dissabte, 16 de juny de 2007

38 anyets

Aquest cap de setmana estem d'aniversari. La colla fa una pila d'anys, i ho celebrarem de la millor manera que una colla castellera pot celebrar les coses: fent castells. El dia gran serà demà, les grans actuacions solen ser en diumenge, però avui anirem obrint boca amb la jornada de vigílies. És un cap de setmana especial. Retrobarem a gent que no s'ha dignat a venir en tot l'any, i que probablement no tornem a veure fins la Mercè, que per nosaltres és la gran actuació de l'any, la festa major. Tot i que no puc amagar la meva animadversió per aquests castellers de només dues actuacions l'any, tothom serà benvingut per ajudar a que la nostra colla torni a ser gran. La temporada ha començat bé, i tenim moltes esperances dipositades en aquest any. Amb l'esforç de tots ho aconseguirem, no en tinc cap dubte.

Actuem amb grans colles aquests dos dies, i a més, també amb colles amigues d'entitat una mica més baixa. Hom pensaria que el repartiment de colles pels dos dies és equivocat, però a mi em sembla força correcte. Potser en anys venidors es pot pensar millor i convertir l'actuació d'aniversari en una de les cabdals d'aquest principi de temporada, però no em ficaré en les decisions de la junta.

El millor, però, a part del simple fet de fer castells, seran els escenaris d'aquestes trobades. Per començar, avui al vespre actuem al Passeig del Born, darrera Santa Maria del Mar. Un marc preciós en el que ja hi hem actuat, i que trobo que és un racó entranyable de la nostra ciutat. I demà, com no, actuem a casa, a la nostra plaça, la plaça on hem fet i intentat els millors castells que tenim en l'historial, la Plaça Sant Jaume. És una plaça majestuosa, que imposa respecte, per això de vegades ens posem una mica nerviosos allà, però per mi sempre és un plaer i un honor poder actuar a Sant Jaume.

Demà la imatge que es podrà aconseguir serà força diferent d'aquesta. La plaça estarà plena, i s'hi alçaran castells de tres colors. Només em resta desitjar un molt bon aniversari a tota la colla, i que en vinguin molts més. Felicitats a tots!!

****************************************************

No m'he portat la càmera de fotos a l'actuació de Santa Maria del Mar, perquè generalment estic per la feina, però hi ha qui si l'ha dut i ja n'he pogut veure unes quantes. En un cap de setmana tant casteller no vull deixar de penjar aquí una imatge acabadeta de sortir del forn, en aquesta plaça que m'agrada tant, i que no sé per què, trobo un lloc molt maco per fer castells.
Els de la foto no som nosaltres, ja m'agradaria a mi. És una torre de vuit amb folre de la Colla Vella dels Xiquets de Valls, la Vella, vaja, amb l'església de fons. És el millor castell que s'ha vist aquesta tarda, i espero que nosaltres l'assolirem aviat. Justament, seria una bona perla per l'aniversari, però crec que anem una mica tard. Aviat, aviat, paciència. A veure si amb una mica de sort, quan el fem ja puc estar jo a sota...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.