dissabte, 9 de febrer de 2008

Embolica que fa fort

Fa uns dies que tinc un parell de projectes blogaires al cap, ja se sap, quanta més feina es té, més es pensa en qualsevol altra cosa i menys en treballar. No és que cregui que tinc cap poder de convocatòria a nivell de la blogosfera, però mira, per provar que no sigui.

Aquests dies ha corregut pels nostres blogs un nou premi d'aquests que no és altra cosa que un meme, jo mateix el vaig seguir en el post anterior. Reconeixem que sempre fa gràcia que et premiïn, una cosa no treu l'altra, però ja que hi som, per què no premiar de veritat els millors blogs de la catosfera? Vull proposar una votació popular per triar els blogs que més agraden i que si ets un dels premiats, et puguis sentir orgullós. Com que no vull que sigui una cosa només meva, m'agradaria, primer de tot, saber si aquesta idea us atrau, i si creieu que val la pena tirar endavant un projecte així. Si la gent s'hi engresca, voldria comptar amb un parell o tres de voluntaris per obrir un blog dedicat exclusivament a això. Si la cosa tira endavant, es podrien convertir en uns premis de periodicitat anual. Jo poso la idea sobre la taula, i si la gent segueix, veurem on arribem. I si no, tant amics.

Tinc moltes idees al cap, però sobretot, voldria que fos una cosa participativa i que tothom hi digués la seva. Els que ens encarreguéssim del blog ja recolliríem totes les idees i miraríem de fer-ho el més just possible. Per començar, us dic les categories de blogs que jo premiaria, però això és només un esbós que està subjecte a qualsevol modificació que pugueu suggerir:

  • Blog original (sorprenent, estrany, únic...)
  • Blog divertit (que fa riure pel què explica i com ho explica)
  • Blog visual (millor estètica, millor disseny)
  • Blog sentiment (que desperta sensacions profundes)
  • Blog compromès (reivindicatiu, lluitador, inconformista, somniador)
  • Blog literari (els millors relats, històries, poemes...)
  • Blog carismàtic (mediàtic, amb ganxo)
  • Blog reflexiu (que fa pensar, que aprofundeix en temes vitals...)
  • Blog revelació (l'escalada de popularitat més meteòrica del darrer any o mesos)

Què us sembla, comencem a tirar-ho endavant? Us sembla bona idea? Hi hauria algú disposat a encarregar-se de part de la feina? Si s'hi anima prou gent, els encarregats ja farem la difusió pertinent, tenint en compte que això no és cap manera de guanyar popularitat, sinó que m'agradaria que qui s'hi apunti ho faci de manera desinteressada i per aconseguir un procés de selecció just i estadísticament vàlid. Naturalment, quanta més gent es decideixi a participar i votar, més fiables seran els resultats i més ample de catosfera podrem abastar.

Gairebé tinc por de prémer el 'publicar'... premo ja...?

32 comentaris:

  1. Doncs mira, a mi em sembla una idea genial! Tot i que estic molt desconnectada aquests dies de la catosfera, m'has fet tornar a agafar ganes amb la teva proposta. Em presento voluntària!!!

    ResponElimina
  2. Compta amb mi per fer-ne difusió però no per conduir el carro. JA porto força feina bloguera al damunt... Ara, com no enredis algun mitjà o entitat potent...no sé...com faràs qeu tota la Catosfera s'assabenti? Ja saps que hi ha el Premi Lletra, oi? En ell s'hi podrien fer seccions. Si el vols moure tu amb el suport del món blogaire, almenys això vol dir que seria neutral i sense interferències. T'animo a fer-ho. I per cert, no t'animes a participar a les HV?

    ResponElimina
  3. La idea és genial, XeXu! Jo hauria de ser una persona ocupada però a l'hora de la veritat tinc temps a patades per perdre en bajanades, així que m'ofereixo per a la part executiva.

    A veure fins on arriba això.

    ResponElimina
  4. Bona idea, nano, molt bona idea, no tot ha de venir "de allende las fronteras" (ai si algú em llegeix) A mi m'agrada la idea, ara, rei, amb el cor a la mà, no em puc oferir a fer gaire res, vaig de puto cul i amb les eines noves sóc un trasto!!!! Petons

    ResponElimina
  5. jo m'apunto a un bombardeig, compta amb mi.

    ResponElimina
  6. Si, jo també he rebut aquest premi i he pensat el mateix que tu. No paren de rondar memes d'aquest tipus i no en tenim cap de propi. Seria molt bonic que existíssin uns premis de la catosfera amb gala, limusina i catifa vermella!

    Va, fem-ho! ;)

    ResponElimina
  7. quanta motivació!!!

    com aquí em sobra temps tb m'ofereixo voluntària x tirar endavant això !



    besets!

    ResponElimina
  8. Vinga XeXu, prem publicar!
    a veure en que puc ajudar....

    Salut

    ResponElimina
  9. ei! una idea genial.

    No m'ofereixo voluntària, perquè et sobren els voluntaris, però si és necessari ja ho saps.

    Salut!

    ResponElimina
  10. Bones Xexu! doncs jo trobo que és genial l'idea!!!

    ResponElimina
  11. vols dir que no hi ha algú que ja ho ha fet això?
    de totes maneres em sembla genial, però massa feina!

    ResponElimina
  12. Hola Xexu, a mi també m'agrada la idea i m'ofereixo a ajudar en el que estigui de la meva mà. Enhorabona per la idea! Una abraçada

    ResponElimina
  13. Doncs em sembla molt bona idea!! Compta amb mi per votar i difondre la proposta però sentit-ho molt no podré fer més feina, no tinc pas massa temps per dedicar-hi però per difondre una bona idea sempre puc trobar un forat!

    ResponElimina
  14. eeeiii, sí, un gran premi de la Catosfera estaria bé!
    No sé com hi puc col·laborar... potser amb algun dibuixot si cal? Uns cartells? uns banners?...
    Bé, no vaig sobrat ni de temps ni d'idees, però en podem parlar! Alguna cosa farem!

    ResponElimina
  15. Jo també m'hi apunto, no sé ben bé à què, però si encara necessites més voluntaris... ja ho saps.

    ResponElimina
  16. Doncs a mi ems embla molt bona idea, ja saps que entre tots en podem fer difusió, si necessites publicitat, pots comptar amb el meu blog. Eñ tema de feina, però, està més difícil, crec que ja tinc massa només amb el blog i últimament cada cop em costa més trobar temps per actualitzar. De totes maneres, és uan bona proposta!

    ResponElimina
  17. Caram XeXu!! em sembla molt bona idea i segur que tirarà endavant, només cal veure els comentaris que de moment estan sorgint. Compta amb mi pel que necessitis ok?

    ResponElimina
  18. Una gran idea, si, si la veritat.

    Tira endevant, que jo votaré si fa falta!

    ResponElimina
  19. És una molt bona idea... M'agradaria donar un cop de mà... Però ja veus com vaig...
    I voldria tirar endavant un projecte què em fa molta il.lusió...

    I hauria de dormir en algun moment...

    Però si s'ha de votar, votarem!

    Una abraçada company :¬)

    ResponElimina
  20. Trobo que està prou bé, la idea, tot i que no m'agradaria que el món blocaire es convertís en una competició per "a veure si sóc jo el que agrado més".... no voldria que es perdés l'essència de "tinc un bloc i escric el que em surt dels...." xDDDD

    ResponElimina
  21. Ooh doncs està prou bé, i les categories també les trobo encertades ^^

    Jo hi afegiria que cada bloc només pogués optar a un premi per fer-ho més ampli (perquè potser alguns es podrien incloure en tres o quatre categories...)

    M'ha agradat!!

    ResponElimina
  22. quan et llegia m'he recordat d'una iniciativa gironina, crec, que encara està en construcció:
    http://www.stic.cat/

    la idea és bona,
    però com l'alepsi,
    em preocupa l'afany de competició que alguns/es poden començar a mostrar...

    ResponElimina
  23. La idea és molt bona, hi hauria d'ahver inicitaives com aquestes més sovint i que es tiressin endavant!

    ResponElimina
  24. Moltíssimes gràcies a tots els que heu passat per aquí i heu deixat la vostra opinió. Sembla que la idea us ha agradat, encara que suposo que hi ha gent que ha passat per aquí i no ha volgut deixar opinió perquè no li feia massa el pes.

    Així que pugui ho començaré a moure, tenint en compte els vostres primers comentaris, ja que per aquí han sortit algunes idees a tenir en compte, tant per bé com per mal. Vull que això sigui un projecte seriós, de tothom i per tothom, i en el que rebre un premi signifiqui el reconeixement dels altres blogaires com a blog que destaca en algun aspecte. Crec que no hi pot haver millor reconeixement que el que et donen els que són com tu, per votació popular, i sense cap jurat que decanti la balança a un cantó o altre.

    Moltes gràcies de nou a tots. Espero que ben aviat tindreu notícies, i començarem a treballar perquè això tiri endavant. De moment, si algú té alguna altra idea o proposta, ja sabeu que és molt benvinguda.

    ResponElimina
  25. Primer que tot dir que això sembla que rutlla!! :)
    Jo crec que la clau de tot això està en el fet de que no es presenti candidatura, o sigui, que els blogs que és nominin o siguin perquè els seus lectors ho han decidit, no pas perquè l'autor l'ha presentat i els altres el poden votar. Llavors crec que s'elimina el problema de l'afany de competició que comentava l'Alepsi i l'Aina.

    Felicitats Xexu, espero veure els fruits aviat!

    ResponElimina
  26. Jo m'apunto al bombardeig! I tant i tant i que no falti la birra!

    Xexu.... ara mateix estic molt desconectada de tot plegat, no puc prometre posar-me les piles pq no tinc massa temps. Però s'intentarà!

    Un petó i a millorar-se!

    ResponElimina
  27. si jo també hi estic d'acord prem ja el botó.
    que jo també en faré difusió.

    ResponElimina
  28. Hola Xexu, primer de tot gràcies per passar per casa meva! Llavors també et volia dir que m'encanta la idea, i que si vols, pots comptar amb mi i amb el meu temps (de vegades escàs) però que faré el que bonament pugui!
    Salut!!!

    ResponElimina
  29. XeXu... vinc aquí, a casa teva, a agrair-te la dolcesa les teves paraules a les cambres...

    Ets encantador... absolutament tendre...

    Moltíssimes gràcies, de cor, pel reconeixement que em tens, per passar per les meves cases, per tu...

    Una abraçada ;¬)*

    ResponElimina
  30. Bona la idea de que no hi hagi "autobombo", sí senyor, és que això de que un mateix es vagi posant com "si t'agrada vota'm", a mi la veritat no em fa el pes... Ara, tothom és ben lliure, jo particularment al blog hi poso el que em ve bé sense que signifiqui que hi vulgui guanyar res, més aviat em desfogo... ho sento per la llauna que foto sovint!!!! Petons i endavant les atxes!

    ResponElimina
  31. Encara que arribo tard, em sembla una idea boníssima. No disposo de temps, però pel que fa a suport, pots comptar amb mi. Ja ens aniràs informant.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.