divendres, 10 d’agost de 2007

Limitacions

Des de ja fa temps, m'he adonat que tinc una tendència una mica rara, la d'envoltar-me gairebé sempre dels millor. Em vaig fixar que la gent que m'agradava tenir a prop destacaven per alguna cosa, i això em va fer pensar. Es tracta només d'una tendència, és clar, conec gent de tot tipus, però si vull tenir gent que sobresurti en algun aspecte al meu costat, potser és per pal·liar defectes que tinc. Conèixer les limitacions de cadascú està bé, però es poden maquillar tenint a prop gent que està per sobre d'aquestes limitacions? En realitat, no tinc la resposta a aquesta pregunta, però si que és cert que no em sento malament quan em considero amic d'algú que és molt més intel·ligent que jo, per posar un exemple. Al contrari, em sento admirat i l'enveja no té lloc entre els meus sentiments. Conec l'enveja, i no és el que sento per la gent que és superior a mi en qualsevol aspecte. Segurament és aquesta admiració el que em fa respectar-los i valorar-los, el que determina que no me'n vulgui separar per tal de poder aprendre les coses bones que algú superior em pot ensenyar. A la vida, tot es pot aprendre, encara que tots tenim la nostra personalitat, les nostres habilitats preferents i naturalment, les nostres limitacions. Sempre som a temps de millorar, i jo ho vull, encara que no arribi mai a ser com els mestres, ni ho pretenc. La vida virtual no es salva d'aquesta idea meva, un mestre ho és en qualsevol format.

9 comentaris:

  1. Tots som dels millors en alguna cosa o una altra. Tots destaquem en alguna cosa, encara que a vegades no ho volguem admetre.

    El concepte d'intel.ligència superior és una mica... difícil? No tothom té el mateix tipus d'intel.ligència, i la persona més intel.ligent en un sentit pot ser completament ignorant en un altre. Pensa en el típic científic que sap un munt de coses, però llavors és incapaç de llegir les expressions de la gent, per exemple.

    Un dia algú em va dir una frase d'aquestes fetes, que em va fer pensar molt: Tots som superiors a algú altre almenys en una faceta de les nostres vides.

    Entenc el que dius, que t'agrada envoltar-te de gent que creus superior. Però segur que tu també ets millor que ells en determinats aspectes, i que ells et veuen superior en aquests aspectes.

    Em sembla que m'he embolicat i ja no sé què estic dient.

    ResponElimina
  2. No crec que tinguis tendència a envoltar-te de gent que sobresurti per pal·liar algun defecte. Si ho fessis per pal·liar defectes tendiries ha envoltar-te de gent, que tu creguessis inferior, per així sentir-te tu millor. Crec que tots tendim a envoltar-nos de persones a les que admirem en certs aspectes, amb les que ens agrada parlar i compartir. Això si, sempre fent-nos sentir bé, en cas de que l'altra persona sobresurti i a sobre s'ho cregui, llavors si que tendim a rebutjar-los. Ai, no se si m'explico, em sembla que me liat com la Lluna, ejeje. La Lluna te raó, a tots se'ns dona millor alguna cosa que als altres. Jo no crec que hagis de millorar Xexu, m'agrada el que escrius i com ho escrius, la teva naturalitat i senzillesa a l'hora d'explicar les coses, i de fer-nos arribar els teus pensaments i sentiments. I sobretot de fer-nos reflexionar en certs aspectes de la vida quotidiana. Ens un mestre del Bona nit i tapa't.

    ResponElimina
  3. La boira en les dues primeres frases ha dit tot el que m'hauria agradat dir-te. Però no s'hi val repetir, oi? ;-)
    I la lluna, també, té raó quan diu que tots som millors en alguna cosa o altra.
    Res, ja veus que no aporto res, però crec que elles ho han dit molt bé

    ResponElimina
  4. Ai noies, que em mireu amb bons ulls totes... gràcies pels comentaris, de veritat.

    Lluna, jo no em sento superior en res, però si que és cert que la gent que m'envolta tampoc no creu que sigui inferior en res, vaja, això espero. Bé, em veuen inferior en alçada i superior en edat, però no parlàvem d'això, oi?

    Boira, moltes gràcies pel que dius, m'alegro que t'agradi el que llegeixes aquí. I a més, trobo que el teu comentari és molt interessant, en faria una resposta post. És clar, si els que sobresurten s'ho tenen cregut, ni els admires ni res de res, fan més aviat ràbia. Però en part, la gent que admiro és perquè són clarament uns cracks, però humils i que no els agrada presumir del que tenen. I pel que fa a canviar, bé, sempre està bé millorar, no? Creu-me, a mi em faria falta en molts aspectes.

    Tirai, ja veus que aquí s'ha d'espavilar, que la gent fa uns comentaris de molta qualitat. Et contesto a tu una cosa que hauria de contestar a la Boira, envoltar-me de gent inferior, més que fer-me sentir bé, m'estressa bastant. Per pal·liar defectes, segueixo pensant que millor envoltar-se dels mestres.

    ResponElimina
  5. Clar que si! Sempre és bo millorar! Però tu mateix ho has dit, els teus amics no et veuen inferior, per alguna cosa serà, Xexu! Que t'ha de pujar l'auto estima home!

    ResponElimina
  6. Ostres amb aquests grans discursos m'he quedat com en tirai! Sí que m'agrada estar amb gent superior a mi en alguns aspectes, que a la vegada em poden enriquir a mi. Però si són persones molt cregudes, amb un alt grau d'estupidesa i egocentrisme... La convivència es fa més difícil! Gaudeix al costat de qui t'agradi estar i si ells fan el mateix amb tu vol dir que tens alguna cosa que ells no tenen i que els agrada. Segur. Es com si féssim col·leccions de cromos i ens els intercanviéssim, cadascú aporta una mica de sí mateix, ensenya els seus cromos més valuosos i queda admirat d'aquells que tenen els altres i que són tan macos o difícils d'aconseguir.

    Com la resta, després de llegir el post i començar a divagar m'he embolicat amb les meves pròpies conclusions. Així que només dir-te que una abraçada, bona nit i tapa't que refresca ^^

    ResponElimina
  7. Boira, carai, si que em veus malament, que m'acabes de conèixer i ja veus que em cal un xute d'autoestima... però bé, suposo que no et falta raó, no m'aniria malament, gràcies pel comentari.

    Laiona, quina visió que tens, m'ha agradat molt la metàfora dels cromos, i no et dic que no te la plagii algun dia. Estàs segura de que tens 16 anys??
    Per cert, un detallet. Tirai és noia. T'ho dic perquè has dit 'en Tirai'. Xxxxxt! No li direm, però pot estar escoltant...

    ResponElimina
  8. Aiix... bé, si ho llegeixes tirai, ho sento :P

    ResponElimina
  9. be ja ho han dit tot així que no penso trencar el silenci sinó es per millorar-ho , jo també intento fer selecció i no es per tapar ni molt menys els meus grans defectes sinó per aprendre i com mes gran em faig mes, si algú no m'aporta res aviat faig net

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.