dijous, 3 de maig de 2007

Els estats mentals

Moltes vegades he parlat, amb diversa gent, sobre les meves teories dels 'estats mentals'. Això ve a dir que en un moment determinat tenim una mena de patró de comportaments, de predisposicions davant la vida, en definitiva: el nostre estat mental. Aquest sortosament pot variar, i en funció de com ens surten les coses en tenim o estem en un o altre. Cadascú es coneixerà els seus, les múltiples versions que hi pot haver de cadascú de nosaltres, i encara que sempre mantenim la nostra essència, el que ens fa ser nosaltres mateixos, podem arribar a ser molt diferents en unes èpoques que en altres. Sense entrar en analitzar quins són els possibles estats mentals, perquè com deia cadascú es coneix els seus, convindrem que podem dir que n'hi ha de millors que d'altres, estats més bons o de més predisposició, i estats en el que les coses ens costen més.

Passar d'un estat a l'altre pot ser vist i no vist, ja que hi ha coses -detalls potser- que ens poden capgirar tota la nostra manera de ser en un moment. Tant per bo com per dolent, crec, encara que sembla que és més fàcil caure i passar a un estat mental dolent que remuntar i tornar a gaudir d'estabilitat en un estat una mica més positiu. Aquesta darrera situació sembla que hagi de ser més progressiva, però suposo que depèn de la persona.

M'estic adonant que jo passo a un estat mental millor, després d'un inici d'any 2007 força lamentable. Tenia la impressió de que les coses no em sortien gens bé, i això em va minar força la moral, el meu estat mental va caure i no em mirava el meu futur amb massa bons ulls. Ara crec que les coses són diferents. En altres temps dèiem que 'Matrix està canviant' i crec que és cert, Matrix evoluciona i fa que per primera vegada aquest any la meva gràfica tingui tendència a l'alça, uns pocs valors positius. No sé si és un plató momentani, o si continuaré pujant, però ara em veig capacitat per lluitar per coses que vull: m'ho permet el meu nou estat mental.

3 comentaris:

  1. Bon dia! És curiós que avui, justament, llegeixi aquest post, perquè em sento una mica així com dius, més animada

    ResponElimina
  2. M'alegro que estiguis més animat (i tu Tirai també!). Això, a aconseguir tot el que et proposis!

    Al cap i a la fi, a vegades, només el propòsit i el saber que en som capaços, ja és la meitat del que necessitem per aconseguir alguna cosa.

    ResponElimina
  3. Doncs mentre llegia , el teu post m'anava sentint identificada, he pensat que deuria ser cosa del Horòscop , què la veritat és que no hi crec ,però tinc les meves teories al menys sobre els capricorns ;)
    però veig que na Tirai també així que potser es la lluna ;)** sigui el que sigui benvingut

    ResponElimina

Gràcies per deixar la vostra opinió. Si us enrotlleu, no demaneu disculpes, més rotllos explico jo, i vosaltres no us queixeu.