer ús del vot nul.

    Finalment, espero, acabaran centrant una mica el cap aquests eixelebrats.

    ResponElimina
  5. Aquest migdia quan tornava cap a casa també he vist una enganxina d'aquestes, la veia de lluny i només s'hi llegia "abstenció". Si pogués votar dubtaria entre dos partits o l'abstenció, però tinc clar que mai m'abstindria, per molt independentista que sigui.

    ResponElimina
  6. L'única abstenció que pot tenir sentit seria una que cmptés amb un 70% de recolzament de la població (no catalana, sinó espanyola en total), tota la resta són tonteries, o simplement, una acció individual pel fet de no tenir cap partit pel qual hom es senti representat. Crec que els polítics no es preocupen massa per l'abstenció i no ho faran mentre aquesta no sigui alarmant (com el cas que proposava abans) de manera que millor votar anant descartant els partits amb els qui menys combregues que no pas votar en blanc. Un petó!

    ResponElimina
  7. La llàstima de l'abstenció és que no està reconeguda als parlaments. Si quedessin buits tants seients com el percentatge d'abstenció...

    ResponElimina
  8. Absolutament d'acord amb tu, xexu! S'ha d'anar a votar i jo hi afegeixo... només a partits catalans. També en vaig fer un post sobre això, encara que tampoc tinc intenció de parlar-ne de política.

    ResponElimina
  9. Si es que són ben bojos, ara els dóna per putejar en global al personal, a aquests, com si no hi hagués cap repercussió...

    ResponElimina
  10. ui..
    en el meu comentari d'abans volia dir que dubtaria entre dos partits o el vot en blanc, no l'abstenció!

    ResponElimina
  11. Aquest any estic més cremada que mai amb tot aquest tema. No hi ha dret! Em sento enganyada i estafada. Pel que dius al post, tens molta raó, hi ha gent que es passa de llesta, i es pensen que el radicalisme porta a algun lloc. En fi, que m'encebo amb aquest tema i no pararia, que jo no volia votar, però votaré al menys dolent, perquè tinc clar el que no vull.

    ResponElimina
  12. jo ja estic en període de no sé si de reflex, de flexió o de reflexió.

    ResponElimina
  13. Noi, tens tota la raó. Jo tampoc em sento espanyola, però com tu penso que s'ha d'anar a votar. I com tu, penso que molts votarem partits que no es corresponen amb els dos principals partits espanyols. Per cert, què feia en el míting del PSOE el president de la Generalitat de Catalunya parlant en castellà?

    ResponElimina
  14. Sí, sí jo també estic d'acord amb tu. A votar, tots a votar.

    ResponElimina
  15. jo fa molt q vaig perdre la meva creença amb els polítics, però entenc que diumenge he de votar, perquè el que no vull és que guanyin certes persones, però quan veus que pocs polítics es comporten com el que són... persones... doncs tens poques ganes...

    ResponElimina
  16. "Alceu la veu, però de la manera que toca!". Caram, i tu saps com toca? Perquè si tens la solució, comparteix-la eh!

    ResponElimina
  17. Clar i català. Mai millor dit, Xexu!

    Potser la gran majoria seran uns fatxendes, que utilitze paraules ben sonants però buides de tot sentit o realitat de futur. Però les seves decisions ens influeixen i de ple, i no hem de perdre de vista quina és la realitat que vivim i qui o què pot ajudar-la a ser una mica millor. O qui la faria més desastrosa, vaja, que últimament és una de les raons de pes per fer-nos sentir tots plegats!

    Per cert, canviant de tema. T'he deixat records d'infància i deures per casa. T'hi apuntes?

    ResponElimina
  18. Ja fa dies que vaig veure aquesta enganxina...i estic amb tu, és un ximpleria...això sí, aquesta gent es creu que demanant l'abstenció ( i això és simptoma de basquitis, alguns ho estan demanant ) som més independents.
    De fet encara que no siguim espanyols...estem dins un país que no és el nostre i toca votar per defensar els interessos del país. Si no ho fem nosaltres, ells no ho faran!
    Totalment d'acord amb tu.

    ResponElimina
  19. No cal dir que estic totalment dacord amb el que dius.. i és que de fet, tothom que tingui una mica de consciència sap que ha d'anar a votar... i encara més els catalans, que ens juguem molt si puja el Rajoy!!!
    Potser sí que és una estratègia dels peperos... o potser és fruït de la inconsciència, qui sap. Però el que està clar és que hem de votar!!!!

    ResponElimina
  20. Jeje tothom diu que no acostuma a parlar de política, però només faig que trobar blocs on aquests dies en parleu tots. Suposo que és massa important com per deixar-ho de banda.

    Sé que no és una solució deixar d'anar a votar, i per això aniré a votar ben convençut, però entenc que hi hagi gent que no vulgui anar-hi, entre tots ens han fet sentir el vot inútil, tant és el que es voti, els grans temes no els aborda ningú, només volen governar, per governar, no per millorar realment la comunitat. El sistema no funciona... com es canvia? guanyant les eleccions i canviant el sistema, o revoltant una comunitat i canviar-lo per collons?

    Mentrestant esperem que guanyin els menys dolents, ...perquè en el fons dolents tots ;)

    Apali fins aviat!!

    ResponElimina
  21. Moltes gràcies a tots els que heu comentat aquest post. La veritat és que em tranquil·litzeu. Veig que penseu com jo, i que segons quines actituds ens perjudiquen. Com que ja s'ha acabat la jornada de reflexió, ara ja en podem tornar a parlar. Esperem que la gent es decideixi a anar a votar, i que la participació sigui la veritable guanyadora. Ja sabem que cada cop hi ha més abstenció. No sóc partidari de cap dels dos partits majoritaris, però em conformaré amb el menys dolent dels dos, tot i que no els donaré el meu vot tampoc.

    Alasanid, Marlene, benvinguts a Bona nit i tapa't. Espero que ens anirem veient.

    ResponElimina
  22. hola,

    estic molt d'acord amb moltes coses que dius.

    per ex: és cert que els votants de detreis no faltaran a votar, problema que hi ha amb els votants d'esquerres, gran problema.

    en segon lloc jo vull que Catalunya sigui un país independent però que hi arribi a través d'un procés legal, i per tant mentre estem governats per Espanya hem de votar. És per això que no estic d'acord ni amb els de les enganxines ni amb la gent que diu que "no voto, pq passo de la política", la política no passa de tu i t'afecta minut a minut de la teva vida.

    respecte a això de que tots els polítics són iguals i tots ens han decebut i etc. crec que si aquests estat té uns polítics bastant lamentables, com també crec que a més es tiren massa merda els uns als altres (cosa que els està perjudicant molt a tots ells, mireu la opinió que en té tothom), i també crec que és una cosa que en part s'està posant de "moda".

    m'explico, no dic que tothom que digui que els nostres polítics són desastrosos ho digui per "moda", però molta gent ho fa, Ho diu sense pensar i sense saber realment que ha fet per ex la Generalitat, i dins d'aquesta que ha fet o que ha deixat de fer cada partit. Crec que no ens podem basar només en el que surt per la tele, en certs canals, i a certes alçades de la pel·lícula.

    Potser aquestes enganxines les han fet els de sempre, els que jo calcificaria de radicals, que ja coneixem. Un cop més una acció sense cap mena de sentit, buida d'argumentari i llunyana a la realitat.

    ResponElimina
  23. L'abstenció moltes vegades és tant conscient políticament com el vot a un determinat partit o el vot en blanc. I no perquè ho diguin els independentistes catalans o la Mare de Déu de Lourdes.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.