diumenge, 16 de desembre de 2007

Balanç 2007

A aquestes alçades de l'any trobo que és moment de fer balanç. Estem a les acaballes d'un 2007 que no ha tingut ni més ni menys que un altre any, però que naturalment, ha tingut les seves peculiaritats. Va començar força malament, amb molt pocs ànims i amb un ull malmès i un esquinç de turmell. No sóc d'anar massa al metge, però semblava que el 2007 tenia ganes de demostrar-me que em feia gran, i que ja era hora de cuidar-me. Per postres, en una de les primeres actuacions de l'any, em vaig trencar una clavícula, i això em va enfonsar (literalment i figuradament). Abans, però, la primera cosa bona de l'any, o com a mínim, la primera per posar a la llista de coses positives. El 9 de febrer vaig rebre un mail de la Txaro on em convidava a formar part de la Comunitat del Fosfat. Vaig entrar en el món dels blogs, per la porta del darrere i sense fer soroll, qui m'havia de dir que això adquiriria tanta importància.

De seguida vaig veure que necessitaria més espai del que la Comunitat m'oferia, perquè no volia acaparar, i aprofitant el trencament de clavícula, com que no tenia gran cosa més a fer, va néixer el Bona nit i tapa't, del qual estic força orgullós, per què amagar-ho. Mentre la meva vida laboral i sentimental anava caient en picat a mesura que s'acostava l'estiu, les amistats i el blog em mantenien amunt, i per la meva sorpresa, va començar a llegir-me gent que no coneixia de res, gent d'altres blogs. Mai hagués imaginat que això passaria, i em van entrar les primeres paranoies de mantenir l'anonimat. Vaig trobar les meves afinitats blogaires, i mica en mica vaig veure que havia adquirit tot un món que anteriorment no existia per mi. La vida virtual anava en augment, i la real no es quedava enrere.

L'estiu va ser fantàstic. No pretenia fer vacances, i de fet, no vaig anar enlloc, però vaig realitzar tota una sèrie d'activitats noves que el van convertir en unes setmanes originals i magnífiques al costat de la meva gent. A més, moltíssims concerts d'Antònia Font que em van situar líder de la nostra particular competició. L'amor també va fer acte de presència durant aquest període, però tristament va ser una relació que no va arribar a bon port.

En la recta final de l'any m'ha tocat posar-me a escriure la tesi. El temps corre en la meva contra, però em resisteixo a abandonar el blog, per les satisfaccions que m'aporta. Estar menys actiu en la publicació de posts (recordem que abans escrivia gairebé cada dia) no m'impedeix seguir pendent de les novetats dels altres blogs. He fet noves coneixences blogaires quan se suposava que m'hauria d'estar concentrant en la meva tasca, i també he fet coneixences fora de la pantalla. La meva vida s'ha transformat i el 2008 trobarà un XeXu molt més feliç del que es va trobar el 2007. Encaro el nou any amb la perspectiva de treballar molt, però també amb la il·lusió de no caminar sol. Algunes idees m'han canviat i sento que estic evolucionant, i això m'agrada. Cada cop sóc més jo, encara que de vegades no se'm reconegui.

I aquest ha estat, a grans trets, el meu any. No es pot resumir tot, he escrit tot el que m'ha vingut al cap. Se m'acudeix que aquest és un exercici que no està malament. En un moment heu sabut unes quantes coses de mi en el 2007. M'agradaria llegir versions de l'any que s'acaba de tothom qui segueixo, que no sou pocs, així que si algú s'hi anima, també pot servir per conèixer-nos una mica més. Sempre m'agrada saber coses de la gent que m'interessa, i com que hi ha gent que fa poc que segueixo, de vegades em perdo quan expliquen certes coses. Ho deixo aquí, per si algú vol agafar el relleu.

15 comentaris:

  1. Molt interessant això de fer balanç de l'any, i si, crec que és una gran idea per coneixer-nos millor. M'alegro molt per tu Xexu de que el 2008 es presenti tant bé.
    Petons!

    ResponElimina
  2. Esperem que aquest 2008 entri amb el bon peu tal i com l'estàs esperant.

    Tal i com diu la boira trobo molt interessant fer balanç de l'any, serveix per saber una miqueta més d'un blocaire anònim.

    Que vagi molt bé Xexu, Salut!

    ResponElimina
  3. Un gran resum, si senyor!

    Ara m'has recordat el meu primer any com a blocaire. Vaig fer un resum... que no era resum. El post era tan llarg, que vaig estar com quatre o cinc hores per escriure'l, i vaig anar repassant els posts de tot l'any.

    No hi vaig tornar. Però potser aquest any ho torno a provar. A veure si aconsegueixo fer un resum tan bo com el teu.

    ResponElimina
  4. Doncs sembla ser que aquest 2007 finalment ha sigut porfitós en molts sentits, no? jeje M'alegro molt per tu XeXu, de veritat!
    M'he sentit molt identificada amb el que expliques del que ha significat per tu la blogosfera, i més en un moment en què no estaves massa bé. Realment tots sabem que és com una mena de teràpia, però el més bonic és veure que no només és útil en els moments difícils sinó que també serveix per compartir grans rialles i il·lusions amb la gent.
    Fer balanç de l'any que s'acaba està molt bé, jo crec que també el faré... però encara no és el moment. Normalment aquesta dèria m'arriba quan s'acosten les campanades.. jeje!!
    Espero que el 2008 ens aguardi grans sorpreses positives!!
    una abraçada!

    ResponElimina
  5. És un bon resum. Potser no ha sigut un any espectacular, però almenys comences amb força el 2008, i això és l'important!! Potser m'hi poso però no asseguro res, no m'agrada massa això dels resums i els propòsits... (perquè mai els compleixo! Apa doncs! Bon any!!! ;)

    ResponElimina
  6. doncs per defugir els memes n'acabes de passar un d'obert(com aquell qui no vol) ;)

    fins i tot em plantejaré de fer-ho.

    ResponElimina
  7. Doncs mira, igual t'agafo el relleu, perquè si que és una bona manera de conèixer-nos millor entre tots.

    M'agrada que encaris el nou any amb bones perspectives de futur i i·lusió. Sempre és agradable veure algú content.
    Esperem que el 2008 sigui millor per a tots!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  8. Ei, és molt bona idea, jo també el faré més endevant, aprofitant que també el blog cumpirà un anyet a Blogger ^^ ho hauries de fer com un meme per obligar a la gent jijiji :p un petonet, maco ^^ m'alegro que això dels blogs serveixi per compartir bons i mals moments, aquest espai sembla que ajuda molt més del que ens pensem ^^ un petonàs, maco!

    ResponElimina
  9. M'ha agradat molt aquest balanç, i malgrat que va començar una mica de gairell ha anat a millor!!

    M'ho estic pensant, això de fer un balanç, però no n'estic gaire segura.. Hi ha hagut anys molt millors per a mi...

    De tota manera, espero que al 2008 la teva felicitat creixi de manera exponencial, com diu la Lluna :D

    ResponElimina
  10. Has tingut de tot en aquest 2007, eh? Jo el que més et desitjaria es que no haguessis de tornar a passar pel metge, almenys durant una llarga temporada! ;)

    ResponElimina
  11. Molt bon resum, clar i específic, jo n'he fet un en fotos, no acaba de ser el mateix però... també és força inspirador. Ep, que les he fetes jo les fotos!

    ResponElimina
  12. La vida és canvi constant, xexu; adquisició d'habilitats que semblen impossibles d'assolir i que es tornen accions mecàniques quan les dominem.

    Em quedo amb aixó del que dius:"Algunes idees m'han canviat i sento que estic evolucionant, i això m'agrada."

    En essència, sempre som nosaltres i sempre canviants. Tant de bo tinguis una mica de sort a la vida; trobis bona gent que t'acompanyi i sàpigues gaudir d'una evolució que mai acaba.

    petons i llepades evolutives!

    ResponElimina
  13. Amb aquest balanç ara puc conèixer una mica més aquest xexu que em visita i em recolza amb les seves paraules. Gràcies per escriure'l i per tot. Sort pel 2008, la necessitem tots (i jo la primera). Seguiré construint les meves ales de llum.
    Un petonàs

    ResponElimina
  14. Potser en faré un de balanç però serà a l'estil Bròquil, ple d'anècdotes absurdes i moments surreals. Per mi el 2007 ha estat un any diguem que... diferent, ple de canvis. Ja t'ho explicaré al Bròquil... a veure si m'hi poso.
    Una abraçada...

    ResponElimina
  15. Gràcies a tothom que ha passat per aquí i ha deixat les seves aportacions. Veig que alguns heu acceptat el repte, i que potser proveu de resumir el vostre any. Una blogaire de la meva llista de coneguts ja s'hi ha animat, i m'ha agradat molt. Tant de bo pogués llegir els balanços de tots vosaltres, així us podria conèixer una mica més. Però bé, cadascú que faci el que vulgui, naturalment.

    A veure si t'animes Boira. El 2008 ha de ser un any de força canvis, però que espero que tots siguin per bé. Jo espero que per tu sigui un bon any també, i que comenci millor que acaba el 2007.

    Mira Yourwinter, tu ets un dels darrers blogs que he començat a seguir amb regularitat, i per això hi ha moltes coses que no sé, i que podria entendre més amb un balanç de l'any. A veure si t'animes tu també.

    Quina gran idea Lluna, a mi m'encanta fer coses així. Més que un resum, un recopil·latori, no? Ja esperaré a veure què et surt.

    No cal dir iruNa, que aquest any ha tingut coses molt bones. Podria haver estat millor, però agafat amb perspectiva, no em queixo. La primera meitat de l'any pensava que seria un any horrorós, però s'ha acabat arreglant força. I això que no vaig comentar que cap al final vam fer un 4d9f i tot! Me n'acabo de recordar ara, quin cap.

    Trillina, de propòsits d'any nou jo tampoc en faig, perquè com dius tu, em conec i sé que no hi ha manera. Però resums de coses que ja han passat... això és més fàcil. Només és qüestió de memòria.

    Jordi, això podria ser un meme, però tampoc el plantejo com a tal. És una cosa molt més personal, i jo havia pensat de fer-lo, sobretot pel que deia més amunt, que la primera meitat de l'any era desastrosa, però en acabar-lo i veure que no n'hi havia per tant, vaig tenir ganes de llegir el resum personal d'altra gent, per saber més coses dels meus blogaires preferits, i veure on posen la importància de les coses que els passen. Naturalment no puc obligar a ningú a fer-lo, però si que ho deixo obert, i si algú s'hi anima, jo ho llegiré encantadíssim.

    Doncs esperaré a veure què et surt, Terra, que sempre es pot aprendre coses noves de la gent. Jo també espero que el 2008 sigui un bon any per tots, i que seguim aquí per poder-nos-ho explica.

    Tals, cumplir un any a blogger també és motiu per fer balanç, i motiu de celebració, és clar. Si que té una utilitat això del blog, perquè si no no hi hauria tanta gent enganxada, el que passa, és que cadascú l'adapta a les seves necessitats, i per això encara és més interessant aquest fenomen. Estaré encantat de llegir el teu resum si t'hi animes, però d'aquí a fer-lo un meme obligat... millor no, oi? No m'agrada obligar ningú. de fet, els pocs memes que he fet, mai no els he passat, ja no és obligar, sinó que algú es vegi obligat a fer-lo. No em fa el pes. Si el meme és interessant, la gent ja el fa voluntàriament.

    Laieta, no cal que sigui un any màgic per fer un resum. Si n'esperes un així, potser no vindrà. Tots els anys tenen coses bones i dolentes, que 365 dies (o 366) donen per molt. La gràcia està en saber explicar les coses que han estat realment importants, que es noti on posa cadascú l'accent. I si hi ha coses dolentes per explicar, doncs mira, també és una manera de treure-se-les de sobre.

    Doncs si una cosa he après, Txell, és que amb les edats que tenim, potser és hora de visitar el senyor metge més sovint, que ja hem fet prou el boig. Ei, que l'esquivo sempre que puc, però potser em veurà una mica més el pèl a partir d'ara.

    Abi, per començar, sigues molt benvinguda al meu blog. Torna quan vulguis. Ja et vaig fer una visiteta, i la teva idea del resum en imatges em sembla molt bona, de vegades les imatges diuen moltes coses. Saps, si hi penso, potser aquest any intento immortalitzar els moments importants, i et copiaré d'aquí a 365 dies, amb el teu permís, és clar.

    No em queixo, Gatot, de gent important no me'n falta. I dels canvis... encara que en essència seguim sent nosaltres mateixos, que més val, perquè si no perdem totalment el nord, modificacions de la conducta o de la manera de pensar ens poden ajudar a ser millors persones, o més oberts. Simplement, ens permeten entendre millor el món.

    Shadow, a mi també m'agradaria saber més de tu. Et podries plantejar escriure com t'has sentit aquest any, tot i que ja ho vas fent, però intentar concentrar-ho en uns pocs paràgrafs, i un cop escrit, sense meditar-ho massa, deixa que flueixi, ho rellegeixes, i t'ho aprens bé, perquè vegis les coses que no has de repetir al 2008. Falten pocs dies pel canvi d'any. El meu desig per tu, és que amb aquest canvi de dígit, la teva vida canvii també, que deixis enrere les penes, i que sigui el primer any de la teva nova vida.

    Caníbal, com deia, cadascú posà èmfasi allà on vol. Si fas el resum, no tinc cap dubte que serà un post genial i memorable. Les teves aventures, tal com les expliques, són totalment delirants, així que si les concentres, a saber què pot sortir d'allà. Tinc moltes ganes de llegir-lo, de veritat, segur que serà diferent a qualsevol cosa que algú pugui escriure. A veure si t'hi animes.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.