dimarts, 21 d’agost de 2007

Estanislau Verdet

Vinc de les festes de Gràcia, on m'hi he desplaçat (crec que per primer cop a la vida) exclusivament per assistir a un concert amb els meus companys de pis. Es tractava d'Estanislau Verdet, un cantant subrealista acompanyat per uns músics no menys esperpèntics que duen per nom 'Els Cantimplores Marramiau'. De com conec aquest bon home és una història curiosa ja que en menys d'una setmana l'Eric i el meu germà (que no es coneixen de res) em van venir emocionats a ensenyar-me un paio boníssim que havien descobert. Ara no sé dir qui va ser primer dels dos, però el cas és que aquest paio boníssim era l'Estanislau Verdet, i des d'aquells temps ens hem anat interessant per aquest singular cantant.

Després d'un temps de córrer per la blogosfera, he vist que aquest artista és més conegut a la xarxa que no al món real (per anomenar-lo d'alguna manera), i això es deu principalment al seu blog Yamshes en Escabetx que té força seguidors, i al seu MySpace, on es poden escoltar alguns dels seus millors temes. Això em fa pensar que entre el nombrós públic que hi havia avui hi havia força blogaires, però m'estalvio les paranoies.

El concert en si ha estat força bé, hem passat una bona estona. No és un grup per recomanar a qualsevol, perquè hi ha molta ànima sensible, però musicalment són molt bons. El que els fa especials, però, són les lletres, que són originals i totalment subrealistes, riute'n d'Antònia Font! A més, prediquen tota una ideologia pròpia que l'Estanislau va descrivint al llarg del concert, però que m'estalviaré explicar perquè es pot consultar en qualsevol dels enllaços que he deixat més amunt. Només vull dir que paga la pena escoltar música així ni que sigui per escapar-se dels estandards habituals. A més hem rigut força amb les animalades que anava dient el cantant. No sé per què penso que aquest no serà l'únic concert d'ells al que assistiré.

Per si no us ve de gust visitar els enllaços, us deixo aquí un dels temes que més gràcia em fan, i que per casa sempre cantem, a veure si algú s'hi enganxa.


11 comentaris:

  1. Ummm... Aquests insults són molt lleugerets, són poc ofensius :p

    ResponElimina
  2. Aquest de l'Estanislau és un "fenomenu" dels que valen la pena. És un mix entre Antònia Font i Albert Pla, mescla explosiva!!
    Mola...

    ResponElimina
  3. Ei! Aquesta cançó dels insults en català és boníssima!! La van posar l'altre dia a RAC1, al programa "En Minoria", en què cada dia trien una mena de "hit" de l'estiu, així de broma...! ;-)

    ResponElimina
  4. Ei! Visca el lletgisme! Jo volia anar a aquest concert, però estava fora de Barcelona. T'imagines que ens haguéssim trobat per allà al mig? jeje. Jo els vaig descobrir a través del seu bloc, i em va agradar perquè és molt original, la veritat és que crida molt l'atenció trobar-te amb un treball tant diferent, i tenen molt ben montat tot el marketing del revoltant, el yamshe's en escabetx està molt bé.

    ResponElimina
  5. No em sorprèn gens que el conegueu, ja ho deia en el post. Jo crec que està esdevenint un fenomen entre els blogaires, que ja de per si som rarets. Ara només queda que facin el salt al món real, i pel que vaig veure, van per bon camí.

    Boira, si ens haguéssim trobat, tampoc no ens haguéssim conegut, no?

    Gràcies a tots pels comentaris!

    ResponElimina
  6. No ens haguéssim conegut, aquesta és la màgia dels blocs, potser estàs de peu al costat d'una persona de la que coneixes intimitats i ni tant sols sabries qui és. És agradable imaginar-s'ho.

    ResponElimina
  7. Ei doncs mira, jo no el coneixia però la lletra és molt graciosa, m'ha agradat força! I m'he posta a la seva web i la de M'agradaria ser un lemür també m'ha agradat :D Les lletres sobretot són molt originals.

    Bona nit i tapa't que ha plogut i aquesta nit farà fresca ^^

    ResponElimina
  8. Hahaha, Boira, benvinguda al món dels blogaires paranoics, jo en sóc el president, em passo tot el dia mirant la gent del meu voltant!

    Laia, ja veig que amb tu tenim una nova fan, ara esperarem que el grup ens patrocini pel la promoció que li hem fet.

    ResponElimina
  9. ostres !! que bo l'altre dia vaig sentir la cançó per la radio i no sabia qui era i em vaig passar un ratet posant insults al google a veure si la pillava i avui me la serveixes amb safata , fa temps que el llegia el bloc aquest de totes formes Antonia Font tenen anima aquest potser aprofita el moment i be que fa ;)****

    ResponElimina
  10. jejeje, jo també hi era!

    ResponElimina
  11. Ei!
    Merci per la promoció gratuïta! jeje

    La veritat és que el concert de gràcia va ser bastant desastrós... (en vaig fer un post).

    Res més, que ara t'agrego als enllaços el yamshes, i que us esperem a tots el dis 28 de setembre a l'auditori de la farinera (barri del clot).

    I si voleu rebre informació podeu fer-vos socis del club d'amics del lletgisme, els llamàntols el zel, jeje.

    Fins aviat!

    Estanislau.

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.